Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Prezentarea oficiala a tramvaiului GT4M
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Iul 2013 11:19:13    Titlul subiectului: GT4M 165690

Păreri, impresii, opinii? Smile
Eu l-am prins abia ieri pe traseu și pot să spun doar că s-a făcut o treabă pe cinste cu acest tramvai. Totuși, am câteva nelămuriri și anume:
- De ce s-a ales direcționarea fluxului de aer condiționat înspre scaune? Pentru că te sui transpirat și te ia cu dureri de la aerul care îți bate în cap.
- Se aude un țiuit puternic când motoarele sunt în sarcină, bănuiesc că e de la chopper, deoarece și la ST-uri se aude, însă l-au făcut mai puțin deranjant.
- Butonul de la ușă necesită să te apleci spre el. Pentru mine nu este o problemă, dar pentru o persoană în vârstă poate deveni o probă de aptitudini dacă mai are și o sacoșă.
Mai sunt și altele, dar rămân deocamdată acestea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Iul 2013 13:16:21    Titlul subiectului: 165691

1. Fluxul de aer este directionat spre geamuri, pentru a le raci (ca la vagoanele de cale ferata, insa solutia a fost adaptata la posibilitatile oferite de caroseria acestui tip de tramvai).

2. Pentru un raspuns detaliat, din care sa inteleaga fiecare cate ceva, in functie de gradul de cunoastere a notiunilor, te rog sa accepti sa amanam putin raspunsul la aceasta intrebare pana cand persoana la care voi apela (direct implicata si in proiectul GT4M) va gasi timpul necesar pentru a scrie pe forum.

3. Din pacate, de la prezentare (moment de la care aveam permisiunea sa postez imagini cu tramvaiul) pana acum nu am avut timpul necesar sa fac o selectie cu fotografii din interior pentru o prezentare detaliata a acestuia, dar voi incerca astazi, astfel incat sa va familiarizati cu dotarile sale. Legat de butoanele pentru comandarea deschiderii usii din interior, nu trebuie sa le utilizati pe cele corespunzatoare ca amplasare butoanelor din exterior, ci pe cele amplasate pe barele ondulate prinse de ultimul scaun din dreapta al fiecarui segment, in cazul usilor 2 si 3, respectiv pe peretele cabinei, in zona geamului oblic, in cazul usii 1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 12:25:05    Titlul subiectului: 165740

Va invit sa urcati in vagon! Intram pe usa din fata:


IMG_2126.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.62 kb
 Vizualizat:  de 14740 ori

IMG_2126.JPG



IMG_2120.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.11 kb
 Vizualizat:  de 14740 ori

IMG_2120.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 13:48:26    Titlul subiectului: 165741

Atentie! Usile se inchid automat, iar inchiderea se initiaza daca senzorii cu infrarosii din zona treptelor nu "detecteaza" "miscare" (razele nu sunt intrerupte) mai mult de 4-5 secunde la usa 1 (timpul e mai mic din cauza utilizarii acesteia si in situatii care nu au legatura cu pasagerii - schimbarea manuala a macazului, de exemplu - si care necesita deblocarea si inchiderea mai rapida) si 6-7 secunde la celelalte (timpii sunt, desigur, ajustabili, insa nu sub 4 secunde). Se poate intampla sa va aflati in curs de urcare, insa aplecat(a) cu partea superioara a corpului in interiorul tramvaiului si cu picioarele in afara, de aceea senzorul nu va detecta prezenta dvs. in cadrul usii, iar daca a trecut mai mult timp decat este specificat mai sus de la ultima intrerupere a razei (la fiecare intrerupere a razei se revine in bucla) usa va incepe sa se inchida. In aceasta situatie, mecanismul aflat deasupra usii va sesiza prezenta dvs. in cadrul acesteia (dar printr-o alta metoda fata de celelalte vagoane, care nu implica senzori in cheder) si o va redeschide, insa fara a relua bucla (usa va incepe sa se inchida din nou dupa o redeschidere partiala, care permite deblocarea persoanei prinsa intre foi) daca nu se apasa pe buton.

Si la celelalte tramvaie exista metode de a controla inchiderea automata a usilor si de a detecta si gestiona prezenta unei persoane in cadrul usii (senzori cu infrarosii sau contact electric la apasarea primei trepte, de la caz la caz, circuite comandate de presiunea detectata in anumite puncte ale chederelor pentru cazul "om in usa", etc.). De foarte multe ori, in special persoanele in varsta, din cauza limitarii capacitatii de miscare, nu pun intai un picior pe treapta, ci se apleaca spre interiorul vagonului sa puna mana pe o bara, pentru a avea forta sa urce, ceea ce nu permite intreruperea circuitului electronic, iar usa incepe sa se inchida.

Revenind la 302: prima imagine e de la usa 1, iar urmatoarea de la usa 2:



IMG_2138.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.28 kb
 Vizualizat:  de 14717 ori

IMG_2138.JPG



IMG_3049.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.92 kb
 Vizualizat:  de 14717 ori

IMG_3049.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 14:33:06    Titlul subiectului: 165742

Intram in cabina:


IMG_2019.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.55 kb
 Vizualizat:  de 14694 ori

IMG_2019.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 14:35:03    Titlul subiectului: 165743

Privire generala asupra bordului:


IMG_2331.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.42 kb
 Vizualizat:  de 14692 ori

IMG_2331.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 14:51:46    Titlul subiectului: 165744

Detaliez:

- partea superioara a aparatului de tractiune (producator: Schaltbau)



IMG_2031.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.78 kb
 Vizualizat:  de 14687 ori

IMG_2031.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 14:54:32    Titlul subiectului: 165745

- echipamente de monitorizare (monitor pentru afisarea imaginilor preluate de la camerele de supraveghere, echipament de la ICPE SAERP pentru monitorizarea unei game largi de parametri legati de functionarea tramvaiului) si informare (consola sistemului FERA BUSVOX pentru setarea traseului si directiei si anuntarea vizuala si audio a statiilor)


IMG_2043.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.78 kb
 Vizualizat:  de 14686 ori

IMG_2043.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 15:13:07    Titlul subiectului: 165746

Exemple de informatii afisate pe ecranul tactil de la ICPE SAERP (in cazul particular din prima imagine, pe langa date legate de viteza, kilometraj, starea bateriei si tensiunea din retea, se indica si cum s-a realizat franarea, faptul ca invertoarele sunt deconectate, temperatura fiecarui motor):


IMG_2039.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.36 kb
 Vizualizat:  de 14677 ori

IMG_2039.JPG



IMG_2037.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.68 kb
 Vizualizat:  de 14677 ori

IMG_2037.JPG



IMG_2038.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.2 kb
 Vizualizat:  de 14677 ori

IMG_2038.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 15:55:36    Titlul subiectului: 165747

- panouri cu setul de comenzi uzuale si pentru cele doua agregate de climatizare


IMG_2045.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.39 kb
 Vizualizat:  de 14660 ori

IMG_2045.JPG



IMG_2047.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.73 kb
 Vizualizat:  de 14660 ori

IMG_2047.JPG



IMG_2048.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.44 kb
 Vizualizat:  de 14660 ori

IMG_2048.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 16:11:37    Titlul subiectului: 165750

Foto 1 - pedale pentru sonerie (cea din stanga) si actionarea patinelor
Foto 1 si 2 - grile pentru ventilatie / aer cald:



IMG_1580.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.34 kb
 Vizualizat:  de 14655 ori

IMG_1580.JPG



IMG_2184.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.92 kb
 Vizualizat:  de 14428 ori

IMG_2184.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 17:25:09    Titlul subiectului: 165751

Cateva intrebari:

- Acel buton, langa cabina, este pentru deschiderea usi de catre pasageri? Daca da, de ce s-a ales exact acolo amplasarea butonului? Peste tot unde am vazut lucru se face cu butonul stop amplasat pe bare.

- Dupa parerea mea senzorii infrarosii de la usi sunt prea expuse, nu ar trebui protejate cu o carcasa sau cu un plexi negru semitransparent (adica senzorul sa "vada" doar de pe partea lui)? Dat fiind ca sunt langa usi se umple rapid cu praf sa nu mai vorbesc de faptul daca cineva lipeste o guma de mestecat pe ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 18:36:26    Titlul subiectului: 165752

dm a scris:
Acel buton, langa cabina, este pentru deschiderea usi de catre pasageri? Daca da, de ce s-a ales exact acolo amplasarea butonului? Peste tot unde am vazut lucru se face cu butonul stop amplasat pe bare.

Prima bara fixa disponibila este prea departe de zona usii, singurele variante de pozitionare a butonului fiind acolo unde este acum, pe peretele lat de dupa usa 1 sau pe bara care ghideaza usa (care este mobila, de aceea s-a evitat utilizarea sa cu acest scop). Producatorul a ales prima varianta. Voi ilustra la prezentarea salonului.
Putin mai incolo in cadrul prezentarii voi detalia sistemul de comanda a deschiderii usilor.

dm a scris:
Dupa parerea mea senzorii infrarosii de la usi sunt prea expuse, nu ar trebui protejate cu o carcasa sau cu un plexi negru semitransparent (adica senzorul sa "vada" doar de pe partea lui)? Dat fiind ca sunt langa usi se umple rapid cu praf sa nu mai vorbesc de faptul daca cineva lipeste o guma de mestecat pe ele.

De acord, cu doua mentiuni cu privire la situatia actuala: accesibilitatea este ceva mai redusa decat pare, iar functionarea defectuoasa a sistemului ar fi sesizata imediat de catre conducatorul vehiculului, care ar fi nevoit sa ia masuri pe loc pentru remediere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 19:01:32    Titlul subiectului: 165753

radub a scris:
functionarea defectuoasa a sistemului ar fi sesizata imediat de catre conducatorul vehiculului, care ar fi nevoit sa ia masuri pe loc pentru remediere.


Deci nu exista un "manual overide" pentru inchiderea usilor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 19:59:10    Titlul subiectului: 165755

In principiu (nu sunt 100% sigur, voi vedea maine) raspunsul e negativ. Daca vatmanul nu poate solutiona pe loc problema, exista posibilitatea de a debloca local usa, manevra urmata, desigur, de retragerea vagonului la depou.

De altfel, cele de mai sus sunt valabile si la celelalte vagoane GT 4 echipate la modernizarea din Germania cu senzori cu infrarosii (difera doar actiunea propriu-zisa efectuata local pentru deblocare).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 20:27:30    Titlul subiectului: 165756

In spatele vatmanului se afla tabloul electric (ati vazut intr-un mesaj anterior continutul sau privind dinspre salon) cu un set de sigurante "la vedere", usor accesibile conducatorului vehiculului. Pe tabloul electric este montat un OBC (computer de bord) Radfleet 2.5 de la Radcom (va putea fi utilizat pentru o multime de aplicatii legate de taxare, informarea calatorilor, dispecerizare, s.a.m.d.).


IMG_1616.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.49 kb
 Vizualizat:  de 14595 ori

IMG_1616.JPG



IMG_1575.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.08 kb
 Vizualizat:  de 14595 ori

IMG_1575.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 20:40:04    Titlul subiectului: 165757

Cabina vatmanului este climatizata - fluxul de aer este directionat prin grilele amplasate pe tavan, in partea din fata si in partea stanga a cabinei. Pe mijlocul tavanului sunt grilele instalatiei de aspirat aerul.


IMG_1613.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.2 kb
 Vizualizat:  de 14586 ori

IMG_1613.JPG



IMG_2024.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.31 kb
 Vizualizat:  de 14586 ori

IMG_2024.JPG



IMG_2025.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.99 kb
 Vizualizat:  de 14586 ori

IMG_2025.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2013 22:03:51    Titlul subiectului: 165758

Astazi s-a montat camera video si in cabina vatmanului. Imaginile preluate de la camerele din interior sunt afisate acum pe monitorul de la bord intr-un mod ordonat.


IMG_3054.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.27 kb
 Vizualizat:  de 14565 ori

IMG_3054.JPG



IMG_3060.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.08 kb
 Vizualizat:  de 14565 ori

IMG_3060.JPG



IMG_3058.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.62 kb
 Vizualizat:  de 14565 ori

IMG_3058.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 08:12:27    Titlul subiectului: 165761

Iesim din cabina vatmanului si ne oprim putin la usa 1:


IMG_2378.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.38 kb
 Vizualizat:  de 14521 ori

IMG_2378.JPG



IMG_2022.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.18 kb
 Vizualizat:  de 14521 ori

IMG_2022.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 08:54:48    Titlul subiectului: 165763

Se observa pe peretele cabinei butonul pentru deschiderea usii 1 de catre calatori.

La fiecare usa sunt disponibile in interior cate doua butoane pentru deschidere in conditii normale de catre calatori. Butoanele amplasate pe peretele cabinei, pentru usa 1, respectiv pe bara ondulata prinsa de ultimul scaun din partea dreapta a fiecarui segment, pentru usile 2 si 3, au o functie suplimentara - precomandarea deschiderii usii corespunzatoare - fata de butoanele de pe usi (care functioneaza la fel in exterior si in interior). Precomandarea deschiderii usii inseamna, intai de toate, semnalarea din timp (intre statia anterioara si cea care urmeaza) catre vatman a intentiei de coborare la urmatoarea statie. Calatorul apasa pe unul dintre cele trei butoane cu functie de precomanda (care, chiar daca sunt "stinse", se afla in starea de "asteptare" din momentul dezactivarii de catre vatman, inaintea plecarii din statia anterioara, a comenzii care permite deschiderea usilor de catre calatori) care imediat se "aprinde" (iar vatmanului ii este transmisa la bord solicitarea de coborare). Butonul interior de pe usa, neavand functie de precomanda, ramane stins. Dupa ce tramvaiul opreste in statia urmatoare si vatmanul activeaza comanda care permite calatorilor deschiderea usilor, se "aprind" si restul butoanelor de la usi (atat cele cu functie de precomanda, cat si cele de pe usi - ultimele, desigur, atat in interior, cat si in exterior) iar usile pentru care s-a realizat anterior precomanda se deschid automat, fara sa mai fie nevoie de vreo interventie din partea calatorilor. Desigur, butoanele cu functie de precomanda pot fi utilizate si similar celor de pe usi, permitand deschiderea directa dupa activarea de catre vatman a comenzii care permite calatorilor deschiderea usilor (numita "conditie" in jargon local - "vatmanul a pus/dat/luat conditia la usi"). De altfel, o usa deschisa in urma precomandarii si in curs de inchidere sau inchisa dupa trecerea timpului setat pentru mentinerea sa deschisa, poate fi deschisa din nou folosind oricare dintre cele doua butoane (desigur, daca este mentinuta "conditia"). Dupa ce vatmanul dezactiveaza comanda pentru deschiderea usilor de catre calatori, toate butoanele de la usi se "sting", iar cele cu functie de precomanda revin in starea de "asteptare".

Am pus pe Youtube doua filmulete pentru exemplificarea celor doua posibilitati de deschidere a usilor:

- cu precomanda: http://www.youtube.com/watch?v=dXLO6rqYnT8
- direct: http://www.youtube.com/watch?v=uv0SjpxTD0E

Poate va veti intreba la ce foloseste precomandarea deschiderii usilor - cineva a pus aceasta intrebare intr-un comentariu la filmuletul cu precomanda. Raspund si aici:

Cand au aparut la Iasi vehicule din Vest care ofereau posibilitatea deschiderii usilor de catre calatori si inchiderea automata a lor, unii concetateni au fost atat de socati, incat nici dupa ani de zile nu erau in stare sa inteleaga sistemul (va asigur ca si astazi sunt foarte putini cei care stiu sa se foloseasca corect de la un capat la celalalt de cele doua sisteme complementare). In timp ce iesenii (si alti romani) descopereau cu mirare aceste "nastrusnicii", occidentalii erau obisnuiti de zeci de ani cu ele. Precomanda are si ea vechime in Vest, insa pana cu niste ani in urma era ceva mai putin "populara" in unele zone. Pentru vehiculele noi, ale acestor ani, insa, precomanda e parte a normalitatii. Haideti sa nu ne mai opunem evolutiei, haideti sa cunoastem macar practicile din Vest, chiar daca nu putem avea in mod curent parte de ele decat cu niste ani in urma celor de acolo, astfel incat sa nu mai ajungem in situatia de a ne mira la vederea unui simplu buton pentru deschis o usa! Deci, daca in alt mod nu vedeti acum utilitatea precomandarii deschiderii usii, ganditi-va ca atunci cand vor fi si la Iasi tramvaie si autobuze noi si grafice de circulatie posibil de respectat, veti sti cu adevarat cum sa folositi sistemele moderne destinate pasagerilor! Atunci vehiculele vor putea opri doar in statiile pentru care s-a comandat oprirea din interior sau unde sunt calatori care asteapta, veti folosi butoanele de precomanda existente pe fiecare bara fara sa va ridicati de pe scaun cu minute inaintea ajungerii in statia dorita, s.a.m.d. Iar daca vreti sa dati si acum o utilitate acestui sistem, ganditi-va ca aprinderea butonului in momentul precomandarii deschiderii usii va semnaliza calatorilor ca nu e nevoie sa mai apese si ei pe acel buton, marindu-i durata de viata! De altfel, stiati ca acest tramvai modernizat la Pascani nu e singurul vehicul de transport public din Iasi dotat cu sistem de precomandare a deschiderii usilor de catre calatori?

La 302 ar mai fi necesara semnalizarea vizuala (mesaj sau semn cu o buna vizibilitate din intreg salonul care se mentine "aprins" din momentul primei solicitari pana la deschiderea usii corespunzatoare) si audio (un beep doar in momentul primei solicitari) catre calatori a faptului ca s-a solicitat deja oprirea in statia urmatoare. In felul acesta mecanismul ar functiona 100% conform filosofiei care a stat la baza "inventarii" sale in Vest.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 09:43:44    Titlul subiectului: 165766

Imediat in spatele cabinei veti observa pe tavan un mic orificiu. Este parte a sistemului de actionare mecanica, manuala, a pantografului, in caz de nevoie:


IMG_2931.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.4 kb
 Vizualizat:  de 14499 ori

IMG_2931.JPG



IMG_2935.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.23 kb
 Vizualizat:  de 14499 ori

IMG_2935.JPG



IMG_2937.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.28 kb
 Vizualizat:  de 14499 ori

IMG_2937.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 09:52:03    Titlul subiectului: 165767

Parcurgem mai departe segmentul A al vagonului:


IMG_2118.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.35 kb
 Vizualizat:  de 14497 ori

IMG_2118.JPG



IMG_2332.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.33 kb
 Vizualizat:  de 14497 ori

IMG_2332.JPG



IMG_2367.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.28 kb
 Vizualizat:  de 14497 ori

IMG_2367.JPG



IMG_2113.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.73 kb
 Vizualizat:  de 14497 ori

IMG_2113.JPG



IMG_2116.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.24 kb
 Vizualizat:  de 14497 ori

IMG_2116.JPG



IMG_2416.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.74 kb
 Vizualizat:  de 14497 ori

IMG_2416.JPG



IMG_2338.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.54 kb
 Vizualizat:  de 14497 ori

IMG_2338.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 10:03:48    Titlul subiectului: 165768

Ecranul tactil de pe usa tabloului electric a fost prevazut pentru a fi utilizat ca "infoscreen". Ramane de vazut sub ce forma isi va lua in primire cu adevarat acest rol (probabil ca va fi inclus in sistemul Wink, dar ar fi utila conectarea calculatorului si la aplicatii care interactioneaza cu pasagerii, precum "Planificatorul de rute" de la Transport Urban).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 10:35:36    Titlul subiectului: 165772

radub a scris:
In principiu (nu sunt 100% sigur, voi vedea maine) raspunsul e negativ. Daca vatmanul nu poate solutiona pe loc problema, exista posibilitatea de a debloca local usa, manevra urmata, desigur, de retragerea vagonului la depou.

De altfel, cele de mai sus sunt valabile si la celelalte vagoane GT 4 echipate la modernizarea din Germania cu senzori cu infrarosii (difera doar actiunea propriu-zisa efectuata local pentru deblocare).

Am verificat astazi si, spre deosebire de celelalte vagoane, la acesta vatmanul poate trece peste functionarea defectuoasa a senzorilor, pur si simplu dezactivand inainte de plecarea din statie (aceeasi actiune ca in cazul functionarii corecte) comanda de deschidere a usilor (prin apasarea butonului "Validare usi", care se "stinge"). Usa afectata, care a stat deschisa pana la "luarea conditiei", se va inchide (sigur, comportamentul in situatia "om in usa" ramane valabil si este acelasi ca la functionarea normala, dupa "luarea conditiei" - usa se redeschide, fara a reintra in bucla).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 11:10:26    Titlul subiectului: 165773

Portalul:


IMG_2436.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.77 kb
 Vizualizat:  de 14457 ori

IMG_2436.JPG



IMG_2107.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.96 kb
 Vizualizat:  de 14457 ori

IMG_2107.JPG



IMG_2440.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  157.08 kb
 Vizualizat:  de 14457 ori

IMG_2440.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 3 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community