Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 745 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 03 Iul 2013 18:39:05 Titlul subiectului: |
165514 |
|
Cred ca s-a intamplat ceva cu autobuzul 684. De o luna nu l-am mai vazut la traseu. Titularii de pe acest autobuz au fost transferati unul pe 700 si unul pe 714.
|
|
Sus |
|
|
bobcik
Data înscrierii: 19/Noi/2011 Ultima vizita: 19/Oct/2020 Mesaje: 130 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 03 Iul 2013 20:48:03 Titlul subiectului: autobuzul 480 |
165523 |
|
Stie cineva ce s-a intamplat cu autobuzul 480?? (L-am vazut saptamana trecuta in statia Campului si avea geamul spart)
_________________ trol-tram-bus |
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 13 Iul 2013 23:47:26 Titlul subiectului: |
165695 |
|
2 Rocariuri de Simon proaspăt ieșite de la garaj și vopsite !
667 și 669
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 16 Iul 2013 12:25:23 Titlul subiectului: |
165720 |
|
Au sosit 6 Agora L la cluj acum cateva zile, din pacate intr-o stare considerabil mai proasta ca cele aflate in circulatie. Autobuzele sunt pe Plevnei, si se pare ca vor fi incadrate in circulatie, nu sunt destinate transformarii in troleibuze. Ne putem astepta deci in curand la 510-515.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 745 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 16 Iul 2013 15:34:36 Titlul subiectului: |
165722 |
|
Nu este neaparat sa fie 510-515. Poate completeaza golul lasat intre 500-509, in aceasta serie fiind momentan doar 3 autobuze: 503, 505 si 509.
|
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 16 Iul 2013 16:45:13 Titlul subiectului: |
165723 |
|
macicasan a scris: | Au sosit 6 Agora L la cluj acum cateva zile, din pacate intr-o stare considerabil mai proasta ca cele aflate in circulatie |
Când zici „calitate mai proasta”, la ce te referi?
Doar la exterior sau și la interior / motor?
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 07:41:40 Titlul subiectului: |
165760 |
|
Se pare ca sunt doar primele dintr-o serie de mai multe(15?) care ar urma sa ajunga la Cluj luna asta. nu le-am auzit mergand, nu stiu ce sa zic de motoarele lor, dar caroseriile le sunt zgariate, tamponate sau frecate de jur-imprejur.
Din pacate ROCAR-ul 667 isi traieste ultimele zile, are sasiul rupt (!) in zona axei B, spatele lasat si caroseria ondulata deasupra rotilor din spate. din interior se vede ruliul diferit al spatelui si restului autobuzului.
La 480 actualmente i se lucreaza la motor (cred ca deja de 10 zile). Unul dintre soferi lucreaza pe 464, care e de zor pe 24/24b.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 09:16:57 Titlul subiectului: |
165764 |
|
macicasan a scris: | Din pacate ROCAR-ul 667 isi traieste ultimele zile, are sasiul rupt (!) in zona axei B, spatele lasat si caroseria ondulata deasupra rotilor din spate. din interior se vede ruliul diferit al spatelui si restului autobuzului. | E o problema cu care s-au mai confrunat autobuzele Rocar de Simon si la Bucuresti, #1111 "stand" o lunga perioada de timp din aceasta cauza.
RATB-ul a avut insa avantajul ca detinea U.R.A.C.-ul si autobuzul bucurestean a fost reparat, insa nu a mai circulat prea multa vreme dupa aia, fiind casat "la gramada" cu restul DeSimon-urilor, autobuze dupa care ar plange multe societati de transport si multi pasionati.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 09:32:30 Titlul subiectului: |
165765 |
|
macicasan a scris: | Se pare ca sunt doar primele dintr-o serie de mai multe(15?) care ar urma sa ajunga la Cluj luna asta. nu le-am auzit mergand, nu stiu ce sa zic de motoarele lor, dar caroseriile le sunt zgariate, tamponate sau frecate de jur-imprejur. |
Mulțumesc pentru răspuns. Sper măcar că sunt cele de tipul „urban”, cu fotoliu în semicerc la capătul autobuzului.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 10:15:56 Titlul subiectului: |
165769 |
|
BusFan a scris: | Sper măcar că sunt cele de tipul „urban”, cu fotoliu în semicerc la capătul autobuzului. |
Da. Interioarele insa sunt mai "obosite" ca la cele aflate in circulatie.
Cat despre 667, sasiul acestuia a fost reparat la ratuc de vreo luna, e rupt din februarie. din pacate sudurile nu au rezistat, din nou ii atarna spatele, cica va mai fi in exploatare pana ii expira ITP-ul(decembrie pare-mi-se)
Tot astazi l-am vazut in trecere pe 663 pe linia 100. Cred ca a fost accidentat in spate, n-am apucat sa vad atent. Motorul insa ii suna tare si nespecific(exista o bataie, asemanatoare cu cea de la 659 din ultimele lui zile)
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 20 Iul 2013 01:19:43 Titlul subiectului: |
165801 |
|
Păcat de 667, arată bine ca aspect. Păcat că va fi casat... Măcar de ar păstra câte unul pentru un muzeu. Dar nici măcar un autobuz DAC nu au păstrat !!! Rămân doar pozele și machetele (rare).
Off topic Nu știu dacă tramvaiul TIMIȘ 01 mai există. Nu l-am observat când am trecut pe acolo în fugă din mașină ! Știe cineva ?
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 20 Iul 2013 13:24:08 Titlul subiectului: |
165804 |
|
710 nu va fi vazut la strada in curand, de vreo 2 saptamani a avut un accident urat la Sora (era pe 24).
294 (autobuzul care face, de regula, Bucium-Polus) a fost reparat la cateva zile dupa accidentul din Polus si circula de zor.
659 s-ar putea sa mai circule 6 luni. Este ultimul Rocar clasic (312 - 192)
Tramvaiul 01 se vede de pe Google Earth, era vorba ca va fi pastrat cu vagon cu tot.
De asemenea, s-a pastrat un troleibuz DAC 117E. 007 este complet si intact in garajul troleibuzelor din Gheorgheni (fabricat in 1990 pare-mi-se).
In momentul de fata, in circulatie, RATUC-ul are 3 autobuze cu pedala de ambreiaj si cutie de viteze manuala:
670 - Rocar de Simon (cu Dedeman, in general pe 48, poza)
672 si 673, cele 2 MAN-uri. Unul deserveste coloana Centru (8, 39, 31 in general), iar celalalt Coloana Zorilor (il vedem pe 9 de obicei).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
813.38 kb |
Vizualizat: |
de 11490 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
594.08 kb |
Vizualizat: |
de 11490 ori |
|
_________________ www.macicasanul.com
Ultima modificare efectuată de către macicasan la Sâm 20 Iul 2013 13:31:16, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 20 Iul 2013 16:17:47 Titlul subiectului: |
165816 |
|
macicasan a scris: | In momentul de fata, in circulatie, RATUC-ul are 3 autobuze cu pedala de ambreiaj si cutie de viteze manuala: |
Plus Saviem-urile, nu?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 20 Iul 2013 18:21:26 Titlul subiectului: |
165817 |
|
Așa-zisele Saviem-uri sunt, de fapt, Renault-uri, chiar dacă designul este foarte asemănător iar codul (SC 10 U) și performanțele sunt, practic, identice. Saviem propriu-zis nu știu dacă mai există. Era, până nu demult, 231, dar nu sunt sigur dacă nu cumva a fost substituit și el cu un Renault. Autobuzele respective au schimbător de viteze, dar ambreierea și debreierea sunt automate. Nu există pedală de ambreiaj. Dacă șoferul, când oprește în stație, lasă maneta pe "4" (adică viteza a IV-a), autobuzul poate opri fără probleme.
A existat un Saviem (propriu-zis) cu pedală de ambreiaj. Este vorba de 8356, devenit 292 la RATUC. Însă, actualul 292 este Renault SC 10, nu Saviem, deci 8356 a fost ori vândut, ori casat.
|
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 16/Apr/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 20 Iul 2013 19:01:07 Titlul subiectului: |
165818 |
|
Mulțumesc pentru explicații, OAB.
Nu știam că aceste Renault-uri au ambreiere automată.
Apropo de Saviem / Renault, că tot mi-am amintit: exista pe vremuri un autobuz de acest tip cu 3 uși. Copil fiind, mi-a sărit în ochi faptul că toate autobuzele „verzi” (erau verzi în ochii mei de-atunci) aveau 2 uși, doar ăla avea 3 (e posibil să fi fost mai multe, nu doar unul). Îmi amintesc bine? Mai există pe undeva acel exemplar?
|
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Sâm 20 Iul 2013 20:15:30 Titlul subiectului: |
165820 |
|
Da, 242 avea 3 usi. In ultimii ani aparea din cand in cand pe liniile din Grigorescu, in 2008-2009 parca l-am prins pe 27 sau 28, dupa aceea s-a defectat si nu stiu ce s-a intamplat cu el.
Din cate am inteles, la aceste autobuze cutia de viteze nu este montata direct pe motor ci exista un arbore cardanic intermediar intre motor si cutie, iar daca acesta nu este perfect echilibrat, se aud acele sunete specifice la ralanti.
S-ar putea ca si demarorul sa fie pe cutia de viteze, nu pe motor: si acesta este comandat de maneta schimbatorului, aceasta avand 6 pozitii: 4 viteze de mers inainte, marsarier si demaror (pentru pozitia de demaror trebuie ridicat mai intai un 'cui' de siguranta).
Comanda cutiei de viteze este electrica (electropneumatica?).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 20 Iul 2013 22:31:13 Titlul subiectului: |
165821 |
|
Citat: | Din cate am inteles, la aceste autobuze cutia de viteze nu este montata direct pe motor ci exista un arbore cardanic intermediar intre motor si cutie, iar daca acesta nu este perfect echilibrat, se aud acele sunete specifice la ralanti. |
Deseori se întâmpla treaba asta, mai ales la Saviem-urile propriu-zise.
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 20 Iul 2013 23:46:56 Titlul subiectului: |
165822 |
|
Mă bucur că 007 este intact.
01 se vede de pe Google Earth dar pozele sunt făcute în 2012 acum un an prin perioada asta. Acum nu se știe. Radub ar trebui să știe.
Până atunci faceți cât mai multe poze !
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 21 Iul 2013 00:19:09 Titlul subiectului: |
165823 |
|
OAB a scris: | A existat un Saviem (propriu-zis) cu pedală de ambreiaj. Este vorba de 8356, devenit 292 la RATUC. Însă, actualul 292 este Renault SC 10, nu Saviem, deci 8356 a fost ori vândut, ori casat. |
Au existat 2, facute simultan in jurul anului 1996 parca, 262 si 292.
Acestea s-au facut in scop experimental, aveau cutii de autocamion Saviem (mi s-a zis) si podeaua ridicata cu o trapta (practic, podeaua din dreptul scaunelor era coplanara cu podeaua de stat in picioare in restul autobuzului. Aveaua o treapta suplimentara si tin minte ca barele de sustinere verticale pareau nefiresc de jos). Au circulat niste ani buni pe liniile 8 si 36 de obicei, iar in 2003 au aparut Renaulturile care le-au luat numarul de parc, cu cutia standard hidramata.
Autobuzul 231 a fost taiat bucati anul trecut, mare pacat. Ultimele Renault SC10U care sa inlocuiasca numere ocupate de Saviem-uri au fost lotul 290, 273, 306, 318, 316, 30 9(cred ca astea-s toate...) in primavara lui 2005 (pare-mi-se, s-ar putea sa fie 2006). De atunci nu se mai aduc SC10R-uri, iar numarul acestora a scazut simtor in ultimii ani.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Aug 2013 09:19:14 Titlul subiectului: |
166200 |
|
Poate intocmi cineva dintre utilizatorii din Cluj ai forumului liste complete cu autobuzele Renault R 312 si Agora L (care sa includa: coresondenta nr. de parc, anul aducerii, anul transformarii si corespondenta numerelor de parc unde e cazul; la nevoie e buna si lista simpla cu numerele de parc din Cluj, cat sa avem o evidenta a masinilor existente)? De asemenea, ar fi excelent daca s-ar putea face o lista a Saviemurilor si Renaulturilor SC10 (numere de parc si corespondenta, eventual anul aducerii, care mai exista si care sunt active, eventual anul casarii unde e cazul).
|
|
Sus |
|
|
Berti
Data înscrierii: 02/Apr/2010 Ultima vizita: 16/Iul/2014 Mesaje: 37 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 07 Aug 2013 10:32:22 Titlul subiectului: |
166252 |
|
Se pare ca si autobuzele pleaca in concediu la mare. Astazi pe la ora 10,30, un tren pe care se aflau vreo 4-5 autobuze Renault Agora si vreo 2-3 containere se indrepta linistit spre directia Someseni .
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 09 Aug 2013 02:04:03 Titlul subiectului: |
166304 |
|
Adică se îndreptau de Cluj. Dar dacă vor aparține RATUC se vor opri în Someșeni !
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Vin 09 Aug 2013 09:32:34 Titlul subiectului: |
166306 |
|
Toate autobuzele ce sunt aduse din Paris se descarca in Someseni de pe tren. Acestea apartin RATUC, s-au oprit in Someseni unde au fost descarcate. Era cel de al doilea transport din lotul de Agore Long achizitionate vara aceasta si va veni si un al treilea transport. In total este vorba de 15 autobuze Renault Agora Long.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 09 Aug 2013 20:36:35 Titlul subiectului: |
166333 |
|
Toate 15 sunt in autobaza Plevnei de ieri.
Li se vor scoate numere rosii tuturor si in functie de stare de functionare am inteles ca s-ar putea ca unele sa 'devina' troleibuze.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 11 Aug 2013 11:00:56 Titlul subiectului: |
166364 |
|
Aceste Agore Long au fost aduse pentru a fi introdu-se din toamna pe traseele spre Floresti si Apahida, iar intr-o prima faza in aceasta vara dupa ce vor primi numere rosii, vor fi introdu-se pe traseele urbane, iar din toamna pe traseele de Floresti si Apahida. Deci slabe sanse sa fie transformate in troleibuze, in conditiile in care RATUC se axeaza in prezent pe achizitia Citelisurilor 18.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
|