Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Prezentarea oficiala a tramvaiului GT4M
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 11:18:12    Titlul subiectului: 165774

Segmentul B:


IMG_2339.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.86 kb
 Vizualizat:  de 22972 ori

IMG_2339.JPG



IMG_2341.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.17 kb
 Vizualizat:  de 22972 ori

IMG_2341.JPG



IMG_2347.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.13 kb
 Vizualizat:  de 22972 ori

IMG_2347.JPG



IMG_2354.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.03 kb
 Vizualizat:  de 22972 ori

IMG_2354.JPG



IMG_2084.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.18 kb
 Vizualizat:  de 22972 ori

IMG_2084.JPG



IMG_2061.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.2 kb
 Vizualizat:  de 22972 ori

IMG_2061.JPG



IMG_2064.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.57 kb
 Vizualizat:  de 22972 ori

IMG_2064.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 11:20:50    Titlul subiectului: 165775

Comenzile postului de manevra cu spatele:


IMG_3045.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.41 kb
 Vizualizat:  de 22970 ori

IMG_3045.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 11:26:40    Titlul subiectului: 165776

Spatiul din spate, din zona usii 3, este destinat carucioarelor.


IMG_2428.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.18 kb
 Vizualizat:  de 22571 ori

IMG_2428.JPG



IMG_2068.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.27 kb
 Vizualizat:  de 22571 ori

IMG_2068.JPG



IMG_2426.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.47 kb
 Vizualizat:  de 22567 ori

IMG_2426.JPG



IMG_2431.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.95 kb
 Vizualizat:  de 22567 ori

IMG_2431.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 11:37:14    Titlul subiectului: 165777

Detaliu scaun, instalatie de incalzire si nisipar:


IMG_2097.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.86 kb
 Vizualizat:  de 22565 ori

IMG_2097.JPG



IMG_2289.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.6 kb
 Vizualizat:  de 22483 ori

IMG_2289.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 13:09:07    Titlul subiectului: 165778

Iluminatul interior este asigurat cu lampi si spoturi cu leduri. Lampile sunt dispuse pe doua randuri, fiecare lampa avand doua siruri de leduri. Sirurile de leduri pot fi controlate separat pe cele doua segmente ale tramvaiului, respectiv combinate cate doua pe lungime (fie ambele interioare, fie ambele exterioare) din sigurantele "la vedere" din tabloul electric din cabina vatmanului. Iluminatul de siguranta se realizeaza cu spoturile luminoase de pe tavan si de la usi (doar cele de pe mijloc). Spoturile laterale de la usi se aprind cand usa este deschisa, doar daca tramvaiul nu a fost trecut pe iluminat de siguranta. Alimentarea instalatiei de iluminat interior se realizeaza din reteaua de joasa tensiune furnizata de convertizorul static in tampon cu bateria de acumulatori de 24 Vcc (in lipsa tensiunii furnizate de convertizorul static, daca bateria este suficient incarcata, se mentine iluminatul interior normal timp de 15 minute, dupa care se reduce la jumatate, iar dupa alte 15 minute pica de tot - desigur, daca alimentarea se reia si apoi cade din nou, "numaratoarea" porneste de la capat). Iluminatul de siguranta functioneaza, in cazul lipsei tensiunii furnizate de convertizorul static, cu tensiune de la bateria de acumulatori de 24 Vcc.


IMG_2086.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.16 kb
 Vizualizat:  de 22503 ori

IMG_2086.JPG



IMG_2123.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.11 kb
 Vizualizat:  de 22457 ori

IMG_2123.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 14:35:18    Titlul subiectului: 165779

Pe mijlocul tavanului, in lungul vagonului, sunt plasate grile ale instalatiei de aspirat aerul din salon (precum cea din prim-plan) si boxe (ceea ce se vede in plan secund):


IMG_2099.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.55 kb
 Vizualizat:  de 22511 ori

IMG_2099.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 14:41:49    Titlul subiectului: 165780

Grilele instalatiei de climatizare (pentru eficienta, nu deschideti geamurile cand aceasta este pornita!):


IMG_1585.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.31 kb
 Vizualizat:  de 22506 ori

IMG_1585.JPG



IMG_2057.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.19 kb
 Vizualizat:  de 22506 ori

IMG_2057.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 16:02:15    Titlul subiectului: 165781

Pe mastile care acopera mecanismele usilor sunt amplasate: un "buzzer" (in stanga; de la el se aude semnalul repetitiv in timpul inchiderii usii), afisajul cu leduri pentru informarea calatorilor (doar la usile 2 si 3; in fata acesta este amplasat pe peretele cabinei vatmanului, deasupra tabloului electric), semnalul de alarma si dispozitivul pentru deblocarea manuala a usii (ambele marcate corespunzator).


IMG_2065.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.45 kb
 Vizualizat:  de 22479 ori

IMG_2065.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2013 17:19:23    Titlul subiectului: 165782

Semnalul de alarma se actioneaza de catre calatori numai in caz de urgenta, prin apasarea butonului rosu cu sageti si are ca efect oprirea imediata a tramvaiului folosind toate sistemele de franare. Pentru anulare, se roteste butonul in sensul indicat de sageti (operatie pe care, insa, o face doar vatmanul sau alta persoana autorizata).

Dispozitivul pentru deblocarea manuala a usii se utilizeaza numai in caz de urgenta, prin rotirea manetei cu 90 de grade in sens invers acelor de ceasornic, si are ca efect oprirea imediata a tramvaiului folosind toate sistemele de franare si deblocarea usii, care poate fi deschisa apoi manual, prin simpla actionare cu mana.

Atentie! Insist asupra faptului ca aceste doua dispozitive se utilizeaza doar in caz de urgenta si cu o avertizare preliminara. Efectele sunt destul de violente si pot provoca accidente (chiar grave) atat in interiorul tramvaiului, cat si in exteriorul acestuia, din cauza franarii bruste!



IMG_2067.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.77 kb
 Vizualizat:  de 22468 ori

IMG_2067.JPG



IMG_2102.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  39 kb
 Vizualizat:  de 22465 ori

IMG_2102.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TsE



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Oct/2019
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 19 Iul 2013 10:25:08    Titlul subiectului: Re: GT4M 165788

yeeeeman a scris:
Se aude un țiuit puternic când motoarele sunt în sarcină, bănuiesc că e de la chopper, deoarece și la ST-uri se aude, însă l-au făcut mai puțin deranjant.


Comparand solutia tehnica de actionare a tramvaielor cu invertoare si motoare asincrone (cazul Bombardier-Bucuresti, BucurLF-CA si V3A-CA tramvaie Bucuresti, GT4M-Iasi) cu solutia de actionare bazata pe motoare de curent continuu CC si choppere (VTC) aplicata la modernizarile partiale (V3A-CHPPC din Bucuresti), acest zgomot-tiuit reprezinta unul din dezavantaje, fiind mai deranjant la solutia CA fata de CC.
Sunt insa alte avantaje care recomanda actionarea cu motoare asincrone si invertoare trifazate - consumul, franarea pana la oprire, confortul, fiabilitatea mai buna, sa.
In plus, la acest tramvai motoarele sunt fixate intr-un cheson metalic care dirijeaza zgomotul (normal de altfel) in directia podelei. Se cauta solutii de insonorizare cat mai buna a acestui compartiment. Multumesc de observatie, este binevenita.

_________________
TsE
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 20 Iul 2013 20:13:13    Titlul subiectului: GT4M 165819

Cu placere. Consider ca feedback-ul este cea mai buna metoda prin care aceste proiecte demne de lauda se pot perfectiona.
ST-urile si in special ST10 (cele scurte), merita a fi studiate pentru ca par a fi (doar din punctul meu de vedere de calator) de departe cele mai rafinate cand vine vorba de acceleratie si zgomot produs.
Ar fi interesant daca s-ar oferi mai multe detalii despre aceasta platforma de pe ST10. Banuiesc ca se poate invata cate ceva de la o implementare nemteasca rafinata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 21 Iul 2013 19:10:53    Titlul subiectului: 165838

ST 10 si ST 11 sunt total diferite unele de celelalte ca principii de functionare (exista doar anumite componente ce tin de controlul electronic al tractiunii care sunt comune).

ST 10 au controler conventional, actionat fie ca atare, de catre vatman, cu maneta (zisa si "coarba" in jargon local, dupa termenul german "Kurbel"; metoda este folosita cu indarjire la Iasi la acest tip de tramvai, in ciuda pozitiei total incomode pentru vatman, din motive ce tin de lipsa capacitatii de adaptare - mai degraba a vointei, dar, oricum, e chestie de mofturi - pentru utilizarea mansei; la Darmstadt era folosita actionarea clasica doar la nevoie, la manevre prin depou; la Iasi cred ca la un singur vagon ST 10 a fost folosita o perioada mai lunga mansa, pana a trecut vatmanul "neuniformizat", cu tot cu vointa din dotare, pe un ST 11 si s-a generalizat folosirea "coarbei" la ST 10) fie prin intermediul unui servomotor comandat la actionarea de catre vatman a mansei (rotirea axului cu came este controlata electronic, in functie de informatia data de traductorii de tensiune si curent) - parti ale asa-numitului sistem GEAMATIC-M (termen artificial - rezultat prin alipirea cuvantului "AEG", scris invers, si a sufixului "MATIC", de la "AUTOMATIC", si adaugarea literei "M", de la "MOTOR" - care denumeste sistemul semiautomat de control al tractiunii - mers si franare - realizat de AEG). Actionarea controlata electronic este utila pentru protejarea aparatului (controlerului) - spre exemplu, daca vatmanul foloseste mansa si o duce brusc pana la capat, sistemul zice "ce-are asta, e nebun?!" si protejeaza aparatul, rotind axul contact cu contact.

La ST 11 controlul tractiunii se realizeaza cu adevarat electronic, prin intermediul a doua choppere (variatoare de tensiune continua - VTC) cu diode si tiristoare rapide, ale caror drivere (circuite/componente care controleaza, la randul lor, alte circuite/componente) comanda niste ventile electronice, pe care le deschid mai mult sau mai putin, pentru a varia tensiunea de alimentare a motoarelor. Sistemul de la AEG aflat [si] in dotarea acestor vagoane este denumit GEAMATIC-C ("C" vine de la "CHOPPER"). Sisteme similare au fost patentate si de alte firme - SIMATIC de la Siemens, KIMATIC de la Kiepe.

Diferente sunt si de alta natura - spre exemplu, ST 10 este echipat cu sistem hidraulic de franare, ST 11 cu sistem pneumatic de franare, suspensie pneumatica, usi actionate pneumatic.

Desigur, si ST 10, si ST 11 sunt echipate cu motoare cu actionare in curent continuu.


Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Dum 21 Iul 2013 19:15:57, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 21 Iul 2013 19:14:46    Titlul subiectului: 165839

radub a scris:
Atentie! Insist asupra faptului ca aceste doua dispozitive se utilizeaza doar in caz de urgenta si cu o avertizare preliminara. Efectele sunt destul de violente si pot provoca accidente (chiar grave) atat in interiorul tramvaiului, cat si in exteriorul acestuia, din cauza franarii bruste!
Mi se pare o mare greseala sa lasi la indemana calatorilor niste mecanisme care, odata actionate, determina reactii de franare violenta a tramvaiului, cu efecte mai mult ca sigur foarte periculoase cel putin asupra calatorilor din vagon, daca nu si asupra celorlalti participanti la trafic!
Nici intr-o tara mai civilizata nu mi s-ar parea o idee buna ca aceste mecanisme cu efecte aproape instantanee sa fie lasate la indemana calatorilor si, cu atat mai putin, la indemana unora cu minte destul de redusa precum sunt multi in Romania !
Oricand se poate gasi un teribilist sau pur si simplu un cretin care sa actioneze sistemele de siguranta asa, just for fun, ca sa vada, de exemplu, restul cocalarilor din grup cat de tare e vreunul din giboni!

Si apoi, dupa ce a facut "gluma" si a bagat cativa oameni in spital sau poate si mai rau, ce mai poti face?!? Sau cu ce vor ajuta niste masuri oarecare luate impotriva unui tampit cat timp oameni nevinovati vor suferi prin spitale?!?

Dupa parerea mea trebuia implementat un sistem asemanator franei electro-pneumatice de la trenuri, adica atunci cand un calator actioneaza oricare dintre acele butoane/manere sa se aprinda un bec-martor pe bord si sa porneasca, eventual, si un sistem de avertizare sonora, insa tramvaiul sa continue sa ruleze normal pana cand vatmanul decide el, in cunostinta de cauza, cand si cat de rapid sa franeze vagonul.
Mai ales ca vagonul are sistem video, vatmanul poate verifica si evalua rapid situatia si sa decida masurile ce se impun.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 192
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 21 Iul 2013 19:36:27    Titlul subiectului: 165840

Da ai dreptate dar toate tramvaiele au asa ceva si cele din Europa au aceest mecanism de franare de urgenta
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 21 Iul 2013 19:36:32    Titlul subiectului: 165841

Din ce am vazut pana acum, producatorii merg pe acest tip de reactie a vehiculelor urbane la actionarea sistemelor de urgenta. Am fost martor la Viena la o astfel de intamplare - un boschetar a actionat semnalul de alarma dintr-un tren de metrou de generatie noua (de la Siemens) care a oprit imediat, cu tot disconfortul si toate pericolele de rigoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 21 Iul 2013 19:44:22    Titlul subiectului: 165843

Ma mir ca nu s-a generalizat sistemul electro-pneumatic, cu atat mai mult cu cat in multe orase tramvaiele sau metrourile tranziteaza pasaje si tunele care, in cazul unor incendii si a actionarii franarii de catre calatori, pot determina adevarate dezastre, tramvaiul sau trenul in flacari sau cu emanatii de fum sa ramana blocat si calatorii sa fie abia atunci pusi in cel mai mare pericol, asa cum s-a intamplat la trenuri, ceea ce a si determinat introducerea sistemului electro-pneumatic.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 192
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 22 Iul 2013 18:05:08    Titlul subiectului: 165859

Gresit total vatmanul poate debloca si deplasa dupa o franare de urgenta
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 22 Iul 2013 21:01:19    Titlul subiectului: 165861

Nu stiu ce n-ai inteles... evident ca poate debloca si apoi urni vehiculul, ca doar nu ramane intepenit acolo, insa se pierde timp pretios, timp in care persoane pot fi intoxicate daca vehiculul ramane in tunel sau pasaj etc.
Efectul cel mai periculos si cu potential iminent la noi este insa accidentarea calatorilor in cazul franarii bruste.
Pe de alta parte ma intreb ce situatie de pericol ar impune si ar fi rezolvata printr-o franare? Adica ce pericol poate fi "rezolvat" mai bine printr-o franare "dura" decat printr-o franare mai "decenta", "supervizata" de vatman ?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TsE



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Oct/2019
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 22 Iul 2013 22:28:47    Titlul subiectului: 165864

1. Exista un standard privind franarea vehiculelor pe sina, inclusiv a tramvaielor. Trebuie respectat.
2. Daca exista cineva prins la usa, un copil ramas in statie, o mana cu bagaj ramas pe afara.
3. Solutia autohtona... se anuleaza circuitul....

_________________
TsE
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2013 09:14:10    Titlul subiectului: 165872

TsE a scris:
1. Exista un standard privind franarea vehiculelor pe sina, inclusiv a tramvaielor.
Tendinta moderna este frana electro-pneumatica. Daca tot se modernizeaza un vehicul, el trebuie adus la actualitatea tehnica a momentului.
Sigur ca si acum exista foarte multe vagoane sau tramvaie cu sisteme de franare de urgenta de generatii vechi, nu zice nimeni sa fie modificate toate, din cauza costurilor, dar daca tot se modernizeaza radical un vehicul, mi se pare bizar sa nu-l aduci "la zi".
TsE a scris:
2. Daca exista cineva prins la usa, un copil ramas in statie, o mana cu bagaj ramas pe afara.
Exista camere video cu vedere la usi, vatmanul poate observa daca mai sunt calatori care vor inca sa urce, iar daca e cineva prins in usa exista sistemul "om in usa" care comanda redeschiderea usilor pana cand dispare obiectul care impiedica inchiderea usilor; neinchizandu-se usile, nici tramvaiul n-ar trebui sa poata porni, deci asta cade, ca doar nu se baga nimeni intre usi in timpul mersului ...
TsE a scris:
3. Solutia autohtona... se anuleaza circuitul....
Din pacate. Bani cheltuiti degeaba. Daca faci un sistem, macar trebuie facut bine si mentinut functional.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2013 10:10:36    Titlul subiectului: 165873

Catalin Ghita a scris:
Tendinta moderna este frana electro-pneumatica.

Exista exemple in acest sens? Mie nu-mi vin in minte decat tramvaie cu sistem de franare electro-hidraulic, ceea ce e valabil si la GT4M.

Oricum, si cu frana pneumatica zboara vatmanul prin parbriz si calatorii se aduna gramada pe podea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2013 14:09:31    Titlul subiectului: 165880

Asta e tendinta la trenuri.
Nu-mi mai reamintesc prea bine de la scoala, dar stiu ca la franarea de serviciu deceleratia maxima adminsibila avea o anumita valoare, la care efectele asupra calatorilor ar fi fost minime, in timp ce la franarea de urgenta deceleratia admisibila avea o valoare mult mai mare, la care efectul potential asupra calatorilor ar fi, evident, mai mare.

De fapt problema mea este faptul ca se lasa la indemana calatorilor posibilitatea sa comande franarea de urgenta, eu consider ca ei, calatorii, nu trebuie sa poata decat sa semnaleze vatmanului existenta unei probleme si doar acesta sa poata actiona direct asupra sistemelor de franare ale vehiculului.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2013 17:08:47    Titlul subiectului: 165883

V. SR EN 13452-1:2004 (eu nu-l am la indemana, tu s-ar putea sa-l gasesti mai usor la serviciu).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 07/Aug/2023
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2013 21:32:54    Titlul subiectului: 165889

Dacă vatmanul este incapacitat (infarct, accident ciudat de genul bucată de fier proiectată prin parbriz direct în pieptul vatmanului care se lasă pe maneta de accelerație, sau pur și simplu vatmanul a scăpat mobilul pe jos și-l recuperează, fără să vadă în față că intră direct în alt tramvai...) atunci e util să poată interveni cineva într-o astfel de situație. Mi se pare evident.

Faptul că o asemenea eventualitate e prea improbabilă nu înseamnă că e absolut imposibil să se întîmple...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2013 21:55:40    Titlul subiectului: 165891

Inteleg de aici ca GT4M are de fapt un sistem de "frana de urgenta" (Notbremse) si nu "semnal de alarma".

Referitor la accidente stupide sau extrem de rare pe care le poate avea vatmanul, nu exista un buton similar in cabina acestuia, in cazul in care "semnalul de alarma" nu este decat exact un semnal de alarma? La unele autobuze exista un buton de "urgenta" la bord, insa nu stiu exact ce facea el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 4 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community