Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 11:18:12 Titlul subiectului: |
165774 |
|
Segmentul B:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.86 kb |
Vizualizat: |
de 23374 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.17 kb |
Vizualizat: |
de 23374 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.13 kb |
Vizualizat: |
de 23374 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.03 kb |
Vizualizat: |
de 23374 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.18 kb |
Vizualizat: |
de 23374 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.2 kb |
Vizualizat: |
de 23374 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.57 kb |
Vizualizat: |
de 23374 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 11:20:50 Titlul subiectului: |
165775 |
|
Comenzile postului de manevra cu spatele:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.41 kb |
Vizualizat: |
de 23372 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 11:26:40 Titlul subiectului: |
165776 |
|
Spatiul din spate, din zona usii 3, este destinat carucioarelor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.18 kb |
Vizualizat: |
de 22969 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.27 kb |
Vizualizat: |
de 22969 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.47 kb |
Vizualizat: |
de 22965 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.95 kb |
Vizualizat: |
de 22965 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 11:37:14 Titlul subiectului: |
165777 |
|
Detaliu scaun, instalatie de incalzire si nisipar:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.86 kb |
Vizualizat: |
de 22963 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.6 kb |
Vizualizat: |
de 22881 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 13:09:07 Titlul subiectului: |
165778 |
|
Iluminatul interior este asigurat cu lampi si spoturi cu leduri. Lampile sunt dispuse pe doua randuri, fiecare lampa avand doua siruri de leduri. Sirurile de leduri pot fi controlate separat pe cele doua segmente ale tramvaiului, respectiv combinate cate doua pe lungime (fie ambele interioare, fie ambele exterioare) din sigurantele "la vedere" din tabloul electric din cabina vatmanului. Iluminatul de siguranta se realizeaza cu spoturile luminoase de pe tavan si de la usi (doar cele de pe mijloc). Spoturile laterale de la usi se aprind cand usa este deschisa, doar daca tramvaiul nu a fost trecut pe iluminat de siguranta. Alimentarea instalatiei de iluminat interior se realizeaza din reteaua de joasa tensiune furnizata de convertizorul static in tampon cu bateria de acumulatori de 24 Vcc (in lipsa tensiunii furnizate de convertizorul static, daca bateria este suficient incarcata, se mentine iluminatul interior normal timp de 15 minute, dupa care se reduce la jumatate, iar dupa alte 15 minute pica de tot - desigur, daca alimentarea se reia si apoi cade din nou, "numaratoarea" porneste de la capat). Iluminatul de siguranta functioneaza, in cazul lipsei tensiunii furnizate de convertizorul static, cu tensiune de la bateria de acumulatori de 24 Vcc.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.16 kb |
Vizualizat: |
de 22901 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.11 kb |
Vizualizat: |
de 22855 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 14:35:18 Titlul subiectului: |
165779 |
|
Pe mijlocul tavanului, in lungul vagonului, sunt plasate grile ale instalatiei de aspirat aerul din salon (precum cea din prim-plan) si boxe (ceea ce se vede in plan secund):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.55 kb |
Vizualizat: |
de 22909 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 14:41:49 Titlul subiectului: |
165780 |
|
Grilele instalatiei de climatizare (pentru eficienta, nu deschideti geamurile cand aceasta este pornita!):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.31 kb |
Vizualizat: |
de 22904 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.19 kb |
Vizualizat: |
de 22904 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 16:02:15 Titlul subiectului: |
165781 |
|
Pe mastile care acopera mecanismele usilor sunt amplasate: un "buzzer" (in stanga; de la el se aude semnalul repetitiv in timpul inchiderii usii), afisajul cu leduri pentru informarea calatorilor (doar la usile 2 si 3; in fata acesta este amplasat pe peretele cabinei vatmanului, deasupra tabloului electric), semnalul de alarma si dispozitivul pentru deblocarea manuala a usii (ambele marcate corespunzator).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.45 kb |
Vizualizat: |
de 22877 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iul 2013 17:19:23 Titlul subiectului: |
165782 |
|
Semnalul de alarma se actioneaza de catre calatori numai in caz de urgenta, prin apasarea butonului rosu cu sageti si are ca efect oprirea imediata a tramvaiului folosind toate sistemele de franare. Pentru anulare, se roteste butonul in sensul indicat de sageti (operatie pe care, insa, o face doar vatmanul sau alta persoana autorizata).
Dispozitivul pentru deblocarea manuala a usii se utilizeaza numai in caz de urgenta, prin rotirea manetei cu 90 de grade in sens invers acelor de ceasornic, si are ca efect oprirea imediata a tramvaiului folosind toate sistemele de franare si deblocarea usii, care poate fi deschisa apoi manual, prin simpla actionare cu mana.
Atentie! Insist asupra faptului ca aceste doua dispozitive se utilizeaza doar in caz de urgenta si cu o avertizare preliminara. Efectele sunt destul de violente si pot provoca accidente (chiar grave) atat in interiorul tramvaiului, cat si in exteriorul acestuia, din cauza franarii bruste!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.77 kb |
Vizualizat: |
de 22866 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39 kb |
Vizualizat: |
de 22863 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Vin 19 Iul 2013 10:25:08 Titlul subiectului: Re: GT4M |
165788 |
|
yeeeeman a scris: | Se aude un țiuit puternic când motoarele sunt în sarcină, bănuiesc că e de la chopper, deoarece și la ST-uri se aude, însă l-au făcut mai puțin deranjant.
|
Comparand solutia tehnica de actionare a tramvaielor cu invertoare si motoare asincrone (cazul Bombardier-Bucuresti, BucurLF-CA si V3A-CA tramvaie Bucuresti, GT4M-Iasi) cu solutia de actionare bazata pe motoare de curent continuu CC si choppere (VTC) aplicata la modernizarile partiale (V3A-CHPPC din Bucuresti), acest zgomot-tiuit reprezinta unul din dezavantaje, fiind mai deranjant la solutia CA fata de CC.
Sunt insa alte avantaje care recomanda actionarea cu motoare asincrone si invertoare trifazate - consumul, franarea pana la oprire, confortul, fiabilitatea mai buna, sa.
In plus, la acest tramvai motoarele sunt fixate intr-un cheson metalic care dirijeaza zgomotul (normal de altfel) in directia podelei. Se cauta solutii de insonorizare cat mai buna a acestui compartiment. Multumesc de observatie, este binevenita.
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 20 Iul 2013 20:13:13 Titlul subiectului: GT4M |
165819 |
|
Cu placere. Consider ca feedback-ul este cea mai buna metoda prin care aceste proiecte demne de lauda se pot perfectiona.
ST-urile si in special ST10 (cele scurte), merita a fi studiate pentru ca par a fi (doar din punctul meu de vedere de calator) de departe cele mai rafinate cand vine vorba de acceleratie si zgomot produs.
Ar fi interesant daca s-ar oferi mai multe detalii despre aceasta platforma de pe ST10. Banuiesc ca se poate invata cate ceva de la o implementare nemteasca rafinata.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 21 Iul 2013 19:10:53 Titlul subiectului: |
165838 |
|
ST 10 si ST 11 sunt total diferite unele de celelalte ca principii de functionare (exista doar anumite componente ce tin de controlul electronic al tractiunii care sunt comune).
ST 10 au controler conventional, actionat fie ca atare, de catre vatman, cu maneta (zisa si "coarba" in jargon local, dupa termenul german "Kurbel"; metoda este folosita cu indarjire la Iasi la acest tip de tramvai, in ciuda pozitiei total incomode pentru vatman, din motive ce tin de lipsa capacitatii de adaptare - mai degraba a vointei, dar, oricum, e chestie de mofturi - pentru utilizarea mansei; la Darmstadt era folosita actionarea clasica doar la nevoie, la manevre prin depou; la Iasi cred ca la un singur vagon ST 10 a fost folosita o perioada mai lunga mansa, pana a trecut vatmanul "neuniformizat", cu tot cu vointa din dotare, pe un ST 11 si s-a generalizat folosirea "coarbei" la ST 10) fie prin intermediul unui servomotor comandat la actionarea de catre vatman a mansei (rotirea axului cu came este controlata electronic, in functie de informatia data de traductorii de tensiune si curent) - parti ale asa-numitului sistem GEAMATIC-M (termen artificial - rezultat prin alipirea cuvantului "AEG", scris invers, si a sufixului "MATIC", de la "AUTOMATIC", si adaugarea literei "M", de la "MOTOR" - care denumeste sistemul semiautomat de control al tractiunii - mers si franare - realizat de AEG). Actionarea controlata electronic este utila pentru protejarea aparatului (controlerului) - spre exemplu, daca vatmanul foloseste mansa si o duce brusc pana la capat, sistemul zice "ce-are asta, e nebun?!" si protejeaza aparatul, rotind axul contact cu contact.
La ST 11 controlul tractiunii se realizeaza cu adevarat electronic, prin intermediul a doua choppere (variatoare de tensiune continua - VTC) cu diode si tiristoare rapide, ale caror drivere (circuite/componente care controleaza, la randul lor, alte circuite/componente) comanda niste ventile electronice, pe care le deschid mai mult sau mai putin, pentru a varia tensiunea de alimentare a motoarelor. Sistemul de la AEG aflat [si] in dotarea acestor vagoane este denumit GEAMATIC-C ("C" vine de la "CHOPPER"). Sisteme similare au fost patentate si de alte firme - SIMATIC de la Siemens, KIMATIC de la Kiepe.
Diferente sunt si de alta natura - spre exemplu, ST 10 este echipat cu sistem hidraulic de franare, ST 11 cu sistem pneumatic de franare, suspensie pneumatica, usi actionate pneumatic.
Desigur, si ST 10, si ST 11 sunt echipate cu motoare cu actionare in curent continuu.
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Dum 21 Iul 2013 19:15:57, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Dum 21 Iul 2013 19:14:46 Titlul subiectului: |
165839 |
|
radub a scris: | Atentie! Insist asupra faptului ca aceste doua dispozitive se utilizeaza doar in caz de urgenta si cu o avertizare preliminara. Efectele sunt destul de violente si pot provoca accidente (chiar grave) atat in interiorul tramvaiului, cat si in exteriorul acestuia, din cauza franarii bruste! | Mi se pare o mare greseala sa lasi la indemana calatorilor niste mecanisme care, odata actionate, determina reactii de franare violenta a tramvaiului, cu efecte mai mult ca sigur foarte periculoase cel putin asupra calatorilor din vagon, daca nu si asupra celorlalti participanti la trafic!
Nici intr-o tara mai civilizata nu mi s-ar parea o idee buna ca aceste mecanisme cu efecte aproape instantanee sa fie lasate la indemana calatorilor si, cu atat mai putin, la indemana unora cu minte destul de redusa precum sunt multi in Romania !
Oricand se poate gasi un teribilist sau pur si simplu un cretin care sa actioneze sistemele de siguranta asa, just for fun, ca sa vada, de exemplu, restul cocalarilor din grup cat de tare e vreunul din giboni!
Si apoi, dupa ce a facut "gluma" si a bagat cativa oameni in spital sau poate si mai rau, ce mai poti face?!? Sau cu ce vor ajuta niste masuri oarecare luate impotriva unui tampit cat timp oameni nevinovati vor suferi prin spitale?!?
Dupa parerea mea trebuia implementat un sistem asemanator franei electro-pneumatice de la trenuri, adica atunci cand un calator actioneaza oricare dintre acele butoane/manere sa se aprinda un bec-martor pe bord si sa porneasca, eventual, si un sistem de avertizare sonora, insa tramvaiul sa continue sa ruleze normal pana cand vatmanul decide el, in cunostinta de cauza, cand si cat de rapid sa franeze vagonul.
Mai ales ca vagonul are sistem video, vatmanul poate verifica si evalua rapid situatia si sa decida masurile ce se impun.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 21 Iul 2013 19:36:27 Titlul subiectului: |
165840 |
|
Da ai dreptate dar toate tramvaiele au asa ceva si cele din Europa au aceest mecanism de franare de urgenta
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 21 Iul 2013 19:36:32 Titlul subiectului: |
165841 |
|
Din ce am vazut pana acum, producatorii merg pe acest tip de reactie a vehiculelor urbane la actionarea sistemelor de urgenta. Am fost martor la Viena la o astfel de intamplare - un boschetar a actionat semnalul de alarma dintr-un tren de metrou de generatie noua (de la Siemens) care a oprit imediat, cu tot disconfortul si toate pericolele de rigoare.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Dum 21 Iul 2013 19:44:22 Titlul subiectului: |
165843 |
|
Ma mir ca nu s-a generalizat sistemul electro-pneumatic, cu atat mai mult cu cat in multe orase tramvaiele sau metrourile tranziteaza pasaje si tunele care, in cazul unor incendii si a actionarii franarii de catre calatori, pot determina adevarate dezastre, tramvaiul sau trenul in flacari sau cu emanatii de fum sa ramana blocat si calatorii sa fie abia atunci pusi in cel mai mare pericol, asa cum s-a intamplat la trenuri, ceea ce a si determinat introducerea sistemului electro-pneumatic.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 22 Iul 2013 18:05:08 Titlul subiectului: |
165859 |
|
Gresit total vatmanul poate debloca si deplasa dupa o franare de urgenta
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 22 Iul 2013 21:01:19 Titlul subiectului: |
165861 |
|
Nu stiu ce n-ai inteles... evident ca poate debloca si apoi urni vehiculul, ca doar nu ramane intepenit acolo, insa se pierde timp pretios, timp in care persoane pot fi intoxicate daca vehiculul ramane in tunel sau pasaj etc.
Efectul cel mai periculos si cu potential iminent la noi este insa accidentarea calatorilor in cazul franarii bruste.
Pe de alta parte ma intreb ce situatie de pericol ar impune si ar fi rezolvata printr-o franare? Adica ce pericol poate fi "rezolvat" mai bine printr-o franare "dura" decat printr-o franare mai "decenta", "supervizata" de vatman ?!?
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Lun 22 Iul 2013 22:28:47 Titlul subiectului: |
165864 |
|
1. Exista un standard privind franarea vehiculelor pe sina, inclusiv a tramvaielor. Trebuie respectat.
2. Daca exista cineva prins la usa, un copil ramas in statie, o mana cu bagaj ramas pe afara.
3. Solutia autohtona... se anuleaza circuitul....
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 23 Iul 2013 09:14:10 Titlul subiectului: |
165872 |
|
TsE a scris: | 1. Exista un standard privind franarea vehiculelor pe sina, inclusiv a tramvaielor. | Tendinta moderna este frana electro-pneumatica. Daca tot se modernizeaza un vehicul, el trebuie adus la actualitatea tehnica a momentului.
Sigur ca si acum exista foarte multe vagoane sau tramvaie cu sisteme de franare de urgenta de generatii vechi, nu zice nimeni sa fie modificate toate, din cauza costurilor, dar daca tot se modernizeaza radical un vehicul, mi se pare bizar sa nu-l aduci "la zi". TsE a scris: | 2. Daca exista cineva prins la usa, un copil ramas in statie, o mana cu bagaj ramas pe afara. | Exista camere video cu vedere la usi, vatmanul poate observa daca mai sunt calatori care vor inca sa urce, iar daca e cineva prins in usa exista sistemul "om in usa" care comanda redeschiderea usilor pana cand dispare obiectul care impiedica inchiderea usilor; neinchizandu-se usile, nici tramvaiul n-ar trebui sa poata porni, deci asta cade, ca doar nu se baga nimeni intre usi in timpul mersului ... TsE a scris: | 3. Solutia autohtona... se anuleaza circuitul.... | Din pacate. Bani cheltuiti degeaba. Daca faci un sistem, macar trebuie facut bine si mentinut functional.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Iul 2013 10:10:36 Titlul subiectului: |
165873 |
|
Catalin Ghita a scris: | Tendinta moderna este frana electro-pneumatica. |
Exista exemple in acest sens? Mie nu-mi vin in minte decat tramvaie cu sistem de franare electro-hidraulic, ceea ce e valabil si la GT4M.
Oricum, si cu frana pneumatica zboara vatmanul prin parbriz si calatorii se aduna gramada pe podea.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 23 Iul 2013 14:09:31 Titlul subiectului: |
165880 |
|
Asta e tendinta la trenuri.
Nu-mi mai reamintesc prea bine de la scoala, dar stiu ca la franarea de serviciu deceleratia maxima adminsibila avea o anumita valoare, la care efectele asupra calatorilor ar fi fost minime, in timp ce la franarea de urgenta deceleratia admisibila avea o valoare mult mai mare, la care efectul potential asupra calatorilor ar fi, evident, mai mare.
De fapt problema mea este faptul ca se lasa la indemana calatorilor posibilitatea sa comande franarea de urgenta, eu consider ca ei, calatorii, nu trebuie sa poata decat sa semnaleze vatmanului existenta unei probleme si doar acesta sa poata actiona direct asupra sistemelor de franare ale vehiculului.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Iul 2013 17:08:47 Titlul subiectului: |
165883 |
|
V. SR EN 13452-1:2004 (eu nu-l am la indemana, tu s-ar putea sa-l gasesti mai usor la serviciu).
|
|
Sus |
|
|
Bogdan A.
Data înscrierii: 14/Noi/2007 Ultima vizita: 07/Aug/2023 Mesaje: 70 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Iul 2013 21:32:54 Titlul subiectului: |
165889 |
|
Dacă vatmanul este incapacitat (infarct, accident ciudat de genul bucată de fier proiectată prin parbriz direct în pieptul vatmanului care se lasă pe maneta de accelerație, sau pur și simplu vatmanul a scăpat mobilul pe jos și-l recuperează, fără să vadă în față că intră direct în alt tramvai...) atunci e util să poată interveni cineva într-o astfel de situație. Mi se pare evident.
Faptul că o asemenea eventualitate e prea improbabilă nu înseamnă că e absolut imposibil să se întîmple...
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 23 Iul 2013 21:55:40 Titlul subiectului: |
165891 |
|
Inteleg de aici ca GT4M are de fapt un sistem de "frana de urgenta" (Notbremse) si nu "semnal de alarma".
Referitor la accidente stupide sau extrem de rare pe care le poate avea vatmanul, nu exista un buton similar in cabina acestuia, in cazul in care "semnalul de alarma" nu este decat exact un semnal de alarma? La unele autobuze exista un buton de "urgenta" la bord, insa nu stiu exact ce facea el.
|
|
Sus |
|
|
|