Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre traseul tramvaiului 26

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
DAC
Vizitator






MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 00:56:52    Titlul subiectului: Cum ati reface linia 26? 59111

Cum ati reface linia 26?

Ultima modificare efectuată DAC la Joi 16 Mar 2006 13:26:42, modificat de 2 ori în total
Sus
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 02/Mar/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 17:28:59    Titlul subiectului: 59123

Asa cum era inainte, cu exceptia protiunii Dep. Victoria/Str. Clopotarii Vechi-Gara de Nord: de la Dep. Victoria ar lua-o prin Pasajul Victoria, apoi pe Sos. Nicolae Titulescu, Bd. Alexandru Ioan Cuza, Bd. Ing. Gh. Duca, P-ta Garii de Nord, dupa care ar intra pe Bd. Dinicu Golescu. Am ales acesta varianta deoarece din cauza cladirii "Electrica" aflata la intersectia Str. Clopotarii Vechi cu Str. Grigore Alexandrescu nu stiu daca ar mai putea fi creata o curba pt. tramvai, iar la interesctia Str. Grigore Alexandrescu/Str. Sevastopol cu Bd. Lascar Catargiu (fost Ana Ipatescu) si intersectia Str. Sevastopol cu Cal. Victoriei ar trebui instalate semafoare, ceea ce ar cam incurca cirulatia.
Linia as da-o in folosinta totusi dupa terminarea Pasajului Basarab, ca sa nu incurc si mai tare circulatia in zona Garii de Nord.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 17:29:29    Titlul subiectului: 59134

Nu stiu daca i-as zice 26, dar sigur e nevoie de o linie circulara, care, dupa exemplul Vienei, ar avea un numar cea care merge intr-un sens si alt numar cea care merge in sens invers. Ca sa nu se confunde, sa stii clar ce linie alegi daca ai de mers intr-o parte sau alta.

Traseul ar fi pe inelul principal: Piata Victoriei - Obor - Dristor - Sudului - Pieptanari - Viilor - Panduri - Grozavesti - Pasaj Basarab - Titulescu - Piata Victoriei. Acest traseu consider ca ar asigura fluenta, viteza si legatura cu toate celelate trasee, plus Gara de Nord si Basarab, chiar daca mai e de mers nitel pe peron.

In 1982 traseul era astfel: Leu – Panduri – Vladmirescu – Viilor – Serban Voda – Linariei – Timpuri Noi – Splai – Mihai Bravu – Stefan cel Mare – Pintilie – Gr Alexandrescu – Sevastopol – Berzei – Dinicu Golescu – Orhideelor – Grozavesti – Leu deci trecea pe la Gara de Nord si Basarab si singurele trasee neintersectate erau cele marginase, ‘suburbane’, 28 si 29; deasemenea intersecta si majoritatea traseelor de autobuz si troleibuz.
La un moment dat s-a mutat pe Vacaresti - Sudului (cind s-a construit preungirea Mihai Bravu - Vacaresti probabil).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2017
Mesaje: 136
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 15:02:11    Titlul subiectului: 60109

La iesirea din pasajul Victoriei la Titulescu Crevedia ar trebui facut macaz la stanga si iesit cu linie pe strada pana la Mec la Buzesti.
Dupa aia de la Vasile Parvan sa se plece drept cu linie pana la Mariott si mai departe pe Viilor. Sau la Berzei RATB sa faca dreapta la Gara si la Grozavesti sa se refaca linia pe deal pana la Leu.
Nu stiu cati va mai aduceti aminte de buclele din fata de la Cotroceni unde era fosta gara, unde era capatul virtual al lui 26. Erau unice in Bucuresti si au fost schimbate ulterior.
Indiferent de cum intra tramvaiul tot avea un viraj de facut, daca intra drept, facea viraj la al doilea macaz, daca intra in viraj, la al doilea macaz trecea drept, in genul cum e la URCARE la Capatul lui 14 si 5 in Pantelimon.
Hai spuneti, daca maine s-ar da drumul la 26 pe acest traseu cu T4R duble cati din voi nu ati fi in tramvai sa va plimbati sa faceti turul Bucurestiului?

_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Lun 03 Iul 2006 16:28:31    Titlul subiectului: 61878

26 intorcea in scuar? Exista o bucla la P-ta Leul sau o linie de stocare pe care stationau tramvaiele?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2017
Mesaje: 136
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Iul 2006 09:42:20    Titlul subiectului: 61912

Capatul lui 26 era virtual, fiecare sens avea linie de stocare, initial aratau ca la capatul lui 14 Pantelimon, in statia de urcare.
Daca tramvaiul intra pe primul macaz pe drept, pe al doilea intra pe curba si invers. Prin 85-86 au schimbat macazele si au facut liniile si pe un sens si pe altul cum este la capatul lui 34 si 46 la Gara de Nord, adica cu o linie dreapta si o linie de stocare separata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2017
Mesaje: 1049
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2007 01:34:24    Titlul subiectului: 77242

Linia 26, din 1956 si pana in 1965 a avut urmatorul traseu:
Laborator - Sos Mihai Bravu - Sos Stefan cel Mare - Bd Ilie Pintilie - Sevastopol - str Gh Polizu - Gara de Nord, cu intoarcere prin Cal Grivitei - Sos N TItulescu - Dr. Sergiu.
Ca urmare a exproprierilor efectuate spre Dambovita si Vacaresti, a prins contur realizarea unui inel de circulatie prin prelungirea soselei Mihai Bravu pana la Abator. Acest lucru a fost realizat in perioada 1963-1966, IN 1965-66, nu stiu exact, capatul de la Laborator (26, 27) a fost desfiintat, linia 27 fiind trimisa in Catelu, iar linia 26 a devenit linie inelara de tramvaie, cu urmatorul traseu, pastrat pana la desfiintare, la sfarsitul anilor 80: (tot in acesta perioada s-a realizat si linia inelara de autobuz 33)

Pta Leul - Sos Panduri - Bd. T. Vladimirescu - Sos Viilor - Cal. Serban Voda - Str. Lanariei - Splaiul Unirii - Sos Mihai Bravu - Sos Stefan cel MAre - Bd. Ilie Pintilie - Clopotarii Vechi - Sevastopol - Str Buzesti - Bd. Dinicu Golescu - Sos Orhideelor - Sos Grozavesti - Pta Leul.
In momentul realizarii liniei pe Calea Vacaresti, linia a fost mutata pe Sos Oltenitei, CAl VAcaresti, apoi traseul de baza.
IN ultimi ani ai existentei sale a avut capat la Gara Basarab si la Sura Mare



capat 26 Gara de Nord 1962.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.86 kb
 Vizualizat:  de 16626 ori

capat 26 Gara de Nord 1962.JPG



traseu 26 1962.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.67 kb
 Vizualizat:  de 16626 ori

traseu 26  1962.JPG



capat 26 Laborator 1962.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  276.12 kb
 Vizualizat:  de 16626 ori

capat 26 Laborator 1962.JPG



Linia inelara 26 1970.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  622.34 kb
 Vizualizat:  de 16626 ori

Linia inelara 26 1970.JPG



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 02/Mar/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Iul 2007 11:58:20    Titlul subiectului: 80009

Traseul inelar a lui 26 a fost dat în folosință în mai 1966.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2017
Mesaje: 1053
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Iul 2007 16:10:21    Titlul subiectului: 80016

In 1989 am mers cu 26 cred ca de undeva dela Ho & Min pana la Piata Victoriei. La gara Basarab, a intrat in bucla, vatmanul s'a dat jos cu foaia, a stat vreo 10 minute, dupa care a plecat mai departe. Probabil ca si in sensul opus tot acolo era capatul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2017
Mesaje: 1049
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 03 Iul 2007 22:57:57    Titlul subiectului: 80025

Aveau cumva obiceiul ca odata intrati la capat dinspre Grozavesti sa plece spre Gara de Nord si invers? Adica daca Veneau de la gara, sa plece direct spre Grozavesti, sa nu mai intoarca spre Gara.

In primii ani de existenta ca linie inelara, 26 a avaut capat la depoul Splaiul Unirii, fiind cel mai apropiat capat de vechea locatie de intoarcere de la Laborator, in urma prelungirii soselei Mihai Bravu spre Abator. Capatul de la Piata Leu s-a realizat mult mai tarziu spre inceputul anilor 70.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2017
Mesaje: 1053
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Iul 2007 23:23:30    Titlul subiectului: 80026

Imi amintesc asta pentru ca nu era ceva obisnuit. Nu stiu unde stampila foaia deobicei, daca era unul care il astepta in statie sau ceva, dar atunci am remarcat ca a intrat in rond venind dinspre Grozavesti, a stat putin si a plecat spre gara/P.Victoriei. Invers, habar n'am, n'am mers niciodata cu 26 in sens antiorar.
Altadata am mers cu un 2xV3A dela Basarab sau Gara de Nord pana undeva poate tot la Piata Victoriei. Poate tot 26 era.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Sâm 08 Dec 2007 04:45:01    Titlul subiectului: 85536

Eu am circulat cu 26 in 1987, cu o luna inainte sa fie desfiintat. Tocmai fusese scoasa linia de tramvai din pasajul Obor si mutata pe deasupra, fiindca incepusera lucrarile la magistrala 3 a metroului.
A fost reinfiintat in 1989? Nu stiam.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Joi 14 Feb 2008 17:49:52    Titlul subiectului: Re: Cum ati reface linia 26? 88665

DAC a scris:
Cum ati reface linia 26?
Asta e chiar o idee buna. Cu ocazia reinfiintarii liniei 26 ar disparea mai multe linii de tramvai si, datorita aceste desfiintari, tramvaiele nefolosite pot fi folosite ori pe linia 26, ori pe celelalte linii care nu vor fi desfiintate.

Ideea mea este urmatoarea:

26 ar avea un "capat" la Piata Presei, parcurgand urmatorul traseu "circular" (nu este chiar circular, dar nu ar avea nici un capat):

Piata Presei Libere - Pasaj Grant - Piata Crangasi - Drumul Taberei - Ghencea - Sura Mare - Piata Sudului - Piata Muncii - Piata Iancului - Obor - Piata Victoriei (pasaj subteran) - Primaria Sector 1 - Gara de Nord - Piata Buzesti - Piata Victoriei (str. Buzesti) - Piata 1 Mai (Ion Mihalache) - Piata Domenii - Piata Chibrit (Clabucet) - Complexul Camin Studentesc Agronomie - Piata Presei Libere.

Liniile care putea fi desfiintate odata cu reaparitia liniei 26: 41 (Piata Presei Libere-Ghencea), 34 (traseul principal Romprim-Gara de Nord), si 42 (Piata Presei Libere-Calea Plevnei).

Logic ca traseul va putea fi folosit dupa terminarea modernizarii liniei 34.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 14 Feb 2008 18:54:25    Titlul subiectului: 88666

Cred ca daca tramvaiul 26 va "reveni", nu i-ar "fi de folos" acest traseu, ci mai degraba ultimul traseu pe care l-a avut inainte de desfiintare, acel traseu circular.
Si daca ar fi infiintat acest traseu, ar fi de folos sa se infiinteze si "fratele lui de noapte" 56!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2012 21:59:31    Titlul subiectului: 159877

Între timp (2011), prin înființarea noii linii 1 de tramvaie, istoricul traseu circular al lui 26 a fost APROAPE restabilit ― cu diferențele de rigoare (deh, după atâtea transformări ale orașului, ale rețelei de străzi etc.), care se pot urmări pe hartă: traseul simplificat în zona Titulescu-Basarab, prin utilizarea noului pod (pasaj), apoi, în partea de vest a traseului, diferite deosebiri (nu pe lângă grădina Botanică, Leu, palatul Cotroceni, ci pe lângă AFI, pe Vasile Milea etc., nu pe Panduri, ci pe Progresului (așa numita "Trafic-Greu" Laughing ) etc. etc., cu diferența cea mai spectaculoasă în zona Nerva Traian-Vitan, dar apoi, prin Mihai Bravu, pe la Obor etc., practic acelaș traseu... Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Apr/2017
Mesaje: 6212
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 08:01:39    Titlul subiectului: 159879

Si ar mai fi de adaugat, "capatul" traseului la Sura Mare. Uneori, mai sunt probleme cu frecventa tramvaielor. Sunt momente cand astepti si 15 minute in statie dupa un tramvai, apoi vin 3-4 tramvaie, unul dupa altul. Poate ar trebui sa separe de trafic linia pe Mihai Bravu, Stefan cel Mare, Iancu de Hunedoara, si pe unde nu mai este separata.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 20:36:12    Titlul subiectului: 159919

Da, așa e, tramvaiele vagoanele, ramele, mă rog…) sunt destul de numeroase (în comparație cu alte linii), dar lungimea traseului și intensitatea traficului general fac ca respectarea frecvenței „teoretice” să fie serios perturbată.
Sigur că separarea de trafic ar fi salutară, dar, pentru acele artere, foarte aglomerate de traficul auto, nu prea cred că sunt șanse să fie introdusă… Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Joi 01 Aug 2013 20:09:57    Titlul subiectului: 2013 ... 166153

In 2013 este actuala linie 1
_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2017
Mesaje: 1049
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 03 Aug 2013 00:51:27    Titlul subiectului: 166182

In 1930 (mai) se infiinteaza linia 26 pe traseul Oborul Vechi- Sos Stefan cel Mare-Sos Bonaparte- P-ta Victoriei- P-ta Buzesti- Gara de Nord- Calea Grivitei - Cimitirul Sf. Vineri
In acelasi an se prelungeste pe Bd. Ferdinand de la Obor la Gara Obor si intoarce la Gara de Nord

1931 prelungire pe Sos Mihai Bravu între Bd. Ferdinand si Sos. Iancului
1934 prelungit pe Sos Mihai Bravu între Bd. Pache si Calea Calarasi (Bariera Vergului)

1936 Bariera Vergului, Sos. Mihai Bravu, P-ta Iancului, Sos. Mihai Bravu, Bariera Mosilor, Sos. Stefan cel Mare, Sos. Bonaparte, Piata Victoriei, In acest an apar doua variante de intoarcere la Gara de Nord:
Varianta 1: Str. Buzesti, P-ta Buzesti, Str. Buzesti, Str. Gh. Polizu, Politehnica, Cal. Grivitei, GARA DE NORD, cu întoarcere prin Cal. Girivitei, B-dul Basarab
Varianta 2: B-dul Basarab, Cal. Grivitei, GARA DE NORD, cu întoarcere prin Cal. Grivitei, Politehnica, Str. Gh. Polizu, Str. Buzesti, P-ta Buzesti, Str. Buzesti,
Una din aceste variante primeste indicativul 26 barat - STB incepe sa foloseasca notatia de "linie barata" pentru liniile care dubleaza o linie principala sau linii temporare*
26 barat se transforma mai tarziu in 27, dupa 1949.

In 1938 se prelungeste pe Sos Mihai Bravu la Str. Laboratorului, traseu avut pana in 1965 cand se transforma in linie inelara intregind inelul de circulatie exterior - din 1959 exista doar linia inelara de autobuze 33.

Din momentul in care devine inelar, 26 intoarce mai intai la depoul Splaiul Unirii, apoi la Gara de Nord (probabil Basarab); la sfarsitul lui 1970 este amenajat capatul de la Piata Leu, cu bretele de stationare. In vara anului 1984 se inaugureaza linia de tramvai de pe Calea Vacaresti, intre Abator si soseaua Oltenitei, prilej cu care linia 26 va circula pe noua artera via Piata sudului, parasind calea Serban Voda, Lanariei si splaiul = va intoarce la Sura Mare, dar nu pentru mult timp pentru ca in 1985 capatul se muta la Gara Basarab.

Cam atat despre istoricul liniei, nu stiu cand a fost desfiintata, s-a intamplat discret, fara comunicat de presa. Perioada 1985-1989 e o nebuloasa cu modificari subite si frecvente de trasee.

In spatele Liceului Autobuzul trasesera linie dubla, pentru ca 26 sa intre direct pe Serba Voda, fara sa mai ocoleasca liceul. Linia a ramas dar nu a fost folosita deloc (avea si reteaua de contact); in perioada mai recenta au vrut sa mute capatul de la Sura Mare acolo, pusesera doar macasele insa proiectul a cazut.

* Notatia a fost folosita pana la 1 mai 1981 cand s-a efectuat noua renumerotare a traseelor.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2017
Mesaje: 1049
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 03 Aug 2013 01:05:14    Titlul subiectului: 166183

M-am inselat, linia din spatele liceului a fost folosita foarte putin cu ocazia unor lucrari pe soseaua Oltenitei.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community