Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Aug 2013 11:49:55 Titlul subiectului: |
166309 |
|
In mod normal, ar fi trebuit gasita o solutie tehnica ca linia de tramvai sa fie separata de trafic. Asa este in majoritatea oraselor din Europa de Vset, cel putin acolo unde tramvaiul a "renascut", aici dau exemplul Frantei.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 09 Aug 2013 11:54:12 Titlul subiectului: |
166310 |
|
Problema e ca pe Muncii si Oasului sunt si blocuri, si case, pe care traficul asta greu le afecteaza si-i afecteaza si pe oameni, deci faptul ca singura solutie gasita pentru centura Apahida e continuarea pe cele doua artere din Cluj (ma rog, de fapt pe mai multe, ca nebunia continua la vest de gara) e total anapoda.
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Vin 09 Aug 2013 11:58:51, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Aug 2013 11:58:28 Titlul subiectului: |
166311 |
|
Sper sa nu fie accidente cauzate de tiristi. Au fost cazuri in alte orase ale tarii cu tiruri care au "pupat" tramvaiele. Oricum, felicitari Clujului pentru modernizarea infrastructurii si pentru timpul scurt in care au reusit lucrul asta. In Bucuresti din pacate e jale mare. Ma refer la timpii de modernizare (1 km de cale de rulare in..............2 ani). Dar ma opresc aici, sa nu depasesc tematica topicului.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Volk
Data înscrierii: 03/Apr/2012 Ultima vizita: 19/Aug/2023 Mesaje: 66 Locație: (jud. CJ)
|
Trimis: Vin 09 Aug 2013 14:04:13 Titlul subiectului: |
166320 |
|
Problema legata de traficul greu speram sa fie remediata in urmatorii ani prin legarea A3 de centura Valcele - Apahida.
Insa eu imi mentin parerea ca linia de tramvai a fost prost gandita, multe intersectii periculoase, peroane plasate nu prea bine iar pe Splaiul Independentei sustin in continuare ca macar sensul spre gara trebuia mutat prin parc sau eliminarea traficului pe acea directie de la podul Napoca pana la Opera.
|
|
Sus |
|
|
bianca
Data înscrierii: 27/Apr/2011 Ultima vizita: 15/Dec/2018 Mesaje: 18 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 09 Aug 2013 15:08:07 Titlul subiectului: |
166321 |
|
Ideea era sa elimine traficul de la pod, mi se pare ca asa a si fost cateva zile dar cred ca au facut posesorii de 4 roti scandal.
S-au pacalit urat cu noua configuratie, au mai si taiat din parc...daca lasau liniile pe traseul vechi ramaneau doua bezni pe sens si totul era ok, asa la ore de varf se face coada......
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 09 Aug 2013 15:11:58 Titlul subiectului: |
166322 |
|
Volk a scris: | pe Spaliul Independentei sustin in continuare ca macar sensul spre gara trebuia mutat prin parc sau eliminarea traficului pe acea directie de la podul Napoca pana la Opera. |
Anul trecut am citit undeva ca dupa ce se va termina de reabilitat si tronsonul Gara - B-dul Muncii, traficul masinilor pe sensul Stadion - Opera Maghiara va fi interzis.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Aug 2013 17:04:33 Titlul subiectului: |
166380 |
|
Am urcat pe Youtube un film cu o semicursa completa cu un KT4D pe linia 100 (Unimet - Piata Garii) in timpul probelor - 2 august 2013:
http://www.youtube.com/watch?v=bwaCIFWBG08
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 12 Aug 2013 19:26:38 Titlul subiectului: |
166383 |
|
Care a fost viteza maxima cu care a mers ? In zona podului am vazut ca nu au modernizat infrastructura (min. 10:27 din filmulet). Frumoasa infrastructura, felicitari Clujului.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Aug 2013 19:47:30 Titlul subiectului: |
166384 |
|
Nu stiu, nu am fost atent, dar estimez o medie de 35-40 km/h.
Despre pod s-a scris pe paginile anterioare.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 12 Aug 2013 20:43:00 Titlul subiectului: |
166398 |
|
Ramane insa de rezolvat problema cu tirurile. M-am uitat atent la filmulet si am vazut ca exista multe zone cu risc ridicat de accidente, daca este un sofer de tir mai "certat cu legea". Sa speram ca nu va fi nici un accident.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2020 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 21 Sep 2013 15:25:03 Titlul subiectului: |
167323 |
|
Ca fapt divers, miercuri mi-am lasat masina in service si-am venit acasa cu tramvaiul din statia Terapia. Undeva in jur de ora 15.25 am ajuns in statie, mai erau circa 10 persoane. Am stat pana la ora 15.55 pana a venit primul tramvai, in conditiile in care de la CuG pana la Terapia, in regim normal nu face mai mult de 7 minute. Incepand cu ora 14.17 pana la 16.37, 102-ul pleaca de la CUG din 10 in 10 minute conform orarului de pe site-ul RATUC. Imi venea efectiv sa ma urc pe pereti. Oare baietii astia respecta programul?
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 09 Oct 2013 20:00:34 Titlul subiectului: |
167844 |
|
Mai avem de asteptat inca un an pentru ca tramvaiul sa aiba cale separata de rulare de la stadion pana la Opera Magiara
Citat: | Linia de tramvai din Cluj-Napoca a fost modernizată de autoritățile locale iar patru noi garnituri au fost introduse în circulație în ultimul an. Cu toate acestea clujenii care circulă cu tramvaiul se plâng că, în special în zona Operei Maghiare, acesta este blocat în trafic.
"Circulația acestor tramvaie dinspre Mănăștur spre gară și spre zona industrială întârzie pe traseu enorm de mult din cauza semaforului de la Parcul Municipal, unde se stă și șapte ture în orele de vârf când oamenii merg la servici în zona industrială", a sesizat Alex D. municipalitatea.
Primăria a anunțat că problema va fi rezolvată odată cu modernizarea tramei stradale aferentă liniei de tramvai, a cărei licitație de execuție este în derulare.
Potrivit autorităților locale, aceste lucrări prevăd lărgirea carosabilului de pe Splaiul Independeței (înspre Someș), astfel încât linia de tramvai între strada George Coșbuc și Opera Maghiară va fi cale proprie separată de restul autovehiculelor prin obstacole fizice.
"Situația de la semaforul de la Opera Maghiară se va elimina în acest fel. Preconizăm că lucrările vor începe anul viitor", au precizat reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.
http://www.citynews.ro/din-oras/tramvaiul-va-avea-cale-proprie-intre-cluj-arena-si-opera-maghiara-1253370 |
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 09 Oct 2013 23:27:25 Titlul subiectului: |
167854 |
|
Modul în care a fost gândit traseul tramvaiului îl consider ca fiind destul de riscant. Tăierea giratoriilor de la Union, de la Calvaria și de la Real e o sursă de accidente care nu poate fi neglijată. Evident, un anumit bun-simț al participanților la trafic poate compensa aceste deficiențe însă sunt destul de multe cazuri când nervii șoferilor sunt întinși la maxim.
Ca să putem vorbi, într-adevăr, de o infrastructură a liniei de tramvai, consuider că mai trebuiesc îndeplinite două condiții:
1. Lărgirea tramei stradale și izolarea căii de rulare a tramvaiului pe Splaiul Independenței (înainte de modernizarea Podului Garibaldi; acesta nu va fi distrus în totalitate, ci doar modificat)
2. Reconstruirea podului de peste Nadăș.
Această din urmă condiție nu cred că va fi realizată prea curând deoarece se dorește reconstruirea Podului Traian. Ori, nu se pot bloca, simultan, două artere de circulație.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 18 Aug 2014 14:17:28 Titlul subiectului: |
174335 |
|
Zona fostului pod peste Nadas, 16 august 2014:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.62 kb |
Vizualizat: |
de 20816 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.49 kb |
Vizualizat: |
de 20816 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.12 kb |
Vizualizat: |
de 20816 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.29 kb |
Vizualizat: |
de 20816 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.96 kb |
Vizualizat: |
de 20816 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
165.8 kb |
Vizualizat: |
de 20816 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.67 kb |
Vizualizat: |
de 20816 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
155.42 kb |
Vizualizat: |
de 20816 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Joldos
Data înscrierii: 06/Noi/2013 Ultima vizita: 08/Noi/2015 Mesaje: 88 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 28 Sep 2014 12:09:48 Titlul subiectului: |
174876 |
|
Care este situatia la podul Nadas?
Aproximativ cand se v-a finaliza?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 29 Sep 2014 13:28:20 Titlul subiectului: |
174884 |
|
Conform unui răspuns primit de la CTP, durata de execuție ar trebui să fie de maxim 3 luni. Practic, dacă în zonă e acel panou de informare (obligatoriu pentru orice șantier), data sau luna inscripționată pe panou constituie termenul limită.
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 01 Oct 2014 13:40:35 Titlul subiectului: |
174944 |
|
Podul peste Nadas va fi redat circulatiei in noiembrie.
|
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2020 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 09 Oct 2014 19:40:19 Titlul subiectului: |
175062 |
|
darius 23 a scris: | Podul peste Nadas va fi redat circulatiei in noiembrie. |
La cum se misca...mira-m-as.
Joldos, sper ca nu l-ai intrebat pe Radu!
|
|
Sus |
|
|
Joldos
Data înscrierii: 06/Noi/2013 Ultima vizita: 08/Noi/2015 Mesaje: 88 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 11 Oct 2014 22:44:10 Titlul subiectului: |
175097 |
|
TatalLor a scris: | darius 23 a scris: | Podul peste Nadas va fi redat circulatiei in noiembrie. |
La cum se misca...mira-m-as.
Joldos, sper ca nu l-ai intrebat pe Radu! |
Nu.L-am adresat oricui cine stie ceva informatie despre progresul lucrarilor la pod.
Oricum un sofer mi-a povestit ca tramvaiele Pesa scoteau sunete oribile din cauza sinelor noi fiindca acestea fiind facute din fier foarte solid iar rotile tramvaielor fiind din fier mai moale, rotile s-au "mutilat" cum franeau. Acum sunt curios cum vor functiona tramvaiele si cat vor functiona.
|
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2020 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 12 Oct 2014 14:08:11 Titlul subiectului: |
175112 |
|
Poate ar fi bine ca vatmanii sa invete si cum sa franeze aceste PESA. Oricum interesanta opinia lor, insa ma gandesc ca standardul de calitate al sinelor e asemanator si acelora din Polonia sau Ungaria unde n-au fost intalnite astfel de probleme. Momentan 81 si 82 merg ca la inceput, 83 si 84 is la depoul CUG momentan blocate de lucrarile de la pod.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Oct 2014 16:08:49 Titlul subiectului: |
175114 |
|
Joldos a scris: | din cauza sinelor noi fiindca acestea fiind facute din fier foarte solid iar rotile tramvaielor fiind din fier mai moale, rotile s-au "mutilat" cum franeau. |
Stai putin ca nu inteleg un lucru. In Ungaria sau Polonia sinele noi din ce sunt facute ??? Sinele folosite la modernizarile din Romania nu sunt aduse din afara ? Care este diferenta intre sinele din Polonia si cele din Cluj ? Dar, raspunsul as vrea sa fie documentat, daca se poate.........
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Lun 13 Oct 2014 11:55:15 Titlul subiectului: :) |
175147 |
|
M-am gândit să vă răspund eu în legătură cu întrebarea de mai sus, să nu mai fie astfel de speculații.
Șinele, ca și toate materialele de construcții din oțel, au niște caracteristici standardizate, atât dpdv al formei și dimensiunilor, cât și al diferitelor rezistențe ale acestora (la rupere, încovoiere, etc.). Șinele pot fi tratate termic (ca în cazul șinelor folosite în curbe cu rază mică la viteze mari, etc.). Astfel:
Citat: | In Ungaria sau Polonia sinele noi din ce sunt facute ??? |
O parte din aceste standarde amintite mai sus sunt elaborate de organizații internaționale precum UIC sau sunt norme europene, astfel majoritatea șinelor fabricate în ziua de astăzi au aceleași caracteristici prin toată Europa.
Până ce în România se folosește în general șină Ri 60 în cazul liniilor de tramvai, în multe cazuri în Ungaria se folosește șină Ri 59, care are "canalul" mai lat decât Ri 60 cu 6 mm pentru a permite rularea mai lină a vehiculelor de CF interurbană (locomotive, vagoane de marfă, utilaje de cale - care circulă în multe cazuri pe liniile de tramvai din Budapesta, spre exemplu), care au alt profil la roți. Acest fapt permite oarecum și o rulare mai lină a tramvaielor în curbe, reducând oarecum fricțiunea și în cazul acestora. Ce privește însă caracteristicile fizice ale celor două tipuri de șină, ele sunt identice.
Astfel, nu cred că șina ar fi vinovată pentru aceste defecte în roțile noilor tramvaie, mai degrabă aliajul oțelului folosit pentru roți este de proastă calitate - fapt indicat și de faptul că Tatrele nu au astfel de probleme.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 08 Dec 2014 22:32:08 Titlul subiectului: |
175917 |
|
Inteleg ca s-au incheiat lucrarile la podul peste Nadas si se reia de maine circulatia tramvaielor. Se poate indura cineva sa faca niste poze in acea zona (pod, linia de tramvai)?
|
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2020 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 09 Dec 2014 21:12:25 Titlul subiectului: |
175931 |
|
Poza facuta in graba, ma claxonau niste nelinistiti in spate c-am incetinit, ploaie torentiala, nevasta nervoasa care ma astepta s-o iau de la serviciu. prin urmare cu scuzele de rigoare radu asta e singura poza reusita.
Am trecut pe acolo c-am aflat de la tine ca se va da drumul la circulatie.
Despre traseu, cel putin de la gara pana in zona sinterom e destul de valurit asfaltul, multe zone cu balti impresionante, unele cu adancime considerabila (nu stiu cum au masurat topografii cu nivelmentul!).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 09 Dec 2014 21:55:11 Titlul subiectului: |
175937 |
|
Iti multumesc foarte mult!
|
|
Sus |
|
|
|