Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Mie 20 Iun 2012 12:07:30 Titlul subiectului: |
156632 |
|
@Alexandru Cabaret, felicitari pentru faptul ca detii o asemenea bijuterie! Abia astept sa mai intalnesc acest autocar ca sa ii mai fac un set de poze!
Acum cateva zile am mai surprins alt autocar, de data aceasta in Autogara Obor. Nu arata asa bine, dar sper sa mai circule multi ani!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
465.27 kb |
Vizualizat: |
de 29399 ori |
|
_________________ http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm |
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Mai 2013 09:24:55 Titlul subiectului: |
164377 |
|
Cunosc acest autocar pentru ca vroiam sa-l cumpar, dar pretul cerut era enorm, iar masina era intr-o stare foarte avansata de deteriorare.
In momentul de fata poate fi vazuta doar in aceasta poza pentru ca a fost taiata si dusa la fier vechi...
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 13 Aug 2013 22:53:08 Titlul subiectului: |
166433 |
|
Am reusit sa salvez un Mercedes 302 Irannational!! Saptamana trecuta l-am cumparat de la Slobozia si sunt foarte fericit ca al meu are acum un fratior....aproape geaman!!!
Va urma o munca titanica sa-l aduc pe linia de plutire ( va fi alb albastru exact cum erau la ONT)
In curand voi pune si poze cu restaurarea celui visiniu!!!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
718.33 kb |
Vizualizat: |
de 28552 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
970.04 kb |
Vizualizat: |
de 28552 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
826.41 kb |
Vizualizat: |
de 28552 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
422.52 kb |
Vizualizat: |
de 28552 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 13 Aug 2013 23:57:28 Titlul subiectului: |
166435 |
|
Felicitari, cred ca tu esti singurul om care restaureaza autobuze in Romania.
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Aug 2013 00:35:20 Titlul subiectului: |
166437 |
|
Multumesc mult, cred ca sunt in momentul de fata singurul din Romania care detin acest model de autocar. Nu sunt restaurator de masini sau autocare dar avand aceasta pasiune pun mult suflet si se vede.
Asa cum am promis, iata cateva poze cu autocarul visiniu inainte, in timpul reparatiei si dupa.
Precizez ca reparatia caroseriei si a sasiului a fost facuta la U.R.A.C - RATB si a durat 6 luni iar interiorul si vopsitoria, facute de mine au durat 2 ani.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.69 kb |
Vizualizat: |
de 28544 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.6 kb |
Vizualizat: |
de 28544 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
156.84 kb |
Vizualizat: |
de 28544 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
370.25 kb |
Vizualizat: |
de 28544 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
342.66 kb |
Vizualizat: |
de 28544 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
290.29 kb |
Vizualizat: |
de 28544 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
258.8 kb |
Vizualizat: |
de 28544 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
239.65 kb |
Vizualizat: |
de 28544 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
283.61 kb |
Vizualizat: |
de 28544 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
376.91 kb |
Vizualizat: |
de 28544 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Aug 2013 00:40:41 Titlul subiectului: |
166438 |
|
Si dupa:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.52 MB |
Vizualizat: |
de 28543 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
446.4 kb |
Vizualizat: |
de 28543 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
703.82 kb |
Vizualizat: |
de 28543 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
792.5 kb |
Vizualizat: |
de 28543 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 14 Aug 2013 12:24:09 Titlul subiectului: |
166444 |
|
Incredibil. Felicitari! Stiu ca nu prea se zice, dar care a fost costul total?
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Aug 2013 23:58:40 Titlul subiectului: |
166767 |
|
Costurile au fost foarte mari, dar nu-mi pare rau pentru nici un ban dat! Cred ca am depasit 25000 euro.
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 07 Feb 2014 16:39:54 Titlul subiectului: |
170977 |
|
Interior Mercedes irannational visiniu
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
822.03 kb |
Vizualizat: |
de 27624 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 07 Feb 2014 16:41:02 Titlul subiectului: |
170978 |
|
Interior
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
776.49 kb |
Vizualizat: |
de 27623 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 07 Feb 2014 16:42:48 Titlul subiectului: |
170979 |
|
Au inceput lucrarile la cel albastru ...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
758.99 kb |
Vizualizat: |
de 27622 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Lun 10 Feb 2014 20:54:04 Titlul subiectului: |
171038 |
|
Superbe aceste doua bijuteri pe care le detii si vreau sa-ti multumesc ca existi si ca ai reusit sa le salvezi de la nemilosul autogen!!Si imi pare bine ca ai actionat cu inima si nu cu alta parte a corpului ca astfel de costuri sunt deosebit de mari!Asteptam sa vedem cum evolueaza lucrarile si la cel albastru!
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 11 Feb 2014 11:55:04 Titlul subiectului: |
171053 |
|
Multumesc mult, a fost un efort destul de mare sa-l iau si pe cel albastru dar stiind ca soarta lui urma sa fie "autogenul" consider ca l-am salvat. Masina are sasiul si partea mecanica foarte buna (motorul are doar 100000km), problemele sunt la usi, scari si tabla exterioara care a fost carpita si umpluta cu chit de cea mai proasta calitate. Precizez ca masina a fost vopsita cu "vopsea de garduri" si aplicata cu trafaletul. Sper sa reusesc ca pana la sfarsitul anului sa termin tinichigeria si sa intre la vopsit. Acesta va avea cele doua culori asa cum erau facute la ONT (alb si albastru).
|
|
Sus |
|
|
YoKoMy
Data înscrierii: 13/Feb/2010 Ultima vizita: 12/Ian/2020 Mesaje: 157 Locație: Resita
|
Trimis: Joi 13 Feb 2014 15:11:32 Titlul subiectului: |
171109 |
|
Felicitari pentru tot! Daca s-ar mai gasi cineva ca tine sa reconditioneze si un autobuz TV...ar fi minunat, dar din pacate nu se incumeta nimeni.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 13 Feb 2014 23:38:43 Titlul subiectului: |
171113 |
|
Nu cred ca mai exista o bucata de autobuz TV ramasa in tara asta.
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 14 Feb 2014 09:43:35 Titlul subiectului: |
171119 |
|
Asa e, toti cei care detin autobuze vechi indiferent de marca sunt la final duse la fier vechi. Nu intereseaza pe nici un transportator de restaurari sau macar pastrarea lor. Ei au nevoie de masini noi cu care sa poata castiga licitatiile pentru anumite trasee.
|
|
Sus |
|
|
YoKoMy
Data înscrierii: 13/Feb/2010 Ultima vizita: 12/Ian/2020 Mesaje: 157 Locație: Resita
|
Trimis: Dum 16 Feb 2014 20:11:00 Titlul subiectului: |
171201 |
|
Sunt, unul la o unitate militara din jud. Cluj si inca unul prin jud. Bistrita Nasaud, doar ca nu se inghesuie nimeni sa le ia.
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 18 Feb 2014 10:31:35 Titlul subiectului: |
171228 |
|
Daca ar pune anunt pe net cu ele, sigur le-ar vinde si ar ajunge pe maini bune. Dar cum nimeni nu e interesat de soarta lor, or sa ajunga la fier vechi. Eu am salvat doua Mercedesuri dar nu pot sa le iau pe toate....
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 19 Feb 2014 11:57:55 Titlul subiectului: |
171244 |
|
Stie cineva daca mai exista la noi in tara autobuz/autocar Sanos? Atasez si o poza cu masina.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.5 kb |
Vizualizat: |
de 27119 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TV 14 C
Data înscrierii: 01/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Apr/2018 Mesaje: 34 Locație: Sighisoara
|
Trimis: Mie 19 Feb 2014 18:44:03 Titlul subiectului: |
171302 |
|
Sanos au fost foarte putine! Majoritatea au fost Mercedes iraniene si Kässbohrer Setra.
|
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Lun 24 Mar 2014 17:27:27 Titlul subiectului: |
171917 |
|
Mai exista in Romania la ora actuala vreun Setra S12 ex-ONT din cele importate in 1967?
_________________ Toate cele bune,
H |
|
Sus |
|
|
Alexandru Cabaret
Data înscrierii: 25/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Ian/2016 Mesaje: 15 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 29 Mar 2014 01:41:48 Titlul subiectului: |
172035 |
|
Nu cred ca a mai ramas nimic.... In anul 2008 mai exista unul la Drobeta dar nu arata prea bine si avea motor de raba.
|
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Sâm 29 Mar 2014 16:52:36 Titlul subiectului: |
172054 |
|
Multumesc pentru informatie, Alexandru.
Pacat, pentru ca au fost autocare deosebit de frumoase. Am circulat o singura data cu un S12 in Romania, in 1985 sau 1986. Dupa 1989 au disparut complet in doar cateva luni.
_________________ Toate cele bune,
H |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 20 Aug 2015 08:21:28 Titlul subiectului: |
181062 |
|
Un articol in ProMotor despre un autocar despre restaurarea Mercedes-Benz O302 IranNational. In acest articol cred ca este vorba despre userul Alexandru Cabaret care a postat la acest topic subiecte referitoare la acest tip de autocare. Articolul se gaseste aici.
Citat: | SPECIAL: Drumul unui Mercedes-Benz O302 IranNational, autobuzul copilăriei comuniste, de la epavă la autocar al nostalgiei
În perioada comunistă, România a importat autocare Mercedes-Benz O302 construite sub licență la fabrica IranNational din Iran. Pentru cei care au trăit în acea perioadă, aceste autocare s-ar putea să le trezească amintiri, fiindcă există șanse mari să fi călătorit în cel puțin o excursie într-un Mercedes-Benz O302 IranNational. Dar timpul nu a fost foarte blând cu aceste vehicule, numărul lor micșorându-se în fiecare an. Din fericire, un muzicant pasionat de mașini clasice a readus la viață un astfel de autocar, pe care îl folosește pentru a călători în țară cu trupa sa de muzică.
Știi deja că noi nu prea scriem despre autobuze și autocare, fiindcă nu sunt chiar la îndemâna oricui și nu prea ne pricepem la așa ceva. Dar povestea pe care o vei afla în rândurile de mai jos nu e despre orice autocar, ci unul cu care s-ar putea să te fi plimbat prin țară dacă ai copilărit în anii comunismului în România.
Mai exact, este vorba despre un Mercedes-Benz O302 IranNational care a făcut parte din loturile de autocare importate din Iran în anii 1960-1970. Aceste vehicule de transport au fost folosite de Oficiul Național de Turism (ONT) și Uniunea Tineretului Comunist (UTC), parcurgând milioane de kilometri pe drumurile din România cu elevi, studenți sau turiști la bord.
Alexandru Constantinescu, toboșarul trupei Cabaret, a reușit să readucă la viață unul dintre ultimele exemplare rămase ale acestui autocar fabricat sub licență, iar povestea lui începe la Oradea, de unde a cumpărat, în 2008, un bătrân O302 construit în 1973.
Caroseria era cârpită și ruginită, iar șasiul era rupt în zona punții spate, așa că a apelat la Uzina de Reparații (URAC) din cadrul RATB. Acolo, în doar câteva ore, autocarul a fost desfăcut în bucăți, după care s-a trecut la reparațiile propriu-zise. Următorii pași au fost vopsirea și restaurarea interiorului, ambele operațiuni fiind făcute chiar de Alexandru în timp de aproximativ un an.
L-am întrebat pe proprietar dacă a fost nevoie și de reparații la motor, dar mi-a spus că propulsorul, cutia de viteze, diferențialul și sistemul de frânare au rămas neatinse, fiind în stare foarte bună, deși kilometrajul din bord afișează peste 1,5 milioane km parcurși.
Vișiniul folosit pentru exterior este culoarea originală, regăsită sub alte straturi de vopsea în timpul recondiționării. E un aspect neobișnuit, fiindcă majoritatea autocarelor folosite de ONT erau vopsite în albastru cu alb. De altfel, această particularitate i-a făcut pe unii membri ai clubului Retromobil să creadă că acest autobuz ar fi fost folosit de clubul sportiv Rapid, însă nu s-a găsit nici o dovadă în acest sens până acum.
Undeva în 2010, lucrările de restaurare au fost terminate, iar autocarul lui Alexandru a pornit din nou la drum, doar că acum îi are drept pasageri pe membrii trupei Cabaret, în care activează și el ca toboșar, iar ocazional participă la evenimente organizate de Mercedes-Benz și clubul Retromobil România.
Cât despre celelalte exemplare IranNational O302, Alexandru Constantinescu mi-a spus că, din câte știe el, ar mai exista doar două în România în acest moment – cel vișiniu pe care l-a restaurat și unul albastru, pe care – ghici ce – îl deține tot el și la care a început deja (în 2014) să facă reparații.
Câteva cuvinte despre Mercedes-Benz O302 IranNational
Autocarul O302 IranNational a fost construit sub licență Mercedes-Benz în Iran la fabrica IranNational, care acum se numește Iran Khodro și construiește, printre altele, o variantă locală a primei generații Dacia Logan.
Potrivit TramClub, în perioada 1967-1975 au fost importate, în mai multe serii, aceste autocare ce au intrat în proprietatea Întreprinderii de Transporturi Turistice Auto (ITTA) și al parcului de autovehicule PCR. Cele câteva sute de exemplare au fost aduse pe roți până în România, conduse de șoferi români din Iran până în București.
Au existat mai multe motoare disponibile, cu cilindree de la 5,7 litri la 9 litri, însă consumul de carburant nu depășea 30 l/100 km, ceea ce era foarte puțin pentru un vehicul care putea transporta, în funcție de configurație, până la 47 de persoane.
În Germania, producția la Mercedes-Benz O302 a început în 1965 și s-a încheiat în 1975, când a început fabricarea modelului O303. Cu alte cuvinte, 2015 e anul în care Mercedes-Benz O302 împlinește 50 de ani de existență. |
Sursa foto: http://www.promotor.ro/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.22 kb |
Vizualizat: |
de 23560 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.75 kb |
Vizualizat: |
de 23560 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.47 kb |
Vizualizat: |
de 23560 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|