Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Timis orădene
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
darius_somolan



Data înscrierii: 16/Dec/2009
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 70
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 03 Aug 2012 09:47:27    Titlul subiectului: 157822

Referitor la accidetul depre care era vorba mai devreme, probabil s-a intamplat intre anii '87 si '89.
Alt accident s-a intamplat la Cantemir, cand o masina de greutati mai mari a intrat intr-un Timis, rasturnandu-l cu usile in sus. Acel vagon cred ca era 71.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fan



Data înscrierii: 03/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Apr/2017
Mesaje: 30
Locație: Timisoara-Oradea

MesajTrimis: Vin 03 Aug 2012 10:38:51    Titlul subiectului: 157826

Vagonul rasturnat era vagonul 3-145 in anul 1992 intre F.Avantul si Cantemir la al doilea semafor spre Cantemir, nu au fost pagube foarte mari, vagonul a fost sustinut in cadere de pantograful care a iesit de sub fir si s-a agatat de firul din sens opus si astfel vagonul "s-a culcat " pe stanga relativ lin. Avarii au fost produse la cabina partea dreapta unde a fost agatat vagonul de vehicul cum se vede si in poza iar dupa eveniment parbrizul nu s-a mai potrivit niciodata asa cum trebuia.


Tramvaioradea4.jpg
 Descriere:
poza preluata de pe forum.lokomotiv.ro
 Mărime fișier:  57.08 kb
 Vizualizat:  de 5309 ori

Tramvaioradea4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Noi/2017
Mesaje: 685
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 03 Aug 2013 09:40:19    Titlul subiectului: 166184

Sa mai reinvii subiectul acestui topic cu cateva postari mai sus era vorba de un accident pe dealul Olosig. Acolo s-au intamplat multe evenimente... Eu locuiesc in zona din 1987 copil fiind m-a jucat mereu pe trotuarul din intersectia Bd. Dacia-Bd. Decebal. In 1988 venind de la scoala cu tramvaiul dinspre Olosig spre Decebal in statia "Bd. Dacia" (de unde se porneste spre dealul Olosig traversand rondul dintre intersectia bulevardelor Dacia cu Decebal) pe sensul spre dealul Olosig erau cioburi de sticla provenind de la un parbriz. Ulterior am aflat ca in acea zi o garnitura Timis urcand dealul, cupla de remorcare a cedat la capatul sudat de sasiu, evident a luat-o la vale cu calatori cu tot. Din fericire in acel moment pe str. 6 Martie (numele de atunci a Bd. Dacia) nu i-a intersectat nici o masina calea, insa in statie era un alt Timis de care s-a tamponat. Nu cunosc detalii asupra ranitilor nici numarul vagoanelor implicate.
1992 luna mai: ma pregateam de o teza (adica citeam o pagina, dupa care ma puneam in geam si incercam sa redau cat mai mult din ce am citit, dar evident atentia imi era la tramvaie) am observat din geam un Timis ramas pe dealul Olosig pe sensul de urcare la un grup de rezistente din panoul de pe acoperis facea scantei si iesea fum. Am coborat la fata locului. Era garnitura 65-102 vatmanita doar atunci si-a amintit sa izoleze tramvaiul de retea ca sa nu mai faca scantei, dar era prea tarziu, izolatia din polistiren deja s-a topit si ardea. Din nefericire pentru ca pe acel vagon lipsea extinctorul, a fost nevoie sa astepte sosirea unui vagon din sensul opus sa ii dea un extinctor. Acel vagon a fost 10-110, iar vatmanul de pe acesta s-a urcat pe acopris. In incercarea de a pune exstinctorul in functiune a fost nevoie sa apese cu ambele maini, deoarece butonul era intepenit. Odata declansat din cauza presiunii, furtunul a inceput sa improste material in toate directiile nimerind si ochii vatmanul, care in acel moment din cauza socului era sa cada de pe tramvai, Au rcat cineva sa il ajute sa coboare deoarece nu vedea nimic. Au oprit o masina in trecere si l-au dus la dispensarul de langa Spitalul de copii. Intre timp focul deja s-a extins in salon. Ardea tavanul din PFL si polistirenul topit intre taavan si acoperis a picurat pe podea si scaune pe care le-a aprins rapid. Atunci s-a gandit unul din spectatori sa ceara de la casa cea mai apropiata niste galeti cu apa, (deoarece tramvaiul era izolat). Galetile mergeau din mana-n-mana, dar degeaba era prea tarziu. Pompierii au ajuns la 30 de minute dupa apel. Intreg vagonul era in flacari. Pentru actionare s-a oprit curentul din reteaua de contact. Peste 5 minute insa vagonul 10 oprit chiar in varful dealului la 20m de vagonul in flacari, neavand frana de pozitionare in regula, a pornit la vale fara vatman (care era la dispensar dupa incidentul cu exstinctorul). Mai multi spectatori printre care si eu am sarit repede sa il franeze iar unul din barbati ii ajuta pe calatorii ramasi in tramvai sa coboare (deci nu numai in Japonia sunt oameni saritori la nevoie care sa miste un metrou sa salveze o viata, si la noi au fost pe vremuri, insa azi cred ca toata lumea s-ar fi uitat si ar fi inregistrat zambind cu iPhoneul5 tot incidentul). Problema era, ca masina de pompieri a oprit exact pe firul de coborare si soferul (un militar tanar) nu era in masina, insa a avut atata spirit de prezenta sa sara in cabina si sa porneasca. Din fericire autospeciala era in stare buna, a pornit rapid si avea si aer in instalatie, deci instantaneu a pornit la vale din fata tramvaiului, care era la nici un metru de ea (pfuhhh, that was really close). Insa problemele nu s-au terminat tramvaiul nu putea fi tinut in frau de 15 oameni. Norocul a fost ca era un politist jos in intersectia cu Bd.Dacia si a oprit circulatia. Cei de la interventii au strigat sa lase toata lumea tramvaiul. Un angajat de la interventii a incercat cu o ranga sa opreasca vagonul aruncand-o in fata rotilor, dar fiind si ea rotunda, ricosa afara din calea lor, in final la a treia incercare a reusit sa deraieze vagonul care a iesit vreo 1 metru pe beton pana s-a oprit in mijlocul intersectiei. Pompierii au stins focul si s-au ineput manevrele de remorcare a tramvaiului ars si repunerea vagonului deraiat. Dupa care cu macaraua au remorcat tramvaiul pana la intersectia liniei 3N cu 1N, unde vagonul motor a fost decuplat si legat din spate de un tramvai care venea pe linia 1N. Vagonul remorca urma a fi impins de tramvaiul care il urma inainte de incident. Insa acel tremvai nu a reusit sa urce dealul din cauza, ca linia era umeda si aluneca de la spuma folosita la stingere. A fost moment in care chiar patinand in fata, vagonul a alunecat in spate, manevrele de franare fiind foarte dificile, avand doar o patina pe boghiul 1 al vagonului motor. Nisiparul nu functiona (fenomen intalnit din pacate si azi la Tatre). Atunci mi-am amintit, ca in apropiere este un santier si stiam unde este nisip. Am fugit si am adus un pumn de nisip pe care l-am aruncat in spatele apoi in fata rotii. Angajatii de la interventii erau un pic buimaciti ca un copil de 14 ani face astfel de lucruri. I-am zis vatmanului sa incerce inca odata. Tramvaiul a inceput sa patineze si evident a inceput sa alunece in jos cativa centimetrii dar a patruns pe dara de nisip aruncata de mine si rotile au prins aderenta, astfel a reusit sa urce. A fost o zi de neuitat pentru mine. Atatea evenimente conscutive deja erau suspecte chiar is pentru mine...

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Noi/2017
Mesaje: 685
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 06 Aug 2013 21:22:12    Titlul subiectului: 166241

Amintiri din copilarie cu Timisuri: in 1993 am vazut vagonul 10 cu remorca 110 mergand spre depou fara pasageri cu defectiune tehnica, pana aici nimic special. Doar ca boghiul 1 de la vagonul motor avea ambele osii blocate si implicit din cauza asta voghiul 2 patina de scotea scantei, ar fi fost indicat un schimb de boghiu dar cei de la interventii au asumat acest risc sa arda motorul de la boghiul 2.
2 - Alta situatie. Timisul 70-149 mergand cu calatori cu boghiul 2 fiind in flacari in interiorul cadrului. Probabil s-a supraincalzit ceva sau din cauza unui contact imperfect de la flama produsa in sarcina s-a aprins uleiul depus pe motor. Vatmanul nu avea cunostinta de asta, insa in urmatoarea statie calatorii care asteptau in statie l-au anuntat si a izolat vagonul de la reteaua de contact si a stins focul. Tramvaiul a ramas functional.
- Timisurile cand porneau deobicei primele contacte nu cuplau si primul care cupla in sarcina motorul, deja rezulta intr-o smucitura puternica, cea mai afectata fiind bara de remorcare care astfel troncanea tare. O astfel de pornire la care am asistat a avut ca rezultat cedarea sudurii de fixare a barei de sasiul vagonului motor, vagonul remorca ramanand oprita, iar vagonul motor a plecat vreo 10m in fata; vatmanul fiind vigilent, a sesizat problema (bara cazand pe beton a facut destula galagie, ca sa auda si vatmanul).
- 11-111 impingand o alta garnitura (stricata) spre depou, ajunsa la curba de la Gara, care era si in rampa, a fost nevoita sa incetineze insa demarajul ramas nu a fost destul sa poata impinge tot "trenul" avand doar boghiul 2 tractor, esuand in patinare pe loc. Baietii de la interventie au ridicat capacul de vizitare de pe podeaua din salon al boghiulului 1, au umblat pe acolo 2 minute (de fapt ei au reactivat boghiul 1, fiind o problema notorie la Timis pierderea tractiunii la osii), dupa care vagonul 11 fara sa patineze a reusit sa impinga tot "trenul", a fost o mare surpriza ce diferenta fac doua roti motrice in plus.

Pana acum orice vatman cu care am vorbit si a condus Timis mi-a povestit de cate un accident spectaculos trait de el. Ex.: vatmanul mandatar pe vagonul 1 mi-a zis, ca el a deraiat in curba de pe Coposu pe Transilvaniei mergand spre Pod CFR, vagonul deraiand cu totul a mers drept spre trotuar, oprind in copacul de la marginea trotuarului pe care se vede si azi urma dupa atatia ani (noi eram convinsi ca acest vatman fiind foarte prudent nu a avut accident inca, eventual deraieri minore. La 2 am fost si eu prezent).

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fan



Data înscrierii: 03/Mai/2008
Ultima vizita: 14/Apr/2017
Mesaje: 30
Locație: Timisoara-Oradea

MesajTrimis: Mie 21 Aug 2013 20:27:05    Titlul subiectului: 166554

Foarte multe intamplari s-ar mai putea scrie, toti cei care au condus tramvaiele Timis au zeci (si nu exagerez cand spun asta) de amintiri mai mult sau mai putin fericite, evident nici eu n-am scapat de "belele" acestor tramvaie pe care le consider (acum) cele mai proaste din cate au circulat si circula in Romania, norocul participantilor la trafic ca, azi nu mai exista (in trafic), strict ca piese de muzeu merita sa se mentina 1-2 "exemplare", dar si astea scoase in trafic (in cel de azi) cu mare prudenta (vezi Timisoara).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community