Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 15 Feb 2006 22:48:23 Titlul subiectului: |
15994 |
|
În Cluj, în 1998, Rocarul de Simon a fost cumpărat cu 1,2 miliarde lei, ceea ce echivalează cam cu 100000 dolari. Vi se pare atât de mult 115000 euro pentru MAZ?
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 15 Feb 2006 23:24:41 Titlul subiectului: |
15997 |
|
MAZ-urile din Targu-Mures au costat 70 000 €.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Apr/2024 Mesaje: 8713 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 22:23:16 Titlul subiectului: |
16658 |
|
Doamne, Dr2005, nu ne mai chinui, te rog, cu povestea cu MAZ-ul care merge incet. Dupa 3 luni de MAZ in Iasi te asigur ca merg si repede, urca si pante (tot repede), s.a.m.d. Au alte belele, dar la capitolul viteza nu am ce le reprosa.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 23:47:23 Titlul subiectului: |
16685 |
|
La Consanța am mers de mai multe ori cu MAZ și NU mi se pare că merg încet. De asemenea, nu mi se pare că ar vibra mai tare ca DAC. Ceea ce nu îmi place la MAZ e dulapul Pur și simplu, e oribil Să sacrifici o fereastră și o parte a lunetei e ceva de prost gust. Pur și simplu, e o lipsă de respect față de călători. Practic, sunt 3 variante de compromis și aș vrea să văd părerile voastre. Pentru care din ele ați opta?
-Podea joasă + intermediară sau joasă 100 %, motor amplasat în spate stânga, ceea ce conduce automat la sacrificarea ultimei ferestre de pe laterala stângă și a unei părți a lunetei. (MAZ, LAZ, Solaris, Neoplan)
-Podea joasă 100 %, mărirea lunetei (deci, luminozitate sporită), motor longitudinal, orizontal, motiv pentru care culoarul dintre scaune, este curbat în spate, de unde rezultă un spațiu redus ferent ușii 3
-Podea joasă 100 %, motor transversal (deci, o transmisie cu un randament mai mic) și un spațiu destinat călătorilor cev mai mare ca la MAZ (mai exact, 107 locuri față de 98 cât are MAZ)
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 23 Feb 2006 15:52:00 Titlul subiectului: 000000 |
16713 |
|
Daca vrei nu poti casa un autobuz dupa un an de zile deoarece garantia expira dupa 3 ani(atat au garantie Maz-urile). In plus nu este nimeni atat de nebun sa caseze o masina daca ea este in garantie(cat timp este in garantie nu te poti atinge de ea. Plus ca in Romania ,Maz-urile au fost luate prin leasing care dureaza intre 3 si 5 ani.Nu cred ca este nimeni atat de dobitoc sa plateasca pt un autobuz care numai exista). Mai mult , daca masina sta pe "tusa" garantia se extinde cu perioada de timp cat a stagnat.
Ultima modificare efectuată de către alin la Joi 23 Feb 2006 19:31:45, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 23 Feb 2006 22:16:05 Titlul subiectului: 0000000 |
16765 |
|
Deja de pe un Maz sibian se iau piese pentru celelalte, dat fiind că e destul de grav defectat (și nu cred că din vina celor de la regie...).
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 23 Feb 2006 22:19:23 Titlul subiectului: |
16766 |
|
Nu s-a rupt caroseria, e singurul lucru care nu are nici o defecțiune... Autobuzul a fost oprit din circulatie, iar de pe el se iau piese de schimb.
|
|
Sus |
|
|
drooopy
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Dec/2023 Mesaje: 35 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 23 Feb 2006 23:26:55 Titlul subiectului: |
16781 |
|
Se stie ca autovehiculele cu cutie automata sunt mai incete decat cele manuale, dar poate acel sofer nu se grabea. doar nu au inceput regiile de transport in comun sa realizeze curse cu autobuze. si crede-ma autobuzele maz merg repede. am mers cu maz si cu 50-60 km/h dar si cu 30(intr-o dimineatza de duminica. si coboram podul nicolina) deci nu se poate spune despre un autobuz ca este mai rapid sau mai incet decat altul pana cand nu faci o cursa paralela cu autobuzele pe care vrei sa le compari.
Pana ce nu faci un test cu cele 2 autobuze sau eventuas niste date luate de pe net prinvind timpii de acceleratie a autobuzelor. orice discutie privind viteza sau acceleratia autobuzelor este irelevanta. si in plus nu cred ca asta ii intereseaza pe constructorii de autobuze. deoarece nu ai nevoie ca un autobuz sa prinda 100km/h in 10 sec.
|
|
Sus |
|
|
weeping eye Vizitator
|
Trimis: Vin 24 Feb 2006 19:10:09 Titlul subiectului: |
16851 |
|
Sasiu rupt la MAZ? Nu au caroserie autoportanta? Pentru un autobuz cu podea joasa e greu sa bagi lonjeroane de sasiu in adevaratul sens al cuvintului! Mai ales ca la autobuze, solutia cu sasiu e invechita si s-a cam renuntat la ea! Caroseria autoportanta e solutia cea mai buna.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Vin 24 Feb 2006 22:22:22 Titlul subiectului: |
16873 |
|
In primul rand or fi facut ceva de a pierdut garantia.Stii si tu ca daca iti iei un produs si intervii la el in garantie in service nespecializat......pierzi garantia.Desteapta-te Dragos.
|
|
Sus |
|
|
Manimal
Data înscrierii: 19/Oct/2005 Ultima vizita: 30/Apr/2008 Mesaje: 92 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Sâm 25 Feb 2006 22:05:24 Titlul subiectului: |
16926 |
|
degeaba ai cutie Manuala... consuma mai mult asa
in cazul autoturismelor automatele consuma mai mult, eu cred ca la autobuze o cutie automata regleaza mult mai bine turatiile motorului
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Sâm 25 Feb 2006 22:33:13 Titlul subiectului: |
16929 |
|
Stiam ca automatele consuma mai mult
ma rog,pentru a avea economicitate la cutiile automate,trebuie respectat un interval de turatii.Numai in acel interval sunt economice.In afara acelui interval,devin neeconomice.
Si la autoturisme e la fel.Cutiile automate de azi sunt mult mai economice.La o cutie automata regula de baza este:Consumul ramane redus doar intr-un anumit interval de turatii(sa zicem intre 1700-4000 rpm).In afara acestui interval,consumul creste.Altfel nu e mult diferit fata de o cutie manuala.Problemele cutiilor automate sunt: fiabilitatea mai redusa,costuri mai mari de intretinere/exploatare,constructie mai complicata,randament mai mic.Insa sunt mai comode.
|
|
Sus |
|
|
george Vizitator
|
Trimis: Dum 26 Feb 2006 22:05:20 Titlul subiectului: |
17005 |
|
Se stie ca autovehiculele cu cutie automata sunt mai incete decat cele manuale, dar poate acel sofer nu se grabea. doar nu au inceput regiile de transport in comun sa realizeze curse cu autobuze. si crede-ma autobuzele maz merg repede. am mers cu maz si cu 50-60 km/h dar si cu 30(intr-o dimineatza de duminica. si coboram podul nicolina) deci nu se poate spune despre un autobuz ca este mai rapid sau mai incet decat altul pana cand nu faci o cursa paralela cu autobuzele pe care vrei sa le compari
nu sunt deloc povesti treburile cu vitezele . eu am mers in PLOIESTI cu troleibuzul ROCAR E 312 ( 5205 ) LA ULTIMA cursa pe bulevardul drept de peste 2 km cu 90km/h cu doar 3 calatori in el cu MANUL TOT LA ULTIMA CURSA dar cu vreo 20-30 calatori pe o cursa naveta cu 80km/h , cu isuzu cu 90 in afara orasului si cu 70 in oras iar cu BMC-ul intr-o dimineatza la prima cursa 80km/h. nu sunt deloc povesti sunt doar poftele soferilor de a le testa masinile pe care lucreaza . de regula in PLOIESTI MAJORITATEA soferilor dupa ce ajung la 40-45 km/h nu mai accelereaza dar seara cand traficul e mai putin circulat parca iar alerga cineva . viteze nu gluma ..cu tramvaiul maxim 60 a fost tot intr-o seara dar pe linie dreapta desi se clatina in toate pozitile parca vrea sa deraiezee .. astept sa merg cu MANURI SAU CU BMC CU 90-100km/h . dak nu in oras atunci in afara pe curse naveta ori conventie
revenind la MAZ ( ACEST fenomen care a devenit celebru la noi in tara ) cu toate ca tot mai multe orase cumpara/achizitioneaza aceste jafuri ( se vede clar ca sunt proaste si ieftine ) desi intr-un fel sau altul sunt de acord cu ele in orasele unde circula dube .decat numai dube mai bine MAZ mie nu imi plac deloc nici ca design nici cum se coporta pe trasee . cea mai proasta investitie ( mazare a adus acest fenomen ) . orase ca SIBIU , PITESTI , IASI , CONSTANTA , TG.MURES , BRASOV - AU CUMPARAT MAZURI , PLOIESTIUL , CLUJUL SI ARADUL -MANURI , MERCEDES CONECTO - TIMISOARA , BRASOV , BACAU SI IRISBUZ AGORA - CLUJ SI SATU .MARE . MA INTREB restul de orase care trebuie sa cumpere autobuze intrucat din 2007 nu mai au voie sa circula microbuzele ce or sa cumpere dupa incidentul de la SIBIU ?? TOT MAZ ?? CEI CARE FAC ACEASTe investiti cred ca gandesc cu picioarele si nu cu capul . in loc de dube putea sa cumpere isuzu sau BMC-uri dak au trasee mai putin circulate . vorba aia nu poti baga un autobuz articulat pe un traseu care se circula 20-30 calatori la 10 minute . oare regiile din alte orase impreuna cu cei care cumpara aceste autobuze au fost vreodata la PLOIESTI sa vada cat de bine e organizata treaba aici . ( vehicule noi si program de circulatie foarte bun ( intre 05-08 din 5 in 5 minute , de la 8 si pana la 12 din 6-6 minute , 12-20 din 5 in 5 minute iar dupa ora 20 din 15-20 minute .
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 28 Feb 2006 15:12:32 Titlul subiectului: |
17175 |
|
Maz sunt mai mici ca De Simon. Oficial, au 99 de locuri (De Simon au 100). Oricum, cred că ai văzut cu proprii ochi că au mai puțin de 100 de locuri (cu mult mai puțin....cred că au vreo 80 de locuri. În nici un caz 99. Dulapul din spate, dispunea extrem de ciudată (ca să nu zic tâmpită) a scaunelor ocupă inutil mult loc...loc ce putea fi folosit pentru scaune în plu, de exemplu.
|
|
Sus |
|
|
weeping eye Vizitator
|
Trimis: Mar 28 Feb 2006 15:26:07 Titlul subiectului: |
17178 |
|
Dragos, ai idee cum se calculeaza numarul de locuri? Dragos, ai idee care este diferenta intre 99 de locuri si 100 de locuri? Cite locuri pe scaune are MAZ-ul? Dar de Simon-ul?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 28 Feb 2006 15:29:23 Titlul subiectului: |
17180 |
|
Capacitatea se calculează la un anumit număr de călători pe metru pătrat. DIn câte știu, pentru București această valoare este de 8,5 (sau 10?) călători pe metru pătrat. De Simon cred că are mai multe scaune ca Maz. Cel puțin așa mi s-a părut.
|
|
Sus |
|
|
weeping eye Vizitator
|
Trimis: Mar 28 Feb 2006 15:33:47 Titlul subiectului: |
17181 |
|
Standardul vechi, care se aplica si la noi, este de 8 calatori/mp iar cel nou, care se aplica pe moment in tarile cu apa calda e de 6. In cazul unei suprafete izolate, ea nu trebuie sa aiba mai putin de 300x400 mm altfel nu se ia in calcul. Greutatea medie a unui calator se considera de 68 kg, si astfel ai si sarcina utila (pentru sofer se iau in calcul 75 kg)!
Ce dispunere a scaunelor are MAZ-ul asa de "ciudata"?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 28 Feb 2006 20:06:38 Titlul subiectului: |
17201 |
|
Scaunele sun puse atât de sus încât cineva care merge în baston nu poate ajunge la ele. La fel și un copil. Trebuie să recunosc că și eu m-am cam chinuit.... deși am peste 1,80m înălțime (și o durere la piciorul drept ce persistă din ianuarie, când am căzut pe gheață).
Am uitat să precizez că am 82kg...înseamnă că ocup 1,5locuri?
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 28 Feb 2006 23:18:13 Titlul subiectului: 1111111 |
17222 |
|
Iata o fotografie cu MAZ-ul #05, aflat pe traseul 41 in Iasi. Eu vad ca se incadreaza destul de bine in peisaj! Se descurca de minune pe Copou, una din pantele destul de dificile. Singurul lucru care deranjeaza e inlocuirea traseelor de tramvai si troleibuz cu autobuze.
Cat priveste dispunerea scaunelor, mi se pare destul de buna, si sunt confortabile.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.14 kb |
Vizualizat: |
de 16476 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mar 28 Feb 2006 23:48:52 Titlul subiectului: |
17226 |
|
weeping eye a scris: | Standardul vechi, care se aplica si la noi, este de 8 calatori/mp iar cel nou, care se aplica pe moment in tarile cu apa calda e de 6. ... | stiam ca la ratb (mai nou) se lureaza cu 6.5 cal/mp... hmmm... ce-i drept capacitatile de 300 calatori pt V3A si 125 calatori pt T4R sunt calculate la 8 cal/mp (cel putin la V3A)
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 01 Mar 2006 00:04:52 Titlul subiectului: |
17228 |
|
La ora 13 (deci in afara orelor de varf din zona industriala, povestea vezi la judetul Mures) a venit un MAZ pe linia 17. Dupa pornirea din statie, era s-a rupt o mica limba care sustinea placa de deasupra ultimuleu geam inainte de motor. Nu era prima data, pentru ca pe bucatica rupta erau deja urme de sudare. Desigur, nu m-am putut abtine sa nu ma uit ce se afla sub acea placa. Sunt cateva compenete electrice ale motorului, o cutiuta mica neagra, scris pe el MERCEDES-BENZ si o groaza de cabluri. Cutiuta cred ca este computerul motorului. Iata si ceva poze:
Computer de bord?
Nu prea aveam loc sa fotografiez + o gagica care statea langa mine, se uita foarte ciudat Pe ultima poza, in coltul din stanga jos se poate observa de unde s-a rupt bucatica care sustinea placa, iar cam in centrul imaginii este compresorul.
|
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Mar 2006 18:03:05 Titlul subiectului: 111111111 |
18007 |
|
Citat: | iar cam in centrul imaginii este compresorul. | Andras, daca nu stii, mai bine nu vorbesti! Ai idee cam care sint dimensiunile si greutatea compresorului? Cunosti modul lui de actionare?
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 10 Mar 2006 09:43:03 Titlul subiectului: |
18081 |
|
Conform altor forumuri din Belorusia, unde se discuta si despre MAZ (nu cereto adresa ca nu mai stiu ), se afirma, ca, compresorul este amplasat deasupra geamurilor din spate stanga, aproape de motor. Iar la unele autobuze se aude functionarea compresorului chiar din zona aceea. Sub acele panouri este un loc destul de mare pentru compresor.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 13 Mar 2006 21:49:50 Titlul subiectului: |
18358 |
|
Ne povestea noua un asistent (avea si halat cu ROCAR) de presa de 50 de tone forta de la Rocar............ Ce vremuri!
Rocar nu aveau tehnologie suficient de moderna incat sa produca un autobuz modern, iar cu asamblarea nu stiu cati bani faceau.
Daca MAZ tot nu sunt asa de ieftine pe cat crede lumea, de ce le cumpara municipalitatile ? Si nu raspundeti ca din motive de spaga .....
Timpul va spune cat de rezistente se vor dovedi. Primele MAZ din RO se exploateaza la Constanta, nu (parca in 2000 vazusem ceva autobuze roz deosebite in Constanta)? Cati ani au si cum se prezinta?
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 17 Mar 2006 20:17:27 Titlul subiectului: |
18617 |
|
Uitati ce-am gasit azi pe internet!
MAZ 171 ( pt aeroport) http://service.mts.kz/
|
|
Sus |
|
|
|