Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Mar 17 Sep 2013 16:12:58 Titlul subiectului: Nice |
167217 |
|
19 arată destul de civilizat pe dinafară. Nu știți, s-au dat jos și de data aceasta stopurile la vagoanele motor? (din poze nu reiese)
|
|
Sus |
|
|
gabi-737
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 15/Iun/2021 Mesaje: 196 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 18 Sep 2013 23:21:42 Titlul subiectului: |
167258 |
|
Vagonul 13 azi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
923.34 kb |
Vizualizat: |
de 18083 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
wisler
Data înscrierii: 12/Dec/2008 Ultima vizita: 01/Mai/2024 Mesaje: 10 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 19 Sep 2013 12:12:01 Titlul subiectului: |
167261 |
|
Se va casa si el?
|
|
Sus |
|
|
Tram-fan
Data înscrierii: 19/Sep/2009 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 176 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 19 Sep 2013 21:09:30 Titlul subiectului: |
167277 |
|
O poză cu garniturile 7+107, 32+132 și 18+118, făcută miercuri:
E posibil ca următorul vagon înlocuit să fie 24. În vopsitorie era un T4D-M vopsit în schema în care e vopsit și amintitul vagon. În hala RT era un alt vagon, tot T4D-M, din lotul nou, vopsit în alb, dar cu pantograf probabil schimbat (nu e automat) și cu acele table orizontale de deasupra geamurilor luate jos.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.36 kb |
Vizualizat: |
de 17987 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 21 Sep 2013 20:34:33 Titlul subiectului: |
167328 |
|
bogdan a scris: | Se poate,repet se poate..ca vagonul 13 sa fie cuplat cu 1168 sau 1169..ca si remorca. |
In cazul in care si 13 ar fi vagon motor tras, categoric nu este posibila cuplarea lor electrica. Din cate stiu este chiar interzis cuplarea unui vagon cu chopper cu unul standard (in cazul nostru cu accelerator). Sunt incompatibile. In al doiéea rand un vagon remorca trebuie sa indeplineasca anumite conditii pentru a fi inmatriculat. Gandind ca un necunoscator as zice, e simplu: se schimba boghiurile motrice cu doua purtatoare provenite de la un vagon remorca si se trag de la caseta cuplei electrice cablurile necesare pentru actionarea franelor (disc si patina) simplu si usor. Dar nu numai din cauza uzurii tehnice se schimba un vagon motor ci si din cauza starii degradate a caroseriei, sasiului. O alta piedica ar fi lipsa boghiurilor purtatoare cu frana originala, si mai sunt destule remorci de B4D-MS cu boghiu pe frana de pozitionare hidraulica care se doresc a fi schimbate pentru ca intretinerea lor e mai grea si au o fiabilitate scazuta.
De altfel 13 ieri a fost casat, e inca pe linie pe boghiuri dar e numai caroseria!
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 22 Sep 2013 12:20:45 Titlul subiectului: |
167334 |
|
R.I.P. #13 ex MVB 1194. Ultima sa misiune a fost manevrarea vagonului remorca 115'' in depou miercuri dupamasa. Pozele facute de voi miercuri cu acest vagon sunt ultimele in stare neatinsa.
Descriere: |
#13'' ex MVB 1194 was scrapped on Friday |
|
Mărime fișier: |
366.32 kb |
Vizualizat: |
de 17821 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Dum 22 Sep 2013 12:58:57, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 22 Sep 2013 12:35:55 Titlul subiectului: |
167337 |
|
Azi a iesit si 7''-107'' care a fost a treia garnitura pregatita (pentru ca a fost revopsita complet), dar nu stiu ce a durat asa mult s-o scoata pe traseu.
Am prins si #1''-101'' (ex 1200-2141) aparent in drum spre capatul liniei 4 din Magdeburg "CRACAU", dar nu mai ajunge acolo niciodata.
6''-106'' a fost un pic retusat in fata, deoarece arata foarte abstract cu ajutorul unui copil din Magdeburg care si-a semnat opera "Lene" pe fata vagonului in 2006.
De altfel pe panoul de sus sunt amintite numele, varsta si domiciliul copiilor care au pictat vagonul Tema compozitiilor a fost "Acasa la mine - Magdeburgul meu".
Si o poza cu 1185 in schema lui #24 amintit de "Tram-fan", dar oare este cuplat cu remorca 115''???
Totusi permiteti-mi o critica: un "artist" i-a vopsit bara in negru... nu arata mai bine cu bara alba sau galbena decat neagra???
marcel a scris: | 19 arată destul de civilizat pe dinafară. Nu știți, s-au dat jos și de data aceasta stopurile la vagoanele motor? (din poze nu reiese) |
Nu la toate vagoanele sunt prezente stopurile. Chiar si la vagoanele de anul trecut. La 46 inca ii ard becurile de mars-arriere am vazut saptamana trecuta cand manevra cu spatele in depou. Dar nu ma pot obisnui cu semnalizatoarele lateral-fata rosii ale #45 care au fost schimbate din cele galbene (de ce oare?) cand a fost revopsit in actualul verde neon.
Descriere: |
#7-107 ex 1272-2129 first day |
|
Mărime fișier: |
207.75 kb |
Vizualizat: |
de 17816 ori |
|
Descriere: |
# 1''-101'' ex 1200- 2141 appearantly going to "Cracau" (the end of line 4 in Magdeburg) |
|
Mărime fișier: |
225.97 kb |
Vizualizat: |
de 17812 ori |
|
Descriere: |
#6''-106'' (ex 1184-2127) |
|
Mărime fișier: |
212.14 kb |
Vizualizat: |
de 17806 ori |
|
Descriere: |
#1185 in livery of the T4D #24'' Will be the next 24'''? But the 115'' trailer seemes to be coupled with. |
|
Mărime fișier: |
295.94 kb |
Vizualizat: |
de 17802 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tram-fan
Data înscrierii: 19/Sep/2009 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 176 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 22 Sep 2013 20:29:08 Titlul subiectului: |
167344 |
|
Da, acela e vagonul de care aminteam. În fața sa e celălalt vagon pregătit să primească număr, aflat zilele trecute în hala RT. Iată și o altă poză:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.38 kb |
Vizualizat: |
de 17721 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
darius_somolan
Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 23 Sep 2013 09:00:00 Titlul subiectului: |
167348 |
|
Am observat ca la unele vagoane motor (ca de ex. 32) au "tablele" pentru reclame, dar remorcile nu le au. De ce nu le-au luat jos sau sa adauge si la remorca? Mie nu mi se pare ca arata prea bine.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 23 Sep 2013 18:52:56 Titlul subiectului: |
167361 |
|
darius_somolan a scris: | Am observat ca la unele vagoane motor.... |
Vagonul remorca 132 de aceea nu are tabla de reclama sus, pentru ca e din Dresden (e in Oradea din 2004)... nu le cunosti inca destul de bine. Doar vagonul motor 32 a fost inlocuit. Aceste table au fost montate ulterior la sfarsitul anilor '90 de catre MVB pentru a extinde suprafata de publicitate. Dintre vagoanele sosite acum doar vagoane 1168, 1182, 1183. 1169 le avea insa dupa descarcare nu le mai avea si 32 a venit fara ele iar acum are montate tablele respective... (cred ca le-au plasat de la 1169 la 32''). Din vagoanele sosite in 2002 10-110, 11-111, 12-112, 20-120, 27-127, 29-129, 30-130 au aceste table. Eu le faceam mai lungi cu cate un geam lungime in fata si in spate, aratau mai bine.
Vagonul alb postat mai sus de Tram-fan este #1182.
Mai jos o poza mai reusita a viitoarei garnituri 47-147.
Descriere: |
1185+115'' without the new fleet number yet (guess will be 47-147) |
|
Mărime fișier: |
113.49 kb |
Vizualizat: |
de 17590 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Lun 23 Sep 2013 19:52:46 Titlul subiectului: |
167364 |
|
1185 nu este noul 6?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
pisti91
Data înscrierii: 28/Mai/2008 Ultima vizita: 07/Iun/2016 Mesaje: 89 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 23 Sep 2013 19:58:21 Titlul subiectului: |
167365 |
|
La noul vagon #1 merge afisajul. Dimineata la 6 inca scria Cracau, la 16 deja Immerstr (sau ma rog, ceva de genul).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 23 Sep 2013 21:53:30 Titlul subiectului: |
167375 |
|
Fii sigur ca la toate functioneaza atat comandarea manuala, cat si setarea centralizata a traseului si directiei. Daca exista consolele IBIS si putin ajutor de la MVB (sau de la pasionatii din Magdeburg care cunosc aceste lucruri) pentru codurile care trebuie tastate, se poate rezolva simplu problema setarii centralizate, stergand inscriptiile din Magdeburg de pe folii si inscriptionand indicativele de traseu si parcursurile din Oradea cu grija, pentru a le incadra cu precizie unde au fost cele sterse. Banuiesc ca numarul de pozitii necesare pentru OTL n-ar depasi numarul de pozitii deja memorate pentru Magdeburg. Procedura descrisa implica pastrarea foliilor din Magdeburg, pentru ca incercarea de a "copia" marcajele de ghidare pe folii noi are sanse foarte mari sa se soldeze cu esec si sistemul sa functioneze aiurea sau sa nu functioneze deloc.
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Mar 24 Sep 2013 13:14:55 Titlul subiectului: :) |
167384 |
|
Citat: | se poate rezolva simplu problema setarii centralizate, stergand inscriptiile din Magdeburg de pe folii si inscriptionand indicativele de traseu si parcursurile din Oradea | Sigur că s-ar putea, s-a putut și la Cluj cu autobuzele Renault R312 si Agora L aduse din Paris. Singura diferență este că acolo s-a depus efort pentru asta, la Oradea insă nu se va face, din lipsă de interes și din comoditate: e muncă în plus. S-au obișnuit cu caietele cu spirale, și nu-i obligă nimeni să schimbe acest lucru. Citat: | Dar nu ma pot obisnui cu semnalizatoarele lateral-fata rosii ale #45 care au fost schimbate din cele galbene (de ce oare?) cand a fost revopsit in actualul verde neon. | Au instalat lămpi de gabarit de spate în locul luminilor de semnalizare, pentru că aveau soclu identic. Asta aveau in depozit, probabil "stopuri" de la un tramvai casat. Normele tehnice, regulamentele, regulile de circulație nu ii prea interesează, din ce văd eu. Puteau măcar să instaleze lămpi de gabarit de față (albe) cu becuri portocalii (gasești așa ceva chiar și la hypermarket) și era totul în regulă. Dar necesită efort.
Ce privește lipsa de piese de schimb:
http://melidor.ro/cataloage/Catalog%20Fristom%201.pdf
Modelul FT-14 este cel folosit la Tatrele orădene, comercializate de o firmă orădeană.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 24 Sep 2013 13:20:53 Titlul subiectului: |
167385 |
|
Atata timp cat nu la toate vagoanele T4D exista acest afisaj semi automat nu vad rostul sa se complice cu ele.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 24 Sep 2013 13:38:38 Titlul subiectului: |
167387 |
|
Daca vagoanele tot au acest sistem, e pacat ca el sa nu fie utilizat... insa probabil ca angajatii OTL au oricum mult de lucru si cum utilizarea acelor afisaje nu este obligatorie, nu au de ce sa se complice, cu atat mai mult cu cat activarea lor presupune o documentare si niste investitii, macar in improvizarea unor dispozitive de comanda/setare a lor, daca nu in achizitia unora noi.
Aici ar fi nevoie de un pasionat care sa primeasca acceptul OTL sa faca cele necesare pentru activarea afisjelor, asta daca e dispus sa o faca gratuit, doar din pasiune.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mie 25 Sep 2013 08:59:55, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 24 Sep 2013 22:04:09 Titlul subiectului: |
167410 |
|
Bogdan are dreptate 1184 se afla in poza cu 115''.
Da, eu as fi dispus, insa numai in weekend as avea timp, in rest sunt ocupat de dimineata pana seara tarziu. In primul rand ar trebui sa fac cunostinta cu acest sistem sa-l studiez. Dar in primul rand nu de mine depinde acest lucru, trebuie sa am si deschidere din partea OTL.
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Mie 25 Sep 2013 19:22:23 Titlul subiectului: |
167420 |
|
As avea o intrebare, este o curiozitate a mea: Vagoanele aduse la Oradea, atat ex Magdeburg, cat si ex Dresda, au fost modernizate in acelasi loc? Sunt foarte multe asemanari estetice intre aceste vagoane, ma refer aici doar la caroserie, nu cunosc detalii despre partea mecanica/tractiune.
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
darius_somolan
Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 27 Sep 2013 12:27:36 Titlul subiectului: |
167448 |
|
Vagonul 13-113 si-a inceput misiunea. Astazi este pe linia 1.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 27 Sep 2013 12:42:08 Titlul subiectului: |
167449 |
|
darius_somolan a scris: | Vagonul 13-113.... |
Garnitura compusa din vagoanele 13'' respectiv 113'' a mai iesit si saptamana trecuta pentru o zi in culorile originale vagon verde si remorca albastra. Azi insa a iesit cu remorca revopsita in verde.
O informatie importanta pentru pasionatii vagonului T4D #2. In urmatoarele luni se va retrage din circulatie si actuala garnitura 1184+115'' va fi 2''+102''. Si 24'' e foarte probabil ca va fi schimbat de 1182, 27-127 la fel. #1183 si #1209 momentan se considera ca fiind in stare ireparabila si nu vor fi puse in functiune. #1168, #1169 au venit fara cheia de la chopper, deci nu se pot pune in functiune. Un prieten din Germania se va ocupa de recuperarea cheilor.
Ultima modificare efectuată zsizsi la Vin 27 Sep 2013 19:22:25, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Sep 2013 13:13:22 Titlul subiectului: |
167450 |
|
bogdan a scris: | As avea o intrebare, este o curiozitate a mea: Vagoanele aduse la Oradea, atat ex Magdeburg, cat si ex Dresda, au fost modernizate in acelasi loc? Sunt foarte multe asemanari estetice intre aceste vagoane, ma refer aici doar la caroserie, nu cunosc detalii despre partea mecanica/tractiune. |
Fiecare oras le-a modernizat in propriile ateliere (ma rog, sunt mai multe de zis, dar irelevante in raport cu intrebarea pusa), probabil pe acelasi proiect ÈKD Pragoimex (propus/implementat, de altfel, si in alte orase - si la Iasi, de exemplu, au propus acelasi proiect de modernizare, componenta sa principala fiind partea de tractiune).
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Vin 27 Sep 2013 19:54:33 Titlul subiectului: |
167457 |
|
Cele care au avut probleme sunt acum functionale?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
pisti91
Data înscrierii: 28/Mai/2008 Ultima vizita: 07/Iun/2016 Mesaje: 89 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 29 Sep 2013 16:52:03 Titlul subiectului: |
167492 |
|
Nu a pomenit nimeni de vagonul 26-126. iata ca azi e pe traseu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.25 MB |
Vizualizat: |
de 17046 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
darius_somolan
Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 04 Oct 2013 13:32:29 Titlul subiectului: |
167711 |
|
Astazi am urcat in vagonul 19-119 si am observat ca vitezometrul funcioneaza.
|
|
Sus |
|
|
Timi
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 151 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 07 Oct 2013 09:02:02 Titlul subiectului: |
167772 |
|
La toate vagoanele care au sosit acum functioneaza vitezometrul (inca).
|
|
Sus |
|
|
|