Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Mar/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 22 Iul 2013 14:03:51 Titlul subiectului: |
165857 |
|
Am spus ca sunt dezamagit doar de decibelii in numar neasteptat de mare, in rest nu am motive sa ma plang de ele, ba chiar din contra
Dar voua chiar vi se par a fi silentioase ? Eu locuiesc undeva in paralel cu strada Primaverii, la vreo 200m in linie dreapta, am remarcat ca dupa inaugurarea liniei nu mai auzeam aproape deloc zgomotul tramvaielor, iar de ceva vreme incoace aud fiecare PESA huruind, chiar mai tare decat cele vechi...
Da, sunt dezamagit la faza asta si nu inteleg ce s-a intamplat dupa doar 1 an de la primii kilometri pe linie noua _________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 22 Iul 2013 16:11:00 Titlul subiectului: |
165858 |
|
Pai, auzi fix chestiunea despre care ati discutat aici in mai multe randuri. Altfel, sunt la fel de silentioase ca in primul moment. |
|
Sus |
|
|
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Mar/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 22 Iul 2013 20:30:56 Titlul subiectului: |
165860 |
|
Neremediabila problema ? _________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 22 Iul 2013 21:30:42 Titlul subiectului: |
165862 |
|
Cat se poate de remediabila, numai ca trebuie remediat si ceea ce provoaca problema (si nu e vorba decat de ceva mai multa intelepciune din partea celor care o provoaca). |
|
Sus |
|
|
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Mar/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 24 Iul 2013 21:25:29 Titlul subiectului: |
165940 |
|
Deci vatmanii sunt de vina ? Hmmm _________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 24 Iul 2013 21:50:10 Titlul subiectului: |
165942 |
|
Mmm... Nu stiu...
Indiferent a cui o fi vina, insa, atentie mare la generalizari, pentru ca nu-s corecte... |
|
Sus |
|
|
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Mar/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 25 Iul 2013 09:32:34 Titlul subiectului: |
165951 |
|
Nu generalizez, doar ca nu mi se pare deloc in regula situatia la momentul actual...in ritmul asta, ce va fi peste 3-4 ani ? _________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 05 Aug 2013 09:30:15 Titlul subiectului: |
166201 |
|
radub a scris: | sunt doua contracte subsecvente, fiecare pentru maxim 6 tramvaie. | Nu mi-e prea clara treaba, cum adica 2 contracte subsecvente de maxim 6 tramvaie?!?
Din cate stiu, de obicei se incheie un Acord-Cadru care are prevazute cantitati minime si maxime. Adica, de exemplu, minim 1 si maxim 12. Exemplul e la intamplare.
Apoi autoritatea contractanta incheie unul sau mai multe contracte subsecvente, insa nu stiu de ce spui tu ca sunt neaparat 2 contracte subsecvente, ca si cum asta ar fi stabilit clar. Eu stiu ca autoritatea contractanta poate face, de exemplu, chiar si numai un contract in care sa le ia pe toate 12 odata sau poate face la fel de bine 12 contracte subsecvente a cate 1 tramvai sau orice alta combintatie astfel incat pe total acord-cadru sa achizitioneze o cantitate mai mare sau egala cu minimul si mai mica sau egala cu maximul.
Pe de alta parte tot aud vehiculandu-se ideea ca din 2014 ar deveni eligibila si achizitia de vehicule de transport public din fonduri europene, dar nu am gasit nicaieri ceva, o referinta concreta si oficiala. Ai idee de asa ceva? _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Aug 2013 10:49:06 Titlul subiectului: |
166203 |
|
Cu putina neatentie am interpretat gresit ceva din FDA (vei vedea rapid ce anume din cele de mai jos). Dincolo de acest fapt, ramane valabil lucrul de baza, pe care il voi reaminti la sfarsitul mesajului.
Citate din FDA:
Citat: | Acordul cadru nu reprezintă baza legală pentru angajarea fondurilor publice. În baza acordului cadru se atribuie contracte subsecvente care constituie temei legal pentru plată.
Atribuirea contractelor subsecvente se va face in functie de necesitatile autoritatii contractante pe toata perioada de valabilitate a acordului cadru cu incadrarea in cantitatea maxima estimata, condiționat de existența creditelor bugetare aprobate;
- estimari ale cantităților minime și maxime care ar putea fi solicitate pe durata întregului acord-cadru, conform caietului de sarcini;
- estimari ale cantităților minime și maxime care ar putea face obiectul unui singur contract subsecvent dintre cele care urmează sa fie atribuite pe durata acordului-cadru Conform caietului de sarcini.
Cantitatea prevazuta pentru intreg acord-cadrul: min. 1 tramvai – maxim 12 tramvaie.
Cantitatea prevazuta pentru un contract subsecvent: min. 1 tramvai – maxim 6 tramvaie.
|
Ceea ce e de retinut, insa, pentru ca asta conteaza, e faptul ca niciodata nu a fost vorba ca vor fi cumparate musai 12 tramvaie (chestiune care s-a propagat in randul maselor, voit sau nu) si ca putea fi achizitionat in final chiar si numai unul singur.
Legat de cealalta chestiune, da-mi timp, te rog, sa revin acasa, pentru a ma documenta complet! |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 05 Aug 2013 11:09:49 Titlul subiectului: |
166204 |
|
Citat: | Cantitatea prevazuta pentru intreg acord-cadrul: min. 1 tramvai – maxim 12 tramvaie.
Cantitatea prevazuta pentru un contract subsecvent: min. 1 tramvai – maxim 6 tramvaie. | Pai de fapt portiunea asta e esentialul.
Concluzia e simpla: RATUC se angajeaza sa cumpere minim 1 tramvai si maxim 12. A cumparat deja mai mult de 1, se cheama ca si-a indeplinict obligatiile contractuale si nimeni si nimic nu-i poate obliga sa mai cumpere vreunul in plus.
Desigur, voit sau nu, "alesii" sau alti tiriplici, cand vorbesc "maselor" (de prosti, evident) le spun ca uite, am facut un "contract" pentru 12 tramvaie, desi nu e niciodata sigur ca vor lua mai mult decat minimul acordului-cadru...
Dar ma intreb, legat si de cealalta intrebare a mea, poate - desi sunt sanse minime - poate e buna intentie si s-a sistat aducerea de tramvaie in intentia de a le achizitiona ulterior din bani europeni. De altfel asa as fi procedat si eu, daca exista vreo posibilitate sa platesc doar 2%, sa zicem, din valoarea tramvaiului, de ce m-as grabi sa dau bani mult mai multi acum? Dar ma intreb daca e ceva real in povestea cu fondurile pentru vehicule... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Aug 2013 11:36:54 Titlul subiectului: |
166206 |
|
Categoric, legal nu e nici o problema. Moral, insa... Dar asta e alt subiect.
Nu stiu cum se poate jongla cu valabilitatea contractului (ar mai fi si alte probleme de ordin legal?) pentru a se putea intampla ce zici tu cu fondurile europene, care fonduri oricum n-ar fi disponibile fizic municipalitatii in 2014, ci dupa ce va fi fost deschisa cererea de proiecte, scris si depus proiectul, aprobata finantarea la nivel central. |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 05 Aug 2013 12:34:10 Titlul subiectului: |
166208 |
|
radub a scris: | Nu stiu cum se poate jongla cu valabilitatea contractului | Asta e intr-adevar o problema, de obicei acordurile-cadru au o clauza care prevede ceva de genul "Promitentul-Achizitor se obligă să nu inițieze, pe durata prezentului Acord-Cadru, o nouă procedură de atribuire, atunci când intenționează să achiziționeze produsul care face obiectul prezentului Acord-Cadru, cu excepția cazului în care Promitentul-Furnizor declară că nu mai are capacitatea de a răspunde solicitărilor."
E, aici e o problema ...
Caci daca aia de la PESA vor sa se puna contra, pot bloca orice alta achizitie de tramvaie pe toata durata de valabilitate a acordului-cadru ... Iar incetarea acordului-cadru nu se poate face, legal, decat de comun acord cu Furnizorul sau pentru neindeplinirea (corespunzatoare a) acordului-cadru sau a unuia dintre contractele subsecvente...
Sau mai poate fi si varianta "romaneasca" de a-i "stimula" pe polonezi sa fie de acord cu incetarea acordului-cadru sau varianta de a gasi un "tertip" ca achizita de noi tramvaie sa se faca cumva cu incadrarea la alt tip/categorie, sa pretinda ca de fapt nu cumpara "tot tramvaie d-alea"... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Mar/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 08 Aug 2013 05:17:14 Titlul subiectului: |
166278 |
|
Revin cu intrebarea "retorica" - de ce au devenit atat de galagioase tramvaiele PESA SWING ???
Stie cineva ceva cert sau treaba cu "silentiozitatea" era doar o poveste asa de ochii lumii ? Greu de crezut... Sa le fi stricat ai nostri iremediabil deja ?
Deja am auzit persoane nemultumite de acest aspect (riveranii liniei de tramvai). _________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
|
soulcage
Data înscrierii: 17/Iun/2012 Ultima vizita: 09/Iul/2021 Mesaje: 43 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 08 Aug 2013 18:51:59 Titlul subiectului: Sesizare RATUC |
166293 |
|
Daca esti asa de ingrijorat de ce nu scrii o sesizare la RATUC?
Acum cateva luni, cand KT4DM-ul 79 scotea, la randu-i, sunete oribile am trimis pe email (sugestii@ratuc.ro) o sesizare la RATUC si mi s-a raspuns relativ prompt ca vagonul va fi reparat dar si ca datorita lipsei accesului la depoul principal interventiile la vagoane se fac dificil si in ordinea gravitatii. La vreo saptamana dupa sesizare am circulat cu 79 si era printre cele mai silentioase tramvaie. |
|
Sus |
|
|
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Mar/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 30 Aug 2013 20:47:27 Titlul subiectului: |
166781 |
|
Miercuri seara la ora 19 fix vagonul 82 a plecat in probe din capatul Manasturului, fara calatori, doar o echipa de 4-5 tehnicieni era in fata...Pesa era urmat de masina de interventie CJ06MYG...
Oare au inceput cercetarile referitoare la lipsa silentiozitatii ?
_________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2020 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 04 Sep 2013 15:27:28 Titlul subiectului: |
166860 |
|
Probabil Doodoo, cert e ca am trecut astazi pe langa el si la fel de zgomotos era. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 07 Sep 2013 00:55:57 Titlul subiectului: |
166905 |
|
84-le nu mai are acel vuiet. "Urlă la lună", dar nu foarte tare, semn că ori i s-au schimbat, ori i s-au rectificat bandajele. Am impresia că și 81 este într-o situație similară. Nu am remarcat niciun vuiet însă, din cauza vitezei reduse cu care circula, nu mi-am dat seama dacă "urlă" sau nu; sunetul respectiv e sesizabil mai ales la viteze mari.
În condiții normale, "urletul la lună" nu trebuie să dureze mai mult de 5 zile. După intervalul de timp sus-menționat, tramvaiul ar trebui să sune normal o perioadă de timp considerabilă. Să vedem dacă va fi așa sau nu.
Legat de 82 și 83. Acestea, încă, au acel vuiet, dar e posibil să li se schimbe / rectifice și lor bandajele. |
|
Sus |
|
|
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Mar/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 15 Sep 2013 21:43:37 Titlul subiectului: |
167147 |
|
82+84 par a fi remediate _________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 15 Sep 2013 22:21:26 Titlul subiectului: |
167150 |
|
Remedierea lui 84 o confirm și eu. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 15 Sep 2013 22:28:57 Titlul subiectului: |
167151 |
|
Citat: | Cantitatea prevazuta pentru intreg acord-cadrul: min. 1 tramvai – maxim 12 tramvaie.
Cantitatea prevazuta pentru un contract subsecvent: min. 1 tramvai – maxim 6 tramvaie. |
Mai demult, am făcut o sesizare care a cuprins și problema numărului de tramvaie care urmează să fie achiziționate. Mi s-a spus că anul acesta va sosi unul, anul viitor încă unul. Rămâne de văzut dacă va fi așa sau nu. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 05 Oct 2013 14:59:16 Titlul subiectului: |
167736 |
|
Si 82 a fost remediat. Are un nivel sonor normal, poate chiar mai scazut fata de celelalte tramvaie PESA. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 05 Oct 2013 16:27:23 Titlul subiectului: |
167737 |
|
Deja suntem în octombrie și nu a apărut 85-ul. În mod normal, până la sfârșitul anului va trebui să-l vedem.
Legat de celelalte 4. Observ că acestea sunt conduse, prin rotație, de mai mulți vatmani (ideea a mai fost aplicată și în trecut, pe Timișuri). Astăzi, de exemplu, 81-le a fost condus de titularul de pe 49 (respectivul a condus - timp îndelungat - 01). De asemenea, pe cel care conducea 82-ul (și care mergea foarte repede) nu l-am mai văzut de o vreme. Respectivul a condus - timp îndelungat - 18-le. Vatmanul care a condus timp îndelungat 41-le (și care, în trecut, condusese 35-ul, retras demult) a condus nu numai 84-le ci și alte Pese. Precizez că atât 49-le cât și 41-le sunt active deci, e posibil ca pe cei doi să nu-i mai vedem pe Pese. |
|
Sus |
|
|
soulcage
Data înscrierii: 17/Iun/2012 Ultima vizita: 09/Iul/2021 Mesaje: 43 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 05 Oct 2013 19:29:27 Titlul subiectului: |
167739 |
|
OAB a scris: | Deja suntem în octombrie și nu a apărut 85-ul. În mod normal, până la sfârșitul anului va trebui să-l vedem. |
Sincer, eu cred ca ramanem doar cu astea 4. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 05 Oct 2013 21:06:39 Titlul subiectului: |
167744 |
|
Oamenii mai au si concediu, se mai si imbolnavesc, samd, dar cele 4 tramvaie trebuie sa circule si sunt preluate temporar de alti vatmani (sunt instruiti suficienti, mai multi decat necesarul pentru 2 schimburi pentru fiecare tramvai). |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 05 Oct 2013 21:19:35 Titlul subiectului: |
167745 |
|
Se practica acelasi sistem ca si la troleibuze unde o parte din soferii de pe Rocaruri au fost instruiti sa conduca Irisbuse, astfel ca in concedii plus weekend-uri circula foarte putine Rocaruri. Asa este si la tramvaie, pentru a mentine in circulatie si in weekend-uri cel putin 2 - 3 tramvaie PESA, au fost instruiti si o parte din vatmanii de pe Tatre. Acest lucru se practica pentru ca atat troleibuzele noi cat si tramvaiele noi consuma de 4 ori mai putina energie electrica decat cele vechi, plus ca intervine si confortul calatorilor si al conducatorilor vehiculelor. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
|