Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Berti
Data înscrierii: 02/Apr/2010 Ultima vizita: 16/Iul/2014 Mesaje: 37 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 07 Oct 2013 12:26:06 Titlul subiectului: |
167776 |
|
O linie expresa nu ar fi rentabila; turistii ce tranziteaza de la gara la aeroport nu sunt asa multi, si multi ar prefera taxiul oricum, din cauza bagajelor cel putin; trebuie prelungita linia 8 pana la gara, preferabil transformata in troleibuz, cu control si posibilitate de cumparare a biletului la urcarea in vehicul, cu solutii pt depozitarea bagajelor. Cred ca locuitorii din Someseni ar prefera sa ajunga cateva minute mai tarziu la destinatie, dar in conditii bune.
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 07 Oct 2013 23:35:18 Titlul subiectului: |
167792 |
|
O ciudățenie a linilor clujene este linia 87B ! mai simplu spus linia gratuită Polus-Bucium. Când e deservită Saviem 294 este linia 87B ruta POLUS - BUCIUM. Are cineva idee de ce e linia 87B ? Ea apare și în stația de la Polus pe lista de program de circulație.
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 16 Oct 2013 16:38:43 Titlul subiectului: |
168080 |
|
Legat de 23. În 1994, când a (re)devenit autobuz (a fost autobuz înainte de 1986) și-a schimbat indicativul în 49 exact din motivul enunțat mai sus - acela de a avea număr peste 25 iar 49-le era disponibil. Nu te contrazic la cele afirmate aici:
Citat: | 23 era troleu prin 99 | , dar precizez că, la ultima (re)transformare a lui în autobuz, nu și-a ma ischimbat indicativul, deși, logic, schimbarea de care spun era o chestie de bun-simț. Numere mai mari de 48 erau alocate și traseelor preorășenești, însă asta nu scuză atribuirea unui număr de troleibuz unei rute care e deservită de autobuze. Cel mai logic ar fi fost indicativul 45. Oricum traseele 44N și 45N, care subzistă (sunt active doar de Crăciun și Anul Nou) nu au nicio legătură cu vechiul 45 (PMV-CUG). Ori, 23-ul putea - fără nicio problemă - să se transforme în 45. Capetele de linie și o partea estică a traseului sunt comune cu cele ale fostului 45
Odată ce nu s-a mai ținut cont de corespondența indicativ de traseu - tip de vehicul, era de așteptat ca numerele lipsă din intervalul 1-25 să fie acordate traseelor înființate recent indiferent de tipul de vehicule care le deservește.
Ceea ce nu știu este dacă dezordinea asta a început cu păstrarea indicativului 23 când a (re)devenit linie de autobuz sau odată cu înființarea liniei 24 care, atenție, avea traseul Mănăștur - Mărăști fiind, așadar, o reactualizare - scurtată - a fostului 34 R. Prelungirea la Mall a avut loc ulterior.
De ce crezi că, inițial, 22-ul era 66? Pentru:
-a arăta că e vorba de fostul traseu 6 (mai exact de 6 barat, 6-le ducând doar până în Piață și fiind deservit, frecvent de IK 4 cu numărul 296)
-a păstra "plaja" numerelor de traseu aferentă autobuzelor
|
|
Sus |
|
|
Berti
Data înscrierii: 02/Apr/2010 Ultima vizita: 16/Iul/2014 Mesaje: 37 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 16 Oct 2013 21:53:21 Titlul subiectului: |
168095 |
|
Interesant; deci troleibuzul (fost autobuz) 23 a fost transformat in autobuzul 49 in 94, apoi din nou in troleibuzul 23 care mai apoi a redevenit autobuz?
Inseamna ca aceasta a fost singura data cand s-a introdus, chiar daca reintrodus si temporar, un troleibuz dupa 89 si pana acum.
Logica numerotarii liniilor, fie ca e vorba de troleibuze, sau in functie de alte criterii, a lasat mereu de dorit, desi mereu s-a urmarit o anumita ordine; inclusiv in momentul culminant al logicii numerotarii, adica la marea renumerotare din 89, au existat anomalii; de ex. primele 10 linii au fost atribuite troleibuzelor, dar mai existau liniile 23 si 25, si daca nu ma insel si 14, care erau deservite de troleibuze. Presupun ca in logica vremurilor se presupunea ca vor mai aparea linii de troleibuze, si nu vor disparea, iar primele 25 de numere ar fi fost rezervate troleibuzelor, desi nu s-au sinchisit sa mai renunumeroteze in ordine decat 10 linii. Sunt curios ce numar o sa-i dea la linia asta expres din Someseni, desi ma bucur de existenta oricarei linii de troleibuz, avand in vedere situatia din tara, indiferent de modul de numerotare.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 17 Oct 2013 00:47:46 Titlul subiectului: |
168101 |
|
Logica era:
-numerele 1-25 troleibuze. Deci, indicativele vechi de troleibuz care se situau în intervalul 1-25 au fost păstrate. Exemplu 1, 3, 14, 23, 25. 2-ul vechi, dacă era în momentul renumerotării, ar fi fost păstrat. Nemaifiind, indicativul 2 a fost dat fostului 30.
-numerele mai mari de 25 au fost date autobuzelor. Și aici, acele linii care au avut numere mai mari de 25 și le-au păstrat. Ex. 31, 46.
De asemenea, s-a renunțat la barate. De o vreme, acestea reapar
|
|
Sus |
|
|
TothDC
Data înscrierii: 13/Oct/2013 Ultima vizita: 11/Apr/2016 Mesaje: 83 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 17 Oct 2013 16:45:43 Titlul subiectului: |
168121 |
|
Ar prinde bine o renumerotare...doar ca va fi mare problema cu oamenii.Sunt multi care si acum fac confuzii (in special varstnicii)...daramite daca s-ar schimba totul!!!
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 17 Oct 2013 23:28:50 Titlul subiectului: |
168140 |
|
Citat: | Ar prinde bine o renumerotare |
Doar în cazul acelor trasee ale căror numere nu corespund cu tipurile de vehicule deservite. În rest, nu.
|
|
Sus |
|
|
TothDC
Data înscrierii: 13/Oct/2013 Ultima vizita: 11/Apr/2016 Mesaje: 83 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 18 Oct 2013 18:33:01 Titlul subiectului: |
168186 |
|
Din actualele trasee de autobuz, cu numere in intervalul 1-25, 8,9 si 24 au toate sansele sa se transforme in linii de troleibuz in anii urmatori. 23 e cam inutil, probabil va disparea...ramane o problema cu 19,20,21,22.
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 27/Apr/2024 Mesaje: 745 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 18 Oct 2013 21:15:00 Titlul subiectului: |
168190 |
|
Sau s-ar putea ca 25 sa devina 2 sau 5.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 20 Oct 2013 02:26:49 Titlul subiectului: |
168231 |
|
Liniile 2 și 5 (adică fostul 30 și 4 barat) subzistă. Adică:
-sunt active doar în noapte de Înviere
-nu știu să mai aibă număr
-au un traseu scurtat față de cel original (Piața Avram Iancu - Gheorgheni în loc de Piața Mihai Viteazul - Gheorgheni, respectiv Piața Avram Iancu - Ira în loc de Piața Mihai Viteazul - Ira)
-dacă am înțeles bine, au regim de cursă specială; autobuzele staționează la Catedrală pe durata slujbei; nu știu, însă, dacă doar acolo stau sau mai sunt și altele - la celălalt capăt - care intră pe traseu simultan cu plecarea celor din Piața Avram Iancu, pentru a prelua pasagerii care nu apucă să se suie pe cele care au stat la Catedrală.
Ca o opinie personală, aș agrea:
- reactivarea vechiului traseu 2 (Gară - Mărăști), cu păstrarea indicativului respectiv; ca o ironie a sorții, a existat un macaz de tip "înainte și la dreapta" care e posibil să fi fost cel care asigura despărțirea traseului 2 (cu întoarcere pe BNA (actuala Dorobanților) de restul care mergeau la IRA (macaz activ înainte de 1983); acesta (macazul) a existat o perioadă după redeschiderea - în 1987 - a Bulevardului Lenin (21 Decembrie) însă era inactiv (nu avea patinele de comandă) și se racorda cu... fosta linie 10, permițând, prin mutarea captatoarelor, accesul troleibuzelor în zona industrială; abaterea o lua la stânga (la dreapta nici nu putea deoarece aveau loc demolări), intersecta directa și intra pe Fabricii.
-reactivarea fostului traseu 30 (Gheorgheni - Piața Mihai Viteazul), cu indicativul 20
-realocarea numărului 42 pentru actualul 20; de fapt, actualul 20 e, practic, un 42 lungit
-realocarea numărului 32 pentru actualul 21 (actualul 21 are destul de mult în comun cu 32-ul, chiar dacă succesorul vechiului 32 se consideră a fi 46-le)
-realocarea numărului 7 dacă actuala linie 32 devine troleibuz; idem pentru 32b.
-realocarea numărului 22 pentru actualul 33 dacă va deveni linie de troleibuz
-realocarea numărului 6 pentru actualul 22 dacă acesta va deveni troleibuz; puțin probabil, dar, în 2004, s-a vehiculat ideea respectivă
-atribuirea numărului 45 pentru actualul 23 dacă nu se dorește redevenirea lui ca linie de troleibuz.
|
|
Sus |
|
|
bobcik
Data înscrierii: 19/Noi/2011 Ultima vizita: 19/Oct/2020 Mesaje: 130 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
TothDC
Data înscrierii: 13/Oct/2013 Ultima vizita: 11/Apr/2016 Mesaje: 83 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 24 Oct 2013 19:58:15 Titlul subiectului: |
168305 |
|
Era clar ca se va da in folosinta tocmai in ziua inaugurarii noii piste a aeroportului...va fi un supliment binevenit pentru calatori.
|
|
Sus |
|
|
korby
Data înscrierii: 02/Apr/2013 Ultima vizita: 06/Feb/2020 Mesaje: 82 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 24 Oct 2013 22:12:29 Titlul subiectului: |
168308 |
|
OK, fair enough, linie express care nu oprește în toate stațiile. Dar dacă are un alt troleu în față care oprește într-o stație oarecare, cum trece de el?
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 1357 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 24 Oct 2013 22:19:27 Titlul subiectului: |
168309 |
|
Asteapta dupa el sau se incadreaza in statie mai tarziu ca l vede
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 24 Oct 2013 23:49:28 Titlul subiectului: |
168310 |
|
Linie expres pe naiba ! Numai în Someșeni oprește în 3 stații și după în toate stațile conform celor de la stiridecluj.ro. Ar trebui să oprească în 4 stați maxim pe dus la fel și pe retur.
După părerea mea ar trebui să fie așa:
Dus: Aeroport - Arte Plastice - Regionala CFR - Piața Gării.
Intors: Piața Gării - Piața Mihai Viteazul - Regionala CFR - Constantin Prezan - Aeroport.
Dacă nu va fi plin de oameni de culoare maro care nu vor plăti bilet și vor distruge troleibuzele. Linia, oricât de mult îmi plac mie troleibuzele, mi se pare inutilă. O linie expres se face cu autobuze. Așa troleibuzul va opri oricum în stați chiar dacă nu deschide ușile și dacă se oprește înainte de stație va bloca celălalte troleibuze din spate.
Să sperăm că totuși mă înșel și va fi ok. Poate vor pune un jandarm sau cineva mai oficila în troleibuz, iar cei care circulă cu troleibuzul să fie în siguranță.
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
korby
Data înscrierii: 02/Apr/2013 Ultima vizita: 06/Feb/2020 Mesaje: 82 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 25 Oct 2013 01:15:09 Titlul subiectului: |
168311 |
|
radu a scris: | Asteapta dupa el sau se incadreaza in statie mai tarziu ca l vede | Și-atunci ce mai e express dacă trebuie să aștepte?
|
|
Sus |
|
|
TothDC
Data înscrierii: 13/Oct/2013 Ultima vizita: 11/Apr/2016 Mesaje: 83 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 25 Oct 2013 06:17:58 Titlul subiectului: |
168312 |
|
Nu stiu daca dpdv legal se permite alocarea de jandarmi pe mijloacele de transport in comun, in ideea ca acestia sa faca trierea publicului calator. Spun triere, intrucat nu s-ar putea face ordine decat daca jandarmii nu i-ar lasa pe oamenii de culoare sa se urce efectiv in troleibuz, in ideea ca acestia cu siguranta nu ar calatori cu bilet sau abonament. S-ar face un mare tam-tam cu discriminare si multe alte idiotenii....
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 25 Oct 2013 10:24:40 Titlul subiectului: |
168317 |
|
Si atunci care ar fi solutia ? Verificarea biletelor ?
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
TothDC
Data înscrierii: 13/Oct/2013 Ultima vizita: 11/Apr/2016 Mesaje: 83 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 25 Oct 2013 10:32:40 Titlul subiectului: |
168318 |
|
Solutia ar fi sa nu opreasca DELOC in Someseni, evident cu exceptia aeroportului, deoarece acolo e cea mai mare problema cu oamenii de culoare. Pe traseul IRA-Gara problema nu e chiar asa de grava. Ar fi o chestie, daca se va recurge la aceasta solutie, ca oamenii de culoare sa se inteleaga si sa escaladeze intentionat troleibuzul, fie de la aeroport, fie de la IRA, avand in vedere caracterul lor de vandali innascuti si stiind ca special pentru ei nu ar avea statii in Someseni.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 1357 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 25 Oct 2013 10:33:49 Titlul subiectului: |
168319 |
|
Eu cred ca va opri in toate statiile dar probabil nu vor fi multe curse ci doar atunci cand aeroportul are activitate.
|
|
Sus |
|
|
TothDC
Data înscrierii: 13/Oct/2013 Ultima vizita: 11/Apr/2016 Mesaje: 83 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 25 Oct 2013 14:11:54 Titlul subiectului: |
168322 |
|
Liviu Neag vorbea in comunicate de presa ca vor fi 3-4 troleibuze cu o frecventa de 15-20 minute.
Programul de circulatie al noii linii 5:
http://www.ratuc.ro/pdf/orar_5.pdf#zoom=80
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 27/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 26 Oct 2013 11:30:39 Titlul subiectului: |
168336 |
|
Prima cursa pe traseul 5 de troleibuz, astazi, la Aeroport. Statia de imbarcare se amenajeaza cu adapost ca la peroanele din statiile de tramvai.
RATUC a scris: | In atentia publicului calator!
Ca urmare a finalizarii lucrarilor la sensul giratoriu de la Aeroport, RATUC Cluj – Napoca infiinteaza linia expresa de troleibuz nr 5 care va asigura legatura intre Aeroportul International „Avram Iancu” Cluj-Napoca, centrul municipiului si Gara CFR Cluj.
Traseul liniei 5 va fi pe strazile Tr. Vuia – A. Vlaicu – 21Decembrie 1989 – Reg. Ferdinand – Horea – P-ta Garii. Din P-ta Garii spre Aeroport va circula pe strazile Burebista – I. Coroianu – Traian – I.P. Voitesti – Cuza Voda – 21Decembrie 1989 – A. Vlaicu – Tr. Vuia.
Statiile de oprire la mersul spre Gara CFR Cluj vor fi: Aeroport – Vlad Tepes – Scoala Someseni – Atlas – A. Vlaicu – Arte Plastice – P-ta Marasti – Somesul – Reg. CFR – Sora – Horea – P-ta Garii.
La mersul spre Aeroport statiile de oprire vor fi: P-ta Garii – Traian – P-ta M. Viteazul – Reg. CFR – Somesul – P-ta Marasti – Mrs. C. Prezan – Siretului – Atlas – Scoala Someseni – Orăștie – Aeroport.
Linia 5 va functiona incepand cu data de 26.10.2013 ora 10,00 si va asigura deplasarea participantilor la Mitingul Aerian organizat la Aeroportul International „Avram Iancu” Cluj-Napoca intre orele 13,00 - 15,30.
Linia va functiona de luni pana duminica dupa programul atasat.
http://www.ratuc.ro/pdf/orar_5.pdf |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.8 kb |
Vizualizat: |
de 10269 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.06 kb |
Vizualizat: |
de 10269 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.43 kb |
Vizualizat: |
de 10269 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.52 kb |
Vizualizat: |
de 10269 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.12 kb |
Vizualizat: |
de 10269 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.27 kb |
Vizualizat: |
de 10269 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 26 Oct 2013 21:55:35 Titlul subiectului: |
168341 |
|
radu a scris: | Eu cred ca va opri in toate statiile dar probabil nu vor fi multe curse ci doar atunci cand aeroportul are activitate. |
Pe tronsonul Gară - IRA oprește în toate stațiile. După părerea mea, actuala linie de troleibuz ar fi trebuit să primească indicativul 8 iar 8-ul actual un număr mai mare decât 25. Indicativul 5 se justifică, într-o oarecare măsură, deoarece include - aproape în totalitate, 5-ul anilor '90 (ex. 4 barat)
Ultima modificare efectuată de către OAB la Sâm 26 Oct 2013 22:06:19, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
TothDC
Data înscrierii: 13/Oct/2013 Ultima vizita: 11/Apr/2016 Mesaje: 83 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 26 Oct 2013 22:04:23 Titlul subiectului: |
168342 |
|
Cred ca e mai mult decat evident de ce nu opreste...
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 26 Oct 2013 22:07:05 Titlul subiectului: |
168343 |
|
Oricum ar fi era de mult necesară o astfel de linie, chiar dacă nu va fi folosită prea mult de călătorii avioanelor ! Dar era necesară.
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
|