Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Oct 2008 22:54:51 Titlul subiectului: Depourile de troleibuze din Chisinau |
99290 |
|
Transportul electric cu troleibuzul este gestionat de catre Regia Transport Electric, unitate aflata in subordinea municipalitatii. Cele aproximativ 300 de troleibuze de diverse tipuri (de la vechile ZIU 9 la noul Belkommunmash AKSM-321) apartin de 3 garaje, respectiv Parcurile de Troleibuze nr. 1, 2 si 3.
O multitudine de tipuri de vehicule alcatuiesc parcul de troleibuze al RTEC Chisinau. Majoritare sunt troleibuzele ZIU-9, acestea fiind, alaturi de varianta lor articulata, cele mai vechi vehicule trimise pe trasee de catre RTEC. Lipsa fondurilor necesare unei modernizari in masa a acestor troleibuze sau inlocuirii lor cu altele noi este evidenta. Sunt facute, insa, reparatii capitale, rezultand vehicule nu cu un aspect nemaipomenit, dar inca utilizabile. Au existat, totusi, si incercari de modernizare a lor, insa nu am remarcat foarte multe troleibuze refacute astfel.
In concluzie, RTEC Chisinau trimite pe trasee troleibuze de tipurile: ZIU-9 (ZIU-682B), ZIU-10 (ZIU-683B01 - articulate), Skoda 14TrM17/6, YuMZ-T1 (articulate), YuMZ-T2, Belkommunmash AKSM-213 (articulate), Belkommunmash AKSM-321 (low-floor, un singur vehicul). |
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mar 03 Mai 2011 13:49:41 Titlul subiectului: Depouri de troleibuze din Chisinau |
143244 |
|
O intrebare: cat este tensiunea de alimentare a retelei de troleibuze din Chisinau si celelalte orase din Basarabia si nordul Bucovinei (Cernauti, Balti, Tighina + Tiraspol) ?
Interesanta si prinderea retelei de contact, cu fir purtator!
Ecartamentul liniei de contact pentru troleibuze pare a fi mai mic decat cel din Romania! |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mar 03 Mai 2011 22:15:39 Titlul subiectului: |
143262 |
|
Ceva despre reteaua de contact.
click
Tensiunea probabil e de 550-600 V, dar o sa mai caut date. |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Dum 07 Aug 2011 17:32:30 Titlul subiectului: |
147414 |
|
De multisor nu am vazut articulatele PT 1 (cele 4 Ziu 10 si cele 2 BKM 213).
Ce-i cu ele?
Sau circula atat de rar incat sa nu se vada macar unul? |
|
Sus |
|
|
adenauer
Data înscrierii: 12/Aug/2010 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 294 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Dum 07 Aug 2011 19:42:52 Titlul subiectului: |
147419 |
|
Am vazut un BKM saptamina aceasta. Cred ca pe cele vechi le-au scos pe perioada estivala.
De la 1 septemebrie apar cu siguranta _________________ Din Chisinau |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mar 29 Mai 2012 17:22:31 Titlul subiectului: |
156047 |
|
Se pare ca din 2015 nu vor mai fi troleibuze vechi. Interesant ce va fi cu Skodele din prima serie. |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Lun 03 Dec 2012 12:29:44 Titlul subiectului: |
160812 |
|
In ultima vreme am observat un lucru. Iluminatul in troleibuze este foarte prost.
In cele noi iluminatul deplin nu este folosit intentionat lucrand doar vreo 3 corpuri de iluminat furnizand o lumina chioara.
In articulatul BKM 213 ardea un corp de iluminat in primul vagon si unul in al doilea.
In multe troleibuze (Skoda, YuMZ) tuburile fluorescente au fost inlocuite cu becuri cu filament , in unele cazuri functionand ambele tipuri
De Ziu 9 nici nu mai zic nimic, astea ramanand in epoca anilor '90.
Chiar sunt atat de indiferenti fata de calatori? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Dec 2012 13:06:36 Titlul subiectului: |
160814 |
|
Probabil ca problemele financiare sunt mari. Recomandare: benzi de leduri. Investitia initiala e ceva mai mare, dar se amortizeaza repede, cu varf si indesat (rezista mai mult, inlocuirea ulterioara presupune costuri mai mici, consumul e mic). La Iasi deja facem trecerea asta pentru ca rezultatele testelor sunt bune. |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Joi 06 Dec 2012 20:52:34 Titlul subiectului: |
160899 |
|
Nu demult PT-3 a mai primit un troleibuz (3865). Nu e vorba de BKM 321. E un troleibuz clasic cu podea obisnuita produs de Trans-Alfa. Caroseria a fost procurata acum cativa ani de o companie care producea sisteme de tractiune pentru troleibuze. |
|
Sus |
|
|
adenauer
Data înscrierii: 12/Aug/2010 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 294 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mar 11 Dec 2012 18:56:01 Titlul subiectului: |
160930 |
|
Intr-adevar asa este. Initial acest troleibuz era destinat pentru PT. nr.2, insa mai apoi planurile au fost schimbate, si acesta a plecat in PT. Nr.3. Acest lucru poate fi vazut in pozele de mai jos. Numarul de bord corespundea PT. Nr.2. Mai jos atasez niste poze mai recente cu acest troleibuz. _________________ Din Chisinau |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Vin 14 Dec 2012 20:17:49 Titlul subiectului: |
161014 |
|
Hibrid intre Ziu si Skoda |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Vin 21 Dec 2012 18:07:46 Titlul subiectului: |
161120 |
|
Am mers si eu nu demult in el. In salon e cald, scaunele sunt confortabile, senzatia clara de spatiu fata de BKM-uri, sistem de inchidere/deschidere a usilor tip Camozzi. Nu scartaie, nu hodorogeste dar pe drumuri proaste amortizoarele sunt cam dure. Si e foarte zgomotos. Motorul asicron (ca la primele BKM-uri)in tandem cu puntea RABA |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Joi 24 Oct 2013 17:31:37 Titlul subiectului: |
168300 |
|
Pana in 2017 vor circula doar troleibuze noi. La anul vor fi asamblate tot 20 de troleibuze. Oare Troleibuzele Skoda vor fi casate, chiar daca pot functiona peste 20 de ani? |
|
Sus |
|
|
bobcik
Data înscrierii: 19/Noi/2011 Ultima vizita: 19/Oct/2020 Mesaje: 130 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 24 Oct 2013 20:12:41 Titlul subiectului: |
168306 |
|
Nu cred ca vor fi casate, Skoda sunt cele mai bune si mai rezistente fata de celelalte troleibuze, chiar si fata de BKM, iar din vara troleibuzul 2133 a fost retinut pentru RK.
Sursa: http://transphoto.ru/vehicle/107027/
De asemenea si articulatele, unul din ele e 2130.
Sursa: http://transphoto.ru/vehicle/88414/ _________________ trol-tram-bus |
|
Sus |
|
|
|