Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de troleibuz din Cluj-Napoca
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 14/Noi/2020
Mesaje: 288
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 28 Oct 2013 00:23:16    Titlul subiectului: 168383

Berti a scris:

Mi se pare destul de usor de anticipat.


In capetele de linie, fiecare linie are traseul ei propriu la firele catenare, astfel ca troleibuzele de pe linii diferite(inevitabil cu programe diferite) sa se poate depasi intre ele fara a mai cobora captatorii vreunui vehicul(Unica mare exceptie - Gara, de unde se pleaca in ordinea sosirii).
Conform a celor spuse de OAB, dinspre actualul mall veneau 2 linii(25 si 10), iar dinspre Unirii linia 3. Asta inseamna ca unde stationeaza actualmente liniile 24 si 24b erau 2 retele paralele, care intersectau inevitabil iesirea liniei 3. De asemenea, probabil dupa unirea celor doua linii, rezultanta intersecta din nou traseul lui 3 pe latura estica a buclei, pentru a iesi pe traseu. Fiind vorba de autobaza principala de troleibuze din Cluj, probabil ca era macaz si spre garaj, cel putin pe linia de intoarcere a lui 3(cu abatuta pe dreapta probabil). Accesul din autobaza spre Marasti se facea usor, dar accesul pe linia lui 3, daca se facea pe traseul actual intersecta linia lui 25 si 10 in ambele sensuri, iar pe sensul inspre bucla chiar inainte de un presupus macaz(cel ce creeaza cele 2 linii paralele pentru 25 si 10). Moduri de a dispune asa retea in acea bucla ar fi multe, dar eu as vrea sa stiu precis ce si cum a fost, daca mai are cineva asa amintiri.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 13/Sep/2020
Mesaje: 1289
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 28 Oct 2013 08:49:56    Titlul subiectului: 168384

macicasan a scris:
Nu fi carcotas. Troleibuzele noi sunt majoritare, inclusiv la capitolul articulate.
Actualmente circula circa 30 de Irisbus-uri scurte(Agora si Citelis), 15 Agora L transformate, si 5 Irisbus Citelis L(pana la finele anului vor fi 10)
Din seria troleibuzelor vechi, intre timp. mai circula maxim 10 scurte(077 si 079-rocar 312E si 135 & 136-rocar 412E, restu' 212E) si in jur de 12 articulate maximum. Dintre acestea, multe sunt in stare buna estetic si in interior, iar functionarea este silentionasa si lina. Dintre troleibuzele DAC/Rocar care functioneaza si arata foarte bine merita mentionate 086, 054, 037, 039 si 052 (ultimele doua merg bine dar arata rau), dar ar fi si altele pe care le stiu mai bine alti colegi de forum.

Sunt 37 de Irisbuse Agora si Citelis scurte, iar Rocarurile 212E active sunt 012, 062, 064, 065, 073, 076, 080, 094, 096, 098 si Rocaruri 217E active sunt 020, 022, 037, 039, 043, 045, 051, 052, 054, 055, 056, 060, 071, 086.
Deci troleibuze ar fi macar pentru linile 8 si 48 si probabil nu va mai dura mult pana 8-ul va fi reintrodus ca troleibuz odata cu reactivarea retelei in Someseni, ar mai fi nevoie doar de o bucla la capatul Someseniului pentru linia 8, sau chiar reactivarea buclei din jurul benzinariei.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TothDC



Data înscrierii: 13/Oct/2013
Ultima vizita: 11/Apr/2016
Mesaje: 83
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 28 Oct 2013 09:59:29    Titlul subiectului: 168385

Bucla din jurul benzinariei cel mai probabil nu se va reactiva...sa nu uitam ca datorita benzinariei s-a renuntat la troleibuz pe linia 8. Sa speram ca vor binevoi cei de la ratuc/primarie sa extinda reteaua pana la sensul giratoriu de sub centura, actualul loc de intoarcere pentru 8.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Berti



Data înscrierii: 02/Apr/2010
Ultima vizita: 16/Iul/2014
Mesaje: 37
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 28 Oct 2013 12:06:20    Titlul subiectului: 168393

Ce inseamna pentru tine dinspre Mall? 25 cobora pe Slanic. Langa Mall propriu zis, se pare ca a trecut doar o perioada scurta troleul 41 (din '89 renumerotat 10), prin '86. Sa nu uitam ca atunci inca era inchis partial Bd Lenin (21 Decembrie), si foarte posibil inca si Pata (Titulescu), exista si troleul 30, nu stiu pe unde circula 22 (actualul 33) cat timp a fost inchisa Pata, cat si 34 (daca macar exista). Eu nu bag mana in foc ca nu s-a incercat mutarea tuturor liniilor de troleu pe langa Mall, si poate nu au circulat in paralel si pe Unirii si langa Mall, si mai apoi s-a renuntat, fie ca era o masura temporara, fie ca nu era buna, asa cum s-a mutat in perioada aceea reteaua in Manastur sa se intoarca tot pe Campului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TothDC



Data înscrierii: 13/Oct/2013
Ultima vizita: 11/Apr/2016
Mesaje: 83
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 28 Oct 2013 20:18:52    Titlul subiectului: 168418

Ce parere aveti de o posibila linie de troleibuz care sa faca legatura intre Someseni si capat de linie Unirii? Le-am propus celor de la RATUC aceasta varianta...mi-au spus ca exista in perspectiva un proiect legat de configurarea retelei sub pasajul Marasti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BV2002



Data înscrierii: 28/Oct/2013
Ultima vizita: 01/Dec/2017
Mesaje: 9
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 28 Oct 2013 23:47:32    Titlul subiectului: 168431

@Berti si @macicasan
As vrea sa clarificati daca se poate (eu nu am mai gasit nicaieri pe forum discutia asta):
Inteleg ca dupa construirea pasajului de pe Aurel Vlaicu, pe strada Teodor Mihail a fost dublu sens de linie de contact, pe care circulau liniile 25 si 10 (fost 41, actual 48 ).
Intrebarea cea mai importanta este daca troleibuzele intrau apoi (tot dublu sens) pe Aleea Slanic si faceau stanga pe Strada Unirii pana la Snagov unde intorceau impreuna cu linia 3......sau a existat vre-odata realizarea de a circula dublu sens in continuare pe Alexandru Vaida Voievod (prin fata actualului mall) si a intoarce tot la Snagov dar separat de linia 3?
Mie personal mi se pare foarte greu de realizat aceasta varianta, care dupa cum explica macicasan, necesita foarte multe incrucisari si macaze. De aceea sunt curios de ce exista dublu sens si pe Aleea Slanic si pe Alexandru Vaida Voievod si cu toate acestea 25 nu intoarce la Snagov folosind oricare din aceste variante si are un traseu circular.

@Berti
Din cunostintele mele limitate, situatia de la pasajul Clujana chiar poate prezenta un interes deosebit, deoarece sugereaza intentia (finalizata sau nu) de electrificare a unei linii care sa vina de pe Fabricii si sa duca peste pasaj spre Piata Mihai Viteazu. Insa singura linie care se potriveste este 34, iar eu nu am auzit ca 34 sa fi fost electrificat in nici o varianta...
Dovezile le prezint in schita atasata si sunt curios daca cineva poate sa confirme sau sa infirme suspiciunile mele.



Clujana.jpg
 Descriere:
Schita Pasaj Clujana
 Mărime fișier:  385.65 kb
 Vizualizat:  de 9338 ori

Clujana.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 29 Oct 2013 00:08:56    Titlul subiectului: 168432

Să o luăm pe rând:

-la intersecția Slănic - Vaida Voievod era un macaz electric cu directa spre Mall (pentru 41) și abaterea spre Slănic (pentru 25); macazul mecanic avea directa și abaterea la fel cu cel electric. Eu țin minte macazul electric respectiv, ca fiind inactiv; 41-le mergea și el pe Slănic (asta era în 1988). Totuși, riscul de a sări captatoarele era destul de mare în acel loc. Virajul de pe Vaida Voievod pe Slănic este strâns.

Era și o intersecție a firului sens spre Mall a lui 41 cu cel al sensului spre Mănăștur a lui 25. Nu mai știu sigur unde era întreruperea de curent; parcă pe linia lui 25. Cred că 41-le punea macazul pe directă și trecea prin "cruce" fără întrerupere de curent. 25-ul mi-l aduc aminte dând flamă acolo.

-la bucla de întoarcere a liniei 3 era un hățiș de macaze electrice și mecanice. Unele erau, deja, inactive (41-le mergea, deja, pe Slănic). Nu știu ce rol aveau celelalte macaze. Era, deja, garajul actual? Sau era o linie pe care troleibuzele puteau sta - cu captatoarele sus - fără să le incomodeze pe cele care trebuiau să întoarcă imediat?

Linia era suspendată de niște fire care, la rândul lor erau prinse direct de stâlpi. Nu erau console. Dacă, cumva, săreau captatoarele unui troleibuz acolo, efectiv se puteau rupe acele fire se susținere ale rețelei. Trăgătoarele ba erau, ba nu. Totuși, viteza - în acea zonă - fiind exagerat de mică - nu cred să fi avut loc astfel de incidente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 29 Oct 2013 00:46:33    Titlul subiectului: 168433

1. 25-ul are acest traseul hibridizat cu 3-ul la cererea locuitorilor de pe Pata.

2. Cred că a fost o intenție de a reface vechiul 2 (autobuz Gară - Mărăști - Fabricii), ca linie de troleibuz, prelungită până la Clujana . Era un macaz electric sub pod - niciodată activ - care separa linia 41 de viitoarea echivalentă a lui 2 și unul mecanic - parcă tot sub pod - care asigura unirea liniei 41 și posibila viitoare 2. Știu sigur că troleibuzele nu puteau circula repede sub pod tocmai din cauza acelor macaze. Nu mai știu dacă s-au montat:
-macazele electrice care asigurau despărțirea traseelor 14 și 23, sens spre CUG de 2, sens spre Mărăști
-macazele mecanice echivalente

însă știu sigur că:

-a fost un macaz electric activ, dar nefolosit care asigura despărțirea liniilor 14 și 23 - sens spre Centru - de 41, sens spre Gheorgheni; zic nefolosit deoarece și 41-le mergea, atunci spre Centru - ca 23-ul și apoi - pe Lenin și Soporului - apoi Cehoslovaciei - spre Gheorgheni. De ce era activ, totuși, acel macaz? Deoarece exista o bretea care lega Fabricii de Lenin; parte componentă a posibilei linii 2. În mod normal, nu trecea nimic acolo, dar, când Ceaușescu a fost în vizită la Cluj, în 1987, 14-le se întorcea pe acolo. Deci, legătura directă Fabricii - Gheorgheni era inactivă, dar macazul acela era activ deoarece asigura accesul troleibuzelor de pe Fabricii pe Lenin, sens spre Centru.


Ultima modificare efectuată de către OAB la Mar 29 Oct 2013 01:46:40, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 29 Oct 2013 01:42:45    Titlul subiectului: 168434

Linia 41 (devenită 10, apoi 48 ) a fost cam așa:

În ipostaza autobuz - ca 41 rapid:
-Băișoara
-Borhanci (Liciu Rebreanu)
-Unirii
-Soporului (vaida Voievod)
-Aurel Vlaicu
-Piața Mărăști
-Fabricii
-Moricz Zsigmond (București)
-Traian
-Oașului
-Podgoriei (Muncii)

Ca troleibuz înainte de 1987

-Bucla de la Unirii
-Vaida Voievod
-Aurel Vlaicu
-Mărăști
-Fabricii
-Muncii

Ca troleibuz în 1987-1988, până la refacerea legăturii directe Fabricii-Soporului (apoi, Cehoslovaciei):
-Traseu comun cu 25-ul până în Mărăști
-Fabricii; era un macaz mecanic unde 41-le se unea cu linia care permitea accesul troleibuzelor în zona industrială, prin mutarea captatorilor la fostul macaz al liniei 2 de le Lenin; nu mai știu sigur care era directa; nu exclud posibilitatea ca să se fi vrut o legătură Gară-Clujana prin Mărăști; un fel de 2 istoric (Gară - Mărăști - Fabricii, dar prelungit până în Piața 1 Mai). Prea coincid lucrurile. Macaz înainte și la dreapta pe Lenin (aproape sigur macazul care asigura întoarcerea 2-ului anilor '82-'83 pe BNA, dar care nu a mai fost reactivat), dar care, în 1988 ... te ducea la stânga, abaterea făcând 2 cruci cu directa și cu perechea ei iar apoi se unea cu 41.
-Muncii
La întoarcere, traseu comun cu 23-ul până la Macazul de lângă Liceul Eminescu iar de acolo, traseu comun cu 25-ul

41 din anii 1988-1994 (devenit 10 în 1989)

Întoarcere la fel cu traseul pe care se ducea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Berti



Data înscrierii: 02/Apr/2010
Ultima vizita: 16/Iul/2014
Mesaje: 37
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 29 Oct 2013 11:12:57    Titlul subiectului: rvvrtvrtv 168440

TothDC a scris:
Ce parere aveti de o posibila linie de troleibuz care sa faca legatura intre Someseni si capat de linie Unirii? Le-am propus celor de la RATUC aceasta varianta...mi-au spus ca exista in perspectiva un proiect legat de configurarea retelei sub pasajul Marasti.
Eventual pana la IRA. Sa se populeze si Mall-ul cu vizitatori exotici?
BV2002 a scris:
Inteleg ca dupa construirea pasajului de pe Aurel Vlaicu, pe strada Teodor Mihail a fost dublu sens de linie de contact, pe care circulau liniile 25 si 10 (fost 41, actual 48 ).
Intrebarea cea mai importanta este daca troleibuzele intrau apoi (tot dublu sens) pe Aleea Slanic si faceau stanga pe Strada Unirii pana la Snagov unde intorceau impreuna cu linia 3......sau a existat vre-odata realizarea de a circula dublu sens in continuare pe Alexandru Vaida Voievod (prin fata actualului mall) si a intoarce tot la Snagov dar separat de linia 3?
Mie personal mi se pare foarte greu de realizat aceasta varianta, care dupa cum explica macicasan, necesita foarte multe incrucisari si macaze. De aceea sunt curios de ce exista dublu sens si pe Aleea Slanic si pe Alexandru Vaida Voievod si cu toate acestea 25 nu intoarce la Snagov folosind oricare din aceste variante si are un traseu circular.
@Berti
Din cunostintele mele limitate, situatia de la pasajul Clujana chiar poate prezenta un interes deosebit, deoarece sugereaza intentia (finalizata sau nu) de electrificare a unei linii care sa vina de pe Fabricii si sa duca peste pasaj spre Piata Mihai Viteazu. Insa singura linie care se potriveste este 34, iar eu nu am auzit ca 34 sa fi fost electrificat in nici o varianta...
Dovezile le prezint in schita atasata si sunt curios daca cineva poate sa confirme sau sa infirme suspiciunile mele.
Un fost arhitect sef, era mirat ca Funar a declarat ca principala realizare in primul mandat a fost statuia lui A. Iancu, desi in opinia arhitectului, a fost pasajul A Vlaicu. Deci a fost construit intre '92-'96. Avand in vedere ca 10-le a fost desfiintat in '94, ma indoiesc ca dupa constructia pasajului au mai circulat sub el troleibuze, desi probabi se intentiona, avand in vedere suportul pentru linii de sub pod; oricum lipseste infrastructura de suport pt fire pe unde ar fi trebuit sa urce troleibuzele.
OAB a scris:
însă știu sigur că:

-a fost un macaz electric activ, dar nefolosit care asigura despărțirea liniilor 14 și 23 - sens spre Centru - de 41, sens spre Gheorgheni; zic nefolosit deoarece și 41-le mergea, atunci spre Centru - ca 23-ul și apoi - pe Lenin și Soporului - apoi Cehoslovaciei - spre Gheorgheni. De ce era activ, totuși, acel macaz? Deoarece exista o bretea care lega Fabricii de Lenin; parte componentă a posibilei linii 2. În mod normal, nu trecea nimic acolo, dar, când Ceaușescu a fost în vizită la Cluj, în 1987, 14-le se întorcea pe acolo. Deci, legătura directă Fabricii - Gheorgheni era inactivă, dar macazul acela era activ deoarece asigura accesul troleibuzelor de pe Fabricii pe Lenin, sens spre Centru.
La ce perioada te referi? Inainte de '88? Ca dupa era normal sa existe macazul daca pe-acolo se intorcea 41.

Asta e si banuiala mea principala pentru linia misterioasa de la Clujana; in caz ca se inchidea Piata M. Viteazu unde obisnuia Ceausescu sa tina mitinguri, troleul 1 sa se poata intoarce prin Marasti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 29 Oct 2013 22:12:57    Titlul subiectului: 168461

Am o mare întrebare: Când a fost deschis pasajul Aurel Vlaicu ? Eu cred că după 2000. Prin 2001-2003 25 mergea spre Gheorgheni prin Piața Mihai Viteazul de unde se unea cu linia 3. Înainte de construirea pasajului Aurel Vlaicu, 25 avea cam același traseu doar că configurația străzilor și a clădirilor făcea că el să nu intre spre Gheorgheni pe strada Progresului și Thodor Mihali. Acum 25 intră direct pe strada Theodor Mihali coborând pasajul. În timpul constucție pasajului, prin 2002, actualul 48 și 34 și chiar și 47 intrau de pe sengiratoriul dintre Aurel Vlaicu și Fabricii pe alea Bibilioteci - Calea Dorobanților și intrau pe T. Mihali. La fel și pe retur.
Conform unei alte hărți ce o am perioda 1970 (autobuzele întorceau în Piața Unirii atunci Piața Libertăți) 25 urca pe Slănic să intersecta cu 3 și se întorcea prin față pe la Mall și se întorcea în Mănăștur prin Piața Mărăști și B-dul Lenin, acum 21 Decembrie. Ce e și mai interesant e că 25 și 1 nu mergeau pe primăveri ci întorceau pe calea Florești aproximativ unde e acum Billa.
Pe sub pasajul Aurel Vlaicu nu au circulat niciodată troleibuze !

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 29 Oct 2013 22:54:06    Titlul subiectului: 168463

Pe o hartă care eu bănuiesc că e din perioada anilor 70-80 am următoarele lini de troleibuz:
- Linia 1: Cartierul Mănăștur > Piața 1 Mai (același traseu ca și azi)
- Linia 2: Piața Gării > Piața Victoriei (actualmente Piața Avram Iancu) > Piața Mărăști. Mergea pe strada Horea dus-întors și B-dul Antal actualmente Calea Dorobanților dus-intors.
- Linis 3: Piața Gării > Piața Victoriei (actualmente Piața Avram Iancu) > Cartierul Gheorgheni. Cam același traseu ca azi.
- Linia 4: : Piața Gării > Str. Aurel Vlaicu. Cam același traseu ca azi.
- Linia 25: Cartierul Gheorgheni > B-dul Lenin (actualmente 21 Decembrie 1989) > Cartierul Mănăștur. Linia 25 circula doar pe B-dul Lenin. 25 urca dar și cobora pe Str. Slănic, având o buclă de întoarcere înpreună cu 3. Nu cobora prin față pe la Mall.
- Linia 26: Cartierul Mănăștur > B-dul Lenin > Str. Aurel Vlaicu. Actualul 6.
- Linia 30: Cartierul Gheorgheni > Piața Cipariu > Piața Mihai Viteazul latura de S.
- Linia 37: Cartierul Gheorgheni > Piața Cipariu > Piața Mărăști > Cartierul Gheorgheni. Linia 37 făcea înconjurul cartierului Gheorgheni și pe hartă apare doar de 2 ori. Cred că de la Piața Victoriei (acum Avram Iancu) o lua la stânga pe B-dul Lenin (acum 21 Decembrie 1989). Linile 30 și 37 nu circulau duminica.
Linile menționate mai sunt sunt cu siguranță de dinainte de 1985 deoare ce toate linile de troleibuz se întorceau de la gară prin Piața Mihai Viteazul și pe strada Horea.
Mai știu de existența a 2 lini din perioda RATUC: linia 2 Piața Mihai Viteazul > Cartierul Gheorgheni și linia 5 Piața Mihai Viteazul > Str. Aurel Vlaicu.

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 30 Oct 2013 01:35:16    Titlul subiectului: 168472

1. Acel macaz electric de care am zis că era activ, dar nefolosit era în perioada anterioară realizării racordului Fabricii-Mărăști-Aurel Vlaicu. A doua jumătate a lui 1987 și câteva luni din 1988 (parcă). De ce? Deoarece atunci când linia 41 a fost transformată în troleibuz, liniile 4, 26, 25 mergeau pe BNA. Ori, din vara lui '87, fluxul a fost mutat pe Lenin iar BNA-ul se... înfunda iar racordul a trebuit regândit.

2. 37-le acela era o ciudățenie. Mergea ca 3-ul (până la gară și întors până în Piața Victoriei) și, apoi ca 25-ul (restul traseului de întoarcere). În partea de NE a Pieței Avram Iancu era o rețea care, la un moment dat, credeam că e rămășița lui 37, dar, logic vorbind, nu are cum să fie, exceptând eventualitatea unei scurtări până în Piața Victoriei. O linie care, se desprindea din 3, făcea dreapta și se unea cu cele care mergeau (și merg) pe Lenin. Macazul mecanic de pe Lenin, de lângă Regională avea linia respectivă ca abatere

3.
Citat:
Asta e si banuiala mea principala pentru linia misterioasa de la Clujana; in caz ca se inchidea Piata M. Viteazu unde obisnuia Ceausescu sa tina mitinguri, troleul 1 sa se poata intoarce prin Marasti.


Linia 1 - când a fost mitingul de care zic - se întorcea astfel. Venea ca și 23-ul până la macazul de pe Cuza Vodă. Acel macaz - inactiv în condițiile de atunci din cauza închiderii BNA-ului și Patei - a fost activat atunci iar 1 o lua cum mergea înainte 3-ul. Bun. Ajungea în Piața Victoriei unde făcea o buclă de 270 grade ( mergea spre sud - est - nord - vest) iar apoi se îndrepta spre Mănăștur, ca actualul 6. Avea următoarele macaze mecanice:
-unul la intersecția cu 6 martie (Maniu), unde 1-le intra pe directă iar 26-le barat pe abatere; 26-le barat întorcea, atunci, în Piața Victoriei
-unul care există și în prezent și care asigură unirea liniilor 3 și 25 cu 4, 5, 6 și 7.

Să se fi avut în vedere un traseu "de conjunctură" al liniei 1 ca și cel al liniei 14 (prin Mărăști) când erau mitinguri? Nu-i exclus. Oricum, ar fi fost mult mai logic așa decât aberația descrisă de mine mai sus, însă, totuși, existența bretelei Lenin-Fabricii ar indica o intenție de refacere a fostului 2 în forma menționată în mesajul anterior, nu în cea care apare pe harta din 1980. Și, ca tacâmul să fie complet, aceste modificări au fost precedate și succedate de o pană de curent de 4 ore pe o bună parte din rețea fără a introduce autobuze care să substituie troleibuzele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 30 Oct 2013 01:58:06    Titlul subiectului: 168473

Harta pe care o am eu arată că doar 2 circula pe BNA. Iarta a fost făcută înainte de 1985 căci troleibuzele circulau dus întors pe Horea iar pasajul de pe Fabrici de trecere pe sub calea ferată nu era făcut !
_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 30 Oct 2013 13:52:07    Titlul subiectului: 168477

1 .Troleibuzele circulau pe Horea dus-întors până în 7 mai 1987

2. Pasajul de pe strada Fabricii s-a făcut, cândva, în intervalul 1980 - 1986. 2-ul - ca autobuz - mergea de la gară - pe Petru Groza, BNA, Mărăști iar de acolo până la locul unde Fabricii se intersecta cu calea ferată. Din acest motiv presupun că acea bretea care racorda linia 41 (10) de 14 și 23 urma să fie folosită de 2. 2-ul și-ar fi reluat - parțial - traseul vechi, dar prelungit până la Clujana. Din punctul meu de vedere, era o chestie de bun simț refacerea - parțială - a 2-ului. Refacerea totală nu era posibilă, BNA-ul fiind închis. Zona industrială funcționa din plin atunci și ar fi fost de dorit măcar acest 2 deviat pe Lenin (Traseul de bază fiind BNA-ul). Din păcate, n-a fost să fie.

3. Pe BNA circula doar 2-ul (ca linie de troleibuz la întoarcere) până în 1983 (parcă), când s-a închis tronsonul estic al Bulevardului Lenin. În perioada 1983 - 1987, 2-ul și 26-le barat mergeau pe Lenin până la Biserica Sf. Petru. Restul liniilor, pe BNA. Odată cu redeschiderea Bulevardului Lenin, 2-ul fusese sistat iar în 1989 numărul 2 a fost atribuit fostului 30.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 1160
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 30 Oct 2013 22:28:56    Titlul subiectului: 168490

Harta despre care se vorbeste o am si eu, este din 1980 si cred ca ultima editata - nu stiu daca s-a mai scos ceva in anii 80. Ma intriga si pe mine acel 37. Am mai avut-o si pe cea din 1972 dar s-a pierdut Sad

In Cluj nu am fost decat o singura data in august 1987 - existau liniile 4 barat si 36 de troleibuz, 4b, poate si 36, mergeau la IRA.

Harta din 1980 gasita pe net



cj1980.rar
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  cj1980.rar
 Mărime fișier:  1.52 MB
 Descărcat:  de 429 ori


_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 13/Sep/2020
Mesaje: 1289
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 31 Oct 2013 07:14:35    Titlul subiectului: 168496

Odata cu deschiderea liniei 5, pe linia 7 au inceput sa fie trimise si troleibuze de la coloana 2 Manastur, le-am vazut pe 155, 184.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
korby



Data înscrierii: 02/Apr/2013
Ultima vizita: 06/Feb/2020
Mesaje: 82
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 02 Noi 2013 17:17:15    Titlul subiectului: 168543

Linie ruptă imediat după macazul din Mărăști, pe sensul Mărăști - IRA/Unirii, în jurul orei 17. N-am putut să văd care din linii era întreruptă, eu fiind în 24 pe cealaltă parte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Berti



Data înscrierii: 02/Apr/2010
Ultima vizita: 16/Iul/2014
Mesaje: 37
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 03 Noi 2013 19:18:46    Titlul subiectului: 168555

OAB a scris:
Pe BNA circula doar 2-ul (ca linie de troleibuz la întoarcere) până în 1983 (parcă), când s-a închis tronsonul estic al Bulevardului Lenin. În perioada 1983 - 1987, 2-ul și 26-le barat mergeau pe Lenin până la Biserica Sf. Petru. Restul liniilor, pe BNA. Odată cu redeschiderea Bulevardului Lenin, 2-ul fusese sistat iar în 1989 numărul 2 a fost atribuit fostului 30.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=669465983078001&set=a.564313363593264.1073741825.396101863747749&type=1&theater
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 04 Noi 2013 22:28:44    Titlul subiectului: 168563

Volvo a scris:
Odata cu deschiderea liniei 5, pe linia 7 au inceput sa fie trimise si troleibuze de la coloana 2 Manastur, le-am vazut pe 155, 184.

Doar scurte? 188-ul și 190-ul nu intră pe 7 măcar o dată la câteva zile?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bobcik



Data înscrierii: 19/Noi/2011
Ultima vizita: 19/Oct/2020
Mesaje: 130
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Noi 2013 00:51:34    Titlul subiectului: 168572

190 deserveste linia 6 si 7, iar 188 circula pe linia 6 si 25.
_________________
trol-tram-bus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 14/Noi/2020
Mesaje: 288
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 07 Noi 2013 13:51:11    Titlul subiectului: 168650

De cel putin 9 ani linia 7 e deservita de troleibuze apartinand coloanei 2.
Coloana 2 - 'Manastur': 4,6,7
Coloana 1 - 'Gheorgheni': 1,3,25
Ce coloana ati observat ca deserveste linia 5?

LaterEdit: Imi spunea acum un minut la telefon un coleg ca pe bd-ul Muncii, in capatul liniilor de autobuze o utilitara ratuc lucra la liniile de troleibuz acum o ora, chiar inainte de bucla...
Stie cineva ceva despre asta, exista intentii de reactivare a retelei in viitorul apropiat? Shocked

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 677
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 07 Noi 2013 16:51:11    Titlul subiectului: 168654

macicasan a scris:
Ce coloana ati observat ca deserveste linia 5?


Eu am vazut ca troleibuzele de pe coloana 2 deservesc linia 5.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bobcik



Data înscrierii: 19/Noi/2011
Ultima vizita: 19/Oct/2020
Mesaje: 130
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 07 Noi 2013 16:56:33    Titlul subiectului: 168655

Linia 5 este deservita de depoul din IRA (4 si 7)....de cand s-a bagat linia 5 pe linia 7 circula si troleibuzele de pe linia 6 (Depou Manastur, de ex. 184 l-am vazut pe linia 7)
_________________
trol-tram-bus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
razwy



Data înscrierii: 04/Sep/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2019
Mesaje: 190
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 07 Noi 2013 18:42:11    Titlul subiectului: 168657

Coloanele sunt scrise gresit. Sunt 4 la numar:
Coloana 1 (Manastur): liniile 1, 25
Coloana 2 (Manastur): liniile 6, 25
Coloane 3 (Gheorgheni): liniile 3, 25
Coloana 4 (IRA): liniile 4, 5, 6, 7.
Sa apartina linia 7 si la coloana 2 nu exclud, dar inca nu am vazut troleibuze de acolo pe 7.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 4 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community