Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pasagere romanesti
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Transport naval
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 4344
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 19 Noi 2010 00:46:10    Titlul subiectului: 136521

Ultimele fotografii facute navei Transilvania. Ce a fost candva si ce a ajuns...

http://www.viata-libera.ro/articol-Recviem_pentru_„Lebada_Mediteranei”_2.html

"Destin trist
Recviem pentru „Lebăda Mediteranei”


* Costel Gheorghiu a surprins în fotografiile sale ultimele clipe din istoria zbuciumată a navei „Transilvania” *

Despre destinul trist al navei de croazieră „Transilvania”, cunoscută cândva drept „Lebăda Mediteranei” pentru grația cu care despica apele lumii, am avut ocazia să scriem de mai multe ori în paginile ziarului „Viața liberă”.

Zilele trecute vă semnalam că ultima bucată din epava care a zăcut timp de 30 ani în apele Dunării, în dreptul danelor 18-21 din Portul Comercial, nu departe de Palatul Navigației, a fost scoasă la suprafață (FOTO 3 și 4).

Dar iată că întâmplarea a făcut ca, exact pe ultima sută de metri a lucrărilor, în ziua de sâmbătă, 30 octombrie, când s-a consumat cel din urmă act din istoria tulburătoare a acestei nave, martor să fie domnul Costel Gheorghiu, gălățean împătimit de arta fotografică și istoria Galațiului, un colaborator de suflet al ziarului nostru.

„Din întâmplare sau, poate, dimpotrivă, dintr-un implacabil și răvășitor destin ce se năpustește asupra istoriei noastre, am surprins și câteva imagini pentru un alt recviem, cel al Lebedei Mediteranei”, ne-a scris domnul Costel Gheorghiu într-un e-mail în care, alături de aceste rânduri, am găsit și ultimele fotografii din ce a rămas din nava „Transilvania”.

Vi le prezentăm și dumneavoastră (FOTO 1 și 2, în încercarea de ne reaminti din aceste imagini că, odată cu nava „Transilvania”, a pierit ceva din minunata lume a navigației, a portului Galați, lăsându-ne în inimi un loc pe care doar istoria, poveștile marinărești și câteva fotografii îl mai pot umple."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.84 kb
 Vizualizat:  de 16271 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.82 kb
 Vizualizat:  de 16271 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.15 kb
 Vizualizat:  de 16271 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.19 kb
 Vizualizat:  de 16271 ori

4.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 4344
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 19 Noi 2010 10:36:20    Titlul subiectului: 136525

Sa ne informam acum si asupra unor discutii care au ca tema "extragerea" printesei scufundate in 1979...

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-_Bani_din_Dunare_-_Sase_milioane_de_euro_pentru_o_epava_0_374962573.html

"Galați/ Bani din Dunăre - Șase milioane de euro pentru o epavă

Firmele de scafandrerie scot profit din afacerile cu companiile de stat. Ranfluarea navei de pasageri Transilvania scufundată în 1979 va ajunge să coste dublu față de cât s-a convenit inițial. Firma de scafandrerie fără scafandri, SC SuperQuatro cere în plus 2,4 milioane de euro motivând că lucrărea ar fi fost mai dificilă

Despăgubirile cerute sunt un supliment la valoarea contractului, de 3,6 milioane de euro, pentru scoaterea epavei din Dunăre.

Astfel, „colaborând" excelent, directorii instituțiilor statului cu activitate în domeniul administrației fluviale aliați cu patronii unor firme de scafandrerie, au găsit încă o metodă pentru a mai „suge" o porție consistentă de bani publici. Mai exact, după ce au obținut preferențial contracte de milioane de euro, firmele de scafandrerie cer și penalități de la companiile de stat!

Contractul "Transilvania"

Pe data de 9 septembrie 1979, la ora 8.15, „Transilvania" s-a scufundat la kilometru 150 al Dunării din cauza scăderii nivelului fluviului.
Scoaterea navei Transilvania a fost atribuită de către Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) firmei SuperQuatro, societate de scafandrerie care nu dispune de personal specializat. În noiembrie 2010, cu o întârziere de un an, Superquatro a finalizat operațiunile, dar cere despăgubiri de 2,4 milioane de euro motivând că a lucrat mai mult decât era prevăzut.

"Despăgubirile după lucrări reprezintă o metodă folosită des în astfel de situații", ne-a explicat Vasile Cosma, directorul unei firme de scafandrerie din Galați.

Plată condiționată

"Noi ne pregătim documentele pentru a ne prezenta în instanță. Mai avem să le dăm 1,5 milioane euro dintre cele 3,6 milioane euro. Le facem o plata parțială de 4,7 milioane lei, urmând ca, după ce refac malurile și cheurile, să le plătim și diferența", a spus Ochialbescu, directorul APDM, în legătură cu acest subiect.

Administrația Fluvială a Dunării de Jos a desființat, la sfârșitul anului 2000, propriul departament de scafandrerie, care deservea și APDM.
Imediat a fost înființată SC Superquatro , societate specializată în servicii de scafandreri care deservește aceleași companii de stat.
Între șefii celor două firme ale statului și conducerea SuperQuatro există relații financiare derulate și în plan privat.

De-a lungul timpului, Sterică Atanasiu, administratorul SC SuperQuatro s-a bazat pe relațiile cu Florin Popa și Mihai Ochialbescu.
Primul este actualul city-manager al Galați-ului și fost director al APDM până în 2005."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.01 kb
 Vizualizat:  de 16262 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
marinarii.ro



Data înscrierii: 26/Dec/2009
Ultima vizita: 04/Mar/2018
Mesaje: 26
Locație: Macin; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Dec 2010 17:30:52    Titlul subiectului: 137551

"SUPERQUATRO GRUP A FINALIZAT LUCRARILE DE RANFLUARE A EPAVEI PASAGERULUI “TRANSILVANIA”

A. Istoric:

"Transilvania" a fost una dintre navele de lux ale flotei maritime romanesti. Motonava a intrat in dotarea flotei romanesti in iunie 1938, fiind construita la santierele "Burmeister&Wain" din Copenhaga. Motonava Transilvania avea corpul din oțel nituit, 3 punți, 2 motoare Diesel în 2 timpi, 12 cilindri, 2 elice, puterea totală de 23.000 C.P si următoarele caracteristici :
- lungime (L max.) = 132 m.
- lățime (Bmax.) = 17.6 m.
- pescaj max. = 5,75 m.
- înălțime de construcție = 8,50 m.
- greutatea navei goale = 5.160 to.

In anii ce au urmat, motonava Transilvania a efectuat croaziere de lux pe Marea Neagra si Mediterana; cabinele Transilvaniei puteau gazdui la standardele de lux ale vremii 412 pasageri. Datorita serviciilor sale ireprosabile, conditiilor de confort, înaltei calificari a echipajului, toate locurile motonavei erau în permanenta ocupate. Firmele turistice internationale apelau în mod curent la nava româneasca, pentru organizarea de croaziere, inainte si dupa cel de-al doilea razboi mondial, pana in anul 1975.
Intre anii 1957 si 1975 a efectuat croaziere pe Marea Mediterana, timp in care Transilvania si-a capatat renumele de "Lebada Mediteranei".
In 1975, a acostat la Dana 26 din Portul Constanta, unde urmau sa i se faca reparatii capitale, intarziate din cauza lipsei de fonduri .
Pe 15 martie 1979, s-a decis sa fie adusa la Galati, unde specialistii de la ICEPRONAV urmau sa transforme amenajarile initiale ale navei, la noi standarde. Doua zile mai târziu, la 17 martie, a ajuns la Galati si a fost acostata în dreptul restaurantului "Valurile Dunarii".
A stat aici vreo doua luni de zile, fiind punct de atractie pentru locuitorii orasului. Apoi, a fost mutata în aval, la Danele de nisip nr.17/18 (kilometrul 150). In toamna anului 1979, apele Dunarii au scazut foarte mult, fapt ce a avut ca urmare sprijinirea acesteia pe prismul de anrocamente de la baza cheului.
Odata cu scaderea zilnica a cotelor Dunarii, crestea presiunea pe prismul de anrocamente, crestere care a culminat cu dezintegrarea acestuia sub greutatea navei, cu ruperea legaturilor de la mal si rasturnarea acesteia pe bordul babord, actiune care a antrenat pietre din prism si primul rand de piloti de la baza pereului.

B. Derularea lucrarilor de dislocare a epavei Transilvania:

In anul 2008, la 29 de ani de la scufundarea navei Transilvania, in zona danelor fluviale 17/18, in portul Galati, Administratia Porturilor Dunarii Maritime SA a contractat cu SC SUPERQUATRO GRUP SRL in calitate de executant, operatiunea de dislocare a epavei pasagerului Transilvania.
Lucrarile s-au derulat pe parcursul a 2 (doi) ani si 3 (trei) luni din care efectiv au fost utilizati doar 1 (un) an si 5 (cinci) luni, diferenta reprezentand conditii meteorologice nefavorabile cauzate de variatii bruste a cotelor apelor Dunarii si temperaturi scazute.
De mentionat faptul ca, la data intocmirii ofertei tehnice, epava era acoperita cu vegetație puternic dezvoltata si cu aluviuni cu o componenta eterogena formata din arbori, radacini, parame metalice si vegetale, resturi de ambarcatiuni si cantitati insemnate de minereuri diverse provenite de la barjele operate in zona, iar din Caietul de Sarcini reiesea ca 40% din epava fusese indepartata in anul 1983, cand s-a initiat taierea cu sudura a partii corpului navei aflat deasupra apei.
La scurt timp dupa inceperea lucrarilor de defrisare si decolmatare, au inceput sa fie evidentiate adevaratele dimensiuni ale epavei; in paralel cu desfasurarea lucrarilor, executantul a facut propriile masuratori, a solicitat expertize si, cand a devenit evident ca realitatea este cu totul diferita, a informat beneficiarul in legatura cu aceste neconformitati care de fapt se materializau prin:
- corpul epavei conform masuratorilor era cu 50% mai mare decat se notificase in Caietul de Sarcini.
- incarcatura epavei cu aluviuni era de 100% fata de 66,67% cat era stipulat in Caietul de Sarcini.
- volumul materialului dragat din epava si de pe conturul acesteia era cu 300% mai mare decat se notificase in Caietul de Sarcini.
- existenta unor lucrari hidrotehnice (epiuri) sub nava, nespecificate in Caietul de Sarcini.
- cantitati mari de piatra bruta din prismul de anrocamente antrenate sub epava.

Aceste realitati au impus executantului modificarea solutiei tehnice initiale. S-a renuntat la subtraversarea epavei cu traine, la utilizarea cablului diamantat pentru taiere si au inceput pregatirile pentru utilizarea unor tragatoare hidraulice de 300 tf fiecare. Au fost proiectate si executate 4 (patru) ancore speciale si in luna iunie 2009, primele 2 (doua) tragatoare au inceput sa functioneze. Pentru a castiga timp in intervalul martie-iunie 2009 au fost debitate 2 (doua) sectiuni in zona prova, utilizand macarale plutitoare si lant naval.
Pe toata durata executarii lucrarilor de dislocare a epavei, operatiunile de decolmatare au continuat, fiind executate atat manual prin dezbatere cu tarnacopul, cat si folosind pompe de dragaj sau macarale cu greifer; materialul dragat a fost incarcat in salande hidroclap, transportat si deversat in zona indicata de AFDJ RA Galati.
Incepand cu luna iunie 2009, cu ajutorul scafandrilor si al dispozitivelor de tragere au fost pregatite pentru taiere 6 sectiuni; de fapt, scafandrii au montat trainele, iar cu tragatoarele au fost trase pe pozitie lanturile de calibru 76 care urmau sa execute taierea. Operatiunile de taiere s-au derulat fara probleme; in zonele cu densitate de metal mare, tragatoarele au functionat la putere maxima (2 x 300 tf).
Pe timpul ridicarii din apa a celor 2 (doua) sectiuni din prova epavei, s-a constatat ca uzura corpului fusese accentuata de cei 30 de ani sub apa; tablele aveau zone subtiate (de curentul apei si aluviuni) pana la consistenta unei foi de hartie, niturile subtiate jucau in gaurile tablelor pe care le fixau, iar taierea bordului tribord in anii 1983 a facut ca blocsectiile debitate sa nu mai aiba nici o consistenta.
In carligul macaralei, sub propria greutate, sectiunile s-au dezmembrat in zeci de bucati. Aceasta realitate a fortat executantul sa dea o mai mare atentie operatiunii de tragere catre mal a sectiunilor debitate, fapt pentru care a fost uniformizat fundul albiei cu un strat de piatra bruta, impanat cu piatra sparta peste care s-a montat un sistem de panouri prefabricate din beton armat, sectiunile fiind trase la mal pe acest plan inclinat.
Aplicand aceste completari la tehnologia de ranfluare, executantul a reusit sa finalizeze operatiunea de dislocare a epavei Transilvania din danele 17/18, prin apropierea catre mal a tronsoanelor debitate din aceasta, incarcarea lor in barje si predarea catre Beneficiar; cantitatea totala de material rezultat din dezmembrarea epavei a fost de 3723,84 tone.
Riscul deversarii accidentale cu hidrocarburi din epava a fost prevenit datorita masurilor luate la timp si pe toata durata executiei lucrarilor. Este bine de stiut ca din epava au fost scoase si predate catre CN APDM SA 15 mc de resturi de hidrocarburi, pe parcursul derularii lucrarilor fiind utilizati 500 ml de baraj absorbant, 2800 kg de material absorbant si 250 litri de detergent biodegradabil.

C. Intreruperea efectiva a lucrarilor de dislocare a epavei .

Pe parcursul derularii lucrarilor de dislocare, o perioada de peste 10 luni de zile, executantul s-a confruntat cu conditii meteo extreme care au insemnat de multe ori o grea incercare pentru scafandrii implicati in aceste operatiuni, datorita vizibilitatii reduse la 0 si a obstacolelor transportate de apa (radacini, copaci intregi, obiecte antrenate de apa de pe mal, sloiuri de gheata etc.) in conditii de cote mari ale apelor Dunarii. De multe ori aceste conditii constituiau un obstacol chiar si pentru navele implicate in lucrari.

D. Finalizarea lucrarilor de dislocare a epavei:

Executantul a reusit sa depaseasca, intr-un interval de timp foarte scurt, greutatile cu care s-a confruntat si, pentru prima data in Romania, o lucrare de acest gen a fost finalizata cu succes.
Pentru prima data in Romania au fost utilizate dispozitive hidraulice de tragere; aceste dispozitive au fost concepute si realizate de o societate romaneasca – HYDRAMOLD IASI; de mentionat ca acest tip de dispozitive este utilizat pe plan mondial de cele mai cunoscute firme din lume.
Scafandrii implicati in operatiunile de dislocare a epavei au folosit pentru prima data la Dunare, pe timpul activitatii, sisteme de comunicatie Kirby-Morgan (sisteme ce permit legatura permanenta a scafandrului aflat in imersie cu punctul de comanda) si costume individuale usoare cu casca rigida.
Pe durata lucrarilor de dislocare a epavei a fost implicat un numar impresionant de utilaje si personal: 2 (doua) macarale plutitoare de 100 tf (ocazional), macara plutitoare de 32 tf (permanent), o macara plutitoare de 16 tf (permanent), 2 instalatii plutitoare de 5 tf echipate cu graifer si polip, 2 salande hidroclap pentru transport aluviuni, un remorcher de 600 CP, 3 gabare, 1 bac motor, 4 plute de lucru, 2 ambarcatiuni de serviciu, 1 ponton dormitor (baza echipei de scafandri), mai mult de 10 scafandri, peste 20 de muncitori cu diferite calificari.
De mentionat ca, daca pentru lucrarile de dislocare a epavei pasagerului Transilvania, de la semnarea contractului si pana la semnarea procesului verbal de receptie finala, au trecut 2 ani si 3 luni, in timp ce, pentru acelasi tip de lucrari, in vederea dislocarii epavei Rostock pe canalul Sulina au fost necesari mai bine de 5 ani, in conditiile in care operatiunea de dislocare a epavei Transilvania a fost finalizata de un singur executant, respectiv SC SUPERQUATRO GRUP SRL, iar lucrarile de dislocare a epavei Rostock pe canalul Sulina au fost angajate succesiv si abandonate de mai multe societati, lucrarea fiind finalizata de un consortiu reprezentat de renumita societate Titan, din USA.

Nota: Acest material informativ este insotit de un set de fotografii cu imagini inedite din timpul lucrarilor. Cei interesati de anumite aspecte din timpul lucrarilor pot solicita mai multe informatii accesand office@superquatrogrup.ro.

Materialul a fost elaborat de colectivul SC SUPERQUATRO GRUP SRL GALATI
"

Fotografii efectuate in timpul ramfularii la http://marinarii.ro/marinarii-ro-vizualizeaza-fotografia-Nava-TRANSILVANIA-5281
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 17/Oct/2018
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 27 Dec 2010 16:17:15    Titlul subiectului: Pasagere romanesti 138027

In 1989, in dotarea NAVROM-Galati, existau urmatoarele nave de pasageri (pentru transport fluvial de calatori pe Dunare):

-Nave cu capacitatea de 150 pasageri fiecare: „Muresul”, „Moinesti”, „Mogosoaia”, „Malnas”, „Maramures” si „Mircesti” (in total 6 nave);
-Nave cu capacitatea de 300 pasageri: „Vrancea”, „Moldova”, „Banat”, „Istria” si „Muntenia” (in total 5 nave).
-Nave rapide de tip „Raketa”: „Expres”, „Rapid”, „Tismana”, „Sageata” si „Venus” (in total 5 nave)
-Nave rapide de tip „Meteor”: „Vitejia” si „Poseidon” (doua nave).

In total, existau un numar de 18 nave pentru transportul naval fluvial de calatori, care efectuau curse zilnice din Galati spre Braila, Grindu, Tulcea, Sulina si localitatile din Delta Dunarii.
Existau un numar de cinci dispecerate ale ‚Navrom”- Galati, de unde se puteau obtine informatii, privind circulatia navelor de calatori pe Dunare: Tulcea, Galati, Braila, Giurgiu si Drobeta-Turnu-Severin.

Dupa retragerea din circulatie a navei "Transilvania" (in 1976) transportul maritim de calatori in Romania inceteaza.

Pe Canalul Dunare-Marea Neagra si Poarta Alba Midia-Navodari au circulat doua nave de calatori: "Flamingo" si "Malnas". Nu stiu daca au facut numai transporturi turistice, sau si curse regulate de pasageri, intre porturile Cernavoda, Medgidia, Basarabi, Ovidiu, Luminita, Midia-Navodari si Constanta Sud Agigea.

De asemenea, mai exista si "nava prezidentiala" a Romaniei- "Steaua Dunarii".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marinarii.ro



Data înscrierii: 26/Dec/2009
Ultima vizita: 04/Mar/2018
Mesaje: 26
Locație: Macin; Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Dec 2010 14:57:09    Titlul subiectului: Re: Pasagere romanesti 138089

fl82 a scris:
De asemenea, mai exista si "nava prezidentiala" a Romaniei- "Steaua Dunarii".
Din cate stiu eu nava prezidentiala la Dunare a fost "Mihai Viteazul" care acum e "Mures" (MAPN) si la mare era un catamaran care a ajuns prin Israel casino redenumit Flamingo. Prin anii 80 se apucasera sa construiasca inca una care nu au terminat-o si dupa revolutie au vandut-o la greci si ajuns epava nu mai tin minte prin ce port. Steaua Dunarii e nava de croaziera pe Dunare si inca mai este in functiune, am vazut-o la Budapesta.

Mai erau 2 pasagere mici la Braila care faceau curse zilnice din 2 in 2 ore intre Braila si Smardan, se chemau Zizin si Slanic daca nu ma insel, tipul navei era acesta cel din ultima fotografie atasata.



flamingo_eilat.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.95 kb
 Vizualizat:  de 16024 ori

flamingo_eilat.jpg



mures.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.82 kb
 Vizualizat:  de 16024 ori

mures.jpg



steaua.jpg
 Descriere:
Steaua Dunarii
 Mărime fișier:  118.59 kb
 Vizualizat:  de 16024 ori

steaua.jpg



sd.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  208.25 kb
 Vizualizat:  de 15991 ori

sd.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 4344
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2011 22:42:37    Titlul subiectului: 138490

Doua fotografii cu nava Transilvania, pe vremea cand era functionala.

1. Transilvania (anul 1964);
2. Transilvania (anul 1974).

Sursa este: http://www.colectzii.ro/magazine/sailorvali/17-60-20792-3/vederi--carti-postale-tematice



Transilvania 1964.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.58 kb
 Vizualizat:  de 15944 ori

Transilvania 1964.jpg



Transilvania 1974.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  246.07 kb
 Vizualizat:  de 15944 ori

Transilvania 1974.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 06 Ian 2011 10:26:11    Titlul subiectului: Re: Pasagere romanesti 138505

marinarii.ro a scris:
Mai erau 2 pasagere mici la Braila care faceau curse zilnice din 2 in 2 ore intre Braila si Smardan, se chemau Zizin si Slanic daca nu ma insel, tipul navei era acesta cel din ultima fotografie atasata.
Prin '95-'96 aveam o prietena in Macin si cand mergeam la ea traversam Dunarea de la Braila la Smardan cu un "vaporas" precum cel din poza ta. Tin minte ca m-a amuzat teribil denumirea oficiala a acelui "vaporas", pe biletul de calatorie scria "Bilet hidrobuz" !
Deci ... hidrobuz ii spunea acelei cosmelii plutitoare... Laughing

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marinarii.ro



Data înscrierii: 26/Dec/2009
Ultima vizita: 04/Mar/2018
Mesaje: 26
Locație: Macin; Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Apr 2011 03:11:27    Titlul subiectului: Re: Pasagere romanesti 142361

Citat:
Deci ... hidrobuz ii spunea acelei cosmelii plutitoare... Laughing
Cosmelii plutitoare Very Happy Ce este haios este ca la vremea respectiva "cosmeliile" erau sincronizate cu autobuzele de la Macin (nu uita ca suntem in forum de transport) si ca faceai 50 de minute (maximum o ora) de la Macin in centru la Braila lucru care in ziua de azi nu este realizabil cu un mijloc de transport in comun. "Cosmeliile" nu mai exista , de la bac autobuze sau minibuze nu exista asa ca success la tocit pantofii pana la strada Galati in Braila mergi pe jos de la bac.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 4344
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 02 Iul 2011 23:45:58    Titlul subiectului: 145374

Iata un articol apartinand cotidianului "Viata Libera" despre ceea ce a fost transportul fluvial galatean si ceea ce a ajuns:


articol Viata Libera.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  226.96 kb
 Vizualizat:  de 14965 ori

articol Viata Libera.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 08 Iul 2012 21:50:34    Titlul subiectului: 157129

Nava Siret

Data fiind asemanarea cu elegantele pasagere romanesti de 300 de locuri, desi nu este folosita pentru curse regulate de pasageri, fiind nava de protocol a Marinei Militare, o voi prezenta tot in cadrul acestui subiect. Beneficiind de informatiile de pe marinarii.ro, sa ne reamintim si de inaugurarea Canalului Dunare - Marea Neagra cu nava prezidentiala Siret (Mihai Viteazu?).

http://www.youtube.com/watch?v=nyGfj-K-93w

http://www.youtube.com/watch?v=IjvlOJ5nHgU&NR=1

Nava Siret am gasit-o aproape de iesirea din Tulcea catre Sulina:



IMG_0403.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.91 kb
 Vizualizat:  de 13624 ori

IMG_0403.JPG



IMG_0405.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.94 kb
 Vizualizat:  de 13624 ori

IMG_0405.JPG



IMG_0409.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.04 kb
 Vizualizat:  de 13624 ori

IMG_0409.JPG



IMG_0410.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.81 kb
 Vizualizat:  de 13624 ori

IMG_0410.JPG



IMG_0412.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.69 kb
 Vizualizat:  de 13624 ori

IMG_0412.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Nashke



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 20/Aug/2012
Mesaje: 2

MesajTrimis: Mie 15 Aug 2012 14:00:14    Titlul subiectului: 158123

Nava Romania , 15 august 1937
Nava Transilvania
http://www.pro-bike.ro/forums/topic/78767-romania-motociclistica-in-imagini-si-povestiri-din-secolul-20/page__st__440#entry482449
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 4344
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2012 09:02:03    Titlul subiectului: 158606

A trecut ceva timp de cand nava Transilvania a fost "stearsa pana si de pe fundul apei" dar asta nu inseamna ca lucrurile s-au linistit:

Sursa: http://www.viata-libera.ro/economie/33881-viata-libera-galati-epava-transilvania-apdm

"Din neglijența avocaților - Nota de plată pentru ranfluarea epavei „Transilvania”, umflată în instanță!

Autor: Ovidiu Amălinei
Publicat Marți, 04 Septembrie 2012

Pentru că avocații care reprezentau APDM Galați nu au depus un recurs la timp, administrația portuară ar trebui să plătească în plus 2,4 milioane de euro * Suma a fost solicitată de Superquatro Grup ca supliment la cele 3,6 milioane de euro prevăzuți inițial în contractul de ranfluare * Noua conducere a APDM Galați va solicita intervenția Corpului de Control al ministrului Transporturilor
--------------------------------------------------------------------------------

Dintr-o eroare de gestionare a unui proces, APDM Galați este pe cale să piardă dintr-un foc aproape 2,4 milioane de euro, sumă ce reprezintă pretențiile financiare suplimentare contractului de 3,6 milioane de euro, pe care le are firma Superquatro Grup pentru lucrările de ranfluare a epavei navei „Transilvania”. Ranfluarea epavei care a blocat danele 18-21 din Portul Comercial timp de 30 de ani a fost una cu peripeții, acestea fiind relatate la momentul respectiv și în paginile ziarului nostru. Pe scurt, contractul de ranfluare a epavei a fost încheiat în iulie 2008, termenul de execuție a lucrărilor fiind de un an de zile. Numai că, din cauza dificultăților tehnice, termenul fixat prin contract a fost depășit cu mai bine de un an, ultimele bucăți din navă fiind scoase din apele Dunării în noiembrie 2010. Teoretic, potrivit termenilor contractului încheiat între APDM Galați și Superquatro Grup, pentru perioada de întârziere ar fi trebuit să se aplice o penalitate de 0,1 la sută pe zi din valoarea contractului, ceea ce ar fi însemnat aproape 1 milion de euro pierdere pentru firma care a efectuat ranfluarea. Superquatro Grup nu numai că nu a plătit penalizarea, dar a solicitat în instanță și o recalculare a costurilor de execuție a lucrărilor, fiind solicitată în plus suma de 2,4 milioane de euro.

Un proces și trei administrații

Primul termen al procesului dintre APDM Galați și Superquatro Grup a fost pe 4 decembrie 2010. Directorul APDM Galați de la acea vreme, Mihai Ochialbescu, ne declara: „Dosarul tehnic este foarte voluminos, dar, în esență, se spune că din navă nu era deja tăiată o bucată de 40 - 50 la sută, ci de numai 20-30 la sută. Deci ei (Superquatro - n.r.) ar fi trebuit să muncească mai mult… Așa spun ei, bineînțeles că noi o să venim cu argumentele noastre”. Principalul argument al firmei care executa lucrările este acela că specificațiile din caietul de sarcini nu concordau în totalitate cu ce s-a găsit în teren. „Eu personal nu am participat la formularea acestui caiet de sarcini sau la desfășurarea licitației, dar din câte știu eu acele date erau orientative. Contractul este în forma care este, iar din punctul nostru de vedere lucrurile sunt clare. Considerăm că nu avem de ce să plătim în plus”, mai preciza directorul APDM Galați de la acea vreme.

Forma bate fondul

De la acel moment și până în prezent, conducerea APDM Galați s-a schimbat de două ori. După Mihai Ochialbescu, funcția de director general a fost ocupată de George Petcu și, de mai puțin de o lună de zile, de Luigi Ciubrei. Acesta din urmă a moștenit și procesul deschis în 2010, iar lucrurile nu merg deloc în direcția dorită de administrația portuară. „Am avut surpriza să aflu că procesul s-a pierdut și asta nu pe fond, ci pe formă. Mai exact, nu a fost depus un recurs în termenul prevăzut de lege, iar instanța a dat automat câștig de cauză firmei care ne-a acționat în judecată”, ne-a explicat noul director al APDM Galați, Luigi Ciubrei. Gafa este cu atât mai mare cu cât APDM Galați a fost reprezentat în instanță de avocați special angajați pentru asta, respectiv din cadrul Cabinetului de avocatură Neagu Mihaela și Bălan Alexandru. Teoretic, în momentul de față, Superquatro Grup ar putea să declanșeze procedura de executare silită a APDM Galați. Ultima șansă a administrației portuare se va juca la Înalta Curte de Casație și Justiție, acolo unde a fost formulat recurs, primul termen fiind fixat pe 16 aprilie 2013.

Să vină controlul!

Conducerea APDM Galați admite că ranfluarea epavei „Transilvania” a fost una dificilă și nu exclude nici posibilitatea ca Superquatro Grup să fi executat lucrări mai complexe, însă când nota de plată vine în condițiile unor bâlbe în instanță se ridică și o serie de semne de întrebare. „M-am gândit că ar fi bine să facem o solicitare Consiliului de Administrație să aprobe demararea formalităților de solicitare a unui control al Corpului de Control al Ministrului. Tind să cred că este vorba de niște neglijențe ale unor persoane, nu știu care, va stabili cel care va face controlul…”, a mai arătat directorul APDM Galați. Ironia sorții face ca epava navei „Transilvania” să nu fie singura în care APDM Galați are de-a face cu Superquatro Grup. Firma respectivă este implicată și în contractul privind ranfluarea epavei navei „Slatina”, unde lucrările sunt evaluate la 6,87 milioane de euro. Alți bani, altă distracție, inclusiv prin instanțe."



12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.77 kb
 Vizualizat:  de 13221 ori

12.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 4344
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 11 Sep 2012 09:08:40    Titlul subiectului: 158813

Libertatea... Amintiri, istoric si continuare dar sub un alt stindard... Intreaga poveste este aici:

http://www.viata-libera.ro/reportaj/33863-viata-libera-galati-istoria-vanduta-ca-fier-vechi-nava-libertatea-tezaurul-pierdut-al-galatiului



110.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.11 kb
 Vizualizat:  de 13161 ori

110.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
marinarii.ro



Data înscrierii: 26/Dec/2009
Ultima vizita: 04/Mar/2018
Mesaje: 26
Locație: Macin; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Dec 2012 10:24:22    Titlul subiectului: 160857

Si l-am gasit pe Cotnari la parcul rece de la Chiciu Smile


704629.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  272.81 kb
 Vizualizat:  de 12571 ori

704629.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
marinarii.ro



Data înscrierii: 26/Dec/2009
Ultima vizita: 04/Mar/2018
Mesaje: 26
Locație: Macin; Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Noi 2013 21:17:53    Titlul subiectului: 168548

mihaiatanasie a scris:
Am facut o promisiune, incerc sa ma tin de cuvant, sper sa nu dezamagesc prin faptul ca nu pot distinge numele navei.
Cred ca era "Rindunica", dar mentionez ca poza e facuta cam prin 1963 de taticul meu, cu un obiectiv simplu, pe Dunare la Cazane (inainte de aparitia barajului!) iar din 63 pana acum au trecut cativa ani iar eu s-ar putea sa amestec amintirile.



Eu cred ca este Olanesti. La Severin erau Olanesti si Fulger, numele nu se vede dar este lung, trag concluzia ca e Olanesti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Transport naval Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community