Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sistemul maxi-taxi din Chisinau
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul CHISINAU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 02 Oct 2012 12:01:35    Titlul subiectului: 159380

Un editorial care mie imi place foarte mult:

http://www.adevarul.ro/adevarul_moldova/actualitate_md/EDITORIAL-Tranzitia-transportul-public_0_784721562.html#

"EDITORIAL Tranziția și transportul public

2 octombrie 2012

Autor: Igor Cașu

Cele câteva zile de săptămâna trecută, când majoritatea absolută a microbuzelor au intrat în grevă, i-au bulversat pe chișinăuienii. Unii au folosit ocazia pentru a condamna atitudinea șoferilor de maxi-taxi, alții - mai atenți la nuanțe - doar pe proprietarii acestora. În orice caz, situația din transportul public nu a lăsat mai pe nimeni indiferent.

Mă refer la cei care depind zilnic de acesta, nu la cei care folosesc zi de zi mașina pentru a ajunge la serviciu, mai ales funcționarii. După cum s-a văzut din relatările mass-media, aceștia nici nu știu cât face exact o călătorie în troleibuz sau un kilogram de ceapă la piață. Ei trăiesc pe altă planeta, „Planeta Moldova - țară de succes", cu grijirile lor - cum să mai fure încă vreo 10-20 de milioane din granturile acordate de occidentali pentru drumuri, sisteme de irigație etc. Mă refer, deci, la cei care în fiecare dimineață se grăbesc să se trezească cât mai devreme pentru a prinde un maxi-taxi, un troleibuz sau un autobuz pentru a ajunge la timp la serviciu. Și seara, caută să ajungă cât mai repede acasă, utilizând tot transportul public, fie el și pe mâini private.

Mie personal greva șoferilor de microbuze mi-a trezit un sentiment de déjà vu. Și nu e vorba de alte greve pe care le-au mai organizat. E altceva la mijloc - mi-a amintit de anii '90, când transportul public era asigurat de troleibuze și autobuze, acestea fiind pline până la refuz, iar stațiile erau aglomerate peste măsură. Reușea să intre cel mai insistent și cel mai puțin pretențios. Cel care aștepta să vină un troleibuz mai puțin aglomerat fie că nu se prea grăbea la muncă, fie nu avea unde să se grăbească în general. Săptămâna trecută, mai ales miercuri și joi, am văzut prin urmare mulțimi adunate în stații. Așa ceva se observă numai la marile sărbători, când, după un concert încheiat, toți se pornesc spre casă. Înainte de grevă și după, faptul că „rutierele" noastre circulau și circulă destul de frecvent, face ca fluxul de pasageri să se rărească de îndată. Și Chișinăul pare oarecum un oraș semi-pustiu, prin comparație, evident, cu atmosfera de săptămâna trecută când aveam impresia că trăiesc într-un megapolis, o senzație creată de mulțimea ce forfotea pe stradă.

S-a spus, în legătură cu greva șoferilor de maxi-taxi, că e mai bine ca acest tip de transport să dispară pentru totdeauna. Motivele ar fi, înainte de toate, legate de securitatea traficului: opresc unde vor, când vor, schimbă banda fără a semnaliza etc. De aici și mulțimea de accidente, mai ales în ultima vreme. Sunt de acord cu această abordare, „rutierele" trebuie să dispară sau cel puțin să nu mai fie principalul mijloc de transport. Ele și-au îndeplinit rostul umplând un gol într-o perioadă incertă și tulbure, în care autoritatea publică era slabă și neputincioasă în a rezolva o problemă ce ținea de competența sa.

Din momentul în care a fost posibilă contractarea în Occident a unui credit prin care să se procure peste 100 de troleibuze, statul și autoritatea locală a tras un semnal că timpurile se schimbă. Dar, lucrurile au fost oprite la mijloc de drum. E nevoie de încă 100-150 de troleibuze noi și problema maxi-taxi-urilor se va rezolva de la sine, acestea pur și simplu nu vor fi rentabile. Iar cetățeanul simplu, prin achitarea biletului de troleibuz sau autobuz va contribui astfel la rentabilizarea transportului public, așa cum a arătat-o cu prisosință volumul încasărilor în zilele de miercuri și joi, când volumul regiei de transport din Chișinău s-a ridicat la un milion de lei. Or, acești bani ar permite ca într-un interval de numai un an să fie înnoit întregul parc de autobuze și troleibuze, să fie majorate salariile angajaților și, de ce nu, ar face posibilă implicarea regiei în îmbunătățirea rețelei de drumuri, în procesul de amenajare a stațiilor etc.

Dispariția maxi-taxi-urilor ar însemna nu numai canalizarea veniturilor dinspre domeniul privat, interesat doar de profit, spre domeniul public, care ar investi în calitatea serviciilor, ci și începutul ieșirii noastre dintr-o tranziție fără capăt. Ar însemna revenirea statului și autorității publice în afacerile ce le revin și pe care le-au delegat din neputință unor persoane private, multe dintre care dețin funcții publice și sunt cointeresate în perpetuarea acestei situații din care are de pierdut cetățeanul nostru de rând."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 393
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 17 Ian 2013 22:03:41    Titlul subiectului: 161713

A trecut ceva timp. Microbuzele se simt bine. Opresc unde vor, sunt pline, bilete nu se dau. Si subiectul nu mai prezinta interes Cool
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 30 Ian 2013 10:18:19    Titlul subiectului: 162150

Si Chisinaul incearca sa se lepede de golania maxi-taxi...

http://adevarul.ro/moldova/social/troleibuzele-centru-microbuzele-periferie-1_51069badaa73e8e04b50e887/index.html

"Troleibuzele în centru, microbuzele la periferie
28 ianuarie 2013

de
Natalia Hadârcă
Devino fan

Deseori rutele private cu cele municipale se suprapun.
Primarul Dorin Chirtoacă vrea ca municipalitatea să renunțe la câte o rută de maxi-taxi în fiecare săptămână, astfel încât, într-un an, fluxul de călători să fie redirecționat spre transportul public.
Știri pe aceeași temă

Edilul-șef a declarat, astăzi, că orașul Chișinău are nevoie de transport de capacitate mare. „Microbuzele au salvat situația pe parcursul a 20 de ani, dar în ultimul timp lucrurile s-au complicat. În contractul de împrumut bancar pentru achiziționarea celor 100 de troleibuze este stipulat să fie exclusă suprapunerea rutelor private cu cele municipale“, a argumentat Dorin Chirtoacă.

Primarul propune ca microbuzele să presteze servicii la periferii, să facă legătura dintre suburbii și Capitală sau să transporte călători din sectoare spre centrul orașului, acolo unde nu e suficient transport public.
Acum Direcția Transport urmează să propună modificări de itinerar pe fiecare rută în parte și un grafic de sistare a rutelor de maxi-taxi.

„Sistarea totală este imposibilă“

Ion Mămăligă, șeful Asociației Transportatorilor Privați, este de acord cu excluderea rutele a căror itinerar se suprapune în totalitate cu cel al autobuzelor și troleibuzelor, dar susține că sistarea totală este imposibilă deoarece municipalitatea nu are suficiente mijloace de transport noi ca să le înlocuiască pe cele private. „Dacă vorbim, de exemplu, de ruta 110, cele 40 de microbuze trebuie înlocuite cu zece troleibuze.

Rezerva de mașini pe care o are în prezent Regia Transport Electric poate acoperi doar două rute suspendate. Reforma trebuie făcută pe măsură ce vor fi achiziționate mijloace de transport noi“, susține Mămăligă.

Pasagerii să aleagă

Președintele asociației consideră că pasagerii trebuie să aibă alternativă și să aleagă singuri mijlocul de transport care le convine.

Universitatea Tehnică din Moldova a făcut un studiu propriu de eficientizare a transportului public de călători în Chișinău. Victor Ciobanu, șeful Catedrei inginerie și management în transport, susține că modificările cerute de Chirtoacă sunt recomandat doar în cazul celor șase rute de microbuz care se suprapun în totalitate cu transportul municipal.

„Pe alte 14 rute suprapunere este în proporție de 75%. Dacă înlăturăm cele 20 de rute, pot apărea probleme. Primăria trebuie să revadă graficul de circulație și să organizeze în așa fel activitatea transportului public ca acesta să fie avantajos pentru toată lumea, fără a fi mărite esențial tarifele“, consideră Victor Ciobanu.

Profesorul e de părerea că în această situație vor avea de suferit, în primul rând, călătorii, care vor fi nevoiți să facă mai multe transbordări pentru a ajunge la serviciu, la școală sau la biserică."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 393
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mie 30 Ian 2013 17:53:36    Titlul subiectului: 162160

Vom vedea. Prea multi baieti destepti se hranesc din aceste afaceri. Vor fi ei de acord?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2013 15:35:07    Titlul subiectului: 163251

Cateva articole interesante:

http://adevarul.ro/moldova/actualitate/ruta-maxi-taxi-110-putea-inlocuita-sase-troleibuze-1-martie-1_512b703600f5182b85a0b1bb/index.html

"Ruta de maxi-taxi 110 ar putea fi înlocuită cu șase troleibuze, din 1 martie 25 februarie 2013, 16:25 citesc mai tarziu download pdf print article Articol Comentarii 2 de Andrei Rizescu Devino fan 0 (0 voturi) citeste totul despre: maxi-taxi ruta 110 microbuze troleibuze transport electric adrian boldurescu chisinau 3 share 0 inShare Aboneaza-te la newsletter Abonare Linia de maxi-taxi 110 ar putea avea traseul schimbat, de la 1 martie Propunerea a fost făcută de către șeful Direcției transport public și căi de comunicație din cadrul Primăriei Chișinău, Adrian Boldurescu, datorită faptului că ruta de microbuz 110 este asemănătoare, în proporție de 97%, cu cea a troleibuzului 10. Traseul rutei de maxi-taxi 110 din Chișinău ar putea fi modificat de vineri, 1 martie. O propunere în acest sens a fost făcută astăzi, pe motivul că linia 110 coincide în proporție de 97% cu cea a troleibuzului 10, relevă Info-Prim Neo. Conform propunerii, Regia Transport Electric va suplimenta linia 10 cu șase vehicule, astfel încât frecvența lor în stație să fie de câte un troleibuz la fiecare două minute și jumătate. Șeful Direcției transport public și căi de comunicație din incinta Primăriei Capitalei, Adrian Boldurescu, din strada Studenților, microbuzele de pe ruta 110 vor putea circula spre Poșta Veche, apoi spre sectorul Botanica, către strada Varnița și retur. „Călătorul trebuie să fie întrebat dacă solicită să schimbăm acest traseu. Trebuie îndeplinită legea concurenței, iar călătorul trebuie să aibă transport de alternativă”, a spus Mihai Reus, administratorul rutei, pentru sursa citată."
_____________________________________________

http://adevarul.ro/moldova/social/dorin-chirtoaca-propune-majorate-tarifele-rutele-suprapun-microbuzele-1_513468d400f5182b85c8160d/index.html

"Dorin Chirtoacă propune: să fie majorate tarifele la rutele care se suprapun cu troleibuzele 4 martie 2013, 11:36 citesc mai tarziu download pdf print article Articol Comentarii 1 de Irina Surdu Devino fan 0 (0 voturi) citeste totul despre: rute de microbuz scumpire la calatorii transport public chisinau republica moldova 0 share 0 inShare Aboneaza-te la newsletter Abonare Primarul Capitalei, Dorin Chirtoacă, propune majorarea tarifului călătoriei cu microbuzul pe rutele care se suprapun în proprție de 80% și mai mult cu cele de troleibuz. Știri pe aceeași temă Mitropolitului Vladimir îi cheamă pe politicieni la conciliere: „Renun... CNA și Procuratura Generală vor demara o anchetă în cazul interceptări... Diaspora: „Nu aruncați țara în anticipate“ „Oamenii care au doi lei vor merge cu troleibuzul, cei care au mai mulți bani vor alege microbuzele, vor exista posibilități de alegere”, a menționat edilul, în ședința operativă de la Primărie. Propunerea a venit în contextul în care șeful Direcției generale transport public și căi de comunicație, Adrian Boldurescu, a comunicat că administratorul rutei 110 și locuitorii orașului, cu care s-a discutat, sunt împotriva modificării itinerarului pentru a exclude suprapunerea cu ruta numărul 10 de troleibuz. „Administratorul spune că are datorii mari, credite, dar săptămâna aceasta vom face iarăși întruniri cu ei și vom lua o hotărâre finală”, a spus Adrian Boldurescu, citat de Info-Prim Neo. Dorin Chirtoacă a declarat că administratorii de rute de doi ani cunosc despre faptul că treptat microbuzele vor fi scoase din centrul orașului și mutate la periferie. În context primarul a cerut să fie verificate microbuzele care circulă în suburbii. „Oamenii se plâng că după ora 8 seara nu au cu ce să ajungă în suburbii. Verificați și aplicați sancțiuni dacă este cazul”, a dispus Dorin Chirtoacă responsabililor din Direcția transport. În Chișinău sunt șapte rute de microbuz și troleibuz care se suprapun în proporție de 80% și mai mult."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 393
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2013 18:19:20    Titlul subiectului: 168845

Un articol excelent. Autorul parca mi-a citit gandurile. Very Happy Oare unde-s autobuzele?
http://bloguvern.md/2013/11/05/chisinau-cimitirul-microbuzelor/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2019 09:39:39    Titlul subiectului: 201295

Țigănie sau nu, eu nu pot să mă prefac că nu există. Cunoaște cineva traseele acestora? Sunt foarte utile la orele de vârf sau când te grăbești... se numesc rutiere la ei Smile
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2019 13:34:54    Titlul subiectului: 201297

E ceva pe site-ul primăriei, poate te ajută, dar n-am găsit orare.
https://www.chisinau.md/libview.php?l=ro&idc=534&id=2615
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul CHISINAU Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community