Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Zona metropolitana Brasov
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 18/Noi/2019
Mesaje: 334
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2007 08:28:00    Titlul subiectului: Zona metropolitana Brasov 82467

Recent la stiri am auzit ca doresc sa infiinteze o Zona metropolitana la Brasov, prin alaturarea la cu orasul nostru a oraselor si comunelor Sacele, Sanpetru, Predeal, Harman si Rasnov. Daca aceasta propunere va deveni realitate va fi nevoie si de extinderea retelei de transport (parerea mea). Avand in vedere aceste fapte este posibil (tot parerea mea) reintroducerea tramvaiului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 1739
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2007 09:45:12    Titlul subiectului: 82468

Zonele metropolitane nu mai sunt o noutate la noi; daca dai un search pe Google o sa gasesti referinte la cele din Iasi, Oradea...

Din pacate transportul public nu mai e 'la moda' in zilele noastre; cred ca in ceea ce priveste mobilitatea prioritatea celor care dezvolta aceste zone este mai degraba infrastructura rutiera (pentru cei ce au masina proprie) decat transportul in comun.

In ceea ce priveste tramvaiul la Brasov, fluxurile de calatori ce au condus la infiintarea sa acum 20 de ani au disparut de mult; mi se pare extrem de putin probabil sa mai vedem in urmatorii 15-20 de ani tramvai acolo. Mai degraba as vedea peste vreo 10 ani un sistem gen S-Bahn / RER pe reteaua feroviara actuala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2013 13:47:30    Titlul subiectului: 168839

Se pare ca se apropie cu pasi repezi concretizarea aparitiei uni operator unic de transport intrajudetean la Brasov. Bravo, este inca un pas spre civilizare facut de administratia brasoveana.

http://www.bizbrasov.ro/2013/11/05/firmele-de-transport-private-care-circula-zona-metropolitana-au-zilele-numarate/

Citat:


Firmele de transport private care circulă în zona metropolitană au „zilele numărate”
Ovidiu Vranceanu

Cele 23 de trasee din interiorul zonei metropolitane au fost cuprinse într-un program separat de transport, față de cel județean, care este valabil până în 2019, astfel că firmele care vor câștiga licitațiile vor putea presta serviciul doar până în momentul în care va fi introdus operatorul metropolitan

drum judetUnul dintre proiectele prioritare pe care autoritățile brașovene l-au pregătit spre finanțare în perioada 2014 – 2020 a fost crearea unui operator regional de transport în comun în zona metropolitană Brașov. În prezent, din această asociație fac parte pe lângă municipiul Brașov și municipiile Săcele și Codlea, orașele Predeal, Ghimbav, Râșnov, dar și comunele Bod, Cristian, Tărlungeni, Prejmer, Hărman, Sânpetru, Hălchiu, Crizbav, Vulcan și Feldioara, alături de Consiliul Județean Brașov.

Primul pas concret în vederea introducerii operatorului metropolitan a fost făcut prin modificarea Planului Județean de Transport valabil în perioada 2013 – 2019, astfel ca toate traseele din interiorul zonei metropolitan să fie excluse din acest plan. Conform deciziei luate de aleșii județeni toți operatorii privați care asigură serviciul de transport în zona metropolitană nu vor mai primi licențe valabile pentru 74 de luni, ci doar limitate, respectiv până la organizarea sistemului de transport metropolitan și introducerea unui operator unic. Astfel, a fost aprobat un plan separat pentru cele 23 de trasee din interiorul zonei metropolitane. Și Primăria Brașov, care deține președinția Asociației Metropolitane pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov, care va implementa acest proiect, a solicitat Consiliului Județean limitarea duratei de valabilitate a licențelor de transport din zona metropolitană. Aceasta a obținut deja statutul de autoritate de autorizare pentru serviciile de transport public de la Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice.

Firmele de transport nu agreează modificările

Firmele de transport care operează pe aceste trasee nu au agreat modificare susținând că au făcut investiții majore pentru a putea participa și câștiga licitațiile făcute de CJ Brașov pentru aceste trasee și au solicitat edililor județului menținerea Programului Județean de Transport în forma în care a fost adoptată inițial anul trecut, respectiv și cu traseele din zona metropolitană incluse, astfel ca să nu existe riscul ca ei să rămână fără pâine. Plenul CJ Brașov a aprobat însă, luna trecută, ca pe cele 23 de trasee din zona metropolitană să se dea licențe limitate, până când se va pune pe picioare proiectul operatorului regional. În acest sens, Consiliul Județean urmează să obțină o derogarea de la un ordin al Ministerului Transporturilor, care prevede că licențele de transport persoane se dau pe o perioadă de 74 de luni.

Până la începutul acestei luni, firmele de transport și-au putut depune ofertele pentru obținerea licențelor pe diferite trasee din județ, iar la sfârșitul lunii urmează să se mai organizeze o nouă licitație pentru traseele care nu au fost adjudecate de prima dată. Noul program de transport persoane la nivelul județului Brașov va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2014.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 17 Noi 2013 21:21:27    Titlul subiectului: 168942

Oricat de frumos suna cele 23 de trasee deservite de un operator metrolpolitan, scapam de dube si dubari, trasee bine deservite si mai ales seriozitate. Nu stiu cat este de legal! Acei privati au primit licentele legal, deci o sa aibe un cuvant de spus in privinta asta, probabil ii vor ataca in instanta, ori statul le inchide gura si le da mai departe cateva trasee.
Cred ca si Consiliul Concuretei ar avea ceva de spus aici, oricat de frumos suna, statul aici ia cu japca de la privat si da tot la stat, se creaza un monopol!

_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Noi 2013 22:06:44    Titlul subiectului: 168943

Nu e cu japca nimic, intr-o emisiune la Digi24 primarul a explicat clar ca Agentia Metropolitana este de anul asta cea care emite licente de transport. Deasemenea, a precizat ca si operatorii privati vor putea opera in paralel pe traseele deservite de operatorul regional dar in conditii noi emise de autooritatea regionala.

http://www.digi24.ro/Media/Emisiuni/Regional/Digi24+Brasov/Vocile+Brasovului/Vocile+Brasovului+-+13+noiembrie+2013

Aici este intreaga emisiune facuta cu prilejul inceperii lucrarilor de modernizare a terminalelor RAT. Se discuta si despre situatia de la RAT cu bune si cu rele, despre managementul integrat si noul sistem de ticketing, precum si despre operatorul regional. Mentionez ca lucrarile de reabilitare sunt facute cu 98% fonduri europene, restul cofinantare de la bugetul local.
Deasemenea, Primarul a mai spus ca viitoarele achizitii la parcul auto si alte elemente de logistica se vor face tot prin proiecte de finantare europeana prin programele regionale de dezvoltare.
Trebuie sa remarc ca omul, cam non carismatic si cu ceva greutati in exprimare, vorbeste totusi foarte pe subiect, nepolitizat si nepolitizand, cu idei concrete si solutii. Il admir pentru asta, e cam singurul politician roman care se descurca foarte bine gospodareste. Cineva zicea ca el se comporta ca si cmu orasul asta ar fi mosia lui! Foarte bine, orice boier vrea ca mosia lui sa prospere! Sa nu uitam ca istoria noastra moderna si contemporana a fost facuta de elite mosieresti, iar nu de clasa muncitoare... Felicitari si spor la treaba!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
BMC



Data înscrierii: 04/Noi/2013
Ultima vizita: 15/Noi/2019
Mesaje: 34
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 18 Noi 2013 18:34:09    Titlul subiectului: 168957

Abia astept acel Transportator regional Metropolitan. Dar cateva intrebari. Acest transportator metropolitan il va inghiti si pe RATBV? Va fi al statului sa va fi o firma particulara? Ce vor face persoanele care au gratuitati? Vor mai avea in continuare pe traseele urbane?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Noi 2013 18:42:26    Titlul subiectului: 168958

RATBv va fi operatorul regional. Se vor mentine subventiile si gratuitatile in noul sistem de ticketing. Este o persoana juridica firma a agentiei metropolitane de dezvoltare. Nornal ca vor ramine traseele urbane, la astea se vor adauga trasee care fac legatura cu localitatile din jur, in functie de necesitati... Schimbarea principala este ca proprietarul RAT nu va mai fi strict Primaria Bv. Va fi Agentia Metropolitana, adica toti cei care sunt inclusi aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Noi/2019
Mesaje: 8494
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Noi 2013 08:15:03    Titlul subiectului: 169001

Codreanu va pierde cursele ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 20 Noi 2013 20:16:00    Titlul subiectului: 169035

Nu cred ca Codreanu va pierde ceva Ionescu a spus clar :
Citat:
operatorii privati vor putea opera in paralel pe traseele deservite de operatorul regional
deci vor gasi o modalitate de a le inchide gura operatoilor privati mici, iar celor mari si neseriosi precum Codreanu cu actionari dubiosi vor ramane la ciolan sub o forma sau alta.
_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Noi 2014 12:45:00    Titlul subiectului: 175760

Daca va intereseaza, participati la actiunea asta. Cred ca implicarea calatorilor poate duce la ceva util si durabil:

http://www.ratbv.ro/noutati/sprijini%C8%9Bi-pregatirea-planului-de-mobilitate-urbana-durabila_57/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 30/Oct/2019
Mesaje: 399
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 25 Ian 2015 16:04:22    Titlul subiectului: 176712

Joi am vazut pe mai multe lini, recenzori in autobuze, acestia stateau langa fiecare usa si numarau persoanele care urca si cele care coboara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 30/Oct/2019
Mesaje: 399
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 13 Dec 2018 19:54:20    Titlul subiectului: 197701

Traseul metropolitan va fi deservit cu autobuze Mercedes Citaro care in prezent apartin sectiei Rulmentul, si urmeaza sa fie transferate lagarajul din Bartolomeu. Se pare ca vor fi folosite 2 Mercedes Citaro pt acest traseu.


Citat:
Brașov – Cristian, cu autobuzele RATBV, de la 1 ianuarie. Prețul unei călătorii, aproape la fel ca în municipiul Brașov

Comuna Cristian va fi prima localitate din jurul raºovului deservitã de transportul metropolitan. Așa cum au anunțat deja reprezentanþii RATBV, operator de transport ce va asigura legătura între Brașov și Cristian, autobuzele vor începe să circule pe acest traseu de la 1 ianuarie 2019.

De la această dată, o călătorie de transport metropolitan între Brașov și Cristian va costa 2,5 lei. Acesta este tariful pe care îl vor plăti călătorii, în condițiile în care costul de operare pe kilometru a fost calculat la aproximativ 5,5 lei. Primăria Cristian va subvenționa transportul metropolitan, astfel încât costul călătoriei să se mențină la 2,5 lei. În municipiul Brașov, prețul unei călătorii de 50 de minute este de 2 lei, în condițiile în care costul de operare în acest an a fost de 7,5 lei-km.

Traseul Brașov – Cristian va fi urmãtorul: capăt de linie Bartolomeu – Municipal – traversare Cristian – str. Nisipului și întoarcere.

Acesta este primul dintre cele 4 trasee care din 2019 vor fi operate de RATBV. Dupã Brașov – Cristian, următorul traseu care va fi acoperit de transportul metropolitan va fi Brașov – Ghimbav: capăt de linie Bartolomeu – Municipal – traversare Ghimbav pe DN73A, intrare în oraș pe str. Ștefan cel Mare – centru și întoarcere. Pe acest traseu, transportul metropolitan va intra din iulie 2019, când expiră licența actualului transportator care acoperă traseu.

Vor urma apoi Sânpetru și Bod, cu traseul propus capăt de linie Rulmentu/ Coresi – Sânpetru – Bod – Colonie Bod și întoarcere, iar ulterior, Predeal și Săcele.


https://brasovmetropolitan.ro/2018/12/brasov-cristian-cu-autobuzele-ratbv-de-la-1-ianuarie-pretul-unei-calatorii-aproape-la-fel-ca-in-municipiul-brasov/?fbclid=IwAR3Oie3RSZ2sku_ud5riCuapU_Nu0CEju6ManDpZz--P_T0UJ7hwYgaaMFo
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 207
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 13 Dec 2018 21:29:11    Titlul subiectului: 197708

Cat se poate de proastă ideea cu mașinile Citaro obosite de 19-20 ani pe traseele externe fără statii în timp ce Conecto cu cutii manuale și MAZ tot manuale se chinuie să mestece cu schimbătoarele în traficul infernal din oraș de nu apucă nici 50 m să ruleze cu vitezele superioare 4 sau 5.

Nu că ar fi mai bune italo-turcismele.

Aceeași greșeală ca și cu cele de pe 17B.

Pe traseul de 34B impresia e că ești la Truck Trial când treci peste liniile ferate si mergi pe drumurile neasfaltate cu curbe foarte inguste.


Pe trasee externe se pretează mașinile cu cutie manuală (cum sunt autocarele și dubele care toate sunt manuale), dar cine să aibă viziune că doar capetele de varză care iau aceste decizii au liceul la seral făcut si bacalaureatul cumpărat ca și șeful suprem.

Pe traseele externe trebuiau transferate evident toate mașinile cu cutii manuale (adică Conecto, MAZ galben, MAN din 2001) inclusiv o parte din microbuzele BMC care ar mai fi functionale.

Cele cu cutie automată fac uzură mult mai mare pe traseele lungi și asta se observă de exemplu la mașinile din dotarea Transbus Codreanu, unde cele manuale functionează perioade aproape duble față de cele hidramate care pică chiar după cativa ani si sunt inlocuite.

Introducerea Citaro este evident si ca o imagine că schimbarea ar insemna o modernizare că doar nu or băga turcismele pe la ghimbăveni ca să se audă vorbe că au ajuns "rablele" din oraș pe la ei în loc de microbuzele firmelor private.

Discutia cu cat costă in realitate biletul si cat e pretul afisat va fi o viitoare problemă, iar unele localități vor ieși din afacere după o vreme. Iar pretul intern probabil va crește ca să compenseze sutele de km externi nerentabili. Asta va duce după cum stim la scaderea nr de calatori interni si apoi evident la si mai mari ambuteiaje cu care deja ne-am obisnuit.

Problemele reale și nerentabilitatea apar când vor intra pe rutele cu țigani care vor umple mașinile zilnic pentru a ajunge la cerșit în Brasov dar nu vor plăti drumul, iar primăriile lor destul de sărace nu vor putea asigura subventia.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 30/Oct/2019
Mesaje: 399
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 16 Dec 2018 12:39:07    Titlul subiectului: 197768

Citat:
RATBV va asigura traseul Brașov – Cristian, de la 1 ianuarie 2019. Cât va fi prețul unei călătorii

Linia de Cristian va avea două autobuze cu adăugarea celui de al treilea la orele de vârf. Autobuzele vor fi în prima fază Mercedes CITARO. O călătorie de transport metropolitan între Brașov și Cristian va costa 2,5 lei. Acesta este tariful pe care îl vor plăti călătorii, în condițiile în care costul de operare pe kilometru a fost calculat la aproximativ 5,95 lei.

Pregătirea Comunei Cristian din punct de vedere logistic
Săptamana viitoare va fi amplasat chioșcul de încărcare a cardurilor în Cristian. Dacă timpul va permite se vor delimita vizual stațiile: pentru transportul public local efectuat de către RATBv stațiile vor avea panouri cu denumirea operatorului, a stației și numărul liniei. Vizual, stațiile vor fi vopsite galben-negru pe borduri, iar pe carosabil se va marca „BUS”.

Stațiile pentru transportul intra și interjudețean vor fi distincte și vor avea panourile generale cu autobuz (alb cu albastru) și vor avea marcaj alb-negru). Este interzisă oprirea altor operatori în stațiile RATBv.

Cardurile și validarea lor
În Cristian nu vor exista bilete de hârtie. Autoritatea locală împreună cu operatorul de transport vor asigura cardurile necesare pentru cetățeni cu titlu gratuit. Aceste carduri vor fi încărcate cu suma de 10 lei, sumă suportată de către bugetul local, și vor fi distribuite cetățenilor.

Aceasta reprezintă echivalentul a patru călătorii, număr suficient de călătorii pentru ca fiecare cetățean să opteze pentru abonament sau portofel electronic. Cardurile sunt nominale și vor putea fi încărcate la Casieria din Cristian sau la Casieria de la Municipal (aceasta este în etapa de pregătire).

Conform contractului, începând de la 1 ianuarie 2019, va fi obligatorie validarea cardului la urcarea în mijloacele de transport pe toate liniile deservite de către RATBV SA, indiferent de localitate.

Prima cifră din numărul liniei indică tronsonul
A doua cifră din numărul liniei indică ordinul localității față de proximitatea municipiului Brașov ( prima localitate de pe tronson după Brașov).

A treia cifră indică numărul liniei la nivelul localității.

Exemplu: 110 – Brașov Cristian

Această linie face parte din tronsonul 1 Brașov – Râșnov

Are capăt de linie în Cristian, această comună fiind prima după Brașov.

Este prima linie din comuna Cristian ( notată cu 0)

120 – Brașov – Râșnov

Va face parte din tronsonul 1, are capăt de linie în Râșnov ( cifra 2 reprezintă ordinul localității după Brașov) și este prima linie din Râșnov.

Localitățile programate pentru etapa I : Brașov, Cristian, Bod, Ghimbav, Sânpetru

Localitățile programate pentru etapa a II-a : Municipiul Codlea, Municipiul Săcele, Orașul Predeal, Orașul Râșnov,Prejmer, Hărman, Hălchiu, Feldioara, Vulcan, Tărlungeni

Implementare transport etapa a II-a
În actualele condiții legislative, implementarea transportului public de călători prin curse regulate la nivelul tuturor localităților membre ale AMDDTP Brașov va începe la data de 1 iulie 2019 pentru toate localitățile.

În momentul de față sunt la promulgare de către Președintele României modificările aduse la Legea nr. 92/2007 a serviciior de transport public local și Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice. Dacă acestea vor fi promulgate în forma actuală, termenul de implementare a transportului public la Brașov va fi decalat pentru 1 ianuarie 2020, modificările prelungind actualele licențe de traseu până la 31 decembrie 2019.

Transportul public local de persoane in zona metropolitana este realizat sub incidenta Regulamentului CE 1370/2007.


http://newsbv.ro/2018/12/14/ratbv-asigura-traseul-brasov-cristian-1-ianuarie-2019-pretul-unei-calatorii/?fbclid=IwAR2xiu3aCAaziuunDQ2jTddlgPj4okAwTvWSseW9nvPqKjxYmOQYcLFYkpU


Citat:
De la 1 ianuarie începe să circule prima linie metropolitană pe ruta Brașov – Cristian

Linia metropolitană 110 intră în circulație pe ruta Brașov – Cristian începând cu 1 ianuarie și v-a opera pe traseul Capăt de linie Stadion Municipal - Service - Cărămidăriei - Ioan Clopoțel - Facultativă - Școală (prima stație din Cristian) - Centru - Unitatea Militară - Tineretului (ultima stație din Cristian) - Centru - Eroilor – Hornbach.

Stațiile care vor deservi și companii, prin amplasamentul lor, sunt stația Ioan Clopoțel, pentru firmele din zona Autoliv și stația Facultativă pentru Quin. Altfel, traseul este gândit pentru a face legătura dintre Brașov și Cristian.

Cabine pentru vânzarea cardurilor vor fi amplasate la stația de la Stadionul Municipal și va fi diferită de cea pentru trasele interne din Brașov și la stația Centru din Cristian (începând de săptămâna următoare).

Stațiile vor avea însemnele RATBv, bordurile vor fi vopsite galben-negru, iar pe carosabil se va marca „BUS".

Pentru început, pe traseul 110 vor circula două autobuze standard de 12 m, Mercedes Citaro cu capacitate de 95 de călători. Valoarea totală a călătoriei este de 6,95 lei, din care 2,50 lei va fi prețul plătit de călători, iar diferența va fi suportată de Primăria Cristian.

Primăria va emite gratuit carduri de călătorie pentru locuitorii Cristianului, la cererea acestora și pentru început vor primi și un credit de 10 lei pe card. Apoi fiecare călător își poate încărca cardul cu ce sumă dorește sau își poate face un abonament lunar achitând 85 de lei. Cardurile vor putea fi ridicate de la Centrul de Informare din Cristian.

Pentru călătoria pornită din Cristian, utilizatorii pot schimba la stația Municipal și pot lua autobuzul pe o cursă internă în interiorul Brașovului fără a mai fi nevoie să valideze alt bilet dacă se încadrează în timpul de 50 de minute de la prima validare a biletului de Cristian – Brașov. Calculul făcut arată că și în cazul aglomerației un călător poate ajunge până în centrul Brașovului, cu tot cu timpul de așteptare la transbordare.

Mașinile sunt gândite să circule la interval de 30 de minute. În timpul săptămânii prima cursă începe la ora 05:20, iar ultima la 22:50. În weekend prima mașină circulă la 06:00, iar ultima la 22:30. S-a luat în calcul ca la orele de vârf, dacă e nevoie, să se suplimenteze ruta cu încă o mașină.

Pensionarii vor primi gratuit în fiecare lună 20 de călătorii, iar elevii vor avea gratuitate.

Tot pentru 2019 mai sunt pregătite două linii metropolitane, care ar trebui să intre până la 1 iulie 2019. E vorba de Brașov – Ghimbav și Brașov – Sânpetru – Bod.

În actualele condiții legislative, implementarea transportului public de călători prin curse regulate la nivelul tuturor localităților membre ale AMDDTP Brașov va începe la data de 1 iulie 2019 pentru toate localitățile.

În momentul de față sunt la promulgare de către Președintele României modificările aduse la Legea nr. 92/2007 a serviciior de transport public local și Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice. Dacă acestea vor fi promulgate în forma actuală, termenul de implementare a transportului public la Brașov va fi decalat pentru 1 ianuarie 2020, modificările prelungind actualele licențe de traseu până la 31 decembrie 2019.

În lucru mai sunt linii pentru localitățile Codlea, Săcele, Predeal, Râșnov, Prejmer, Hărman, Hălchiu, Feldioara, Vulcan și Tărlungeni. Însă pentru acestea e important ca fiecare administrație locală să-și asume participarea financiară la susținerea liniilor.


https://www.stiridebrasov.ro/de-la-1-ianuarie-incepe-sa-circule-prima-linie-metropolitana-pe-ruta-brasov-cristian?fbclid=IwAR3jsmvnD-4Gq73FE-_NQk18xYsJmyc5x5IEVuXe8neOeQ5RsIGNc2ohmZU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 207
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 16 Dec 2018 19:27:41    Titlul subiectului: 197779

Citat:
în condițiile în care costul de operare pe kilometru a fost calculat la aproximativ 5,95 lei.


Au calculat 6 lei per km!!!
Cu avionul sau taxiul poate.
Deci oamenii ăștia ori nu știu tabla înmulțirii ori fură pe rupte.

Păi în capitală taxiul e aproape 2 lei per km. De 3 ori mai ieftin și fără subvenție, plus că e taxiu.

Se vede de la o poștă ce minciună au băgat. Nu poate fi așa mult mai ales cu autobuz. Deci ar fi mai ieftin cu dubele privatilor sau cu Codreanu. Ăia au 6 lei la 20 km adică la tot traseul.

Au băgat o gogorniță ca ptr ăia foarte proști cu scopul de a justifica înghițirea unor subvenții enorme care merg la hoții cățărați în vărful municipiului si județului. De unde-și fac ei vilele și asigură puf și lux beizadelelor lor?

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 30/Oct/2019
Mesaje: 399
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 27 Dec 2018 17:11:46    Titlul subiectului: 197949

Citat:
De la 1 ianuarie 2019, RATBV S.A. va asigura serviciul de transport public de călători pe relația Brașov – Cristian și retur, comuna Cristian fiind prima localitate pe care se va desfășura transport metropolitan în județul Brașov. Pentru aceasta, va fi înființată linia de transport ce va purta numărul 110, autobuzele urmând a circula între capetele de linie Stadionul Municipal Brașov și cartierul Tineretului Cristian, prima plecare fiind programată marți, 1 ianuarie, la orele 7.00, din comuna Cristian.
Traseul de circulație are o lungime totală de 22 de kilometri, capetele de linie stabilite fiind la Stadionul Municipal Brașov și, respectiv, strada Nisipului din cartierul Tineretului Cristian. Titlurile de călătorie (cardurile de transport) se vor putea achiziționa din două puncte de vânzare, unul situat în capătul de linie Stadionul Municipal, iar celălalt în Cristian, pe strada Lungă nr. 94. RATBV a instalat în centrul comunei o cabină de vânzare/încărcare a cardurilor de călătorie. Pe cardurile de călătorie se vor putea încărca atât abonamente pentru Cristian, cât și abonamente pentru Brașov sau ”portofele electronice”, opțiune ce permite încărcarea unei anumite sume de bani. Intervalul de valabilitate de la validare este de 50 de minute, fiind permisă continuarea călătoriei în acest interval de timp pe raza municipiului Brașov. Această facilitate este permisă exclusiv pe sensul de deplasare Cristian – Brașov.
Pentru traseul 110, Brașov – Cristian, nu vor exista bilete pe hârtie și nu se va putea plăti la șofer. Achitarea prețului călătoriei se va face exclusiv prin intermediul cardurilor de călătorie, a căror validare este obligatorie la fiecare urcare într-un mijloc de transport în comun, indiferent dacă este în Brașov sau Cristian sau prin aplicația ”24 pay”. Este obligatorie validarea cardului de călătorie chiar dacă este încărcat cu un abonament, acest lucru permițând RATBV S.A., printre altele, conturarea clară a numărului de pasageri din autobuze, în vederea alocării unui număr suficient de autobuze.
Potrivit evaluărilor realizate, durata unei călătorii între cele două capete de linie va fi 30 de minute, pe fiecare sens de deplasare, astfel că frecvența trecerilor prin stații va fi de 30 sau 60 de minute, funcție de momentul efectuării cursei (ore de vârf sau în afara orelor de vârf). În zilele lucrătoare, în intervalele orare 5.20 – 8.00 și 12.00 – 19.00, autobuzele vor circula la fiecare 30 de minute, iar în restul timpului va circula o mașină pe oră. Sâmbăta și duminica frecvența de circulație va fi de 60 de minute, pe tot parcursul zilei. În toate stațiile de pe traseu, dar și pe site-ul societății RATBV S.A., în secțiunea ”Trasee și orare” vor fi postate afișe cu graficele de circulație. Prețul unei călătorii pe ruta Cristian – Brașov sau retur va fi de 2,5 lei, cu mențiunea că, odată ajunși în Brașov, călătorii își pot continua călătoria cu alte mijloace de transport ale RATBV S.A., până la epuizarea perioadei de 50 de minute de valabilitate. Pentru continuarea călătoriei după cele 50 de minute este necesară repetarea validării cardului. Potrivit Planului Tarifar, prețul unui abonament lunar personalizat va fi 85 de lei/lunar, iar al unuia nenominalizat va fi de 128 de lei.


Sursa: pagina de facebook a RATBv
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
impuls



Data înscrierii: 03/Noi/2013
Ultima vizita: 17/Noi/2019
Mesaje: 30
Locație: Vutcani (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 01 Ian 2019 09:39:30    Titlul subiectului: 198100

Nu mai stiu in ce comunicat se preciza faptul ca se va infiinta o statie intre Losan si Autoliv pt linia 110. Observ ca s-a omis pana la urma aceasta statie, urmatoarea statie dupa Caramidariei fiind abia la MTI. Putea fi utila aceasta linie pt unii angajati Autoliv si Losan.
_________________
Spune NU desfiintarii transportului electric ! Spune DA aerului curat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 30/Oct/2019
Mesaje: 399
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 01 Ian 2019 22:57:58    Titlul subiectului: 198112

#585 a inaugurat noua linie metropolitana 110. Am reusit sa il surprind la plecarea de la Stadionul Munincipal.


IMG_20190101_140416.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.9 kb
 Vizualizat:  de 2066 ori

IMG_20190101_140416.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 207
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2019 13:46:44    Titlul subiectului: 198115

Chiar mai crede cineva că angajații multinaționalelor ar mai merge cu rat-ul? Probabil vor face o stație acolo dacă vor fi cereri în acest sens. Păi firmele respective își transportă gratis angajații.

Până una alta au făcut cum e mai rău din punct de vedere al tarifării.
Au uniformizat preturile ptr toate rutele. Ce contează că mergi 30 de km in afara orașului sau o stație de 200 m în oraș. E același preț și același abonament. O prostie incredibilă care va umple și mai mult străzile cu autoturisme ptr că va fi complet păgubos să iei abonament de 90 ron sau zilnic bilet de 5 lei ca să navetezi 2-5 km în oraș. Nici în comunism nu era așa. Cu aceste prețuri înseamnă că locuitorii din oraș care plătesc bilet sau abonament țin în cârcă pe cei din mediul rural și pe pomanagii. De aceea toate scumpirile se văd la ei în buzunar. Presupun că odată cu preluarea traseelor nerentabile vor crește iar prețurile la toate biletele și abonamentele, ajungând aproape la aceleași prețuri ca și Codreanu care însă nu avea subvenție.

E ca și cum toate trenurile la CFR ar costa un preț fix indiferent de câți km parcurgi. Sau toate cursele cu avionul ar avea același preț indiferent de destinație.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
impuls



Data înscrierii: 03/Noi/2013
Ultima vizita: 17/Noi/2019
Mesaje: 30
Locație: Vutcani (jud. VS)

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2019 15:12:47    Titlul subiectului: 198120

Stimate coleg Baverescu, exista schimburi pt care nu se asigura transport, lucrez in Autoliv si cunosc f bine aceasta problema. De aceea am mentionat faptul ca putea fi utila o statie a lui 110 la Autoliv.
_________________
Spune NU desfiintarii transportului electric ! Spune DA aerului curat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 207
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2019 23:14:10    Titlul subiectului: 198125

Păi uite al dracu că vouă care mai munciți în țară și sunteți plătitori de taxe impozite abonamente și bilete nu v-a făcut nici stație. Au făcut pentru pensionari și copii care oricum nu plătesc transportul. Bravo frate. Mai vrei ceva? Nu ți-e încă clar că primăria brașov nu lucrează pentru cetățeni ci ptr ea însăși?
Și stai să vezi când vei lua și amendă cu abonamentul în buzunar că nu l-ai "validat"!
Așteaptă o cerere expresă de la voi pentru stație acolo, să se vadă că noul traseu are căutare.
Sună la ei și îți vor spune să folosești alt mijloc de transport, asta îți spun și eu. Nu că era mai ok cu firma privată anterioară care vă și cunoștea?

Câte strâmbe și piedici au mai băgat firmelor de transport private dar și ale societăților gen autoliv quin si altele, să nu oprească în statiile RAT. E de fapt ilegal, statiile sunt domeniu public și orice autobuz al oricărei firme ar trebui să aibe voie să oprească în ele.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 18/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 01 Iul 2019 18:54:19    Titlul subiectului: 201351

Încă două linii metropolitane la Brașov de azi. Iată un articol pe această temă (doar pentru linia 210 Brașov - Ghimbav)
https://www.stiridebrasov.ro/video-doua-linie-metropolitana-intra-circulatie-de-la-1-iulie-pe-ruta-brasov-ghimbav
Citat:
A doua linie metropolitană intră în circulație de la 1 iulie pe ruta Brașov – Ghimbav

Viceprimarul Ghimbavului, Ionel Fliundra, anunță că de la 1 iulie 2019 va intra în circulație ruta metropolitană care va deservi Ghimbavul. Linia 210, va circula la un interval de 30 de minute și se ia în calcul un interval mai scăzut la orele de vârf. Un tur complet durează aproximativ 35 de minute în condiții normale de trafic, și poate dura mai mult în condiții de trafic aglomerat.
Contribuția Ghimbavului la susținerea liniei 210 este de aproximativ 600.000 de lei/an. În afară de acești bani, Ghimbavul mai alocă 800.000 de lei pentru amenajarea stațiilor pe traseul liniei, refugii și afișaj electronic.
Prețul unei călătorii va fi de 2,50 lei. Subvenționare se va oferi în prima fază pensionarilor. Viceprimarul nu știa încă să spună dacă la bilete se introduce și perioadă de valabilitate a călătoriei.
Plecarea din Brașov se va face de la stația Municipal. Următoarele stații sunt: Hornbach, Metro, Pensiunea Diamant, Făgărașului - la intersecție cu str. Lungă la restaurant, Troiță - pe Făgărașului, Făgărașului - la intersecție cu str. Lungă, Morii - lângă Primărie, Troiță - pe Morii, Piața Ștefan cel Mare - pe Tudor Vladimirescu, Petuniei - care este și cap de linie în Ghimbav, Crizantemei - la Grădiniță, Gențianei - la blocurile de locuințe sociale, Incinta Tess, Hornbach și înapoi la Municipal.
Traseul stabilit la acest moment nu desrvește parcul industrial din Ghimbav. Viceprimarul Ghimbavului a precizat că sunt discuții pentru a deservi cu transport public și parcul industrial.

Și mai există și linia 420 Brașov - Sânpetru - Bod, de la Rulmentul, înființată de azi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2019
Mesaje: 198
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mar 02 Iul 2019 05:53:59    Titlul subiectului: 201361

De ce totusi aceasta nostima, dar ciudata numerotare a traseelor, linia 210 si linia 420 ? Trebuie sa existe o explicatie logica !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 18/Noi/2019
Mesaje: 334
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 02 Iul 2019 07:44:51    Titlul subiectului: 201371

Acesta ciudata numerotare are o explicatie logica

XYZ - Daca descompunem numerele:

X - Magistrala asociata traseului:

Culoarul 100: Cristian cu posibilitate de prelungire pana in Bran
Culoarul 200: Ghimbav cu posibilitate de prelungire pana in Vulcan
Coloarul 300: Prejmer – Cărpiniș – Tărlungeni – Săcele. *neactivat inca*
Culoarul 400: Sanpetru-Bod

Y - A cata localitate este din magistrala

A cata localitate est capatul de linie...
Momentan doar 420 e cu doua localitati

Z - Traseu intern sau legatura cu Brasovul

0 - Legatura cu Brasovul
1, 2, 3... Trasee interne care nu ating Brasovul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 207
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 02 Iul 2019 22:22:13    Titlul subiectului: 201400

Ce mașini au trimis la traseu pe noile rute?

Ceva imagini cu manurile conecto și mazurile pe la țară? Nu că în municipiu ar fi aspect prea de oraș dar ziceam.

Asta-i toată șandramaua propaganda cu cuvinte pompoase chinuiala și cheltuiala cu studii programe și proiecte de 7 ani de la "agenția metropolitană"? 3 trasee pe la țară cu 5 autobuze? Aia se face în 2 săptămâni cu costuri minime.

Codreanu a scăzut prețurile?

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community