Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Maz
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2006 22:48:23    Titlul subiectului: 15994

În Cluj, în 1998, Rocarul de Simon a fost cumpărat cu 1,2 miliarde lei, ceea ce echivalează cam cu 100000 dolari. Vi se pare atât de mult 115000 euro pentru MAZ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 15 Feb 2006 23:24:41    Titlul subiectului: 15997

MAZ-urile din Targu-Mures au costat 70 000 €.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2006 22:23:16    Titlul subiectului: 16658

Doamne, Dr2005, nu ne mai chinui, te rog, cu povestea cu MAZ-ul care merge incet. Dupa 3 luni de MAZ in Iasi te asigur ca merg si repede, urca si pante (tot repede), s.a.m.d. Au alte belele, dar la capitolul viteza nu am ce le reprosa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2006 23:47:23    Titlul subiectului: 16685

La Consanța am mers de mai multe ori cu MAZ și NU mi se pare că merg încet. De asemenea, nu mi se pare că ar vibra mai tare ca DAC. Ceea ce nu îmi place la MAZ e dulapul Twisted Evil Twisted Evil Pur și simplu, e oribil Evil or Very Mad Evil or Very Mad Să sacrifici o fereastră și o parte a lunetei e ceva de prost gust. Pur și simplu, e o lipsă de respect față de călători. Practic, sunt 3 variante de compromis și aș vrea să văd părerile voastre. Pentru care din ele ați opta?
-Podea joasă + intermediară sau joasă 100 %, motor amplasat în spate stânga, ceea ce conduce automat la sacrificarea ultimei ferestre de pe laterala stângă și a unei părți a lunetei. (MAZ, LAZ, Solaris, Neoplan)
-Podea joasă 100 %, mărirea lunetei (deci, luminozitate sporită), motor longitudinal, orizontal, motiv pentru care culoarul dintre scaune, este curbat în spate, de unde rezultă un spațiu redus ferent ușii 3
-Podea joasă 100 %, motor transversal (deci, o transmisie cu un randament mai mic) și un spațiu destinat călătorilor cev mai mare ca la MAZ (mai exact, 107 locuri față de 98 cât are MAZ)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2006 15:52:00    Titlul subiectului: 000000 16713

Daca vrei nu poti casa un autobuz dupa un an de zile deoarece garantia expira dupa 3 ani(atat au garantie Maz-urile). In plus nu este nimeni atat de nebun sa caseze o masina daca ea este in garantie(cat timp este in garantie nu te poti atinge de ea. Plus ca in Romania ,Maz-urile au fost luate prin leasing care dureaza intre 3 si 5 ani.Nu cred ca este nimeni atat de dobitoc sa plateasca pt un autobuz care numai exista). Mai mult , daca masina sta pe "tusa" garantia se extinde cu perioada de timp cat a stagnat.

Ultima modificare efectuată de către alin la Joi 23 Feb 2006 19:31:45, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2006 22:16:05    Titlul subiectului: 0000000 16765

Deja de pe un Maz sibian se iau piese pentru celelalte, dat fiind că e destul de grav defectat (și nu cred că din vina celor de la regie...).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2006 22:19:23    Titlul subiectului: 16766

Nu s-a rupt caroseria, e singurul lucru care nu are nici o defecțiune... Autobuzul a fost oprit din circulatie, iar de pe el se iau piese de schimb.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
drooopy



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Dec/2023
Mesaje: 35
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2006 23:26:55    Titlul subiectului: 16781

Se stie ca autovehiculele cu cutie automata sunt mai incete decat cele manuale, dar poate acel sofer nu se grabea. doar nu au inceput regiile de transport in comun sa realizeze curse cu autobuze. Laughing si crede-ma autobuzele maz merg repede. am mers cu maz si cu 50-60 km/h dar si cu 30(intr-o dimineatza de duminica. si coboram podul nicolina) deci nu se poate spune despre un autobuz ca este mai rapid sau mai incet decat altul pana cand nu faci o cursa paralela cu autobuzele pe care vrei sa le compari.
Pana ce nu faci un test cu cele 2 autobuze sau eventuas niste date luate de pe net prinvind timpii de acceleratie a autobuzelor. orice discutie privind viteza sau acceleratia autobuzelor este irelevanta. si in plus nu cred ca asta ii intereseaza pe constructorii de autobuze. deoarece nu ai nevoie ca un autobuz sa prinda 100km/h in 10 sec.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
weeping eye
Vizitator






MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 19:10:09    Titlul subiectului: 16851

Sasiu rupt la MAZ? Nu au caroserie autoportanta? Pentru un autobuz cu podea joasa e greu sa bagi lonjeroane de sasiu in adevaratul sens al cuvintului! Mai ales ca la autobuze, solutia cu sasiu e invechita si s-a cam renuntat la ea! Caroseria autoportanta e solutia cea mai buna.
Sus
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 22:22:22    Titlul subiectului: 16873

In primul rand or fi facut ceva de a pierdut garantia.Stii si tu ca daca iti iei un produs si intervii la el in garantie in service nespecializat......pierzi garantia.Desteapta-te Dragos.
Sus
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Sâm 25 Feb 2006 22:05:24    Titlul subiectului: 16926

degeaba ai cutie Manuala... consuma mai mult asa
in cazul autoturismelor automatele consuma mai mult, eu cred ca la autobuze o cutie automata regleaza mult mai bine turatiile motorului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 25 Feb 2006 22:33:13    Titlul subiectului: 16929

Stiam ca automatele consuma mai mult Exclamation
ma rog,pentru a avea economicitate la cutiile automate,trebuie respectat un interval de turatii.Numai in acel interval sunt economice.In afara acelui interval,devin neeconomice.
Si la autoturisme e la fel.Cutiile automate de azi sunt mult mai economice.La o cutie automata regula de baza este:Consumul ramane redus doar intr-un anumit interval de turatii(sa zicem intre 1700-4000 rpm).In afara acestui interval,consumul creste.Altfel nu e mult diferit fata de o cutie manuala.Problemele cutiilor automate sunt: fiabilitatea mai redusa,costuri mai mari de intretinere/exploatare,constructie mai complicata,randament mai mic.Insa sunt mai comode.
Sus
george
Vizitator






MesajTrimis: Dum 26 Feb 2006 22:05:20    Titlul subiectului: 17005

Se stie ca autovehiculele cu cutie automata sunt mai incete decat cele manuale, dar poate acel sofer nu se grabea. doar nu au inceput regiile de transport in comun sa realizeze curse cu autobuze. si crede-ma autobuzele maz merg repede. am mers cu maz si cu 50-60 km/h dar si cu 30(intr-o dimineatza de duminica. si coboram podul nicolina) deci nu se poate spune despre un autobuz ca este mai rapid sau mai incet decat altul pana cand nu faci o cursa paralela cu autobuzele pe care vrei sa le compari
nu sunt deloc povesti treburile cu vitezele . eu am mers in PLOIESTI cu troleibuzul ROCAR E 312 ( 5205 ) LA ULTIMA cursa pe bulevardul drept de peste 2 km cu 90km/h cu doar 3 calatori in el cu MANUL TOT LA ULTIMA CURSA dar cu vreo 20-30 calatori pe o cursa naveta cu 80km/h , cu isuzu cu 90 in afara orasului si cu 70 in oras iar cu BMC-ul intr-o dimineatza la prima cursa 80km/h. nu sunt deloc povesti sunt doar poftele soferilor de a le testa masinile pe care lucreaza . de regula in PLOIESTI MAJORITATEA soferilor dupa ce ajung la 40-45 km/h nu mai accelereaza dar seara cand traficul e mai putin circulat parca iar alerga cineva . viteze nu gluma ..cu tramvaiul maxim 60 a fost tot intr-o seara dar pe linie dreapta desi se clatina in toate pozitile parca vrea sa deraiezee .. astept sa merg cu MANURI SAU CU BMC CU 90-100km/h . dak nu in oras atunci in afara pe curse naveta ori conventie
revenind la MAZ ( ACEST fenomen care a devenit celebru la noi in tara ) cu toate ca tot mai multe orase cumpara/achizitioneaza aceste jafuri ( se vede clar ca sunt proaste si ieftine ) desi intr-un fel sau altul sunt de acord cu ele in orasele unde circula dube .decat numai dube mai bine MAZ mie nu imi plac deloc nici ca design nici cum se coporta pe trasee . cea mai proasta investitie ( mazare a adus acest fenomen ) . orase ca SIBIU , PITESTI , IASI , CONSTANTA , TG.MURES , BRASOV - AU CUMPARAT MAZURI , PLOIESTIUL , CLUJUL SI ARADUL -MANURI , MERCEDES CONECTO - TIMISOARA , BRASOV , BACAU SI IRISBUZ AGORA - CLUJ SI SATU .MARE . MA INTREB restul de orase care trebuie sa cumpere autobuze intrucat din 2007 nu mai au voie sa circula microbuzele ce or sa cumpere dupa incidentul de la SIBIU ?? TOT MAZ ?? CEI CARE FAC ACEASTe investiti cred ca gandesc cu picioarele si nu cu capul . in loc de dube putea sa cumpere isuzu sau BMC-uri dak au trasee mai putin circulate . vorba aia nu poti baga un autobuz articulat pe un traseu care se circula 20-30 calatori la 10 minute . oare regiile din alte orase impreuna cu cei care cumpara aceste autobuze au fost vreodata la PLOIESTI sa vada cat de bine e organizata treaba aici . ( vehicule noi si program de circulatie foarte bun ( intre 05-08 din 5 in 5 minute , de la 8 si pana la 12 din 6-6 minute , 12-20 din 5 in 5 minute iar dupa ora 20 din 15-20 minute .
Sus
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 15:12:32    Titlul subiectului: 17175

Maz sunt mai mici ca De Simon. Oficial, au 99 de locuri (De Simon au 100). Oricum, cred că ai văzut cu proprii ochi că au mai puțin de 100 de locuri (cu mult mai puțin....cred că au vreo 80 de locuri. În nici un caz 99. Dulapul din spate, dispunea extrem de ciudată (ca să nu zic tâmpită) a scaunelor ocupă inutil mult loc...loc ce putea fi folosit pentru scaune în plu, de exemplu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
weeping eye
Vizitator






MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 15:26:07    Titlul subiectului: 17178

Dragos, ai idee cum se calculeaza numarul de locuri? Dragos, ai idee care este diferenta intre 99 de locuri si 100 de locuri? Cite locuri pe scaune are MAZ-ul? Dar de Simon-ul?
Sus
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 15:29:23    Titlul subiectului: 17180

Capacitatea se calculează la un anumit număr de călători pe metru pătrat. DIn câte știu, pentru București această valoare este de 8,5 (sau 10?) călători pe metru pătrat. De Simon cred că are mai multe scaune ca Maz. Cel puțin așa mi s-a părut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
weeping eye
Vizitator






MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 15:33:47    Titlul subiectului: 17181

Standardul vechi, care se aplica si la noi, este de 8 calatori/mp iar cel nou, care se aplica pe moment in tarile cu apa calda e de 6. In cazul unei suprafete izolate, ea nu trebuie sa aiba mai putin de 300x400 mm altfel nu se ia in calcul. Greutatea medie a unui calator se considera de 68 kg, si astfel ai si sarcina utila (pentru sofer se iau in calcul 75 kg)!
Ce dispunere a scaunelor are MAZ-ul asa de "ciudata"?
Sus
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 20:06:38    Titlul subiectului: 17201

Scaunele sun puse atât de sus încât cineva care merge în baston nu poate ajunge la ele. La fel și un copil. Trebuie să recunosc că și eu m-am cam chinuit.... deși am peste 1,80m înălțime (și o durere la piciorul drept ce persistă din ianuarie, când am căzut pe gheață).
Am uitat să precizez că am 82kg...înseamnă că ocup 1,5locuri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 23:18:13    Titlul subiectului: 1111111 17222

Iata o fotografie cu MAZ-ul #05, aflat pe traseul 41 in Iasi. Eu vad ca se incadreaza destul de bine in peisaj! Se descurca de minune pe Copou, una din pantele destul de dificile. Singurul lucru care deranjeaza e inlocuirea traseelor de tramvai si troleibuz cu autobuze.
Cat priveste dispunerea scaunelor, mi se pare destul de buna, si sunt confortabile.



DSC04039.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.14 kb
 Vizualizat:  de 16419 ori

DSC04039.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 23:48:52    Titlul subiectului: 17226

weeping eye a scris:
Standardul vechi, care se aplica si la noi, este de 8 calatori/mp iar cel nou, care se aplica pe moment in tarile cu apa calda e de 6. ...
stiam ca la ratb (mai nou) se lureaza cu 6.5 cal/mp... hmmm... ce-i drept capacitatile de 300 calatori pt V3A si 125 calatori pt T4R sunt calculate la 8 cal/mp (cel putin la V3A)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 00:04:52    Titlul subiectului: 17228

La ora 13 (deci in afara orelor de varf din zona industriala, povestea vezi la judetul Mures) a venit un MAZ pe linia 17. Dupa pornirea din statie, era s-a rupt o mica limba care sustinea placa de deasupra ultimuleu geam inainte de motor. Nu era prima data, pentru ca pe bucatica rupta erau deja urme de sudare. Desigur, nu m-am putut abtine sa nu ma uit ce se afla sub acea placa. Sunt cateva compenete electrice ale motorului, o cutiuta mica neagra, scris pe el MERCEDES-BENZ si o groaza de cabluri. Cutiuta cred ca este computerul motorului. Iata si ceva poze:



Computer de bord? Confused

Nu prea aveam loc sa fotografiez + o gagica care statea langa mine, se uita foarte ciudat Embarassed Pe ultima poza, in coltul din stanga jos se poate observa de unde s-a rupt bucatica care sustinea placa, iar cam in centrul imaginii este compresorul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2006 18:03:05    Titlul subiectului: 111111111 18007

Citat:
iar cam in centrul imaginii este compresorul.
Andras, daca nu stii, mai bine nu vorbesti! Ai idee cam care sint dimensiunile si greutatea compresorului? Cunosti modul lui de actionare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 09:43:03    Titlul subiectului: 18081

Conform altor forumuri din Belorusia, unde se discuta si despre MAZ (nu cereto adresa ca nu mai stiu Sad ), se afirma, ca, compresorul este amplasat deasupra geamurilor din spate stanga, aproape de motor. Iar la unele autobuze se aude functionarea compresorului chiar din zona aceea. Sub acele panouri este un loc destul de mare pentru compresor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2006 21:49:50    Titlul subiectului: 18358

Ne povestea noua un asistent (avea si halat cu ROCAR) de presa de 50 de tone forta de la Rocar............ Ce vremuri!
Rocar nu aveau tehnologie suficient de moderna incat sa produca un autobuz modern, iar cu asamblarea nu stiu cati bani faceau.
Daca MAZ tot nu sunt asa de ieftine pe cat crede lumea, de ce le cumpara municipalitatile ? Si nu raspundeti ca din motive de spaga .....
Timpul va spune cat de rezistente se vor dovedi. Primele MAZ din RO se exploateaza la Constanta, nu (parca in 2000 vazusem ceva autobuze roz deosebite in Constanta)? Cati ani au si cum se prezinta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 17 Mar 2006 20:17:27    Titlul subiectului: 18617

Uitati ce-am gasit azi pe internet!
MAZ 171 ( pt aeroport) http://service.mts.kz/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 3 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community