Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole din presa locala - Alba Iulia

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ALBA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 02 Iun 2008 15:22:55    Titlul subiectului: Articole din presa locala - Alba Iulia 94088

STP - "Societatea Tensiunilor Publice"

http://www.monitorulab.ro/cms/site/m_ab/news/stp_societatea_tensiunilor_publice_40814.html

Monitorul de Alba a scris:
Societatea de Transport Public Alba Iulia a fost transformata in subiect de dispute politice intre PNL si PD-L. Cu ocazia ultimei sedinte a consiliului municipal, reprezentantii celor doua partide s-au contrat in declaratii pentru mai bine de jumatate de ora, liberalii fiind nemultumiti de activitatea si deciziile Consiliului de Administratie al STP.

Totul a pornit de la doua proiecte aflate in mapa consilierilor, care ar fi trebuit sa reglementeze regimul unei suprafete de teren aflate in zona autogarii, precum si a exploatarii panourilor publicitare din statiile de autobuz. Discutiile au inceput pe un ton normal, dar au degenerat rapid, ajungindu-se la acuze deosebit de dure intre consilieri. Pina la urma, declaratiile venite din partea mai multor alesi au reusit sa calmeze spiritele, dar proiectele in cauza au fost resipinse prin votul alesilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 20 Iun 2008 07:48:43    Titlul subiectului: 94811

Si la Alba se doreste introducerea unui sistem de taxare cu carduri de proximitate; implementarea ar putea incepe luna viitoare cu termen de finalizare la sfarsitul anului:

http://www.monitorulab.ro/cms/site/m_ab/news/fara_sarbatoare_fastuoasa_42012.html

Monitorul de Alba a scris:
Tot legat de activitatea pe care o desfasoara, directorul STP, Stelian Nicola, a fost de parere ca devine din ce in ce mai aproape de nevoile calatorilor. “Avem acum 60 de autobuze si microbuze. Am primit de curind alte 13 masini, 7 noi si 6 la mina a doua dintre care 3 sint cu aer conditionat. Celelalte toate au aceasta facilitate. Urmeaza sa implementam foarte curind sistemul de ticheting. Este un sistem bazat pe o cartela, asemanatoare unui card bancar prin care vor fi eliminate acele hirtii folosite pentru abonament. Totul va functiona simplu si in timp real prin sistem radio. Acest sistem mai functioneaza la aceasta ora doar in Bucuresti. Totul va fi terminat in aproximativ o luna de zile, cind vor veni toate aparatele si va functiona peste aproxamtiv 6 luni atunci cind softul va fi functional si integrat. As vrea sa va mai spun ca avem deja montate in fiecare mijloc de transport panouri active. Acestea vor functiona foarte curind si vor afisa urmatoarea statie. Sistemul va avea si o parte audio si va fi similar celui din metroul din capitala. Din acest punct de vedere, stam cel mai bine la nivel national, fiind un oras relativ mic si raportindu-ne la populatie”, a declarat Stelian Nicola.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 16 Ian 2009 23:29:17    Titlul subiectului: 104377

Un articol interesant despre calitatea serviciilor de transport in comun din Alba Iulia:

http://www.adevarul.ro/articole/costumul-si-cravata-obligatorii-pentru-soferii-de-autobuz-din-alba-iulia.html

Adevarul a scris:
Potrivit Agerpres, fiecare dintre cei peste o sută de angajați ai Societății de Transport Public (STP) Alba Iulia, șoferi și vânzătoare de bilete, a primit câte două costume de culoare închisă și câte cinci cămăși albe și cinci cravate albe cu roșu brodate cu sigla unității. Singura deosebire este că femeile au primit fustă și nu pantalon, investiția fiind de 75.000 de lei.

Potrivit conducerii STP Alba, demersul este unic în țară la nivelul transportului public local, ceva asemănător existând la câteva companii private de transport național și internațional.

La sfârșitul anului 2007, Alba Iulia a fost primul oraș din țară în care fiecare autobuz a fost dotat cu GPS, fiind modernizate și stațiile de așteptare, care au fost dotate cu panouri de afișaj, de unde călătorii află cât au de așteptat până la sosirea următorului autovehicul.

STP Alba Iulia are peste 55 de autobuze, în jur de 40 de stații cu automate de vânzare bilete și circa 30 de stații dotate cu panouri de afișaj. Întreaga investiție s-a ridicat la câteva sute de mii de euro.


Premierele par usor exagerate (la costum se merge si la Brasov, parca si la Ploiesti s-au pus GPS-uri pe autobuze) dar oricum este o situatie remarcabil de buna pentru un oras relativ mic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 30 Iun 2009 18:53:18    Titlul subiectului: 113212

Spalatorie noua la STP Alba Iulia:

http://www.ziarulunirea.ro/art.php?cat=12&pg_id=27360

Unirea a scris:
Conducerea Societății de Transport Public Alba Iulia a achiziționat recent din Austria o spălătorie auto performantă, pentru a conferi călătorilor un spor de confort, valoarea investiției fiind de circa 1 milion de lei (10 miliarde de lei vechi), ne-a declarat Stelian Nicola, directorul STP Alba Iulia. Spălătoria auto este montată în curtea societății și permite spălarea oricărui tip de autovehicul, de la autoturisme la microbuze și autobuze. Instalația permite spălarea șasiului autobuzelor cu jeturi puternice de apă care izvorăsc din partea de jos a stației de spălare, părțile laterale, plafonul, dar și parbrizul sau luneta mijlocului de transport în comun. Spălarea se face cu un șampon special, iar clătirea se realizează cu apă reciclată prin ministația de epurare cu care este dotată spălătoria auto. Totodată, după spălare, caroseria rămâne curată și nepătată, păstrându-se luciul vopselei autovehicului spălat, datorită cerii folosite la lustruirea finală. Spălarea unei mașini durează între 4 și 6 minute, iar procedurile sunt programate computerizat de către operatorul care deservește stația de spălare.
Foarte importantă este și igienizarea internă, care se face în fiecare zi. Zilnic sunt spălate câte două mijloace de transport, astfel că toate mijloacele de transport în comun sunt spălate cel puțin o dată pe lună sau de câte ori este nevoie. Concomitent cu spălarea exterioară, femeile de serviciu angajate special mătură și igienizează interiorul mijlocului de transport.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 09 Oct 2009 11:30:14    Titlul subiectului: 118208

Concurenta, bat-o vina... Iata cum la Alba Iulia este impiedicata construirea unei noi autogari "pe cale birocratica". Autogara Livio-Dario vs autogara Autotrans: castiga cel care are partid "beton" si care se are bine cu consilierii. Articolul de mai jos a fost publicat in cotidianul "Informatia de Alba", editia din 30.09.2009.
Iata si link-ul: http://www.informatiadealba.ro/2009/09/consilierii-pd-l-au-votat-impotriva-lor-si-a-autogarii-livio-dario/

"Consilierii PD-L au votat împotriva lor și a autogării Livio Dario

Construcția autogării de pe strada Iașilor, de către firma Livio Dario, a aprins din nou spiritele în cadrul ședinței Consiliului Local municipal Alba Iulia. Deși în data de 29 iunie a.c. Consiliul local a dat acord favorabil, prin hotărârea nr 214, pentru construcția autogării, ieri situația s-a întors la 180 de grade.

Firma Autotrans ce se află în proprietatea consilierului local, Marius Rotar, a depus o cerere, prin care se cerea revocarea acestei decizii. Printre motivele menționate de către firma Autotrans se menționează faptul că hotărârea de construcție a unei noi autogări încalcă regulamentul urbanistic aprobat de HCL 50/1995. De asemenea, Autotrans contestă faptul că firma Livio Dario nu a depus la documentația necesară pentru construcția autogării actele privind respectarea și încadrarea în normele admisibile de poluare, prin măsurători pentru acest tip de construcție.
Directorul Livio Dario, Liviu Poptean, prezent la ședință, a declarat: „Am obținut avizul de mediu, am consultat cetățenii, am făcut o serie de investiții, iar acum mi se cere să opresc proiectul. Nu mi se pare normal. Consilierii locali să decidă dacă este nevoie de încă o autogară”. La propunerea consilierului liberal Ioan Puican, votul consilierilor a fost secret. În urma votului secret, 10 consilieri au votat împotriva revocării hotărârii CL, 7 au fost de acord, iar doi s-au abținut.

Doar că lucrurile nu s-au încheiat aici. Pe ordinea de zi a ședinței s-a aflat și aprobarea PUZ-ului prin care firma mai sus amintită cerea, practic, să înceapă construcția autogării. Consilierul democrat liberal, Marius Rotar, care este și patronul autogării Autotrans, a propus, însă, amânarea proiectului. Motivul? Oarecum tehnic: autogara pe care o deține, Autotrans, va fi împrejmuită cu un gard, iar după realizarea acestui lucru autobuzele nu vor mai putea intra în autogara pe care firma Livio Dario ar dori să o construiască.

De cealaltă parte, însă, Liviu Poptean a precizat că construcția gardului nu împiedică deloc accesul în autogara pe care o va construi. Astfel, proiectul a fost supus la vot. 7 consilieri, adică liberalii și social democrații au votat pentru construcția autogării, iar cei 12 consilieri PDL prezenți la ședința de consiliu local s-au abținut, nedorind să se pună rău cu propriul coleg de partid. Astfel, orașul reședință de județ va rămâne prin grija consilierilor PD-L cu o singură autogară, deși orașe mai mici din România au două sau trei autogări.
Se pare că în Alba Iulia concurența încă îi sperie pe unii investitori locali, obișnuiți să câștige mult fără să facă mai nimic.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 08 Feb 2010 11:27:17    Titlul subiectului: 123389

Un articol despre unul din angajatii cu vechime ai STP Alba:

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Cornel_Popescu_a_lucrat_pe_-autobuze_cu_rachete_0_203979684.html

Adevarul a scris:
Șef atelier exploatare în cadrul Societății de Transport Public (STP) Alba Iulia, Cornel Popescu lucrează în acest domeniu de activitate din anul 1973. După terminarea școlii profesionale, s-a angajat la Trustul de Construcții Hunedoara, cu sediul în Deva. Era în 1966. După șapte ani de stat în Deva, a venit în Alba Iulia unde din 1973 încoace lucrează doar în transportul public de călători.

În primă fază s-a angajat la ITA Alba, ca electrician auto, apoi ca tehnician și, după absolvirea unui curs de perfecționare în domeniul transportului de persoane la Ministerul Transporturilor, a promovat în funcția de șef atelier exploatare.

Criza din anii ’80

Își desfășoară activitatea la STP Alba Iulia din 1980, de când s-a înființat societatea. „La început s-a numit Intreprinderea Județeană de Transport Local (IJTL) Alba. Pe atunci m-am ocupat de organizarea transportului de călători în toate orașele din județul Alba. Coordonam activitatea autobazelor din teritoriu, din Aiud, Sebeș, Câmpeni, Blaj, Ocna Mureș, Alba Iulia. Am înființat trasee, programe de transport, am măsurat rute, a fost mult de muncă“, povestește Cornel Popescu.

Își amintește de vremurile grele din anii ’80, când era criză de anvelope, de combustibil, nu se găseau uleiuri pentru motoare, piese pentru reparații. „La un moment dat, pentru economisirea de combustibil, s-a trecut la autobuze pe gaz. Noi le ziceam autobuze cu rachete, pentru că avea deasupra tuburile în care se încărca gaz. Erau autobuze puține și oameni foarte mulți, întrucât pe atunci funcționau din plin întreprinderile Mecanica, Refractara sau Utilajul. În câte un Ikarus articulat intrau și 200 de persoane“, afirmă Cornel Popescu.

Are 105 angajați în subordine

Își aduce aminte că în anul 1984 a fost o iarnă grea și foloseau la autobuze motorină de foarte proastă calitate. „Nici nu apucau să plece mașinile din garaj, că se opreau după ce mergeau 200 de metri“, spune zâmbind. Acum lucrurile s-au schimbat radical. Are în subordine 105 angajați, din care 85 de șoferi ce lucrează pe 70 de autobuze moderne.

„De când mă știu, am pus întâi serviciul și dup-aia celelalte, dar trăiesc acum o mare satisfacție, anume că în zilele de azi autobuzele sunt curate, încălzite, bine întreținute, circulă după un program strict, convenabil și pentru populație. Iar când călătorii sunt mulțumiți și noi suntem mulțumiți“, afirmă șeful atelierului de exploatare din cadrul Societății de Transport Public.

Cum trebuie să fie un șofer din transportul de călători?
C.P.: „În afară de capacitățile fizice și psihologice pe care le verificăm periodic, trebuie să aibă multe alte calități. În primul rând, să fie om. De asemenea, să fie corect, disciplinat, cinstit, să aibă cei șapte ani de-acasă. Să fie educat, pentru că lucrează în permanență cu cetățenii, să vorbească civilizat cu oamenii, să fie cât mai amabil cu ei.“



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.63 kb
 Vizualizat:  de 23004 ori

4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 03 Apr 2010 07:59:16    Titlul subiectului: 125402

Care este frecventa mijloacelor de transport local si (inter)judetean aflam din articolul postat de cotidianul "Adevarul", editia din 03.04.2010. Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Programul_de_Pasti_al_serviciilor_si_magazinelor_din_Alba_Iulia_0_236976328.html

"Programul de Paști al serviciilor și magazinelor din Alba Iulia

(...)

Program restrâns în transportul de călători

Duminică, Autogara Autotrans va fi închisă și niciun autobuz nu va circula pe rute intrajudețene sau interjudețene. Luni, 5 aprilie, în a doua zi de Paști, cursele vor avea program special, fiind puse în circulație autobuze pe nouă rute intrajudețene, de la Alba Iulia spre Hăpria, Totoi, Șeușa, Țelna, Șard, Bucerdea Vinoasă, Cricău - Tibru, Poiana Gălzii și Întregalde.

Transportul public de călători din interiorul orașului Alba Iulia va avea un program de duminică atât în 4 cât și în 5 aprilie, la un interval de 15 minute, între orele 07.00 – 22.00. Din data de 6 aprilie, transportul public se va desfășura normal. (...)
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Mai 2010 22:22:27    Titlul subiectului: 126638

Din ciclul "imi rezolv singur problemele"... Un articol apartinand cotidianului "Adevarul", editia din 05.05.2010. Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Varstnic_amenintat_cu_un_cutit_0_256174663.html
Constat cu parere de rau ca toti mai multi tineri (si nu numai) o iau pe aratura atunci cand vine vorba de bunul-simt. Regretabil ca ne rezolvam problemele sau ceea ce credem noi a fi probleme in cel mai prostesc mod cu putinta. Dorim poate sa dovedim ca omul primitiv continua sa existe in Romania.

"Șofer de autobuz amenințat cu un cuțit în autogara din Alba Iulia

Un bărbat de 60 de ani din Aiud, șofer de autobuz, a sesizat Poliția Alba Iulia pentru că a fost amenințat cu un cuțit de un tânăr de 26 de ani în timp ce se afla în autogara din Alba Iulia.

În acest caz polițiștii efectuează cercetări sub aspectul comiterii infracțiunilor de ameneințare și port fără drept, a cuțitului în locuri în care ar putea primejdui integritatea corporală a unor persoane.

Șoferul lucrază la firma de transport Livio Dario și a declarat că a fost urmărit în trafic de tânăr care ar fi fost deranjat de o manevră efectuată de el.
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 07 Mai 2010 16:13:30    Titlul subiectului: 126705

Telverde 0-800-800-STP la STP Alba:

http://www.monitorulab.ro/cms/site/m_ab/news/puteti_vorbi_gratis_cu_reprezentantii_stp_85440.html

Monitorul de Alba a scris:
Societatea de Transport Public Local Alba Iulia a anuntat ieri ca a lansat o campanie de informare avind ca scop imbunatatirea serviciilor oferite calatorilor din Alba Iulia. Astfel, cetatenii pot suna gratuit din orice retea de telefonie fixa sau mobila la 0800800STP sau la 0800800787 pentru a face propuneri de imbunatatire a transportului local sau pentru a semnala eventualele probleme pe care le-au constatat.

Reprezentantii STP au aratat ca modul de functionare a liniei telefonice este foarte simplu: cetateanul suna la numerele indicate si semnaleaza problema sau propunerea sa operatorului STP. Daca isi lasa datele de identificare, reprezentantii STP se obliga sa ii raspunda in scris, acasa, cu privire la modul in care a fost solutionata doleanta sa. Acesti au mentionat ca, pentru imbunatatirea serviciului, toate apelurile vor fi inregistrate.

“Telefonul verde este un serviciu modern prin care deschidem dialogul direct cu cetateanul. Vrem ca oamenii sa se implice, sa ne spuna permanent ce putem face in plus pentru ei fata de ceea ce facem deja. Vrem ca oamenii sa aiba reactii pentru ca acest lucru ne ajuta foarte mult sa ne imbunatatim serviciile, sa raminem in permanenta la nivelul asteptarilor. Am ajuns la niste performante in prezent la Alba Iulia: transportul public este cel mai comod, ieftin si placut mod de a calatori in municipiul nostru. Acest nivel trebuie pastrat, dar pentru aceasta calatorii trebuie sa ne ajute”, a declarat directorul STP, Stelian Nicola.
Acesta a reamintit ca majoritatea autobuzelor detinute de STP sint mai noi de cinci ani si a tinut sa remarce faptul ca timpii de asteptare in statiile din municipiu sint aproape inexistenti sau foarte scurti, datorita frecventei mijloacelor de circulatie in comun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 08 Dec 2010 23:26:06    Titlul subiectului: 2010-12-06 137277

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Muncitorii-Cugir-Alba-Iulia-calatori_0_385161583.html

"Muncitorii de la Cugir au adus primul autobuz în Alba Iulia în 1955. Astăzi sunt 10 milioane de călători pe an

Nicu Neag

Luni 6 dec 2010

Alba Iulia

Dana Zecheru prezintă documentul de la Arhivele Naționale Primul autobuz a circulat în Alba Iulia în 1955 pe traseul centru-gară și a înlocuit trăsurile particulare, care nu mai făceau față numărului crescut de călători. Oamenii au cerut mașina pentru a ajunge mai ușor la gara orașului.

Strigătul birjarului care domolea caii s-a auzit din ce în ce mai puțin în Alba Iulia din anul 1955 când autoritățile vremii au solicitat, la presiunea muncitorilor, primul autobuz care să circule pe străzile din oraș.

tagurialba iuliaautobuzcalatoricugirmuncitoriarhivedana zecheruÎntr-un document datat 8 septembrie 1955, păstrat la Serviciul Judetean Alba al Arhivelor Naționale, se arată că oamenii ajungeau dintr-o parte a orașului în alta doar cu birjele particulare, pentru care plăteau între 3 și 8 lei, în funcție de rută.

Birjele nu făceau față călătorilor

„Numărul birjelor era redus față de numărul călătorilor obișnuiți, dar mai ales al muncitorilor din Alba Iulia, care trebuiau să ajungă la gara orașului, pentru a prinde așa numitul tren «Cugireana », cu care ajungeau la fabrica de armament din din Cugir“, a spust Dana Zecheru, șeful Arhivelor Naționale Alba.

Fabrica din Cugir era la vremea respectivă cea mai mare întreprindere din județ, cu peste 500 de angajați. „Prin punerea în circulație a unui autobuz pe ruta centru-gară s-ar satisface în special cerințele muncitorilor de la Cugir și Hunedoara. Noi vom asigura rentabilitatea precum și adăpostirea acestei mașini și toate cele necesare pentru buna funcționare“, se afirmă în document.

Solicitarea a fost înaintată de Sfatul popular al orașului Alba Iulia, în septembrie 1955, către Secțiunea gospodăriei comunale din Hunedoara. „Existau informații că în Regiunea Hunedoara au fost repartizate mai multe autobuze pentru transportul în comun. Solicitarea a avut și sorți de izbândă, din moment ce într-un document din 1956 se vorbește de singurul autobuz care circula pe ruta centru-gară din Alba Iulia“, a mai spus Dana Zecheru.

Documentele vremii arată că primul autobuz care a circulat prin Alba Iulia avea doar două opriri. Punctul de plecare era din zona sediului actual al Primăriei Alba Iulia și opera în zona gării orașului, de unde călătorii luau trenul sau autobuzele care făceau legătura între Sibiu și Cluj Napoca.

Cifrele actuale ale transportului de călători

Transportul de călători în Alba Iulia s-a organizat oficial abia în 15 noiembrie 1979, când s-a înființat Intreprinderea Județeană de Transport Local (IJTL). Societatea coordona transportul de persoane și mărfuri în tot județul Alba. Din 1991 transportul public de persoane a fost gestionat în Alba Iulia de Regia Autonomă Transcom.

Zece ani mai târziu a luat ființă actuala Societate de Transport Public (STP). În prezent, societatea transportă 10,2 milioane de călători pe an. Sistemul are 25 de linii de transport în lungime de 229 kilometri. De asemenea, 92 de stații, 38 de automate și 5 chioșcuri stau la dispoziția călătorilor pentru bilete și abonamente."


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 14:27:49, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Dec 2010 16:39:10    Titlul subiectului: 137751

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Alba-Iulia-REMEMBER-Calatorie-transformat_0_392960914.html

REMEMBER Călătorie experiment cu un autobuz din 1989 transformat în muzeu
Citat:
Marți, 21 decembrie 2010, timp de aproximativ 2 ore, pe străzile din Alba Iulia va circula pentru ultima oară un autobuz folosit înainte de 1989, transformat într-un muzeu itinerant.

Autobuzul va găzdui o expoziție foto, prin intermediul căreia se încearcă reconstituirea ultimelor zile ale regimului comunist. Zecile de poze expuse surprind instantanee cu atmosfera de la Alba Iulia, din ziua de 22 decembrie 1989.
De asemenea, cei care vor călători cu rudimentarul autobuz vor avea prilejul să trăiască experiența unei călătorii cu transportul în comun al acelor vremuri.
Alături de lipsa alimentelor, a curentului, a căldurii, și altele, transportul în comun în ultimii ani ai regimului comunist a constituit o grea încercare pentru orice român.
Astfel, evenimentul își propune să reamintească albaiulienilor faptul că au ieșit în stradă în zilele de 21 și 22 decembrie 1989, și pentru că mersul cu autobuzul se transformase în acele zile de decembrie într-o adevărată aventură.

Manifestarea intitulată sugestiv, REMEMBER -DECEMBRIE 1989 este organizată de Consiliul Județean Alba, Primăria Municipiului Alba Iulia, Instituția Prefectului Județul Alba, Societatea de Transport Public Alba Iulia și Muzeul Național al Unirii Alba Iulia.

Lansarea autobuzului va avea loc, marți, 21 decembrie 2010, la ora 11.00 din fața Palatului Adimistrativ din Alba Iulia. Până pe data de 24 decembrie 2010 autobuzul va staționa între Sala Unirii și Clădirea Muzeului.
Despre ce autobuz e vorba mai exact? Question

Este vorba despre un Ikarus articulat... dar foarte, FOARTE prost decorat (parere personala). Confused Il recunoaste cineva din zona? Ce nr. de parc are?

Din cate am citit pare sa fie ultimul, si dupa expozitie v-a lua drumul Remat-ului. De ce?? Daca este cu toate inspectiile la zi de ce il caseaza? Mad Mai bine sa fie pastrat si asa ca "muzeu". Eu vad situatia ca si cum RATT sau RATB si-ar duce la casat vehiculele vechi restaurate pentru muzeu.
Cum poti sa-l lauzi ca are totul la zi etc. si apoi sa adaugi sec ca-l duci la casat?! Evil or Very Mad Ce gandire bolnava...
Sa ma contrazica cineva daca considera ca gresesc.

Mi-am permis sa subliniez unele puncte care mi s-au parut importante sau reprezentative din articol. Wink

De asemenea exista un filmulet in care casiera/taxatoarea il bruscheaza pe un pasager, halal "muzeu" ... ce vor sa dovedeasca, cat de nepolitocoase erau taxatoarele pe atunci? (http://www.youtube.com/watch?v=c5Ki-5IxzVk)

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Alba-IuliaAutobuz-transformat-amintirea-Revolutiei_0_394160916.html
Citat:
Autobuzul a fost tapetat cu imagini de la Revoluție.
Pe stăzile din oraș a circulat astăzi pentru ultima oară un autobuz folosit și în anul 1989. În interiorul mijlocului de transport în comun sunt expuse imagini de la Revoluție surprinse în Alba Iulia. „Râma“ sau „aspiratorul“ va staționa până de Crăciun în fața Sala Unirii.

Astăzi, timp de aproximativ două ore, pe străzile din Alba Iulia a circulat pentru ultima oară un autobuz folosit înainte de 1989.
Autobuzul marca „Icarus“, denumit și acordeon, râmă sau aspirator, s-a transformat pentru trei zile într-un muzeu itinerant ce conține fotografii realizate la Revoluție în Alba Iulia.

„Remember -Decembrie 1989“ își propune să le reamintească albaiulienilor faptul că au ieșit în stradă în zilele de 21 și 22 decembrie 1989 și că mersul cu autobuzul s-a transformat într-o adevărată aventură.

„Acest eveniment se vrea o reconstituire a evenimentelor ce au avut loc în urmă cu 21 de ani. Lumea a cam uitat cum se trăia în regimul comunist. Unora le va reaminti de acele vremuri, iar tinerii le pot cunoaște îndeaproape “, a spus Liviu Zgârciu, purtătorul de cuvânt al Muzeului Unirii din Alba Iulia.
Acesta a precizat că în autobuz sunt expuse în jur de 50 de fotografii. Instantaneele au fost realizate de fotografii Revoluției, Emil Pojar, Traian Mârza și Nicu Murgășan.

„Pozele surprind imagini realizate în punctele fierbinți ale orașului, în seara de 21 decembrie și în dimineața zilei de 22. Pe lângă fotografii mai poate fi vizionat și un film. Este expus și un document din arhivele SRI cu privire la consumul de combustibil“, a mai spus Liviu Zgârciu, organizatorul evenimentului. Pe autobuz sunt scrise lozinci cu „Jos Ceaușescu“, și „Libertatea“.

Călătorie gratuită
Cei care au parcurs orașul cu rudimentarul autobuz au avut prilejul să trăiască experiența unei călătorii cu transportul în comun al acelor vremuri.
„Mi se pare o idee bună. Am luat parte la evenimentele de la revoluție, am ieșit în stradă. A fost agitație, îmbulzeală. E o diferență de la cer la pâmânt față de vremurile de atunci“, a spus Mircea Moguț, de 48 de ani, electrician auto.

În Alba Iulia au funcționat 60 de autobuze Icarus, fiecare având 120 de locuri. Ele circulau din oră în oră și asigurau transportul atât în interiorul orașului, cât și spre fabrici.

„Autobuzele Icarus au fost scoase din circulație în Alba Iulia în anul 2006. Noi ne ocupăm de transportul în comun și în orașul Turda. Aici a funcționat un astfel de autobuz până în luna mai a acestui an. Autobuzul respectiv este funcțional, are toate documentațiile valabile, revizia, inspecția tehnică periodică și documentele eliberate de ARR. După expoziție va fi dus la REMAT“, a spus Stelian Nicola, directorul Societății de Transport Public Alba. Valoarea de inventar a autobuzului este de 4.222 de lei.

Până pe data de 24 decembrie 2010 autobuzul va staționa între Sala Unirii și Clădirea Muzeului.
Cateva poze ce apartin Ziarului Adevarul:


Alba_buz_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  682.87 kb
 Vizualizat:  de 21851 ori

Alba_buz_1.jpg



Alba_buz_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  743.62 kb
 Vizualizat:  de 21851 ori

Alba_buz_2.jpg



Alba_buz_3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  747.56 kb
 Vizualizat:  de 21851 ori

Alba_buz_3.jpg



Alba_buz_4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  590.47 kb
 Vizualizat:  de 21851 ori

Alba_buz_4.jpg



Alba_buz_5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  696.02 kb
 Vizualizat:  de 21851 ori

Alba_buz_5.jpg



Alba_buz_6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  629.47 kb
 Vizualizat:  de 21851 ori

Alba_buz_6.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mie 29 Dec 2010 18:44:26    Titlul subiectului: 2010-12-29 138188

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Prima-autogara-Alba-Iulia-milioane_0_398960415.html

"Prima autogară din Alba Iulia, vândută cu 1,5 milioane de euro

Nicu Neag

Miercuri 29 dec 2010

Alba Iulia

Actuala clădire a autogării va fi demolată

Noul proprietar este Societatea de Transport Public SA, care va demola clădirea și va construi cel mai modern terminal de transport public de călători din țară. Investiția este estimată la 6 milioane de euro.

Prima autogară din Alba Iulia, deținută de omul de afaceri Marius Rotar, care este și consilier local, a fost cumpărată cu 1,5 milioane de euro de Societatea de Transport Public (STP) din Alba Iulia. În prețul tranzacției sunt incluse clădirea, terenul, 12 autobuze deținute de societatea „Autotrans“ și licența pentru autogară. În total, este vorba de o suprafață de teren de 7.000 de metri pătrați.

Actuala autogară a fost ridicată în urmă cu 30 de ani. Singurele lucrări de modernizare au fost făcute anul trecut: pavarea cu dale a terenului din jurul autogării, reamenajarea peroanelor, modernizarea grupurilor sanitare, înlocuirea vechii tâmplării cu geamuri termopan, și au fost estimate de fostul proprietar la 400.000 lei. Construcția va fi demolată în întregime. Investiția va deservi 7.500 de călători pe azi, respectiv aproximativ 2 milioane pe an.

Transport metropolitan

„Terminalul va avea spații moderne, încălzite, unde vor exista birouri de informații, birou de control trafic, cafenele. Va fi prevăzut și un spațiu de parcare, unde cei care doresc pot să-și lase mașina proprie și să ia autobuzul pentru a-și rezolva problemele pe care le au în Alba Iulia“, a spus Stelian Nicola, directorul Societății de Transport Public Alba Iulia.

Terminalul auto va implica și transportul de persoane din 11 localități din județ, care fac parte din Asociația Intercomunitară Alba Iulia. „Vrem să punem în practică ideea de transport metroplitan, în premieră națională. Alba Iulia să fie centrul de dirijare pentru transportul public de persoane dinspre și spre aceste localități, dar și pentru autocarele care leagă Alba de județele limitrofe“, a mai spus Stelian Nicola. Investitorul estimează că anul viitor va fi finalizată partea de proiectare, iar din 2012 vor începe lucrările, care vor dura aproximativ doi ani."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2011 14:39:13    Titlul subiectului: 151455

Asa cum am tot spus-o, merita laudati cei de la STP pentru deschiderea pe care o dovedesc fata de tot ce e nou, modern si inovativ:

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Filtru-combustibil-STP-Alba-Iulia_0_579542128.html#

"INVENȚIE Filtru special de aer care reduce consumul de combustibil pe autobuzele STP Alba Iulia

26 octombrie 2011

Autor: Dorin Țimonea

Alba Iulia
Inventatorul Corneliu Birtok Băneasă prezintă filtrul inovator

Societatea de Transport Public Alba Iulia a început o colaborare cu inventatorul Corneliu Birtok Băneasă, autorul unui filtru special de aer care reduce consumul de combustibil și mărește puterea motorului. Un asemenea filtru a fost montat experimental pe unul dintre autobuzele STP.

S-a constatat,după aproximativ două săptămâni, o reducere cu aproape 10% a consumului, fără a se înregistra alte efecte secundare. "Acest lucru ne duce cu gândul la extinderea experimentului și la celelalte tipuri de autobuze din dotare. Monitorizarea este încă în progres dar vom reveni cu amănunte legate de performanțele atinse", a spus Stelian Nicola, directorul STP.

”A fost montat un filtru supraaspirant pe un autobuz Guleryuz, cu motorizare MAN. Acest filtru este multifuncțional: pe lângă funcția principală de filtrare a aerului, acesta crește viteza aerului aspirat și scade rezistențele gazodinamice la înaintarea aerului. Rezultatul este o creștere a puterii motorului cu 8-9% care este obținută la 350-400 de ture mai puțin decât în cazul filtrului original. Adică, în cazul unei turații de 2600 rotații pe minut cu filtru supraaspirant rezultă aceeași putere ca la 3000 de rotații cu filtru clasic, rezultând astfel o economie de combustibil care poate ajunge până la 15%. Toate filtrele sunt marca ”AIR by Corneliu”, 100% românească și sunt produse de mine”. a declarat Corneliu Birtok Băneasă.

Bazele colaborării cu inventatorul român s-au pus la Târgul ALEA 2011, desfășurat la Alba Iulia, unde acesta și-a expus filtrele cu care a impresionat juriile unor saloane mondiale de inventică. Corneliu Birtok Băneasă este deținătorul premiului WIPO (Organizația Mondială pentru Proprietate Intelectuală - GENEVA) “Cel Mai Bun Inventator” acordat în cadrul Salonului Internațional de Invenții și Investiții de la Moscova Moscova, în septembrie 2010, o distincție care se acordă o singură dată în viață unui inventator. De asemenea, Corneliu Birtok Băneasă a primit pentru invenția sa mai multe medalii de aur la cele mai prestigioase saloane de inventică din străinătate.

"Prin reducerea consumului, filtrul inventat de Corneliu Birtok Băneasă ajută și la reducerea poluării – un aspect foarte important pentru STP Alba, care a investit în ultimii ani în autobuze Euro 5. Majoritatea celor 86 de autobuze din dotarea STP sunt mai noi de cinci ani, au aer condiționat și sisteme de încălzire suplimentară și generează un impact redus asupra mediului", a mai afirmat Stelian Nicola."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Apr 2012 11:26:27    Titlul subiectului: 155294

Din nou, STP Alba Iulia isi are asociat numele cu idei revolutionare pentru transportul public romanesc si international...
Bravo lor, mereu in avangarda!

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Filtru-Iulia-Salonul-Inventii-Geneva_0_686931482.html

"Filtru de aer montat pe autobuzele din Alba Iulia, medaliat cu aur la Salonul de Invenții de la Geneva

22 aprilie 2012

Autor: Dorin Țimonea

Inventatorul Corneliu Birtok-Băneasă prezintă filtrul montat pe autobuze

Inventatorul român Corneliu Birtok-Băneasă a primit, sâmbătă, la Salonul International de Invenții de la Geneva medalia de aur pentru invenția denumită “Filtru supraaspirant universal pentru motoarele de mare litraj”. Filtrul de aer este montat pe autobuzele Societății de Transport Public din Alba Iulia.

Invenția a fost apreciată si de către membrii delegației Poloniei la acest Salon, care i-au acordat un premiu special. “Am prezentat la Geneva un filtru de aer special destinat motoarelor de mare litraj. El a fost testat deja cu rezultate foarte bune pe mai multe autobuze ale Societatii de Transport Public din Alba Iulia. De altfel, șeful Atelierului întreținere-reparații de la STP Alba Iulia, ing. Florian Borza, m-a însoțit la acest salon”, a declarat inventatorul Corneliu Birtok-Baneasa. El a adăugat că la Salonul Internațional de Invenții de la Geneva a mai participat și la două seminarii CERN (acceleratorul de particule) și WIPO (seminar pe probleme de proprietate intelectuală).

Participarea cu această invenție la Salonul de la Geneva a fost posibilă în urma selecției naționale organizate de Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică (ANCS). Manifestarea de la Geneva a fost programată în perioada 18-22 aprilie 2012 și a reunit 798 de inventatori din 46 de țări, fiind prezentate aproape 1.000 de invenții.

Filtrul de aer asigură o scădere între 8 si 12% a consumului de combustibil la autobuze, în condițiile unui trafic urban. Folosirea dispozitivului permite motorului să dezvolte o putere mai mare, în condițiile în care acesta funcționează cu o turație mai mică. Diferența de turație se reflectă astfel într-o economie de carburant, care poate ajunge pînă la 15 litri la 100 km parcurși. Colaborarea lui Corneliu Birtok Băneasă cu STP Alba Iulia a început anul trecut cu instalarea unui prim filtru pe un autobuz din parcul auto."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 07 Aug 2012 15:21:30    Titlul subiectului: 157936

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iulia/Disputa-Consiliul-Alba-Iulia-serviciului_0_751125127.html#

"Dispută în Consiliul local Alba Iulia: contractul privind serviciul de transport călători respins de consilieri

7 august 2012

Autor: Dorin Țimonea | 7 afișări

Serviciul va fi derulat în continuare de STP Alba Iulia

Consiliul local Alba Iulia nu a aprobat în ședința desfășurată marți, 7 august 2012, contractul de delegare a gestiunii transportului public de persoane între Asociația AIDA – Transport Local și Societatea de Transport Public. Primarul Mircea Hava a declarat că decizia poate determina întreruperea serviciului în oraș.

Proiectul de hotărâre a fost primul pe ordinea de zi a ședinței Consiliului local. Doar 10 consilieri (9 PDL și unul de la PSD) au votat pentru aprobarea contractului, iar șapte (PNL – PPDD și unul de la PSD) s-au abținut. Hotărârea este esențială pentru ca Societatea de Transport Public (STP) SA să poată prelua serviciul, oficial, de la Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia (AIDA) – Transport Local.

Oferta STP a fost declarată câștigătoare în luna iunie 2012. AIDA – Transport Local a preluat de la Consiliul local Alba Iulia și de la administrațiile locale din alte șase comune de lângă reședința județului (Ciugud, Sîntimbru, Galda de Jos, Întregalde, Cricău și Ighiu) serviciul de transport public persoane. Cele șapte localități au în total 90.000 de locuitori. Studiul realizat arată că pe traseele noului sistem de transport vor circula într-un an 11,5 milioane de călători.

Asociația a derulat procedurile legale de atribuire a serviciului, care a fost adjudecat de STP Alba Iulia. Următorul pas a fost aprobarea contractului în Consiliile locale, dar aleșii din Alba Iulia nu au reușit să se pună de acord. La finalul ședinței s-a discutat despre posibilitatea reluării votului, dar, până la urmă, s-a pus în discuție convocarea unei ședințe extraordinare pentru discutarea și aprobarea proiectului de hotărâre.

“În mod normal ieșim din AIDA, toate cheltuielile care s-au făcut o să le dăm înapoi. Suntem din nou ca la început, poate va trebui să facem o licitație pe oraș. O să mă consult cu juriștii să vedem ce este de făcut. La prima vedere suntem în aer și poate va fi nevoie să circulăm pe jos. Este responsabilitatea Consiliului local. Noi am făcut toate demersurile. Este un consiliu care lucrează împotriva cetățeanului. Avem un transport în comun cum nu are nimeni în toată zona“, a spus Mircea Hava. Primarul a apreciat, totuși, că este puțin probabil ca serviciul să fie interupt.

Consilierul PNL Gabriel Pleșa a afirmat că decizia de abținere a venit ca urmare a discuțiilor care au existat în legătură cu transportul public din Alba Iulia. “Marea majoritate a consilierilor care s-au abținut se tem de problemele din trecut, când au dat declarații la DNA. Au considerat că e mai bine să se abțină. Orașul nu poate rămâne fără transport. Se va găsi o soluție. Probabil se va reveni într-o ședință extraordinară unde se vor explica lucrurile concret și suntem gata să ne reconsiderăm poziția“, a spus Gabriel Pleșa."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 02 Oct 2012 14:56:59    Titlul subiectului: 159383

Cum ai da-o, nu e bine, pe tiga... aaa, rromani ii trage ata tot la maxi-taxi... normal ca servicii bune nu poti avea decat platind.

http://alba24.ro/nemultumiti-ca-platesc-prea-mult-primarii-localitatilor-membre-aida-transport-local-sunt-hotarati-sa-paraseasca-asociatia-125828.html

"vineri, 21 septembrie

Publicat de Adina E. Curta

Nemulțumiți că plătesc prea mult: Mai mulți primari ai localităților membre AIDA – Transport Local sunt hotărâți să părăsească asociația

După abia două săptămâni de când a fost introdus sistemul de transport public de persoane în Zona Metropolitană Alba Iulia, au apărut primele scandaluri și nemulțumiri ale primarilor din localitățile membre AIDA. Aceștia sunt hotărâți să părăsească asociația și să revină la vechile companii de transport, după ce angajații AIDA – Transport Local le-au cerut să plătească subvenții de sute de mii de lei pe an, cheltuială neprevăzută inițial, după finalizarea licitației câștigate de Societatea de Transport Public (STP) Alba. Banii suplimentari au fost solicitați pe motiv că „rutele nu sunt profitabile” și ar reprezenta diferența dintre costurile serviciului și încasările companiei.

Transportul public de persoane este efectuat în Alba Iulia, Ciugud, Sîntimbru, Galda de Jos, Întregalde, Cricău și Ighiu și localitățile componente ale acestora. Inițial, în cadrul unei ședințe, primarii acestor localități au fost informați că singurele subvenții pe care vor fi nevoiți să le achite vor fi cele către anumite categorii de persoane, potrivit legii. Ulterior aceștia au aflat că, pe lângă acele subvenții, mai trebuie să acopere din propriile finanțe și „pierderile” companiei de transport, mai precis diferența dintre costul efectiv al serviciului și încasări.

Primarul comunei Ciugud, Gheorghe Damian: „Ni s-a spus că nu trebuie să plătim nicio altă subvenție în afară de cea pentru veterani de război, eroi ai revoluției și persoane cu handicap!”

Primarul din Ciugud, Gheorghe Damian, s-a arătat hotărât să se retragă din asociație, din motiv că nu dispune de suficiente fonduri pentru a plăti subvențiile solicitate de AIDA, însă ar prefera să nu fie nevoit să recurgă la această măsură, după atâția ani de muncă pentru funcționarea acestui proiect. „Cu siguranță că vom părăsi AIDA și vă spun de ce. Când s-a finalizat licitația noi am întrebat foarte clar comisia, eram 6 primari de comune de față. Trebuie să plătim vreo subvenție? Și ne-au spus că nu, în afară de subvenția la care ne obligă legea, pentru veterani de război, văduve de veterani de război, eroi ai Revoluției, persoane cu handicap grav și bineînțeles, dacă vreun Consiliu Local hotărăște și are dispoziția financiară de a-i subvenționa pe elevi, pensionari etc. Asta a fost discuția între noi, ca acum să vină să ni se spună că de fapt trebuie să dăm în jur de 6 miliarde pe an. Efectiv nu avem de unde. Prioritățile noastre, cel puțin ale comunei Ciugud, sunt altele, mult mai mari”.

„Eu am fost împuternicit de AGA să semnez documente de bancă și alte documente, în urmă cu un an de zile și în urma discuțiilor ce le-am avut ultima data în AGA mi s-a părut că am fost șantajat oarecum chiar de cei pe care i-am angajat să ne reprezinte interesele, respectiv de angajații AIDA. Atunci am considerat că nu mai pot să semnez niciun document, pentru că risc să mi se pună sub nas tot felul de documente nelalocul lor. La ultima AGA s-a stabilit foarte clar că nu avem de plătit decât subvențiile de care știam, dar acum unul dintre angajați vine să ne ceară alți bani, ori când cineva încearcă să ne mintă, trebuie să reacționăm”, a adăugat Gheorghe Damian.

Întrebat ce soluție vizează pentru rezolvarea problemei, primarul din Ciugud a explicat că nu își dorește să se retragă din AIDA, mai ales după ce a văzut proiectul funcționând în Franța, însă speră ca lucrurile să reintre în normal: „La ora actuală nu aș prea vrea să ies din AIDA pentru că am muncit 4 ani de zile, am crezut în proiectul ăsta, l-am văzut funcționând în Nantes, în Franța, am venit cu ideea asta de acolo și chiar nu aș vrea să se rupă toată munca asta de 4 ani. Eu nădăjduiesc că vom ajunge la un consens și că vom reintra pe un făgaș normal, altfel, singura variantă de moment ar fi transportul județean, care era și înainte de povestea cu AIDA”.

Primarul comunei Întregalde, Teodor Florea: „Dacă vor continua cu solicitările și nu ne vor avantaja, altă soluție nu avem decât să ne retragem din AIDA”

Primarul din Întregalde, Teodor Florea, ne-a explicat că subvenția pe care o solicită Societatea de Transport Public (STP) este imposibil de suportat de către Primăria Întregalde, iar dacă suma nu va fi diminuată, comuna se va retrage din Asociație: „Nu am discutat amănunțit cu alți primari. Dar dacă vor continua cu solicitările și nu ne vor avantaja, altă soluție nu avem decât să ne retragem din AIDA. Ne cer subvenții pe care noi nu putem să le plătim, 12.680 lei pe lună. Este foarte mult pentru comuna Întregalde. Am rămas înțeleși ca până la mijlocul lunii octombrie să se mai facă o analiză concretă și să se stabilească dacă rămâne această sumă. Ei susțin că nu este rentabilă această rută, de Întregalde. Dacă nu vom mai putea colabora, vom căuta o altă soluție, pentru că mai există societăți private care ar putea asigura transportul în această zonă. O altă opțiune ar fi să ne unim cu Galda de Jos și să găsim o soluție împreună”."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mar 02 Oct 2012 23:04:02    Titlul subiectului: 159387

Mi se pare normal. Nu poti sustine o linie NERENTABILA. E al naibii de greu de intretinut un autobuz, costuri prea mari. Consuma vreo 30%... Ca sa nu mai zic cat costa rovigneta, cauciucuri vara/iarna, diverse costuri de intretinere si reparatii (se mai defecteaza ceva, un schimb de ulei, filtre etc.),salariul soferului s.a.
Calatori oare sunt asa de multi? Care e pretul biletului? Distanta parcursa pe cursa etc. Acum intreb si eu: se amortizeaza MACAR costul pe combustibil (mai ales ca motorina e al naibii de "ieftina")?? Asa ca acei primari cam au dreptate intr-o oarecare masura. Eu unul asa zic dupa niste calcule facute in mare.
Catalin Ghita a scris:
normal ca servicii bune nu poti avea decat platind.
Platind cu ce?? Stii tu vreo comuna cu un buget generos,fara probleme financiare? E cumva statul full de bani si eu nu stiu? Nu ar strica si ceva argumente... Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 03 Dec 2013 12:00:41    Titlul subiectului: 169317

V-am mai spus eu ca Alba Iulia a luat fata multor orase cu "pretentii" ale tarii si chiar din strainatate...

Bravo lor!

http://adevarul.ro/locale/alba-iulia/premiera-romania-internet-gratuit-autobuzele-calatori-alba-iulia-1_529788a9c7b855ff564e7f61/index.html

"Premieră în România: internet gratuit în autobuzele de călători din Alba Iulia

28 noiembrie 2013

Articol de Dorin Timonea

Alba Iulia are unul dintre cele mai performante sisteme de transport călători din țară Din data de 1 decembrie 2013, călătorii din Alba Iulia și Zona Metropolitană vor avea posibilitatea să se conecteze la internet wireless, în orice mijloc de transport al Societății de Transport Public, indiferent de ruta pe care circulă. Operatorul de transport din Alba Iulia introduce acest serviciu, în mod gratuit, în premieră în România. În perioada 1-8 decembrie 2013, accesul va fi liber pentru toți călătorii.

După această perioadă, se vor putea conecta la internet doar posesorii de carduri de mobilitate urbană. Accesul la internetva fi gratuit și se va face pe baza unui cod de acces ce poate fi obținut în două moduri: de la orice chioșc STP, sau online la prima accesare a serviciului STP WiFi, pe baza Codului Numeric Personal (CNP) al posesorului de card. Locuitorii municipiului Alba Iulia și oaspeții care vor vizita orașul cu prilejul Zilei Naționale a României vor putea circula cu autobuzele Societății de Transport Public Alba Iulia pe orice traseu, în toate zonele tarifare, întreaga zi, achitând prețul unui singur bilet care va fi valabil pe tot parcusul zilei de 1 Decembrie. În acest fel, STP încearcă să încurajeze cât mai multă lume să vină în Capitala Marii Uniri cu prilejul acestei zile speciale pentru toți românii. ”STP face acest gest în fiecare an pentru a-i încuraja să vină la Alba Iulia pe cât mai mulți dintre cetățenii din zonele situate în jurul municipiului, acoperite de traseele STP. Este un cadou pe care îl facem de Ziua Națională și reprezintă modul nostru de a sprijini autoritățile locale care organizează manifestările dedicate acestei zile” a spus directorul Societății de Transport Public Alba Iulia, Stelian Nicola. Societatea de Transport Public Alba Iulia va suplimenta cursele care fac legătura dintre zona autogării și a gării și cea a Platoului Romanilor din Cetate și a celorlalte locuri de desfășurare a evenimentelor, asigurându-se o fluență crescută a mijloacelor de transport, astfel încât oamenii să nu fie nevoiți să aștepte în frig. Un bilet costă 2,0 lei în zona tarifară 1 (în interiorul orașului) și este în mod normal valabil o oră pe toate traseele STP, dar, cu prilejul Sărbătorii Zilei Naționale, acest bilet își va prelungi valabilitatea la o zi. Și biletele cu preț diferit, aferente celorlalte zone tarifare, vor fi de asemenea valabile întreaga zi. Biletele achiziționate prin SMS, la prețul de 0,40 euro plus TVA, sunt valabile doar în zona tarifară 1. Alba Iulia deține unul dintre cele mai perfomante sisteme de transport public din România, multe dintre îmbunătățirile realizate în ultimii ani, reprezentând premiere naționale. STP Alba Iulia este compania de transport public care a reușit în ultimii ani să crească semnificativ calitatea serviciilor, aproape de toate standardele din Uniunea Europeană: anunțare vocală (prin sistemul voice – box) și vizuală (prin panouri de afișaj) în stații și autobuze, valabilitatea biletului extinsă la o oră, posibilitatea achitării biletului prin SMS, ticketing electronic și multe altele."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 15 Dec 2013 20:32:34    Titlul subiectului: 169593

A venit si recunoasterea eforturiloe depuse de STP Alba, cred ca merita cu prisosinta laude pentru ceea ce au facut si pentru faptul ca nu s-au balacit in mocirla care domneste aproape peste tot in transportul public din Romania.

http://adevarul.ro/locale/alba-iulia/mesaje-internationale-stp-alba-iulia-mai-bun-transportator-autobuze-europa-1_52ac7142c7b855ff56b46fc1/index.html

"Mesaje internaționale pentru STP Alba Iulia, cel mai bun transportator cu autobuze din Europa

14 decembrie 2013

Articol de Dorin Timonea

Directorul STP Alba Iulia, Stelian Nicola (mijloc), a primit premiul de excelență din partea IRU Premiul de excelență oferit STP Alba Iulia de către IRU (Uniunea Internațională a Transportului Rutier) pentru Cel mai bun operator de transport cu autobuze din Europa (IRU Bus Excellence Award 2013) atrage suportul unor organizații internaționale pentru operatorul de transport public din Alba Iulia.

Secretarul general al UITP (Asociația Internațională pentru Transport Public), Alain Flausch și managerul pentru Europa Centrală și de Est, Artur Perchel, au transmis o scrisoare de felicitare pentru premiul obținut. ”În numele UITP, am dori să vă felicităm călduros pentru câștigarea prestigiosului IRU Bus Excellence Award 2013 (…) Ne bucurăm în mod particular pentru faptul că acest premiu ajunge la unul dintre cei mai activi membri ai noștri. Este un succes care poate inspira mai ales companii din Europa Centrală și de Est care în ultima vreme reușesc să atingă și chiar să depășească standardele europene de transport public. Folosind această ocazie, dorim să subliniem cât de mult apreciază UITP implicarea activă a STP ca membru al organizației noastre, în special în Comitetul pentru Autobuze. Suntem foarte interesați ca STP să își continue implicarea în forumul UITP și în alte organisme de lucru ale asociației”, se arată în scrisoare. În același document, secretarul general al UITP, Alain Flausch și-a exprimat dorința de a vizita STP și orașul nostru, anul viitor și a adresat, de asemenea, o invitație către transportatorul din Alba Iulia la Bruxelles, pentru a discuta detaliat despre viitoarele proiecte comune. De menționat că celălalt semnatar al scrisorii, managerul pentru Europa Centrală și de Est, Artur Perchel, este deja un prieten al orașului Alba Iulia. Acesta a vizitat orașul nostru în luna martie a acestui an, când s-a interesat de modul de funcționare al transportului local și de îmbunătățirile realizate în ultimii ani. Societatea de Transport Public (STP) S.A. Alba Iulia a câștigat premiul de excelență oferit de IRU (Uniunea Internațională a Transportului Rutier), acordat o dată la doi ani, pentru cel mai bun operator de transport cu autobuze din Europa (IRU Bus Excellence Award 2013), premiu acordat pentru investiții importante într-o flotă de vehicule confortabile și ecologice, pentru facilitățile dedicate persoanelor cu dizabilități și pentru programul său punctual, sistemul integrat de ticketing, gradul de satisfacție al clienților și politica de informare a călătorilor.“Juriul a răsplătit STP SA Alba Iulia pentru politica sa remarcabilă și cuprinzătoare care îndeplinește toate obiectivele campaniei SMART MOVE, și va deveni, fără îndoială, o sursă de inspirație și un model pentru multe companii din regiune”, a spus Yves Mannaerts, vicepreședinte IRU, cu prilejul decernării premiului. Potrivit reprezentanților IRU, cel mai mult au contat realizările deosebite ale STP într-un timp scurt, într-o zonă a UE în care lucrurile se schimbă de cele mai multe ori prea încet sau în direcții greșite. Uniunea Internațională de Transport Public – UITP este o rețea intenațională pentru autorități și operatori, institute de știință și cercetare și furnizori de servicii legate de industria transporturilor. UITP are în prezent peste 3400 de membri din 92 de țări și se consideră avocatul global al transportului public și al inovațiilor din acest sector. STP Alba Iulia este membru UITP din 2007, iar anul trecut, operatorul din Alba Iulia a găzduit întâlnirea cu numărul 100 a Comitetului de Transport Regional al acestei organizații, în timpul căruia s-au pregătit documentele pentru Congresul Mondial al UITP din 2013."



646x404.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.79 kb
 Vizualizat:  de 17534 ori

646x404.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ALBA Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community