|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 09 Aug 2013 19:23:18 Titlul subiectului: |
166329 |
|
Vagonul a fost reparat si circula de vreo 3 saptamani (v. si sfarsitul paginii anterioare).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.42 kb |
Vizualizat: |
de 17777 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.69 kb |
Vizualizat: |
de 17777 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.31 kb |
Vizualizat: |
de 17777 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.56 kb |
Vizualizat: |
de 17777 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.03 kb |
Vizualizat: |
de 17777 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.66 kb |
Vizualizat: |
de 17777 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.79 kb |
Vizualizat: |
de 17777 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.56 kb |
Vizualizat: |
de 17777 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.41 kb |
Vizualizat: |
de 17777 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Sep 2013 09:29:20 Titlul subiectului: |
167191 |
|
Noua duda in materie de ghiorlaneala: blocarea celor doua linii de tramvai din rondul de la Agronomie cu masini, multe inmatriculate in judetele de prin jur ("studenti") oprite melteneste in rastel, oblic sau perpendicular pe cele doua linii. E un nou soi de "socializare" ghiorlanistica, unii sezand cu cururile pe masini la o sporovaiala (oare ce-or avea a-si spune niste retarzi?!) dar cei mai multi conversandu-se (sau lingandu-se, sau ce mama naibii fac ei acolo) in interiorul masinilor. Seara, catre ora 22, fenomenul e in plina desfasurare, dar mai nou a inceput aceasta practica si ziua.
Duda de "breaking news" e utilizarea, in aceeasi zona, de masinute teleghidate, alergate din spate cu masina meltenilor atat in jurul rondului, cat si pe Aleea Sadoveanu si pe Aleea Grigore Ghica Voda.
Politie sau ceva?! He, he... Doar suntem la Iasi, oras scapat complet de sub control si de sub domnia bunului simt.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Sep 2013 10:31:54 Titlul subiectului: |
167193 |
|
Mai vrei ceva. Nu mai tii minte cum ii cautau vatmanii prin cluburi pe aia de pe Cuza Voda, ca isi parcau masina pe liniile de tramvai. Fac chestia asta peste tot prin oras, mai nou si prin Tatarasi, inainte de refugiul din dispecer.
|
|
Sus |
|
|
Bogdan A.
Data înscrierii: 14/Noi/2007 Ultima vizita: 07/Aug/2023 Mesaje: 70 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Sep 2013 16:04:58 Titlul subiectului: |
167216 |
|
Ar trebui dată o hotărîre locală care să acorde dreptul ca, după constatarea blocării căilor de rulare a tramvaiului cu ajutorul aparatelor foto digitale sau chiar a telefoanelor mobile dotate cu cameră, tramvaiele să aibă voie să împingă ușor, indiferent de daunele produse mașinilor, autoturismele de pe calea de rulare. Și orice protest să se soldeze cu amendă pentru șoferul vinovat de blocare, suspendarea carnetului și ridicarea talonului autoturismului (pentru că, nu-i așa, nu poate circula cu tabla boțită!).
Sincer, asta merită. Ar merita dotat fiecare tramvai cu o țepușă solidă, bine ascuțită, folositoare ca berbec pentru a distruge cît mai multe în mașinile respectivilor. Măcar s-o simtă la buzunar...
Abia atunci or să se gîndească de două ori unde-și lasă cazanele.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 18 Sep 2013 18:16:35 Titlul subiectului: |
167241 |
|
De ce nu se foloseste fontul acela si pentru celelalte tramvaie GT4 sau in general alte tramvaie ale RATP? Este mai mic, dar arata mult mai bine, celalalt pare scris de mana.
Nu vreau raspunsuri legate de bani, nu ma refer la o schimbare peste noapte, ci la vagoanele care se revopsesc, cum a fost 126.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 24 Noi 2013 19:33:21 Titlul subiectului: |
169137 |
|
Masina 475, distrusa in partea frontala in accidentul din Canta de pe 4 octombrie 2012, a fost refacuta (la reparatie a contribuit si "defuncta" 388).
sursa foto 1 si 2: BZI
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.52 kb |
Vizualizat: |
de 16217 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.16 kb |
Vizualizat: |
de 16217 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.01 kb |
Vizualizat: |
de 16217 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.65 kb |
Vizualizat: |
de 16217 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.86 kb |
Vizualizat: |
de 16217 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 09 Dec 2013 14:23:44 Titlul subiectului: |
169430 |
|
Din pacate, tocmai a avut loc un accident grav la intersectia Arcu/Garii. Vagonul 276 a "curs" la vale cu spatele si s-a izbit in 168, care venea din spate.
Foto: BZI
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.1 kb |
Vizualizat: |
de 16014 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.93 kb |
Vizualizat: |
de 16014 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 09 Dec 2013 14:34:07 Titlul subiectului: |
169431 |
|
Foto: Evenimentul
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.1 kb |
Vizualizat: |
de 16009 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rodeo
Data înscrierii: 15/Aug/2006 Ultima vizita: 24/Iun/2020 Mesaje: 24 Locație: Ramnicu Sarat
|
Trimis: Lun 09 Dec 2013 17:37:23 Titlul subiectului: |
169439 |
|
Vatmanul lui 168 e bine? Sunt alti raniti?
Din pacate iar or sa turbeze unii ca tramvaiele nu sunt sigure si nu franeaza bine.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 09 Dec 2013 19:04:37 Titlul subiectului: |
169442 |
|
Să presupunem că n-ar fi fost colegul jos, care sa-l oprească, ce s-ar fi întâmplat? Lua vreo două trei mașini înainte, eventual sărea și de pe linie sau poate că nu s-ar fi întâmplat nimic.
Dar, dacă tramvaiul rămâne fără alimentare, cum spune vatmanul că a pățit, garnitura nu mai are frâne? Nici cele pneumatice nu mai funcționează?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 09 Dec 2013 22:07:10 Titlul subiectului: |
169456 |
|
Un amic de-al meu cand a vazu Be 8/8 a exclamat "Iar unul din asta rosu?". Lumea si-a creeat o impresie proasta fata de acele tramvaie. Din fericire, azi BE 8/8 nu a avut nici o vina.
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 10 Dec 2013 17:47:27 Titlul subiectului: |
169473 |
|
Da si ziaristii si reporterii lui Peste Prajit nu informeaza corect publicul
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 10 Dec 2013 21:26:02 Titlul subiectului: |
169480 |
|
Deci... ST 10 are 3 sisteme de franare: frana electrodinamica (n-are legatura cu tensiunea din retea), frana cu resort de acumulare cu actionare hidraulica (alimentare de la baterii) si frana electromagnetica (alimentare de la retea).
Asadar... Fara tensiune in retea (situatia de ieri), vatmanul de ST 10 poate controla vagonul cu frana electrodinamica si cea hidraulica, fie pe cale normala, fie prin intermediul comenzilor de urgenta (a caror utilizare presupune cunoasterea perfecta a functionarii lor si a comportamentului vagonului la actionarea acestora). Daca din varii motive nu reuseste sa obtina efectul scontat, mai are la dispozitie varianta deconectarii joasei tensiuni, ceea ce genereaza franarea automata a vagonului. Evident, in cazul ST 10, cum cred ca s-a si inteles de la inceputul mesajului, frana electromagnetica (cu patina) este nefunctionala in absenta alimentarii de la retea. De asemenea, tot ce am spus implica faptul ca vatmanul parcurge corect secventele de pasi, pentru ca fiecare din povestile de mai sus necesita indeplinirea unor conditii si este vital ca factorul uman sa nu actioneze haotic.
Ce si cum a facut vatmanul, cum a reactionat vagonul, astea sunt elemente pe care va incerca sa le desluseasca ancheta, care a inceput deja si care va fi complexa. Ca toti "egzpertii" se vor pronunta si vor da verdicte pe la diverse gazete si tembeliziuni in perioada ce va urma, este un fapt stiut (doar romanul se pricepe la orice), insa pe mine ma intereseaza doar ce au de spus cei care cunosc fiecare surub si fiecare senzor din tramvaiul ST 10 si mi-am propus sa devin imun la tonele de rahaturi care se vor scrie pe tema asta. Ce trebuie sa va fie clar tuturor este ca si la ora asta circula pe traseele normale din Darmstadt singurul vagon ST 10 ramas acolo, care a fost reactivat (desi are statut de vagon istoric) pe motiv de necesar de parc, care e afectat de diverse evenimente din trafic (accidente rutiere au loc chiar si in Germania si uneori numarul lor mai si creste, dand peste cap anumite calcule), iar asta este posibil pentru ca indeplineste toate conditiile impuse de reglementarile germane privind exploatarea tramvaielor si circulatia rutiera in general, ceea ce cred ca este mai mult decat suficient pentru a nu pune la indoiala siguranta in exploatare a acestui tip de tramvai.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 10 Dec 2013 22:45:01 Titlul subiectului: |
169484 |
|
Presa poate să mârâie cât vrea, trebuie doar ignorată. Adevărat este că și factorul uman a avut și aici un rol important, cum se întâmplă în mai toate accidentele.
Important este că nu au fost victime.
Incă o dată, mulțumiri Radub pentru lămuriri.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 10 Dec 2013 23:01:29 Titlul subiectului: |
169485 |
|
Presa nu trebuie ignorata, presa trebuie sa fie cu adevarat presa si sa relateze corect fapte. Cand devine partinica si cauta sa extraga din orice crampeie care sa trimita cititorul pe o directie dorita, isi pierde acest statut si devine doar un instrument pentru executia publica a cuiva/a ceva. Si mai e nevoie si sa lase deoparte superficialitatea, si mai trebuie sa se documenteze temeinic, ca sa nu spuna tampenii, si, si, si...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 11 Dec 2013 11:02:49 Titlul subiectului: |
169494 |
|
Din pacate mizeriile au inceput in mass-media. Citez unul dintre articole. Acesta se gaseste aici.
Citat: | De ce nu a functionat sistemul de vigilenta "om mort"
Tramvaiele din Iasi pun in pericol viata calatorilor. Aceasta este concluzia unor experti in domeniu, care spun ca accidentul de ieri nu ar fi trebuit sa aiba loc. Specialistii sustin ca obligatoriu ar fi trebuit ca unul dintre cele trei sisteme de franare ale vagonului sa intre in functiune, fara sa fi fost actionat de vatman. Expertii avertizeaza ca astfel de incidente se pot repeta. Fara sa stie adevarul, iesenii au ajuns deja sa evite circulatia cu tramvaiele.
Accidentul de ieri dintre cele doua tramvaie i-a ingrozit atat de tare pe ieseni, incat oamenii au inceput deja sa evite aceste mijloace de transport. In plus, cetatenii cred ca vagoanele vechi se pot strica oricand, punandu-le viata in pericol.
“Mi-e frica sa mai merg cu tramvaiul fiindca s-a intamplat accidentul”.
“Toate tramvaiele sunt vechi, si masinile aduse de la casare din alte tari unde s-au folosit de ele, si acuma ne tamponeaza pe noi si ne duc la spitale. Ce, acestea sunt tramvaie si masini? Sa le duca dracului la rapa si pentru lume sa aduca ceva ca lumea, nu numai aiurea”.
“Mi-e frica, mi-e frica sa mai merg cu tramvaiele, nu sunt atenti vatmanii”.
“Ne e frica sa mergem cu tramaiul. Si chiar pe strada, pe jos, ti-e frica sa mergi pe langa el".
“Institutia respectiva de ce nu retrage tramvaiele astea, care nu mai au nicio noima, si sa puie altele noi, sa avem incredere sa mergem fara frica”.
“Sincer, mi-e frica, dar nu am ce sa fac, la 80 de ani trebuie sa ma urc”.
“Sa stiti ca imi este frica. Si am senzatia ca si vatmanii nu sunt atenti”.
“Sunt foarte periculoase tramvaiele, intr-adevar, de multe ori uitati-va cum si acuma, poate aveam tramvaie sa merg din centru spre gara, am ales sa merg mai mult pe jos”.
Specialistii in astfel de vehicule spun ca accidentul de ieri nu ar fi trebuit sa aiba loc. Expertii sustin ca, indiferent daca vatmanul a gresit sau nu, un sistem independent de franare ar fi trebuit sa intre in functiune.
“Trebuie sa aiba un sistem de vigilenta cum se numeste, om mort, cum se numeste sistemul, care trebuie sa fie activ. Acelasi sistem e si la locomotive. Sunt situatii in care conducatorul, ca e vatman sau mecanic de locomotiva, i s-a facut rau sau a patit ceva si nu actioneaza, sistemul asta de vigilenta intra automat in franarea de urgenta si opreste trenul, respectiv tramvaiul, in regim de urgenta. Asta inseamna cu ceva smucituri, sistem de franare scurt, mai se clatina pasagerii la franarea de urgenta”, a spus Leonida Fainus, expert Autoritatea Feroviara Romana.
Expertul mai spune ca functionarea tramvaielor second-hand, precum cele care circula in Iasi, multe dintre ele fiind mai vechi de 50 de ani, nu este reglementata din punct de vedere legal. Astfel, intretinerea si punerea in functiune a vagoanelor este la latitudinea autoritatilor locale.
“Zona de tramvaie a fost o zona lasata in curtea fiecarei administratii. Deci la ora asta nu exista legislatie pentru introducerea tramvaielor second-hand in circulatie. Deci e un vid de legislatie pe tema asta. Nici nu stiu, au documentatie la ele, n-au documentatie cand fac verificarile, nu stiu cum au fost luate. Am inteles ca cam peste tot au fost luate la 1 euro, niste preturi onorifice, probabil ca sa scape sa nu mai plateasca la Mediu acolo. Si-au zis ca ne-au ajutat”, a afirmat expertul.
Specialistul este de parere ca la Iasi nici nu ar trebui sa circule tramvaie, cel putin in zonele de panta. Si asta pentru ca exista norme ale Uniunii Europene care vizeaza noile tramvaie, norme care insa la Iasi nu se pot respecta.
“Intr-adevar, pantele sunt mult mai mari la Iasi, se pare ca depasesc cerinta asta standard de maxim 8 la suta”, a precizat expertul.
De aceeasi parere este si un expert tehnic iesean. Acesta spune ca tramvaiele ar trebui inlocuite cu troleibuze, exploatarea acestora fiind mai ieftina si mai usoara.
“Punctul meu de vedere a fost intotdeauna altul: transportul cu tramvaie nu este potrivit pentru Iasi. Datorita reliefului colinar, datorita faptului ca sinele sunt foarte greu de intretinut si oricat de mult ai investi in ele, reparatii, in 2-3 ani sunt la fel. Pentru ca Iasul mai are un oras sub el. Niciodata nu va avea un pat suficient de mare. Noile modernizari care s-au facut la linii, practic s-au sapat niste santuri foarte mari, s-a turnat beton acolo, prostii, ca sa le intareasca, dar acea intaritura tot nu-i suficienta la modul cum lucreaza terenul Iasului”, a spus Dionis Lefter, expert tehnic judiciar.
Dezvaluirile unor angajati RATP, dar si adevarul despre starea reala a mijloacelor de trasport in comun vor fi prezentate intr-o editie speciala a emisiunii Raport de Caz de miercuri, 11 decembrie. |
Motivul pentru care am citat articolul sunt aberatiile care le-au spus, referitor la pante. Recent m-am intors din Praga, am fost cateva zile acolo. In Praga sunt pante, nu stiu daca mai inclinate decat pantele iesene, dar.............mult mai lungi decat portiunile de strazi in panta iesene. Tramvaiele cehesti, atat cele vechi cat si cele noi, nu aveau nici o problema cu pantele. Cine este specialistul din articol care a putut sa spuna aberatiile astea ? La noi in Romania nu mai exista meseriasi ? Toti neavenitii au ajuns sa isi dea cu parerea ?
In Bucuresti de exemplu, anul trecut a fost un accident mult mult mai grav decat cel iesean, au fost implicate trei trmavaie, in pasajul Lujerului, care erau mult mai noi decat cele iesene. Si parca nu a iesit atata circ in presa bucuresteana decat cea ieseana. Am impresia ca cineva din Iasi pune gand rau tramvaielor, altfel nu inteleg abundenta acestor........ "articole".
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 11 Dec 2013 14:11:35 Titlul subiectului: |
169497 |
|
Expertul lui Peste Prajit are vreo firma cu 10 microbuze si cred ca vrea maxi taxi.
Dar avioanele care se prabusesc si mor toti calatorii, ar trebui sa nu mai zbore din tipul respectiv?!?
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 11 Dec 2013 15:10:51 Titlul subiectului: |
169498 |
|
Astazi (miercuri 11.12.2013) aproximativ la orele 14:15-14:20 un vagon GT4 cu nr. de parc 321 facea bine mersi curba de la Hotel Europa spre Hala Centrala. Pana aici nimic neobisnuit. Doar ca tramvaiul avea numarul de traseu 13. M-am uitat bine, atat in fata cat si in spate! Vatmanita era foarte senina, iar lumea se vedea cum se agita pe culoar spre cabina ei.
Intreb, a fost vreo problema pe relatia Tatarasi sau doar tanti a gresit traseul. Intrebarea e justificata pentru ca am patit cu vreo 2 ani in urma sa ma trezesc la vale spre Gara intr-un tramvai de Copou.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 11 Dec 2013 15:39:07 Titlul subiectului: |
169499 |
|
Nu a existat nici o problema in circulatia tramvaielor spre/dinspre Tatarasi.
|
|
Sus |
|
|
Condurache Florin
Data înscrierii: 23/Oct/2007 Ultima vizita: 07/Mai/2021 Mesaje: 250 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 11 Dec 2013 23:37:58 Titlul subiectului: |
169515 |
|
MYSU a scris: | Expertul lui Peste Prajit are vreo firma cu 10 microbuze si cred ca vrea maxi taxi.
Dar avioanele care se prabusesc si mor toti calatorii, ar trebui sa nu mai zbore din tipul respectiv?!? | Nu stium cum se face ca in tara asta sunt milioane de experti, dar care nu au habar de ce vorbesc! Eu dimineata cand am citit articolul m-am speriat pentru ca am vazut ca vor sa creeze panica in populatie pentru a putea desfiinta tramvaiele, probabil nu le ajunge ca nu au incaput de trolee.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 12 Dec 2013 16:15:34 Titlul subiectului: |
169533 |
|
Cum se testeaza sistemele de franare de urgenta ale tramvaielor si cum se instruiesc vatmanii ca sa le foloseasca? Cum sunt testati psihologic vatmanii?
Cred ca RATP ar trebui sa instruiasca mai bine vatmanii cum sa reactioneze in situatii de urgenta.
In ceea ce priveste imbecilitatile ziarizdei Madalina si a presei in general, formulari de tipul "expertii" si "specialistii" ar trebui supuse Codului Civil sau chiar Penal. Daca are curajul, sa- lindice macar pe expertul ala care a zis ca tramvaiele nu sunt sigure pentru Iasi
Dupa aceleasi considerente, ar trebui sa publicam si noi aici un mare articol de presa: "Expertii spun ca pentru pantele din Iasi, cele mai bune tramvaie sunt ITB cu doua remorci. Asa grait-a Specialistul.". Asta pentru ca la Lisabona circula bine-mersi tramvaie de pe vremea cand mUE (marea Uniune (Sovietica) Europeana) nu exista, la fel ca si reglementarile ei sovietice.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 12 Dec 2013 16:31:47 Titlul subiectului: |
169534 |
|
Iar la Linz de alea noi pe ditai panta de 11,6%... Si sunt si alte orase europene cu trasee de tramvai pe pante mai zdravene ca astea de la Iasi, fara a se utiliza cremaliera (n-are nici o legatura cu crema, egzpertilor!). Dar, cand romanul e expert in orice, ca are burta mare si vorbeste din ea...
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Joi 12 Dec 2013 16:33:31, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
thevlad15
Data înscrierii: 01/Iul/2010 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 47 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 12 Dec 2013 16:33:09 Titlul subiectului: |
169535 |
|
Trix a scris: | ...Asta pentru ca la Lisabona circula bine-mersi tramvaie de pe vremea cand mUE (marea Uniune (Sovietica) Europeana) nu exista, la fel ca si reglementarile ei sovietice. |
Si ca o completare, pantele din Iasi nu se compara cu cele din Lisabona. Nici ca numar, si nici ca inclinatie.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 12 Dec 2013 16:37:40 Titlul subiectului: |
169536 |
|
6,5% e maximul la Iasi (unde circula tramvaie, desigur).
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 12 Dec 2013 18:53:21 Titlul subiectului: |
169542 |
|
Da, dar expertul in arte martiale spune ca nu au pedala om mort tramvaiele cum au locomotivele. Intrebarea este urmatoarea: daca frana de accident (patina) se cupleaza la retea (tensiune 650 V) si vagonul nu avea tensiune, care frana de accident sa cupleze?
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|