Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie fabricate la Astra Arad

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2022
Mesaje: 149

MesajTrimis: Mar 24 Iun 2008 07:31:10    Titlul subiectului: 4t4t3 94955

Citat:
Tramvaie made in Arad
ARAD - Astra Vagoane Călători ar putea produce, pe viitor, tramvaie și le-ar putea recondiționa pe cele vechi.


Arădenii s-ar putea plimba în viitorul apropiat cu tramvaie făcute în municipiu, iar Primăria Arad ar putea renunța, tot de atunci, să aducă tramvaie second-hand din Germania.

Primarul Gheorghe Falcă a purtat mai multe discuții cu reprezentanții societății Astra Vagoane Călători, care par dispuși să înceapă recondiționarea tramvaielor existente, modernizarea lor, ba chiar producerea unor mijloace de transport de acest gen în fabrica din Arad.

La momentul testelor făcute la liniile de tramvai din Vlaicu, edilul avea asupra sa o mapă în care era prezentată una dintre variantele de modernizare a tramvaielor vechi existente în parcul auto al CTP (noile tramvaie erau confecționate din două vechi, prin unirea acestora și recondiționarea exterioară și interioară a vagoanelor).

La acea dată, Gheorghe Falcă a refuzat să dea mai multe date despre posibila investiție de la Astra Vagoane Călători, susținând faptul că deocamdată se negociază.

Edilul a revenit însă asupra subiectului în ședința de constituire a noului CLM, când a precizat că „în municipiu se vor construi pe viitor și tramvaie, pe lângă vagoane de călători, autobuze sau metrouri”.

Până când planurile vor fi puse în practică, Primăria Arad are de gând să achiziționeze din Germania alte câteva tramvaie second-hand și și-a manifestat și intenția de a cumpăra, la finele lucrării BERD, două tramvaie moderne.
A.B.
Sursa: www.aradon.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2022
Mesaje: 149

MesajTrimis: Joi 13 Noi 2008 09:11:36    Titlul subiectului: 101000

Citat:
Milioane de euro pentru tramvaie noi
13/11/2008 Claudia Untaru

Arădenii s-ar putea plimba, începând de anul viitor, cu tramvaie făcute în municipiu, iar Primăria Arad ar putea renunța, tot de atunci, să aducă tramvaie second-hand din Austria. Reprezentanții Astra Vagoane Călători ar putea produce, pe viitor, tramvaie și le-ar putea recondiționa pe cele vechi. Primarul Aradului, Gheorghe Falcă a afirmat în cadrul întâlnirilor cetățenești pe care le are în cartierele Aradului faptul că a purtat mai multe discuții cu reprezentanții societății Astra Vagoane Călători și că aceștia par dispuși să înceapă recondiționarea tramvaielor existente, modernizarea lor, ba chiar producerea unor mijloace de transport de acest gen în fabrica din Arad. Reprezentanții companiei Astra Vagoane Călători speră că prin producția garniturilor de tramvaie să aibă o creștere a afacerilor cu până la 30%. Tramvaiele pe care doresc să le producă din 2009 Astra Vagoane Călători vor avea atât două, cât și trei vagoane și vor fi destinate în principal pieței din România, dar nu se exclude nici varianta exportului. „Dorim ca după ce se finalizează lucrările BERD să începem să punem în circulație tramvaie noi, deoarece și liinile modernizate cer acest lucru. Dorim ca anul viitor să achiziționăm măcar două tramvaie, iar în următorii 2-3 ani, Aradul să dispună de zece astfel de mijloace de transport. Nu o să ne permitem mai multe că sunt foarte scumpe”, afirmă Radu Torsin, director CTP Arad.


Mai ieftine cu 40%

În ceea ce privește prețul de producție, un tramvai fabricat la Arad va fi mai ieftin cu până la 40% decât prețul tramvaielor fabricate de celelalte companii din domeniu. În momentul de față un tramvai costă aproximativ 2,8 milioane euro, iar compania arădeană precizează că prețul unitar al unui tramvai nu va depăși 1,6 milioane euro.

Până se finalizează și tronsonul UTA – Podgoria, conducerea CTP nu va pune în circulație nici tramvaiele primite din Austria. Mai mult de atât, după primirea întregului lot (zece vagoane) conducerea Companiei de Transport Public Arad va trimite la casat alte 22 de vagoane vechi. În momentul de față Compania de Transport Public Arad deține în parcul de tramvaie 202 unități în stare bună de funcționare dintre care peste 100 de tramvaie de tip TG, 77 de tramvaie Tatra, 12 tramvaie Timiș.


Compania în pierdere

Momentan CTP merge în pierdere, deoarece foarte multe tramvaie sunt scoase din circulație din cauza lucrărilor BERD.

Proiectul reconfigurează traficul de pe cea mai solicitată și poluată arteră a orașului și promovează folosirea celui mai nepoluant mijloc de transport urban – tramvaiul, având în vedere că peste 80% din populația Aradului circulă cu acest mijloc de transport. „Modernizarea infrastructurii folosind cele mai performante soluții tehnice în materie de cale de rulare, va permite înlocuirea actualelor vagoane din parcul Companiei de Transport Public cu tramvaie moderne, care vor asigura un înalt grad de confort și siguranță călătorilor. Prin creșterea calității serviciilor transportului public se va stimula folosirea tramvaiului de cât mai mulți arădeni ca alternativă comodă, eficientă și nepoluantă la deplasările cotidiene cu mașina. La finalul lucrărilor nu doar cei care circulă cu mașina și tramvaiul vor fi mulțumiți ci și bicicliștii, deoarece proiectul cuprinde și amenajarea de piste speciale pentru biciclete pe tot traseul Calea Aurel Vlaicu- Piața Romană”, afirmă Corina Drăghici, purtător de cuvânt Primăria Arad. Proiectul de modernizare a sistemului de transport public a început în 17 mai 2005. Costul total fiind de 25,2 milioane euro. Dintre aceștia, 20 de milioane euro sunt din împrumut BERD. Lucrăriile propriu-zise au demarat în luna septembrie 2007.


Oradea are zece tramvaie noi

Cele mai scumpe tramvaie au fost achiziționate de municipalitatea din Oradea. Ei au cumpărat 10 tramvaie noi Siemens, în valoare totală de 27 de milioane de euro. Pentru achiziționarea acestora Primaria Oradea a contractat un credit în valoare de 26,35 milioane de euro. Amintim totodată că achiziționarea acestora a generat și un mare scandal în orașul vecin nouă.


Sursa: www.glasularadului.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mash510void725



Data înscrierii: 30/Dec/2008
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 21
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 11 Feb 2009 12:08:56    Titlul subiectului: 105912

Astra Vagoane Călători și Primăria pregătesc tramvaie pentru Arad

Piața tramvaielor noi din Rom�nia pare a deveni extrem de atractivă pentru cei mai mari producători din domeniu, aceștia estim�nd un necesar de 150-200 de vagoane noi pentru patru mari orașe: București, Arad, Timișoara și Iași. Primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă, a spus că Astra Vagoane Călători va intra �n parteneriat cu una dintre cele mai mari companii de profil din lume (Bombardier, Siemens și un producător polonez), pentru a scoate un prototip de tramvai nou ce va circula pe străzile Aradului, după finalizarea majorității lucrărilor de infrastructură. �Am convenit cu Astra Vagoane ca ei să intre �n parteneriat cu una din cele trei companii, pentru a construi tramvaie �n Arad. C�nd finalizăm 80% din infrastructură, atunci �ncepem să achiziționăm un număr de tramvaie�, a anunțat Gheorghe Falcă. Astra Vagoane Călători va decide astfel asupra firmei partenere, cu ajutorul căreia va construi primul tramvai nou pentru Arad. Conform primarului, un tramvai nou, produs la Arad, �nu va putea depăși costul de 1,5 milioane euro.� Municipalitatea va achiziționa 10 tramvaie noi �n două tranșe. Modalitatea de plată a vagoanelor va fi leasingul, ratele urm�nd a fi achitate din veniturile obținute pe urma exploatării noilor tramvaie. �Europa a revenit la tramvaie. Noi avem deja o rețea� extinsă�, a mai spus primarul.
Valer Blidar, directorul Astra Vagoane Călători, ieșise ieri seara de la negocierile cu una dintre cele trei firme. �P�nă luni, vom alege firma cu care vom colabora. Mă bucură mesajul domnului primar, este foarte corect. După alegerea unui partener, vom produce tramvaie pentru Arad� spune acesta.
http://observator.info/actualitate-1/astra-vagoane-calatori-si-primaria-pregatesc-tramvaie-pentru-arad

Iata deci de ce in comunicatul Bombardier era trecut Aradul si nu alt oras.In aceste momente ei negociaza cu Astra si incearca sa puna presiune pentru a incheia acordul cu Astra Calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 15:41:59    Titlul subiectului: 115664

Aradon a scris:
Start la tramvaie made în Arad

ARAD - Președintele Traian Băsescu vine să parafeze contractul între Astra Vagoane Călători și Siemens.


- Programul vizitei lui Traian Băsescu la Arad prinde contur. Poate cel mai important moment al vizitei de sâmbătă a președintelui va avea loc la Astra Vagoane Călători, o firmă vizitată de Băsescu și în trecut. Scopul vizitei de la Astra Vagoane Călători este participarea la semnarea contractului dintre compania arădeană și Siemens pentru fabricarea de tramvai la Astra Vagoane.

Discuțiile despre fabricarea de tramvaie la Arad au început de mult însă totul a rămas doar pe hârtie. Acum, însă, cele două companii, care au lucrat înainte și la fabricarea Săgeții Albastre, au decis să pună pe picioare o linie pentru tramvaie. Cumpărători există deja, căci Primăria Arad vrea, în timp, desigur, să-și schimbe parcul de tramvaie de la CTP și să achiziționeze tramvaie moderne de tipul celor din occident.

Singurii

Odată semnat contractul, Aradul va dezvolta o industrie nouă, municipiul fiind singurul loc din țară unde se vor produce tramvaie.


Sursa: www.aradon.ro

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Aug 2009 08:28:15    Titlul subiectului: 115699

Din ce am auzit la televizor la Antena3 se pare ca s-au stricat relatiile dintre Astra Vagoane Arad si Siemens si pentru moment nu se va mai realiza niciun proiect de construire a unei linii de fabricare a tramvaielor la Arad. Se pare ca au intrat pe fir si alti competitori, nu s-a nominalizat cine anume dar probabil e vorba de Bombardier, dupa cum se vehiculeaza si in articolul de mai sus. Oricine ar veni pana la urma, noile tramvaie vor fi destinate pietei interne. Sa vedem ce va iesi pana la urma.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 21 Aug 2009 08:49:12    Titlul subiectului: 115752

Am inteles din unele surse ca Astra Vagoane va incerca sa gandeasca si sa construiasca din propriile resurse un tramvai (undeva prin primavara 2010), ajungand poate astfel la tarife mai avantajoase...
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2022
Mesaje: 149

MesajTrimis: Mie 27 Ian 2010 22:06:54    Titlul subiectului: 122741

O veste buna, se pare ca astazi s-a semnat contractul dintre Astra si Siemens pentru noul model de tramvaie ce va fi produs la Arad.

Sursa: http://rinsider.club-feroviar.ro/en/afiseaza_stire.php?id=5671

Daca va iesi ca in macheta, pot spune ca arata foarte bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 00:27:59    Titlul subiectului: 122753

Ziarul Observator anticipa corect:

"Astra Vagoane Călători lansează Aradul în industria construcțiilor de tramvaie!
Andrei Ando, 27 ianuarie 2010 21:54

Ceea ce scriam in ziarul nostru de ieri se confirmă: după ce a semnat un contract pentru fabricarea a 400 de vagoane cu CFR Călători, compania arădeană Astra Vagoane Călători se lansează in industria construcțiilor de tramvaie! Firma a semnat ieri un contract cu Siemens! Noul tramvai se va numi Imperio

Aradul a fost ieri un punct important pe harta industrială a Europei, și așa va și rămane, in urma contractului semnat intre compania Astra Vagoane Călători și Siemens. Oficialii celor două firme au agreat ieri la o colaborare pe termen nelimitat, care are ca obiectiv inceperea construcției de tramvaie, chiar la Arad. Din acest moment, ii las pe specialiștii firmei să se ocupe de acest proiect, iar eu imi indrept atenția către altul, trenul electric, bazandu-ne pe experiența pe care am acumulat-o cu Săgeata Albastra, ne-a declarat proprietarul Astra Vagoane Călători, Valer Blidar.
Tramvaiele se vor fabrica la fosta intreprindere Strungul (ARIS) și primul va fi gata cel mai probabil la finalul trimestrului III al acestui an. Asta ar insemna, practic, că pină la finalul lui 2010 primele vagoane ar putea fi livrate. Noul tramvai se va numi Imperio.
Cristian Secoșan, director general al Siemens Rominia, s-a declarat satisfăcut de semnarea contractului cu Astra. Cele două companii vor contribui aproximativ in egală măsură la realizarea tramvaiului, un model care circulă deja in Budapesta și in unele orașe din Germania. La Arad se va fabrica un tramvai modern, de ultimă generație in Europa, la un preț mai mic decit cel practicat acum pe piață.

La semnarea contractului de colaborare a participat și primarul Aradului, care in calitate de președinte al Asociației Municipiilor din Romania ne-a declarat că necesarul imediat de tramvaie noi in Rom�nia este de 450 de vagoane. Pe langă acestea, capitala are un proiect pentru 400 de vagoane, care ar urma să fie cumpărate in trei tranșe. In ceea ce privește Aradul, aici in următorii 5-8 ani se vor cumpăra 10 garnituri noi, iar in următorii zece ani numărul tramvaielor moderne va ajunge la 24, potrivit primarului Gheorghe Falcă.
In acest moment, in Romania circulă mai puțin de zece tramvaie cu varsta sub 40 de ani, potrivit estimării omului de afaceri Valer Blidar. Aceste tramvaie sunt ca pantalonii blugi: iarna friguroase, vara călduroase. Noile garnituri vor dispune insă de un grad mult mai ridicat de confort, aer condiționat, scaune comode, afișarea electronică a traseului. In funcție de solicitările beneficiarilor, aceste tramvaie pot fi cu ecartament larg sau ingust, și cu o capacitate de la 55 la 200 de pasageri.
Astra Vagoane Călători SA a incheiat recent un contract și pentru realizarea a 400 de vagoane de tren pentru CFR, care le va achiziționa in următorii patru ani. Vagoanele sunt de tip InterRegio, iar valoarea contractului este de 1 miliard de lei (238 mil. euro). Acest acord-cadru succede unui alt contract, cu o valoare aproape similară, incheiat in anul 2008. Este vorba de un contract de livrare către CFR Călători a 200 de vagoane de călători climatizate, pentru trafic intern și internațional, in valoare de peste 700 de milioane lei (199 milioane euro).

www.observator.info
"

Ca un comentariu, pacat ca cel mai probabil, primul tramvai construit la Arad nu va fi al orasului. La o adica, poate nu ar fi un efort prea mare pentru Astra Vagoane sa construiasca un vagon pentru Arad pe care sa-l exploateze la ocazii speciale, poate contra cost. S-ar putea organzia in el tot felul de evenimente, poate si-ar scoate in cele din urma costurile fabricatiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 08:03:33    Titlul subiectului: 122756

Articolul este interesant, dar nu sunt de acord cu una dintre afirmatiile din articol si anume:
Citat:
In acest moment, in Romania circulă mai puțin de zece tramvaie cu varsta sub 40 de ani, potrivit estimării omului de afaceri Valer Blidar.

Cred ca domnul Valer Blidar se referea la situatia parcului de tramvaie din Arad.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2022
Mesaje: 149

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 11:04:44    Titlul subiectului: 122771

Probabil ca da si o fi doar o confuzie de-a presei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2023
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 12:23:26    Titlul subiectului: 122775

Citat:
In acest moment, in Romania circulă mai puțin de zece tramvaie cu varsta sub 40 de ani, potrivit estimării omului de afaceri Valer Blidar. Aceste tramvaie sunt ca pantalonii blugi: iarna friguroase, vara călduroase.
Eu nu cred că a greșit. Cele câteva tramvaie modernizate din București se încadrează perfect în descriere, chiar dacă au echipamente noi, ele sunt concepute în anii '70 și asta se vede și se simte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 13:06:40    Titlul subiectului: 122777

Nici vorba sa fie adevarata afirmatia domnului respectiv. La Oradea sunt fix 10 tramvaie nou-noute, la Iasi sunt ST11-urile din 1982, la Bucuresti sunt Tatrele din 1974, in multe alte orase din tara trebuie sa mai existe vagoane second-hand de prin anii '80.

Fie dupa cum remarca cineva mai sus se referea la Arad si 'l-a luat valul' si a trecut la Romania, fie consilierii nu si-au facut treaba bine, fie e doar o figura de stil pentru a da greutate stirii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 21:23:34    Titlul subiectului: 122827

Ziarul Financiar de azi...
Daca design-ul propus este cel gasit aici: http://www.observator.info/actualitate-1/ziarul-observator-anticipa-corect-astra-vagoane-calatori-lanseaza-aradul-in-industria-constructiilor-de-tramvaie, atunci "laud" designerii. Acel "autocar" cu roti metalice nu are nimic din farmecul unui TRAMVAI.



tram 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.16 kb
 Vizualizat:  de 29098 ori

tram 1.jpg



tram 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.5 kb
 Vizualizat:  de 29098 ori

tram 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pic2re



Data înscrierii: 16/Mai/2009
Ultima vizita: 16/Sep/2010
Mesaje: 40
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 09 Feb 2010 03:51:54    Titlul subiectului: 123425

Citat:

-"Ceea ce scriam în ziarul nostru de ieri se confirmă: după ce a semnat un contract pentru fabricarea a 400 de vagoane cu CFR Călători, compania arădeană Astra Vagoane Călători se lansează în industria construcțiilor de tramvaie! Firma a semnat ieri un contract cu Siemens! Noul tramvai se va numi Imperio"


Sursa: http://www.observator.info/actualitate-1/ziarul-observator-anticipa-corect-astra-vagoane-calatori-lanseaza-aradul-in-industria-constructiilor-de-tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 19 Feb 2010 12:18:12    Titlul subiectului: 123891

Fabrica de tramvaie din Arad se pregătește să scoată la toamnă pe șine tramvaiul Imperio!

Lucrările de echipare și amenajare a fabricii de pe Calea Victoriei (fosta fabrică de strunguri) sunt deja avansate, pentru ca în următoarele două luni să poată începe realizarea tramvaielor moderne.

Compania Astra Vagoane Călători se pregătește pentru fabricarea tramvaielor – ceea ce înseamnă, practic, debutul unei noi ramuri industriale în România. Imediat după semnarea contractului de colaborare cu Siemens, în a doua jumătate a lunii ianuarie, a început pregătirea halelor unde se va realiza tramvaiul Imperio – vagoane de ultimă generație în Europa, realizate în colaborare de firma arădeană cu societatea germană experimentată în domeniul materialului rulant. Nici Astra Vagoane Călători SA nu este novice. La Arad s-a dezvoltat proiectul trenului Săgeata Albastră, iar industria constructoare de vagoane are aici o tradiție de aproape o sută de ani. De altfel, imediat după anunțarea proiectului tramvaiului Imperio, Astra Vagoane Călători pregătește deja o a doua inovație națională: un tren electric, care va reduce cu peste 30% consumul de energie electrică.

Într-o emisiune la West TV, Dan Micălăcean, directorul general adjunct al Astra Vagoane Călători SA, preciza că tramvaiul Imperio fabricat la Arad va fi un concept original. Va împrumuta stilul Siemens, însă interioarele și finisajele vor purta marca arădeană a Astra.
De altfel, această afirmație este susținută de președintele companiei, Valer Blidar, care declara imediat după semnarea cu Siemens că în proiectul tramvaiului Imperio, Astra Vagoane Călători își va asuma partea leului. Valer Blidar susține că mai bine de jumătate din proiect va fi marca Astra, ceea ce va conferi firmei posibilitatea creșterii numărului de locuri de muncă.

Proiectul va demara după semnarea contractului definitiv cu Siemens, la sfârșitul lunii februarie 2010. Tramvaiul se va realiza la fosta fabrica de strunguri, despre care Francisc Munteanu a scris și o carte: „În orașul de pe Mureș”, considerând-o una dintre mândriile industriei românești. După revoluție, societatea s-a clătinat, dar acum are șansa să redevină acel pilon important pe care Francisc Munteanu l-a descris atât de amănunțit și de plastic în cartea sa.

Se estimează că după preluarea documentației și executarea dispozitivelor în care se va realiza montarea carcasei, la începutul verii începe executarea carcasei de tramvai – primul realizat la Arad! Această fază tehnologică este urmată de amenajarea cu echipamentele din dotarea tramvaiului, echipamente electrice și amenajări interioare.

La sfârșitul lunii august este programată începerea probelor de rulare. Asta înseamnă, practic, că arădenilor li se va dezvălui tramvaiul Imperio, pentru că probele se vor desfășura, după cele statice din uzină, pe rețeaua orașului, recent modernizată în cadrul proiectului BERD.

Directorul coordonator al Sectorului II al Astra Vagoane Călători, adică al fabricii de tramvaie și componente de vagon, Chiță Dorin Ioan, susține că la realizarea propriu-zisă a tramvaiului vor lucra 80-100 de persoane. Întrucât sectorul II nu a fost specializat pe producția de vagoane, practic este necesară realizarea întregii infrastructuri pentru execuția unui vagon. Trebuie realizate instalațiile de sablare, de vopsit (cabine), să fie construite dispozitivele în care se va monta carcasa și amenajate fluxurile pentru echiparea tramvaielor. În această perioadă a început deja amenajarea spațiului pentru realizarea liniilor unde se va face proba statică a tramvaielor. A fost eliberată deja hala unde se vor realiza echiparea tramvaielor și probele tehnice. Au început lucrările de construcții-montaj pentru liniile de probe statice.
Linia de producție este proiectată pentru executarea unui număr de cinci tramvaie pe lună, când se va ajunge la capacitatea maximă de producție. „Acest proiect pentru noi înseamnă un pas înainte, deoarece în uzina noastră s-au construit până acum numai vagoane de tren și nu și tramvaie. Înseamnă îmbogățirea cunoștințelor noastre prin realizarea acestor noi vehicule. Pot spune că este o provocare care ne stă în față și pe care o vom duce la bun sfârșit” – spune directorul coordonator Ioan Chiță.

Am vizitat halele unde se va realiza producția de tramvaie. Într-una ciocanul pneumatic sparge betonul pardoselii turnate încă de comuniști. Acolo se pregătesc liniile de tramvai, macazurile, șanțurile din care se vor realiza reparațiile sub garnituri. Tot aici funcționează deja cel mai modern robot european în domeniul fabricării componentelor de vagoane. În cealaltă hală, unde vor fi cabinele de sablare, se lucrează și mai intens; aici există deja câteva linii tehnologice pentru vagoanele de tren, și vor face casă bună cu cele pentru tramvaie. Lângă gard, ieșind din hală, se pregătește terasamentul liniilor de tramvai, care vor parcurge câteva sute de metri prin fabrică, la testări „la rece”, înainte de a ieși pe traseu în trafic. Zilele următoare fabrica de tramvaie din Arad va fi personalizată, prin amplasarea siglei luminoase a societății comerciale.

Astra Vagoane Călători investește într-o ramură în expansiune, nepoluantă, care readuce Aradul în lumea bună a industriei internaționale. Potrivit estimărilor, necesarul de tramvaie pe piața românească este de 420 de garnituri. În Oradea s-a realizat un contract de șase tramvaie noi, aduse din import. Imperio va rula însă și în străinătate, pentru că uzina arădeană nu dorește să se limiteze la piața de desfacere internă. În Arad, în următorii opt ani se dorește achiziționarea a 20 de tramvaie noi, potrivit administrației locale. „Este un lucru pozitiv, România are un sector industrial în plus, iar pentru noi Aradul este cu atât mai bine, pentru că vom duce mai departe tradiția construcției de material rulant, atât de dezvoltată în Arad”, a declarat Gheorghe Falcă, primarul municipiului.


Sursa: http://www.observator.info/eveniment-1/fabrica-de-tramvaie-din-arad-se-pregateste-sa-scoata-la-toamna-pe-sine-tramvaiul-imperio
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 19 Feb 2010 12:43:28    Titlul subiectului: 123894

Probabil, se va face un racord la reteaua de tramvai modernizata acum cative ani, de pe strada Cocorilor. Liniile de tren din fabrica ma gandesc ca vor fi utilizate pentru testarea vagoanelor pe 1435 mm, daca dispunerea lor este buna.
De ce nu, prototipul ar putea fi donat CTP-ului, in semn de apreciere fata de nevoile comunitatii aradene. Smile Sau ma rog, sa fie folosit doar pentru Arad, chiar daca nu in traficul normal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dealcasei



Data înscrierii: 20/Dec/2006
Ultima vizita: 21/Feb/2018
Mesaje: 15
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 21 Feb 2010 17:32:40    Titlul subiectului: 123945

Cred ca este mai simplu un racord din fabrica direct in depou, practic sunt vreo 100 m distanta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 20 Apr 2010 21:44:00    Titlul subiectului: Tramvaiele Siemens "Imperio" 126085

Astra Vagoane Călători a semnat contractul cu Siemens!

Începe producția de tramvaie la Arad!




Corespondență de la Budapesta

Contractul cu firma germană este una dintre cele mai mari realizări ale industriei românești post-decembriste, pentru că înseamnă renașterea unei ramuri industriale naționale.

La Hotelul Intercontinental de la Budapesta, pe malul Dunării, în fața Palatului Regal de la Buda, s-a semnat luni contractul de colaborare dintre Astra Vagoane Călători SA și Siemens. Compania arădeană, parte a unui grup de firme patronate de omul de afaceri Valer Blidar, a parafat astfel acordul de parteneriat pe care îl discutase cu câteva săptămâni în urmă la Arad, cu reprezentanții firmei nemțești.

Potrivit contractului de luni, Astra va fabrica vagoane de tramvai în colaborare cu Siemens, sub denumirea Imperio. Această colaborare înseamnă de fapt relansarea unui domeniu al industriei naționale, după mulți ani de absență. Astra Vagoane Călători SA va avea partea leului în acest parteneriat, în vreme ce în prima fază nemții vor fi furnizorii logisticii. Este unul dintre cele mai importante momente pentru economia națională - în plină criză economică, grupul de firme care înglobează și Astra Vagoane Călători SA mizează pe dezvoltarea unei noi industrii, care nu va crea doar locuri de muncă ci deschide o nouă direcție de dezvoltare pentru industria națională! Tramvaiele fabricate la Arad nu vor rula numai pe piața internă, ci vor viza și piețele de desfacere din străinătate.

La Hotelul Intercontinental de la Budapesta cele două delegații, pe de o parte arădenii, pe de altă parte Siemens, au negociat ieri, timp de nouă ore, ultimele detalii legate de contract. Au fost de fapt ultimele retușuri după săptămâni întregi de discuții în cadrul cărora s-a convenit asupra termenilor colaborării. Grupul de firme Astra a fost reprezentat la cel mai înalt nivel, de proprietarul Valer Blidar, de directorul general Alexandru Truță, de directorul economic Gheorghe Sârbu, directorul general adjunct Dan Micălăcean, directorul viitoarei fabrici de tramvaie Dorin Chiță, consilierul Ovidiu Bologea și directorul de dezvoltare din cadrul Biroului Permanent AGA Simona Ișlicaru. Pe de altă parte, și Siemens a deplasat la Budapesta directori generali.

Inițial semnarea contractului a fost programată la Paris, dar din pricina norului vulcanic dinspre Islanda plecarea spre capitala Franței s-a contramandat chiar în seara dinaintea plecării, optându-se pentru o altă capitală, pe teren „neutru”. Oricum, locul ales, un hotel de cinci stele din zona istorică a Budapestei, în umbra unora dintre cele mai frumoase instituții de cultură europene, s-a ridicat la înălțimea momentului.

Fabrica de tramvaie de la Arad va fi unică în țară, nu numai prin tehnologia folosită, ci și prin produsul finit. Amenajarea halelor și a liniilor de încercare a început deja cu câteva săptămâni în urmă, acum fiind în fază avansată. Directorul general al Astra, Alexandru Truță, ne-a declarat că până la sfârșitul anului primul prototip al tramvaiului realizat integral la Arad va fi gata. Asta înseamnă că anul viitor va putea începe producția de serie.

Revenind la evenimentul de ieri, de la Budapesta, să remarcăm că deși mai rămăseseră de discutat doar detalii lipsite de semnificație, discuțiile s-au prelungit totuși asupra fiecărui punct, s-a zăbovit asupra fiecărei virgule - ceea ce accentuează importanța contractului. Faptul că după mai multe runde prealabile de discuții, înaintea semnării s-a mai negociat timp de nouă ore demonstrează importanța acestui contract. Niciuna dintre părți nu a fost dispusă să cedeze, să lase de la ea, să manifeste vreun semn de slăbiciune, dovadă că ambele și-au deplasat la Budapesta „arsenalul greu”.

Au dezvoltat împreună Săgeata Albastră!
Astra și Siemens nu sunt la prima colaborare. Cele două societăți au în cuprinsul relației lor dezvoltarea trenului Săgeata Albastră, fabricat acum exclusiv la Arad.

La semnarea contractului, ieri seara, la ora 23.30, cele două părți și-au exprimat speranța că industria constructoare de tramvaie din Europa va avea de câștigat în urma acestui parteneriat, prin apariția pe piață a unui model nou, la un preț extrem de competitiv, de o calitate ireproșabilă. În aceste vremuri, când înainte de brand contează raportul preț-calitate, tramvaiul Imperio fabricat la Arad are marea șansă de a putea deveni o poveste de succes, similară altor produse românești care au cucerit Europa!

„Am negociat mult, pentru că este în interesul tuturor să ajungem la cea mai bună formulă. Acum avem deja în minte un nou proiect. Fabrica de tramvaie de la Arad va produce pentru întreaga Europă garnituri practice, aspectuoase și la un preț foarte bun” - Valer Blidar, proprietarul grupului de firme Astra

"Felicit Astra pentru ceea ce a realizat în ultimii ani. Este o companie în plină expansiune, pe care mizăm foarte mult. De aceea am ales să intrăm alături de ea pe piața românească a tramvaielor. Sunt convins că vom reuși să ne depășim obiectivele, pentru că avem parteneri solizi, cu care am negociat timp de șase luni fiecare amănunt al contractului." - Franz Proksch, prokurist Siemens

"Din acest moment putem spune că avem la Arad fabrică de tramvaie. Mie nu îmi place cuvântul renaștere, nu cred că Astra a renăscut o ramură industrială națională, ci mai degrabă că s-a dezvoltat. Am semnat acest contract după ce în luna februarie semnaserăm un protocol de colaborare pentru fabricarea de tramvaie, cu Siemens. Dacă aș fi crezut că vom vinde doar numărul de tramvaie din acest contract, nu aș fi investit în această afacere. Am mare încredere în ce va însemna vânzarea de tramvaie nu numai în România, ci în toată Europa". - Valer Blidar, proprietar grupul de firme Astra


Sursa:http://observator.info/eveniment-1/astra-vagoane-calatori-a-semnat-contractul-cu-siemens-incepe-productia-de-tramvaie-la-arad-
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 21 Aug 2010 21:30:12    Titlul subiectului: 132243

Până în 15 septembrie e gata carcasa prototipului tramvaiului Imperio, la Arad!

Fabrica de tramvaie de la Arad a intrat în linie dreaptă pentru producția prototipului de tramvai realizat în parteneriat cu Siemens. În toamnă vom avea primul tramvai realizat în România post-revoluționară, competitiv pe piața europeană!



Se lucrează intens în aceste zile la halele unde va funcționa fabrica de tramvai din Arad. O parte dintre pereți au fost demolați pentru a permite crearea unor circuite, pardoseala uneia dintre hale a fost turnată și tratată cu vopsea specială. Peste mai puțin de șase săptămâni, aici trebuie să se finalizeze tramvaiul IMPERIO, unul dintre cele mai moderne de pe piața europeană, realizat la Arad de Astra Vagoane Călători SA, în parteneriat cu Siemens.

Tramvaiul nu va fi numai modern, ci și ieftin, dacă îl raportăm la garnituri realizate de concurență. Piața de desfacere nu este exclusiv România, ci și cea europeană, fiind ofertate toate administrațiile locale cu potențial. Nu au fost deocamdată furnizate date oficiale, dar se pare că prețul de vânzare al tramvaiului Imperio ar putea fi chiar cu 50% mai scăzut decât al concurenților. Și nu ar fi nicio mirare, dacă ținem cont că Astra Vagoane Călători a „spart” piața producătorilor de material rulant anul trecut, când a lansat vagonul de tren „low cost”, un succes extraordinar pe piața națională și internațională.

Lucrările la fabrica de tramvaie avansează repede. Începute în primăvară, acum sunt deja spre finalizare. Se lucrează pe mai multe fronturi. În această perioadă sunt în curs de realizare cabinele de sablaj și de vopsire pentru carcasele de tramvai. „Amenajăm aceste cabine și credem că până la finalul lunii august vor fi finalizate” – ne-a declarat Dorin Chiță, director coordonator sector II Astra Vagoane Călători SA, care cuprinde și noua fabrică. În paralel, dispozitivele pentru realizarea carcasei se vor amplasa pe fluxul de fabricație, în decursul lunii august, până cel târziu în 20 august. În prezent se realizează aprovizionarea cu tablă și profile pentru execuția carcasei de tramvai.

Fabrica va fi funcțională până în septembrie. În 15 septembrie ar putea fi deja fabricată caroseria pentru prototipul tramvaiului Imperio. Angajările pentru noua societate se vor realiza la începutul lunii septembrie. Fabrica va revitaliza tradiția uzinei de strunguri din Arad, descrisă de Francisc Munteanu în cartea „În orașul de pe Mureș”, și care a fost unul dintre pilonii industriei locale – cum este acum și Astra Vagoane Călători. De menționat că, cu prilejul Zilelor Aradului, proprietarul companiei, Valer Blidar, va primi titlul de Cetățean de Onoare, pentru contribuția în dezvoltarea industriei arădene.


Sursa: http://www.vestic.ro/articol_12460/pana-in-15-septembrie-e-gata-carcasa-prototipului-tramvaiului-imperio-la-arad-.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 03/Aug/2023
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 16 Apr 2011 16:56:59    Titlul subiectului: 142674

11 Aprilie 2011

Primul tramvai Imperio fabricat la Arad este gata! El ar putea rula pe șine peste câteva săptămâni. Este fabricat de SC Astra Vagoane Călători SA, are culoare roșie, iar interiorul imită lemnul. Tramvaiul Imperio este fabricat sub licență Siemens. Fabrica din Arad are capacitatea de câteva zeci de tramvaie fabricate pe an, iar Astra se extinde și la București, într-un parteneriat cu RATB, realizând acolo câteva sute de garnituri pentru Capitală.

Gheorghe Sârbu, director general al SC Astra Vagoane Călători SA a dezmințit zvonul potrivit căruia odată cu deschiderea fabricii de la București, cea de la Arad se va închide."Nu este adevărat. Va fi un transfer de tehnologie, dar nimic altceva. La Arad s-a făcut o investiție mare, de câteva milioane de euro, nu vom renunța la ea. Avem și foarte buni specialiști aici, tradiția fabricii Astra în fabricarea de material rulant este de peste o sută de ani".

În această dimineață, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, va vizita fabrica din Arad, tocmai pentru că este bastionul renașterii unei industrii în România: industria constructoare de tramvaie.


http://vestic.ro/articol_17776/imagini-cu-tramvaiul-imperio-realizat-la-arad.html



Image_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.97 kb
 Vizualizat:  de 25218 ori

Image_1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raul



Data înscrierii: 31/Dec/2013
Ultima vizita: 22/Ian/2014
Mesaje: 2
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 01 Ian 2014 11:17:03    Titlul subiectului: 169940

Cel mai frumos tramvai din Arad Cool
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community