|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Ian 2014 16:15:18 Titlul subiectului: Cehia, Praga: Metroul (operat de DPP) |
169979 |
|
Reteaua de metrou din Praga are o lungime de 59,1 km si 57 de statii. Exista trei magistrale de metrou, A, B, C.
In zona centrala a Pragai, cele trei magistrale nu se intalnesc intr-un singur punct, ci formeaza un triunghi, asa cum se vede pe harta care am preluat-o de pe urbanrail.net. Colturile "triunghiului" ce delimiteaza centrul Pragai sunt statiile: Mustek (intersectia dintre magistralele A si B), Muzeum (intersectia dintre magistralele A si C) respectiv Florenc (intersectia dintre magistralele B si C).
Va prezint pentru inceput statia Flora, de pe magistrala A. Statia a fost deschisa, in decembrie 1980, o data cu punerea in functiune al celui de-al doilea tronson al acestei magistrale. La fel ca si in cazul metroului din Budapesta, statiile de pe magstrala A sunt la adancime destul de mare. Peronul este de tip insula, foarte asemenator cu statiile din Budapesta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.26 kb |
Vizualizat: |
de 8793 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.84 kb |
Vizualizat: |
de 8793 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.11 kb |
Vizualizat: |
de 8793 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.31 kb |
Vizualizat: |
de 8793 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.29 kb |
Vizualizat: |
de 8793 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.04 kb |
Vizualizat: |
de 8791 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată guest la Vin 03 Ian 2014 16:39:59, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Ian 2014 16:21:43 Titlul subiectului: |
169980 |
|
Statia este asemanatoare cu cea de la Crangasi, in privinta accesului. Poti sa intri in statie, direct din statia de tramvai, dar spre deosebire de Crangasi, accesul de la refugiile de statie pentru tramvai sunt mai late.
Ce mi-a placut la acesta statie sunt decoratiunile. Exista si sistem de informare electronic cu timpul ramas pana la venirea metroului in statie, dar nu prea mi-a iesit in poza.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.96 kb |
Vizualizat: |
de 8790 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.08 kb |
Vizualizat: |
de 8790 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.8 kb |
Vizualizat: |
de 8790 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49 kb |
Vizualizat: |
de 8790 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Ian 2014 16:28:09 Titlul subiectului: |
169981 |
|
In continuare va prezint statia terminus de la Dejvická. De la aceasta statie pleaca una din liniile de autobuz care merge pana la aeroport. Fiind o statie terminus, unde vin multi turisti de la aeroport, sistemele de informare sunt pe masura asteptarilor (poza 1). Esti indrumat atat spre linia de autobuz care merge la aeroport, cat si spre principalele obiective sau conexiuni din Praga, daca esti turist si vii dinspre aeroport.
Chiar daca nu ai fost niciodata in Praga si vii cu avionul, nu ai cum sa te ratacesti. Statia autobuzului catre aeroport este chiar la iesirea din statia de metrou.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.54 kb |
Vizualizat: |
de 8788 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.47 kb |
Vizualizat: |
de 8788 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.94 kb |
Vizualizat: |
de 8788 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.2 kb |
Vizualizat: |
de 8788 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.7 kb |
Vizualizat: |
de 8788 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Ian 2014 16:36:28 Titlul subiectului: |
169982 |
|
Trenurile de pe magistralele A si B sunt cele de tip sovietic, din clasa 81-71. Dar au fist modernizate de catre ©koda Transportation. Ultimul tren nemodernizat din clasa 81-71 a fost retras din circulatie in anul 2009. Detalii despre aceste trenuri se pot gasi pe pagina web a producatorului Skoda.
Varianta modernizata a trenurilor din clasa 81-71 este: 81-71M.
Pe magistrala A circula 35 de trenuri iar pe magistrala B circula 52 de asemenea trenuri.
Nu am apucat sa fac decat o singura poza cu un asemenea metrou, la statia Dejvická, poze cu interiorul puteti gasi pe site-ul ©koda Transportation.
Nu pot decat sa ma intreb retoric. Noi de ce nu am fost in stare sa modernizam IVE-le ? De ce nu am urmat exemplul cehilor ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.28 kb |
Vizualizat: |
de 8785 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Ian 2014 16:48:41 Titlul subiectului: |
169983 |
|
Magistrala C are o lungime de 22,4 km si 20 de statii. Distanta medie intre statii este de 1,12 km. Ceva normal mi se pare, nu aberatia gandita de ai nostri cu metroul din Drumul Taberei cu statii la 500-600 de metri.
Intr-adevar in zona centrala statiile sunt apropiate, la 500 de metri, dar inspre periferie sunt mai indepartate si la 1,5 km intre ele.
Spre deosebire de magistralele A si B, aceasta magistrala nu este asa de adanca. Pentru inceput prezint statia de la gara centrala din Praga, Hlavni Nadrazi.
Dupa cum vedeti in poza 3, exista validatoare inainte sa cobor pe scara rulanta. Nu exista paza, dar daca te prinde controlorul in metrou te arde si nu prea poti sa negociezi cu el.
Asa cum spuneam statia nu este la adancime mare. Liniile sunt pe centru (ca la Gara de Nord). Metroul este destul de folosit, eu am incercat sa prind "pauze de calatori" ca sa fotografiez statiile. Nu este nici o problema cu fotografiatul, poti face poze cate vrei. Pe cand acest lucru si la noi ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.45 kb |
Vizualizat: |
de 8780 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.01 kb |
Vizualizat: |
de 8780 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.46 kb |
Vizualizat: |
de 8780 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.01 kb |
Vizualizat: |
de 8780 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.43 kb |
Vizualizat: |
de 8780 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.57 kb |
Vizualizat: |
de 8780 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Ian 2014 16:52:59 Titlul subiectului: |
169984 |
|
Spre deosebire de magistralele A si B, trenurile de pe aceasta magistrala sunt noi, din clasa M1. Acestea au fost fabricate incepand din anul 1998, dintr-un consortiu format din ÈKD Praha (producatorul Tatrelor), ADtranz si Siemens. Stie cineva mai multe informatii despre acest tip de trenuri ?
Statia Vyshehrad se afla la trei statii de gara centrala. Este o statie de metrou aflata la suprafata. In apropiere de ea se afla centrul de congrese si castelul de la Vyshehrad sau Bazilica Sf. Petru si Pavel.
La prima vedere, statia de metrou pare o statie ca oricare alta, nu are nimic spectaculos.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.91 kb |
Vizualizat: |
de 8779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.5 kb |
Vizualizat: |
de 8779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.6 kb |
Vizualizat: |
de 8779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.97 kb |
Vizualizat: |
de 8779 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Ian 2014 16:58:47 Titlul subiectului: |
169985 |
|
Insa inainte sa ajunga in statie, metroul este pe acest viaduct (Nuselskę), sub podul rutier. Viaductul Nuselskę traverseaza valea Nusle (pe unde trece raul Botiè), sus este soseaua, sub sosea era tunelul cu metroul. Viaductul Nuselskę este important pentru traficul rutier, practic pe aici trece cam tot traficul pe axa nord-sud.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.46 kb |
Vizualizat: |
de 8777 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.33 kb |
Vizualizat: |
de 8777 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.29 kb |
Vizualizat: |
de 8777 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 03 Ian 2014 17:06:18, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Ian 2014 17:01:15 Titlul subiectului: |
169986 |
|
Din pacate cand esti in metrou, nu vezi nimic, tubul este inchis. Viaductul Nuselskę, care traverseaza valea Nusle (pe unde trece raul Botiè, care se varsa in Vltava) se poate vedea si de pe dealul Vyčehrad, de unde ai o priveliste foarte frumoasa asupra Pragai. Constructia viaductului a inceput in anul 1967 si s-a finalizat pe 22 februarie 1973. Podul are si o porecla "nedorita" si anume, "Podul Sinucigasilor" datorita numarului mare de sinucideri care au avut loc. Oricum, decat sa se arunce in fata metroului, mai bine se arunca de pe pod (parerea mea).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.99 kb |
Vizualizat: |
de 8776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.46 kb |
Vizualizat: |
de 8776 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.27 kb |
Vizualizat: |
de 8776 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|