Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M5: Cartier Drumul Taberei - Universitate (etapa 1)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 44, 45, 46  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 26/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Aug 2013 07:57:19    Titlul subiectului: 166691

E pe dinafara domn' presedinte.
Lucrurile merg destul de bine de ceva vreme.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Aug 2013 10:19:59    Titlul subiectului: 166745

Cei de la Metrorex dezmint faptul ca lucrarile la magistrala 5 s-ar fi oprit. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Metrorex: Nu plătim în plus pentru înghețarea lucrărilor la M5 și pentru "cârtițele" uriașe

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, punctează faptul că Metrorex S.A nu a plătit niciodată și nu plătește conservarea lucrărilor pentru Metroul din Drumul Taberei deoarece acestea nu au fost niciodată sistate. Asta contrar dezvăluirilor din presă, conform cărora statul român ar plăti zilnic 100.000 de euro pentru conservare. În plus, șeful Metrorex anunță că lucrările la tunelurile pentru cea mai nouă linie de metrou a Capitalei vor începe în prima jumătate a lui septembrie.
La aproape șase luni de când B365.ro dezvăluia că lucrările la metrou s-au oprit, iar "cârtițele" gigant care trebuiau să sape tunele zac în subteran pe o chirie uriașă, directorul general al Metrorex Aurel Radu a făcut, printr-un comunicat de presă, mai multe precizări în acest sens.
Aurel Radu afirmă că "Metrorex S.A nu a plătit niciodată și nu plătește conservarea lucrărilor deoarece acestea nu au fost niciodată sistate" și că în prezent se lucrează la toate cele zece stații, plus un depou, aferente Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei.
De asemenea, în comunicatul semnat de Aurel Radu se afirmă că "Metrorex plătește doar metrii de tunel executat. Utilajele pentru săpat tuneluri (TMB) sunt proprietatea executantului și nu au generat costuri pentru Metrorex, respectiv Statul Român. Acestea, ca și toate instalațiile aferente execuției tunelelor nu produc costuri suplimentare".
Presa informa în urmă cu o săptămână că pentru lucrari de conservare si intretinere România plătește zilnic 100.000 de euro. Din totalul de aproximativ 3,5 milioane euro, bani pe care trebuie să-i plătească lunar statul pentru conservarea lucrărilor, cele mai mari sume se duc pe intretinerea utilajelor, in special a aparatelor de forat in subteran.
În prezent se lucreaza doar la statiile de metrou din Drumul Taberei (VEZI AICI STADIUL LUCRĂRILOR), iar principala activitate, săpatul tunelelor, nu a început încă. Din acest motiv, frezele uriase care urmeaza sa sape galeriile stau pline de praf in subteran, iar pe santierul metroului din Drumul Taberei se lucreaza într-un ritm foarte lent.
Șeful Metrorex spune însă că šfrezele nu au stat degeaba în subteranš, ci că au fost supuse procesului de montare, alimentare cu energie electrică, revizie și probe, fiind acum pregătite pentru excavațiile care se vor realiza în prima jumătate a lunii septembrie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Oct 2013 12:23:23    Titlul subiectului: 167637

Un articol, despre cum fac haz de necaz bucurestenii despre ce se intampla la santierul magistralei 5. S-a mai discutat punctual si aici, la acest topic, despre acest tip de ironii, articolul din b365.ro vine sa centralizeze, oarecum, acest subiect. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Cum ironizează bucureștenii termenul de finalizare a lucrărilor la magistrala 5 de metrou.

După ce a fost amânată de mai multe ori la rând începerea lucrărilor la tunelurile de pe magistrala 5 de metrou, iar termenul de punere în funcțiune cu călători a fost decalat cu cel puțin un an, potrivit ultimelor declarații ale autorităților, bucureștenii și-au pierdut speranța că vor putea ajunge în numai două minute de la stația Eroilor în centrul Capitalei, așa că au început să facă ironii chiar pe panourile de informare ale Metrorex de pe șantierele M5.

Pe 25 septembrie 2013 au fost demarate lucrările la tunelurile de metrou pe magistrala 5, unul din cele două utilaje de tip TBM, cel botezat Varvara, începând forarea în subteran de la Academia Militară. Potrivit programului de lucrări, structura stațiilor și a tunelelor va fi gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări și finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosință a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016, au anunțat atunci autoritățile.

Faptul că începerea lucrărilor de forare a fost amânată de mai multe ori la rând și că termenul de punerea în funcțiune cu călători a magistralei 5 de metrou a fost decalat cu cel puțin un an, îi face neîncrezători pe bucureșteni că vor putea circula pe noua magistrală în termenul anunțat de autorități.

Astfel, aceștia au început să facă ironii chiar pe panourile de informare ale Metrorex de pe șantierele M5. De exemplu, la viitoarea stație de metrou de la Eroilor, panoul inițail de informare publică anunța faptul că "în 3 ani de aici vei face 2 minute până în centru". După "intervenția" unor persoane, același panou informează că "în 180 de ani de aici vei face 12 ore până în centru".

Și acesta nu este singurul caz în care bucureștenii fac ironii chiar pe panourile Metrorex. Exasperați de șantierul din Drumul Taberei, de unde pleacă magistrala 5 de metrou, bucureștenii au ironizat din nou termenul de finalizare a lucrărilor. Astfel, termenul de trei ani anunțat pentru șantier, a fost completat la stația Drumul Taberei cu "30 de ani".

Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legătura între Drumul Taberei și Universitate, va avea o lungime de 6,2 kilometri și va număra 10 stații: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiței, Valea Argeșului și Râul Doamnei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 16/Noi/2020
Mesaje: 633
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Oct 2013 17:59:38    Titlul subiectului: 167649

Adevarul e ca nici nu e nevoie sa "actualizeze" placutele, pentru ca si la anul tot 3 ani vor fi...
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2019
Mesaje: 109
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Oct 2013 22:26:42    Titlul subiectului: 167657

Aia de la b365.ro sa caste bine ochii ca acele ironii legate de metrou la statia Drumul Taberei sunt cam de la inceputul santierului, sunt cam in urma cu "stirile".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 11/Ian/2020
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Oct 2013 23:12:52    Titlul subiectului: 167661

Mă deranjează faptul că nu s-a acordat atenția cuvenită noii etape a lucrărilor. Fraților, s-a întâmplat ceva deosebit, au început să sape la tunel! Asta era partea cea mai grea și uite că, până la urmă, lucrurile s-au mișcat. De acum nu voi mai avea ”ocazia” să-l urmăresc pe unul din prietenii noștri (pesimist de tip fatalist) care nu pierdea nici un prilej să ne reamintească faptul că după revoluție nu s-a mai săpat nici un kilometru de tunel. Au venit banii necesari, lucrările au demarat, iar locuitorii din Drumul Taberei pot spune în sfârșit că au văzut luminița de la capătul tunelului. În curând va ieși soarele și pe strada lor.
_________________
Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Oct 2013 06:43:15    Titlul subiectului: 167667

Uitandu-ma pe site-ul oficial cu lucrarile de la magistrala 5, TBM-urile au pornit pe data de 25 septembrie.
http://magistrala5.ro/imagini-santiere/25092013-pornire-tbm-academia-militara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Oct 2013 12:22:38    Titlul subiectului: 167685

Aventurierul a scris:
Mă deranjează faptul că nu s-a acordat atenția cuvenită noii etape a lucrărilor. Fraților, s-a întâmplat ceva deosebit, au început să sape la tunel!

Sincer, habar nu am avut. Nu pot sa acopar tot Bucurestiul. Mi-e peste mana sa ajung in zona de vest a capitalei. Fiindca nimeni din bucuresti nu prea mai posteaza la noi, inclusiv la acest topic, citez un articol din b365.ro. Acesta se gaseste aici.


Citat:
Tunelul de metrou de la Magistrala 5 prinde contur


Tunelul de metrou de la Magistrala 5 prinde contur. După ce în 25 septembrie primul TBM, botezat Varvara, a început să sape tunelul de la stația Academia Militară, la doar cinci zile de la începerea lucrărilor, avansul utilajului este deja vizibil.
Pe 25 septembrie s-a pus în funcțiune primul TBM (Tunnel Boring Machine). Primul TBM care a început săparea tunelului de metrou de pe Magistrala 5 Râul Doamnei - Eroilor 2 este cel botezat Varvara. De atunci și până acum, utilajul a avansat vizibil, iar tunelul de la stația Academia Militară a început să capete contur. Primii metri de tunel sunt deja vizibili, iar fotografiile care arată cum lucrează "cârtița" uriașă au fost postate pe forumul Metrouusor.
În timp ce utilajul forează, în urma lui se montează bolțarii care formează tunelul propriu-zis.

Cel de-al doilea utilaj, botezat Filofteia, va începe săpăturile după una - două luni pentru că, potrivit reprezentanților constructorului Magistralei 5 de metrou, cele două TBM-uri nu pot săpa în paralel în același loc fiindcă există riscul ca tunelul să se surpe.

"Cel de-al doilea TBM va începe să sape la o lună - două luni diferență după primul utilaj. Pornirea e întotdeauna mai grea pentru că și mașina care e acum n-o să înainteze cu 20 metri pe zi, ci cu 5-6 metri, până își face rodajul, până vedem cum funcționează, până se reglează toate elementele computerizate va merge mai încet. E normal fiindcă nici cel de-al doilea utilaj n-o să înceapă săpăturile în două săptămâni pentru că trebuie să existe minim 200 metri distanță între ele. Din punct de vedere tehnologic, cele două utilaje nu pot săpa concomitent tunelele, acest lucru este imposibil. Peste tot în lume trebuie să meargă decalat și să fie obligatoriu minim 200 metri una în spatele celeilalte. Gândiți-vă ce s-ar întâmpla dacă ar ajunge amândouă în același timp la stația Orizont să se împingă în peretele mulat. Trebuie să lucreze pe rând", a declarat, pentru B365.ro, unul dintre reprezentanții constructorului Magistralei 5 de metrou. Vezi mai multe detalii aici.
Astaldi este parte a consorțiului care construiește Magistrala 5 de Metrou alături de FCC Construccion, AB Construction și Delta ACM Antrepriză. Lungimea totală a tronsonului este de 6,2 kilometri iar valoarea contractului cu consorțiul amintit este de 215 milioane de euro.

Cum funcționează TBM-urile

Două utilaje de tipul Tunnel Boring Machine (TBM) vor săpa în paralel, de la Academia Militară către Drumul Taberei, pe o distanță de 3.900 de metri, conform companiei Herrenknecht, producătoare a mașinilor de forat. Costurile pentru forările efectuate de cele 3 mașini sunt de 267 de milioane de euro, conform tunnellingjournal.com. O a treia mașină ar trebui să facă legătura în subteran cu tronsonul al doilea, Eroilor-Pantelimon.

Tunnel Boring Machine are un cap rotativ de forare de mărimea tunelului ce se construiește, cu dinți foarte puternici, iar pământul forat este trimis către spatele aparatului. Lungimea aparatului este de 70 de metri, iar diametrul frezei este de 6,5 metri, cu 58 de dinți pentru forat. Mașina cântărește 960 de tone și înaintează cu o viteză de 15-30 metri pe zi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ducu



Data înscrierii: 20/Oct/2007
Ultima vizita: 09/Noi/2020
Mesaje: 84
Locație: Eforie Sud

MesajTrimis: Joi 10 Oct 2013 08:52:42    Titlul subiectului: 167882

De ce statia Academia Militara e construita pe doua nivele? Am vazut in schema statiei poza cum de pe prima scara rulanta coboripe primul nivel, sub forma rotunda, apoi urmeaza alta scara rulanta spre peron. De ce n-au pus de la bun inceput scara rulanta directa, lunga, una singura? Ce rost mai are etajul ala intermediar?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 26/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Oct 2013 17:55:22    Titlul subiectului: 167888

Nu inteleg la ce te referi, pune poza inca odata, sa vad daca ne gandim la acelasi lucru.
NSS - ul este la minus 18,45 metri deci era nevoie de 3 nivele acolo, nu de doua.
Tot 3 nivele are si Eroilor, unde NSS - ul e la minus 18 metri.
Asadar din schita pe care o am eu rezulta ca de la suprafata se ajuge direct la nivelul 2 apoi la nivelul peronului ( nivelul 3 ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 26/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Oct 2013 21:22:34    Titlul subiectului: 168130

Sursa :
Spiridusul neobosit ( sursa anonima ).
Astazi : 17 Octombrie 2013
- Varvara : 123 m
- Filofteia : 0 m ( luna asta nici o sansa sa o vedem la lucru ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Oct 2013 21:41:50    Titlul subiectului: 168132

Filofteia de ce nu a intrat inca in paine ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 11/Ian/2020
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Oct 2013 21:07:25    Titlul subiectului: 168285

Astăzi ministrul transporturilor a anunțat oficial că s-au săpat deja 245 de metri de tunel în Drumul Taberei, iar ieri a fost o zi record, cu 27 de metri. Este clar că utilajul nu a săpat zilnic, iar ritmul de lucru de la început a fost mult mai lent. Citiți mai multe aici:
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/187978.html

În ce privește cel de-al doilea utilaj (Sf. Filofteia), el nu a intrat încă în ”pâine” deoarece este nevoie de o distanță de minim 200 de metri între cele două, altfel se pune în pericol stabilitatea tunelului, existând pericol de prăbușire. Va începe să sape atunci când Varvara va ajunge la stația Orizont.

_________________
Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Oct 2013 15:49:19    Titlul subiectului: 168366

Aceste utilaje nu trebuiau sa aiba un ritm constant de lucru ? asa se spunea la inceput, cand au fost aduse.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Noi 2013 12:01:24    Titlul subiectului: 168694

Este adevarat ce scrie in articol ? Acesta se gaseste aici.

Citat:
Ponta: Lucrările la metroul Drumul Taberei-Universitate merg mai repede, banii sunt asigurați

Lucrările la construcția tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate sunt derulate mai repede decât era prevăzut, iar finanțarea este asigurată integral din surse bugetare și comunitare, a declarat premierul Victor Ponta, aflat, vineri, pe șantierul de construcție.
"Îmi pare rău că s-au pierdut doi ani, din 2010 până în 2012 nimeni nu s-a gândit cum să facă aceste lucruri să funcționeze", a spus Ponta, adăugând că este convins că, împreună cu ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, va inaugura, la momentul respectiv, primul tren care va trece pe noua linie.
Premierul a ținut totodată să precizeze că metroul va fi trecut în administrarea Primăriei, dar Guvernul va finanța în totalitate toate investițiile începute.
La rândul său, ministrul Transporturilor a arătat că speră ca ritmul lucrărilor să fie menținut, deoarece traficul din Drumul Taberei este un "calvar".
Tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate va fi pus în funcțiune în 2016, cu o întârziere de un an.
Cu o lungime totală de aproximativ șase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece stații, la Râul Doamnei, Valea Argeșului, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, și va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 și 6 ale Capitalei.
Primele trenuri pe Magistrala 5, de la Râul Doamnei și de la stația Valea Ialomiței, până la Eroilor, ar fi trebuit puse în funcțiune în cursul anului 2015.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 26/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Noi 2013 13:11:41    Titlul subiectului: 168697

Vineri 8 Noiembrie 2013
UPDATE Ora 10:58: Cartita Varvara - echipamentul care sapa primul tunel al metroului din Drumul Taberei (Tunnel Boring Machine - TBM), a atins vineri peretii statiei Orizont. TBM-ul a intrat, practic, in prima statie de pe traseul sau la 45 de zile de cand si-a inceput forajul si cu aproape doua saptamani mai repede decat se asteptau autoritatile. Recordul de viteza: 19 inele pe zi, adica un avans de mai bine de 28 de metri.
Preluare si articolul intreg de pe Hot News.ro
#guest nu stiu la ce te referi, oricum e vorba de tronsonul Dr. Taberei - Eroilor.



11-8-2013 1-03-38 PM.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111 kb
 Vizualizat:  de 10798 ori

11-8-2013 1-03-38 PM.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Noi 2013 13:45:39    Titlul subiectului: 168698

Foarte tare! Pana la urma nu mai conteaza cine se lauda cu aceasta lucrare, bine ar fi sa vedem metroul mergand din 2016! Si cred ca il vom vedea, am vazut ca lucreaza niste firme spaniole si nemtesti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Noi 2013 16:59:40    Titlul subiectului: 169061

Uite ce am gasit pe Hotnews. Doua articole despre cele doua "cartite"

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16061243-cartita-filofteia-doilea-utilaj-care-sapa-tunelul-metroului-din-drumul-taberei-fost-pusa-functiune.htm

Citat:


"Cartita" Filofteia, al doilea utilaj care sapa tunelul metroului din Drumul Taberei, a fost pusa in functiune
de Victor Cozmei HotNews.ro
Joi, 21 noiembrie 2013, 16:32 Actualitate | Esențial

"Cartita" Filofteia, cel de-al doilea utilaj de tip TBM (Tunnel Boring Machine) si-a inceput, vineri, misiunea de forare a celui de-al doilea tunel al metroului din Drumul Taberei, anunta Ministerul Transporturilor. In timp ce Filofteia si-a inceput misiunea, TBM-ul Varvara - cel care a terminat primul tunel intre doua statii pe viitoarea M5 - este transferat prin statia Orizont, acolo unde a ajuns in urma cu doua saptamani, pentru a-si continua drumul spre statia Favorit.

Vineri, 21 noiembrie 2013, cel de-al doilea echipament Tunnel Boring Machine (TBM) a inceput executia tunelului de metrou dinspre statia Academia Militara catre Orizont, pe firul doi, a anuntat Ministerul Transporturilor intr-un comunicat remis HotNews.ro.

"Este foarte important ca aceste lucrari sa continue intr-un ritm sustinut, cum s-a intamplat in ultima perioada. Vom monitoriza cu atentie acest lucru pentru a ne asigura ca antreprenorii vor respecta termenele. Pe masura ce lucrarile vor avansa, vom incerca sa redam bucurestenilor traficul la suprafata", a declarat Ramona Manescu, Ministrul Transporturilor.

"Cartita" Varvara - utilajul care a ajuns la statia Orizont in urma cu doua saptamani - este in curs de a fi transferat in capatul opus al statiei, dupa care va incepe executia tunelului catre urmatoarea statie, Favorit, mai anunta Ministerul.

Potrivit estimarilor oferite de autoritati, in prima jumatate a anului 2015 structura statiilor si tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

TBM-ul botezat Varvara a intrat, pe 8 noiembrie, in statia Orizont la 45 de zile de cand a inceput sa foreze si cu aproape 10 zile mai devreme decat se asteptau autoritatile. Varvara inaintase aproape 540 de metri, reusind o medie de inaintare de 16 metri pe zi si un record de 28 de metri pe zi.

In prezent, Varvara este translatata prin statia Orizont pentru a-si continua drumul spre statia Favorit, un punct in care autoritatile spera ca utilajul sa-l atinga inainte de Craciun.

Managerului de TBM al Astaldi, Mario Masci a explicat de ce cele doua utilaje nu au fost puse in functiune in acelasi timp. Potrivit acestuia, cele doua utilaje nu pot fora simultan la o distanta prea mica intre ele. iar cum statiile (n.r. Academia Militara si Orizont) nu sunt decat la o distanta de 540 de metri una de alta, s-a asteptat ca primul TBM sa ajunga si sa fie scos in prima statie si apoi sa fie pus in functiune cel de-al doilea TBM.



http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15873429-video-fotogalerie-urmele-cartitei-sapa-primul-tunel-metroului-din-drumul-taberei-cat-departe-ajuns-cand-intra-prima-statie.htm

Citat:


VIDEO / FOTOGALERIE Pe urmele "cartitei" ce sapa primul tunel al metroului din Drumul Taberei. Cat de departe a ajuns si cand va intra in prima statie
de Victor Cozmei

"Cartita" Varvara, echipamentul de sapat tuneluri - Tunnel Boring Machine (TBM) lucreaza deja pe traseul metroului din Drumul Taberei de aproape o luna si a inceput "sa prinda" viteza. Marti, "Varvara" a reusit chiar sa stabileasca un record in ceea ce priveste avansul: circa 27 de metri intr-o zi. Pe masura ce primul tunel avanseaza spre prima statie de pe traseu, cel de-al doilea TBM, cartita botezata de autoritati "Filofteia", se pregateste sa inceapa forajul.



245 de metri de tunel. Avans record: 18 inele pe zi

"In momentul acesta lucrarile merg bine. S-a inaintat 245 de metri. Ieri s-a atins recordul de 27 de metri, adica 18 inele, pe zi. Media se situeaza undeva la 20 de metri pe zi", a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.

Ministrul, in vizita pe santier, a explicat si de ce a fost oprit TBM-ul cateva zile.

"La fiecare doua saptamani este nevoie de aceste 3-4 zile pentru ajustari si revizie si pentru a se monta componentele suplimentare necesare atunci cand se inainteaza, cele care descarca pamantul, cele care acopera toate cablurile. Nu este o oprire datorata unor defectiuni sau probleme", a explicat Manescu.

Potrivit ministrului, daca lucrurile merg in continuare conform graficului, al doilea TBM va incepe forajul pe 20 noiembrie, in timp ce cartita "Varvara", ce si-a inceput forajul in urma cu o luna, este asteptata sa ajunga la prima statie, statia Orizont, "in 18-19 noiembrie".

"Pe masura ce se inainteaza, la suprafata se va inchide si usor-usor se va reda si traficul in zona", a precizat ministrul.

In ceea ce priveste situatia banilor decontati, directorul general al Metrorex, Aurel Radu a precizat ca pana in prezent s-au decontat circa 87 de milioane de euro si a vorbit si despre tronsonul de metrou spre Pantelimon, parte din aceeasi Magistrala 5.

"Procedura de licitatie spre tronsonul spre Pantelimon se va demara anul viitor. Vom incepe dinspre Pantelimon spre Iancului pentru a nu bloca centrul orasului. Apoi vom face restul lcurarilor pana la Eroilor", a precizat directorul Metrorex.

Filofteia va incepe sa foreze pe 20 noiembrie. Tot atunci, Varvara va intra in statia Orizont

Revenind la lucrarile actuale de la primul tunel, responsabilul tehnic cu executia din partea constructorilor, Mihai Divlan, a precizat ca nu s-a intampinat nici un obstacol pana in prezent.

"Lucrarea se afla in grafic. "Varvara" se afla pe traseu conform foii de parcurs. Am ajuns la 245 de metri cu captuseala definitiva. Nu am intalnit nici un obstacol. N-au fost probele nici cu linia de tramvai, nu a existat nici un incident", a explicat reprezentantul constructorilor.

" Pe 20 noiembrie va porni si "Filofteia". Estimam ca "Varvara", in partea a doua a lunii noiembrie, va intra in [n.r. statia] "Orizont". Va fi translatata prin statie si isi va vedea in continuare de treaba. Recordul este de 17 inele pe zi [n.r. Ministrul Manescu a vorbit de 18 inele pe zi]. Daca inmultim cu 1,5 m pe fiecare inel ne da aproape 26 de metri de captuseala definitiva", a mai explicat responsabilul tehnic cu executia din partea constructorilor.

Tunelul spre statia Orizont:



Intrarea in primul tunel forat al metroului din Drumul Taberei:



Santierul din Statia Academia Militara:



In tunel, aproape de "cartita" Varvara:



Vedere din tunel spre statia Academia Militara:



Utilajul care transporta boltari prin tunel catre TBM:



TBM-ul Filofteia, pregatita sa-si inceapa misiunea pe 20 noiembrie:



Boltarii pentru tunel sunt coborati in statie cu o macara:



O luna de cand Varvara si-a inceput misiunea in subteran

Pe 25 septembrie a fost pus in functiune primul echipament de sapat tuneluri de pe santierul metroului din Drumul Taberei. Denumit "Varvara", TMB-ul coborat pe santierul statiei Academia Militara inca din toamna trecuta, si-a inceput misiunea cu o intarziere de mai bine de jumatate de an - autoritatile sperau ca punerea in functiune sa se faca in luna martie, insa reducerea drastica a bugetului a stricat planurile.

Potrivit programului de lucrari, structura statiilor si a tunelelor va fi gata in prima jumatate a anului 2015. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

TBM-ul, inclusiv saniile cu instalatii, are o lungime aproximativa de 100 m si se prezinta ca o manta cilindrica, cu o diafragma de separare intre frontul de excavatie si tunel, echipat pentru excavarea tunelului si pentru instalarea captuselii din inele de boltari prefabricati.

Primii boltari ai primului inel de tunel au fost montati pe 18 septembrie, iar azi, odata cu pornirea efectiva a lucrarilor de forare, au inceput sa fie montate si inelele urmatoare.

Componentele principale ale TBM-ului:

- freza pentru excavarea tunelului.
- cilindri hidraulici care permit avansul scutului.
- sistem de sustinere permanenta a frontului de excavatie.
- dispozitiv de punere in opera a inelelor. Fiecare inel este compus din sase boltari .
- sistem de control al directiei care sa asigure o ghidare precisa si corectii rapide.
- dispozitiv pentru injectarea de material de umplere, la extradosul inelului de boltari, in golul care se creeaza in timpul excavatiei.
- diverse dispozitive pentru alimentare si evacuare care realizeaza comunicarea intre camera de excavatie si exterior, si care asigura mentinerea continua a presiunii de sustinere a frontului.
- dispozitive pentru acces si interventie in camera presurizata de excavatie, constituite dintr-o instalatie de aer comprimat, cu camera hiperbarica de siguranta cu doua sasuri.

Date tehnice TBM:
Tipul scutului: EPB
Raza de curbura: 180 m - 800 m
Presiune maxima de lucru: 4 bar
Diametru: 6570 mm
Tip: electric
Motoare: 8 X 160 kW
Putere: 1280 kW
Moment de torsiune: 4500 kNm
Cilindru principal de impingere: 2 X 16 cilindru
Lungimea cilindrului de impingere: 2200 mm
Forta de impingere: 42575 kN
Diametrul scutului din fata: 6540 mm
Lungimea scutului din fata: 3520 mm
Informatii tehnice - TBM
FOTOGALERIE Informatii tehnice - tunel metrou si TBM
Diametrul scutului din centru: 6530 mm
Diametrul scutului din coada: 6520 mm
Datele geometrice ale tunelelor:
Tunel Linia 1: 4,3 km
Tunel Linia 2: 4,1 km
Trecere in gol prin statii: 2,0 km

Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legatura intre Drumul Taberei si Universitate, va avea o lungime de 6,2 + 1 kilometri si va numara 10 statii: Eroilor, Academia Militara, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Valea Argesului si Raul Doamnei.

Contractele incheiate pentru executia si consultanta metroului din Drumul Taberei ajung in prezent la circa 275 de milioane de euro.
HARTA INTERACTIVA Cum a ajuns metroul din Drumul Taberei, cu contracte semnate de 275 de milioane de euro pentru executie, sa coste 1,2 miliarde de euro, "cat autostrada Comarnic - Brasov", in declaratiile lui Victor Ponta
Traseul magistralei de metrou M5
Traseul magistralei de metrou M5
Foto: Hotnews
Lotul 1.1, Raul Doamnei - Hasdeu (Opera) are o lungime de 6,2 km, 9 statii si este construit de asocierea Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct. Valoarea contractului este de peste 918 milioane de lei fara TVA.

Lotul 1.2, Statia, Depoul si Galeria de legatura Valea Ialomitei are o lungime de 1 km, o statie si un depou si este construit de asocierea Max Bogl (Germania) - Max Boegl (Romania). Valoarea contractului este de peste 231 de milioane de lei fara TVA.

Desi initial finantat 50% printr-un imprumut de la Banca Europeana de Investitii, proiectul metroului de pe Magistrala 5 a fost acceptat de Comisia Europeana in cadrul programelor de finantare nerambursabila.

Astfel, Ministerul Transporturilor aminteste ca acum "acest proiect este finantat din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial - Transport".

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2013 11:41:48    Titlul subiectului: 169877

Fantezii cu lucrarile la M5. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Dacă la începutul anului 2013, lucrările la metroul Drumul Taberei-Universitate riscau să fie încetinite sau chiar oprite, pentru că proiectul de buget de investiții alocat Metrorex nu prevedea destui bani pentru Magistrala 5, în ultima parte a anului lucrările au înaintat totuși.

La începutul anului, au existat mai multe voci, printre care și fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udriște, care atrăgeau atenția asupra faptului că lucrările la Magistrala 5 vor fi sistate din lipsa banilor și că șantierele din Drumul Taberei vor rămâne abandonate, potrivit b365.ro.

Când vor circula bucureștenii cu metroul din Drumul Taberei

Pe 25 septembrie, când primul Tunnel Boring Machine (TBM), botezat Varvara, a început săpăturile la stația Academia Militară de pe Magistrala 5 de metrou, premierul Victor Ponta a anunțat că metroul din Drumul Taberei va deveni funcțional în semestrul al doilea din 2016, iar traficul în zonă va fi reluat din toamna anului 2014.

Potrivit programului de lucrări, structura stațiilor și a tunelelor va fi gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări și finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosință a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 - al doilea semestru al anului 2016 - este mai mare cu mai bine de un an față de termenul anunțat inițial.

Șeful Metrorex a anunțat, în ziua demarării săpăturilor la primul tunel al metroului de Drumul Taberei, că lucrările pentru cel de-al doilea tronson al Magistralei 5 vor demara din Pantelimon pentru ca traficul rutier să fie afectat cât mai puțin posibil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DoruNegru



Data înscrierii: 23/Oct/2012
Ultima vizita: 02/Mai/2017
Mesaje: 8
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Ian 2014 23:22:03    Titlul subiectului: 170155

Cum era bancul acela: incepem metroul de la amandoua capetele; daca se intalnesc la mijloc facem o magistrala; daca nu, facem doua.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 17 Ian 2014 23:59:23    Titlul subiectului: 170523

Un panou de informare din zona viitoarei statii Eroilor 2, precum si dezastrul cauzat parcului de lucrarile din zona; dar asta e, cand se va termina, va fi un mare progres si o mare usurare pentru locuitorii din Drumul Taberei si nu numai.


P1500861.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.82 kb
 Vizualizat:  de 9920 ori

P1500861.jpg



P1500863.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.73 kb
 Vizualizat:  de 9920 ori

P1500863.jpg



P1500875.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.73 kb
 Vizualizat:  de 9920 ori

P1500875.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Ian 2014 08:34:38    Titlul subiectului: 170617

S-a terminat de sapat si cel de-al doilea tunel intre Academia Militara si Orizont. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Cum arată tunelul de metrou dintre stațiile Academia Militară și Orizont

Academia Militară - Orizont, prima interstație de pe Magistrala 5, cu tunel dublu finalizat, este gata. Lucrările la această interstație au fost terminate pe 8 ianuarie, când cea de-a doua cârtiță uriașă a terminat execuția tunelului dintre stațiile Academia Militară și Orizont, pe firul doi.

Cel de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM), botezat Filofteia, a staționat înainte de pereții stației Orizont, în perioada sărbătorilor de iarnă. Pe 8 ianuarie, TBM-ul a terminat execuția tunelului dintre stațiile Academia Militară și Orizont pe firul doi, în lungime de 533 de metri. Astfel, s-au realizat lucrările la prima interstație cu tunel dublu finalizat, Academia Militară - Orizont.

"Monitorizăm cu mare atenție aceste lucrări ca să fim siguri că termenele de execuție vor fi respectate. La acest moment suntem în grafic și sperăm că și în perioada următoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta termenele impuse", a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, în comunicatul citat.

Graficul de lucrări prevede ca structura stațiilor și a tunelelor să fie gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează apoi să fie realizate lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări și finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosință a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 19/Noi/2020
Mesaje: 344
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 22 Ian 2014 16:48:53    Titlul subiectului: 170621

Nu inteleg insa un lucru: de ce nu se lucreaza pe toate fronturile? De ce abia dupa finalizarea in totalitate a tunelelor se vor apuca de montatul sinelor si de finisaje?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 26/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Ian 2014 19:01:31    Titlul subiectului: 170624

La finisajul statiilor se poate lucra.
Nu se poate lucra la tunel pana nu se termina de sapat in totalitate, pentru ca - asa cum ai observat - in tunel sunt tot felul de conducte, inclusiv banda transportoare care scoate pamantul afara la Academia Militara.
Nu se poate pune nici linia, pentru ca pentru linie iti trebuie fundatie, si daca faci fundatia nu mai are pe unde s-o ia masinuta care aprovizioneaza cu boltari TBM - urile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 16/Noi/2020
Mesaje: 633
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Ian 2014 06:37:53    Titlul subiectului: 170655

Dar de la Academia Militara spre Eroilor cum si cand se va sapa...? Se intorc frezele de la Valea Ialomitei?
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 44, 45, 46  Următoare
Pagina 38 din 46

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community