|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bogdan2011
Data înscrierii: 02/Sep/2012 Ultima vizita: 01/Sep/2020 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 03 Sep 2012 12:19:27 Titlul subiectului: |
158580 |
|
Pe magistralele 1 și 3 sunt prevăzute parcursuri optice și RAS optic (regim automat semnalizare).
Spre exemplu, pleacă tren din Piața Unirii, după ce se eliberează circuitul de după semnal se face parcurs în ATP (semnalul trece pe alb-roșu), apoi după ce următorul semnal este depășit, semnalul din Unirii trece pe liber (verde).
Astfel se poate face circulație și cu BM-uri și cu IVE, care nu au sistem ATP îmbarcat.
În parcursul optic, BM-ul încă primește telegrame (informații despre viteza stabilita, curba de viteză, declivitate, distanța până la următoarea restricție etc).
Pe 1 și 3 au rămas semnale de ieșire și în zona macazelor, cele de bloc au dispărut.
Pe 2 au dispărut și cele de ieșire, sunt acoperite doar zonele cu macaze, iar pe M4 e alt sistem.
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 08 Sep 2012 21:00:56 Titlul subiectului: |
158775 |
|
BM primeste constant semnale prin sina. Daca nu primeste, actioneaza frana de urgenta, indiferent daca merge sau nu cu ATO.
|
|
Sus |
|
|
tedexy
Data înscrierii: 17/Ian/2008 Ultima vizita: 06/Apr/2015 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Ian 2014 15:42:15 Titlul subiectului: |
170167 |
|
Salut si La multi ani!
O simpla intrebare am si eu. Poate cineva sa-mi explice ce inseamna "X1, X2. XP1, Y2, YF, XM,YP1....." etc. de pe tablitele atasate semnalelor luminoase? Si mai mult, poate cineva sa explice care este schema logica dupa care se pun aceste denumiri semnalelor?
Deasemenea, va rog daca mai are cineva diagramele acelea de trasee cum sunt cele din pagina a treia a acestui topic, i-as ramane profund recunoscator daca mi le-ar da si mie.
Multumesc anticipat.
|
|
Sus |
|
|
bogdan2011
Data înscrierii: 02/Sep/2012 Ultima vizita: 01/Sep/2020 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Ian 2014 16:17:01 Titlul subiectului: |
170171 |
|
In cazul semnalelor de iesire, X sau Y se refera la capatul statiei si numarul indica linia pt care se aplica semnalul.
Semnalele de intrare au un simplu indicator X sau Y. XP sau YP sunt cele de parcurs, intre semnalele de intrare si cele de iesire si se folosesc atunci cand ai posibilitatea de a face mai multe parcursuri de circulatie intr-o zona cu macaze.
M sunt semnale de manevra, Bl semnale de bloc automat si Pr prevestitoare, care prevestesc semnalele de intrare.
XF si YF sunt semnale pentru directia pe falsa, adica invers sensului normal de circulatie pe partea dreapta.
La noi la metrou, capatul X este cel dinspre depou, luandu-se in considerare depoul Militari, Berceni, Ciurel si Dristor 2 si Gara de Nord 2. La CFR am vazut ca se ia in considerare Bucurestiul spre exemplu.
|
|
Sus |
|
|
tedexy
Data înscrierii: 17/Ian/2008 Ultima vizita: 06/Apr/2015 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Ian 2014 20:58:28 Titlul subiectului: |
170184 |
|
Salut,
Informatii Concise si la obiect.
Legat de diagramele precizate ma poate ajuta cineva ? Stiu ca odata erau postate pe aici pe forum dar linkurile nu mai sunt valabile. Dunt sigur ca cineva trebuie sa le mai aiba pe PC. Va rog frumos!
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Sâm 18 Ian 2014 00:06:20 Titlul subiectului: |
170524 |
|
Nu mai circulasem de cateva luni bune cu metroul, cand am mers azi mi-au atras atentia niste "chestii" albastre luminoase, le-am incercuit in cea de-a doua poza.
Poza e facuta in statia Gara de Nord, insa am mai vazut astfel de "chestii" si prin alte statii, ce anume reprezinta ele ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.94 kb |
Vizualizat: |
de 9642 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.11 kb |
Vizualizat: |
de 9642 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Ian 2014 09:45:08 Titlul subiectului: |
170526 |
|
Semnele acelea "F" / "M" reprezinta o vizualizare optica ca exista tensiune in retea.
Sunt inca de la inaugurare, (1979 ) dar erau albe si numai cu becuri. Habar nu am de unde vine denumirea de "F" sau "M".
Vezi acelasi subiect tratat pe larg in paginile acestui topic ( la pag nr 3 ) inca din data de 6 Iulie 2009.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 10 Aug 2016 14:10:54 Titlul subiectului: |
186113 |
|
M-ar interesa cum functiona sistemul de semnalizare si dirijare a circulatiei la metroul bucurestean in 1990, inaintea introducerii sistemelor ATO si ATP!
Din cate am inteles, functiona similar cu sistemul de centralizare electrodinamica si bloc automat de linie.
Astfel, corectati-ma daca gresesc, fiecare statie unde existau macazuri aveea semnale de iesire, semnale de intrare si semnale prevestitoare ?
Cum erau pozitionate becurile si ce indicatii puteau da acele semnale de iesire, de intrare si prevestitoare de la metrou in 1990 ?
Apoi linia dintre doua statii (cu macazuri) era impartita in sectoare de bloc automat de linie, iar la capatul acestor sectoare existau semnale de trecere a blocului automat de linie ? Cum erau pozitionate becurile si ce indicatii puteau da aceste semnale ?
De asemenea, existau la metrou in 1990 semnale de manevra identice cu cele de la CFR ?
Ce fel si ce tipuri de electromecanisme de macaz si pentru actionarea sabotilor de deraiere erau folosite la metrou ?
Controlul si comanda tuturor sectiunilor izolate, semnalelor, macazelor, sabotilor de deraiere si opritoarelor fixe se realiza exclusiv din dispeceratul de la Piata Unirii ?
Acesta era dotat -din ce am vazut intr-o poza mai veche- cu o luminoschema verticala, montata pe un perete.
Sau existau si in statiile cu macaze posibilitatea de a controla local (dintr-un birou de miscare aflat in accea statie) macazele, semnalele si sectiunile izolate din accea statie ?
Ma gândesc ca ar fi trebuit niste circuite electrice foarte lungi si costisitoare, ca de exemplul sa poti controla si actiona un macaz din statia Pipera, tocmai din dispeceratul de la Piata Unirii!
Pana in ce an a fost utilizat la metrou sistemul SCB existent in 1990- cu centralizarea electrodinamica, semnale si sectoare de bloc automat de linie ?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 11 Aug 2016 11:16:41 Titlul subiectului: |
186119 |
|
Va multumesc! Totusi, as vrea sa aflu si cateva date de natura istorica, privind sistemele de semnalizare si dirijare a circulatiei la metroul bucurestean!
-Pana in ce an s-au utilizat exclusiv sistemele de semnalizare existente in 1990 la metrou ?
-In ce an a inceput introducerea altor sisteme de semnalizare la metrou (ATP, ATO, etc), decat cele existente in 1990 ?
-Pe magistrala 4 am inteles ca exista un sistem mai special de dirijare a traficului! In ce an a fost introdus ?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 12 Aug 2016 11:25:47 Titlul subiectului: |
186128 |
|
Nu stiu sa-ti raspund decat in legatura cu M 4. De la inceput de cand s-a deschis traseul pana la 1 Mai. Vezi si tu cand s-a inaugurat, de la inceput a fost cu actualul sistem de siguranta.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|