Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Modernizarea Pasajului Lujerului

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 9822
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Noi 2009 17:46:54    Titlul subiectului: Modernizarea Pasajului Lujerului 120684

De maine, vor incepe lucrarile de modernizare la pasajul Lujerului. Acestea vor dura aproximativ 8 luni. Articolul se gaseste aici
Citat:
Lucrările de consolidare și renovare la Pasajul Lujerului vor începe pe 30 noiembrie și vor dura aproximativ opt luni. Tramvaiul 41 va circula după programul normal, exceptând unele restricții temporare pe durata nopții și în weekend.

Pe durata execuției lucrărilor, circulația în pasaj va fi restricționată astfel:
-în perioada 30 noiembrie 2009-4 ianuarie 2010, în intervalul orar 05.00-24.00 se va restricționa banda I pe un singur sens, dinspre bulevardul Timișoara către șoseaua Crângași.
În aceeași perioada, în intervalul orar 24,00-05,00, vor fi închise traficului rutier ambele sensuri de circulație ale pasajului.
-din data de 5 ianuarie 2010, se va restricționa banda I pe ambele sensuri de circulație, în același interval orar, respectiv 05.00-24.00, iar pe timpul nopții, 24.00-05.00, se vor închide traficului ambele sensuri.
Tramvaiul 41 va circula după programul normal exceptând unele restricții temporare pe durata nopții și în weekend care vor fi comunicate în timp util.
Printre lucrările care vor fi executate la pasaj se numără reparații și consolidări la structura de rezistență, realizarea unei stații de pompare, refacerea și repunerea în funcțiune a sistemului de canalizare, realizarea unei centrale de ventilație, lucrări de placare a pereților verticali și reamenajarea zonei de la suprafața pasajului (spații verzi, amplasare de mobilier urban, reorganizarea circulației în zona intersecției cu bulevardul Iuliu Maniu), potrivit Primăriei Capitalei.
Pasajul Lujerului a fost construit în anul 1987 și asigură legătura între Șoseaua Virtuții și strada Brașov. Până în prezent, la acest pasaj nu au fost executate lucrări de reparații sau de reabilitare.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Mai 2010 19:44:55    Titlul subiectului: 127692

Lucrarile iau amploare. Se pare ca va fi decopertat tot pasajul si se va reface plafonul si hidroizolatia.
De ceva vreme au fost dezafectate doua parculete aflate la ambele capete ale pasajului. Partea interesanta este ca ambele parculete sunt destul de recente, oare atunci cand au fost amenajate nu se stia ca urmeaza sa se efectueze aceste lucrari la pasaj?? Deasemenea pe str Lujerului intre Bd Iuliu Maniu si sensul giratoriu de la intrarea in Cora Primaria sector 6 amenajase spatiul dintre sensurile de mers cu tot tacamul (pomi, flori, gazon, borduri, etc). Bineinteles ca a fost si acesta dezafectat. Bani irositi aiurea....
Astazi a fost blocat sensul giratoriu prin care se putea intra in Cora, se pare ca in curand se va decoperta si aici. La ora actuala ca sa se intre in Cora se face stanga pe o strada amenajata adhoc chiar inainte de linia ferata si se vine pe breteaua dinspre Plaza Romania.
Se observa cat de aproape de suprafata este planseul pasajului si ce izolatie precara a avut. Nu este de mirare ca s-a deteriorat asa mult.
Se pare ca sunt cele mai ample lucrari de refacere a unui pasaj in Bucuresti, nu este doar o simpla cosmetizare ca la celelalte..



Pasaj Lujerului1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  214.84 kb
 Vizualizat:  de 21516 ori

Pasaj Lujerului1.JPG



Pasaj Lujerului2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  280.39 kb
 Vizualizat:  de 21516 ori

Pasaj Lujerului2.JPG



Pasaj Lujerului3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.32 kb
 Vizualizat:  de 21516 ori

Pasaj Lujerului3.JPG



Intrarea in Cora.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.71 kb
 Vizualizat:  de 21516 ori

Intrarea in Cora.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 25 Iul 2010 15:40:17    Titlul subiectului: 130673

De cateva zile si intersectia Iuliu Maniu - Lujerului a fost afectata de lucrarile de consolidare a pasajului subteran. S-a inchis o zona de forma rectangulara chiar in mijlocul intersectiei si se circula doar pe cate doua benzi in toate cele patru directii; ca urmare se fac cozi destul de mari in ambele sensuri pe bd. Maniu chiar si in afara orelor de varf; de exemplu joia trecuta pe la pranz coada pe sensul spre centru incepea putin dupa intersectia de la Gorjului!

Foto 1: Chiar inainte de intersectie traficul pe bd. Maniu este ingustat la doua benzi pentru a se putea inscrie in intersectie. Totusi masinile se aseaza pe 3 benzi
Foto 2: Lucrarile.



p1060449.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 21375 ori

p1060449.jpg



p1060450.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.09 MB
 Vizualizat:  de 21375 ori

p1060450.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Aug 2010 16:59:18    Titlul subiectului: 132263

Lucrarile continua. De mai bine de o luna traficul in zona Lujerului pe bd Iuliu Maniu se desfasoara foarte greoi (doar 2 benzi/sens) deoarece se lucreaza pe mijlocul intersectiei . Acum lucrarile se apropie de sfarsit in aceasta zona, deoarece s-a turnat si primul strat de asfalt (foto1). Urmeaza celelalte benzi, care acum sunt deschise circulatiei, in stanga si in dreapta "gropii" de pe centrul intersectiei (se observa "mustatile" lasate la armatura pentru continuarea lucrarilor).
Nici cei care merg pe str Lujerului dinspre Iuliu Maniu (venind dinspre centru) sau dinspre sos Virtutii nu au o viata mai usoara, practic exista o singura banda disponibila ( fostul trotuar Very Happy ), ceea ce creaza confuzie mare atat printre pietoni cat si printre soferi (foto5)
In schimb breteaua care face legatura intre Plaza si Cora este intr-o stare mai avansata, lipseste doar asfaltul.
In foto 2 se observa in ce consta operatia de modernizare la suprafata, practic se face o camasuire a vechii structuri cu un nou strat de beton armat si refacea hidoizolatiei.



Pasaj Lujerului 1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  230.21 kb
 Vizualizat:  de 21139 ori

Pasaj Lujerului 1.JPG



Pasaj Lujerului 2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  149.1 kb
 Vizualizat:  de 21139 ori

Pasaj Lujerului 2.JPG



Pasaj Lujerului 3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.57 kb
 Vizualizat:  de 21139 ori

Pasaj Lujerului 3.JPG



Pasaj Lujerului 4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  222.23 kb
 Vizualizat:  de 21139 ori

Pasaj Lujerului 4.JPG



Pasaj Lujerului 5.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  236.54 kb
 Vizualizat:  de 21138 ori

Pasaj Lujerului 5.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Aug 2010 21:16:01    Titlul subiectului: 132274

Ieri am fost nevoit sa trec cu 'auto personal' pe acolo ca sa ies spre autostrada. Am facut 30min intre Leu si Lujerului... Embarassed
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 22 Aug 2010 22:07:46    Titlul subiectului: 132276

Nu mai ai posibilitati de fentare a intersectiei, odata ce "rutele ocolitoare"au fost suntate de constructia liniei subterane spre Cotroceni si de metroul usor, Nu se poate ocoli decat spre Crangasi, prin Baia de Aries/Politehnicii (aproape au facut bulevard din ele, de cate masini trec cateodata pe acolo) - Ariesul Mare si iesirea spre Virtutii, pe langa depou. Daca destinatia e spre A2, nu se mai poate ocoli facil (inainte vreme de 2002 se mai putea negocia pe strazile laterala pe ruta amintita mai sus cu iesire in calea Apeductului si apoi in Veteranilor. Ori iti asumi riscul asteptand sa treci de intersectie, ori alegi o alta ruta alternativa din timp (pe Timisoara, si bineinteles cu iesirea in alt dop, la Pacii, asta daca nu se incearca o noua negociere prin coclaurii platformei industriale Preciziei.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Aug 2010 08:04:16    Titlul subiectului: 132290

subway guru a scris:
Ieri am fost nevoit sa trec cu 'auto personal' pe acolo ca sa ies spre autostrada. Am facut 30min intre Leu si Lujerului... Embarassed

Trebuia sa o iei pe bd Timisoara si apoi pe Moinesti/Valea Cascadelor/Preciziei...Cu tot dopul de la Plaza si semafoarele mai numeroase de pe Timisoara tot faceai mai putin.
Oare nu se poate desfinta (astupa) calea ferata subterana astfel incat sa existe si rute altenative la Lujerului ? Pana la urma calea aia ferata mai foloseste /va mai folosi vreodata cuiva ? Este o aberatie sa mai o cale ferata industriala care sa-ti tina un cartier impartit in doua...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 23 Aug 2010 16:29:25    Titlul subiectului: 132313

Santul ala nu mai foloseste la nimic util, doar ca loc pentru gunoaie, nu se mai poate folosi nici macar la realizarea unei benzi auto spre/dinspre Cora, oricum si acolo tunelul iese in jungla. Spargerea transeei si crearea unei traversari spre Uverturii, prin terasele alea cred ca ar complica si mai mult circulatia in intersectie. Nu mai amintesc de semafoare, ca deja e celebra - intermitent dinspre Cora iar pietonii au 5 secunde sa traverseze, asta daca apuca sa vada semaforul in timp ce sunt atenti la masini. Fa-le traversarea peste linii si atunci sa vezi bulevard pe strazile alea - asa e dimineata, cand se ocoleste smechereste intersectia pe Fabricii, spre Crangasi. Capatul care da la Cotroceni, poate fi directionat astfel incat bucata de tunel sa fie transformata in intrare secundara in parcarea Cora? Iar capatul care da la Ciurel sa fie transformat in iesire auto - cred ca se pot darama stalpii. Finisajele peretilor or sa fie cu banda neagra la baza si restul culoare deschisa - pe "soclul" negru e posibil sa aplice si marcajul reflectorizant.
Daca s-au apucat de pasaj, de ce nu transeaza si problema liniei?

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Aug 2010 20:27:27    Titlul subiectului: 132327

Sambata e acelasi calvar si pe Timisoara...
Ai cel putin doua blocaje, la moll-uri si la Valea Cascadelor...
Probabil ca trebuia sa o iau pe Ghencea si pe Centura!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Aug 2010 23:53:00    Titlul subiectului: 132345

Ce se va intampla cu coloanele prin care se accede din Pasajul Lujerului la fosta linie Metrorex de acces la depoul Semanatoarea? Mi se pare mie sau vor fi (daca nu deja au fost) desfiintate - astupate? Ultima oara am parcurs aceasta linie in februarie 2010 si coloanele erau intacte, e drept - proiectul de modernizare nu incepuse. Pe blogul meu (de la profil) gasiti poze de pe aceasta linie.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 17:41:16    Titlul subiectului: 132383

Nu sunt astupate, aveau pe ele schele pe care se prinde finisajul, Pana la urma lasa tunelul asa, pe post de aerisire; din constructie puteau sa faca zid plin, insa ori au proiectat ca o aerisire ori a fost un impediment de proiect
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 17:56:46    Titlul subiectului: 132386

De astazi se circula si prin mijlocul intersectiei, cel putin pe sensul spre periferie; nu mi-e clar daca doar si-au facut loc soferii sau e oficial, si asta pentru ca exista inca diversi stalpisori prin intersectie care separa inca varianta folosita in ultima luna de cea proaspat data in folosinta. Ca urmare astazi nu exista coada deloc pe sensul dinspre centru spre periferie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 20:37:24    Titlul subiectului: 132502

Pe sensul dinspre centru spre perifierie circulatia s-a mutat pe partea centrala a intersectiei; lucrarile s-au mutat pe partea laterala. Reteaua de troleu a fost mutata putin mai spre centrul intersectiei. Din pacate cel putin astazi in locul unde asfaltul nou se intalneste cu cel vechi era o denivelare care ii facea pe soferi sa incetineasca, scazand drastic numarul de masini ce patrund in intersectie in cursul unei perioade de verde la semafor; rezultatul - coada imensa inainte de intersectie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 29 Oct 2010 09:14:55    Titlul subiectului: 135587

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Pasajul_Lujerului-gura_de_aer_pentru_bulevardul_Iuliu_Maniu_0_361764434.html

"Pasajul Lujerului,gură de aer pentru bulevardul Iuliu Maniu

Oana Balan

Joi 28 oct 2010

Pasajul Lujerului a fost redat traficului

Lucrările de reabilitare la Pasajului Lujerului finalizate cu o întârziere de patru luni, au fost recepționate aseară. Un an de trafic, de zgomot infernal și 12 milioane de euro. Atâta a costat prima reabilitare în 23 de ani de la construcție, a pasajului care face legătura între cartierele Drumul Tabarei și Militari.

Deși circulația prin pasaj a fost reluată de câteva săptămâni bune, ultimele retușuri au fost finalizate aseară și recepționate de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. Cu doar câteva ore înainte de sosirea edilului-șef, o echipă de muncitori lustruia de zor marmura de pe pereții pasajului și strângea gunoaiele dintre liniile de tramvai. „Trebuie să fie totul gata până vine domnul primar. Mai avem de spălat parapeții și de strâns gunoaiele, în rest totul este gata“, a spus unul dintre muncitorii care se aflau la pasajul Lujerului.

„Am scăpat și de grija acestui pasaj. Urmează să ne apucăm de lucrările la Pasajul Muncii, iar la anul ne vom concentra pe refacerea trecerilor, cum ar fi cea de Mihai Bravu”, a declarat Sorin Oprescu aseară, la recepția lucrărilor.

Atât la intrare și la ieșire, cât și de-a lungul celor 774 de metri cât măsoară pasajul, sunt montate camere de supraveghere. Deschiderea Pasajului Lujerului este o ușurare mai ales pentru șoferi, deoarece a descongestionat traficul din zona Lujerului. „De când s-au redat circulației ambele benzi din pasaj, traficul este mult mai fluent, atât în zona străzii Brașov, cât și pe Bulevardul Iuliu Maniu“, a declarat subinspector Laura Snae, purtătorul de cuvânt al Brigăzii Rutiere a Capitalei.

Reabilitat pentru prima dată

Reabilitarea Pasajului Lujerului a început în luna noiembrie a anului trecut, iar termenul inițial de finalizare a fost luna iunie 2010. Reprezentanții municipalității au justificat întârzierea de patru luni, dând vina pe traficul intens, pe restricțiile impuse de construcția Pasajului Basarab și pe vremea nefavorabilă de iarna trecută. Administrația Străzilor din Primăria Capitalei a investit în reparațiile efectuate la Pasajul care leagă cartierele Drumul Taberei și Militari, 12 milioane de euro.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 29 Oct 2010 17:52:37    Titlul subiectului: 135625

Terminat, frumos, dar trecerea problema de la Uverturii au lasat-o la fel (doar are stalpi noi si semafoare mai luminoase); au mutat trecerea spre insula, dar lucrarea e de mantuiala - nu au realizat o denivelare continua si au lasat-o pe cea veche si au continuat mai incolo una noua, plus cred ca stiti, unde sa puna si ei stalpul cu semafor de la peron decat spre mijlocul spatiului de trecut, se putea pune frumos spre baliza dinspre pasaj sau sa nu incurce (a mai fost unul asa implantat chiar in mijlocul peronului la Moghioros, dar l-au mutat. Nu mi se pare facuta cu cap, au lucrat atata la cablaraie dar Maria si-a schimbat doar palaria.
Mai sunt cei care uita ca nu mai pot face stanga cum ies din pasaj sa intre pe Uverturii, sau ce-o fi in mintea lor, ca te trezesti cu ei pe trecere, sa ocoleasca pe contrasens pastila - am vazut vreo doi.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
uzzy84



Data înscrierii: 20/Iul/2012
Ultima vizita: 18/Ian/2014
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Ian 2014 20:01:39    Titlul subiectului: pasajul Lujerului 170237

Buna ziua, stateam si citeam ce mai e nou prin forum si mi sa aprins un beculet gandindu-ma la accidentul de tramvai din pasajul Lujerului. Cum am putea preveni inca o astfel de tragedie. Iata ideea mea si astept sa ma aprobati sau sa ma contraziceti, si sper ca, conducerea RATB sa tina cont de ea: La intrarea in pasaj sa fie amplasate semafoare gen pietonale, special pentru tramvaie, comandate de o patina de comanda la intrarea in pasaj pe pozitia rosu, iar patina pentru deblocarea intrarii (semaforul pe pozitia verde ) in pasaj sa fie la cel putin 75 % din lungimea sectorului de linie din pasaj. Un exemplu pentru ideea aceasta. Primul vagon intra in pasaj, comanda semaforul in pozitia rosu, iar daca trece de patina de deblocare a semaforului si ramane defect in pasaj, urmatorul vagon va avea timp sa opreasca in conditii de siguranta in spatele lui. Al 2-lea vagon comanda semaforul pe pozitia rosu, dar din cauza defectarii primului vagon, nu mai are cum sa comande semaforul pe pozitia verde, in acest fel cel de-al 3-lea vagon, avand semaforul rosu, nu va mai putea intra in pasaj, nefiind nevoit sa opreasca de la o viteza de 50 - 60 km in 20 m. Si astfel vom avea trafic normal, iar in caz de defectiuni ale vagoanelor in interiorul pasajului, acestea nu vor fii urmate de urmatoarele vagoane, fiind inlaturate orice pericole de accidente intre vagoane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Ian 2014 20:35:13    Titlul subiectului: 170239

Ai perfecta dreptate si e si realizabila tehnic destul de usor. Si nici nu cred ca poate sa coste o caruta de bani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community