Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 20 Dec 2013 00:06:42 Titlul subiectului: |
169719 |
|
Ieri si-a facut aparitia pe urgisita linie 19, pentru scurta vreme, un B96 - masina 244:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.66 kb |
Vizualizat: |
de 27591 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Ian 2014 12:56:11 Titlul subiectului: |
170047 |
|
Am prins unul și pe traseul 11. Am mers cu el de la capătul liniei Tătărași până în Alexandru. Viteză și agilitate foarte bună în trafic. Pare că și șoferul profită de chestia asta, fiindcă am făcut tot traseul în jumătate de timp cât mi-ar fi luat cu tramvaiul.
În orice caz, încep să-mi placă autobuzele astea. Sunt rafinate.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Ian 2014 20:59:37 Titlul subiectului: |
170055 |
|
yeeeeman a scris: | ...Sunt rafinate. |
Da, sunt. Mai putin aspectul exterior. Si intr-adevar merg bine. Singura problema pe care si-o punea un sofer de pe ele este ca nu stia cum se va comporta la eventuale temperaturi foarte scazute suspensia controlata electronic.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 09 Ian 2014 16:01:20 Titlul subiectului: |
170170 |
|
Cand am facut "inventarul" autobuzelor B96 ale HTM, pentru a vedea cate, care si pe unde au ajuns, cu totii n-am fost atenti ca numarul 162 aparea si la Iasi, si la Kaunas (Lituania). Mi-a atras atentia René van Lier asupra acestui fapt si am verificat masina ex HTM 162 din Iasi - placuta VIN, dar am gasit si un alt element care confirma - rezultand ca, intr-adevar, in Olanda s-a facut renumerotarea celor doua masini (cel mai probabil chiar la HTM, dat fiind ca s-au aplicat la exterior - la interior au modificat ceva mai grosier, cu un marker - toate elementele specifice HTM corespunzatoare noului numar - cel putin pe masina aflata la Iasi).
Asadar, masina 228 este ex HTM 162, ex HTM 152.
|
|
Sus |
|
|
paulsback
Data înscrierii: 10/Noi/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2020 Mesaje: 96 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 09 Ian 2014 22:37:41 Titlul subiectului: |
170189 |
|
Ce se mai aude de display-uri? S-au mai facut progrese sau situatia e mai complicata?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 09 Ian 2014 23:57:06 Titlul subiectului: |
170193 |
|
A fost scris softul, se pot trimite date catre afisaje in acest moment, deci sistemul proiectat e functional, doar ca se doreste a se implementa o metoda mai usoara de incarcare a datelor de pe laptop cand apar modificari de trasee. Deocamdata nu s-a instalat nimic pe nici un autobuz, doar s-au facut teste.
Asadar, s-au facut progrese semnificative, dar mai e de lucru.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 14 Ian 2014 00:17:41 Titlul subiectului: |
170359 |
|
Folosind acelasi model de consola realizat initial pentru autobuzele Berkhof si extins la tramvaiele GT 8 (click aici pentru detalii) si o noua aplicatie software, realizata local, autobuzele Den Oudsten vor indica de-acum electronic calatorilor traseele iesene.
A fost echipata masina 222 pentru inceput. Provizoriu s-a folosit o consola pregatita pentru tramvaiele GT 8 (la fel se va intampla si cu restul dispozitivelor deja existente) urmand sa fie schimbata cand vor fi gata noile console destinate acestor autobuze. Cum am spus mai sus, se doreste si adaugarea componentelor necesare scrierii memoriei direct la autobuz, fara a mai fi necesara extragerea acesteia din cutie. Consolele definitive vor fi amplasate in bord, in locul consolelor IBIS de la HTM (cele provizorii sunt montate pe o placa fixata deasupra locului lasat liber dupa indepartarea consolelor HTM). Se pot afisa 2 caractere pentru numar si 24 sau 48 de caractere pentru parcurs, pe unul, respectiv doua randuri. Capacitatea memoriilor utilizate acum (comparativ cu perioada de pionierat) permite stocarea a maxim 16 trasee (consolele din 2012 au ramas, insa, ca la inceput, cu 8 leduri).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.73 kb |
Vizualizat: |
de 28427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.85 kb |
Vizualizat: |
de 28427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.01 kb |
Vizualizat: |
de 28427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.6 kb |
Vizualizat: |
de 28427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.59 kb |
Vizualizat: |
de 28427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.11 kb |
Vizualizat: |
de 28427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.53 kb |
Vizualizat: |
de 28427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.24 kb |
Vizualizat: |
de 28427 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 14 Ian 2014 00:41:37 Titlul subiectului: |
170360 |
|
Mai jos atasez fotografii cu toate cele 16 variante de traseu memorate in prezent:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.65 kb |
Vizualizat: |
de 28419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.63 kb |
Vizualizat: |
de 28419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.47 kb |
Vizualizat: |
de 28419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.14 kb |
Vizualizat: |
de 28419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.22 kb |
Vizualizat: |
de 28419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.44 kb |
Vizualizat: |
de 28419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.57 kb |
Vizualizat: |
de 28419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.18 kb |
Vizualizat: |
de 28419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.28 kb |
Vizualizat: |
de 28419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.31 kb |
Vizualizat: |
de 28419 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.13 kb |
Vizualizat: |
de 28416 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.39 kb |
Vizualizat: |
de 28416 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.77 kb |
Vizualizat: |
de 28416 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.68 kb |
Vizualizat: |
de 28416 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.35 kb |
Vizualizat: |
de 28416 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.24 kb |
Vizualizat: |
de 28416 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.34 kb |
Vizualizat: |
de 28416 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 14 Ian 2014 01:51:50 Titlul subiectului: |
170362 |
|
Am pregatit si un filmulet:
http://www.youtube.com/watch?v=FnMiTsrTHnU
Trecerea de la un traseu la altul dureaza multisor, insa nu mai mult de o jumatate de minut, chiar daca e necesara parcurgerea intregii game, pentru ca soferul poate apasa butonul pentru setarea traseului in mod repetat, fara a astepta ca fiecare apasare sa-si produca intregul efect (iar controlul se pastreaza cu ajutorul ledurilor bicolore).
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 14 Ian 2014 19:28:25 Titlul subiectului: |
170390 |
|
Ce se va intampla cand autobuzele vor trebui sa suplineasca tramvaiele 1;2;5;7;8;13 ?
Se vor pregati alte console ?
Pe la 16.40 autobuzul cu nr. 257 avea functional afisajul pentru traseul 42.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 14 Ian 2014 19:56:59 Titlul subiectului: |
170394 |
|
Intreb, nu era mai simplu sa se foloseasca consolele existente, incercand sa se gaseasca soft-ul pentru ele?
|
|
Sus |
|
|
jobilica
Data înscrierii: 14/Ian/2010 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 24 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 14 Ian 2014 20:33:32 Titlul subiectului: |
170396 |
|
Din cate stiu, anumite console raman la firma care a scos spre vanzare autobuzele. Asa ca " baietii veseli "din RATP au construit ei o consola si un soft care sa mearga pe aceste afisaje
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 14 Ian 2014 22:25:11 Titlul subiectului: |
170406 |
|
Masinile Berkhof au venit fara console, iar astea 40 de autobuze Den Oudsten de la HTM, intamplator, aveau (probabil ca au trecut la alta generatie si nu aveau nevoie de ele pentru parcul actual). Unele, insa, sunt defecte. Mai mult, e posibil ca producatorul sa nu mai asigure suport pentru ele, asadar sa fi fost, oricum, inutile. Deci, ar fi fost necesare console noi. Apoi, pentru generarea si scrierea traseelor exista doua variante: programarea memoriilor la producator sau achizitionarea echipamentelor necesare acestor operatiuni de catre RATP. Prin Vest traseele sunt stabile si in general operatorii de transport apeleaza la producator pentru generarea de noi texte si scrierea lor, in putinele situatii cand e necesar. La noi nu merge o astfel de varianta, din cauza deselor modificari, pentru ca ar fi costuri mult prea mari (cost scriere memorii + cost pe fiecare rand pentru generarea textului). In cealalta varianta cred ca nu are sens sa zic ca ar fi vorba tot de costuri foarte mari, pe care regia nu si le permite acum. Vorbesc, desigur, cu cifre in fata, nu "din burta". Va imaginati ca nu ne-am inhamat la aceasta treaba din lipsa de ocupatie sau din prostie, ci din lipsa unei alte solutii convenabile, raportata la situatia actuala, dupa ce am incercat sa mergem pe drumul elegant.
Astfel, avand de la an la an in cadrul regiei o echipa tot mai mare de electronisti buni si pasionati de acest domeniu, dupa niste luni de studiu si documentare, s-a reusit gasirea de solutii pentru a se putea utiliza afisajele electronice. Va reamintesc ca totul a pornit de la afisajele autobuzelor Van Hool (v. http://tramclub.org/viewtopic.php?t=225&start=83).
Legat de necesitatea utilizarii masinilor si pe alte trasee, la momentul respectiv se vor gasi solutii. Singura problema apare cand e vorba despre situatii neprevazute, de criza, cand e necesara introducerea rapida a unor autobuze pe portiuni de trasee sau trasee intregi de tramvai. Altfel, pentru intreruperi planificate, unele masini pot fi alocate doar anumitor trasee, se poate renunta si la o parte a textelor speciale. De aceea unul dintre lucrurile avute in vedere pentru imbunatatirea consolelor este usurinta actualizarii traseelor memorate.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Ian 2014 09:58:49 Titlul subiectului: |
170411 |
|
Inca o intrebare, daca nu e cu suparare? Nu s-ar putea mari font-ul din stanga de la traseu. Adica e discrepanta intre un font si altul?.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Ian 2014 12:17:58 Titlul subiectului: |
170420 |
|
Dincolo de niste limitari fizice care exista, trebuie inteles ca schimbarea modalitatii de afisare nu se face ca simpla schimbare a fonturilor intr-un program de editare de text. Insasi posibilitatea de a scrie pe doua randuri - aspect ce reprezenta o prioritate - a dat foarte mult de furca. Deci, un raspuns pentru intrebarea ta necesita studiu suplimentar...
|
|
Sus |
|
|
thevlad15
Data înscrierii: 01/Iul/2010 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 47 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Ian 2014 20:40:24 Titlul subiectului: |
170453 |
|
Am observat si eu astazi o masina pe traseul 28 cu "traseul iesean" pe afisaj. Era cam departe si nu am vazut numarul de parc. Arata foarte bine!
Ce validatoare s-au montat pe aceste masini? In toate cu care am fost eu erau validatoare care par a fi de pe autobuzele MAZ.
|
|
Sus |
|
|
jobilica
Data înscrierii: 14/Ian/2010 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 24 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Ian 2014 21:17:31 Titlul subiectului: |
170456 |
|
Am circulat si eu astazi cu trei din ele si am observat ca au validatoare de MAZ si am ramas putin uimit. Sunt de la MAZ-uri sau sunt achizitionate de la cei care le-au produs pentru MAZ?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Feb 2014 19:02:17 Titlul subiectului: |
170927 |
|
S-a rezolvat si problema modificarii consolelor pentru a permite scrierea memoriei direct la autobuz si de acum acestea se instaleaza definitiv si estetic in bord, in locul consolelor anterioare, utilizate de HTM. De asemenea, s-a montat in cabina (la fel ca in Occident) o "legenda", pentru ca soferii sa stie semnificatia a ceea ce indica ledurile bicolore (cu rosu, respectiv cu verde).
Deocamdata s-au montat definitiv consolele la masinile 222 (din pacate, era la strada si nu va pot arata fotografii din ea, pentru a vedea diferenta fata de varianta initiala, prezentata mai sus) si 247 (evident, fotografiile de mai jos sunt din acest autobuz).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.07 kb |
Vizualizat: |
de 26932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.2 kb |
Vizualizat: |
de 26932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.36 kb |
Vizualizat: |
de 26932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.69 kb |
Vizualizat: |
de 26932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.91 kb |
Vizualizat: |
de 26932 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 30 Mar 2014 19:37:12 Titlul subiectului: |
172078 |
|
Nu cu mult timp in urma a fost colat si 244 pentru traseul 50.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.3 kb |
Vizualizat: |
de 26350 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.86 kb |
Vizualizat: |
de 26350 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 30 Mai 2014 15:39:21 Titlul subiectului: |
173161 |
|
Urmare a semnalelor primite de la calatori, care reclama ineficienta sistemului de ventilatie al acestor autobuze, s-a decis modificarea trapelor, pentru a putea fi deschise ceva mai mult. De asemenea, se studiaza posibilitatea montarii de geamuri care sa aiba si o parte cu deschidere.
Deocamdata a inceput modificarea trapelor si rezultatul arata cam asa (ultimele doua imagini sunt puse pentru a compara cu situatia initiala):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.47 kb |
Vizualizat: |
de 25952 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.82 kb |
Vizualizat: |
de 25952 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.36 kb |
Vizualizat: |
de 25952 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.04 kb |
Vizualizat: |
de 25952 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.31 kb |
Vizualizat: |
de 25952 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 04 Iun 2014 14:19:54 Titlul subiectului: |
173256 |
|
In Galati s-au montat cate un geam pe o parte si pe alta cu deschidere,fiindca si aici au fost reclamatii din partea calatorilor in perioada verii.
|
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 04 Iun 2014 14:51:19 Titlul subiectului: |
173260 |
|
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | Urmare a semnalelor primite de la calatori, care reclama ineficienta sistemului de ventilatie al acestor autobuze, s-a decis modificarea trapelor, pentru a putea fi deschise ceva mai mult. De asemenea, se studiaza posibilitatea montarii de geamuri care sa aiba si o parte cu deschidere.
Deocamdata a inceput modificarea trapelor si rezultatul arata cam asa (ultimele doua imagini sunt puse pentru a compara cu situatia initiala): | S-a bagat si sistemul WINK.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 04 Iun 2014 21:30:17 Titlul subiectului: |
173271 |
|
Abia acum se vede întradevăr marele avantaj al tramvaielor. Sunt mult mai spațioase și bine aerisite. Am auzit și păreri ale oamenilor prin autobuz care susțin ceea ce spun.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 07 Noi 2014 17:46:53 Titlul subiectului: |
175491 |
|
Faza a doua a aerisirii acestor autobuze, dupa etapa modificarii trapelor: deocamdata pe 4 masini (229, 241, 256, 258) s-au montat recent cate 3 geamuri culisante (geamurile mici de pe partea stanga, din jumatatea a doua a autobuzelor). In functie de rezultate si de fondurile disponibile, actiunea va continua.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.4 kb |
Vizualizat: |
de 25010 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.56 kb |
Vizualizat: |
de 25010 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.6 kb |
Vizualizat: |
de 25010 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.61 kb |
Vizualizat: |
de 25010 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.57 kb |
Vizualizat: |
de 25010 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.07 kb |
Vizualizat: |
de 25010 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 24 Ian 2015 22:52:35 Titlul subiectului: |
176706 |
|
Autocolante noi pe autobuzele "de Aeroport". Probabil de proasta calitate, ca si anterioarele, si sigur dupa ureche aplicate (cel putin pe masina 248)...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.55 kb |
Vizualizat: |
de 24433 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|