Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Alternative de transport: biciclete, trotinete electrice....
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Oct 2013 07:19:22    Titlul subiectului: 167874

O campanie Gandul&Prosport referitor la stimularea mersului pe bicicleta. Concret se doreste ca duminica, pana la ora 18:00, Kiseleful sa fie inchis pentru traficul auto de la Arcul de Triumf pana la Piata Victoriei, si Calea Victoriei sa fie inchisa traficului auto pana in Centrul Vechi. Articolul se gaseste aici.

Citat:
ProSport și Gândul lansează în această seară campania "BICICLEȘTI". Îi cerem public primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, să închidă în luna octombrie, duminica, până la ora 18.00, traficul rutier de la Herăstrău, via Kiseleff, calea Victoriei, până în Centrul Vechi. Ne dorim ca acest traseu să devină mai mare pista de activitati sportive de week-end din capitală.

O inițiativă ProSport și Gândul pentru mișcare. Cu un simplu LIKE susțineți solicitarea adresată Primarului General. Distribuiți afișele campaniei cu un simplu SHARE.

ProSport și Gândul lansează în această seară campania "BICICLEȘTI". Îi cerem public primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, să închidă în luna octombrie, duminica, până la ora 18.00, traficul rutier de la Herăstrău, via Kiseleff, Calea Victoriei, până în Centrul Vechi. Ne dorim ca acest traseu să devină cea mai mare pistă de activități sportive de week-end din Capitală.

Îi spunem "biciclești", dar nu vorbim numai despre biciclete și sport, cerem un loc pentru mișcare, plimbat cu rolele, cărucioarele pentru bebeluși sau chiar, un cuvânt uitat de bucureșteni, promenadă. Ne gândim și la cei care merg cu mașina și nu vrem să blocăm orașul, așa că solicităm Poliției Rutiere să se alăture și să găsească soluții pentru ca în zone precum Piața Victoriei, intersecția din apropierea Cercului Militar, Piața Revoluției, atât noi, cei ce vrem să facem mișcare, cât și șoferii să poată trece alternativ.

În fine, ca să primim, trebuie să cerem. Asta încercăm să facem, dar avem nevoie de ajutorul vostru. Autoritățile trebuie să știe că suntem mulți, doar așa vocea noastră se va face auzită. Am creat o aplicație pe Facebook.

Calea Victoriei, pe care noi o vrem închisă în weekend. Vă învităm într-o călătorie în timp alături de Mița Biciclista pe drumul Brașovului la Ulița Mare spre Sărindar.

Loc de promenadă pentru boemii Micului Paris, gazdă a unora dintre cele mai importante și frumoase clădiri din Capitală, Calea Victoriei a fost încă de la început una dintre cele mai importante artere ale Bucureștiului. Aici, printre actori, politicieni și negustori ai vremii s-a remarcat prin nonconformismul său Maria Mihăescu pe care pasiunea pentru mersul pe bicicletă a transformat-o într-un simbol, rămânând în memoria colectivă drept Mița Biciclista.

Pozele sunt preluate de pe site-ul www.prosport.ro[/quote]



afis3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.51 kb
 Vizualizat:  de 14196 ori

afis3.jpg



afis6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.51 kb
 Vizualizat:  de 14196 ori

afis6.jpg



traseu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.13 kb
 Vizualizat:  de 14196 ori

traseu.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Oct 2013 07:13:58    Titlul subiectului: 168248

Sambata trecuta, Kiseleff-ul a fost inchis de la ora 11 pana la ora 18 pentru circulatia biciclistilor. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Occupy Biciclești! Sute de oameni au aderat sâmbătă la inițiativa ProSport și Gândul de închidere a traficului pe Bulevardul Kiseleff și Calea Victoriei

Biciclești e un oraș SF. E orașul în care nu vezi mașini. Dar cum nu dispar motoarele peste noapte, îți poți imagina că circulă și ele prin aer pe undeva, pe modelul filmelor science-fiction eventual. Sentimentul de a nu le vedea pe străzi e fascinant, mai ales pentru cei saturați de traficul de zi cu zi.
Parcurg zilnic Bulevardul Kiseleff cu mașina în drum spre redacție. Se merge repede, chiar periculos la un moment dat, patru benzi cu sens unic absolut banale din mașină, de la Arcul de Triumf la Piața Victoriei. Cu totul altfel pe bicicletă sau pe jos, fără mașini în jur: te relaxezi, respiri, aer nu dioxid de carbon, te miști tu, nu mașina, trăiești.

Am văzut ceva similar, dar la scară mai mare, în Ziua fără Mașini, duminică 22 septembrie, la Bruxelles. Întreg orașul a fost interizis mașinilor și deschis oricărei forme de transport fără motor. Doar transportul în comun a funcționat, fiind și gratuit în acea zi specială. Imaginile sunt spectaculoase: e evident că nu poate fi păzit tot orașul, dar lumea a respectat interdicția și pur și simplu nu vezi mașini în mișcare. Există mai multe orașe care au o astfel de zi.

Biciclete, trotinete, role sau skateboard

De acum însă și București are Biciclești. Deocamdată ideea a fost să unim doi poli de interes ai Capitalei în weekend: parcul Herăstrău și Centrul Vechi. În general, zilele de weekend încep în Herăstrău și se termină în Centrul Vechi, de ce n-am parcurge distanța liniștiți cu bicicletă? Primăria a acceptat cererea bucureștenilor susținută de ProSport și Gândul și a închis Bulevardul Kiseleff și o parte din Calea Victoriei, sâmbătă, de la ora 11:00 până seara. Polițiștii au avut grijă ca nimeni să nu intre motorizat în zona „liberă“.

Efectul a fost interesant. Nu toată lumea aflase în prealabil de inițiativă și, inițial, chiar dacă nu vedea mașini pe stradă, parcă se temea să „ocupe“ șoseaua. Până la prânz însă, sute de oameni se plimbau pe cele patru benzi ale bulevardului. Unii și-au închiriat bicicletele de la centrele din zonă. Și numărul creștea permanent, oră cu oră. Pe jos, cu bicicleta, cu trotineta, cu tricicleta, cu role sau cu skateboard. De la copii de doar câțiva ani la pensionari. Un kilometru și jumătate de libertate și sănătate. „E o idee excelentă, sperăm să fie cât mai des“, a fost mesajul general.

Culmea, nici claxoanele șoferilor nemulțumiți parcă nu s-au auzit. Poate că lumea începe să înțeleagă că e nevoie de așa ceva, fie și doar în weekend, mai ales într-un oraș supra-aglomerat și supra-populat? De urmărit. Mai avem timp și săptămâna viitoare, când București va deveni Biciclești sâmbătă și duminică. Într-un un oraș în care pistele speciale sunt niște parodii, în ciuda interesului uriaș și în creștere pentru biciclete, închiderea unor bulevarde mari pentru trafic și deschiderea lor pentru biciclete sunt necesare ca aerul. Aerul curat...

Cand oare o sa vedem si noi in Bucuresti o "zi fara masini", dupa modelul Bruxell-ului in care sa nu circule nici o masina, doar bicilete si transport in comun ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 21 Oct 2013 11:58:42    Titlul subiectului: 168250

Niciodata, pentru ca este prematur si pentru ca nu are nici un sens! Chiar daca Brusselul se ocupa cu actiuni d-astea socialiste, nu vad de ce ar trebui sa ne raliem si sa blocam un oras intreg... Astea sunt manifestari radicale stangiste. In mod normal trebuie toate tipurile de transport sa coexiste in fericire si armonie. Este ocale foarte lunga, iar daca tari ca Franta, Anglia si Germania au inca mari probleme la capitolul facilitati pentru biciclisti , pentru Romania asta ramine un obiectiv si mai indepartat.
Apropos de blocat orasul in mod nesimtit! Acum cateva saptamini venind de la Brasov cu masina, am facut drumul foarte repede multumita si bucatelei de autostrada, inaugurata de Boc sau nu stiu care, dar care se dovedeste foarte utila, ca nu mai treci prin toate mizeriile alea de localitati dintre Ploiesti si Bucuresti, fiind nevoit sa pierzi o ora si ceva sa ajungi de la Ploiesti la Bucuresti. Si castigand io aproximativ 45 minute, ajung in Bucuresti si facand greseala vietii sa vin prin Colentina in loc sa fac centura (duminica era), ajung la Unirii. Unde ce sa vezi: o intraga axa est-vest era blocata, luandu-mi aproape 2 ore si aglomeratie si nervi si pentru ce? Pentru un rahat de cross. Ma tata, daca vreti d-astea cu bicicleta pentru toti si asa, si cross-uri, luati parcurile sau Baraganul si faceti-le acolo, nu blocati in mod sinistru lumea care mai are si treburi de rezolvat!
Basca, am facut si o fulminanta reclamatie la Radio Romania Actualitati, pe care ii ascultasem de dimineata de la 7 si in loc sa ma informeze de treaba asta, ca Capitala tarii e blocata de nu stiu ce eveniment aiurea, imi povesteau de Kelemen Hunor si generali. Nu se poate asa ceva! Trebuie sa avem toti loc sub soare si masini si bicle si trotinete si mergatori pe jos. Nici o discriminare de nici un fel nu aduce absolut nimic pozitiv!

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 21 Oct 2013 12:24:30    Titlul subiectului: 168253

Sunt de acord cu tine, manifestarile extremiste nu-si au locul intr-o lume normala.
Da, sunt de acord, am vazut, mi-a placut si sustin stimularea utilizarii bicicletelor, insa pentru asta nu trebuie sa distrugem altceva, bicicletele si biciclistii trebuie sa coexiste armonios cu restul de participanti la trafic.
Utilizarea bicicletelor trebuie sa devina atractiva prin masuri menite s-o faca atractiva, piste, parcari etc etc, nu prin masuri distructive luate contra celorlalti. La fel, stimularea utilizarii transportului public trebuie sa se faca de asa natura incat sa para ca vine de la sine din punct de vedere al potentialilor calatori, adica transportul public trebuie sa fie atractiv, cetatenii sa vina ei spre transportul public pentru ca, de exemplu, e mai rapid, mai comod, mai sigur etc etc, nu doar pentru ca mananca unii niste bani si fac niste gargara goala de genul "Folositi transportul public pentru ca asa e bine" etc etc.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Lun 21 Oct 2013 14:39:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 21 Oct 2013 13:28:10    Titlul subiectului: 168256

Foarte corect. Adica in loc de adunari exclusiv pentru biciclete, as prefera sa vad pe toti biciclistii astia strecurandu-se prin trafic cu pliante date soferilor in care sa se explice despre conduita adecvata. As vrea desemnea sa vad niste cursuri in aer liber explicandu-le soferilor cum sa fie mai atenti si mai constienti de existenta bicicletelor.
Oricat se va dori, ideea de privat si de masina privata nu va disparea niciodata si este foarte bine asa, omul este in primul rind individ si apoi parte componenta a comunitatii, a grupului, a societatii, etc.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Oct 2013 14:27:36    Titlul subiectului: 168260

Ionescu a scris:
Foarte corect. Adica in loc de adunari exclusiv pentru biciclete, as prefera sa vad pe toti biciclistii astia strecurandu-se prin trafic cu pliante date soferilor in care sa se explice despre conduita adecvata. As vrea desemnea sa vad niste cursuri in aer liber explicandu-le soferilor cum sa fie mai atenti si mai constienti de existenta bicicletelor.

E o idee buna. Totul porneste de la educatie. E loc si pentru unii si pentru altii in oras, sper ca pe viitor toleranta sa fie mai mare.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 22 Oct 2013 12:53:51    Titlul subiectului: 168264

Sa stii ca aceasta toleranta este o problema peste tot in lume, mai putin in China sau Olanda, unde inca de la oul zigot au constiinta bicicletei.
In restul tarilor in continuare se duce o lupta asidua pe doua fronturi: educarea soferilor intru atentia sporita despre existenta biciclistilor si a biciclistilor pentru a respecta in mod autentic regulile de circulatie si de rulare pe drumurile publice.
Ganditi-va ca numai la Londra, in acest an, pana in prezent au murit peste 7 persoane pe bicicleta. Culmea stiti care e? Ca vinovatii nu au fost soerii de turisme, ci soferii profesionisti de autbuz sau de camion.
Chiar si in Olanda imi aduc aminte ca erau raiduri politienesti pentru luminile de seara, pentru vorbitul la telefon pe bicicleta si asa mai departe.
Lupta este la nivel mondial pentru armonizarea relatiilor dintre aceste tipuri de transport. Si noi facem parte din aceeasi lupta.
De ce am spus toate astea? Pentru ca nu vreau sa credeti ca suntem mai inapoiati decat altii la acest capitol, suntem pe acelasi calapod cu ei.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Oct 2013 22:37:37    Titlul subiectului: 168428

Sa vedem cum arata Iasiul in aceasta privinta. Copoul este frumos amenajat, atat trotuarele cat si pista de biciclisti. Primele poze sunt facute pe alea Mihail Sadoveanu, mai sus de Agronomie. Pista de biciclisti este pe partea stanga cum mergi inspre Breazu.


Iasi, 23-26 octombrie 007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.56 kb
 Vizualizat:  de 14039 ori

Iasi, 23-26 octombrie 007.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.5 kb
 Vizualizat:  de 14039 ori

Iasi, 23-26 octombrie 009.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.83 kb
 Vizualizat:  de 14039 ori

Iasi, 23-26 octombrie 010.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.99 kb
 Vizualizat:  de 14039 ori

Iasi, 23-26 octombrie 011.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Oct 2013 22:46:02    Titlul subiectului: 168429

Urmatoarele poze sunt facute intre Stadion si Rond Copou (foto 1-4). De la Rond Copou in jos, pista de biciclisti este pe partea opusa, fata de alea M. Sadoveanu.
Vis-a-vis de intrarea in stadion, exista centru de inchiriat biciclete, sunt cei de la I'Velo (foto 5). Tariful de inchiriere pentru o ora este mai mic decat in Bucuresti (foto 6). Nu ai voie cu bicicletele in parc (foto 8 ).



Iasi, 23-26 octombrie 019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.3 kb
 Vizualizat:  de 14038 ori

Iasi, 23-26 octombrie 019.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 026.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.25 kb
 Vizualizat:  de 14038 ori

Iasi, 23-26 octombrie 026.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 028.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.03 kb
 Vizualizat:  de 14038 ori

Iasi, 23-26 octombrie 028.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 103.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.53 kb
 Vizualizat:  de 14038 ori

Iasi, 23-26 octombrie 103.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.26 kb
 Vizualizat:  de 14038 ori

Iasi, 23-26 octombrie 021.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 023.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.49 kb
 Vizualizat:  de 14038 ori

Iasi, 23-26 octombrie 023.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.93 kb
 Vizualizat:  de 14038 ori

Iasi, 23-26 octombrie 024.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 105.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.03 kb
 Vizualizat:  de 14038 ori

Iasi, 23-26 octombrie 105.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Oct 2013 22:56:54    Titlul subiectului: 168430

O parte a bulevardului Stefan cel Mare din Iasi a devenit artera pietonala, mai exact intre intersectia cu str. Ion C. Bratianu si str. Anastasie Panu (foto 1-2). Arata foarte bine, foarte frumos impodobita cu flori. Desi, este loc si pentru pietoni si pentru biciclisti, din pacate multi biciclisti trec in viteza, facand slalom printre pietoni....


Iasi, 23-26 octombrie 164.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.15 kb
 Vizualizat:  de 14034 ori

Iasi, 23-26 octombrie 164.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 165.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.99 kb
 Vizualizat:  de 14034 ori

Iasi, 23-26 octombrie 165.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 172.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.35 kb
 Vizualizat:  de 14034 ori

Iasi, 23-26 octombrie 172.jpg



Iasi, 23-26 octombrie 173.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.06 kb
 Vizualizat:  de 14034 ori

Iasi, 23-26 octombrie 173.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 29 Oct 2013 13:23:40    Titlul subiectului: 168443

Si iarasi venim la cuvintul responsabilitate si educatie. Cred ca se marseaza prea mult pe ideea ca intreaga responsabilitate pentru transportul sigur pe doua roti revine integral celorlalti participanti la trafic. Cred ca filosofia ar trebui schimbata si sa se inceapa cu marea responsabilitate a celor de pe doua roti...
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Oct 2013 13:55:56    Titlul subiectului: 168444

Eu personal, am o conduita preventiva cand ies in trafic cu bicicleta. Merg atent, incet, ma asigur de 2 ori inainte sa intr in intersectie. La fel si cand sunt in parc, daca sunt oameni in jur merg incet. Daca sunt copii mici, merg chiar foarte incet, gata sa opresc imediat daca sare unul diintre ei in fata mea. In schimb, cand sunt intr-o zona libera, fara oameni sau masini, merg cat repede. Daca iar apar oameni sau masini, reduc viteza. Cam asa procedez cand merg cu bicicleta. Oricum, cu bicicleta merg de placere. Unii vor sa isi arate "telentele" pe doua roti, la fel si cum unii vor sa isi arate "talentele" pe patru roti.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Noi 2013 20:49:04    Titlul subiectului: 169188

La Sibiu am vazut piste de biciclete la marginea trotuarului, asa cum ar fi normal sa fie peste tot. Poza nu este clara, am facut-o din mersul autocarului (directia Sibiel), dar se pot vedea trasate pistele.


Sibiu si Sibiel, 23 noiembrie 196.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.55 kb
 Vizualizat:  de 13864 ori

Sibiu si Sibiel, 23 noiembrie 196.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 00:01:31    Titlul subiectului: 170014

In Bucuresti, primarul Oprescu s-a declarat impotriva pistelor pentru biciclisti pe marginea trotuarului, pe carosabil, fiindca ar fi accidente. Doar oare primarul Oprescu vorbeste in cunostinta de cauza, sau vorbeste din...........burta ?

Intr-o alta capitala europeana, in Praga, ei bine biciclistii circula intre sinele de tramvai in zona centrala si exista si indicatoare care semnalizeaza acest aspect.

Dupa cum vedeti in poze, in zonele centrale (cum ar fi Calea Mosilor veche, la noi), biciclistii circula pe carosabil, iar unde strada se ingusteaza este interzis ca biciclistii sa circule pe trotuar, ei circula pe linia de tramvai.



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.93 kb
 Vizualizat:  de 13712 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 024.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 037.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.38 kb
 Vizualizat:  de 13712 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 037.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 038.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.4 kb
 Vizualizat:  de 13712 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 038.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 039.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.75 kb
 Vizualizat:  de 13712 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 039.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 00:06:15    Titlul subiectului: 170015

Exista un site in limba ceha destinat biciclistilor, acesta se acceseaza aici. Exista oare ceva similar si in Romania ?

De asemenea, in Praga se pare ca exista niste trasee pentru biciclisti, in oras, pe langa indicatoarele rutiere exista si indicatoare destinate biciclistilor. Nu am inteles prea bine ce inseamna A2, or fi rute numerotate, pentru cei ce pedaleaza pe doua roti ?

Insa, poate Bucurestiul si alte orase din tara ar putea sa ia in considerare aceasta idee, sa puna indicatoare pentru biciclisti, cu rute marcate, trasee etc.



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 148.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.53 kb
 Vizualizat:  de 13711 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 148.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 159.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.15 kb
 Vizualizat:  de 13711 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 159.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2014 00:09:58    Titlul subiectului: 170016

Pe malul drept al Vltavei exista amenajata o zona pietonala si pentru biciclisti, inca dinainde de podul feroviar Zeleznicni care merge pana dupa podul Jiraskuv.
Sper ca si in Bucuresti va veni o data civilizatia sau normalitatea privind biciclistii.



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 146.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.16 kb
 Vizualizat:  de 13710 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 146.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 147.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.71 kb
 Vizualizat:  de 13710 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 147.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 151.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.46 kb
 Vizualizat:  de 13710 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 151.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 149.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.34 kb
 Vizualizat:  de 13710 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 149.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 155.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.97 kb
 Vizualizat:  de 13710 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 155.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 156.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.15 kb
 Vizualizat:  de 13710 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 156.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 158.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.12 kb
 Vizualizat:  de 13710 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 158.jpg



Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 157.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.05 kb
 Vizualizat:  de 13710 ori

Transport in comun Praga, 6-9 decembrie 157.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Ian 2014 08:32:57    Titlul subiectului: 170196

Dupa ce v-am prezentat exemple de stimulare a biciclistilor, in postarile de mai sus, sa vedem ce se mai intampla pe plaiurile mioritice. Ne intoarcem in capitala noastra draga, unde avem un edil de nota..........4 !!! Sa vedem ce masuri de "stimulare" a biciclistilor s-au luat pe bulevardul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia. Este un bulevard lat, cu trei benzi pe seens, troutare late, locuri de parcari. Ei bine, edilii au devenit pasionati de "spatii verzi", asa ca o parte a trotuarului, cu pista de biciclisti cu tot a fost spart, fiind transformat in..........viitoare spatii verzi Laughing
Pozele le-am facut ieri, la intersectia dintre bulevardul Unirii si str. Traian. Ramasite din pistele de biciclisti se gasesc in zona trecerii de pietoni. Evident, au fost amplasate indicatoare cu "interzis" pentru biciclisti (pozele 1-2), oricum, cine este nebun sa o ia pe......aratura (pozele 3-4) ? Laughing
Daca, in cazul acestui bulevard lat, se iau astfel de masuri, ce sa mai vorbim de restul bulevardelor, mai inguste, din Bucuresti.
E clar, voi merge cu bicicleta, asa cum am facut-o de altfel dintotdeauna pe banda 1, cat mai aproape de trotuar.

Referitor la problema biciclistilor, cred ca singura solutie raman actiunile radicale, cum ar fi proteste in masa ale biciclistilor, cu blocaj de trafic. De vorba buna, autoritatile nu inteleg.



Captured 2014-1-9 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.44 kb
 Vizualizat:  de 13621 ori

Captured 2014-1-9 001.jpg



Captured 2014-1-9 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.56 kb
 Vizualizat:  de 13621 ori

Captured 2014-1-9 002.jpg



Captured 2014-1-9 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.5 kb
 Vizualizat:  de 13621 ori

Captured 2014-1-9 003.jpg



Captured 2014-1-9 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.23 kb
 Vizualizat:  de 13621 ori

Captured 2014-1-9 004.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Ian 2014 20:45:57    Titlul subiectului: 170242

Iata si o idee buna, pista de biciclisti de pe noul bulevard Uranus din capitala, este delimitata de stalpisori. Articolul si poza de pe www.b365.ro

Citat:
Pistă de biciclete delimitată cu stâlpișori, pe BD. Uranus

Prima etapă a Diametralei Buzești-Berzei-Uranus, cuprinsă între Piața Victoriei și Vasile Pârvan, va fi inaugurată până la sfârșitul acestei luni, spun reprezentanții Primăriei Capitalei.

Noul bulevard are două benzi pe sens, linie de tramvai pe mijloc, iar pe porțiunea cuprinsă între bd. Știrbei Vodă și Calea Griviței o bandă pentru biciclete pe carosabil, pe partea dreaptă pe sensul către Piața Victoriei.



pista_67772900.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.28 kb
 Vizualizat:  de 13593 ori

pista_67772900.JPG



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Ian 2014 09:00:03    Titlul subiectului: 170366

Romania este o tara de toata jena. Cei "sensibili" nu au decat sa nu citeasca, dar realitatea asta este. "Minunea" nu a tinut nici 24 de ore. Este clar ca nu se dau doi bani pe problema biciclistilor si singura solutie sunt actiunile radicale. Ce s-a intamplat la numai 24 de ore de la inaugurarea bulevardului ... Uranus, vedeti in articolul citat mai jos.
Pozele sunt tot de pe b.365.50

Citat:
Banda de biciclete de pe Bd. Uranus nu a durat nici măcar o zi

Nici măcar trei zile nu a durat "minunea" care îi bucura pe bicicliști. Prima bandă de biciclete din București despărțită cu stâlpișori a durat doar o zi de la inaugurarea Bulevardului Uranus. Dacă bulevardul a fost inaugurat duminică, luni, deja se găseau mașini parcate pe banda specială, iar o parte din stâlpișori a fost deja distrusă.
Șoferii nesimțiți nu doar au parcat pe banda de biciclete, ci au trecut peste stâlpișorii, pe care i-au târât apoi după ei, când au parcat.
Încă de sâmbătă, șoferii au trecut cu mașinile peste stâlpișorii care au fost montați, vineri, pentru a delimita pista de biciclete. "Poliția a venit la scurt timp și a așezat stâlpișorii la loc. S-a uitat la mașină, dar nu a făcut nimic. În acest timp, șoferul se uita mirat din scara blocului".
De asemenea, șoferii au ocupat deja prima bandă a străzii Buzești, parcând mașinile pe prima bandă de circulație, sensul de mers spre Piața Victoriei.
Bicicliștii au sunat la Poliție pentru a reclama pe cei parcați pe banda de biciclete, iar mașinile parcate au dispărut la puțin timp după aceea. Totuși, cel mai probabil, cum dispar polițiștii de pe bulevard, cum vor reapărea mașinile parcate pe pista de biciclete.
Problemele nu se opresc însă aici: pista Nu este semnalizată ca o pistă de bicicliști, cu marcaj bicicletă într-un cerc albastru. Reprezentanții firmelor din zonă spun, de altfel, că pista a fost făcută fără a li se asigura posibilitatea aprovizionării magazinelor.
Bulevardul Uranus a fost inaugurat duminică de primarul general Sorin Oprescu, în ciuda faptului că autorizația de construcție semnată de el pentru bulevard a fost declarată ilegală în urmă cu câteva zile.[/b]

Poate daca aplicam "solutia miraculoasa" agreata de un user de la noi, vom rezolva toate problemele de mentalitate si anume ... autobuzele electrice Laughing Laughing Laughing



Pista de biciclisti 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  164.98 kb
 Vizualizat:  de 13545 ori

Pista de biciclisti 1.jpg



Pista de biciclisti 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  172.65 kb
 Vizualizat:  de 13545 ori

Pista de biciclisti 2.jpg



Pista de biciclisti 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  205.98 kb
 Vizualizat:  de 13545 ori

Pista de biciclisti 3.jpg



Pista de biciclisti 5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  214.37 kb
 Vizualizat:  de 13545 ori

Pista de biciclisti 5.jpg



Pista de biciclisti 6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.36 kb
 Vizualizat:  de 13545 ori

Pista de biciclisti 6.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Ian 2014 12:20:32    Titlul subiectului: 170421

E clar, stimularea mersului cu bicicleta in Romania si mai ales in capitala sunt vorbe aruncate in vant. Bani aruncati pe fereastra. Exemplu concret ? Pista de pe bulevardul Uranus, este un esec din start. Articolul si pozele preluate din b.365.ro.

Citat:
Bicicliștii desființează pista de pe Bd. Uranus. Ce probleme reclamă aceștia

Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) a prezentat, marți dimineață, în cadrul Grupului de Lucru pe Mobilitate din cadrul Primăriei Municipiului București, o analiză a infrastructurii pentru biciclete de pe tronsonul Buzesți-Berzei, inaugurat duminică.
Analiza a fost realizată în urma testării infrastructurii pentru biciclete, fiind semnalate o serie de probleme și abateri de la normele în vigoare.
Între acestea se află:
lățimea benzii pentru biciclete ajunge la 180 cm, însă partea utilizabilă este de doar 76 cm – fapt ce face periculoasă manevra de depășire în condiții de vânt sau în cazul începătorilor, grătarele scurgerilor pentru apa pluvială sunt dispuse de-a lungul benzilor, putând prinde roțile bicicletelor sau la spargerea roților și ducând, astfel, la dezechilibrarea și accidentarea biciclistului.
modul de execuție a marcajelor în zona intersecțiilor scade siguranța rutieră prin faptul că obligă biciclistul să stea într-o poziție în care vizibilitatea între biciclist și șofer este scăzută;
șoferii sunt obligați să încalce legea de fiecare dată când intră sau ies cu mașina din garaj / curte – pentru că sunt obligați să încalce marcajele de linie continua.
există semafoare pentru biciclete în intersecții unde nu există marcaje de traversare pentru biciclete;
nu există parcări pentru mașinile de aprovizionare, mașinile care fac livrări sau pentru clienții magazinelor. Aprovizionarea magazinelor, efectuarea de livrări etc se face fie prin blocarea unei benzi de circulație, fie prin blocarea benzii pentru biciclete, fie prin blocarea trotuarului, fie prin transportul mărfii pe distanțe mari.
În urma discuțiilor, dl. Ion Dedu, președintele Grupului de Lucru din cadrul Primăriei București, și-a arătat disponibilitatea de a prezenta analiza făcută de OPTAR constructorului care s-au ocupat de lucrări.

Si acum eu intreb urmatorul lucru. Pe trotuar nu se poate face pista. Pe carosabil, langa trotuar nu se poate face pista. Pai...........unde se poate face pista de biciclisti ??? Facem "piste suspendate" pentru biciclisti ???
Bucurestiul, este cred ca unul dintre orasele din Europa unde sunt cel mai tare discriminati biciclistii. Noi pe unde putem sa mergem ? Sa ne punem o elice la bicicleta si sa incepem sa zburam ca sa nu ii deranjam pe soferi si pietoni ??? Sau.........stiu, sa ne punem o baterie, ca este "trendy" asa cum sunt noile autobuze, care sunt si la noi in teste, ca asa e mai iEcologic Laughing Laughing Laughing



picture2_36813600 (1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  226.86 kb
 Vizualizat:  de 13495 ori

picture2_36813600 (1).jpg



picture3_14955700.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  217.2 kb
 Vizualizat:  de 13495 ori

picture3_14955700.jpg



picture5_57695400.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  204.73 kb
 Vizualizat:  de 13495 ori

picture5_57695400.jpg



picture6_56429600.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  189.28 kb
 Vizualizat:  de 13495 ori

picture6_56429600.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Ian 2014 16:30:03    Titlul subiectului: 170436

Depasirea intre biciclisti este, din cate stiu eu, interzisa... daca e s-o luam la litera de lege. Cat despre rotile prinse in gratarele de canal... eu unul n-as avea curaj sa merg prin Bucuresti cu roti atat de subtiri cat sa incapa intr-un asemenea spatiu mic...
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 15 Ian 2014 19:15:19    Titlul subiectului: 170442

Bine, in articolul de mai sus mai abereaza si ziaristi lu' Peste, ca asa suntem noi sa cautam in gunoi cu batul, biciclisti ma gandesc ca pot ocoli si ei gratarele cum si soferi ocolesc canalele puse fix unde te doare mai rau, alt lucru care imi sare in ochii din articol ca se foloseste din pista doar 76 de cm "fapt ce periculoasa manevra de depasire..."ca in Bucuresti circula atat de multi biciclisti de asta ne durea cel mai rau depasirea Evil or Very Mad .Au dreptate in privinta unui lucru pe care l-am observat si eu, parcarile, mai ales ca pe acolo sunt o groaza de firme si ca atare aici vin o gramada de curieri, catering etc. Cea mai buna solutie ar fi fost cum spunea si colegul guest, pe trotuar, ca aveau destul loc si nici circulatia pietonilor nu este foarte mare prin zona ,iar sfatul meu pentru biciclisti ar fi: "Baieti, luati bicicleta la carca si duceti-va in parcuri, ca este mai sigur pentru voi, iar daca vreti sa fiti ecologisti pana la capat, folositi transportul in comun prin oras Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 15 Ian 2014 20:38:10    Titlul subiectului: 170452

Gresesti amarnic, ai exact mentalitatea resemnata a romanului-tip, care se "adapteaza" situatiilor, in loc sa-i forteze pe cei responsabili sa faca un lucru de calitate si conform scopului.
Poate ca isi spune cuvantul si lipsa de experienta in construirea unor astfel de piste de biciclisti, poate e vorba si de indolenta, dar autoritatile trebuie sesizate si "rugate" sa-si faca treaba cum trebuie sau sa-si indrepte greselile; in timp le vor remedia si apoi, la urmatoarele lucrari, poate vor tine cont de ele inca din start.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Ian 2014 21:13:23    Titlul subiectului: 170454

Apropo de mentalitate romaneasca (de doi lei, asa cum este si natia). Am pus pe Facebook cateva poze cu masinile parcate pe pista de biciclisti de pe Buzesti, iar un coleg din Olanda mi-a raspuns foarte contrariat:"-Pai cum, si nu sunt amendati soferii ?. La noi in Olanda, cine parcheaza pe pistele de biciclisti ia amenda intre 70 si 100 de euro !".

La noi in Bucuresti, nu este stimulat nici mersul pe bicicleta, nici mersul cu masina nici transportul in comun. Totul e un haos.
In orice tara civilizata se incearca stimularea oamenilor spre transport in comun sau mers cu bicicleta pentru a scadea numarul de masini aflate in trafic. Noi suntem mai aproape de India, Vietnam si alte natiuni de acest gen.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 15 Ian 2014 21:32:29    Titlul subiectului: 170458

Poate gresesc sau nu,poate asa este vocea cetateanului ar trebui sa se auda mai tare ca sa ii fie si lui recunoscuta autoritatea(care este recunoscuta doar cand sunt alegerile-celebra sintagma"Cetateanul este stapanul meu-)dar si atunci autoritatiile ne baga in seama doar jumatate.Poate intr-adevar pista de pe Buzesti care de fapt nu este pista este BANDA PENTRU BICICLETE este facuta cu unele greseli,dar este un pas inainte fata de ceea ce s-a construit prin 2008-2012 cand se stie cum erau facute aceste benzi pentru biciclete.Eu unul am speranta ca de acum incolo autoritatiile vor construi si vor incuraja mersul pe bicicleta.Totodata sper ca si biciclistii vor deveni mai atenti si ei la trafic masini/pietoni deoarece am vazut o gramada de "sinucigasi pe doua roti" care nu aveau nici macar o minima vesta reflectorizanta pe ei sau nici macar nu au dat nici un semn ca vor sa schimbe banda sau in apropierea trecerilor de pietoni au virat brusc sa treaca pe trecere.Si inca ceva daca as fi primarul urbei as face un referendum si as intreba cetatenii cum sa fac benzile pentru biciclete.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 3 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community