Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Liste cu tramvaiele clujene
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 30 Noi 2005 19:31:02    Titlul subiectului: Liste cu tramvaiele clujene 4767

Timisurile care circula in prezent sunt:
01-01
02-02
05-05
07-07
08-08
15-15
32-32
33-33
59-59
60-60

Teoretic, toate tramvaiele care au numerele de inmatriculare (nu cele de parc) cuprinse intre 001 si 018 sunt Timisuri, dar, si aici, exista gauri. De exemplu, numarul de inhmatriculare 007 nu a fost atribuit nici unui tramvai. Initial, credeam ca i-l voi acorda cuplului 14-14, dar, tinand cont de cum arata in prezent, nu cred ca va mai circula. De asemenea, nu sunt atribuite numerele 009, 010 si 015. Nu l-am vazut demult nici pe 016 (numar de parc 40-40). In legatura cu T4D-urile, 68 (numar de inmatriculare 052) circula solo. Era unul din cele doua tatre T4D cu remorca.

Pana acum au chopper Tatrele #22, #41, #47 si #49
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 03 Dec 2005 19:53:52    Titlul subiectului: 5181

Toate sutn Tatra KT4D? Sau au și T4D-urile ex-Magdeburg? Timișurile se vor bucura și ele de această ,,îmbunătățire"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 03 Dec 2005 20:09:45    Titlul subiectului: 5187

Cele amintite mai sus sunt KT4D. La T4D nu am vazut acea lada care adaposteste chopperul. In ceea ce priveste troleibuzele, pot spune ca la Rocar de Simon (#135, #136) si la Irisbusuri (parca) se aude un bazait cand accelereaza si cand franeaza. De asemenea, bazaitul respectiv se aude la Timisurile #07, #08 si #33. Nu stiu daca bazaitul respectiv se datoreaza chopperului, dar, conform spuselor lui Claudiu, troleiuzele Rocar 317 au zgomotul respectiv.
Un alt lucru care cred ca arata politica RATUC-ului fata de Timisuri este schimbarea acelei piese care merge tot timpul si care se aude foarte bine cand tramvaiul sta pe loc (cred ca e convertizorul). La Timisurile #02 si #08 a aparut un dulapior de metal situat in spatele vagonului motor, din interiorul lui auzindu-se un vuiet foarte slab. De cand a aparut dulapiorul respectiv, nu se mai aude sunetul amintit inainte. Cred ca s-a inlocuit convertizorul cu motor cu unul static, vuietul venind de la un ventilator care il raceste
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 03 Dec 2005 20:10:29    Titlul subiectului: 5188

Dr2005 a scris:
Toate sutn Tatra KT4D? Sau au și T4D-urile ex-Magdeburg? Timișurile se vor bucura și ele de această ,,îmbunătățire"?
Exclusiv KT4D (si asa, dupa cum spunea un vatman, au fost discutii mari). Tatrele din Magdeburg sunt pe duca. Cat despre chopper la Timisuri Smile... La cele "modernizate" nu stiu, insa vatmanul cu pricina sustinea ca proiectul se refera doar la KT4D.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 03 Dec 2005 21:23:53    Titlul subiectului: 5204

Tramvaiele din Cluj sunt urmatoarele:
01-01 Timis
02-02 Timis. vagonul din fata are doua randuride lampi iar cel din spate unul singur, ceea ce indica faptul ca remorca e mai noua decat vagonul motor
03 KT4D fantoma (apare rar pe linia 101)
04 KT4D
05-05 Timis
06-06 Pozitie vacanta: Vagonul din fata a devenit vagonul din fata de la 59-59
07-07 Timis modernizat, cu faruri apropiate si "bot"
08-08 Timis modernizat ca si 07-07
09-09 Timis. A disparut de cateva lunu bune
10 KT4D
11-11 Timis. Cred ca a fost casat, avand in vedere ca scripetele franghiei care trage captatorul a fost pus pe 65
12 KT4D
13-13 Timis Disparut de ani buni
14-14 Timis disparut
15-15 Timis
16-16 Timis disparut
17 KT4D
18 KT4D fantoma
19 KT4D fantoma
20 KT4D
21 KT4D fantoma
22 KT4D cu chopper
23-23 Timis disparut de ani buni
24-24 Timis disparut de ani buni. vatmanul titular de pe 24-24 conduce 17
25-25 Timis disparut
26-26 Timis disparut
27-27 Timis disparut de cateva luni bune. Titularul (care e, de fapt, cel de pe 14) conduce diverse tramvaie
28 KT4D
29-29 Timis disparut
30 KT4D fantoma
31 KT4D
32-32 Timis
33-33 Timis modernizat cu fata normala, fara "bot"
34-34 Timis disparut
35-35 Timis disparut
36 KT4D
37 KT4D
38-38 Timis disparut
39-39 Timis disparut
40-40 Timis disparut. Titularul a condus o vreme 59
41 KT4D cu chopper
42 KT4D
43 KT4D fantoma
44-44 Timis disparut
45 KT4D
46 KT4D
47 KT4D cu chopper
48 KT4D
49 KT4D cu chopper
50 KT4D disparut de un timp
51 pozitie vacanta
52 KT4D
53 pozitie vacanta
54-54 Timis disparut
55 pana la 58 pozitii vacante
59-59 Timis
60-60 Timis
61 T4D disparut
62 T4D
63 T4D retras probabil definitiv Titularul a condus 40
64 T4D disparut. Titularul conduce 08
65 T4D
66 T4D
67 T4D retras definitiv, posibil casat?. Titularul a condus 27
68 T4D. Remorca a disparut
69-69 T4D curemorca. cel care conduce 69 a fost titular pe 61.
70 T4D
71 T4D retras, cu spatele taiat
72 T4D disparut
73 T4D disparut
74 T4D disparut, se spune ca a fost casat.
E posibil ca unul din T4D-urile disparute sa fie la Oradea, avand numarul de parc 1 caruia i s-a adaugat remorca 101 provenita de altundeva. Numarul de Magdeburg al tramvaiului care a ajuns la Oradea e 1224. Numai stiu ce numar de parc a avut la Cluj, dar probabil e unul din tramvaiele 61, 64, 72 sau 73. au mai existat cateva vagoane T4D folosite doar ca piese de schimb
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 14:24:29    Titlul subiectului: 6254

OAB a scris:
Tramvaiele din Cluj sunt urmatoarele:
24-24 Timis disparut de ani buni. vatmanul titular de pe 24-24 conduce 17
Titularul de pe #17 a fost pe 24, dar inainte de asta a fost pe #15 El este dl Feri un om de milioane, oricand poti sta de vorba cu el. Pe mine m-a luat la iesirea din depou dupa ce a trecut de mine am facut poza cu tramvaiul si i-am facut cu mana iarel mi-a deschis usa
el mi-a povestit ca in 1987 el a deschis oficial linia din Cluj cu #15. am o poza cu 24 in spatele lui 60 in 22.08.1996. e posibil sa fie dl Feri
OAB ai vorbit vreodat cu dansul cred ca ti-ai face un prieten foarte bun in persoana dansului. Cunoaste si schimbarile de numere din parc De exemplu actualul 15+15
OAB a scris:
71 T4D retras, cu spatele taiat
#71 cu spatele taiat este in intregime in depou deoarece din partea taiata au facut un post de noapte in spatele depoului.
E posibil ca unul din T4D-urile disparute sa fie la Oradea, avand numarul de parc 1 caruia i s-a adaugat remorca 101 provenita de altundeva. Numarul de Magdeburg al tramvaiului care a ajuns la Oradea e 1224. Numai stiu ce numar de parc a avut la Cluj, dar probabil e unul din tramvaiele 61, 64, 72 sau 73. au mai existat cateva vagoane T4D folosite doar ca piese de schimb[/quote]Păi e nou ce îmi zici cu 1-101 (1 - ex 1224). Știi de ce?
Pentru că 1224 a fost primul tramvai care a fost pus în circulație în ianuarie 2003 din lotul de tramvaie, care a sosit din Magdeburg în decembrie 2002. Tramvaiele din Oradea si Cluj au fost aduse cu aceași garnitură de tren s-a descărcat ce a fost pentru Oradea, iar restul au fost duse la Cluj. Acolo cât timp a circulat acel 1224? Eu am toate numerele de inmatriculare a T4D-urilor din CJ.
61 ex 1133
62 ex 1007
63 ex 1127
64 ex 1108
65 ex 1132
66 ex 1140
67 ex 1134
68+68 ex 1143+2106
69+69 ex 1124+2072
70 ex 1129
71 ex 1112
72 ex 1119
73 ex 1125
74 ex 1142
75 ex 1131
76 ex 1138
1121 și 1137 nu au fost înmatriculate niciodată Ele sunt încă casate în curtea de la Depoul de pe Muncii. Adică prin iulie erau încă
Despre 1224 să fi fost în Cluj nici o sursă nu amintește. Și am 3...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 19:27:06    Titlul subiectului: 6330

Treaba cu 1224 am citit-o pe internet in perioada in care nu stiam de forumul respectiv. Ca urmare, nu stiu exact adresa unde am vazut cele respective. Ce se spunea acolo e ca vagonul 1224 a fost pus in rezerva la Magdeburg (fiind chiar fotografiat acolo), se spune ca a ajuns la Cluj (fotografiat undeva la depou, dar nu stiu unde), dupa care se spune ca a fost trimis la Oradea, unde i s-a atasat o remorca si a suferit mai multe revopsiri. Ceea ce mi se pare ciudat e ca vagoane precum 61, 63, 64, 67, remorca de la 68, 70, 71, 72, 73 si 74 nu circula. De pe forum stiu ca 63, 67 si 71 sunt retrase definitiv, 71 fiind chiar ciuntit. De asemenea, Timisul 02-02 provine din doua vagoane de generatii diferite. Daca te uiti cu atentie, primul vagon are doua randuri de lampi in timp ce remorca are unul singur. La fel stateau lucrurile si cu Timisul 44-44 unde primul vagon avea un rand de lampi iar remorca doua. In legatura cu numerele, la Cluj s-au intamplat urmatoarele:
La inceput, vagoanele motor aveau numere impare iar remorcile numere pare. Exceptie faceau Timisurile cu numere de la 029 la 033 la care tractorul si remorca aveau acelasi numar, precum si V3A-urile si V2A-urile.
In 1991, fiecare tramvai a primit numar de tipul 0xx. De exemplu 037 care zace in depou a fost 61-62. Cam un an mai tarziu, numerele cuprinse intre 001 si 009 au "pierdut" primul 0. Ulterior, primul 0 a disparut si de la numerele mai mari de 10, ba mai mult, a existat un tramvai cu numar format dintr-o singura cifra: 8. Primele KT4D au sosit in 1998, al doilea val in 1999 iar T4D-urile in 2002-2003. prezenta placutelor de inmatriculare da niste indicii asupra tramvaielor care vor mai circula. De exemplu, tot ce se gaseste intre 001 si 018 e Timis. Corespondente dintre numerele de inmatriculare si cel de parc e urmatoarea:
001 01
002-02
003-05
004-07
005-08
006-09 (disparut)
007?
008-15
009?
010?
011-27 (disparut)
012-29 (disparut)
013-32
014-33
015?
016-40 (disparut)
017-59 (fantoma), adica apare din cand in cand, condus de diversi vatmani
018-60
Numarul 007 ar trebui sa fie alocat Timisului 14, dar, dupa cum arata, nu cred ca iese la strada prea curand. Numarul 009 ar putea fi alocat lui 16, dar si acesta e disparut. Numarul 010 ar putea fi alocat unuia din tramvaiele 23, 24, 25, 26, dar toate sunt disparute. Pozitia 015 nu pot sa spun cui va fi alocata. Am o vaga intuitie ca, daca va exista un Timis cu numarul 51 sau 54 (care, de altfel, a circulat pana acum 8 ani), respectivul va avea 015. Deci exista pozitii vacante. la Oradea am fost in 2004 si am constatat ca s-a facut ceva ordine la numerotarea tramvaielor. Am vazut si acel tramvai bidirectional, care, cred ca avea numarul 37. Se gasea aproape de Podul Decebal, pod care era inchis traficului. La Cluj, mai putin, dar tot e mai bine decat era
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 15:09:47    Titlul subiectului: 6765

OAB a scris:
Treaba cu 1224 am citit-o pe internet in perioada in care nu stiam de forumul respectiv....... a fost trimis la Oradea, unde i s-a atasat o remorca si a suferit mai multe revopsiri.

Era un site nemtesc cumva?
OAB a scris:
Ceea ce mi se pare ciudat e ca vagoane precum 61, 63, 64, 67, remorca de la 68, 70, 71, 72, 73 si 74 nu circula. De pe forum stiu ca 63, 67 si 71 sunt retrase definitiv, 71 fiind chiar ciuntit.
Remorcă la vagoanele motor 70, 71, 72 și 73????????????
Eu știu că s-au dus doar 2 remorci la Cluj ex MVB 2106 (actualul 6Cool respectiv actualul 69. Nu am vazut si nu stiu sa existe mai mult de doua remorci B4d la Cluj.
După câte am înșeles de la tine 68 circulă mai nou solo (cel cu reclama aia pentru Radio)
OAB a scris:
De asemenea, Timisul 02-02 provine din doua vagoane de generatii diferite. Daca te uiti cu atentie, primul vagon are doua randuri de lampi in timp ce remorca are unul singur. La fel stateau lucrurile si cu Timisul 44-44 unde primul vagon avea un rand de lampi iar remorca doua. In legatura cu numerele, la Cluj s-au intamplat urmatoarele:
Ei, treaba cu lampile din spate a Timisurilor e alta... Vagoanele de Timis au sosit toate in 1987 deci sunt fabricate in 1986-87. Treaba cu lampile si diferentele dintre ele este "vina" RATUC-ului care a schimbat lampile originale cu cele folosite si la autobuzele si troleibuzele ROCAR. Uita-te la vagonul remorca 69 are lampi exact identice care au fost puse de RATUC cand s-a revopsit respectiva garnitura de tramvai. Este posibil sa apara astfel de lampi si pe KT4d in curand. La Oradea lampile originale de KT4 nu au rezistat 5 ani, au fost inlocuite cu cele de la Dacia Break
OAB a scris:
La inceput, vagoanele motor aveau numere impare iar remorcile numere pare. ...... iar T4D-urile in 2002-2003
Asta e o noutate pentru mine. Nici n-am stiut. Inseamna ca s-a folosit numerotatrea precum la Arad 001+002, 003+004, etc. Pacat ca nu este vreo poza cu un tramvai numerotat astfel...
OAB a scris:
Numarul 007 ar trebui sa fie alocat Timisului 14, dar, dupa cum arata, nu cred ca iese la strada prea curand.
Ai fost pe la depou recent? In vara asta adica in iunie era dezmembrat complet si zacea langa T4d-urile casate. Sincer, eu iti garantez ca sansa ca din starea actuala (schelet) sa o mai reechipeze si sa o puna in circulatie e aproape 0, stiind ca Timisurile sunt pe cale de disparitie din cauza lipsei de piese de schimb si consumului lor specific ridicat.
OAB a scris:
Numarul 009 ar putea fi alocat lui 16, dar si acesta e disparut. Numarul 010 ar putea fi alocat unuia din tramvaiele 23, 24, 25, 26, dar toate sunt disparute. Pozitia 015 nu pot sa spun cui va fi alocata. Am o vaga intuitie ca, daca va exista un Timis cu numarul 51 sau 54 (care, de altfel, a circulat pana acum 8 ani), respectivul va avea 015. Deci exista pozitii vacante.
Ma voi uita in evidentele mele sa vad cei cu aceste tramvaie ca mi se pare ca am poze cu 023, 24, 025, 26 sau 033 deci au existat in 1996. dar in 2003 nu mai figureaza pe inventar.
In 2003 inca nu s-a introdus acest sistem dublu de numeroatre 0xx CJ-N pentru vehiculele fara numere de inmatriculare
OAB a scris:
la Oradea am fost in 2004 si am constatat ca s-a facut ceva ordine la numerotarea tramvaielor. Am vazut si acel tramvai bidirectional, care, cred ca avea numarul 37. Se gasea aproape de Podul Decebal, pod care era inchis traficului. La Cluj, mai putin, dar tot e mai bine decat era
Probabil ai fost prin august si zic ca ai ai fost norocos pentru ca acel tramvai a circulat pe acolo 2 saptamani era un traseu temporar mai mult pentru rodarea caii de rulare pe portiunea finalizata deja (ruta Olosig-Piata Decebal si retur). Prima zi pe acele linii pline de asfalt au fost un adevarat circ cu scantei mari la roti patinare si fum la pornire Totul de la un biet T4D solo (adica T4D-ZR). Eu am facut poze dar filmul nu a fost pus bine in aparat si mi-a venit sa-midau jos fata cu unghiile cand am aflat.

Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Mie 14 Dec 2005 14:49:23, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 18:53:49    Titlul subiectului: rtrtertrterter 6801

In legatura cu remorca, m-am referit doar la remorca lui 68. In prezent, tramvaiul 68 (cel cu note muzicale) circula singur. In 2003, existau T4D-uri care circulau in tandem. De exemplu 65 cu 64, 72 cu 71. Din cate am constatat, la tramvaiele respective tragea si vagonul din spate. Accelera foarte repede. Tin minte ca exista un fir care lega cele doua vagoane. Deci garnituri complete de tatre au fost 68 si 69, restul circuland solo. Site-ul in care se afirma ca 1224 ar fi ajuns la Oradea via Cluj era in limba romana. Si repet. vagonul respectiv era fotografiat la Magdeburg, la ceva depou (cred ca in Cluj, cel putin asa se afirma) si la Oradea, unde a primit numarul 1 adaugandu-i-se remorca 101. Din pacate, sunt destul de ocupat iar depoul de tramvaie se afla departe de oras. Embarassed Din cate am vazut pe forumul vechi, Timisul 14 era fara geamuri, dar scheletul era intreg. L-au taiat cumva intre timp? cert este ca titularul de pe 14 a condus o buna bucata tramvaiul 27, disparut de o buna bucata de vreme. cand circula 14, nu existau placutele cu numar de inmatriculare, dar lui 27 i s-a atribuit numarul 011 CJ-N. un alt aspect, care nu e deloc de neglijat, este ca 27 nu a trecut prin nici o reparatie capitala la caroserie pana acum. Interiorul e ca in 1988, canbd a intrat in dotarea IJTL-ului (RATUC). Chiar daca nu am cum sa ajung la depou, cam vad ce tramvaie circula. ma mai duc si pe la gara, pentru a vedea ce umbla pe 100 ca in ceea ce priveste tramvaiele de pe 101 si 102, ele trec chiar pe sub ferestrele bunicii mele. Laughing

In legatura cu tramvaiele care au lampi diferite, e vina RATUC-ului ca le-a cuplat astfel. 44 provine din vechile vagoane 63 (motor) si 12 (remorca), primul fiind achizitionat in 1989 iar al doilea in 1987. Avand in vedere ca numarul de inmatriculare 016 e atribuit lui 40 iar 017 lui 59, nu cred ca va mai circula 44. La 02 situatia e exact invers. Un alt aspect il constituie scripetele franghiei care trage captatorul. la 02 si 32 se vede clar ca scripetii vechi au fost taiati, fiind inlocuiti cu scripeti noi. Dovada e pozitia lor. Scripetele nou e montat intr-o parte, pe cand cel vechi e chiar pe mijloc. la 02 si 32 avem scripete nou pozitionat pe centru. la 08, situatia e exact invers. Scripete vechi asezat intr-o parte. vagonul din fata al garniturii 08 a fost initial 75, devenit ulterior 059, apoi 59. Cum mi-am dat seama? Lacasul numarului de linie are scris pe el 059 si e sudat. Deci este putin probabil sa se fi luat de pe alt tramvai si sa se fi sudat pe 08. In plus, 059 avea scripetele intr-o parte, asa cum are 08. Din cate am observat, exista reparatii capitale serioase, precum si carpeli capitale. de exemplu 07, 08 si 33 au trecut prin reparatii capitale serioase in timp ce 15 a trecut printr-o carpeala capitala. daca te uiti atent in partea de jos stanga a vagonului din fata, se poate observa urma unei zgarieturi zdravene din 1989. Actualul tramvai 15 provine din vagoanele 29 (motor) si 10 (remorca).

Intr-adevar, am fost in august 2004 si m-a mirat existenta unei Tatre solo (si cu dubla comanda) in conditiile in care T4D-urile oradene au remorca, unele remorci cu geamuri mari la usi. Stiu ca ajungea pana aproape de podul Decebal. Parca imi aduc aminte ca e o piata imensa acolo, dar si bulevardul in sine mi se pare exagerat de lat. Nu vreau sa fiu rau, dar existenta unui asemenea bulevard exagerat de lat (8 benzi in zona bisericii neoprotestante: 3+3+ linia de tramvai, care echivaleaza cu doua) pare produsul unei minti megalomane. Senzatia de megalomanie era cu atat mai mare cu cat, din cauza reparatiilor la podul Decebal, pe bulevard circulau doar pietoni. Sunt curios daca, in conditii normale, este chiar asa un trafic intens incat sa se justifice un asemenea bulevard exagerat de lat Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 13:54:55    Titlul subiectului: 6916

OAB a scris:
In 2003, existau T4D-uri care circulau in tandem. De exemplu 65 cu 64, 72 cu 71. Din cate am constatat, la tramvaiele respective tragea si vagonul din spate. Accelera foarte repede. Tin minte ca exista un fir care lega cele doua vagoane.
Inca un detaliu despre care nu aveam cunostinta: T4D-urile au circulat la Cluj si in tandem... Intr-adevar vagoanele motor din Magdeburg (am avut si la Oradea astfel de cupluri) deasupra cuplei electrice aveau o mufa mama cu 5 gauri in care se introducea un cablu de legatura de vreo 15 cm care facea legatura intre mufa cuplei din spate al primului vagon si mufa cuplei din fata al vagonului motor din spate. Prin aceasta se transmitea comenzi catre vagonul motor din spate precum: actionarea usilor, semnaliyarea, comanda de accelerare si frana.
Aceste vagoane erau legate cumva atfel 62+63, 64+65, 66+67, 70 era solo 71+72 73+74. sau cum?
Cam pana la ce data au circulat in configuratia asta?
OAB a scris:
Din cate am vazut pe forumul vechi, Timisul 14 era fara geamuri, dar scheletul era intreg. L-au taiat cumva intre timp?
Poza respectiva am facut-o eu la 16.06.2005 De atunci nu am mai ajuns pana la depoul respectiv,... deoarece tu esti mult mai aproape decat mine (eu fiind la Oradea), ai sanse mai mari sa afli ce s-a intamplat cu vagoanele casate (scheletele) stocate pe platoul depoului. Si am fi recunoscatori daca ai face acest sacrificiu pentru noi. Eu cel mai repede atunci voi veni cand se vor achizitiona tramvaie din nou la Cluj sau daca Sisintea ma anunta ca e la Cluj... Mi-am cam "impuscat toate munitiile" prin Cluj pe tema tramvaielor, cu alte cuvinte mi-am satisfacut ambitia si am realizat poze cu intregul parc de tramvaie existent la ora actuala. Numai tramvaiul de deszapezire mai lipseste.
Momentan ma tot deranjeaza Craiova, care este ca o pata alba pentru mine, nu prea dispun de multe detalii despre el in ce priveste Tatrele de acolo. Stiu date dar ma intereseaza poze...
OAB a scris:
In legatura cu tramvaiele care au lampi diferite, e vina RATUC-ului ca le-a cuplat astfel. 44 provine din vechile vagoane 63 (motor) si 12 (remorca), primul fiind achizitionat in 1989 iar al doilea in 1987. Avand in vedere ca numarul de inmatriculare 016 e atribuit lui 40 iar 017 lui 59, nu cred ca va mai circula 44. ).
In legatura cu achizitia de tramvaie in mai multe transe m-am documentat si imi cer scuze de afirmatia mea anterioara potrivit caruia parcul a fost achizitionat in 1987... Despre tramvaiele fabricate in 1987 am gasit date pana la 015. Din pacate urmatorul tramvai despre care am informatii cu privire la anul de fabricatiei este doar 27, el este deja din 1988. 40 e tot din 1988. Vag. motor #44 deja e din 1989. Apropos 44 in 2003 deja nu mai era pe inventar deci nu mai spera sa-l revezi vreodata.
Tu ce zici OAB e corecta informatia potrivit caruia vag. motor #40 e din 1988?
OAB a scris:
Actualul tramvai 15 provine din vagoanele 29 (motor) si 10 (remorca).
Parca dl Feri mi-a zis ca actualul #15 ar provine din #39. Tu ce zici OAB?

Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Mie 14 Dec 2005 19:01:47, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 20:52:41    Titlul subiectului: 7025

Tramvaiul 15 provine din vagonul motor 29 + remorca 10. Imi aduc aminte ca, in 1992, vagoanele respective au aparut cu culorile originale (deci, nici macar revopsite) iar numarul 015 era lipit cu ceva adeziv. Desi era vopsea peste numarul vechi, se vedea clar 29, respectiv 10. Vagolul motor 39 + remorca 40 s-au transformat in 027, apoi 27. Avand in vedere ca am o memorie buna la numere, voi da o lista cu vagoanele achzitionate intre 1987 si 1989, mentionand numerele vechi. Deci:
1987
01-02
03-04 (04 a disparut imediat, 03 circuland solo luni bune
05-06 (disparut repede
07-08
09-10
11-12
13-14
15-16 (condus de d-l Feri)
17-18
19-20
21-22
23-34
25-26

1988
27-28 (pe linia 101 a aparut mai tarziu decat 29-30)
29-30
31-32
33-34
35-36. Cam in aceasta perioada au aparut V3A-urile 101-105. 106 a venit ceva mai tarziu
37-38
39-40
41-42
43-44
45-46
029-029
030-030 (aparut imediat dupa ce am dat admitere in Clasa a IX-a)
031-031 (vagonul din spate zdranganea de la bun inceput)
032-032
033-033
57-58
59-60
61-62

1989

63-64. Cam atunci au soit V2A-urile.
65-66
67-68
69-70
71-72
73-74
75-76
Atentie. Numerele date sunt cele vechi. In 1991 a avut loc reforma radicala a numerelor, cand fiecare tramvai a primit numere de tipul 0xx. Ulterior, treptat, primul 0 a disparut, dar mai exista unii nostalgici. de exemplu, 17, inainte de a fi condus de d-l Feri avea in interior o inscriptie pe care scria 017, inscriptie care, poate exista si in prezent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 23:58:58    Titlul subiectului: 7089

OAB a scris:
Avand in vedere ca am o memorie buna la numere, voi da o lista cu vagoanele achzitionate intre 1987 si 1989, mentionand numerele vechi.
Deci in total au fost 38 de garnituri de Timiș dar din care după cum am înțeles 03+04 05+06 au dispărut până în 1991. deci au rămas 36
M-am tot întrebat cum de după renumerotarea parcului s-a ajuns până la numerele 60, ( poate cu cateva "gauri" în numere), dar de ce nu se putea renumerota în ordine?
Corectati-mă daca gresesc, dupa parerea mea dupa 1991 s-au format urnmatoarele garnituri de Timisuri:
01-01
02-02
03-03
04-04
05-05
06-06
07-07
08-08
09-08
09-09
10-10
11-11
12-12????
13-13
14-14
15-15
16-16
17-17
18-18????
23-23
24-24
25-25
26-26
27-27
29-29
30-30
31-31
32-32
33-33
34-34
35-35
38-38
39-39
40-40
44-44
54-54
59-59
60-60
Două garnituri n-ar avea ce să caute în listă, căci așa ies 38 de granituri când-colo erau doar 36 deci numerele cu semnul întrebării poate nici nu au existat. Ce zici OAB, unde am greșit?
Încetul cu încetul tot clarificăm povestea puțin încurcată a Timișurilor RATUC, și să nu credeți că la Oradea a fost mai simplu...


Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Joi 15 Dec 2005 09:58:43, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 00:07:11    Titlul subiectului: 7096

Poate că vag. motor avea numărul diferit de remorcă. În acest fel, 38 de garnituri însemnau 76 de vagoane, care puteau fi numerotate de la 1 la 76.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 09:52:37    Titlul subiectului: Tw CjN20 7118

În legatură cu 029+010 -> devenit 15+15 cred ca ai dreptate am găsit o fițuică pe care mi-am notat asta când mi-a zis dl Feri.
Pe mine m-ar interesa si restul tramvaielor după renumerotare din care vagoane s-au compus că după cum am observat unele au fost în ordine dar altele s-au cam schimbat între ele ex: 029+010 -> 015+015 SAU 075+076 -> 059-059,
OAB: Ai putea să ne dai o listă care să conțină în 1991 la renumerotare din care vagoane s-au format noile numere
ex. 01+01 in 1991 a provenit din vagoanele 01+02 (e doar o presupunere)?
Ciudat este că la mine la 05+05 apare ca ar fi din 1987 dar are totuși lampi de ROCAR... oare de ce? Oare Andreas Gunther a greșit în Strassenbahn Atlas?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 13:29:05    Titlul subiectului: 7146

Lista de mai sus are anumite greseli. Voi da, in continuare lista Timisurilor cu numarotarea noua (intre paranteze fiind cea veche, din 1987-1989)
01 (?) nu stiu din ce provine, fiind reparat capital in 1997
02 (?) nu stiu din ce provine, fiind reparat capital in 1998. Pot spune ca provine din doua vagoane de generatie diferita. Cel din spate ar putea fi fostul vagon 70, avand in vedere ca tramvaiul 54 (69-70) a avut accident in toamna lui 1997 la Garibaldi.
05 (aparut in 1998, deci nu stiu ce numar a avut inainte)
06 (03-04). In prezent, numarul e vacant, 03 intrand in componenta actualului tramvai 59
07 (07-?)
08 (initial 13-14, in prezent 75-?)
09 (19-20
011 (21-22)
013 (25-26)
14 (27-2Cool
15 (29-10)
16 (31-32)
23 (35-36)
24 (37-3Cool
25 (43-44)
26 (41-42)
27 (39-40)
29 (?), reparat capital in 1998)
32 (032)
33 (033)
34 (59-60)
35 (57-5Cool
037 (61-62), in prezent retras definitiv, transformat in ceva magazie
38 (67-6Cool
39 (73-74)
40 (65-66)
44 (63-12)
59 (initial 75-76, in prezent 03-?)
60 (77-7Cool

Atentie. Numerele vechi de Timis nu aveau decat doua cifre. Doar in 1991, fiecare tramvai a primit acel 0 in fata, 0 care a disparut treptat, incepand cu 1992.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 16:51:29    Titlul subiectului: 7219

Mersi ești o comoară de informații. Încerc să mă interesez și eu din alte părți poate reușim să aflăm numerele necunoscute... dar am nevoie de puțin rimp pentru asta. Tare ciudată e garnitura aia 05+05, o să o studiez mai amănunțit, căci dacă e din 1989 și luând ca reper lămpile din spate ca la ROCAR-uri, este un indiciu, dar pentru că tramvaiele fabricate în 1989 deja dispuneau de grilaj de aer mărit asta nu am observat la el, iar dacă nu mai are deloc înseamnă că la RC l-au desființat
OAB dacă îl vezi prin oraș te rog fii atent la acest detaliu și zi-mi ce fel de grilaj are.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 18:31:26    Titlul subiectului: 7263

In legatura cu garnitura 05-05. Nu are grilaj, pentru ca la RK i s-a schimbat toata tablaria de pe lateral. Pot spune ca nu a fost achizitionat in 1989, deoarece tramvaiele fabricate atunci aveau scripetele franghiei care trage captatorul intr-o parte, ori 05 il are chiar pe centru. Ar putea proveni din
13-14 (devenit 008-008, 08-08 iar apoi 8-8, fiind singurul tramvai cu numar dintr-o singura cifra; facea reclama la Cinemar)
25-26 (devenit 013)
Pozitia scripetelui franghiei care trage captatorul e relevanta. Multe tramvaie au scripete de tip mai nou, dar asezat pe centru, ceea ce indica fabricarea lor inainte de 1989. De asemenea, exista un tramvai cu scripete de tip vechi, dar asezat intr-o parte, ceea ce indica fabricarea lui in 1989. Este vorba de vagonul din fata al actualului 08-08. Pe tabla care formeaza lacasul numarului de linie de pe lateral (tabla care e sudata, deci nu se poate detasa) scrie 059, ceea ce ma determina sa cred ca vagonul din fata al garniturii 08-08 e vechiul vagon 75 (tramvaiul 75-76, achizitionat cam cu 20 de zile inaintea Revolutiei, a primit numarul 059-059 iar apoi 59-59). Deci, fii atent mai ales la pozitionarea scripetelui, apoi la tipul scripetelui si abia apoi la grilajele ventilatoarelor de pe lateral. Intr-adevar, tramvaiele fabricate in 1989 aveau grilaje late la vagonul motor, in timp ce remorca nu avea nimic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 25 Dec 2005 22:36:03    Titlul subiectului: timis 9018

Iata ce am găsit pe acest site: http://www.remarul.gmi.ro/ro/servicii/servicii.htm
Tramvaiul este din Cluj!!!

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2005 02:49:34    Titlul subiectului: Tramvaiele V 10138

Voi face o listă cu tramvaiele V3A și V2A, punând emoticonul Evil or Very Mad la cele care sunau mizerabil. Deși au trecut aproape 17 ani de când au fost aduse VxA-urile, îmi aduc aminte perfect cum sunau. Era, ceva, de comă. Voi începe cu V3A.
101 Evil or Very Mad
102 Evil or Very Mad
103
104
105
106 Evil or Very Mad
trecem la V2A
107?
108 Evil or Very Mad
109 Evil or Very Mad
110 destul de urât, dar suportabil
111 Evil or Very Mad
112 Evil or Very Mad
113 Evil or Very Mad
114
115
116 Evil or Very Mad
117 Evil or Very Mad
118 Evil or Very Mad
119 Evil or Very Mad
120 așa și așa
121 Evil or Very Mad
122 Evil or Very Mad
Pentru comparație, voi spune că. la vremea respectivă, adică în 1989, sunau mizerabil Timișurile
37+38 (devenit 24)
39+40 (devenit 27)
V2A-urile au dispărut între ianuarie și septembrie 1990 iar V3A-urile (unele din ele) au circulat la Cluj până în toamna lui 1991 Practic, între 1991 și 1997, la Cluj nu au circulat decât Timișuri. La finele anului 1997 a venit prima tranșă de KT4D-uri, la începutul anului 1999 altă tranșă iar T4D-urile au sosit în perioada anilor 2002-2003. Deja unele dintre T4D-uri au fot casate sau retrase din circulație
Primele V3A-uri au sosit în primăvara lui 1988. Primele V2A-uri au sosit în ianuarie 1989. Deci, au circulat puțin și erau groaznice. Nu doresc constănțenilor să mai suporte zgomote asemănătoare pe linia 100. Decât V3A nemodernizat, mai bine MAZ, cu toate că NU sunt adeptul acestui tip de autobuz. Din păcate, V3A-C e mai mare terorist decât MAZ 103 în ceea ce privește vibrațiile. Chiar și Timișurile sunt mai silențioase. Poate că la modernizare se reduce zgomotul, dar pe o linie cum e cea din Constanța, se alege praful de ele și păcat. V3A-H și V3A-M e mai "prietenos" ca Timișul, dar nu cred că e mai stabil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 12 Ian 2006 22:56:30    Titlul subiectului: tttttt 12032

Dr2005 a scris:
Poate că vag. motor avea numărul diferit de remorcă. În acest fel, 38 de garnituri însemnau 76 de vagoane, care puteau fi numerotate de la 1 la 76.
Numerotarea tramvaielor din 1987 până în 1991 era următoarea:
01-02
03-04
05-06
07-08
09-10
11-12
13-14
15-16
17-18
19-20
21-22
23-24
25-26
27-28
29-30
31-32
33-34
35-36
37-38
39-40
41-42
43-44
45-46
029-029 în loc de 47-48; la acea dată, tramvaiul respectiv era al 29-lea; Clujul avea 24 Timișuri și 5 V3A-uri (101-105)
030-030 în loc de 49-50
031-031 în loc de 51-52
032-032 în loc de 53-54
033-033 în loc de 55-56
57-58
59-60
61-62
63-64
65-66
67-68
69-70
71-72
73-74
75-76
Tramvaiele VxA (cred că se mai numeai ITB, fiind fabricate la URAC, dar nu sunt sigur) aveau numere peste 100
101-105 V3A cu transformatoare pe segmentele I și III
106 V3A cu transformatoare pe segmentele I și II
107-122 V2A
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2006 17:20:10    Titlul subiectului: 15023

De o vreme încoace, tramvaiul #68 circulă fără remorcă Exclamation în condițiile în care #68 și #69 erau singurele tramvaie T4D cu remorcă B4D
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 22:24:49    Titlul subiectului: 16492

http://www.remarul.ro/rom/indexrom.html
"REPARATII TRAMVAIE, AUTOBUZE, TROLEIBUZE
Executam reparatii capitale la caroserii, boghie, instalatia electrica."

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 11:39:18    Titlul subiectului: 17153

Dr2006 a scris:
http://www.remarul.ro/rom/indexrom.html
"REPARATII TRAMVAIE, AUTOBUZE, TROLEIBUZE
Executam reparatii capitale la caroserii, boghie, instalatia electrica."


Pe tema acestui tramvai s-a mai discutat mai devreme El poate fi 14, 15 sau 59. 14 nu mai exista a fost dezmembrat poate mai exista scheletul in curtea depoului de pe Bd Muncii (acum 8-9 luni inca era). Gata cu Off Topic:!:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 07 Mar 2006 21:35:22    Titlul subiectului: 17831

La Cluj sunt, teoretic, 18 Timișuri. Dovadă sunt plăcuțele cu numerele de înmatriculare cu numerele de la 001 (#01+01) la 018 (#60+#60). Practic, sunt mai puține. Voi da lista Timiș-urilor (# indică numărul de parc):
001 #01+01
002 #02+02
003 #05+#05
004 #07+#07 (Timiș "coborât" și cu botul modificat)
005 #08+08 (idem #07, dar culorile diferă puțin)
006 #09+09 dispărut de luni bune
007 poziție vacantă.
008 #15+15
009 poziție vacantă
010 poziție vacantă
011 #27+27
012 #29+29 tramvai proaspăt reparat capital
013 #32+32
014 #33+33 Timiș coborât, dar cu bot original
015 poziție vacantă
016 #40+40, tramvai dispărut de câteva luni
017 #59+59
018 #60+60

În privința numerelor de parc ale tramvaielor. Doar o scurtă perioadă de timp și doar unele tramvaie au avut numere de genul x+0x un de X=numărul vagonului motor iar 0x numărul vagonului remorcă:
44+044
16+016
25+025
Toate dispărute
În rest, cele două vagoane care alcătuiesc rama au același număr.
040 nu circulă; l-am urmărit în mod special.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 11 Mai 2006 09:24:43    Titlul subiectului: 22743

Ce s-a intamplat cu 29 a fost revopsit? Are culorile ca si #01 #05 #15 #60 01 si 60 le-am vazut ziua respectiva 15 are o culoare mai mult spre crem in loc de alb 05 nu l-am vazut dar probabil exista si nu au facut o renumerotare... 62 arata cam belit pentru ca are un strat de chit care se desprinde de pe caroserie. Ar fi bine sa puna o reclama pe el poate ar mai ajuta sa imbunatateasca estetic si sa mai prinda vopseaua un timp sa nu cada. La depoul de pe Muncii am vazut remorca lui 68 T4D-urile #73 #75 #67 #70 oprite pe linie si #72 ex (1119) care este deja pe platou dezmembrat. T4D #62, #65, #66, #69 sunt inca in circulatie. Acele tramvaie care au fost pe platou in vara anului trecut adica Timisul #14, T4D-urile 1121, 1137, #71 (ex 1112), #74 (ex 1142), #61 (ex 1133), #76 (cel taiat in doua al carui spate inca este un post de noapte in spatele depoului) au fost taiate deja.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community