|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bogdan2011
Data înscrierii: 02/Sep/2012 Ultima vizita: 01/Sep/2020 Mesaje: 62 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 13:53:14 Titlul subiectului: |
159805 |
|
Am luat-o intr-o noapte pe linia de legatura dintre magistrale si acolo cred ca au modificat proiectul initial. Dinspre GDN venea un tunel care se intersecteaza cu linia 1 actuala si pleca spre Basarab (intre liniile actuale 1 si 2). El a fost lasat asa cum e, ca spatiu de depozitare. Si mai este si o linie de garare acolo, langa linia de legatura. Nu se vede din tren, ca nu e iluminat. Dar poate daca ma mai duc pe acolo fac niste poze, ca sunt si eu curios ce au vrut sa faca.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2012 14:13:17 Titlul subiectului: |
159807 |
|
Repet, intre Basarab si GdN avem de a face cu doua tuneluri suprapuse (si nu vorbim de M4). De la iesirea din Basarab pana la Muzeul CFR avem de a face cu o galerie pe 2 etaje. Pe la nivelul de jos circula M1, iar ceea ai vazut tu este tunelul "geaman" de la etaj, care este exact deasupra M1, tunel care trebuia sa fie al fostei M3 si care acum este abandonat.
Ambele tuneluri trebuiau sa ajunga la GdN1 intr-o statie terminus pe 2 etaje.
Cum Ceausescu a modificat proiectul si M3 a ajuns prelungirea M1 pe traseul Polizu-Buzesti, acest tunel a devenit inutil, fiind folosit o vreme ca spatiu de garare.
Ulterior a aparut M4, la constructia careia s-au "lovit" de acest tunel nefolosit. Solutia a fost ca s-a distrus etajul tunelului suprapus pentru constructia liniei GdN2-Basarab, la ora actuala nemaifiind "activa" decat portiunea unde este garata rama aceea.
Deci ceea ce ai vazut tu nu are nicio legatura cu M4, M4 fiind, alaturi de Ceausescu, intr-un fel "calaul" unui proiect unicat . Practic traseul M4 in zona a fost puternic marcat de existenta acestui tunel pe care a fost nevoita sa-l strapunga cu un sens, iar cu celalalt (sensul Basarab-GdN2) sa-l ocoleasca pana pe la mijlocul pachetului de linii CFR.
Linia de legatura pe care ai fost nici macar nu este linia de legatura M1-M4 (nu era nici macar linia M1-M3), ea este la origine linia care s-a facut ad-hoc pentru legatura intre M1 si etajul geaman de deasupra unde erau garate trenurile.
Ulterior aceasta linie a fost putin modificata si a capatat aceasta functie, de linie tehnologica M1-M4, dar initial era doar o linie spre un mini-depou improvizat ad-hoc.
Detalii la topicul dedicat fostei M3.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Ian 2013 08:33:08 Titlul subiectului: |
161840 |
|
Primaria face ... planuri. De fapt am constatat la la planuri si machete suntem cei mai tari. Si, bineinteles la studii de fezabilitate. Cred ca am putea iesi "campioni mondiali" la aceste categorii. Suntem cei mai tari. Cand insa este sa transpunem aceste planuri in realitate ... jale mare. Vezi ce se intampla cu Drumul Taberei.
Revenind la prelungirea magistralei 4, planurile arata forte frumos, se vorbeste si de sistemul park&ride. In sfarsit au invatat autoritatile acest termen, park&ride E un lucru bun ca edilii au aflat de acest cuvant. oare ii si inteleg sensul ? Sau deoacamdata invata cum sa il pronunte ? Oare reporterii inteleg si ei ce inseamna acesct termen ?
Postez un articol despre ce "minunatii" si cai verzi pe pereti viseaza edilii nostri. Totul suna foarte frumos. Mai cad de pe scaun, cand am citit articolul. Apoi, bineinteles, un deja-vu. Asa de "entuziasti" erau si cu magistrala de la Drumul Taberei. Numai ca, ghinion, acolo o sa devina in curand un ... MARE FASSSS
Articolul se gaseste aici
Citat: | Magistrala 4 de metrou modifică Nordul Capitalei: Lac de agement, artere noi și linii de tramvai
• 23 Ianuarie 2013 - 07:45 • Alexandru Ionita
Proiectul de prelungire a liniei de metrou Parc Bazilescu-Lac Străulești a fost introdus de Primăria Capitalei în dezbatere publică. Acesta cuprinde și configurarea urbană a zonei aferente traseului metroului și pregătirea proiectelor de infrastructură ce ar putea fi dezvoltate în zonă.
Pentru realizarea proiectului de extindere a rețelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Străulești a fost necesară întocmirea unui Plan Urbanistic Zonal care să definească reglementările urbanistice și de amenajare a zonei ce va fi străbătută de noul tronson, corelând toate documentațiile de urbanism întocmite până în acest moment pentru zonă. Acest plan a fost introdus în dezbatere publică, iar cetățenii își pot exprima părerea în legătura cu acesta fie pe site-ul Primăriei Municipiului București, fie la sediul municipalității.
Planul de reglementări introdus în dezbatere publică a fost întocmit pe baza unui studiu al zonei delimitată de următoarele repere: intersecția Șos. București - Târgoviște cu Șos. Gheorghe Ionescu Sisești, Lacul Străulești, Bulevardul Bucureștii Noi, Bulevardul Laminorului și Zona Laromet, din Sectorul 1 al Capitalei.
Documentația de urbanism realizată arată că zona s-ar putea dezvolta puternic în viitorul apropiat prin investiții din partea Primăriei Capitalei și din mediul privat, coroborate cu finalizarea liniei de metrou. Printre amenajările pe care PUZ le anticipează în zonă, putem aminti:
Proiectul Metrorex - depou cu stadion de 10.000 de locuri, peron pentru autobuze, parcări park&ride
Proiectul de construcție a liniei înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea rețelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi stații, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă celor 2 stații (Laminorului și Lac Străulești), depou de metrou, terminal multimodal și Park & Ride precum și principalele dotări cu instalațiile și echipamentele necesare pentru punerea în funcțiune cu călători a obiectivului.
În zona stației Străulești, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea stația de metrou Străulești, care va fi ridicată sub formă de depou cu șase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în stația de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spații verzi pe acoperiș. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o stație de metrou din București îl reprezintă parcările de pe laturile stației-depou, de tip park & ride.
"Chiar pe capacul depoului va fi realizat un teren de sport. De asemenea, se lasă posibilitatea continuării proiectului cu realizarea unei baze sportive. Aceasta din urmă nu este inclusă în investiția de bază pentru extinderea magistralei 4, dar va fi avută în vedere pe viitor", a precizat în vara anlui trecut pentru B365.ro, arhitectul Sorin Gabrea, proprietarul Western Outdoor, una din firmele care a realizat proiectul pentru investiția Metrorex. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Ian 2013 11:39:55 Titlul subiectului: |
161847 |
|
Parca trecusem peste ideea cu stadionul, statie care e si "depou" in acelasi timp, cu 6 peroane, si in care mai intra si oricine vrea cand vrea....
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Ian 2013 17:05:27 Titlul subiectului: |
161849 |
|
Aceasta este schita actuala a Statiei Straulesti. Se vede clar continuarea spre Mogosoaia.
Pozele din articol sunt de o fantezie debordanta, nu inteleg de unde le-au scos.
Singurul element real de acolo -parcarea supraetajata si posibil stadionul.
In rest fantezie totala.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
24.75 kb |
Vizualizat: |
de 19353 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Ian 2013 17:59:32 Titlul subiectului: |
161852 |
|
Apropo, ai vazut unde se pretinde ca se va construi terenul de sport? Peste capacul depoului. Mi se pare extrem de riscant si prostesc sa faca asa ceva, chiar si pentru tara noastra.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Ian 2013 20:15:50 Titlul subiectului: |
161854 |
|
1) La noi in tara mai exista un precedent, Depoul Ciurel. Are ( avea ) un teren de rugby peste el.
2) Latimea depoului conform schitei este de aprox. 65 metri. Cred ca e latimea unui teren de fotbal, adica din tribuna in tribuna. Nu stiu, nu ma prea pricep, dar paraca din tribuna in tribuna nu ai mai putin de 65 metri.
Asadar depoul propriuzis este exact sub iarba. Cum nu se poate mai bine.
3) Structura de rezistenta a peluzei si a parcarii supraetajate este si structura de rezistenta a depoului ( lucrari corelate ), nici o problema.
4) Mai exista o schita a depoului ( care practic o continua pe aceasta ), cum ar veni "spre lac", dar practic sectiunea interesanta ( cu macaze ) este cea prezentata de mine aici.
5) Un stadion de 15.000 locuri este echivalent cu stadionul Dinamo ( cine-l cunoaste ), cred ca sunt vreo 7 - 8 randuri de scaune. Cu alte cuvinte nu este prea inalt ( ma refer ca si rezistenta ).
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
M4-galerie-legatura-depou-straulesti.zip |
Mărime fișier: |
529.71 kb |
Descărcat: |
de 737 ori |
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Ian 2013 20:56:59 Titlul subiectului: |
161855 |
|
Nu cred ca putem compara terenul de la Ciurel cu cea ce se pretinde in articolul ala. Terenul de la Ciurel este foarte neechipat. In cazul unui stadion in toata regula, este posibil sa nu tina greutatea.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Ian 2013 21:12:11 Titlul subiectului: |
161856 |
|
Adica cum "sa nu tina". Si mai ales "De ce sa nu tina ?"
Ai inteles ce am spus eu ? Depoul este practic sub teren ( adica sub iarba ) si ca sa ma exprim asa "la subsolul 2" al parcarii etajate. Imagineaza-ti parcarea de la Unirea care la subsolul 2 are linii de metrou.
Unde e problema ?
Am spus subsolul 2 pentru ca / conform schitei cota liniei este intre minus 10 si minus 12 metri ( variaza ).
Si o peluza o sa fie cu linii la subsol, dar peluza aceea iar nu e asa de inalta ( parcarea supraetajata s-ar putea sa fie mai inalta ca peluza ).
Ia ca si referinta complexul de staii de la Victoriei / Unirii 2, chiar si GdN 1.
|
|
Sus |
|
|
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 166 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Sep 2013 19:19:47 Titlul subiectului: |
166921 |
|
De astăzi a fost deviat traficul pe Bd. Bucureștii Noi în zona viitoarelor două stații, desigur, s-au deviat și liniile RATB.
Deci, CHIAR SE FACE!! E pe BUNE!
|
|
Sus |
|
|
costy92
Data înscrierii: 01/Sep/2010 Ultima vizita: 25/Dec/2022 Mesaje: 109 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Sep 2013 23:13:31 Titlul subiectului: |
167049 |
|
De astazi s-au dat jos si firele de la tramvai si troleibuz de la Laromet si am vazut ca s-au apucat de spart asfaltul.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 14 Sep 2013 14:09:53 Titlul subiectului: |
167088 |
|
20 atunci unde intoarce? si cu 97 ce s-a intamplat?
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 14 Sep 2013 16:55:28 Titlul subiectului: |
167091 |
|
Anuntul oficial este acesta: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=304
Citat: | Ca urmare a demarării lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou până la stația ,,Ștrandul Străulești” și a restricționării traficului rutier general pe Bd. Bucureștii Noi, tronsonul cuprins între Str. Jimbolia și Str. Constantin Godeanu, începând cu data de 08.09.2013, Regia Autonomă de Transport București va reorganiza circulația mijloacelor de transport din zonă, astfel:
Linia 20 de tramvaie și linia 97 de troleibuze vor fi suspendate.
Pentru preluarea corespunzătoare a fluxurilor de călători, RATB va înființa linia navetă de autobuze 697 |
Apoi, s-a actualizat si traseul liniei 697: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=305
Citat: | În vederea optimizǎrii condițiilor de transport și luând în considerare solicitǎrile cǎlǎtorilor pentru prelungirea traseului liniei navetă 697, începând cu data de 13.09.2013,aceasta va funcționa pe traseul actual între terminalul ,,Ștrand Străulești” și intersecția Bd. Bucureștii Noi/Bd. Gloriei, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Bucureștii Noi, Șos. Chitilei, terminal „Mezeș” (capǎt de linie 45). |
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
costy92
Data înscrierii: 01/Sep/2010 Ultima vizita: 25/Dec/2022 Mesaje: 109 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Noi 2013 18:07:28 Titlul subiectului: |
168700 |
|
Mai nou, cu "ocazia" lucrarilor la metrou, pe linia 24 a aparut un V3A cu doua capete (nr. vehicul 037).
Stie cineva cu ce ocazie circula pe linia 24?
Sau alte detalii?
|
|
Sus |
|
|
TudorSt
Data înscrierii: 10/Iul/2013 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Noi 2013 18:39:43 Titlul subiectului: |
168701 |
|
Acel tramvai cu doua capete este doar pentru a suplimenta numarul de vehicule. De fapt, sunt mai multe tramvaie "siameze". Pe langa ele, am vazut si tramvaie V3A normale.
_________________ Tramvai+Troleibuz+Metrou |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 08 Dec 2013 17:20:06 Titlul subiectului: |
169416 |
|
Prinde contur depoul de la Straulesti
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
258.36 kb |
Vizualizat: |
de 17606 ori |
|
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 02 Feb 2014 14:06:44 Titlul subiectului: |
170868 |
|
Am trecut astazi prin zona Laminorului-Straulesti si am ramas socat activitatea pe santier(stiu ca este duminica dar nu mi se pare normal)era 0 doar paznici se vedeau prin santiere.In ritmul acesta vor termina baietii statiile la "Kalendele grecesti" sau mai pe romaneste la "pastele cailor"
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Mar 2014 00:15:17 Titlul subiectului: |
171587 |
|
Un articol referitor la stadiul lucrarilor la depoul Straulesti. Acesta se gaseste aici.
Citat: | În ce stadiu sunt lucrările la Depoul Străulești, de pe Magistrala 4 de metrou
Lucrările la prelungirea Magistralei 4 de metrou au blocat circulația în Nordul Capitalei, dar par să meargă destul de bine. Potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuția și finalizarea lucrărilor de extindere a magistralei 4 de metrou cu două noi stații, Parc Bazilescu și Lac Străulești, este de 30 luni de la semnarea contractului, valoarea totală a proiectului fiind de 1.115 milioane lei.
"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la stațile de metrou Laminorului și Străulești. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalații electrice, sanitare, ventilație și curenți slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanțarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 și de la bugetul de stat", a precizat într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
Câștigătorul licitației ce a fost organizată de Metrorex este constituit sub forma unei asocieri de firme, respectiv: Astaldi S.p.A. – Lider Asociere, SC Somet SA, SC Tiab S.A. și SC UTI Construction & Facility Management SA care lucrează în prezent și la șantierul materoului de Drumul Taberei.
Până la încheierea lucrărilor, traficul a fost deviat în zona Bucureștii Noi.
Magistrala 4 de metrou modifică Nordul Capitalei: Lac de agrement, artere noi și linii de tramvai
Proiectul de construcție a liniei înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea rețelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi stații, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă celor 2 stații (Laminorului și Lac Străulești), depou de metrou, terminal multimodal și Park & Ride precum și principalele dotări cu instalațiile și echipamentele necesare pentru punerea în funcțiune cu călători a obiectivului.
În zona stației Străulești, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea stația de metrou Străulești, care va fi ridicată sub formă de depou cu șase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în stația de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spații verzi pe acoperiș. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o stație de metrou din București îl reprezintă parcările de pe laturile stației-depou, de tip park&ride.
Pe lângă proiectul propriu-zis de prelungire a linei de metrou, documentația de urbanism "pregătește terenul" pentru mai multe viitoare posibile investiții publice în transportul în comun, inclusiv introducerea unei linii de tramvai pe Bulevardul Laminorului. Mai multe, aici. |
Se pare ca cei care sustineau disparitia tramvaiului in zona s-au cam innselat. Se are in vedere construirea unei linii pe bulevardul Laminorului.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Mar 2014 10:48:01 Titlul subiectului: |
171593 |
|
Articolul de mai sus, pe langa faptul ca este o reluare a unui articol de prin Ianuarie 2013, aduce in discutie aceleasi argumenta false.
Sa le luam pe rand :
- Bulevardul Laminorului e o straduta, nu e bulevard, nu are loc o linie de tramvai pe acolo, care nu vad ce cu ce leaga. Acolo este cartier de case, fara trafic pentru o linie de tramvai - care asa cum am mai spus, nici nu ai pe unde sa o construiesti.
-Statia de metrou Staulesti nu va fi sub fosta baza sportiva.
-Statia de metrou Straulesti nu este sub forma de depou cu sase peroane.
-Nu va fi consruit nici un peron subteran pentru autobuze.
-Nu va fi nici o parcare construita pe laturile statiei de metrou.
in concluzie, reuarea articolului din Ianuarie 2013 este neavenita si nu cred ca contribuie cu absolut nimic informarii cititorilor acestui topic.
Pentru confirmare vedeti putin mai sus postarile 161840 si in continuare care trateaza exact acelasi aspect.
Repostez planul depoului lui M 6 de la Straulesti, ca sa fie totul limpede.
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
M4-depou-straulesti 1.zip |
Mărime fișier: |
828.41 kb |
Descărcat: |
de 550 ori |
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
M4-galerie-legatura-depou-straulesti 2.zip |
Mărime fișier: |
529.71 kb |
Descărcat: |
de 528 ori |
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Mar 2014 14:12:03 Titlul subiectului: |
171597 |
|
Ba eu consider ca este destul loc pe mijloc pentru linii de tramvai pana la Mezes. S-ar putea crea o linie circulara de toata frumusetea.
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 06 Mar 2014 08:40:10 Titlul subiectului: |
171620 |
|
PRECIZARI
Bune, rele, astea sunt articolele din presa scrisa referitor la acest subiect. Cui nu ii convine ce scrie in ele sa vina cu argumente concrete. Sau mai bine sa ia un aparat foto si sa mearga sa faca poze. Eu nu am cum sa ajung acolo. Asteptam informatii concrete, nu teorii fara numar.
Informatiile concrete, insotite de fotografii de la santier (daca se poate) sunt binevenite. In lipsa lor sunt nevoit sa iau de buna ce zice in presa scrisa !
Singura solutie pentru lucrurile care vi se par incorecte in presa scrisa referitor la acest subiect este sa veniti cu informatii "calde" de la fata locului.
In caz contrar, vorbim............discutii.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 01 Dec 2014 21:27:44 Titlul subiectului: |
175841 |
|
Lucrarile la extinderea M4 vor fi gata cel putin cu un an mai tarziu, adica 2016. Articolul se gaseste aici.
Citat: | În ce stadiu sunt ACUM lucrările la Magistrala 4 de metrou
Lucrările de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două stații (tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești), demarate în urmă cu doi ani, sunt acum realizate în proporție de 30%. La demararea lucrărilor, autoritățile anunțau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meționat și pe panoul de pe șantier. Ulterior, constructorul italian Astaldi, care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou, a anunțat că proiectul va fi gata un an mai târziu.
Pe 8 septembrie, Metrorex a atribuit Asocierii ASTALDI S.p.A. - S.C. SOMET S.A. - S.C. TIAB S.A. – S.C. UTI GRUP S.A. un contract pentru lucrări suplimentare la Magistrala 4. Racordul 2. Parc Bazilescu – Străulești. Valoarea contractului se ridică la aproape 4,3 milioane lei cu TVA, contractul fiind atribuit prin negociere fără anunț de participare pentru "noi lucrări / servicii, constituind o repetare a lucrărilor / serviciilor existente și solicitate în conformitate cu condițiile stricte conforme cu cele stabilite în directivă", potrivit anunțului de atribuire publicat pe e-licitatie.ro.
Contactați de reporterii B365.ro, reprezentanții Metrorex au explicat că "lucrările reprezintă, conform O.U.G. nr. 34/2006, suplimentarea unor cantități de sprijiniri pentru lucrările de structură aferente stațiilor Laminorului și Străulești, lucrări similare celor contractate inițial, precum și o serie de lucrări cu caracter imprevizibil de transplantare material dendrologic".
De asemenea, potrivit oficialilor Metrorex, până în acest moment, la Magistrala 4 au fost executate lucrări de construcții structură stații, centrală de ventilație interstații și depou, precum și lucrări de deviere rețele edilitare.
"Stadiul actual al lucrărilor aferente Magistralei 4. Racordul 2 este de 30%. Valoarea totală reactualizată conform deviz general este de 1,115 miliarde lei. Până în acest moment au fost alocate fonduri în cuantum de 313,4 milioane lei inclusiv TVA, astfel:
- În anul 2012 – 4,2 milioane lei inclusiv TVA
- În anul 2013 – 145,6 milioane lei inclusiv TVA
- În anul 2014 – 163,6 milioane lei inclusiv TVA", se mai precizează în răspunsul formulat de Metrorex, la solicitarea B365.ro.
Când va fi dată în folosință Magistrala 4 de metrou
Constructorul italian Astaldi, care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou cu două stații (tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești), anunță că proiectul ar urma să fie gata în 2016. La finalul primului semestru din 2014, după mai bine de un an și jumătate de la începerea lucrărilor, erau finalizate circa 17% din lucrări, potrivit raportului pe primele șase luni publicat de grupul italian.
Termenul anunțat de Astaldi în raportul semestrial avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce autoritățile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meționat și pe panoul de pe șantier.
Astfel, în răspunsul formulat anterior la solicitarea B365.ro, oficialii Metrorex spun că, deși acum s-a avansat ca termen de finalizare a lucrărilor semestrul I din 2016, cu un an mai târziu față de termenul anunțat inițial și specificat inclusiv pe panoul de pe șantier, termenul nu a fost prelungit.
Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuție a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. și SC UTI Construction & Facility Management SA. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 15 Apr 2015 22:45:27 Titlul subiectului: |
178587 |
|
Este la "moda" sfintirea cartitelor. Maine se va sfinti "cartita" care va sapa tunelul pana la Straulesti. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Încep săpăturile la tunelele Magistralei 4 de metrou. Noua "cârtiță", sfințită mâine
Joi, 16 aprilie, noua "cârtiță" care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti va fi sfințită. După ceremonie, vor începe lucrările de execuție a tunelelor la Magistrala 4 de metrou.
Ceremonia de sfintire a echipamentului Tunnel Boring Machine (TBM) care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti va avea loc joi, 16 aprilie 2015, la ora 10:00, pe santierul viitoarei statii de metrou Straulesti, ce face parte din Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti a Magistralei 4 de metrou din Bucuresti. Echipamentul (TBM) pentru sapat tuneluri de metrou va primi numele Sfânta Parascheva, "ca protectoare a acestuia si a oamenilor care îl vor utiliza", anunță reprezentanții Metrorex într-un comunicat de presă remis B365.ro.
Dupa sfintirea echipamentului vor începe lucrarile de executie a tunelelor.
În urma acestor lucrări, Magistrala 4 de metrou va fi extinsă cu două stații, Laminorului și Străulești și se va construi și un depou.
Imaginile cu montajul TBM-ului de la Magistrala 4 au fost postate de utilizatorul laur_visan pe forummetrouusor.com. GALERIE FOTO, AICI
"TBM-ul a fost depozitat la Călărași, unde s-a executat deja un premontaj. Odată adus TBM-ul pe șantier va începe montajul acestuia, iar prin aprilie vor începe săpăturile", a declarat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.
Potrivit lui Cătălin Homor, director Investiții și Achiziții Publice în cadrul Metrorex, săpăturile la Magistrala 4 de metrou vor fi mai greu de efectuat decât cele la Magistrala 5. "Nu e așa de simplu de efectuat tunelul, chiar dacă nu are o lungime foarte mare, din cauza etapelor ce trebuie parcurse. Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la stația Străulești, ajunge la stația Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul 2, apoi se scoate și se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran. Toate etapele astea de montat, introdus în subteran și scos la suprafață, durează mult mai mult decât săparea efectivă a tunelului. La săpat este mai simplu pentru că TBM-ul se autodeplasează cu pistoanele, dar în stație, având vreo 400 și ceva de tone, e mult mai greu de manipulat", a explicat Homor, pentru B365.ro.
Potrivit unui comunicat de presă remis de NFM Technologies, TBM-ul care va demara săpăturile la Magistrala 4 are un diametru de 6,6 metri și va săpa 4 tuneluri de 500 de metri lungime fiecare.
Ministrul Transporturilor Ioan Rus a efectuat, în ianuarie, o vizită pe șantierele magistralelor 4 și 5 de metrou, unde i s-au expus și problemele cu care se confruntă în prezent Metrorex. Potrivit lui Homor, suma minimă ce trebuie asigurată de la bugetul de stat pentru menținerea ritmului actual de construcție la depoul Străulești este de 150 milioane lei. Declarația integrală a lui Ioan Rus, AICI.
Conform constructorului care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou, lucrările vor fi finalizate abia în 2016, cu o întârziere de un an, și nu în 2015, termenul anunțat inițial și afișat și pe panoul informativ de pe șantier. Termenul anunțat de Astaldi avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce autoritățile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meționat și pe panoul de pe șantier.
Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuție a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. și SC UTI Construction & Facility Management SA.
Lucrările la Magistrala 4 au început pe 18 octombrie 2012 și, potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuția și finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi stații, Parc Bazilescu și Lac Străulești, este de 30 luni.
"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la stațile de metrou Laminorului și Străulești. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalații electrice, sanitare, ventilație și curenți slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanțarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 și de la bugetul de stat", a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
Magistrala 4 de metrou modifică Nordul Capitalei: Lac de agrement, artere noi și linii de tramvai. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 30 Apr 2015 09:44:59 Titlul subiectului: |
178863 |
|
S-au alocat bani suplimentari pentru lucrarile la magistrala 4 de metrou. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Guvernul vrea să aloce 188 mil. lei pentru Magistrala 4 de metrou și pentru metroul de la Otopeni
Guvernul a aprobat miercuri un proiect de lege referitor la alocarea sumei de 188,5 milioane de lei către Ministerul Transporturilor. Banii vor fi folosiți pentru finanțarea a două proiecte de investiții ale Metrorex. Proiectul de lege urmeaza sa fie transmis Parlamentului.
Banii provin din sumele obtinute in urma scoaterii la licitatie prin platforma comuna a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera si ar urma sa fie utilizati pentru finantarea, in 2015, a doua proiecte de investitii ale Metrorex, informează Hotnews.ro.
Cele doua proiecte sunt "Magistrala IV - Metrou" - proiect pentru care se aloca 150 de milioane de lei și "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni"- proiect pentru care se aloca 38,525 milioane de lei.
Decizia luata miercuri de Guvern ar permite continuarea lucrarilor de constructie la "Magistrala IV - Metrou". Acest proiect nu primise finantare pentru lucrari in anul 2015 si, din acest motiv, lucrarile de constructie au fost oprite, sustine Guvernul.
De asemenea, va face posibila continuarea proiectarii si lansarea lucrarilor la proiectul "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni", cu termen de punere in functiune in anul 2020-cerinta impusa de UEFA.
Pe 16 aprilie, a fost sfințită noua "cârtiță" care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu , în aceeași zi fiind demarate lucrărilor. Tunelele vor fi finalizate în luna martie 2016, iar cu metroul pe această secțiune se va putea circula în toamna lui 2016, a declarat Cătălin Homor, director general al Metrorex.
Problema de finanțare de la Magistrala 4 a fost sesizată de fostul șef al Metrorex încă de la începutul anului, întrucât suma prevăzută de la bugetul de stat era foarte mică. "Pentru acest an era o propunere de la buget în valoare de 3 milioane lei pentru depou și parcare, dar anul acesta am avea nevoie de un buget de 150 milioane lei pentru depou și parcare pe Magistrala 4, ca să putem continua lucrul fără probleme. Pentru cele două stații nu avem probleme pentru că acestea sunt pe fonduri europene. Și dacă ne dau 100 - 120 milioane lei, tot e bine. Domnul ministru a promis că va face rost de bani ca să nu stagneze lucrările la depoul Magistralei 4, pentru că acolo sunt probleme dacă stagnează lucrările, atât din cauza costurilor de conservare care ar apărea în cazul sistării lucrărilor, cât și din cauza faptului că există riscul să apară infiltrații în structura depoului, din cauza vremii", a declarat anterior, pentru B365.ro |
Sursa foto: Mediafax
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
179.21 kb |
Vizualizat: |
de 14938 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|