Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 22 Ian 2012 12:15:31 Titlul subiectului: |
152217 |
|
OAB a scris: | Au existat (la Timisuri) numere de parc care sa inceapa cu "0"? In tabelele site-ului realizat de Trix apar doua astfel de numere:
-0323
-0348 |
Da, dupa '89, zvacniri fancy trancy, trendy flendy, putine si de scurta durata.
0348 (nu pot pune poza intreaga) - a avut chiar si doua pantografe (cat de tare-i asta?!):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
9.68 kb |
Vizualizat: |
de 27278 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 22 Ian 2012 13:30:42 Titlul subiectului: |
152218 |
|
OAB a scris: | Si, legat de poza de mai sus. Cam ce diametru are piesa de forma inelara din partea de sus a boghiului? |
Rulment de crapodina, 1200 mm. Exista si la boghiul normal de Timis. Foloseste la prinderea boghiului de sasiu.
|
|
Sus |
|
|
dey1986
Data înscrierii: 06/Iun/2011 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 33 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 22 Ian 2012 20:03:41 Titlul subiectului: |
152232 |
|
De ce a fost casat ?
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 22 Ian 2012 21:34:19 Titlul subiectului: |
152234 |
|
OAB a scris: | Au existat (la Timisuri) numere de parc care sa inceapa cu "0"? In tabelele site-ului realizat de Trix apar doua astfel de numere:
-0323
-0348 | Au existat 4 vagoane cu astfel de numere fancy. Primul a fost 0348, avand si doua pantografe. A fost acelasi tramvai 348 ex 301. Cu calatori au mai fost 0316 si 0323 (toate avand si remorci cu acelasi numar). Initial am crezut ca au adoptat stilul asta ca remorca sa aiba un numar de genul 1348, 1323 &c, dar nu a fost cazul.
Al 4-lea vagon, doar motor, a fost 0333, astazi 327 (dupa unele informatii, ex remorca 314). Actualul utilitar 333 este ex 331 ex 344 (vagon motor+spatele remorcii). 344 actual este facut din remorca.
Prototipul 316 l-am vazut prima data prin anul 1997 in depoul de la gara pe liniile de garare din spate. Era inca in schema de culoare originala. In 1999 am intrat prima data in depou si am facut poze, insa majoritatea lor le-am facut celor doua vagoane de epoca. Ultimele pozitii din film le-am "dedicat" altor vagoane, insa 316 era tot in spate si nu m-am apropiat prea mult, cu toate ca unii angajati mi-au spus de maidanezii care stateau pe acolo ca "inca n'au muscat pe nimeni". Am observat insa ca lampile din spate erau dispuse in forma vagoanelor V2A si pareau de acelasi tip. Din pacate nici eu si nici altii nu au fotografiat vagonul din spate. Ultima ocazie pe care am avut-o a fost cand vagonul fusese dus in Dacia si statea langa vagoanele GT5 357 si 369 originale (donatoare de piese). Din pacate, nici acolo nu m-am putut apropia din cauza jivinelor, iar personalul RATP nu a fost prea incantat de intentia mea de a poza zona aia, asa ca am pozat doar vagoanele Timis normale (inclusiv remorca pastrata si astazi) si ultimul vagon V2A ramas.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 25 Ian 2012 13:54:00 Titlul subiectului: |
152335 |
|
radub a scris: | 0348 a avut chiar si doua pantografe (cat de tare-i asta?!): | M-ai facut tare curios cu treaba asta, "Tramvaiul Timis cu 2 pantografe" de la Iasi...
Care a fost rationamentul pentru care s-a recurs la solutia asta?
E cumva din cauza boghiurilor modificate care faceau ca un vagon sa aiba 4 motoare? Adica absorbeau un curent mult prea mare pentru o singura priza/pantograf si au hotarat sa utilizeze 2 pantografe pentru a "injumatati" curentul pe fiecare pantograf si implicit uzura retelei/pantografelor in zona de contact?
Sau e ceva legat de conditiile meteo? Ca asa si la CFR mai merg locomotive cu ambele pantografe ridicate in ziele cand pe catenara este depusa chiciura, primul pantograf avand rolul de a "curata" reteaua pentru a permite un contact mai bun pentru al doilea pantograf, cel activ?
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Mie 25 Ian 2012 16:17:22, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 25 Ian 2012 15:43:59 Titlul subiectului: |
152339 |
|
Pantografele erau dispuse foarte aproape unul de celalalt. Nu am vazut niciodata vagonul circuland cu pantograful 2 ridicat.
Am intrebat pe cineva care imi putea da un raspuns, dar a strambat din nas amintindu-si de asta. Se spune ca a fost o inventie brevetata, care n'a folosit la nimic.
In lipsa altor informatii, pot presupune ca pantograful 2 a fost folosit ca rezerva sau pentru cazurile in care vagonul ramanea blocat pe un separator sau element izolat.
Un alt tip de vagon cu 2 pantografe, dar al doilea este amplasat in capatul celalalt al vagonului (dublu articulat) sunt vagoanele GTL8 din Haga. Nu am prea inteles termenii aia tehnici ai acestor vagoane, dar din cate mi-am dat seama e ceva legat de reducerea uzurii retelei. E posibil ca si acel Timis sa fi avut asa ceva, oricum s'a renuntat la el dupa maximum un an.
Vagoanele cu numere 03xx nu aveau boghiuri modificate. Singurul modificat a fost 316 si 0333 (actualul 327), dar din cate am inteles, 327 a luat boghiurile lui 316.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 25 Ian 2012 16:18:48 Titlul subiectului: |
152342 |
|
O joaca. A fost pus exclusiv ca rezerva si a fost si folosit. Plictisul si-a intrat repede in drepturi si in cazul asta. In plus, existenta sa consuma prea mult "malai".
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 25 Ian 2012 19:26:36 Titlul subiectului: |
152347 |
|
Trix a scris: | din cate am inteles, 327 a luat boghiurile lui 316. |
327 are aceleasi boghiuri de cand a fost transformat. Boghiurile lui 316 nu au ajuns pe nici un alt vagon.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 26 Ian 2012 11:31:44 Titlul subiectului: |
152383 |
|
0348, 0316 si 0323 nu aveau boghiuri modificate.
316 (probabil fost 0316) a fost modificat mai tarziu.
Ce fel de boghiuri are/avea 0333 (actualul 327)? Nu sunt la fel cu cele ale lui 316? Iar daca boghiurile lui 327 nu sunt ale lui 316, cele ale lui 316 au fost casate odata cu vagonul?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 26 Ian 2012 14:05:08 Titlul subiectului: |
152385 |
|
Trix a scris: | 0348, 0316 si 0323 nu aveau boghiuri modificate. |
Categoric, nu.
Trix a scris: | Ce fel de boghiuri are/avea 0333 (actualul 327)? Nu sunt la fel cu cele ale lui 316? |
Normale, de Timis, cu modificari la suspensia secundara (valabil si la 333). Motoarele sunt cele care existau pe Timisuri.
Trix a scris: | Iar daca boghiurile lui 327 nu sunt ale lui 316, cele ale lui 316 au fost casate odata cu vagonul? |
Nu stiu, dar banuiesc ca da, poate pastrandu-se de pe ele ce era de folos pentru activitatea din sectie. Eu unul nu le-am vazut intregi dupa taierea vagonului. Nici nu stiu daca in perioada cat a stat in "zona mortii" a fost tinut pe boghiurile lui sau pe boghiuri false. Cand ai fost acolo ai observat cumva?
Jos: suspensia secundara in cazul lui 327 comparativ cu cea de la Timisul normal.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98 kb |
Vizualizat: |
de 26945 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.56 kb |
Vizualizat: |
de 26945 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Dum 29 Ian 2012 22:37:25 Titlul subiectului: |
152526 |
|
Ma intreb daca poate cineva sa posteze fie direct o fotografie cu un Timis 2 interior din Iasi sau o idee despre un website/cale de a ajune sa vizualizez una macar. Si as mai avea o intrebare legata de prezenta Timis 2 in circulatie in Iasi - este inca imbucurator existenta sau toate vagoanele din acest tip de tramvaie au fost deja retrase din circulatie ca si la Arad de exemplu? Multumesc!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 29 Ian 2012 23:12:54 Titlul subiectului: |
152530 |
|
Au fost retrase din circulatie in 2003.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Vin 03 Feb 2012 21:05:00 Titlul subiectului: |
152691 |
|
^Multumesc amandoura! Fantastice fotografiile, pacat ca au fost asa de devreme retrase aceste vagoane. Inca o intrebare - la Arad, anul 2010 a fost cel al despartirii de ele dar nu inainte ca sa ramanem macar cu amara amintire dar totusi importanta a pastrarii unui cuplu Timis 2 #31-#32 precum amintire si ca piesa pentru muzeu? A fost si cazul la Iasi?
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 04 Feb 2012 21:53:24 Titlul subiectului: |
152735 |
|
O imagine cu linia moarta din Dacia. Nu m-am apropiat pentru ca acolo stateau maidanezii.
Se vede acolo 316, urmat de un GT5 (probabil 357). In spatele GT5ului este celalalt GT5 (369), dar nu se vede in imagine. Pe o linie paralela se afla ce mai ramasese din Tatra 270 (se vede putin in dreapta)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
359.58 kb |
Vizualizat: |
de 26590 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 22 Mai 2013 15:05:56 Titlul subiectului: |
164658 |
|
Continuarea discutiei de la acest subiect:
radub a scris: | Le-a acceptat pentru ca nu a avut incotro. Importurile, chiar si din tarile CAER, fusesera sistate (sau drastic limitate, nu mai stiu sigur), iar Timisurile au venit in locul a inca 50 de Tatre planificate initial.
Producatorul a tratat reclamatiile venite din tara (nu doar din Iasi) in bataie de joc, sustinand ca IJTL-urile nu asigura conditiile corecte de exploatare si intretinere. Se ajunsese in situatia ca IJTL-urile sa se planga chiar ministerului de atitudinea fabricii producatoare din Timisoara. Interesant este ca un cunoscut de la RATT sustine cu tarie aceeasi poveste, argumentand ca la ei nu au fost probleme deosebite cu tramvaiele Timis. Cred ca senzatia asta e generata de lipsa grijilor in ce priveste aceste tramvaie, data fiind povestea nasterii lor si a continuarii producerii lor dupa separarea, probabil mai mult simbolica, a fabricii de Intreprinderea de Transport. |
Istoric vorbind, Timisoara are o traditie mai mare in productia de tramvaie decat Bucuresti. Nu este nicio diferenta intre modul cum a tratat ITB regiile de transport cu V3A/V2A (exceptand poate Constanta, unde au livrat foarte multe). Dovada este ca V3A din tara au disparut mult mai repede decat Timisurile. La fel si la Bucuresti nu exista o separare intre producator (Atelierele Centrale - URAC) si RATB.
RATT are dreptate sa nu se planga de Timisuri. Au beneficiat de aceste tramvaie de la inceput si majoritatea lor au venit inainte de 1980, primele avand chiar echipamente germane. Faptul ca au mers "foarte bine" este "confirmat" de aducerea masiva de tramvaie germane dupa 1990 si incetarea productiei de tramvaie. Pacat pentru aceste tramvaie, mi se par mai reusite ca design decat tramvaiele M6/M8 din Essen (aduse la Arad) sau cele olandeze.
|
|
Sus |
|
|
alec
Data înscrierii: 19/Apr/2013 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 15 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 19 Aug 2013 17:47:26 Titlul subiectului: Remorca 342 |
166514 |
|
Remorca 342 fotografiata prin gard (nu pot pune poza intreaga)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.65 kb |
Vizualizat: |
de 24905 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Baertram
Data înscrierii: 15/Feb/2010 Ultima vizita: 10/Feb/2024 Mesaje: 31 Locație: Darmstadt (Germania)
|
Trimis: Mar 04 Mar 2014 22:05:34 Titlul subiectului: |
171578 |
|
So, after a picture from V2A now a Picture with a Timis-Train (or Tram?):
June, the 8th 1999: Timis 320 service line 5 arives the Columnei-Station.
I found the name of the Station in the system-map from RATP on web. Proberly in 1999 the Station was other named.
_________________ Greatings out of Darmstadt
Jörg D. |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 07 Mar 2014 13:18:20 Titlul subiectului: |
171642 |
|
Hello Jörg, and thank you for posting your photos.
I see you've taken the photo in 1999. Have you visit Depot Dacia then?
I'm very interested in pictures of the Timis cars stored in the depot and no longer in service. They were painted in yellow (the original livery) and were stored in a yard located on the right side before the depot's main entrance.
By the time I visited the depot for the first time, those Timis cars were gone.
If you have by chance taken any picture of them, could you share it to us? Thank you very much.
|
|
Sus |
|
|
Baertram
Data înscrierii: 15/Feb/2010 Ultima vizita: 10/Feb/2024 Mesaje: 31 Locație: Darmstadt (Germania)
|
Trimis: Vin 07 Mar 2014 20:07:38 Titlul subiectului: A yello Timis Car in Dacia? |
171654 |
|
I was only in Iasy, and that only for a day. You can imagine that the 16 Darmstadt trams were my interested. Maybe the ex-Halle and (at that time there were only 10) GT4 out of Stuttgart. But I was not looking for stored Timis, certainly not a yellow.
But lucky for you, I found one. Even still in Office:
June, the 8th 1999: From Rigth to left: Timis Car 324 on Line 5, followed by Car 103 (ex Darmstadt 23; today historigal) on line 11, Car 108 (ex Darmstadt 30) on line 5, Car 114 (ex Darmstadt 92) on line 5 and another Timis Car at Rond Dacia.
_________________ Greatings out of Darmstadt
Jörg D. |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 16/Sep/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Sâm 08 Mar 2014 16:08:02 Titlul subiectului: |
171670 |
|
Great photo!
I never knew that Timis trams used to be painted like this!
How many Timis trams looked like #324? Was this color livery chose after a capital restoration?
_______________________
Superba fotografie!
Nu stiam ca Tramvaiele Timis au aratat si asa.
Cate astfel de tramvaie au aratat precum #324? Culoarea aceasta a fost aleasa in urma unui RK?
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 11 Mar 2014 10:40:52 Titlul subiectului: |
171711 |
|
Great photo! Thank you very much!
324 was the only car painted in this all-yellow colour scheme. What we call "yellow" trams were in fact painted in the standard factory colour scheme, like in Timisoara, if you are familiar with it.
I was hoping that, while visiting the depot for the ST7/ST8 trams, you could have seen those stored Timis cars, which were there in a storage yard in front of the depot's main yard.
__
324 a fost singurul vagon vopsit complet in galben. Ceea ce numim "Timisuri galbene" sunt de fapt cele vopsite in schema standard din fabrica, asa cum erau la Timisoara.
Vagoanele Timis retrase din circulatie stateau intr'o curte situata in fata depoului.
|
|
Sus |
|
|
Baertram
Data înscrierii: 15/Feb/2010 Ultima vizita: 10/Feb/2024 Mesaje: 31 Locație: Darmstadt (Germania)
|
Trimis: Mie 12 Mar 2014 17:58:24 Titlul subiectului: |
171726 |
|
After I saw the pictures of Timisoara, I have viewed my pictures of Dacia once more, whether I wouldn't "took one in the background". Unfortunately, it is not the case. IŽm sorry
_________________ Greatings out of Darmstadt
Jörg D. |
|
Sus |
|
|
alec
Data înscrierii: 19/Apr/2013 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 15 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 17 Dec 2014 06:52:14 Titlul subiectului: |
176062 |
|
Pe satelit in Google Maps am vazut Depou gara. L-am vazut pe timis 342 gri. Vor sa il restaureze sau il caseaza?
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 18/Sep/2024 Mesaje: 179 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 09 Iun 2017 21:49:45 Titlul subiectului: |
190396 |
|
Astazi am fost la depoul de la gara cu ocazia zilei portilor deschise. Am facut cateva poze tramvaiului Timis 342 si remorca lui. E foarte trist ca chiar daca s-ar dori restaurarea sa, pare total imposibil! Doar daca ar fi total reconstruit, dar acesta e doar un vis irealizabil.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.53 MB |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.52 MB |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.49 MB |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.6 MB |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.4 MB |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.86 MB |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.13 MB |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.69 MB |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.98 MB |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.81 MB |
Vizualizat: |
de 15806 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|