Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transport de noapte in orasele din Romania

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Dec 2013 06:55:51    Titlul subiectului: 169907

Ideea transportului de nopate din Bucuresti ar fi trebuit pusa in aplicare si in alte cateva orase mari din Romania, nu neaparat cu multe trasee nocturne, ci doar 2-3 trasee care sa taie orasul in mai multe parti. De exemplu la Ploiesti niciodata nu ar trebui sa se infiinteze transport de noapte dar la Brasov cred eu ar trebui reintrodus, mai ales in perioada aprilie-octombrie mai iese lumea prin oras, la gara sunt trenuri care vin si pleaca cu 2-3 trasee strabatand tot orasul s-ar face ceva treaba. De restul oraselor nu zic nimic ca nu stiu cum e cu tranposrtul pe acolo, dar Brasov cred eu ca, cu 3 trasee de nopate s-ar face treaba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Florin C



Data înscrierii: 21/Noi/2012
Ultima vizita: 08/Iul/2016
Mesaje: 19
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 10 Ian 2014 15:51:49    Titlul subiectului: 170215

Corect, consider că ideea unui transport de noapte în marile orașe trebuie pusă în aplicare.
În Craiova, cel mai bun exemplu, pentru că de foarte multe ori m-am lovit de această problemă, și nu numai eu în mod sigur, pe timp de noapte se pot introduce 2 tramvaie care să circule pe linia 100, dar se poate și pe linia 102. Bine, până la toamnă nu se pune problema, dar, este o idee care ar fi trebuit pusă în aplicare. Pentru 5-6 curse în plus nu falimentează nicio regie din țară. Călători sigur vor fi.

_________________
060 EA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 10 Ian 2014 21:09:00    Titlul subiectului: 170246

Transportul de noapte e o idee buna si cred ca trebuie implementata acolo unde se justifica; dar, de exemplu, pentru Craiova nu cred ca se justifica sa pui tramvaie pe post de transport de noapte, atat datorita faptului ca sunt costuri mari, cat si pentru ca ma astept ca noaptea nu este cerere de transport pe aceleasi sau nu in totalitate pe aceleasi trasee de zi. Ori, la cum sunt construite retelele de tramvai in Romania, nu ai posibilitatea sa parcurgi doar o parte din traseu, trebuie sa-l faci pe tot; in Goteborg am vazut linie de tramvai care avea vreo 3-4 bucle diferite de intoarcere, astfel ca intregul traseu se facea doar la anumite ore, in restul timpului, inclusiv noaptea, fiind folosite capetele intermediare, functie de program si cererea de transport.

In Romania poate ar merge niste tramvaie bidirectionale cu care sa pendulezi pe zona solicitata a traseului, insa tot cred ca ar fi costuri destul de ridicate. Cum e cazul Craiovei, cred ca pentru inceput ar fi suficiente 2 microbuze si apoi, pe masura ce lumea se obisnuieste cu normalitatea si numarul de calatori creste, fie sa fie puse vehicule mai dese, fie de capacitate mai mare. De obicei sunt impotriva microbuzelor (maxi-taxi), insa nu atat impotriva lor, ci impotriva utilizarii lor nepotrivite, pe trasee mult prea solicitate. Dar pentru un traseu putin solicitat, ele pot fi o solutie eficienta, iar daca sunt si cat de cat moderne, conforme normelor pentru transport oameni, nu celor pentru vite, ele pot fi chiar O.K.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Florin C



Data înscrierii: 21/Noi/2012
Ultima vizita: 08/Iul/2016
Mesaje: 19
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 10 Ian 2014 21:58:11    Titlul subiectului: 170253

Catalin, tu ai mai multa experienta in transportul public, totusi, ma intreb, cu cat ar consumamai mult un tramvai in comparatie cu un microbuz pe o anumita ruta?
_________________
060 EA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 10 Ian 2014 22:09:09    Titlul subiectului: 170255

Nu e vorba de consumul propriu-zis de electricitate pentru functionarea tramvaiului, cat mai ales costuri conexe, legate de salarii ale celor care trebuie sa fie platiti pentru a asigura eventuale interventii la statia de redresare, pentru eventuale interventii la retea etc. Stiu un caz concret din Romania unde utilizarea troleibuzelor pe o linie de troleibuz pe timp de zi era pusa in balanta cu salariile a cativa oameni de la statiile de redresare...
Poate si tramvaiul fi o solutie, insa la un anumit numar de calatori, la numar redus de calatori e mai eficient un mijloc de transport cu capacitate cat mai apropiata de necesar.

Oricum insa, cel mai mare inconvenient mi se pare traseul "rigid", de regula traseele de tramvai "noi" din Romania se leaga de zone industriale, unde nu prea ai ce cauta noaptea, interesul fiind pentru zona centrala, cluburi, cartiere de locuinte etc.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 18 Mar 2014 14:29:00    Titlul subiectului: 171797

Nu vreau sa comentez altfel sa ziceti ca nu-stiu-ce, dar e ridicol. Transportul de noapte nu se face pentru cativa insi care se imbata seara la terasa. Va reamintesc ca atunci cand s-a luat decizia suspendariii transportului de noapte la Brasov motivatia a fost clara si o pot confirma, ca masinile alea erau dormitoare pe roti pentur imputiti d-astia d-ai strazii.
Revin, nu faci transport de noapte pentru cativa insi care ies la terasa, nu are sens! Oricine vede cu ochiul liber, ca in afar de Bucuresti si poate Timisoara, nici un oras romanesc nu are activitate atit de mare noaptea care sa justifice astfel de masuri si cheltuieli. Am vazut zeci, sute de nopti in Brasov, nu e nici dracu pe strazi! In centru cativa insi care pot si pe jos, ca sunt tineri sa ajunga acasa. Am facut si eu asta. Am plecat din Centru la 1 noaptea si pe la 1:40 am ajuns acasa in Steagu. Nu e nici o problema. Restul pot bine-mersi veni cu masini, nu este absolut nici un trafic, iar noaptea parcare gasesti cacalau.
La asta se adauga, poate cel mai important factor, si anume, pretul infim al taxiului. In Brasov, pe raza zonei metropolitane, nici daca vrea ala sa te fure o cursa nu depaseste 10 lei. Or, daca esti in trei sau patru, iese la fel cu pretul unei calatorii cu autobuzul. Am mai spus-o pe aici, doar sa fie gratuit, aceasta forma de transport ar avea succes in provincie.
Inca un aspect: majoritatea firmelor care au angajati in schimburi, e.g., Ina Schaeffler au masinile proprii cu care isi transporta angajatii la orice ora din zi si din noapte. Practic si acest segment este acoperit. Basca, industria de noapte aproape ca nu mai exista in Europa. De ce? V-a explicat Catalin foarte bine. Pentru ca costa mult mai mult si pentru ca, as adauga eu, industria europeana nu mai are partea de productie aici. Or, partea de proiectare/cercetare, se face ziua, nu noaptea, pentur ca nimeni nu plateste in acest sens orele suplimentare. Asa ca ramin doar serviciile care mai pot angaja pentur noapte. Alimentatia publica/privata si mai ales turismul. Or si aici avem o problema, turismul in Romania nu prea exista si stiu bine ce spun si am si argumente solide, poate discutam in alta parte. Pai da, la Venetia, sau la Roma vapoarele, repsectiv masinile de noapte sunt pline din doua motive: turism maxim, taxiuri foarte scumpe, lipsa asigurarii transportului angajatilor de catre firme, muncitori cu venituri mici. Pai da, am pus io poza, uitati-va pe un N1 la Porta San Giovanni, de merge cu usile deschise ca nu mai era loc, desi trece intre ora 0 si ora 2 la 10-15 minute. LA Groningen unde am locuit aproape 4 ani, pentur studentii care nu stateau in oras erau masini de noapte ca nu mai erau trenuri la ora aia, de ce? Pentru ca orasul avea peste 60.000 de studenti. La Venetia, am explicat turism maxim, adica cam cat are jud. Brasov (campion national) pe vreo 25 ani are Venetia pe noapte, cam asta e comparatia realista. Dar ce sa vezi? La Milano NU exista transport de noapte. De ce? Simplu: e oras de business, iar aia angajati noaptea sunt trimisi acasa cu masinile firmelor. Londra? Pai desigur, fara transportul de noapte ar fi paralizata. Iar taxiul iti ia si cihlotii din fund. Mi-aduc aminte ca am fost cu un zapacit de amic care voia sa mergem la un bar. Am plecat din Covent Garden si ne-am deplasat c-un taxiu dintr-ala negru pe care il stiti toti in jur de 3 sfrturi de mila. A costat £10. Deci, justificat. Si as asa mai departe.
Nici in Bucuresti, apropos, nu prea e mare scofala, m-am uitat si eu noaptea in mod special, masinile alea maninca motorina pentru 2-3 sau zero insi.
Justificarea oricarei astfel de masuri trebuie sa plece de la rationament economic, de afaceri, juridic si nicidecum pentru trei betivi de noapte.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Mar 2014 15:37:14    Titlul subiectului: 171804

In Bucuresti, dupa cum evolueaza lucrurile cred ca se va suspenda transportul de noapte, dar asta este parerea mea personala. Deja au modificat vreo 8 trasee.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community