Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pro & contra transport de suprafata gratuit in Bucuresti

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 21 Mai 2012 22:56:33    Titlul subiectului: Pro & contra transport de suprafata gratuit in Bucuresti 155845

Am vazut prin oras diverse postere ale candidatului la primaria generala Silviu Prigoana cu textul: Transport public de suprafață GRATUIT. Cautand in site-ul sau am dat de asta:

http://www.prigoana.ro/solutia-prigoana-pentru-problema-traficului/

Site Prigoana.ro a scris:
Din calculele economice rezultă ca 66% din bugetul RATB este subvenționat, iar diferența de 34% este încasată din bilete și abonamente. Eliminarea costurilor din întreținerea sistemului de taxare și a casieriilor, a salariilor personalului deservent și de control, și a cumpărării și întreținerii aparatelor de taxare, plus o colectare mai eficientă a taxei de parcare de pe domeniul public, ar compensa diferența încasată din bilete și abonamente. (În circa 120 de orase din lume s-a pus în aplicare această metodă)

Aceeasi intrebare mi-am pus-o si eu mai de mult: Care ar fi implicatiile economice ale desfiintarii biletelor si abonamentelor? Asta pentru ca intr-adevar costurile cu reteaua de distributie (in primul rand salariile casierilor, dar si curentul consumat, echipamentele IT de emitere/reincarcare carduri, plata celor care colecteaza numerarul si multe alte cheltuieli) nu sunt deloc neglijabile!

In rest povestea cu 120 orase din lume cu "aceasta metoda", in caz ca e vorba de transport public gratuit e o mare aiureala - de fapt sunt mult mai putine, si toate mult mai mici (cel mult o suta si ceva de mii de locuitori); nu exista nici un oras mai mare de 200,000 locuitori (deci doar o zecime din Bucuresti!) cu transport public gratuit. Lista aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Free_public_transport#List_of_towns_and_cities_with_area-wide_zero-fare_transport


Ultima modificare efectuată stfp la Mar 22 Mai 2012 10:03:01, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Iul/2017
Mesaje: 1784
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Mai 2012 09:09:57    Titlul subiectului: 155851

De fapt nu e gratuit, banii - asa cum s-a spus in articol - vin din subventii / colectare mai eficienta a taxelor de parcare, bla bla bla. Cu alte cuvinte eu daca am masina si nu ma urc niciodata in RATB subventionez pe coana Frusina si nea Fus - pensionari - care merg numai cu RATB - ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Iul/2017
Mesaje: 244
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mar 22 Mai 2012 09:17:46    Titlul subiectului: 155853

99% ideea care i-a venit este urmatoarea: privatizam RATB-ul si "ne subventionam" propriile firme.
_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2012 23:06:13    Titlul subiectului: 155879

Din păcate, dl. Prigoană a făcut o boacănă, a apăsat exact butonul care nu trebuia. Se vede clar cât de importantă este pentru politicieni subvenționarea deșănțată a biletelor care se practică în prezent. Eu l-aș fi votat, dar dacă a venit cu "goanga" asta, mă voi reorienta. Ceea ce se întâmplă la noi în București este de-a dreptul grotesc, dar din obișnuință nu ne mai dăm seama. Uniunea Europeană este categoric împotriva ajutoarelor de stat, sub orice formă ar fi ele acordate și recomandă creșterea veniturilor populației ca alternativă. Nu cred că vor să privatizeze RATB-ul, asta ar însemna dispariția sistemului de subvenții aducător de voturi. Orice primar care se va atinge de privilegiile pensionarilor nu va avea șanse să fie reales, deoarece foștii beneficiari de scutiri se vor răzbuna la urne. Din această dilemă nu putem ieși. Am zis!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 6380
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Mai 2012 19:19:53    Titlul subiectului: 156084

Ce banc bun a spus Prigoana Laughing
Eu platesc de doua ori transportul in comun. Cum ? Pai o data platesc 50 RON/luna pentru un abonament pe toate liniile. Si apoi din salariul imi sunt retinuti aproximativ 900 RON/luna pentru taxe, etc, din care o mica particica ajunge si spre transportul in comun. Cand o sa circul pe gratis cu adevarat cu RATB-ul ? Atunci cand o sa fac blatul si nu voi mai cumpara nici un titlu de calatorie si daca as putea face greva fiscala si sa nu mai platesc nici un leu catre stat (care este cel mai mare hot dupa parerea mea).

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 6380
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2014 22:08:10    Titlul subiectului: 171904

Se incadreaza in acest topic. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Transport GRATUIT la metrou și RATB pentru peste șase mii de bucureșteni

Peste 6.000 de bucureșteni vor primi transport GRATUIT cu metroul și RATB, în acest an. Decizia a fost luată de Consiliul Local Sector 3 și vizează persoanele cu handicap și însoțitorii acestora, precum și asistenții personali ai acestora.

Conform Legii 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, beneficiază de gratuitate pe toate liniile la transportul urban cu mijloacele de transport în comun de suprafață și cu metroul, următoarele categorii de persoane:

- persoanele adulte cu handicap grav, asistenții lor personali și însoțitorii acestora

- persoanele adulte cu handicap accentuat și asistenții lor personali profesioniști

- însoțitorii adulților cu handicap auditiv și mintal, dacă aceștia se pot deplasa numai cu însoțitor

- copiii cu handicap grav, asistenții lor personali și însoțitorii acestora

- copiii cu handicap accentuat, asistenții lor personali profesioniști și însoțitorii acestora.

Potrivit evidențelor Direcției Generale de Asistență Socială și protecția Copilului (DGASPC) Sector 3, anul trecut au fost eliberate 6.345 de abonamente la metrou pentru persoanele cu handicap și însoțitorii acestora, precum și pentru asistenții persoanli ai acestora. În total, în 2013, DGASPC Sector 3 a decontat cheltuieli de transport la metrou și RATB în sumă de 7,24 milioane lei.

Pentru anul 2014, autoritățile locale estimează un număr similar de beneficiari ai transportului gratuit cu metroul și la RATB la nivelul Sectorului 3.

Cum se poate obține gratuitate pe transportul cu metrou și la RATB

Pentru a putea beneficia de gratuitate la transportul urban cu metroul, persoanele îndreptățite vor achiziționa abonamentele lunare (cu maxim 62 de călătorii) și le vor înainta spre decontare la DGASPC Sector 3, după expirarea perioadei de valabilitate a acestora. Pentru cererile depuse până în ultima zi lucrătoare a fiecărei luni, DGASPC Sector 3 va vira luna următoare suma decontată persoanelor îndreptățite fie prin mandat poștal, fie în cont curent, fie la casieria DGASPC Sector 3.

Legitimația pentru transportul urban cu mijloacele de transport în comun de suprafață ale RATB este valabilă începând cu luna următoare depunerii cererii și până la sfârșitul lunii în care persoana nu mai este îndretățită să beneficieze de acest drept. Legitimația de transport urban de suprafață se eliberează la sediul DGASPC Sector 3 numai persoanelor îndreptățite, titulari (persoana cu handicap, asistenții personali și asistenții personali profesioniști) în prezența actului de identitate în original.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community