Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze electrice
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 17 Aug 2012 23:10:55    Titlul subiectului: Autobuze electrice 158194

Am deschis un topic nou, pentru ca in presa internationala se discuta din ce in ce mai mult despre autobuzele electrice.

Pentru cei care nu stiu ce este un autobuz electric, este vorba despre un autobuz echipat cu una sau doua motoare electrice si acumulatori. Acestea se incarca noaptea sau la capatul de linie.

Sunt mai multi producatori de autobuze electice, precum Solaris (Polonia), Sor (Cehia), BYD (China) etc.

Recent BKV a primit spre testare un autobuz electric de la BYD K9B. Acesta a fost scos din traficul din Shenzhen pentru a face un tur de prezentare in Europa. Din aceasta cauza specificatiile au fost conform cerintelor din China (aranjarea scaunelor, aranajarea usilor etc.)


sursa: index.hu


Specificatiile producatorului gasiti aici: http://www.byd.com/auto/ElectricBus.html

O sa prezint pe scurt rezultatul testului din Budapesta:

- Perioada de testare: 11-28 iulie 2012
- Liniile pe care s-a efectuat testarea: 26, 88, 102, 105, 112, 172E, 178, 240E

Pareri despre utilizare:
- autobuzul a fost incarcat cu un adaptor livrat impreauna cu autobuzul, insa acesta nu a fost prevazut cu protectie impotriva conditiilor meteo, astfel incarcarea se facea intr-o hala apartinanad autobazei
- pentru o incarcare completa era necesar 4 ore, autobuzul obtinand o autonomie de 200-250 de km, in functie de nevoi cu AC pornit
- datorita faptului ca autobuzul are podeaua coborata in proportie de 100% si dimensiunea bateriilor nu permitea amplasarea in alta parte decat deasupra rotilor din fata si spate, vizibilitatea din interior a fost dificila pentru soferi. Nici camera amplasata la usa a II-a nu prea a ajutat, fiind nevoie de putina obisnuinta pentru a nu prinde nimeni intre usi.

Parerile soferilor:
- scaunul este confortabil, bordul este logic si usor de citit cu exceptia monitorului, pe care nu prea se vedea nimic in cazul in care soarele batea direct pe ecran
- vizibilitatea este buna, insa unghiul mort a fost destul de mare datorita stalpului de sustinere destul de gros
- accelerarea este dinamica si franarea este exceptional de buna
- folosind franarea sistemului electric placutele de frana nu se uzeaza asa de repede
- iluminarea din interior putea sa fie un pic mai puternica
- fluxul de aer oferit de compresor a fost destul de mic, si nu a putut incarca eficient rezervoarele de aer si asa mici, astfel de multe ori s-a intamplat ca la pornirea din statie acesta nu potea sa ridice autobuzul din pozitia de coborat
- zgomotul din interior a fost un pic mai mare, cam la nivelul unui troleibuz mic, insa mult mai mic decat al unui autobuz classic

------------------------------------
* scuzati pentru eventualele greseli de traducere, dar este facut in graba si nici nu cunosc asa de bine termenele tehnice
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Sâm 18 Aug 2012 09:44:08    Titlul subiectului: 158197

Mai bine era LF doar 80% si ii facea un dulap mare in spate decat prostille alea acolo la mijloc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 18 Aug 2012 10:18:05    Titlul subiectului: 158199

Da, asa este, dar probabil ca asa distribuirea greutatii era ideala.

Pentru cei ce nu aveau chef sa caute, asa arata interiorul:



La Solaris interiorul aseamana cu o sala de cinema:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 8121
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Aug 2012 14:18:12    Titlul subiectului: 158201

Care este fiabilitatea acestui autobuz ? A avut probleme tehnice in perioada cat a fost testat. Un avantaj mi se pare cu "franarea usoara" de care spuneau soferii, asta inseamna ca acest autobuz este bun pentru conditiile de trafic aglomerat, unde trebuie sa franezi de multe ori. In Budapesta insa, spre deosebire de plaiurile mioritice nu am vazut ca soferii automobilelor sa se bage pe banda 1 (acolo unde este rezervata pentru mijloacele de transport in comun). In final glumesc putin si spun ca soferii romani ar detesta din prima acest autobuz electric. Pai cum pot sa fure curentul cu canistra ? Laughing
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 19 Aug 2012 11:03:56    Titlul subiectului: 158207

Probleme tehnice serioase nu aveau. Singurul lucru la care facea probleme era compresorrul. In rest a fost testat pe liniile din Buda, unde este o panta destul de serioasa, si a facuta fata cu brio la urcarea si coborarea in panta.

Ca si perioada de utilizare acesta este dublu fata de autobuzele "normale". Singura chestie e ca trebuie schimbate bateriile la jumatatea vietii, dar oricum aceste baterii costa mai putin decat repararea capitala la un autobuz.

Desigur cel mai eficient mod ar fi sa aiba o flota intreaga, cei de la BKK (care coordineaza transportul in zona Budapestei, adica BKV, MAV si Volanbusz) au subliniat avantajele, costul redus de operare, singura problema e lipsa banilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 8121
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 19 Aug 2012 11:08:53    Titlul subiectului: 158208

Este interesant, multumim pentru informatii. Stii cumva, se intentioneaza sa se testeze acest tip de autobuz si in Romania ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 19 Aug 2012 16:43:46    Titlul subiectului: 158221

Daca se cere, de nu? Asta a fost motivul pentru care chinezii au adus autobuzul, pentru teste gratuite.
In Ungaria a fost testat cate 2 saptamani de 12 orase.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Dum 19 Aug 2012 20:13:52    Titlul subiectului: 158227

Asta e viitorul, fara sarme sine si alte elemente dificil de implementat si intretinut. Poate e un pic mai sec, dar este complet autonom, iar tehnologia e in curs de perfectionare. Am scris pe undeva pe-aici ca am fost la o expozitie de masini electrice si hibride si mi-a placut foarte mult. Singura problema o constituie pretul foarte foarte ridicat al vehciulelor. Cu toate astea, amortizarea se ace repede prin costul scazut al reincarcarii bateriei si a vietii motorului electric.
Nu e de mirare ca fac fata cu bine tuturor elementelor de drum. Motorul electric are acea simpla proprietare ca atita putere electrica bagi in el, atita putere mecanica scoti Smile
Astept si pe la noi dorinta de a ne indrepta privirea spre tehnologia hibrida sau aceasta pe baterii, cu toate consecintele sociale care deriva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 05/Sep/2019
Mesaje: 308
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Lun 20 Aug 2012 04:00:51    Titlul subiectului: 158234

dm a scris:
In rest a fost testat pe liniile din Buda, unde este o panta destul de serioasa, si a facuta fata cu brio la urcarea si coborarea in panta.
Mai degraba are probleme cu urcarea in rampa un motor cu combusite interna decat unul electric. Oare putini sunt cei care stiu ca motorul electric are cuplu instant? Adica e acelasi INDIFERENT de turatie. Plus ca are si cel mai bun randament.

Totusi, pana se rezolva problema autonomiei, eu as merge pe sistemul hibrid diesel-electric.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Lun 20 Aug 2012 08:56:19    Titlul subiectului: 158237

Ionescu a scris:
Cu toate astea, amortizarea se face repede prin costul scazut al reincarcarii bateriei si a vietii motorului electric.

Degeaba motorul propriu-zis are durata lunga de viata daca bateriile nu au. Fie vorba intre noi, ele sunt chiar mai scumpe decat motorul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 20 Aug 2012 10:55:41    Titlul subiectului: 158243

Bateria de la BYD are o viata de 6000 de incarcari. Deci daca se incarca odata pe zi ajungi la o viata de 16 ani... O incarcare ajunge pt 200-250 de km. Depinde pe ce linii folosesti, poate ca o incarcare ajunge pe toata ziua. Daca sa zicem ai un traseu de 10 km, ajunge pentru 20 de curse, cea ce mi se pare suficient.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Aug 2012 13:25:19    Titlul subiectului: 158246

Oricum intretinerea si inlocuirea bateriilor cred ca este mult mai ieftina decat intretinerea si innoirea infraastructurii pentru tramvaie sau troleibuze. Ganditi-va si la mana de lucru care este necesara pentru ultimele si veti vedea ca acele costuri pentru baterii sunt mai mici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Lun 20 Aug 2012 16:01:16    Titlul subiectului: 158259

Am gasit pe net si alte modele, scrie si pe wikipedia una-alta dar observ ca in general sunt minibuze sau midibuze. Cele prezentate aici par a fi primele de dimensiuni normale si LF.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 24 Aug 2012 21:12:19    Titlul subiectului: 158353

Nu stiu cat de fiabila este aceasta tehnologie, producatorii acestor vehicule sunt la inceput de drum, costurile de achizitie sunt enorme fata de un autobuz normal, autonomia bateriilor inca este departe de un autobuz cu propulsie diesel. In timp aceste tehnologii vor devenii mai fiabile si probabil mai ieftine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 27/Aug/2019
Mesaje: 1242
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 07 Sep 2012 08:19:48    Titlul subiectului: 158732

Momentan troleibuzele sunt mai rentabile decat aceste autobuze pe rutele aglomerate pentru ca vad ca nu exista inca astfel de autobuze articulate. Iar aceste autobuze au dezavantajul ca trebuie sa le incarci in timp ce un troleibuz circula incontinuu iar daca alimentarea se intrerupe se merge cu motor auxiliar. De asemenea un troleibuz poate circula 25 - 30 de ani in timp ce un astfel de autobuz poate circula 16 ani cu scimbarea bateriei la jumatatea duratei de viata. In viitor astfel de autobuze vor fi rentabile pe linii cu autobuze de mica capacitate cum sunt cele din Buda, sau cele din centrul Brasovului. Ca urmare a testului cei din Budapesta au fost multumiti de autobuz insa li s-a parut nerentabil pe linile majore, si ca urmare au anuntat extinderea retelei de tramvai si troleibuz. Referitor la intrebarea cu testarea unui astfel de autobuz in Romania, nu m-as mira sa il vad in Cluj de exemplu care si-a aratat dorinta de achizitiona 10 astfel de autobuze.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 330
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 07 Sep 2012 14:08:40    Titlul subiectului: 158752

Da, intr-adevar, troleibuzele sunt mai rentabile, dar cum e Brasovul ca nu se vrea linie aeriana in centru si faptul ca acolo circula midibuze, zic ca ar merita. In schimb pe alte linii din Brasov nu.
Poate o vom vedea la teste si in Brasov pentru ca se doreste achizitionarea de electrobuze. Asta ar fi un prim pas...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 05 Iun 2013 22:25:29    Titlul subiectului: 164936

Compania de transport TPG din Geneva testeaza un nou autobuz electric de mare capacitate (135 de locuri), bazat pe baterii cu incarcare rapida. Acest sistem se numeste TOSA, adica "Trolleybus Optimisation Systeme Alimentation". Sistemul este testat pe un autobuz HESS seria 4, acesta circula intre aeroportul din Geneva si Palexpo.

Sistemul se bazeaza pe incarcarea rapida a bateriilor in statii in 15 secunde in timp ce calatorii urca si coboara din vehicul, eliminand astfel necesitatea unei retele de troleibuz pe traseele pe care circula un astfel de autobuz. Plecarea de la capatul de linie se face cu bateriile "pline" iar pe traseu in statii sunt amplasate "rampe" de alimenatare, iar pe vehicul este montat un fel de pantograf, prin acesta incarcand bateriile cu 400KW in 15 secunde, bineinteles autobuzul mai este dotat si cu un sistem de incarcare a bateriilor in timpul franarii.

Sursa: http://www.gizmag.com/flash-charging-electric-buses/27790/

Iata si cateva filmulete cu sistemul TOSA:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OaU1rL7IhM4


http://www.youtube.com/watch?v=J9zSeA1f5eY

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=02ZlZk5Dtxk



flashchargingelectricbuses.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.57 kb
 Vizualizat:  de 16897 ori

flashchargingelectricbuses.jpg



flashchargingelectricbuses-0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.78 kb
 Vizualizat:  de 16897 ori

flashchargingelectricbuses-0.jpg



_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 26 Iul 2013 14:42:42    Titlul subiectului: 165994

Putin stiu de fabrica SOR din Cehia. (pagina web: http://www.sor.cz/site/index.php?lang=en). Recent au publicat schita unui autobuz electric de 23,5m. Nu pot sa nu ma amintesc de Rocar Tandem, cu doua punti motoare si doua directionale:


sursa: iho.hu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 07 Aug 2013 15:01:31    Titlul subiectului: 166260

O noua idee pentru autobuzele electrice: incarcare wireless direct de pe sosea. Prima linea circula in Corea de Sud. Practic sub drum exista niste cablaje electrice, incarcarea se face prin tehnologia OLEV (Online Electric Vehicle). Mai multe deltaii aici: http://www.theverge.com/2013/8/7/4596898/korea-wireless-charging-buses-kaist-olev

http://motherboard.vice.com/blog/the-worlds-first-road-powered-electric-vehicle-network-is-now-open

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2013 15:44:40    Titlul subiectului: 166323

Prima regie care opereaza exclusiv autobuze electrice. Este vorba de regia de pe micuta insula Schiermonnikoog care detine 6 autobuze electrice BYD.

http://www.youtube.com/watch?v=V6TBnEeepGM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 09 Aug 2013 17:57:47    Titlul subiectului: 166326

Vad ca difera un pic de cel testat la Budapesta, acolo al doilea set baterii erau pe puntea spate, aici este in spatele autobuzului. Nu sunt cele mai frumoase autobuze, dar asa se pare ca functioneaza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
SirShadow



Data înscrierii: 22/Noi/2013
Ultima vizita: 16/Oct/2016
Mesaje: 5
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Noi 2013 15:52:15    Titlul subiectului: 169178

În primul rând salut și bine v-am găsit.

Ca să completez infomațiile de pe aici aș putea adauga un alt proiect electric ”Primove
Ca sa leg un pic fata de ce a spus trollino, si în acest proiect apare Hess AG ca furnizor al vagonului. Diferenta fata de proiectul TOSA este legata de furnizorul sistemului de tractiunei, aici oferit de Bombardier.
In mare parte ideea este aceeasi: capacitate mica de depozitare a energiei (cost redus, greutate mica), puncte de încărcare a acumulatorilor pe traseu. Insă diferenta majoră în proiectul Primove este ca avem de-a face cu o incarcare wireless, prin inductie.
O brosură interesantă poate fi vizualizată aici.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 31 Dec 2013 20:58:02    Titlul subiectului: 169935

Dupa distrugerea sistemelor electrice de transport public prin diverse orase ale tarii, pe Romanica a pocnit-o deodata drept intre ochi ecologia si in materie de transport public, manifestata sub forma febrei achizitionarii de autobuze electrice (fara indoiala, concomitent cu identificarea unor noi oportunitati de afaceri pentru niste "unii"). Suna cool, suna eco, esti (sau vrei sa ajungi) administrator de oras si le zici oamenilor ca nu mai trebuie nici fire, nici sine, nici vehicule foarte scumpe, deci orasul cheltuie mai putin (asta privind superficial, desigur, insa cum marea majoritate a oamenilor sunt superficiali, inghit pe nerasuflate chestii ce li se prezinta fara economie de cuvinte ce suna prea stiintific ca sa nu fie adevarate) si arata, deci, mai bine, si succesul la public e garantat. Numai ca, din prostie sau din interes, nu aduci in dezbatere publica toate aspectele, ci doar pe cele favorabile unei astfel de directii de actiune.

Daca tot s-a initiat si pe forumul nostru o discutie generala pe aceasta tema (multiplicata local, la subforumurile unor judete unde febra e mare deja), va trimit pentru inceput la o discutie de pe SSC ce porneste de la testarea la Timisoara a unui astfel de autobuz (incepand de la mesajul cu numarul 868) si merita sa meditati la spusele utilizatorului frunzaverde:

Citat:
Un autobuz normal, diesel, nearticulat incepe de la vreo 150-175.000 EUR. Dar aici vorbim de marci putin cunoscute din tari "ieftine". Gen BMC-uri turcesti, MAZ-uri, chinezarii etc. Dar si chestia din Timisoara tot o chinezarie ieftina este.

Ceva decent incepe pe la 200-250.000 EUR si poate ajunge la mult, in functie de cerinte, de programul de service, etc.

Problema pe care o vad este timpul mare de incarcare si autonomia nu foarte spectaculoasa. O autonomie teoretica de 250 km inseamna o autonomie practica undeva la 175 km (incluzand si drumurile "depou - capat - depou" si rezervele), deci maximum 8-10h in program comercial/zi, fata de 14-18h pentru un autobuz normal. Deci trebuie sa cumperi 2 bucati pentru a inlocui un autobuz urban clasic. 6-800 kEUR fata de 2-3 kEUR pentru aceiasi "slujba" nu prea vad cum se justifica.

De asta regiile de transport prefera vehiculele hibride atunci unde e vorba de ecologie. Sunt scumpe, dar au o durata de viata mare si aduc economii de combustibil mari.

Alte alternative preferate sunt vehiculele CNG, ori in varianta clasica, ori, mai ales in tarile nordice (si in UK si din ce in ce mai mult in tarile baltice) in varianta pe biogaz, in orasele unde biogazul e procesat din deseuri (tot de primarie, deci costul cu carburantul e foarte, foarte mic).


In al doilea rand, hai sa vedem ce au de zis cei ce au testat asa ceva! Pentru asta, voi face o trimitere catre forumul RATT, unde, printre miile de mesaje ce mustesc de aberatii, se gaseste si cate ceva util, daca ai rabdarea necesara sa cauti. Cititi, asadar, subiectul dedicat testarii la Timisoara a unei astfel de masini: http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1904 si, printre balariile de la acel topic, veti gasi si informatie interesanta, furnizata de doi soferi de autobuz peste medie ai RATT, care au avut masina pe mana, si de inca o persoana din RATT care are cunostinte tehnice!

Recent am fost intr-o delegatie la o conferinta (pe teme legate de transport public, dar nu pe acest subiect, ajuns, insa, inevitabil, sa fie dezbatut, ca e fita de fita in Romania la ora asta) unde am avut ocazia sa vad si atitudini rationale, dar si indivizi dornici sa se arunce la achizitionat asa ceva fara sa aiba habar de nici unele. Au incercat unii sa explice, dar ti-ai gasit... Cand romanului i se pune pata ca vrea ceva, nimeni nu-i mai poate pune frana, ca macar sa nu se raneasca singur...

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2019
Mesaje: 763
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 05 Apr 2014 13:47:20    Titlul subiectului: 172188

Fosta fabrica Ikarus EAG a fost cumparata de catre o firma maghiara (pana acum a fost in prorpietatea unei firme chineze, care nu au facut altceva decat sa demonteze toata linia de productie si sa-l transfere in China), si cu ajutorul unui proiect finantat de stat a inceput sa lucreze la solutie hibrida de midibuz cu remorca.

Proiectul se bazeaza pe fostul model E91 redenumit acum F91. Acem, de ce am scris la autobuze electrice acesta stire: partea frontala, adica midibuzul, va fi in totalitate electrica, va avea motoarele electrice si bateriile necesare, iar remorca va avea un motor diesel de capacitate mica care va functiona ca si generator. Astfel s-a gasit o solutie pentru cazurile in care pe anumite linii de pe strazile inguste fluxul de calatori difera mult. De ex. midibuzul circula fara remorca cand fluxul de calatori este scazut este nevoie de capacitate mica, iar in orele de varf se ataseaza remorca, se dubleaza capacitatea de transport si se rezolva si problema consumului mare de curent.

Prototipul ar putea sa apara inca in acest an.











Sursa: http://omnibusz.blog.hu/

Nu stiu voi cum sunteti, dar pt. Tirgu Mures aceasta solutie ar fi ideala. Nu o singura data am observat ca autobuzele circula mai mult goale, in afara orelor de varf, cand nici usile nu se pot inchide.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 28/Dec/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2014 21:38:28    Titlul subiectului: 172495

Un nou producator de autobuze electrice, firma Evopro din Ungaria a dezvoltat un autobuz numit Modulo Electric, din materiale compozite facut din module standardizate incercand astfel sa scada pretul crescut al autobuzelor compozite (vezi NABI) in cazul in care se va trece la productia de serie . Cu o conceptie diferita au imbinat greutatea scazuta a materialelor compzite cu tractiunea electrica.
Puntea fata directoare se afla pe modulul din fata impreuna cu locul soferului, puntea spate, motoare se afla pe modulul din spate impreuna cu echipamentele de tractiune. Modulele din mijloc pot varia de la 2 la 7 bucati, lungimile pot varia de la 6,5 Minimo(total 4 module), 8 Medio (5 module), 9,5 Optimo (6 module) si 17,5 m pentru varianta articulata Maximo (10 module).
Prototipul prezentat are 7982 mm si poate transporta 65 de persoane. In viitor se are in vedere dezvoltarea de variante hibride sau pe CNG, prototipul prezentat inca este in teste producatorul inca nu a dezvaluit ce distante pot parcurge cu o singura incarcare.
Sursa: http://magyarbusz.info/#sthash.rQcHHeUc.dpbs


http://www.youtube.com/watch?v=33dmvPC6tP0



IMG_3868b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  263.31 kb
 Vizualizat:  de 14742 ori

IMG_3868b.JPG



IMG_3787b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  268.77 kb
 Vizualizat:  de 14742 ori

IMG_3787b.JPG



IMG_3844b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  232.63 kb
 Vizualizat:  de 14742 ori

IMG_3844b.JPG



IMG_3886b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  245.22 kb
 Vizualizat:  de 14742 ori

IMG_3886b.JPG



IMG_3849b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  208.4 kb
 Vizualizat:  de 14742 ori

IMG_3849b.JPG



IMG_3851b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  202.37 kb
 Vizualizat:  de 14742 ori

IMG_3851b.JPG



IMG_3549b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  179.83 kb
 Vizualizat:  de 14739 ori

IMG_3549b.JPG



evopro_paletta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.61 kb
 Vizualizat:  de 14739 ori

evopro_paletta.jpg



IMG_3793b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.94 kb
 Vizualizat:  de 14738 ori

IMG_3793b.JPG



_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community