Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport din Iasi si infrastructura adiacenta
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 56, 57, 58  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2014 18:51:58    Titlul subiectului: 171902

Nu-mi dau seama in acest moment cum sunt amplasate cele doua trotuare, daca sunt fix pe separatiile dintre cele trei poduri sau complet pe podurile laterale si ma intreb daca ar fi posibila desfiintarea lor (sau macar a celui de pe podul din aval). Daca ar fi posibila aceasta miscare, s-ar putea izola fizic linia de tramvai de restul traficului si s-ar infiinta alaturi doua benzi pentru accesul spre Splai, si ele delimitate fizic de benzile pentru inainte (Palat / Sf. Lazar).

MYSU: Da, ai dreptate. Apare ea pana la urma si acea tablita, dar romaneste, peste ceva vreme...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 24 Mar 2014 00:15:45    Titlul subiectului: 171907

Ar fi un lucru să se scoată un trotuar, dar numai unul. Sunt persoane care nu reușesc să traverseze tot podul până ce semaforul trece din nou pe roș. Ar fi in regulă dacă le-ar mai îngusta pe amândouă și astfel să se creeze puțin mai mult loc pentru o singură bandă de mers, spre Bahlui. În sens invers nu văd rostul unei benzi, așa cum este acum.
_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Apr 2014 16:24:52    Titlul subiectului: 172132

De putin timp a fost montata la loc pe stalp placa ce indica modalitatea de incadrare, de data aceasta corect si cu specificatie clara ca banda cu linia e destinata exclusiv tramvaielor. Pacat ca modificarile vin atat de tarziu, basca intr-o perioada cu absenta de lunga durata a tramvaielor... Daca as spune si ca lampa pentru tramvaie are niscai lipsuri ar insemna ca sunt nitel mofturos...


IMG_2591.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.47 kb
 Vizualizat:  de 14920 ori

IMG_2591.JPG



IMG_2589.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.61 kb
 Vizualizat:  de 14920 ori

IMG_2589.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cipiotul



Data înscrierii: 29/Dec/2013
Ultima vizita: 12/Aug/2021
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Apr 2014 10:52:41    Titlul subiectului: 172145

Dupa cum se vede si din prima poza, mai avem mult pana sa intelegem ce e civilizatia...
acolo am patit-o si eu odata cu un "ceafa lata" care a citit legislatia ca pe-un ziar... eram incadrat pe banda destinata virajului la stanga (cel corect) si vine din spatele meu si se infige in claxon, ca el trebuia sa mearga spre Sf. Lazar... ii arat indicatorul (cel vechi) linistit si astept sa se faca verde... stiu ca mi-a pomenit toti mortii cunoscuti si necunoscuti, dar cred si mai mult sper, ca urmatoarea data cand a trecut prin zona aia sa se fi incadrat corect...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 02/Apr/2024
Mesaje: 192
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Apr 2014 19:14:11    Titlul subiectului: 172149

Da fiindca el se uita la marcaje nu la semafor el nu avea treaba cu semaforul practic nu cunostea semnul adiditional pus sub semaforul pentru tramvai
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cipricherr



Data înscrierii: 25/Iul/2012
Ultima vizita: 09/Oct/2023
Mesaje: 118
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 13 Apr 2014 11:14:24    Titlul subiectului: 172341

Ziarul de iasi a scris,citat:
Citat:
Maricel GHERCĂ: In acest moment exista un proiect de modificare a Programului de transport in Municipiul Iasi care va fi supus aprobarii Consiliului Local dupa finalizarea lucrarilor la liniile de tramvai. In elaborarea acestuia vom avea in vedere propunerile si solicitarile primite de la dumneavoastra si ceilalti calatori.

Sa inteleg ca noul plan de transport cu capat de line in Tg.Cucu, intra in vigoare dupa terminatea santierului Doi baieti-Tesatura?
Eu asta am inteles....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 13 Apr 2014 13:37:06    Titlul subiectului: 172346

No comment!


2014-04-08 18.34.22.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.04 MB
 Vizualizat:  de 13996 ori

2014-04-08 18.34.22.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Apr 2014 20:40:39    Titlul subiectului: 172438

Hai sa zicem ca acum nu circula tramvaie pe acolo ,dar sunt convins ca va fi aceeasi situatie si dupa reluarea circulatiei pe tronsonul ala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paulsback



Data înscrierii: 10/Noi/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2020
Mesaje: 96
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2014 16:01:49    Titlul subiectului: 172464

Cu soferii de zi cu zi ne-am obisnuit, dar daca nici POLITIA RUTIERA nu vede panoul de circulatie e clar. Din punctul meu de vedere acolo ar trebui puse niste balize de cauciuc care sa delimiteze benzile, iar pe banda destinata tramvaileor ar trebuii vopsit, pe carosabil, un semn mare de interzis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2014 17:39:22    Titlul subiectului: 172492

Cauciuc? Mai bine:


http://corymorgan.com/wp-content/uploads/2014/02/barrier.jpg

Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
flavius.a



Data înscrierii: 11/Feb/2014
Ultima vizita: 20/Mai/2014
Mesaje: 3

MesajTrimis: Mar 20 Mai 2014 17:19:49    Titlul subiectului: 172960

De ce s-a renuntat la traseul de autobuz Tatarasi-Baza 3? (chiar l-ar fi putut prelungi pana in Targu Cucu ca si inlocuitor pentru 1). In 11 e prea aglomerat, nu face fata numarului mare de calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Ian 2015 20:18:48    Titlul subiectului: 176451

O filmare-test pe care am facut-o sambata trecuta pe traseul 1 in forma sa actuala, plecand de la capatul din Baza 3 spre Podu Ros, Targu Cucu si Copou:

https://www.youtube.com/watch?v=aj5UxhnP_zM

Calitatea nu e extraordinara, dintr-un milion de motive, dar eu zic ca merita sa va uitati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cipricherr



Data înscrierii: 25/Iul/2012
Ultima vizita: 09/Oct/2023
Mesaje: 118
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2015 10:05:54    Titlul subiectului: 176843

Prin modificarile de trasee din data de 2 februarie 2015,inteleg un singur lucru:
-o aglomeratie mai mare pe traseul 11 deja sugrumat.
Se stie foarte bine fluxul mare de calatori Alexandru cel bun-Baza3 .
Autobuzele trebuiau sa deserveasca in continuare traseul 5 din Dacia pana la Tutora,pentru a mai prelua din calatorii lui 11.
Oricum e prea tarziu pentru a schimba ceva dar cred ca asta era solutia:
-Traseul 5 Dacia-Tutora cu autobuze
-1 si 8 inel
-2 si 7 inel prin Nicolaie Iorga
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2015 17:18:38    Titlul subiectului: 176871

Socotelile unei institutii sunt ceva mai complicate decat cele pe care le faci tu...

2 si 7 pe ce motiv ar trebui, dupa tine, sa circule in inel pe Iorga? Ca sa numeri tramvaie defiland pe Iorga? Mai ai rabdare vreo doua luni, ca vor trece 6 si 6b pe-acolo cand se va intra cu santierul in intersectia din Podu Ros!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
julius



Data înscrierii: 17/Iul/2012
Ultima vizita: 04/Noi/2019
Mesaje: 13
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2015 18:16:28    Titlul subiectului: 176878

Traseul 7 nu-si mai are rostul pana la Baza 3 atata timp cat va fi traseul 6/6b care va suplini nevoia unui traseu direct Gara-Tudor. Cei din Canta daca vor sa ajunga in Tudor pot "traversa" pe Pacurari pt 43/46.
Daca se va realiza "geniala" solutie de a scoate linia de tramvai intre Pod de Piatra si Podul Ros consider ca solutia aleasa momentan pt 6/6b, 7 si 11(revenit ca si tramvai) va fi si cea definitiva si cu anularea traseului 5 si introducerea unei traseu de autobuz intre Baumax si Tutora.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2015 18:45:44    Titlul subiectului: 176880

Asa-zisa cerere mare pe distanta Gara <-> Tudor este, in realitate, o simpla poveste. Pe perioada activitatilor studentesti sunt doar doua zile pe saptamana (vineri si duminica) cand, intre anumite ore, exista cerere mai mare decat in rest pe distanta Gara <-> Tudor. Altfel, 7-le are mai mult rol de ajutor pentru celelalte trasee care trec prin Tudor.

Cu actualul sistem de taxare, existenta traseelor-inel e o pacoste din perspectiva incasarilor. In plus, exista probleme mari de exploatare generate de lungimea mare a acestor trasee si de zonele cu trafic infernal pe care le parcurg. Am mai spus-o, daca ar exista o posibilitate de spargere a traseelor 1 si 13, maine s-ar intampla asta fara regrete din partea RATP. Traseele-inel reprezinta o solutie la care se recurge cu diverse ocazii, din cauza lipsei de flexibilitate a retelei de transport cu tramvaiul (am mai discutat acest subiect, nu-l reiau).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cipricherr



Data înscrierii: 25/Iul/2012
Ultima vizita: 09/Oct/2023
Mesaje: 118
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2015 23:55:34    Titlul subiectului: 176902

Domnule Radu,pt. mine sunteti nr.1 ,si citesc cu mare drag mesajele trimise pe acest forum,si de multe ori ma bucur ca exista o persoana atat de dedicata pentru cei care calatoresc cu mijloacale de transport in comun.
Din cate vad am de dat niste explicatii la cele scrise mai sus.
Principiul de la care am plecat sunt costurile si cheltuielile enorme bagate in sina de tramvai,si trecerea treptata pe cat mai multe trasee posibil de pe carburant pe electric.
Nu inteleg daca de exemplu pe distanta Piata Nicolina-Canta ar circula si tramvai si autobuz,calatorul prefera autobuzul.
Parerea mea este ca autobuzele ar trebui folosite acolo unde este cu adevarat nevoie de ele,si pe cat posibil de evitat transbordarea ,deoarece duce la faliment.
[/quote]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Ian 2015 00:29:25    Titlul subiectului: 176903

Transbordarea este baza transportului public eficient. Desigur, ca sa functioneze cum trebuie acest sistem, toate rotitele componente trebuie sa mearga fara cusur. Principiile de organizare aplicate in general in Vest se regasesc in postarile mele anterioare, nu mai reiau.

Din pacate, in Romania suntem obisnuiti sa credem ca transportul public inseamna legaturi directe de oriunde pana oriunde si trebuie sa invatam sa scapam de acest mod de a privi lucrurile, pentru ca este o culme a ineficientei.

Nu e absolut nici o problema daca pe un tronson exista doar un traseu de tramvai, dimpotriva, e foarte bine, cata vreme reteaua de transport public este organizata stiintific si nu dupa ureche.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
julius



Data înscrierii: 17/Iul/2012
Ultima vizita: 04/Noi/2019
Mesaje: 13
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Ian 2015 14:12:31    Titlul subiectului: 176920

Pe langa studenti trebuie luat in calcul ca Evidenta Populatiei este in mall si Biroul Permise si Pasapoartele sunt pe B-dul Primaverii ceea ce creeaza un flux cat de cat constant.
Cat despre trasee in inel nu inteleg de ce sunt paguboase pt regie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Ian 2015 18:57:29    Titlul subiectului: 176939

Din n persoane care merg la institutiile mentionate intr-o zi, cate folosesc transportul public, iar dintre acestea, cate urca de la Gara in tramvaie de pe traseul 7?

Desi experienta acumulata de-a lungul anilor garanteaza ca intuitia nu ma inseala (iar intuitia bazata pe experienta este, paradoxal, unul dintre elementele de baza in organizarea transportului public - si nu o spun eu, ci teoreticieni si companii de transport public din tari cu transport public bine pus la punct), ca sa nu vorbesc din stele, ma uit acum pe fluxurile de calatori realizate intr-o luna normala de activitate pentru toata populatia si constat urmatoarele in privinta traseului 7, in legatura cu problema in discutie:

- valori relativ constante de la un vagon la altul pe diverse intervale de timp pe tronsonul Rond Canta - Octav Bancila;
- numar variabil de calatori de la un vagon la altul - diferentele fiind mari - ce urca de la Gara, de unde rezulta ca exista cauze externe (sosirea unui tren, de exemplu) sau/si interne (un interval mai mare de timp in care nu au trecut vagoane spre Centru) pentru aceste diferente mari; o buna parte dintre acesti calatori, in cazurile ce ies semnificativ dintr-un interval ce pare a da calatorii ce asteapta exclusiv tramvaiul 7, coboara in statiile de pana in Targu Cucu, inclusiv (fapt ce se verifica prin valorile inregistrate); desigur, printre acestia se regasesc si unii dintre calatorii ce au urcat intre Rond Canta si Octav Bancila, dar si calatori care se deplaseaza doar intre statiile din zona centrala; desigur, iau in considerare o zi normala, nu una dintre cele doua cand studentii afecteaza aceste valori;
- numar variabil de calatori de la un vagon la altul in cadrul intervalelor de timp ce au anumite semnificatii - diferentele fiind mari - ce urca din statiile din zona centrala (Piata Unirii, Filarmonica, Targu Cucu) si in mare parte merg in Tudor Vladimirescu sau mai departe, de unde se observa, facand abstractie de cauzele externe ce afecteaza numarul de calatori din statiile mentionate in diverse momente, ca a trecut mult, respectiv putin timp de cand nu a mai venit un tramvai pentru Tudor Vladimirescu;
- cele de mai sus afecteaza numarul de calatori ce coboara in Tudor Vladimirescu, diferentele fiind semnificative de la un vagon la altul pe diverse intervale de timp.

Cu toate acestea, in cazurile cele mai favorabile (exista destule situatii de acest gen, si se vad foarte bine din valorile inregistrate) se poate observa care este adevarata cerere pentru traseul 7 intre Gara si Tudor Vladimirescu, iar valorile inregistrate imi dau dreptate in privinta celor afirmate in mesajul de mai sus.

Desigur, din aceasta expunere am eliminat situatiile cand calatorii se deplaseaza cu transbordare, ce se pot contabiliza intuitiv, comparand datele de flux de pe traseele implicate, dar care nu afecteaza concluzia.

Referitor la traseele-inel, trebuie avut in vedere ca un abonament pe o astfel de pereche de trasee (considerate, din motive evidente, ca unul singur) acopera o parte semnificativa a retelei de transport, ceea ce diminueaza incasarile. Niciodata sa nu judecati la modul "bine, dar daca cele doua trasee nu ar forma un inel, cineva care are abonament pe unul dintre cele doua trasee ar merge intr-o zona acoperita de celalalt traseu de prea putine ori ca diferenta sa conteze", pentru ca in acest domeniu nu se lucreaza cu bucata, ci cu valorile valabile pentru o bucata multiplicate de n ori (indiferent despre ce vorbim - a se vedea formularile de genul "aaaaa, dar cat costa sa faci nu stiu ce fleac la un vehicul", care nu iau in calcul faptul ca acel fleac reprezinta putin in sine, dar poate reprezenta mult la nivelul unui vehicul, ca sa nu mai vorbim de intregul parc, caci, insumate, valorile devin semnificative, si pe langa acel fleac, devenit un urias, mai sunt alte enorm de multe fleacuri ce insumate se transforma in uriasi)! Dincolo de aspectul financiar, intervine partea de exploatare. O pereche de trasee gen 1/13, de la plecarea unui vagon din Copou si revenirea acestuia la acelasi capat, il trece pe acesta prin foarte multe situatii imposibil de prevazut, mult mai multe comparativ cu alte trasee, fapt care da serios peste cap graficele de circulatie. Daca adaugi faptul ca reteaua de tramvai din Iasi, asa cum e ea in prezent din cauza unor greseli despre care am mai discutat pe acest forum, nu ofera posibilitati foarte multe pentru dirijarea vagoanelor cand apar situatii speciale, tabloul devine complet. Sunt convins ca ai vazut de multe ori doua (uneori si mai multe) vagoane de pe 1 sau 13 unul dupa altul in diverse puncte de pe traseu aflate la distanta mare fata de punctul de plecare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cipricherr



Data înscrierii: 25/Iul/2012
Ultima vizita: 09/Oct/2023
Mesaje: 118
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 01 Feb 2015 14:47:53    Titlul subiectului: 176960

Atunci pe ce baza s-a mai modernizat linia spre Canta,doar pt cele 3 vagoane de pe un traseu 7 necirculat.
Pe ce studiu s-au facut aceste modernizari?
Trebuie gasite solutii pentru popularea tramvaielor spre Canta,eventual la renuntarea traseelor de autobuz,cu exceptia celor care merg spre ERA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 01 Feb 2015 17:13:20    Titlul subiectului: 176971

-Legaturi pe bretelele pasarelei P. Ros .CUG ,cum erau inainte
-Giratie in intersectia de la Baumax/Matase Victoria
-Sens dublu de intoarcere in Rond Baza 3( La fel ca in Tg Cucu sau Tatarasi Nord)
-Legatura Tutora- N.Iorga in sensul cum vii dinspre P. Ros. A fost o data asa ceva.
-Legatura A.Panu spre Bucsinescu. A fost si asa ceva.
-Gasirea unei solutii pt. reactivarea sau constructia unui nou rond in Tatarasi Sud.
Toate punctele astea de mai sus ar da o flexibilitate mult mai mare retelei de tramvai din Iasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 01 Feb 2015 17:30:11    Titlul subiectului: 176972

Chiar si latura Tutora <-> Tatarasi. Nimic nu mai e in plus atunci cand apare o situatie care s-ar rezolva usor cu aceste legaturi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 01 Feb 2015 17:54:46    Titlul subiectului: 176973

cipricherr a scris:
Atunci pe ce baza s-a mai modernizat linia spre Canta,doar pt cele 3 vagoane de pe un traseu 7 necirculat.
Pe ce studiu s-au facut aceste modernizari?
Trebuie gasite solutii pentru popularea tramvaielor spre Canta,eventual la renuntarea traseelor de autobuz,cu exceptia celor care merg spre ERA

Dar de ce e nevoie de trasee (deci la plural) spre ERA si de ce trebuie pastrate cele actuale? Din punctul meu de vedere, un traseu Gara - Octav Bancila - Moara 1 Mai - sos. Pacurari - ERA - METRO (prelungit pana la Letcani dupa reglementarea transportului in ZMI) e mai mult decat suficient (desigur, si actualul traseu 20 desfiintat). Astfel configurat, acest traseu ar prelua calatori din toate zonele orasului, direct sau prin transbordare. Evident, pentru toate acestea e nevoie de un sistem de taxare organizat pe cu totul alte principii (sanatoase) fata de cel actual.

Cat priveste traseele de tramvai din Canta, din pacate ele sunt "sabotate" de insasi RATP cu traseele de autobuz. Daca ar fi sa discutam despre carpeli facute la reteaua actuala de transport, 19 si 30 ar trebui sa intoarca la Billa (Gara - Vointa - Billa - Gara). De altfel, prin modificarile aduse Planului de transport in 2010, traseul 19 era scurtat la Billa, modificare ce nu a fost facuta nici pana in ziua de azi (insa nu e suficient pentru a aduce calatorii la tramvaie, cata vreme ramane 30 pana in Canta - din pacate, e vorba de mentalitati ce nu se prea vor schimbate). Repet, insa, acestea sunt carpeli. Am spus de un milion de ori si nu voi inceta vreodata sa o spun: reteaua de transport public din Iasi (si nu doar din Iasi, ca in toata Romania e varza) trebuie reorganizata complet, pe cu totul alte principii (le-am enuntat pe forum, cautati si cititi cu atentie!), pe care nu le-am inventat eu (exista invatamant universitar axat pe acest domeniu in tarile civilizate si chiar si in Romania, exista teorie si practica, iar tarile civilizate se bazeaza pe ele).

Deci, linia de tramvai din Canta nu e degeaba, ci nu e pusa in valoare cum trebuie. Ne-am obisnuit sa vedem Canta - Centru si Canta - Pd. de Piatra - Baza 3 si de parcursurile astea mintea multora refuza sa se desprinda. E ca situatia utilizatorului de Windows care nu poate vedea un alt mod de functionare al unui sistem de operare si, oricum l-ai pune sa iti proiecteze altfel interfata cu utilizatorul, in permanenta ar porni de la interfata oferita de Windows.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
crissbc



Data înscrierii: 13/Iun/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 33
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Feb 2015 09:06:12    Titlul subiectului: 176979

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
Transbordarea este baza transportului public eficient. Desigur, ca sa functioneze cum trebuie acest sistem, toate rotitele componente trebuie sa mearga fara cusur. Principiile de organizare aplicate in general in Vest se regasesc in postarile mele anterioare, nu mai reiau.

O fi transbordarea baza transportului public eficient, dar nu in Romania si mai ales nu in Iasi... in primul rand din cauza modului de taxare, apoi din cauza frecventei mijoacelor de transport apoi distantele mult prea mari de transbordare in unele cazuri (din pacate in zone importante).

1. modul de taxare. Luam cazul a 2 persoane care merg in medie dus intors 12km si trebuie sa schimbe cel putin o data mijlocul de transport: 2ron*2*2(dus-intors)*2(pers) = 16ron/zi * 5 = 80 RON/sapt
cu masina(12km, 6%consum): 3.5RON/zi*5 = 17,5 RON/sapt (cam mare diferenta zic eu, in 2 ani iti scoti banii pe o masina second hand)

2. frecventa: astept in medie 10 min sa iau primul mijloc de transport, pierd minim 5 min din cauza distantei de transbordare, mai pierd 10 min cat astept legatura, la care adaug minim 30min calatoria si s-a facut o ora. cu masina, aceeasi distanta max 20 min (media cam 15min)

3.distante prea mari de transbordare: Selgros (41 cu 43/19), Podul Ros (19,5 cu 41) Tg cucu (6,11 etc cu 41)

Am mers multi ani cu transportul in comun desi puteam f bine sa-mi iau masina acum f multi ani. N-am facut-o sperand ca totusi se va imbunatati transportul in comun dar n-am ramas decat cu speranta... aceleasi zeci de minute de asteptat in statii, aceleasi conditii de calatorie, aceeasi mizerie in mijloacele de transport, aceeasi nepasare fata de zecile de raclamatii facute celor de la Unistil, aceleasi trasee ca acum 40 ani (nu se ia in considerare ca totusi zonele periferice s-au extins, ca tot mai multe persoane vin dinspre periferie si ca in orele de varf in a 2-a statie de pe traseu masinile ajung arhipline si totusi nimanui nu-i pasa, nimeni nu se gandeste sa prelungeasca niste linii; de ex 19/42 pana la tehnopolis) asa ca eu sincer nu am mai gasit nici un motiv sa mai circul cu mijloacele in comun, cine vrea, sa tremure de nervi si de frig pt celor de la RATP nu le pasa decat de profitabilitatea traseelor si nu tin cont si de confortul celor care folosesc aceste mijloace in comun... in scurt timp o sa mai circule cu RATP doar pensionarii si o sa vedem cat de profitabil o sa mai ramana RATP
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 56, 57, 58  Următoare
Pagina 24 din 58

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community