|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Joldos
Data înscrierii: 06/Noi/2013 Ultima vizita: 08/Noi/2015 Mesaje: 88 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 24 Mai 2014 14:10:53 Titlul subiectului: |
173063 |
|
Acum aproximativ 2 zile am vazut Irisbusul Citelis 354 pe linia 48 oare s-a schimbat coloana lui 354? |
|
Sus |
|
|
korby
Data înscrierii: 02/Apr/2013 Ultima vizita: 06/Feb/2020 Mesaje: 82 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 24 Mai 2014 15:16:03 Titlul subiectului: |
173064 |
|
Probabil era rezervă. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 25 Mai 2014 12:41:57 Titlul subiectului: |
173078 |
|
In Clujul meu ideal cateva SC10 si-ar avea locul inca multi, multi ani.
Cu niste RK-uri temeinice, ar fi ideale pentru a deservi niste linii noi, 'rurale', interne in comunele limitrofe Clujului din zona metropolitana(Cetatea Fetei-Polus, Apahida pe lungime, Baciu pe lungime etc).
Cred sincer ca estetic aceste autobuze isi au locul in Cluj si in zonele limitrofe.
Obiectiv insa, s-ar justifica continuarea exploatarii lor datorita:
-consumului redus de combustibil
-existentei multor piese
-pretului redus al consumabilelor
In plus, sistemul rudimentar de injectie(pompa-linie cu baie proprie de ulei) se preteaza la BioDiesel. A si fost un autobuz, 267(inca circula), care a functionat o vreme experimental cu asa ceva. Alte autobuze, mai noi nu se preteaza la BioDiesel. Functioneaza, dar fiabilitatea se reduce considerabil pentru ca sistemele mai 'finute' de injectie(Pompe rotative, CommonRail sau Pompa-injector) sunt pretentioase la combustibil(la cele 3 tehnologii prezentate in paranteza anterioara combustibilul are rol de lubrifiant, iar BioDiesel-urile inca nu prezinta aceleasi performante de lubrifiere ca si motorina clasica) si au tolerante minime. _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 25 Mai 2014 13:37:38 Titlul subiectului: |
173079 |
|
Si daca s-ar face Rk-uri temeinice tot s-ar vedea vechimea lor de peste 20 de ani. Plus ca nu poti pastra la infinit niste autobuze uzate fizic si moral, perimate, fara sisteme moderne (aer conditionat, podea joasa, sisteme de informare a calatorilor etc). _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 25 Mai 2014 16:38:29 Titlul subiectului: |
173080 |
|
Fireste ca nu poti. Pe criteriul asta ne-am scapat de Dac/Rocar si Ikarus.
Insa, inca o data, nu se poate generaliza. La fel cum nu tot ce e nou e bun/de calitate, nu tot ce e vechi e perimat/depasit/uzat moral.
Podeaua la SC10 este, per ansamblu, mai joasa ca la Man SL, Rocar de Simon si alte autobuze mult mai noi.
Desi este un criteriu obiectiv si bun, daca inaltimea treptei si a podelei la SC10 e considerata prea mare si un motiv pentru ratragerea autobuzelor, atunci autobuzele Renault R 312(pare-mi-se ca 347-353, 355-389, 450-461 si 486-496) ar trebui retrase in egala masura, avand atat podeaua cat si treapta la aceasi inaltime.
De asemenea, inca nu s-au efectuat RK-uri la SC10R, doar cate un RC care a implicat si revopsire si doar la unele(240, 250, 263, 303, 308, 273 etc). _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 25 Mai 2014 16:59:31 Titlul subiectului: |
173081 |
|
Oare dupa retragerea sau casarea troleibuzelor DAC/ROCAR nu s-ar renta transformarea SC10R-urilor ramase in troleibuze si pastrarerea lor in circulatie pana la sosirea unor troleibuze noi sau second hand pentru a nu avea prea putine troleibuze, mai ales daca se zvoneste electrificarea unor linii in viitor? |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 25 Mai 2014 17:12:17 Titlul subiectului: |
173082 |
|
Dupa modesta mea parere, nu.
Autobuzele Agora L transformate erau niste vehicule la jumatatea vietii utile, cu multi ani de exploatare inainte. Investitia in transformare(proiect, echipament electric si o reconditionare, reomologare) fiind una substantiala(in comparatie cu, spre exemplu, un RK facut intern), vehiculele ar trebui sa mearga multi, multi ani pentru a-si justifica costurile.
Nu sustin investirea unor sume substantiale in vehicule de la finele anilor '80, numai niste RK-uri facute in CTP care sa permita exploatarea autobuzelor inca cativa ani pe trasee usoare, eventual cu BioDiesel. _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 28 Mai 2014 21:21:10 Titlul subiectului: |
173128 |
|
macicasan a scris: | Situatia Renault-urilor SC10 in Cluj-Napoca:
Active: 229, 240, 243, 244, 248, 249, 250, 251, 252, 262, 263, 267, 268, 269, 270, 271, 273, 275, 278, 289, 290, 294, 295, 303, 306, 308, 309, 310, 316, 319, 320, 321, 322, 323, 324.
|
Cred ca 270 e casat pentru ca nu l-am mai vazut de mult. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 29 Mai 2014 07:22:22 Titlul subiectului: |
173134 |
|
Nici eu, dar e din ultimul lot de SC10 ajuns si speram ca mai circula.
Lista revizuita cu Renault-uri active ar fi: 229, 240, 243, 244, 248, 249, 250, 251, 252, 262, 263, 267, 268, 269, 271, 273, 275, 278, 289, 290, 294, 295, 303, 304, 306, 308, 309, 310, 316, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 341.
326 e activ dupa spuselele lui Volvo si oprit dupa spusele soferilor de pe Donath. Mi se pare ca (270?),280,288 (si 326?) nu vor mai fi vazute la strada.
Volvo a scris: | Si daca s-ar face Rk-uri temeinice tot s-ar vedea vechimea lor de peste 20 de ani. |
Aminteste-ti de 589, 591, 601. S-au facut la inceputurile anilor 2000 niste RK-uri implecabile la DAC-uri. Exemplele data de mine erau autobuze 'scunde', fabricate inainte de revolutie, care aratau perfect dupa RK-uri, parand mult mai noi ca UDM-urile fabricate dupa '90. Concret NU, nu s-ar vedea vechimea, eventual doar pentru un cunoscator cu inclinatii tehnice.
Volvo a scris: |
Plus ca nu poti pastra la infinit niste autobuze uzate fizic si moral, perimate, fara sisteme moderne (aer conditionat, podea joasa, sisteme de informare a calatorilor etc). |
Poti, fireste, la fel cum poti moderniza/adapta cu costuri reduse. In marile regii europene de transport se exploateaza simultan vehicule de diverite vechimi, intretinute corect. O fi prosti Londonezii de inca se invart in Routmastere din anii '80, si vai de pielea lor locuitori din Bruxelles ca inca au tramvaie PCC din anii 70, asa-i? Sa nu crezi ca au unu', cum avem noi Timis II, cam tot al doi-lea tramvai e PCC si are viata utila traita, dar mentenanta realizata impecabil. _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 29 Mai 2014 08:58:58 Titlul subiectului: |
173136 |
|
Pe 326 l-am vazut acum maxim 2 saptamani pe 29. |
|
Sus |
|
|
korby
Data înscrierii: 02/Apr/2013 Ultima vizita: 06/Feb/2020 Mesaje: 82 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 29 Mai 2014 09:45:22 Titlul subiectului: |
173139 |
|
Aproximativ pe la 9:15-9:20 am văzut 4 din "noile" autobuze vechi Renault, pe Memorandumului, aveau nr. de parc de forma 52x. |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 29 Mai 2014 09:47:34 Titlul subiectului: |
173140 |
|
Deci cele 10 sunt 525-534. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 29 Mai 2014 10:38:18 Titlul subiectului: |
173141 |
|
korby a scris: | Aproximativ pe la 9:15-9:20 am văzut 4 din "noile" autobuze vechi Renault, pe Memorandumului, aveau nr. de parc de forma 52x. |
numere rosii sau definitive?
pe traseu sau fara calatori?
de-abia astept sa calatoresc cu ele. _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
korby
Data înscrierii: 02/Apr/2013 Ultima vizita: 06/Feb/2020 Mesaje: 82 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 29 Mai 2014 12:32:02 Titlul subiectului: |
173142 |
|
Numere roșii, fără călători. Le-am văzut doar cu coada ochiului, nu eram tocmai pe fază. |
|
Sus |
|
|
neobluenet
Data înscrierii: 20/Iul/2011 Ultima vizita: 09/Iun/2023 Mesaje: 36 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 29 Mai 2014 12:34:03 Titlul subiectului: |
173143 |
|
Daca erau "in formatie" sigur mergeau la RAR. Asa s-a intamplat si cu ultimul lot de Agora L. Pe saptamana viitoare probabil ca vor intra pe traseu. |
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 29 Mai 2014 16:08:30 Titlul subiectului: |
173147 |
|
La RAR au fost. Poza am făcut-o din mașină, deci nu e nu știu ce.
Numerele de parc se confirmă a fi de forma 52x - 53x.
Și acum, ca și observație: geamurile sunt ca la primele Agora aduse în Cluj (se rabatează, nu se deschid în lateral). Nu am reușit să îmi dau seama dacă au 2 sau 3 uși, cineva zicea aici că nu s-au mai fabricat modele cu 3 uși pentru Paris. Totuși, acel model cu 2 uși are interiorul diferit și geamurile cu deschidere în lateral. Iar ca o părere personală, arată bine! |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 29 Mai 2014 20:02:54 Titlul subiectului: |
173151 |
|
Modelul cu 2 usi din Cluj-Napoca (487-496) este R312 cu 2 usi, iar acestea nou aduse sunt Agora S tot cu 2 usi. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 30 Mai 2014 08:03:16 Titlul subiectului: |
173157 |
|
Practic, acestea sunt mai noi ca R312, iar confortul ar trebui sa fie superior.
Fiind fratii mai mici ale articulatelor, mi-ar placea sa gasim in spate "semicerc" de 6 locuri, ca la Agore L de la al 2-lea lot incolo. _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Vin 30 Mai 2014 20:36:14 Titlul subiectului: |
173175 |
|
De luni vor intra in circulatie 6 dintre cele 10 autobuze Renault Agora S mai precis 525, 526, 527, 528, 529 si 530. Acestea au fost inmatriculate deja, celalalte 4 ( 531, 523, 533, 534 ) vor fi inmatriculate saptamana viitoare. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 30 Mai 2014 20:42:32 Titlul subiectului: |
173176 |
|
Poate ai vrut sa zici 532, nu 523 |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Vin 30 Mai 2014 21:20:07 Titlul subiectului: |
173179 |
|
Da 532 am vrut sa spun. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 01 Iun 2014 08:34:38 Titlul subiectului: |
173194 |
|
S-ar putea sa dispara SC10R mai repede decat credeam initial. Conform spuselor unor soferi, in autobaza ar fi 30 de Agore S, nu 10.
Inainte de inmatriculare, toate au parte de o RC(implicand si o revopsire)
In mod cert pe acestea vor lucra tot cate cate 2 soferi, fiind destul de noi; cu ocazia asta cred ca soferii actualmente singuri pe SC10 vor ramane singuri pe R312.
Un parc uniform constituie un avantaj pentru mentenanta si aprovizionarea cu piese/consumabile, iar aceste autobuze au multe, multe repere comune cu Agorele L.
Luneta, oare, e mica ca si la Irisbus si Agora L sau mare ca la R312? _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 01 Iun 2014 09:16:46 Titlul subiectului: |
173195 |
|
E ca la Agora L luneta. _________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 01 Iun 2014 19:33:04 Titlul subiectului: |
173200 |
|
macicasan a scris: | S-ar putea sa dispara SC10R mai repede decat credeam initial. Conform spuselor unor soferi, in autobaza ar fi 30 de Agore S, nu 10.
|
Din spusele unor soferi ai coloanei centru, care zilnic vad ce se petrece in autobaza pentru ca acolo isi parcheaza autobuzele (o parte din ei au si adus Agorele S din Someseni pana la autobaza) reies urmatoarele lucruri:
- au fost aduse 10 autobuze Renault Agora S produse in anii 2004 - 2005 (printre ultimele loturi de Agora produse). Tot din spusele lor rezulta ca aceste autobuze sunt in stare foarte buna, mult mai buna ca lotul 510 - 524 de Agore L
- de maine vor intra in circulatie primele 6 ( 525 - 530). 529 a fost atribuit soferilor pe de 496 si implicit coloanei centru, iar restul de 5 vor fi impartite intre coloanele Gheorgheni si Grigorescu
- restul de 4 ( 531 - 534 ) vor intra in circulatie dupa ce vor fi revopsite si inmatriculate. Nu se stie inca caror coloane vor fi atribuite. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 01 Iun 2014 20:33:20 Titlul subiectului: |
173202 |
|
Circa 1/3 din coloana Donath, 1/2 din coloanele Gheorgheni si Zorilor si peste jumatate dintre masinile coloanei metropolitane parcheaza in baza. Cei care parcheaza in Alverna merg minimum bisaptamanal la alimentat. Cei care parcheaza in Donath si Observator au pompa la parcare, dar merg minimum saptamanal o data la spalatorie. Orice defectiune, RT, RC sau montatul de reclame tot in baza se rezolva. Numai un sofer in concediu sau abslut dezinteresat nu stie ce misca in autobaza.
Pe la 6, insa, am trecut prin poarta autobazei sa ma lamuresc. Sunt, in mod cert, mai mult de 10. Unii soferi vorbesc de 2 loturi, altii de 3. Eu pot sa spun ca sunt bine peste 5 Agore S nerevopsite si fara numere de parc, cateva inclusiv fara numere rosii. Am vazut numerele 530 si 525, revopsite.
Greu de interpretat parerea unui sofer in privinta unui lot de autobuze. Obiectiv vorbind, au km pe bord cam ca si Agorele L cand au venit(majoritatea sub 1.000.000km, dar nu cu mult) si mentenanta realizata impecabil. Estetic toate erau "obosite" la aducere, cum e normal dupa 12 de exploatare in dita-mai metropola, dar toate sunt/vor fi revopsite.
Ma tem sincer, insa, ca SC10R nu vor apuca 2015, desi eram sigur de asta acum doar o luna. _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|