Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele CTP (ex-RATUC)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 68, 69, 70  Următoare
 
Crează un subiect nou   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Joldos



Data înscrierii: 06/Noi/2013
Ultima vizita: 08/Noi/2015
Mesaje: 88
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 24 Mai 2014 14:10:53    Titlul subiectului: 173063

Acum aproximativ 2 zile am vazut Irisbusul Citelis 354 pe linia 48 Shocked oare s-a schimbat coloana lui 354?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
korby



Data înscrierii: 02/Apr/2013
Ultima vizita: 06/Feb/2020
Mesaje: 82
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 24 Mai 2014 15:16:03    Titlul subiectului: 173064

Probabil era rezervă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 25 Mai 2014 12:41:57    Titlul subiectului: 173078

In Clujul meu ideal cateva SC10 si-ar avea locul inca multi, multi ani.
Cu niste RK-uri temeinice, ar fi ideale pentru a deservi niste linii noi, 'rurale', interne in comunele limitrofe Clujului din zona metropolitana(Cetatea Fetei-Polus, Apahida pe lungime, Baciu pe lungime etc).
Cred sincer ca estetic aceste autobuze isi au locul in Cluj si in zonele limitrofe.
Obiectiv insa, s-ar justifica continuarea exploatarii lor datorita:
-consumului redus de combustibil
-existentei multor piese
-pretului redus al consumabilelor
In plus, sistemul rudimentar de injectie(pompa-linie cu baie proprie de ulei) se preteaza la BioDiesel. A si fost un autobuz, 267(inca circula), care a functionat o vreme experimental cu asa ceva. Alte autobuze, mai noi nu se preteaza la BioDiesel. Functioneaza, dar fiabilitatea se reduce considerabil pentru ca sistemele mai 'finute' de injectie(Pompe rotative, CommonRail sau Pompa-injector) sunt pretentioase la combustibil(la cele 3 tehnologii prezentate in paranteza anterioara combustibilul are rol de lubrifiant, iar BioDiesel-urile inca nu prezinta aceleasi performante de lubrifiere ca si motorina clasica) si au tolerante minime.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Dum 25 Mai 2014 13:37:38    Titlul subiectului: 173079

Si daca s-ar face Rk-uri temeinice tot s-ar vedea vechimea lor de peste 20 de ani. Plus ca nu poti pastra la infinit niste autobuze uzate fizic si moral, perimate, fara sisteme moderne (aer conditionat, podea joasa, sisteme de informare a calatorilor etc).
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 25 Mai 2014 16:38:29    Titlul subiectului: 173080

Fireste ca nu poti. Pe criteriul asta ne-am scapat de Dac/Rocar si Ikarus.
Insa, inca o data, nu se poate generaliza. La fel cum nu tot ce e nou e bun/de calitate, nu tot ce e vechi e perimat/depasit/uzat moral.
Podeaua la SC10 este, per ansamblu, mai joasa ca la Man SL, Rocar de Simon si alte autobuze mult mai noi.
Desi este un criteriu obiectiv si bun, daca inaltimea treptei si a podelei la SC10 e considerata prea mare si un motiv pentru ratragerea autobuzelor, atunci autobuzele Renault R 312(pare-mi-se ca 347-353, 355-389, 450-461 si 486-496) ar trebui retrase in egala masura, avand atat podeaua cat si treapta la aceasi inaltime.
De asemenea, inca nu s-au efectuat RK-uri la SC10R, doar cate un RC care a implicat si revopsire si doar la unele(240, 250, 263, 303, 308, 273 etc).

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 25 Mai 2014 16:59:31    Titlul subiectului: 173081

Oare dupa retragerea sau casarea troleibuzelor DAC/ROCAR nu s-ar renta transformarea SC10R-urilor ramase in troleibuze si pastrarerea lor in circulatie pana la sosirea unor troleibuze noi sau second hand pentru a nu avea prea putine troleibuze, mai ales daca se zvoneste electrificarea unor linii in viitor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 25 Mai 2014 17:12:17    Titlul subiectului: 173082

Dupa modesta mea parere, nu.
Autobuzele Agora L transformate erau niste vehicule la jumatatea vietii utile, cu multi ani de exploatare inainte. Investitia in transformare(proiect, echipament electric si o reconditionare, reomologare) fiind una substantiala(in comparatie cu, spre exemplu, un RK facut intern), vehiculele ar trebui sa mearga multi, multi ani pentru a-si justifica costurile.
Nu sustin investirea unor sume substantiale in vehicule de la finele anilor '80, numai niste RK-uri facute in CTP care sa permita exploatarea autobuzelor inca cativa ani pe trasee usoare, eventual cu BioDiesel.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 28 Mai 2014 21:21:10    Titlul subiectului: 173128

macicasan a scris:
Situatia Renault-urilor SC10 in Cluj-Napoca:
Active: 229, 240, 243, 244, 248, 249, 250, 251, 252, 262, 263, 267, 268, 269, 270, 271, 273, 275, 278, 289, 290, 294, 295, 303, 306, 308, 309, 310, 316, 319, 320, 321, 322, 323, 324.

Cred ca 270 e casat pentru ca nu l-am mai vazut de mult.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2014 07:22:22    Titlul subiectului: 173134

Nici eu, dar e din ultimul lot de SC10 ajuns si speram ca mai circula.
Lista revizuita cu Renault-uri active ar fi: 229, 240, 243, 244, 248, 249, 250, 251, 252, 262, 263, 267, 268, 269, 271, 273, 275, 278, 289, 290, 294, 295, 303, 304, 306, 308, 309, 310, 316, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 341.
326 e activ dupa spuselele lui Volvo si oprit dupa spusele soferilor de pe Donath. Mi se pare ca (270?),280,288 (si 326?) nu vor mai fi vazute la strada.

Volvo a scris:
Si daca s-ar face Rk-uri temeinice tot s-ar vedea vechimea lor de peste 20 de ani.

Aminteste-ti de 589, 591, 601. S-au facut la inceputurile anilor 2000 niste RK-uri implecabile la DAC-uri. Exemplele data de mine erau autobuze 'scunde', fabricate inainte de revolutie, care aratau perfect dupa RK-uri, parand mult mai noi ca UDM-urile fabricate dupa '90. Concret NU, nu s-ar vedea vechimea, eventual doar pentru un cunoscator cu inclinatii tehnice.

Volvo a scris:

Plus ca nu poti pastra la infinit niste autobuze uzate fizic si moral, perimate, fara sisteme moderne (aer conditionat, podea joasa, sisteme de informare a calatorilor etc).

Poti, fireste, la fel cum poti moderniza/adapta cu costuri reduse. In marile regii europene de transport se exploateaza simultan vehicule de diverite vechimi, intretinute corect. O fi prosti Londonezii de inca se invart in Routmastere din anii '80, si vai de pielea lor locuitori din Bruxelles ca inca au tramvaie PCC din anii 70, asa-i? Sa nu crezi ca au unu', cum avem noi Timis II, cam tot al doi-lea tramvai e PCC si are viata utila traita, dar mentenanta realizata impecabil.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2014 08:58:58    Titlul subiectului: 173136

Pe 326 l-am vazut acum maxim 2 saptamani pe 29.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
korby



Data înscrierii: 02/Apr/2013
Ultima vizita: 06/Feb/2020
Mesaje: 82
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2014 09:45:22    Titlul subiectului: 173139

Aproximativ pe la 9:15-9:20 am văzut 4 din "noile" autobuze vechi Renault, pe Memorandumului, aveau nr. de parc de forma 52x.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2014 09:47:34    Titlul subiectului: 173140

Deci cele 10 sunt 525-534.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2014 10:38:18    Titlul subiectului: 173141

korby a scris:
Aproximativ pe la 9:15-9:20 am văzut 4 din "noile" autobuze vechi Renault, pe Memorandumului, aveau nr. de parc de forma 52x.

numere rosii sau definitive?
pe traseu sau fara calatori?
de-abia astept sa calatoresc cu ele.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
korby



Data înscrierii: 02/Apr/2013
Ultima vizita: 06/Feb/2020
Mesaje: 82
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2014 12:32:02    Titlul subiectului: 173142

Numere roșii, fără călători. Le-am văzut doar cu coada ochiului, nu eram tocmai pe fază.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
neobluenet



Data înscrierii: 20/Iul/2011
Ultima vizita: 09/Iun/2023
Mesaje: 36
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2014 12:34:03    Titlul subiectului: 173143

Daca erau "in formatie" sigur mergeau la RAR. Asa s-a intamplat si cu ultimul lot de Agora L. Pe saptamana viitoare probabil ca vor intra pe traseu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2014 16:08:30    Titlul subiectului: 173147

La RAR au fost. Poza am făcut-o din mașină, deci nu e nu știu ce.



Numerele de parc se confirmă a fi de forma 52x - 53x.
Și acum, ca și observație: geamurile sunt ca la primele Agora aduse în Cluj (se rabatează, nu se deschid în lateral). Nu am reușit să îmi dau seama dacă au 2 sau 3 uși, cineva zicea aici că nu s-au mai fabricat modele cu 3 uși pentru Paris. Totuși, acel model cu 2 uși are interiorul diferit și geamurile cu deschidere în lateral. Iar ca o părere personală, arată bine!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 29 Mai 2014 20:02:54    Titlul subiectului: 173151

Modelul cu 2 usi din Cluj-Napoca (487-496) este R312 cu 2 usi, iar acestea nou aduse sunt Agora S tot cu 2 usi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2014 08:03:16    Titlul subiectului: 173157

Practic, acestea sunt mai noi ca R312, iar confortul ar trebui sa fie superior.
Fiind fratii mai mici ale articulatelor, mi-ar placea sa gasim in spate "semicerc" de 6 locuri, ca la Agore L de la al 2-lea lot incolo.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2014 20:36:14    Titlul subiectului: 173175

De luni vor intra in circulatie 6 dintre cele 10 autobuze Renault Agora S mai precis 525, 526, 527, 528, 529 si 530. Acestea au fost inmatriculate deja, celalalte 4 ( 531, 523, 533, 534 ) vor fi inmatriculate saptamana viitoare.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 745
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2014 20:42:32    Titlul subiectului: 173176

Poate ai vrut sa zici 532, nu 523
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 30 Mai 2014 21:20:07    Titlul subiectului: 173179

Da 532 am vrut sa spun.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 01 Iun 2014 08:34:38    Titlul subiectului: 173194

S-ar putea sa dispara SC10R mai repede decat credeam initial. Conform spuselor unor soferi, in autobaza ar fi 30 de Agore S, nu 10.

Inainte de inmatriculare, toate au parte de o RC(implicand si o revopsire)

In mod cert pe acestea vor lucra tot cate cate 2 soferi, fiind destul de noi; cu ocazia asta cred ca soferii actualmente singuri pe SC10 vor ramane singuri pe R312.

Un parc uniform constituie un avantaj pentru mentenanta si aprovizionarea cu piese/consumabile, iar aceste autobuze au multe, multe repere comune cu Agorele L.

Luneta, oare, e mica ca si la Irisbus si Agora L sau mare ca la R312?

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Iun 2014 09:16:46    Titlul subiectului: 173195

E ca la Agora L luneta.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Dum 01 Iun 2014 19:33:04    Titlul subiectului: 173200

macicasan a scris:
S-ar putea sa dispara SC10R mai repede decat credeam initial. Conform spuselor unor soferi, in autobaza ar fi 30 de Agore S, nu 10.

Din spusele unor soferi ai coloanei centru, care zilnic vad ce se petrece in autobaza pentru ca acolo isi parcheaza autobuzele (o parte din ei au si adus Agorele S din Someseni pana la autobaza) reies urmatoarele lucruri:
- au fost aduse 10 autobuze Renault Agora S produse in anii 2004 - 2005 (printre ultimele loturi de Agora produse). Tot din spusele lor rezulta ca aceste autobuze sunt in stare foarte buna, mult mai buna ca lotul 510 - 524 de Agore L
- de maine vor intra in circulatie primele 6 ( 525 - 530). 529 a fost atribuit soferilor pe de 496 si implicit coloanei centru, iar restul de 5 vor fi impartite intre coloanele Gheorgheni si Grigorescu
- restul de 4 ( 531 - 534 ) vor intra in circulatie dupa ce vor fi revopsite si inmatriculate. Nu se stie inca caror coloane vor fi atribuite.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 01 Iun 2014 20:33:20    Titlul subiectului: 173202

Circa 1/3 din coloana Donath, 1/2 din coloanele Gheorgheni si Zorilor si peste jumatate dintre masinile coloanei metropolitane parcheaza in baza. Cei care parcheaza in Alverna merg minimum bisaptamanal la alimentat. Cei care parcheaza in Donath si Observator au pompa la parcare, dar merg minimum saptamanal o data la spalatorie. Orice defectiune, RT, RC sau montatul de reclame tot in baza se rezolva. Numai un sofer in concediu sau abslut dezinteresat nu stie ce misca in autobaza.
Pe la 6, insa, am trecut prin poarta autobazei sa ma lamuresc. Sunt, in mod cert, mai mult de 10. Unii soferi vorbesc de 2 loturi, altii de 3. Eu pot sa spun ca sunt bine peste 5 Agore S nerevopsite si fara numere de parc, cateva inclusiv fara numere rosii. Am vazut numerele 530 si 525, revopsite.
Greu de interpretat parerea unui sofer in privinta unui lot de autobuze. Obiectiv vorbind, au km pe bord cam ca si Agorele L cand au venit(majoritatea sub 1.000.000km, dar nu cu mult) si mentenanta realizata impecabil. Estetic toate erau "obosite" la aducere, cum e normal dupa 12 de exploatare in dita-mai metropola, dar toate sunt/vor fi revopsite.
Ma tem sincer, insa, ca SC10R nu vor apuca 2015, desi eram sigur de asta acum doar o luna.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 68, 69, 70  Următoare
Pagina 22 din 70

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community