Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie noi pentru Arad
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 08 Iun 2012 13:29:05    Titlul subiectului: Tramvaie noi pentru Arad 156382

A fost semnat contractul de împrumut pentru achiziția de tramvaie noi

08.06.12

de Claudia Untaru Crețu

Reprezentanții Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) s-au aflat astăzi la Primăria Arad pentru a semna o nouă finanțare către municipiu, în valoare de 20, 4 milioane euro.
„Am semnat astăzi finanțarea, în valoare de 20, 4 milioane euro, dintre care 9,4 milioane euro reprezintă un nou împrumut pentru achiziționarea de tramvaie și 11 milioane de euro reprezintă refinanțarea împrumutului semnat din 2009”, spune Vlad Venera, reprezentant BERD. În total vor fi achiziționate un număr de șase tramvaie, două într-un an. „O să începem procedura de achiziție împreună cu cei care vor fi desemnați de către bancă. Sperăm ca în toamnă să finalizăm această procedură, iar de anul viitor Aradul să beneficieze de doua tramvaie. Până în 2016 sperăm săa vem toate cele șase tramvaie noi”, spune primarul Gheorghe Falcă. Tot acesta afirmă ca de la anul se va implementa un sistem de acest sistem care va sprijini cetățeniiSistemul de e-ticketing.
BERD a mai acordat Primăriei Arad două împrumuturi, în valoare totală de 33 de milioane euro, pentru derularea proiectului „Reabilitarea transportului urban în municipiul Arad”, proiect care constă în reabilitare infrastructurii rutiere și a căii de rulare a tramvaielor pe tronsonul Făt-Frumos – Podgoria – Teatru – Calea Romanilor – Calea Timișorii.


http://www.newsar.ro/stiri-arad/a-fost-semnat-contractul-de-imprumut-pentru-achiziia-de-tramvaie-noi

O picatura intr-un ocean...doua vagoane noi pe an.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 19/Aug/2023
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Vin 08 Iun 2012 14:16:41    Titlul subiectului: 156383

Deci au luat credit ca sa plateasca creditul din 2009...Grecia, sosim!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 11 Iun 2012 11:52:56    Titlul subiectului: 156449

^^ Nu stiu daca ai inteles sau nu, dar e vorba de o refinantare. Adica acelasi imprumut, doar cu o dobanda mai avantajoasa. Daca tu de exemplu ai o rata cu dobanda 19%, nu preferi sa ti-o refinantezi cu dobanda 10% iar din diferenta mai faci ceva?
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 19 Iul 2013 15:56:31    Titlul subiectului: 165790

Astra Vagoane vs. PESA (Polonia), pentru tramvaiele din Arad

La licitația pentru achiziționarea a șase tramvaie noi, care vor circula în municipiul Arad, s-au înscris două firme: Pojazdy Szynowe PESA din Polonia și SC Astra Vagoane Călători SA din Arad.

Comisia de evaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziție de tramvaie noi în municipiul Arad a transmis, în data de 18 iulie 2013, către cele două firme participante la licitație scrisorile de invitație la ședința de clarificări, programată pentru data de 13 august 2013.

De asemenea, au fost transmise și listele cuprinzând aspectele din cadrul ofertelor tehnice pentru care sunt solicitate date suplimentare, documente întocmite cu sprijinul Consultantului extern, consorțiul IC Consulenten Ziviltechniker GmbH – Technoma Consulting/Marketing GmbH (Austria) și aprobate de departamentul de achiziții al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Procedura de achiziție a șase tramvaie noi în municipiul Aradse desfășoară în conformitate cu Politicile și Regulile BERD privind achizițiile și cuprinde două etape: depunerea ofertelor tehnice inițiale și depunerea ofertelor tehnice finale (îmbunătățite), însoțite de ofertele financiare.

Ofertele tehnice inițiale au fost deschise în data de 1 iulie, urmând ca după ședința de clarificări, programată pentru data de 13 august, să fie întocmit, aprobat de către BERD și transmis ofertanților un Memorandum care va cuprinde toate rectificările solicitate de Beneficiar în urma evaluării ofertelor din prima etapă.

În cadrul celei de-a doua etape, companiile vor fi invitate să depună oferte tehnice îmbunătățite, cu respectarea tuturor cerințelor incluse în Memorandum, precum și ofertele financiare.

http://www.actualitati-arad.ro/astra-vagoane-vs-pesa-polonia-pentru-tramvaiele-din-arad/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 14 Sep 2013 14:00:28    Titlul subiectului: 167085

"Pe surse" exista noutati privitoare la rezultatul acestei licitatii?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2014 16:40:30    Titlul subiectului: 2014-06-09 173357

http://www.aradon.ro/s-a-batut-palma-pentru-imperio/1426469

"S-a batut palma pentru Imperio!

9 iunie 2014
Scris de Simona Butaru - Primăria va cumpăra șase tramvaie Imperio de la Astra Vagoane Călători, care a câștigat licitația organizată de instituție.

ARAD. Compania arădeană Astra Vagoane Călători a fost desemnată câștigătoare a licitației organizată de Primăria Arad, care va cumpăra, în urma semnării contractului, șase tramvaie noi. Contractul va fi semnat în cursul acestei săptămâni. Cât vor costa cele șase tramvaie? Prețul garniturilor era estimat inițial la 9,4 milioane de euro. Valoarea contractului va fi dată publicității săptămâna aceasta, la momentul semnării documentelor.

Primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă, a declarat corespondentului Mediafax că licitația pentru achiziția a șase tramvaie noi a fost finalizată, iar câștigătoare este compania Astra Vagoane Călători Arad, care a oferit condiții mai bune decât compania poloneză concurentă, Pojazdy Szynowe PESA.

A durat un an

Licitația pentru achiziția a șase tramvaie noi a fost lansată de Primăria Arad în urmă cu un an, iar la vremea respectivă primarul Falcă anunța că valoarea celor șase garnituri va fi de cel mult 9,4 milioane de euro, sumă obținută în urma unui acord de împrumut semnat cu BERD.

Ofertele au fost deschise în 1 iulie 2013. Procedurile de evaluare a ofertelor tehnice și a ofertelor financiare au durat, însă, mult mai mult decât se estima. Asta, deoarece în diferite etape ale licitației au avut loc mai multe întâlniri cu ofertanții, pentru clarificări de ordin tehnic. În plus, rapoartele care au fost redactate pe parcursul licitației au trebuit avizate și de către finanțator, respectiv de către departamentul de achiziții al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). (...)

Consum redus

La achiziția de tramvaie, unul dintre criteriile principale prevăzute în caietul de sarcini pentru alegerea furnizorului a fost consumul redus de energie electrică."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 13 Iun 2014 13:12:59    Titlul subiectului: 173393

Aradul va avea într-o luna tramvaie noi!
A fost semnat contractul între Astra Vagoane Călători și Primărie

La Sala Ferdinand a Primăriei Arad s-a semnat contractul de furnizare de tramvaie noi pentru municipiul Arad. Câștigătorul licitației este Astra Vagoane Călători, care va furniza un număr de șase tramvaie moderne, Imperio. Este vorba de primul tramvai românesc nou care va circula în România.

"Ziua de astăzi este extrem de importantă pentru noi. Am cumpărat cea mai bună licență de tramvai, de la Siemens. Începând de astăzi noi ne vom putea prezenta produsul în toate licitațiile și vom reuși să demonstrăm că este un produs de top, cu cea mai bună performanță. Vă promit că peste puțin timp vom ieși cu primul tramvai în oraș și veți putea constata dacă ceea am realizat este ceea ce am promis. La Arad am și avansat un preț special, pentru că este orașul unde noi realizăm acest tramvai" - a declarat Valer Blidar, președintele grupului de firme Astra.

Tramvaiul Imperio care va circula la Arad va avea 27 de metri lungime și poate rula cu 70 km pe oră. Are capacitatea de transport de 200 de persoane, din care 40 locuri pe scaune. De asemenea, are cel mai mic consum de energie din lume și costuri mici de mentenanță, a precizat Mihai Chepețan, director tehnic la Astra.

Imperio este primul tramvai românesc vândut unei municipalități românești. "Parcul de tramvaie românesc este unul vechi, care nu corespunde normelor europene și trebuie reînnoit. Vreau să transmit un cuvânt de bine celor care și înțeles că în tara asta trebuie sa facem lucrurile sa meargă bine, trebuie să sprijinim industria din România" - Gheorghe Sîrbu, director general Astra Vagoane Călători.
Mariana Birău, directoarea Companiei de transport public s-a declarat mândră că CTP va putea folosi tramvaiele arădene: "Am vrea mai multe, doar cu șase nu vom face față" a precizat Mariana Birau.

La rândul său, primarul Gheorghe Falcă a subliniat că după zece ani de mandat primăria pe care o conduce a realizat principalele sale obiective. "Sper ca Aradul să devină și exportator de tramvaie. Am ajuns să exportăm de patru ori mai mult decât înainte de 1989. Astra Vagoane Călători este prezentă în Brazilia, prin vagoanele de tren pe care le-a exportat acolo. Suntem pe locul patru la numărul de mașini deținute de populație la mia de locuitori, și asta spune multe despre nivelul de viață la Arad. Proiectele pe care le-am inițiat se văd și au efect. Am investit în peste 25 km de rețea dublă de tramvai. Încheiem acum un ciclu început în 2006, de modernizare a rețelei de tramvai. Ne propunem, de ce nu, ca pe bani europeni să continuăm achiziționarea de tramvaie, pentru că legislația europeană permite asta. Lucrurile grele nu se obțin ușor, și cred că noi am demonstrat că ne interesează foarte mult politica pentru oameni", a declarat Gheorghe Falcă.

Valoarea contractului este de 6,5 milioane de euro plus TVA. Primul tramvai va fi furnizat în 33 de săptămâni de la semnarea contractului, iar următoarele în 44 de săptămâni. Fabrica de tramvaie de la Arad are o capacitate de producție de cinci tramvaie lunar.

Nu a fost încă stabilită culoarea tramvaielor, dar culorile Aradului sunt galben și albastru, a precizat primarul.

http://www.vestic.ro/articol_38172/a-fost-semnat-contractul-intre-astra-vagoane-calatori-i-primarie.html


Intrebarea mea e legata de cele doua vagoane prototip pe care Astra le tine in curte cand nu le expun pe la diferite expozitii. Cel rosu, prezentat acum trei ani, a circulat destul de mult prin Arad, in teste. Intrebarea mea e daca nu ar putea fi facut cadou CTP-ului (ca sa fie 7) sau daca vagonul respectiv nu va intra din start in cele 6 (fabrica are capacitatea de 5 vagoane pe luna plus prototipul).

Intr-adevar cu doar 6 vagoane nu se face mare lucru. Aceste 6 sunt luate prin imprumut, deci urmatorul tip de finantare ar putea sa fie doar cel din fonduri europene. Vagoanele vor fi folosite cred exclusiv pe linia 3, aceasta avand traseul reabilitat in proportie de 80%, doar capetele Fat Frumos si Gara Aradul Nou avand niste probleme insa CTP a facut mai reparat din surse proprii pe acolo ca sa nu fie probleme. Sa vedem daca le vor scoate si in weekend, pentru ca atunci vagoanele de 3 circula alternativ si pe 7.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 26 Iun 2014 14:08:05    Titlul subiectului: 173602

http://www.westtv.ro/articolul/16570-Aradenii-pot-alege-culoarea-noilor-tramvaie.html

Nu pot copia textul. In video se spune ca propunerile se pot trimite si la mailul office@westtv.ro.

Eu cred ca s-ar putea alege combinatii de culori mai deschise. Si rosu si verdele mi se par prea inchise. Dintre ele as prefera rosul, dar cred ca cel mai bine ar arata si cu un fel de model cum s-a facut, de exemplu, pe gt6 138.

http://www.flickr.com/photos/58977065@N06/10114937266/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 27 Iun 2014 16:03:44    Titlul subiectului: 173623

Cred ca ati putea schimba numele acestui topic in "tramvaiele Imperio". Smile

Altfel mi-au spus azi 2 persoane ca au vazut vagonul verde in circulatie, cu calatori, pe linia 1. Cred ca era in jurul orei 12. Banuiesc ca a fost o tura de proba (nu cred sa fi circulat mai mult) atat pentru vagon cat si pentru vatmani. Probabil ca acest vagon va mai iesi si zilele urmatoare cu vatmanii care urmeaza sa preia vagoanele destinate special Aradului. Deci cine are noroc...are si se poate plimba cu Imperio in avanpremiera - ca sa zic asa. (eu am prins un drum cu cel rosu chiar la prezentarea din 2011, de la Primarie la Podgoria).

In actualul program de circulatie, linia 1 are doar cateva curse de legatura facute de vagoane care intra sau ies din depou. Banuiesc ca plimbarea cu Imperio verde este gratis pentru ca vagonul nu cred ca a fost donat CTP-ului ci iese la strada in baza unei conventii intre Astra si CTP (Primarie).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 27 Iun 2014 18:02:10    Titlul subiectului: 173625

Este vorba despre: http://www.economica.net/tramvaiul-romanesc-facut-cu-nemtii-circula-deja-intr-un-oras-din-tara-video_82754.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 27 Iun 2014 20:04:59    Titlul subiectului: 173626

Posibil, una dintre "surse" imi spunea ca circula pe linia 1 si lua calatori din statii in regim normal. In cele doua filmulete calatorii sunt "actori neprofesionisti", am recunoscut vreo doua persoane. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 27 Iun 2014 20:23:26    Titlul subiectului: 173627

Municipalitatea aradeana a facut macar un concurs de idei (desigur, la care sa participe profesionisti) pentru a stabili o schema de vopsire pentru vehiculele CTP, care sa inceapa sa fie aplicata incepand cu cele sase tramvaie noi? Sau e suficient ca le vopseste Blidar in verde, ca doar ideea e sa aiba boborul un "flavour" stil Oradea?

Cu toata dragostea - vorba cuiva - dar eu imi mentin opinia ca aceasta achizitie e una fara cap si fara coada, facuta pur electoral. Daca as vedea-o inclusa intr-o strategie coerenta, care sa cuprinda niste etape pe termen scurt, mediu si lung (presupunand o multime de lucruri care sa contribuie la buna exploatare a acestor tramvaie, astfel incat achizitia sa-si atinga scopul si sa nu devina doar o alta gaura neagra care toaca bani, ducand si la decredibilizarea notiunii de tramvai, care nu va functiona asa cum este ea gandita pentru a fi eficienta), m-as bucura pentru voi, insa stiind foarte bine cum stau de fapt lucrurile, sincer, imi pare rau de pe acum pentru soarta celor sase tramvaie...

Trebuie sa intelegeti cu totii ca tramvaiele noi nu sunt lumina venita din Ceruri, ci sunt doar niste obiecte, la fel ca si cele actuale, care necesita conditii pentru a functiona si care, atunci cand acestea nu exista, se strica la fel cum se strica si tramvaiele "vechi", cu singura deosebire ca repararea lor dupa ce le expira garantia devine un cosmar pentru CTP/municipalitate. Deci, dincolo de euforia momentului, e nevoie de multa intelepciune pentru a vedea lucrurile limpede si a actiona in consecinta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 27 Iun 2014 23:48:01    Titlul subiectului: 173633

In declaratiile despre imprumutul BERD, de unde vin banii pentru aceste tramvaie, se spunea si despre modernizarea depoului UTA. Mai nou nu am mai auzit declaratii pe aceasta tema insa Valer Blidar spunea ca vinde cele 6 vagoane Aradului la un pret apropiat de cel de productie, asa ca probabil va asigura cumva service-ul si dupa expirarea garantiei. Este, practic, un fel de serviciu contra serviciu caruia nu i-as face prea multe procese de constiinta. Aradul se alege cu tramvaie noi si cu o fabrica de tramvaie care are potentialul de a functiona mai departe pe piata cu toate beneficiie colaterale: locuri de munca, taxe etc. Din punctul asta de vedere eu salut aceasta achizitie.

Din pacate in ecuatie gasim si oameni politici precum primarul Falca, cel care a stiut cum sa puna problema astfel incat Valer Blidar sa aiba impresia ca el, primarul, este elementul care il ajuta sa-si puna pe picioare fabrica de tramvaie. De aici decurg chestii precum atitudinea favorabila a trustului de presa al Astrei fata de primar si PDL. Asta de parca daca avea chef, Falca putea de unul singur sa aduca tramvaie de unde vroia el, doar ca sa-si demonstreze forta. Acest aspect este din punctul meu de vedere umbra in cazul achizitiei de tramvaie.

Mai departe e clar ca cele 6 vagoane sunt picaturi in ocean pentru necesarul de vagoane pe care il are CTP. Cred ca am mai calculat pe acest forum cam cate vagoane ies zilnic mai ales ca la noi in general vagoanele nu sunt folosite pe doua schimburi, avand aproape toate vatmani titulari. Exista exceptii in cazul unor vagoane GT 6 (108, 133 cel mai des) si mai ales GT 8 (1853, 1859, 1860, 1863, 1865 si altele cand cum) care fac si doua schimburi pe zi. Insa multe din aceste vagoane sufera vizibil, caroserie sau mecanic, si e clar ca nu o mai duc mult fara o modernizare serioasa. Din punctul meu de vedere, parcul de vagoane tatra este intr-o stare evident mai buna decat cel de Duwag-uri, vorbind strict de vagoanele de la depoul UTA (desi de obicei de tatre se vorbeste ca vor fi inlocuite de imperio, argumentul fiind diferenta consumului de energie). Deci un plan trebuie sa existe pentru modernizarea unui procent mai mare din parc si daca nu vor fi vagoane noi, atunci sper ca dupa ce trece "isteria" cu vagoanele Imperio sa mai fie aduse SH-uri de pe undeva. Si la Oradea dupa ce au cumparat cele 10 siemensuri iata ca au mai adus vreo doua randuri de tatre si forumistii de acolo vorbesc mai mult despre ele decat despre vagoanele noi.

In Arad s-a investit mult in modernizarea caii de rulare si proiecte inca mai sunt, asa ca tramvaiul nu va disparea. Acum insa trebuie sa vina vagoanele Imperio si apoi sa treaca putin timp pana cand va fi ok din punct de vedere politic pentru primar sa iasa cu textul: "am cumparat vagoane noi, insa mai multe vagoane trebuie inlocuite si pentru noi nu este posibil financiar sa cumparam atatea tramvaie noi, asa ca deocamdata mai aducem vagoane din Germania care sunt intr-o stare foarte buna sau incepem proiectul de modernizare". Daca iese experimentul cu vagoanele de la Timisoara, nu vad de ce nu ar merge si cu vagoanele de la Arad.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 28 Iun 2014 03:18:50    Titlul subiectului: 173634

Pe Blidar il intereseaza sa aiba in exploatare niste tramvaie ca sa sparga gheata, ca asta e marea lui durere in prezent la licitatiile adevarate, cu mize mari (peste tot si-a luat-o grav in freza pe motivul asta). Daca o sparge si incepe sa vanda, fix undeva il va durea de problemele post-garantie ale CTP si de alte chestiuni. Faptul ca a scazut pretul dincolo de o limita pentru cele 6 tramvaie dorite de Arad e un compromis minor pe care a trebuit intr-un final sa-l faca (desi ar fi putut sa faca de la inceput alte compromisuri - ce ar fi parut marisoare la prima vedere, dar care ar fi fost mici gandind cu bataie lunga - mult mai elegante daca intelegea la timp niste lucruri) pentru beneficii mult mai mari, la care acum viseaza in urma acestei miscari. Daca in loc sa fataie tramvaiele alea doua prin oras (sa nu mai zic si de cel din Bucuresti) doar pentru omologare si pentru alte teste interne, fara calatori, le-ar fi lasat CTP-ului sa le frece pe trasee in conditii normale (ma rog, din perspectiva romaneasca) de operare (care l-ar fi ajutat sa descopere si sa remedieze si bolile copilariei in timp util, pentru a nu avea dureri de cap mai tarziu), e foarte posibil ca acum sa fi discutat in cu totul alti termeni. Din pacate pentru el (si sper din tot sufletul ca nu si pentru voi, ca sa nu va strice bucuria de acum vreo eventuala poveste nasoala despre care am discuta la cateva luni dupa livrarea vagoanelor) a inteles mult prea tarziu ca zgarcenia exagerata nu-i face nici un fel de bine. In toata afacerea asta povestile lacrimogene cu mandria locala sunt doar... povesti. O fi iubind el Blidar in vreun fel si Aradul, dar intai de toate isi iubeste buzunarul. Pe care nu i-l va umple niciodata Aradul...

In fine, eu astept sa treaca euforia si sa vedem ce va fi mai departe. Deocamdata nu exista in Romania decat reteta insuccesului (cat se poate de previzibil, date fiind lipsurile de tot felul dincolo de sina reabilitata) unor astfel de investitii facute anapoda (Oradea si Cluj, desigur). Multi cred ca daca au linie buna au rezolvat cazul. Viata le arata, insa, ca un sistem modern de transport cu tramvaiul e eficient doar daca functioneaza asa cum a fost gandit in lumea civilizata, cu toate rotitele (foarte multe, inclusiv umane) mecanismului bine unse si sincronizate. Altfel, tramvaiul nu e decat o uriasa pacoste si se ajunge in situatia de a aparea intrebari de genul "cum mama naibii are tramvaiul atata succes in Vest, ca la noi numai belele ne-a adus?!". Decredibilizare, adica. Din prostie, din lipsa capacitatii de a vedea lucrurile limpede din toate perspectivele...

Pana la urma, verzi-default fi-vor, sau exista si ceva mandrie locala? Putina presiune media n-ar strica...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 28 Iun 2014 12:01:59    Titlul subiectului: 173635

http://www.westtv.ro/articolul/16570-Aradenii-pot-alege-culoarea-noilor-tramvaie.html

Am dat linkul asta si mai jos. Se asteapta parerile aradenilor pana pe 5 iulie, insa va dati seama ca nu se va putea baza niciodata o decizie pe un astfel de feedback neprofesionist (varianta profesionista era comandarea unui sondaj de opinie). Parerea mea este ca tramvaiele vor fi o combinatie intre galben si albastru, culorile orasului dar printr-un context fericit pentru primar si ale PNL-ului catre care se pare ca migreaza pedelistii. Nu vreau sa va obosesc cu argumentul politic, dar credeti-ma ca la Arad chiar conteaza.

Mie mi-ar placea mai mult schema folosita de italienii aia pe GT6 138, pe locul doi fiind varianta rosie ca primul vagon prototip. Sau de ce nu, fiecare vagon de alta culoare ca sa fie mai...individualizate. La tramvaiele vechi, CTP-ul foloseste mai nou rosu plus gri/alb/negru. Vagoanele tatra sunt cand sunt revopsite se adopta schema originala, iar vagoanele GT4 sunt facute rosii cu negru pe la geamuri mai nou (03, 011 sau ultimul 09).

Despre forjarea vagoanelor deja existente prin Arad nu stiu ce sa zic. Probabil ca acum vor fi scoase mai des, inclusiv in regim de calatori, pentru a face si instructajul vatmanilor. Si eu ma intreb ce se va alege cu cele doua prototipuri peste cativa ani si daca nu ar fi logic sa intre in circulatie la Arad decat sa stea in hala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 28 Iun 2014 12:23:28    Titlul subiectului: 173636

Total neprofesionist realizat acest sondaj, care ar fi trebuit initiat de PMA si CTP, nicidecum de Astra, si ar fi trebuit sa se faca exclusiv pe site-ul PMA sau CTP si la punctele de vanzare ale CTP, cu niste prezentari adecvate. Romanie, Romanie, e atat de simplu sa faci macar lucrurile simple cum trebuie, dar tu nu vrei si pace...

Chiar sunt curios cine a realizat aceste propuneri - o firma specializata sau compartimentul de proiectare de la Astra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alexioanpopa



Data înscrierii: 08/Ian/2012
Ultima vizita: 06/Aug/2020
Mesaje: 188
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 30 Iun 2014 08:14:39    Titlul subiectului: 173662

Cred că sondajul a fost făcut de o firmă specializată deoarece eu cred că în general, fabrica nu alege schema de culori, ci cel care comandă.
Chiar și așa, am o oarecare bănuială că sondajul a fost făcut la "mișto".
Oricum, sunt bucuros că se produce un model românesc ex-Bucur LF pentru un oraș românesc, păcat că nu într-un oraș fără fabrică de tramvaie... Neutral Sad Smile

_________________
ALEX
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 30 Iun 2014 21:01:22    Titlul subiectului: 173668

Nu e facut niciun sondaj profesionist, sincer nu vad nicio primarie din tara sa plateasca bani pentru ca populatia sa spuna ce culoare sa aiba tramvaiul. Eu as paria pe o combinatie de galben cu albastru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Iun 2014 21:16:58    Titlul subiectului: 173669

Primaria nu face sondaje pentru a vedea ce transai propune populatia, ci plateste o firma specializata care face cateva propuneri ce tin cont de o suma de aspecte. Abia acele propuneri (sa zicem in jur de 3) sunt prezentate populatiei, careia i se solicita sa aleaga. La sfarsit, oricare ar fi alegerea, aceasta nu este o trasnaie, ci reprezinta ceva care are legatura cu orasul (sau n-are, dar macar tot setul de propuneri merge pe o linie comuna).

Dar asta e in tari civilizate. La Romanica marketingu' lu' Blidar arata la tembelizor cartoane numerotate cu pixu'... Basca, oamenii astia nu se mai sfiesc sa arate pe fata cum se fac blaturile...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 29 Oct 2014 21:41:46    Titlul subiectului: 175358

http://www.aradon.ro/doua-tramvaie-imperio-in-probe-de-joi/1472578

Doua tramvaie Imperio, in probe, de joi!

Tramvaiul Imperio va rula, de joi, oficial, pe șinele din municipiu. Joi este programată, înainte de termenul care era stabilit oficial, de 33 de săptămâni de la semnarea contractului de achiziție, predarea primelor două tramvaie nou-nouțe.

Primăria Arad și Astra Vagoane Călători au semnat, în iunie, contractul prin care firma arădeană se obligă să-i furnizeze instituției publice un număr de șase tramvaie Imperio, la prețul de 8,3 milioane de lei.

Predarea se va face între reprezentanții societății producătoare și Compania de Transport Public Arad. Potrivit informațiilor furnizate de primarul Gheorghe Falcă, timp de câteva săptămâni, tramvaiele Imperio vor rula „în probe”, ceea ce înseamnă că nu vor intra direct în programul obișnuit de zi cu zi al CTP. Totuși, estimează primarul, în preajma sărbătorilor de iarnă arădenii vor avea, cu siguranță, primele două tramvaie noi introduse în programul oficial de circulație. Celelalte tramvaie au termen de livrare 48 de săptămâni.


De ce formalitati ar mai fi nevoie pentru ca tramvaiele sa intre in paine? Rodajul minim cam cati kilometri ar fi?
P.S. Tramvaiele vor fi verzi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2022
Mesaje: 149

MesajTrimis: Joi 30 Oct 2014 14:49:55    Titlul subiectului: 175360

Radule, mi se pare mie sau esti un pic prea deranjat de aceasta achiztie?
Bun, am inteles ca romanii sunt cum sunt si civilizatia este deficitara, ca tramvaiele necesita mentenanta corespunzatoare, ca trebuia tinut cont de parerea cetateanului in alegerea schemei de culori insa stau si ma gandesc daca mai gaseai atatea "hibe" in conditiile ipotetice in care Aradul si-ar fi reconditionat tramvaiele (intr-un numar mai mic sau mai mare) existente din parc la Electroputere VFU Pascani?

Pana una alta eu ca aradean ma bucur ca in Astra produce tramvaie pentru Arad, ca pretul de achizitie a fost unul bun si sper ca aceasta achiztie sa fie un prim pas pentru dezvoltarea transportului in comun din Arad.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 30 Oct 2014 15:24:05    Titlul subiectului: 175361

E o zi frumoasa astazi la Arad (ma rog, umbrita de un accident mortal in care a fost implicat un tramvai), Primaria te-a chemat sa-ti arate doua tramvaie noi si sa faca si putina politica cu ocazia asta (v. discursul edilului sef), iar tu, in loc sa te bucuri, n-ai gasit altceva mai bun de facut decat sa ma ataci pe mine. Eu ce am avut de spus pe tema tramvaielor noi in Romania am tot spus si aici, si la Cluj, si la Timisoara (pe un alt forum), sunt idei logice, de bun simt, bazate si pe experienta proprie acumulata in ultimii 8 ani, cine vrea le ia in considerare, le analizeaza, trage concluzii si actioneaza in consecinta, cine nu, isi pune ochelari de cal si merge neperturbat inainte. Am impiedicat cu ceva derularea investitiei (evident, nici n-as avea cum!)? Te-am impiedicat sa te bucuri? Nu. Nu-ti place sau nu-ti convine ce am scris, ignora si gata, dar macar nu sari sa ataci gratuit cu prostii precum cea cu EP VFU Pascani. Apropos, modernizare de tramvaie face acum si Astra. Deci... A, si inca ceva. Probabil ca si la Iasi se va merge cu ochelari de cal si cu interes poitic si se vor achizitiona tramvaie noi in aceeasi maniera. Voi spune si atunci exact aceleasi lucruri. Pentru ca imi plac lucrurile facute cu cap. Si mi-e indiferent cine modernizeaza tramvaiele, cata vreme produsul rezultat este fiabil si conditiile de garantie si post-garantie sunt avantajoase (costuri, timpi de imobilizare).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 30 Oct 2014 15:33:46    Titlul subiectului: 175362

Primele imagini de astazi, cu cele doua tramvaie Imperio Eco facand o cursa festiva intre depoul UTA si Aradu Nou, inaintea predarii lor oficiale catre municipalitate.

Primul vagon este nou, prezentandu-se pentru prima data astazi aradenilor si tuturor celor care au participat la festivitate, iar cel cu dungi albe este deja cunoscut dupa iesirile anterioare prin oras.



IMG_0340.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.7 kb
 Vizualizat:  de 22399 ori

IMG_0340.JPG



IMG_0341.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107 kb
 Vizualizat:  de 22399 ori

IMG_0341.JPG



IMG_0342.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.98 kb
 Vizualizat:  de 22399 ori

IMG_0342.JPG



IMG_0343.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.25 kb
 Vizualizat:  de 22399 ori

IMG_0343.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 30 Oct 2014 17:29:07    Titlul subiectului: 175365

Video:

https://www.youtube.com/watch?v=8sTkBQeE7YY

https://www.youtube.com/watch?v=9Pwt7-CjCrw
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 31 Oct 2014 13:22:38    Titlul subiectului: 175372

Pentru a circula sambata si duminica pe linia 3, cei de la CTP vor trebui sa refaca putin graficele pentru ca la ambele schimburi turele sunt combinate: 3 cu 7, sau chiar cu 18b sau 11. Nu inteleg de ce nu sunt in stare cei de la CTP sau primaria sa refaca macazul de la iesirea din depoul UTA unde liniile se bifurca spre Fat Frumos sau Podgoria. Acolo e cel mai periculos punct pentru toate tramvaiele.

Altfel, chiar mi se pare ca arata bine tramvaiele langa verdele copacilor de pe Bulevardul Revolutiei. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community