|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 11 Apr 2014 21:07:09 Titlul subiectului: Achizitie 40 autobuze noi |
172311 |
|
Zilele acestea am citit un articol in ziarul "Jurnalul Municipal" cu privire la achizia celor 40 de autobuze noi in acest an. Va voi face un scurt rezumat al acestui articol:
Cerinte obligatorii pentru autobuze:
- EURO 6
- garantie de minim 3 ani si durata de functionare de minim 15 ani
- aer conditionat
- camere video
- podea joasa si rampa speciala de acces
- loc special pentru fotoliu rulant
- usi duble cu sistem de protectie la inchidere
- lungimea minima de 18,5 metri
- latimea minima de 5 metri
- sistem electronic de afisaj
- soft pentru numararea calatorilor
- sistem electronic de transmisie a datelor catre dispecerat
- validatoare duale (validarea biletelor de hartie si permiselor electronice de transport)
Intr-un autobuz incap aproximativ 150 de persoane, valoarea estimata a unui autobuz este de 280.000 euro.
Momentan documentatia se afla la ANRMAP pentru validare, urmand ca mai apoi sa fie publicata pe portalul electronic de licitatii publice (SEAP). Abia in a 2-a jumatate a anului se va putea circula cu aceste autobuze. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2014 23:54:36 Titlul subiectului: |
172327 |
|
În articol par să fie niște greșeli:
Citat: | lungimea minima de 18,5 metri |
Probabil maximă
Citat: | latimea minima de 5 metri |
5 metri (mai exact, 5,3) e raza interioară a coroanei circulare în care trebuie să poată întoarce orice vehicul; raza exterioară e de 12,5m
Nu consider că e o soluție potrivită pentru zonele cu climă temperat-continentală moderată, dar, dacă setările sunt făcute în așa fel încât diferența interior-exterior să nu depășească 7 grade, atunci "mai merge".
Sper să fie dotate cu emițător iar stocarea să se facă și pe un server fix, înafara DVR-ului |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 13 Apr 2014 09:18:54 Titlul subiectului: |
172337 |
|
OAB a scris: |
Nu consider că e o soluție potrivită pentru zonele cu climă temperat-continentală moderată, dar, dacă setările sunt făcute în așa fel încât diferența interior-exterior să nu depășească 7 grade, atunci "mai merge".
|
La troleibuzele Irisbus Citelis si tramvaiele Pesa, aerul conditionat poate fi setat la orice temperatura, exact ca si la masini. Se seteaza o anumita temperatura, iar in caz ca este mai cald in vehicul decat aceasta temperatura porneste aerul conditionat care functioneaza pana cand se atinge temperatura si apoi se opreste. Si porneste din nou cand creste din nou temperatura. Nu functioneaza continu. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
neobluenet
Data înscrierii: 20/Iul/2011 Ultima vizita: 09/Iun/2023 Mesaje: 36 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 13 Apr 2014 14:49:46 Titlul subiectului: |
172348 |
|
@OAB: Daca tie iti place sa mergi in caldura si sa transpiri, nu vorbi in numele tuturor. Mie cel putin nu imi face placere ca la ora 4-5, cand inca e cald, sa intru intr-un autobuz in care e si mai cald ca afara. Ca sa nu vorbesc de orele pranzului. Dupa acelasi rationament putem spune ca nu trebuie incalzire in autobuz, ca doar nu e multa vreme iarna. |
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 13 Apr 2014 15:59:04 Titlul subiectului: |
172349 |
|
Vara se simte de la o poștă diferența între Citelis-uri și restul vechiculelor fără aer condiționat. În bine, zic eu.
La tramvaiele Pesa cred că s-a exagerat puțin totuși, am prins o dată când îți era de-a dreptul frig înăuntru dacă nimereai chiar sub spațiul de unde venea aerul rece. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 14 Apr 2014 00:27:40 Titlul subiectului: |
172355 |
|
Citat: | Daca tie iti place sa mergi in caldura si sa transpiri, nu vorbi in numele tuturor |
Evident că nu îmi face plăcare să transpir și nu am avut intenția să vorbesc în numele tuturor, pur și simplu că nu îmi stă în fire. Legat de AC:
-există riscul așa-numitului "șoc termic"; dacă afară sunt 33-35 de grade (mai ales la soare), organismul transpiră; vine Citelisul / Pesa, te sui în el și deși temperatura e una cât se poate de normală (20-22 grade) o percepi ca pe una scăzută; dacă mai ai și nenorocul să ajungi sub una din prizele de aer, te poți alege și cu probleme ale aparatului respirator sau, în cel mai bun caz, cu dureri de cap. Nu mie îmi aparține ideea reglării AC-ului la o diferență de maxim 7 grade față de exterior când temperatura se apropie de 30 de grade; e o recomandare a medicilor; și, la unele din Citelisuri, s-a și reglat AC-ul încât să nu mai fie diferența așa mare, dar nu la toate
-oare cât de des se curăță instalația de praful care se depune?
Mai țineți minte că Rocar de Simon-ul avea un fel de ventilatoare care trăgeau aerul din interior și, astfel, prin geamurile deschise / prin priza de aer de pe capotă intra aer proaspăt de afară? De ce s-a renunțat la acest sistem? |
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Lun 14 Apr 2014 10:53:59 Titlul subiectului: |
172358 |
|
Citat: | există riscul așa-numitului "șoc termic"; dacă afară sunt 33-35 de grade (mai ales la soare) |
In principiu, functia aparatelor de aer conditionat nu este de a genera conditii climatice alpine in interiorul autovehiculelor, ci de a preveni supraincalzirea spatiului interior a vehiculului respectiv. Daca nu este AC, atunci daca afara sunt 33-35 °C, structura metalica, suprafetele de culoare inchisa, barele, scaunele, etc se incalzesc peste temperatura aerului de afara, si cu suprafetele mari de sticla apare un oarecare efect de sera, care creaza un sever disconfort termic intr-un autobuz deja si in cazul in care afara sunt doar 25°C. Si cred ca stim cu totii cum este sa calatoresti vara in astfel de conditii. In locuri civilizate se dau doua temperaturi de referinta. Cam peste 22°C se porneste doar sistemul de ventilatie, iar peste 26°C se porneste aerul conditionat, si se ia in considerare acest efect de soc termic (daca la RATUC nu se face asa, se poate face o sesizare). Pe de alta parte, de obicei problema nu este cu praful, ci cu diferitele specii de ciuperci carora le place sa traiasca in aceste aparate in zonele cu condens. De regula acestea trebuie curatate o data pe an in cazul oricaror aparate AC. Deci e mult mai bine cu, decat fara. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 23 Apr 2014 21:34:31 Titlul subiectului: |
172566 |
|
Astazi odata cu inaugurarea noilor trasee metropolitane spre Apahida, directorul CTP Liviu Neag a declarat ca licitatia pentru cele 40 de autobuze articulate noi va avea loc in 21 Mai. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 22 Mai 2014 18:59:34 Titlul subiectului: |
173002 |
|
http://www.stiridecluj.ro/economic/mercedes-sau-solaris-vor-vinde-50-de-autobuze-la-cluj-sunt-singurele-firme-inscrise-la-licitatia-de-11-5-milioane-de-euro
Firmele Mercedes și Solaris au depus oferte la licitația pentru achiziția a 50 de autobuze noi în Cluj-Napoca.
Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, a declarat că ambele firme sunt serioase, având la bază tehnologie germană.
”Mercedes este o firmă cu renume, iar polonezii de la Solaris folosesc tehnologie germană. Autobuzul Solaris este produs la Poznan, în Polonia, și cred că este o fabrică cu capital german.
Aceste autobuze sunt produse cu semifabrcate importate din Germania. Așadar, este o tehnologie germană, asamblată la Poznan, la granița dintre Polonia și Germania”, a spus Liviu Neag.
Oferele au fost deschise, iar acum comisia de licitație va analiza care sunt cele mai bune prețuri.
Primarul Emil Boc a anunțat în 5 martie 2014 că municipalitatea va lansa licitația pentru cumpărarea celor 40 de autobuze noi, conform proiectului avizat de Consiliul Local.
Investiția va fi de 11,5 milioane de euro.
”Am validat caietul de sarcini pentru cumpărarea de autobuze. De azi vom demara procedurile legale pentru cumpărarea celor 40 de autobuze, pe care Primăria le va cumpăra pentru RATUC.
De azi o trimitem la ANRMAP pentru validare, va sta acolo 10 zile, și apoi se va face licitația. În toamnă sperăm ca primele autobuze să poată sosi în municipiu.
Dorim să cumpărăm cele mai bune autobuze existente pe piață pentru transportul din Cluj-Napoca. Sunt condiții care să ne asigure că vom avea cele mai moderne autobuze din Europa”, a declarat primarul Emil Boc.
”Vom impune, potrivit directivei europene, condiții de EURO 6. Există o directivă europeană ca în cazul achiziționării de autobuze noi trebuie să aibă standardul EURO 6. Garanția va fi de minim 3 ani, o durată de funcționare de 15 ani.
Vor fi dotate cu aer condiționat, la fel ca și cele existente, camere video, pentru a împiedica violențele din mijloacele de transport, podea joasă, rampă pentru persoane cu dizabilități, loc pentru fotoliu rulant, și o lungime cerută de 18 metri.
Sistemul de informare a călătorilor, sistem de numărare a călătorilor la uși. Autobuzele vor avea sistem de transmisie a datelor radio, sistem de urmărire prin GPS, validatoare electronice duale a cardurilor de călătorie”, a mai spus Emil Boc.
Autobuzele vor avea 150 de locuri și vor costa 280.000 de euro. ”Ne așteptăm să vină cele mai importante firme de profil din lume. Prețurile pe piață sunt de 250.000 de euro - 300.000 de euro, dar sperăm ca în urma licitației să reducem din preț”, a mai spus Emil Boc. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 22 Mai 2014 19:22:05 Titlul subiectului: |
173003 |
|
Un lucru mi se pare interesant, ca Mercedes a ofertat la aceasta licitatie cu modelul CapaCity. De obicei Mercedes se prezinta la licitatii fie cu modelul Citaro (care circula in multe metropole europene) fie cu modelul Conecto ( care circula in Timisoara). _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 28/Apr/2020 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 03 Iun 2014 17:18:04 Titlul subiectului: |
173231 |
|
Pai e modelul Citaro Long practic, ceea ce e un lucru bun. |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 13 Iun 2014 15:35:01 Titlul subiectului: |
173394 |
|
http://www.citynews.ro/eveniment/mercedes-benz-rateaza-licitatia-pentru-cumpararea-celor-40-de-autobuze-noi-care-vor
"Primăria Cluj-Napoca a finalizat procedura de atribuire a acordului-cadru pentru 40 autobuze articulate noi.
Firma Solaris Bus&Coach Polonia a fost declarată câștigătoarea acestei licitații, având o ofertă financiară de 49.626.600 lei fără TVA (față de valoarea estimată de 50.720.000 lei fără TVA). Firma câștigătoare a acumulat 100 de puncte conform punctajului întocmit pe baza criteriilor de atribuire. S-a avut în vedere perioada de garanție (în acest caz 3 ani/180.000 km), consumul de combustibil (l/100 km) (60, 5 l/100 km), costuri cu poluanții (41969,12 euro pentru km) și valoarea raportului masă utilă/masă maxim admisă.
Pentru această licitație a mai fost interesată și Mercedes Benz Romania SRL., dar oferta acesteia a fost respinsă ca inacceptabilă din cauză că firma nu a depus documentele de calificare și propunerea tehnică în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) până la ora și data stabilită prin fișa de date a achiziției și nici nu a făcut dovada unui motiv tehnic din cauza căruia să fi fost în imposibilitatea obiectivă de depunere a acestor documente, conform HG 1660/2006. Oferta financiară a Mercedes Benz Romania SRL a fost de 50.580.000 lei fără TVA.
Licitația deschisă prin mijloace electronice pentru încheierea acordului-cadru pentru 40 autobuze articulate noi a fost publicată în data de 9 aprilie 2014 în SEAP și JOUE (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene). Deschidere ofertelor a avut loc online în 22 mai 2014.
Primăria Cluj-Napoca va finanța cele 40 autobuze din creditul CEC, iar acestea vor fi utilizate de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA." |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|