Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 28 Apr 2013 17:04:48 Titlul subiectului: |
164269 |
|
Mai exista Tatrele in depoul din Constanta sau au ajuns fier vechi?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
BadeaCartzan
Data înscrierii: 12/Iun/2010 Ultima vizita: 20/Ian/2019 Mesaje: 40 Locație: Constanta, Piata Badea Cartan
|
Trimis: Mie 22 Mai 2013 14:09:01 Titlul subiectului: |
164656 |
|
Nu. In momentul de fata, nu mai exista niciun tramvai in fostul depou. Sinele au fost scoase si in locul lor a fost turnat asfalt. Numai panoul de la intrare mai vesteste ca intri in depoul de tramvaie. Terenul ramane in proprietatea Regiei si nu stiu sa se faca ceva pe el.
_________________ Badea Cârțan-cel mândru că e român! |
|
Sus |
|
|
turbul3nce
Data înscrierii: 12/Mar/2013 Ultima vizita: 20/Mar/2014 Mesaje: 2
|
Trimis: Mar 23 Iul 2013 00:03:48 Titlul subiectului: |
165866 |
|
Cred ca si panoul va disparea.....prin urmare R.I.P. transportul public electric din Constanta
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Iun 2014 11:44:42 Titlul subiectului: |
173426 |
|
As dori sa stiu care a fost intervalul de timp in care au fost taiate KT-urile. Daca cineva stie chiar si pentru fiecare vagon in parte cand a inceput dezmembrarea si ne poate impartasi aceste date, imi scot palaria...
|
|
Sus |
|
|
Razvee
Data înscrierii: 09/Iul/2014 Ultima vizita: 11/Iul/2014 Mesaje: 4
|
Trimis: Mie 09 Iul 2014 14:58:43 Titlul subiectului: |
173787 |
|
Știe cineva, încotro duceau șinele de tramvai de pe Str. Eliberării, care se desprindeau din linia lui 102?
De asemenea, mai știu niște „șine misterioase“ de care nu am habar încotro duceau, tot din linia lui 102, cumva în zona parcului Tăbăcăriei, cam pe unde este acum un Petrom, benzinărie Shell în anii 90.
Deci, știe cineva ceva despre cele două sectoare?
|
|
Sus |
|
|
rzv
Data înscrierii: 19/Oct/2013 Ultima vizita: 07/Apr/2024 Mesaje: 9 Locație: Constanta
|
Trimis: Vin 11 Iul 2014 06:48:12 Titlul subiectului: |
173818 |
|
Sinele de pe Eliberarii duceau spre Halta Traian, aproximativ 1km, traseul avand indicativul 105. Circula numai vara ,pana in Satul de Vacanta( cap linie 100 ). Tronsonul spre Shell facea parte din traseul initial al liniei 102 si ducea pana in cartierul Faleza Nord, insa o perioada nu a fost folosit din cauza scandalului cu trepidatiile de pe strada Zorelelor, traseul fiind deviat pe linia 100 cu intoarcere la Satul de Vacanta.
|
|
Sus |
|
|
Razvee
Data înscrierii: 09/Iul/2014 Ultima vizita: 11/Iul/2014 Mesaje: 4
|
Trimis: Vin 11 Iul 2014 10:10:20 Titlul subiectului: |
173819 |
|
Mulțumesc de lămuriri.
Deci 105 circula doar vara, având cap de linie la satul de Vacanță, respectiv în Inel II, în zona Eliberării? Eu nu-mi amintesc să fi văzut tramvaiul respectiv (deși am copilărit pe Soveja, cu 102-ul aproape), probabil că nu a circulat decât în puține veri? Pe la începutul anilor 2000, îmi amintesc că erau mereu parcate mașini pe șinele de pe Eliberării, tocmai de aici și nedumerirea mea, nu știam la ce au folosit.
În privința celei de-a doua întrebări, nu mă refeream la pasajul spre Faleză Nord, ci la o bucată mai scurtă, care există și acum. Iată mai jos o imagine prelucrată după google maps, ca să fie mai clar la ce mă refer.
|
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
Trimis: Vin 11 Iul 2014 11:04:46 Titlul subiectului: |
173822 |
|
Sinele acelea, mai exact placile, sunt langa fostul trenulet? Am trecut cu trenuletul prin zona (pe cand exista) si intr-adevar, placile respective sunt de linie de tramvai (fara sina) dar asezarea lor nu ar permite trecerea tramvaiului, sunt prea apropiate iar curbele sunt in colturi. Cel mai probabil au fost folosite doar pentru a betona calea de acces respectiva.
|
|
Sus |
|
|
Razvee
Data înscrierii: 09/Iul/2014 Ultima vizita: 11/Iul/2014 Mesaje: 4
|
Trimis: Vin 11 Iul 2014 13:07:28 Titlul subiectului: |
173823 |
|
Da, se află oarecum în vecinătatea locului prin care trecea trenulețul. Deci cred că așa este, probabil nu au fost folosite vreodată. Nu m-am uitat cu atenție să văd că îmbinările nu sunt bune și sunt în colțuri, data viitoare când ajung pe acolo o să mă uit. Le-am văzut mereu din stradă și mi s-a părut fascinant să văd niște linii de tramvai intrând așa, direct, în parc și ducând aparent către niciunde. Probabil însă că asta e explicația, le-au folosit exclusiv pentru pavare.
|
|
Sus |
|
|
rzv
Data înscrierii: 19/Oct/2013 Ultima vizita: 07/Apr/2024 Mesaje: 9 Locație: Constanta
|
Trimis: Dum 13 Iul 2014 07:25:32 Titlul subiectului: |
173840 |
|
Acele sine au fost doar pentru pavaj, inainte de a se construi benzinaria, pentru o perioada a fost capul de linie al autobuzelor RATC (3, 22 etc), mutat din Tomis 3.
Iar despre linia105, aceasta a functionat o perioada de 2-3 veri. Era folosita pentru decongestionarea fluxului mare de calatori de pe 100 si 102. A circulat in anii "90.
Linia 102 deviata spre Sat Vacanta avea indicativul 102 barat, dar nu mai stiu in ce perioada.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Feb 2015 23:15:26 Titlul subiectului: |
177314 |
|
Dintr-o greseala am ajuns in zona industriala a Constantei, am luat autobuzul 101c in cealalta directie. Dar asa am ajuns is la fostul depou de tramvaie. Sinele nu mai exista, stalpii au fost scosi. Halele depoului au ramas in picioare. Am mai vazut si un tramvai utilitar si cam atat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.25 kb |
Vizualizat: |
de 28920 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.71 kb |
Vizualizat: |
de 28920 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.83 kb |
Vizualizat: |
de 28920 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.27 kb |
Vizualizat: |
de 28920 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 15 Iun 2015 09:50:26 Titlul subiectului: |
179626 |
|
Am gasit pe flickr mai multe poze infatisand tramvaiele din Constanta, poze ce mi-au trezit multe amintiri placute de pe vremea cand Constanta chiar era un municipiu civilizat, nu o simpla statiune ce tinde sa se asemene cu cele de pe insulele africane...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
457.09 kb |
Vizualizat: |
de 28522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.65 MB |
Vizualizat: |
de 28522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
949.26 kb |
Vizualizat: |
de 28522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
945.71 kb |
Vizualizat: |
de 28522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.74 MB |
Vizualizat: |
de 28522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
878.35 kb |
Vizualizat: |
de 28522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.58 MB |
Vizualizat: |
de 28522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.65 MB |
Vizualizat: |
de 28522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
248.66 kb |
Vizualizat: |
de 28522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.5 MB |
Vizualizat: |
de 28522 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 15 Iun 2015 09:52:16 Titlul subiectului: |
179627 |
|
Un alt set de poze, tot de pe flickr:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.63 MB |
Vizualizat: |
de 28521 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
958.74 kb |
Vizualizat: |
de 28521 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.54 MB |
Vizualizat: |
de 28521 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.68 MB |
Vizualizat: |
de 28521 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.74 MB |
Vizualizat: |
de 28521 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
819.8 kb |
Vizualizat: |
de 28521 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.43 MB |
Vizualizat: |
de 28521 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.55 MB |
Vizualizat: |
de 28521 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
293.13 kb |
Vizualizat: |
de 28521 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.7 MB |
Vizualizat: |
de 28521 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 15 Iun 2015 09:53:17 Titlul subiectului: |
179628 |
|
Un alt set de poze, tot de pe flickr:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.67 MB |
Vizualizat: |
de 28520 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.74 MB |
Vizualizat: |
de 28520 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.73 MB |
Vizualizat: |
de 28520 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
959.14 kb |
Vizualizat: |
de 28520 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.75 MB |
Vizualizat: |
de 28520 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
942.22 kb |
Vizualizat: |
de 28520 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.23 MB |
Vizualizat: |
de 28520 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 15 Iun 2015 10:03:00 Titlul subiectului: |
179629 |
|
Am pastrat poze pe care le-am considerat mai interesante la sfarsit.
(preluate de pe flickr).
1. Troleibuzul 575 pe linia 40.
2. - 3. Tramvaiele 108 si 175 pe linia 104, nu-mi reamintesc sa fi vazut poza cu tramvaie pe aceasta linie cu o existenta atat de efemera.
4. Portiunea din linia 101 (fosta 101 barat) din zona Fabricii Dobrogea, singura portiune din Constanta unde linia de tramvai era amaplsata langa bordura.5.
5. Linia 101 in zona podului de la Km. 4 -5.
6. Zona depoului, va vine sa credeti ca odata Constanta nu era condusa de maimute, ci de oameni cu minte?!?
7. - 8. O poza destul de importanta prin indicativul de traseu, indica linia 101 barat, traseu care in ultima perioada fusese renumerotat in 101 simplu.
anterior 101 se ducea si se intorcea din zona industriala pe acelasi traseu, ca 102.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
861.68 kb |
Vizualizat: |
de 28518 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
644.22 kb |
Vizualizat: |
de 28518 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
954.35 kb |
Vizualizat: |
de 28518 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
879.53 kb |
Vizualizat: |
de 28518 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
932.24 kb |
Vizualizat: |
de 28518 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
902.96 kb |
Vizualizat: |
de 28518 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
458.31 kb |
Vizualizat: |
de 28518 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
6.46 kb |
Vizualizat: |
de 28518 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 20 Iun 2015 20:02:29 Titlul subiectului: |
179716 |
|
Iata si aici un link al unui site cu poze cu tramvaiele din anul 1998, la care se adauga 594 pe linia 43.
[url] http://tramwaysdumonde.skynetblogs.be/constanta/ [/url]
A cincea poza in care apar 126 si 167 este facuta in capatul de linie de la Satul de vacanta?
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
c4n1b4lul
Data înscrierii: 16/Aug/2012 Ultima vizita: 01/Mai/2020 Mesaje: 36 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 17 Iul 2015 02:03:44 Titlul subiectului: |
180284 |
|
În ce an s-a desființat linia 100 ?
|
|
Sus |
|
|
Doban4
Data înscrierii: 04/Aug/2014 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti, Sector 2
|
Trimis: Vin 17 Iul 2015 07:33:47 Titlul subiectului: |
180295 |
|
In anul 2004.
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Mar 09 Aug 2016 09:13:42 Titlul subiectului: |
186099 |
|
Traim intr-o tara tare hazlie ! Credeti ca se mai astepta vreun constantean sa vada vreun tramvai la malul marii ? Si totusi, minunea s-a produs : a fost adus de la Galati un tramvai galben Tatra T4 ,ce va fi transformat in cantina sociala, urmand a fi data in exploatare pe 1 septembrie. Era interesant daca in locul unde a fost cabina vatmanului, se amenaja o cusca cu gratii si-l tineau acolo pe fostul primar cu basca rosie, care n-a iubit aceste mijloace de transport calatori si le-a exterminate ca si pe troleibuze ! Va puteti delecta, foto si video:
http://reporterntv.ro/stire/constanta-tramvai-transformat-in-cantina-sociala-zeci-de-elevi-si-studenti-vor-manca-gratis-galerie-foto
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 11 Aug 2016 14:28:39 Titlul subiectului: |
186120 |
|
Cateva date istorice despre tramvaiele din Constanta.
In noiembrie 1943, utilizând infrastructura si materialul rulant luat ca prada de razboi din orasul Odessa, se inaugureaza la Constanta o linie de tramvaie pe traseul Muzeul de Arta Populara (pescarul)- Bulevardul Tomis- Miga- Capitol- Bulevardul Mamaia- Spitalul Militar, in lungime de 4,2 km, cale simpla.
Această linie era deservită de 7 vagoane motor Pullman fabricate în anul 1913 în Belgia și modernizate în anul 1933 la Kiev. Tramvaiele, precum și linia aparțineau orașului Odessa și au fost capturate de armata română ca "pradă de război" împreună cu 7 troleibuze. Acestea din urmă au fost instalate la Craiova în 1943.
In octombrie 1944, când trupele sovietice ajung si la Constanta, aceasta linie este desfiintata, infrastructura si tramvaiele fiind duse inapoi in orasul Odessa.
Dupa foarte multi ani, si intr-un cu totul alt context istoric, tramvaiul reapare pe strazile Constantei.
In anii 1980, datorita crizei carburantilor, se ia decizia de a se introduce tramvaie si troleibuze in unele orase.
Astfel, la data de 18 august 1984, o data cu inaugurarea liniei 100 Gara- Sat Vacanta, tramvaiul reapare in Constanta. Pe atunci directorul IJTL Constanta era inginerul Teodor Voineagu.
Rand pe rand, sunt inaugurate si alte linii de tramvaie in Constanta
-101 Gara- Depou (1984)
-101-B- Gara- Fabrica de paine (1984)
-102- Depou- Faleza Nord (1986)
-103- Sat Vacanta- Depou (începutul anilor 1990)
-105- Sat Vacanta- Inel 2 (idem, capatul de la Inel 2 era situat in apropierea statiei CFR Constanta-Marfuri)
-104- Gara- Poarta 6 (21 octombrie 1996)
Astfel, in perioada sa de maxima extindere, reteaua de tramvaie din Constanta masura 22 km, cu 7 linii de tramvaie (100 Gara- Sat Vacanta, 101 Gara- Depou, 101B Gara- Fabrica de paine, 102 Depou- Faleza Nord, 103 Sat Vacanta- Depou, 104 Gara- Poarta 6, 105 Sat Vacanta- Inel 2) si 7 capete de linie (Gara, Sat Vacanta, Depou, Fabrica de paine, Faleza Nord, Poarta 6, Inel 2) si un depou.
Ca si vehicule, s-au utilizat urmatoarele tipuri de tramvaie in Constanta
-V3A (10 bucati aduse in 1984. Au fost primele tramvaie V3A cu cate 5 usi, parbriz si luneta modificate, fiind primele tramvaie de tip V3A construite de URAC pentru alte orase decat Bucuresti)
-Tatra KT4D, second-hand (15 bucati aduse in 1999 de la Berlin, atunci când primar al Constantei era Gheorghe Mihaies).
Din pacate, in perioada anilor 2004- octombrie 2008, datorita primarului Radu Mazare, intreg sistemul de tramvaie din Constanta este desfiintat.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 11 Aug 2016 14:45:06 Titlul subiectului: |
186121 |
|
Sursa- wikipedia.
In Constanta, tramvaiul a circulat (intre anii 1984- 2008) pe urmatoarele strazi si bulevarde
-Strada Celulozei (aici exista si o trecere la nivel intre calea ferata industriala si linia de tramvai) (cale simpla), Depou, Soseaua Industriala (cale dubla)
-Strada Cumpenei, strada Dezrobirii, strada Soveja, strada Zorelelor (cale dubla), Faleza Nord
-Strada Eliberarii (cale ?), Inel-2.
-Bdul. Aurel Vlaicu, Bdul. 1 Mai, Gara, Bdul. 1 Decembrie 1918, Bdul. Alexandru Lapusneanul, Sat Vacanta (cale dubla)
-Strada Viorelelor, Poarta 6 (cale dubla).
|
|
Sus |
|
|
Sherifu
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 07/Ian/2020 Mesaje: 62 Locație: Constanta
|
Trimis: Joi 29 Sep 2016 09:04:01 Titlul subiectului: |
186620 |
|
Volvo a scris: | ...
A cincea poza in care apar 126 si 167 este facuta in capatul de linie de la Satul de vacanta? |
Da, este Cap de Linie Sat Vacanta. In stanga pozei, pe fundal, este Hotel Perla.
|
|
Sus |
|
|
Sherifu
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 07/Ian/2020 Mesaje: 62 Locație: Constanta
|
Trimis: Mar 03 Ian 2017 20:45:40 Titlul subiectului: |
187676 |
|
Str. Zorelelor
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.29 MB |
Vizualizat: |
de 23360 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Grozea Cristian
Data înscrierii: 07/Feb/2009 Ultima vizita: 29/Apr/2024 Mesaje: 45 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 21 Iul 2017 12:37:21 Titlul subiectului: # 152 |
191221 |
|
https://www.youtube.com/watch?v=5cmdmILXjKo
O realizare personala de aducere aminte a tramvaiului Constantean V3A-C,cu secvente video/poze unele realizate de mine/youtube cu inaugurarea machetei
#152 la scara 1:50 ( realizata de Adrian Crenganis ) la Constanta -August 2016-
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
22.64 kb |
Vizualizat: |
de 21626 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bancila83
Data înscrierii: 04/Apr/2018 Ultima vizita: 24/Feb/2022 Mesaje: 168 Locație: Constanta
|
|
Sus |
|
|
|