Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M8 : linia circulara (fostul M3) - propunere

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
ClaudiuBadita



Data înscrierii: 13/Iun/2014
Ultima vizita: 28/Oct/2023
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Iun 2014 23:29:24    Titlul subiectului: M8 : linia circulara (fostul M3) - propunere 173437

Un subiect foarte dezbatut in ultima perioada, realizarea liniei inelare Gara de Nord - Crangasi - Ghencea -Rahova - Salaj - Ferentari -Berceni - Dristor 2 ( fosta M3). Pana aici nimic de spus , este o linie necesara pentru a conecta zona de sud a orasului cu nordul si centrul.

Eu am de facut un amendament legat de aceasta linie si se pare ca si cei de la METROREX cat si pe toate forumurile de specialitate s-a pierdut un aspect din vedere : DE CE SA REALIZAM LINIA DE LA CRANGASI LA GHENCEA cand daca ne uitam pe harta am observa ca cel mai bine ar fi daca aceasta linie ar fi extinsa pana la Piata Montreal (Piata Presei Libere) si ar deveni statia Piata Presei Libere 2 ce ar avea conexiune cu Piata Presei Libere 1 (M6)

Pentru a veni in sprijinul acestei variante de magistrala - M8, vin prin a expune cateva avantaje:
am sa analizez din pct. de vedere al primului tronson : PPL2 - Ghencea 2 in detrimentul opririi acestuia la Crangasi sau GN1.:

1) - Linia 41 tramvai - prima linie de metrou usor din Bucuresti - o artera de cele mai multe ori cu o capacitate de transport ce nu face fata cererii la orele de varf desi frecventa de succedare e de 1-2 minute ( vorbim de zona cuprinsa intre statia Brasov - pana la statia Ion Mihalache cu probleme mari in zona Lujerului si Crangasi)

2) Realizarea M8 prin inlocuirea Liniei 41 poate duce la pierderea unei singure statii ( Ciurel) si asta datorita pasajului suprateran rutier -strapungere Ciurel - A1. Trebuie analizat unde isi va avea pilonii de rezistenta acest pasaj.

3) Eliminarea liniei de tramvai 41 si inlocuirea cu linia M8 creste capacitatea de transport a calatorilor pe acest tronson.

4) Traficul rutier castiga un sens de circulatie pe sens pe toata distanta traseului

5)De asemenea se pot imbunatati nodurile rutiere din zona pasaj Lujerului, Piata Crangasi si Ion Mihalache prin devierea traficului pietonal in subteran odata cu realizarea pasajelor de trecere.

6) se poate avea in vedere constructia Statiei de Metrou M8 - Turda 2 si statia metrou Turda 1 - M4(M6) - astfel se realizeaza un nou nod de conexiune directa in subteran.

7) Apare statia Podul Grand , statie legata de M1 - asadar o statie noua si pentru magistrala M1

8 ) Un nou nod conexiune la Lujerului cu M3 si un alte 2 noduri in Drumul Taberei la Moghioros si in Ghencea, amanadoua cu M5

In continuare am sa postez solutiile de realizare a statiilor,a traseului si al depourilor in zielel ce vor urma.



M8 - Tronson 1 - PPL - Ghencea.jpg
 Descriere:
M8 - Tronsonul 1 - Piata Presei Libere 2 - Ghencea 2
 Mărime fișier:  131.67 kb
 Vizualizat:  de 16281 ori

M8 - Tronson 1 - PPL - Ghencea.jpg



M8 - general 1.jpg
 Descriere:
M8 - traseu + noduri legatura
 Mărime fișier:  208.17 kb
 Vizualizat:  de 16281 ori

M8 - general 1.jpg



_________________
Mereu in miscare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Iun 2014 06:48:37    Titlul subiectului: 173440

De unde bani pentru planurile astea ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ClaudiuBadita



Data înscrierii: 13/Iun/2014
Ultima vizita: 28/Oct/2023
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Iun 2014 09:57:27    Titlul subiectului: Bani 173444

Hai sa nu ne plangem ca nu avem bani, la M4 - zona pod Constanta, Metrorex a cheltuit anual milioane de euro timp de mai bine de 10 ani, se vehiculau zeci de milioane euro anual fara rezultat. PMB are buget anual de aprox. 1 mild euro si Guvernul Romaniei de aprox 50 mild euro. Daca alocam 1% din buget pentru retea metrou rezulta 500 mil euro/an. nici nu ar fi nevoie de atatia bani anuali ca nu ai putea demara 5 santiere simultan ca s-ar bloca orasul.

PMB investeste si a investit zeci de milioane de euro pe pasaje rutiere cu sau fara prea mult folos.
Piata Presei Libere - 34 mil euro
Mihai Bravu - aprox 32 mil euro
Strapungere Buzesti - Uranus - 35 mil euro + alte 30 mil euro pentur tunel pe sub curtea Palatul Parlamentului
Parcaj Universitate - aprox 20 mil euro
Piata Sudului - alte 30 mil euro
Pasajul Splaiul Independentei - Ciurel - A1 - 130 mil euro
Pasajul Nicolae Grigorescu - Dudesti - 20 mil euro


totalizam - aprox 331 mil euro -si daca luam in considerare acest articol

http://www.zf.ro/companii/un-kilometru-de-metrou-din-bucuresti-costa-si-35-si-55-de-milioane-de-euro-8182674-

Asadar avem ca si cost mediu pe km undeva la 45 mil euro suficienti pentru aprox 7.35 km de metrou. Si uite cum apare o magistrala (8.9 km pentru magistrala M8 - tronson 1`PPL-Ghencea)

Banii exista doar ca nu sunt cautati unde trebuie.

_________________
Mereu in miscare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Iun 2014 11:48:18    Titlul subiectului: 173447

Si de ce nu e in grafic santierul din Drumul Taberei, daca Metrorex se scalda in bani ?
De ce nu au inceput nici acum lucrarile la magistrala de la aeroport daca Metrorex se scalda in bani ?
Realitatea contrazice..............hartia Laughing Laughing Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ClaudiuBadita



Data înscrierii: 13/Iun/2014
Ultima vizita: 28/Oct/2023
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Iun 2014 13:26:30    Titlul subiectului: 173451

Pai dintr-un aspect foarte simplu: lipsa unei viziuni si a unei strategii pe termen lung face ca banul public sa fie imprastiat in proiecte cu valoare adaugata scazuta (impact redus asupra bunastarii populatiei).

Metrorex = Guvernul Romaniei - Ministerul Transporturilor decide ce si cum se investeste in Bucuresti cu consultarea mai mult sau mai putin a PMB.

Alt aspect este ca pentru M.T. e mult mai usor si cu mult mai putina bataie de cap sa faca sosele, autostrazi si piste de aeroport peste tot decat sa te chinui prin pamantul dificil de sub Bucuresti unde daca delapidezi fonduri se pot prabusii tunele, asa la autostrazi in caz de delapidare apar gauri in asfalt da nu e nimei raspunzator si nici victime nu avem.

PMB nu are autoritate asupra Metrorex atunci cheltuie bugetele cum vrea si cum poate = pasarele inutile si parcari subterane cu 75.000 euro parcarea sau pt RATB -1000 buc Mercedes la suprapret in loc sa cautam sa salvam Rocar de Simon ce putea face caroseriile cu motoare Mercedes (intradevar, sunt mai performante motoarele lor)
In Romania se importa sute de autobuze anual. Parcul autobuzelor din Romania ajunge undeva la 20.000+ de unitati daca nu mai mult si majoritatea sunt depasite ca varsta, daca am produce 400-500 de unitati pe an am avea flux continuu pe viata doar din cerere interna. 40 de ani pentru a inlocui tot parcul 20.000 unit : 500 buc/an si asa ai lua ciclul de la 0 ca primele ar fi de mult depasite si ar trebui inlocuite.

La constructia metrou ar trebui sa se aiba in vedere faptul ca daca urmeaza sa dublam nr de km de retea in 20-30 de ani ar trebui sa redezvoltam industrii in tara pentru a asigura infrastructura necesara. Sa nu uitam in anii 70'-90' 99% era tehnologie interna acum stam invers 95% e import si 5% intern in care cea mai mare parte forta de munca. Pt ca mare parte sunt semifabricate ce vin tot din import inclusiv inelele de beton pentru tunel deoarece fabrici ca 23 August nu mai exista sa le faca.

E important daca tot investim in infrastructura sa pastram si din valoarea adaugata a materialelor necesare (adaos comercial, impozite si forta de munca platita intern) nu sa ne alegem doar cu TVA-ul rezultat din import.

_________________
Mereu in miscare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Iun 2014 14:13:32    Titlul subiectului: Re: M8 : linia circulara (fostul M3) - propunere 173479

ClaudiuBadita a scris:
2) Realizarea M8 prin inlocuirea Liniei 41

Fals. O greseala colosala. Alta e solutia
Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ClaudiuBadita



Data înscrierii: 13/Iun/2014
Ultima vizita: 28/Oct/2023
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iun 2014 00:00:42    Titlul subiectului: ok 173493

Daca solutia este falsa cu M8 atunci cu cea mai mare placere ascult solutia Smile , chiar suna interesant ce spuneti aici.
_________________
Mereu in miscare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alexandru.vladescu



Data înscrierii: 27/Feb/2014
Ultima vizita: 10/Mai/2015
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Iul 2014 12:33:45    Titlul subiectului: Înlocuire linie 41 173947

Nu cred că ar strica îngroparea în subteran a liniei 41 și mărirea străzilor Brașov și Virtuții la 3 benzi / sens si Turda la 2 benzi pe sens.
Capacitatea de transport a tramvaielor nu mai este suficientă pentru cererea de pe linia 41, prin urmare soluția este bună.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Iul 2014 19:34:40    Titlul subiectului: 173960

Trebuie vazuta reteaua in asamblul ei, adica :
Dr. Taberei va avea metrou pe bulevardul central, se va schimba la Hasdeu cu M 6 care M 6 te va duce in Nord la PPL.
Daca stai in cartierul Crangasi il ai pe M 1 si vei face schimb cu M 6 la Basarab care te va duce la PPL.
Parerea mea este ca ingroparea lui 41 in subteran este o greseala mare, care va consuma resurse inutile.
Turda are deja 2 benzi / sens.
Ceea ce trebuie facut este prelungirea Pasajului Grant ( cu bretelele aferente ) pana dupa Piata Crangasi. De avut in vedere ca este proiectat un pod hobanat si la intersectia Virtutii cu Splaiul, asadar s-ar asigura un flux cat de cat uniform al masinilor in cartierul Militari / Dr. Taberei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ClaudiuBadita



Data înscrierii: 13/Iun/2014
Ultima vizita: 28/Oct/2023
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Iul 2014 20:02:52    Titlul subiectului: 173964

#andrei11 mi se pare o mare eroare sa extinzi podul pana dupa Crangasi, vb de peste 1 km lungime ( nu uita Basarab a costat 250 mil euro) asta inseamna ca va costa si asta 100 mil si inca un pod la splai va fi imposibil pt ca acolo trece strapungerea A1 ciurel ( alte 250 mil euro) sau daca va fi posibil va costa aprox 30 - 50 mil euro, avem in total aprox 130-150 mil euro = 3 km de metrou. Exact cat ar acoperii aceeasi distanta metroul.

Iar acum de ce naiba cetatean de crangasi sa ma duc pana la basarab pt m6 ca sa plec in nord cand pot pleca direct? Si iar de ce m- as duce din dr taberei pana la Hasdeu sa schimb pt nord cad pot merge direct cu M8 .

Nu spun M8 nu e prioritatea nr 1 cum nici M6 nu este daca am avea o linie ratb cu acces mai bun catre aeroport si la tarif normal (am mai precizat asta odata) si daca din gara de nord pana la aeroport ai face max 30 min si s-ar construi o interconexiune pe sub pamant pana la terminalul Otp de doar max 500 m pe actuala linie, modernizezi infrastructura Cfr pe acest tronson si bagi max 150 mil euro. Si puls alte putine mil euro in infrastructura ratb pt curse cu interval redus de 10 minute sau mai putin pt liniile expres, de asemenea mai multe statii si pt 780 echivalente cu 783

_________________
Mereu in miscare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Iul 2014 13:06:44    Titlul subiectului: 173969

Podul va trebui extins pana dupa piata, asta e aproape clar ca si lumina zilei.
Numai asa se poate tranzita Crangasiul fara sa ne incurcam de circulatia in cartier, fix ce se intampla acum cu Complexul Basarab, de la Leu daca esti in tranzit te mai opresti fix la Titulescu, si dupa aia intersectia majora e la Dorobanti.
La Splai m-ai inteles gresit, acolo podul va fi pe directia Splai - Autostrada A1, Virtutii ramane la sol, e foarte bine asa. Apoi este pasajul Lujerului si dintr-o data ne trezim in Dr. Taberei. Asadar vei avea un flux cat de cat logic de la Ion Mihalache pana in b-dul Timisoara.
Si acum problema metroului.
Metroul trebuie privit in asamblul lui si corelat cu transportul de la suprafata, asadar dupa ce va fi data in exploatare intreaga retea din zona ( ca in schema de mai jos ), locuitorii cartierului Crangasi vor putea folosi actualul tramvai 41 in voie, pentru ca :
- Daca stai in Dr. Taberei metroul - care trece fix prin mijlocul cartierului - va colecta fluxul de calatori, transport pana in Hasdeu si cu schimb pentru M 6 pana la PPL.
La ora actuala cat din cartier colecteaza tramvaiul 41 si cat faci cu 41 din Dr. Taberei la PPL ? Asa de la Hasdeu cu siguranta intr-un sfert de ora - 18 minute esti la PPL, nu conteaza nici vremea nici ambuteiajele. Si sa nu uitam ca un metrou face cat 5 tramvaie V3A, asta la o aproximatie grosiera.
- Statia Crangasi ( de tramvai ) va fi degrevata si de oamenii care vin acolo cu metroul - ca sa ia tramvaiul spre Dr. Taberei / PPL pentru ca daca esti in metrou ( M 1 ) vei folosii reteaua pentru a face schimbul cu M 5 / M 6, nu o sa mai iesi la suprafata. Si in plus M 5 are o dispersie infinit mai buna in cartier ca si 41, care pentru Dr. Taberei este foarte periferic, iti mai trebuie in majoritatea cazului si alt mijloc de transport dupa ce ajungi cu el in Dr. Taberei.
Nu am pus - si nu voi pune niciodata problema - ca M 6 sa treaca de Aeroportul Baneasa - cel mult cu o statie, dupa aeroport e cam inutil. Dar asta e o alta discutie.



M 6 - M 5.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.48 kb
 Vizualizat:  de 15687 ori

M 6  -  M 5.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community