Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 10070 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Iun 2014 18:18:44 Titlul subiectului: |
173512 |
|
Saptamana viitoare intra primul CAF. Acesta se numeste "Dunarea". Articolul se gaseste aici.
Citat: | Primele trenuri de metrou CAF intră în circulație de săptămâna viitoare
Metrorex estimează că săptămâna viitoare va pune în funcțiune pentru transportul de călători primul din cele 16 trenuri pe care le-a cumpărat de la firma spaniolă CAF, pentru care a plătit circa 97 de milioane de euro.
“Noi sperăm că săptămâna viitoare va intra în funcțiune primul tren, denumit “Dunărea”. Acesta este în faza finală de primire a avizului de funcționare de la Autoritatea Feroviară Română. Dacă vom primi aviz de la Autoritatea Feroviară Română, tot de săptămâna viitoare ar putea intra în circulație și un al doilea tren”, au spus pentru ZF oficiali ai Metrorex.
Metrorex și-a programat ca până la finalul anului să aibă în exploatare toate cele 16 noi garnituri de metrou. Trenurile au câte 6 vagoane, o lungime de 114 m, o capacitate de 1.200 de pasageri și pot circula cu o viteză maximă de 80 de km pe oră.
Garniturile sunt dotate cu zone de acces pentru persoanele cu dizabilități. Noile garnituri au mai circulat până acum pe magistrala 2 Berceni-Pipera, însă numai în probe, fără a prelua călători. Pentru a le putea pune în funcțiune, Metrorex a ajustat peroanele anumitor stații de metrou din București, un exemplu fiind la Piața Romană, unde a au fost “tăiați” câțiva centimetri din peron.
Metrorex a identificat 10 peroane dintr-un total de 90 (câte 2 peroane pentru fiecare din cele 45 de stații unde vor opri noile trenuri CAF) în cazul cărora există interferențe de 1 până la 12 milimetri între gabaritul trenului și marginea peronului. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 21/Sep/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 09 Iul 2014 16:31:56 Titlul subiectului: |
173789 |
|
De astazi ramele Dunarea si Mures circula pe M2.
O sa ma duc la metrou sa le vad si sa le fac niste poze
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
Trimis: Mie 09 Iul 2014 21:22:59 Titlul subiectului: |
173800 |
|
Am mers astazi cu ramele Dunarea si Mures. Principalele noutati pe care le-am observat:
-mai multe bare de sustinere decat la BM
-spatiu lejer pentru biciclete si persoane cu dizabilitati in primul/ultimul vagon
-sonorizare foarte buna
-semnal sonor clar la inchiderea usilor (aproape ca nu mai e necesar anuntul clasic cum ca se inchid usile)
-la intrarea in statie se repeta anuntul statiei care urmeaza
-mai multe scaune in vagoanele intermediare
-motor mai silentios decat BM, zgomot mai mare in mers
-suspensii mai rigide, se simt mai bine imbinarile din linie
-se simt unele vibratii la viteze ridicate
Per ansamblu sunt ok.
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Joi 10 Iul 2014 20:56:52 Titlul subiectului: |
173816 |
|
Am circulat azi cu trenul Mures.
Probabil voi repeta multe din ceea ce s-a scris mai sus...
Aspecte pozitive:
- mult mai multe bare - dupa mine s-a rezolvat unul din principalele neajunsuri ale Bombardierelor
- par mai agile decat trenurile anterioare.
- se anunta statia urmatoare atat la plecarea din statia curenta cat si cu putin inainte de a intra in statie.
Aspecte negative:
- ventilatia probabil mai slaba. Bineinteles ca nu s-au luat cu aer conditionat, ca nu era nevoie. Din acest motiv am circulat cu geamurile deschise, rezultand un zgomot destul de mare in interior in timpul mersului.
- in interior par cam intunecoase, probabil din cauza peretilor de un alb murdar spre gri + dispunere aiurea a lampilor.
- afisajul interior nu prezinta informatii legate de ora curenta, stiind ca aceasta functionalitate ar fi triplat pretul de achizitie. Aceasta problema are o rezolvare ieftina folosind piese aftermarket (se pot monta ceasuri cu cuc).
In exterior se aude un zgomot destul de mare, probabil de la ventilatie (care totusi nu se simte).
Pe ansamblu par in regula, bine ca au pus mai multe bare si le-au prevazut de la inceput cu geamuri care se deschid.
PS. am auzit o discutie in tren intre 2 angajati Metrorex care spuneau ca de dimineata au mers o statie si apoi s-au retras din cauza unei probleme. Oricum, se pare ca o rezolvasera, sau cel putin totul a fost in regula cat am mers eu (6 statii).
_________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
tedexy
Data înscrierii: 17/Ian/2008 Ultima vizita: 06/Apr/2015 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Iul 2014 08:16:34 Titlul subiectului: |
173854 |
|
Ieri am vazut rama Ialomita parca in statie la Piata Unirii 2, era in probe. Ce pot sa spun este ca din ce am observat eu la exterior, calitatea executiei este jalnica. In partea din spate a vagoanelor, tabla arata ca si cum ar fi fost confectionata din cutii de conserve, si apoi efectiv spoite. La imbinarile laterale se vad punctele de sudura, plus ca burdufurile de trecere inter-vagoane arata mult mai bine la un V3A. Parerea mea este ca aceste trenuri arata pe scurt ca o jucarie chinezeasca din Dragonul Rosu. Daca te uiti apoi la un BM este ca si cum ti-ai fi luat privirea de la o dacie "tunata" la un Mercedes. Se vede clar ca rabatul de pret a fost dublat de o redirijare de banuti catre buzunarasele cui trebuie de la Metrorex. In plus am ramas uimit cand acum cateva zile o domnisorica foarte zambareata, reprezentanta a CAF, spunea foarte foarte amuzata, ca astfel de lucruri se intampla - legat de slefuirea peroanelor si implicit de incapacitatea de a livra un produs cum trebuie. Intrebarea este de ce nu s-a intamplat si la suedezi? Cum pot ei sa spuna ca nu au facut nici un fel de masuratori, sa-mi fie cu iertare pentru 3 plase de insecte de 200 RON, cineva se deplaseaza si ia masuri de la tine de acasa, oare pentru 100 de milioane de euro le-a fost prea greu sa faca asta sau cum? Cat oare o sa ne mai lasam asa prostiti pe fata in tara asta? Dar vorba unuia.... asta ne ocupa tot timpul.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Iul 2014 16:28:45 Titlul subiectului: |
173867 |
|
Of, s-a mai discutat chestia asta, de vina sunt peroanele si nu trenurile. Peroanele au fost facute la norma.
Bine, sunt convins ca si trenurile sunt facute tot la norma, dar asta e alta poveste.
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 21/Sep/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Iul 2014 17:41:37 Titlul subiectului: |
173870 |
|
Ramele arata bine, ca si finisaje mi se par ok, si ca look imi plac, arata mai dinamic decat Bombardier sau IVA.E adevarat ca acel crash module nu e tocmai aspectuos, dar tin de siguranta.
Problemele o sa rezolve in timp.Asa a fost si cand sau adus Bombardier, tot probleme de finisaj, aerisire si inca multe altele.
Sa ne bucuram ca primim ceva nou si scapam de IVA, care din cauza mentenantei de "buna calitate" pare ca se vor dezmembra in mers.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
tedexy
Data înscrierii: 17/Ian/2008 Ultima vizita: 06/Apr/2015 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Iul 2014 14:01:23 Titlul subiectului: |
173898 |
|
La asta cu "peroanele sunt de vina", prefer sa ma abtin sa o comentez. La Movia de ce nu s-a umblat la peroane? Cat despre finisaje, cred ca nu v-ati uitat de aproape la un CAF, sincer, arata jalnic, exact ca un produs pentru lumea a treia, cum si suntem vazuti de restul europei.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Iul 2014 15:53:10 Titlul subiectului: |
173904 |
|
Pentru ca intre timp a aparut problema GAP - ului care nu s-a pus nici in 1900 nici in 1950 nici in 1980. A aparut acum si trebuie respecata.
CAF - urile sunt cu 7 cm mai late decat BM - urile, nu stiu IVE - le unde se incadreaza.
Cum ai fi rezolvat tu problema GAP - ului dupa noile norme ?
Si s-a umblat la vreo 200 metri de peron. O statie are aproximativ 240 metri de peron, nu stiu cate statii sunt ca nu stau sa le numar. Dar 200 metrii nu e un cap de tara. Iar exageram.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
tedexy
Data înscrierii: 17/Ian/2008 Ultima vizita: 06/Apr/2015 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 16 Iul 2014 07:13:59 Titlul subiectului: |
173919 |
|
GAP sau nu, daca problema era stiuta, ar fi facut modificarile din timp. Sau altfel spus s-ar fi inclus acest proces in proiectul livrarii acestor trenuri. Sa stiti ca sunt Project Manageri care se ocupa de implementarea unor astfel de proiecte, iar metodologia proiectelor de acest gen include toate aceste considerente. De aia zic eu ca e vorba de "las-o ma asa". Minunatii ingineri Metrorex angajati prin sistem nepotic impreuna cu cei de la CAF s-au trezit ca trenurile "musca" din peron. Asta e dovada de indiferenta, si eu asta vreau sa subliniez, nu ca ar fi o tragedie ca s-au modificat peroanele. Pana la urma in Romania, daca ar fi cazul si ar iesi spagulita buna, s-ar putea construi chiar alta retea ferata pentru ca s-au gresit comenzile unor trenuri fara ca cineva sa fie sanctionat. Una peste alta, nu vreau sa fiu nici Gica contra nici negativist, dar cel putin legat de calitatea finisajeor aceste noi garnituri sunt cu mult inferioare BM-urilor. IVE-le in zilele lor bune nu aveau acel aspect de cutie de conserva vopsita.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 16 Iul 2014 08:48:53 Titlul subiectului: |
173922 |
|
In privinta GAP - ului esti in totala eroare. Cu celalalte aspecte sunt de acord cu tine.
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 16 Iul 2014 21:20:27 Titlul subiectului: |
173934 |
|
Cate rame CAF circula acum pe M2 ?
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 05/Aug/2024 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Iul 2014 10:54:31 Titlul subiectului: |
173945 |
|
Primele 3 circula cu pasageri. Ramele 4-6 sunt in probe ziua pe traseu.
|
|
Sus |
|
|
Anonim
Data înscrierii: 19/Iul/2014 Ultima vizita: 28/Iul/2014 Mesaje: 1
|
Trimis: Lun 21 Iul 2014 23:34:06 Titlul subiectului: |
173977 |
|
De fapt 1301, 1302, 1303 si 1304 circula cu calatori iar ramele 1305 si 1306 in probe.
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Iul 2014 15:12:50 Titlul subiectului: |
174005 |
|
M-am plimbat azi cu doua rame CAF. Olt si Mures. Cateva impresii...
Pozitive:
Afisajul exterior pe vagoane. Foarte folositor.
Numarul mai mare de bare de sustinere.
Gama de culori mi se pare mai inspirata. Griul ascunde mai bine mizeria.
Par mai moderne decat BM-urile. Cea ce este si normal, avand in vedere ca sunt cu aproape 10 ani mai noi din punct de vedere al designului.
Negative:
Numarul mare de bare face vagoanele sa para mai neincapatoare.
Mult mai zgomotoase decat bombardierele. Am stat langa un geam deschis, nivelul zgomotului se apropie de cel al IVA in tunele.
Scaunele par mai mici decat in BM, desi s-ar putea sa fie doar o impresie.
Dupa cum m-am asteptat, pilotul automat nu functioneaza corect. Trenurile sunt conduse in regim manual+ATP. Franele in statii sunt destul de violente uneori.
Botul arata oribil. Afisajul extern din capul trenurilor este dificil de citit.
Trenul este mai inalt decat peronul. La statiile cu peronul in curba te poti impiedica usor.
Suspensia lasa de dorit.
Per total, am primit ce am platit. Nu par sa aibe aceiasi constructie solida ca a BM. Sunt sigur ca trenurile oferite de bombardier ar fi fost mai "bune" in ciuda pretului mai scump.
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 21/Sep/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Iul 2014 15:34:31 Titlul subiectului: |
174006 |
|
Au mai pus o rama in circulatie?
Ca eu nu imi amintesc sa fi vazut sau auzit ca o rama cu numele Olt sa circule pe M2.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Iul 2014 18:28:06 Titlul subiectului: |
174007 |
|
Sunt 4 rame in total in functiune. 1304-2304 este Olt, asta daca nu cumva am citit eu gresit. Nu eram intr-un unghi prea bun si trenul a trecut repede pe langa mine.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 10070 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Iul 2014 19:27:45 Titlul subiectului: |
174011 |
|
Am circulat si eu prima oara azi, cu o rama noua. Primul lucru care mi-a sarit in ochi este numarul mare de bare. Din pacate, sunt mai putin silentioase decat BM-urile. Nu sunt specialist in metrouri, dar ca o parere subiectiva, CAF-urile mi se par sub Bombardier.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.19 kb |
Vizualizat: |
de 19452 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.23 kb |
Vizualizat: |
de 19452 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.33 kb |
Vizualizat: |
de 19452 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 21/Sep/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Iul 2014 20:40:46 Titlul subiectului: |
174014 |
|
Pentru un calator oarecare, aceste aspecte sunt mai putin importante.Pe el il intereseaza ca metroul sa il duca de la o destinatie la alta in siguranta si viu.E adevarat, ramele puteau fi mai reusite, dar pana la urma, primim ce meritam.O sa avem metrouri bune cand o sa avem un popor mai civilizat, nu ca cel de acum, care sparg seminte peste tot unde vor si unii mai si put(tiganii....ops, nu pot sa spun asta, ca iau amenda, scuzati ca sunt rasist, corect este rromi )
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Iul 2014 21:17:31 Titlul subiectului: |
174016 |
|
In timp se vor observa diferentele calitative dintre BM si CAF. BM-urile merg dupa 10 ani fara probleme majore. Ar fi bine ca si CAF sa obtina aceiasi performanta, dar nu cred ca se va intampla. Vor necesita mai multa intretinere si asta va fi mai costisitor pentru Metrorex dupa ce trenurile ies din garantie.
|
|
Sus |
|
|
tedexy
Data înscrierii: 17/Ian/2008 Ultima vizita: 06/Apr/2015 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Iul 2014 21:59:28 Titlul subiectului: |
174019 |
|
Si care e problema? Cine va plati mentenanta? Noi toti. Cine se bucura de spagulita frumoasa de la CAF? Directorii Metrorex si din Ministerul de Transporturi. Nu tiganii sunt de vina pentru acest esec dupa mine, ci noi toti. Niciodata nimeni nu spune nimic, chiar daca ni se scuipa coji in cap.
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 04 Aug 2014 07:01:12 Titlul subiectului: |
174150 |
|
Ca un bonus, acum toata lumea se ingramadeste in fata usii unde au fost pozitionate strategic instrumentele "avansate" de sustinere, ingreunand coborarea si urcatul in tren!
Pana la urma, stiau suedezii ce stiau ei in legatura cu barele de sustinere.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 10070 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 11 Aug 2014 20:39:55 Titlul subiectului: |
174259 |
|
Am prins un CAF azi in probe, la Universitate, sens spre Unirii. Numarul de parc al trenului este 1308. Tot mergand cu metroul inspre Victoriei, am vazut ca pe celalalt sens ramele CAF circula grupate, una dupa alta. In total cate rame circula cu calatori ? Eu am vazut cel putin trei.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.65 kb |
Vizualizat: |
de 18845 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.59 kb |
Vizualizat: |
de 18845 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.85 kb |
Vizualizat: |
de 18845 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 21/Sep/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 11 Aug 2014 22:42:44 Titlul subiectului: |
174271 |
|
Din ce stiu sunt vreo 5 rame in circulatie si 5 in probe, restul sunt la asamblare.
Modificare 12.08.2014:
Sunt 13 rame livrate si 7 in circulatie
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
|