Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 24 Mar 2009 12:43:01 Titlul subiectului: |
108408 |
|
Am gasit pe forumul RATT
Mihai Illes a scris: | ATENȚIE !!!
Au existat 2 tramvaie articulate fabricate în Timișoara.
În 1982 s-a executat un Timiș-2 articulat, care a circulat o bucată de vreme prin oraș, dar după ce au apărut defecțiuni la nivelul articulației a fost scos din trafic. După 1990 s-a casat și s-a tăiat.
Din 1983 s-a demarat proiectarea unui nou tip de tramvai la Electrometal Timișoara - denumit generic T83 !!!
S-au executat două prototipuri: un vagon motor solo și un vagon articulat.
Vagonul articulat (cel cu pantograf simetric din ultima poză color postată în acest topic) avea comandă clasică, adică cotroller și frânare reostatică.
A fost finalizat în 1985 și s-au făcut cu el probe prin oraș. Avea boghiuri bimotoare, după o concepție a proiectanților de la Metroul București.
Prin 1989 s-a considerat prototipul OK și s-a oferit spre vânzare către IJTL ... n-a mai fost să fie ... După ce Electrometalul a sistat fabricația de tramvaie, și acest vehicol a fost casat și tăiat.
Varianta vagon motor solo urma să fie echipată cu chopper. ICPE București a proiectat și a executat choperul. A urmat o lungă perioadă de încercări și probe ... din cauza fiabilității precare a componentelor electronice (nu s-a admis importul !!!), acest tramvai nu a fost finalizat niciodată. Până la urmă a avut aceiași soartă ca și varianta articulată.
Cu stimă,
Mihai Illes
|
Tot acolo am gasit si imaginile care sper sa faca usor de inteles cum aratau cele doua tramvaie care din pacate nu au mai ramas pentru eternitate cum meritau
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.41 kb |
Vizualizat: |
de 26692 ori |
|
Descriere: |
varianta a doua de tramvai numit T 83 |
|
Mărime fișier: |
62.34 kb |
Vizualizat: |
de 26692 ori |
|
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 08 Iun 2009 21:12:41 Titlul subiectului: |
112174 |
|
Din ceea ce stiu Oradea (posibil si Resita) a fost poate singurul oras unde Timisurile proiectate pentru tensiune de alimentare optima de 750 V au circulat alimentate de la 600 V. Tocmai de asta in loc de 2x120 kW, puterea instalata era de doar 2x96Kw pentru 35 t greutate. Culmea e, ca am vazut Timis defectat pe panta abrupta (cca. 50 la mie),de la Olosig care a fost impins fara probleme de un alt Timis. Daca vagonul motor era intretinut in toate cele patru pinioane avea aderenta si puterea necesara pentru a pune in miscare inca o garnitura, evident pe distanta scurta si nu in conditii de exploatare zilnica.
La Oradea Timisurile nu au circulat niciodata fara remorca. Exceptie au fost cele doua vagoane plug in perioada 1998-2001 13 si 14".
Parca ca si un paradox fata de restul tarii la Oradea este o regula (ma rog, la T4D) ca vagonul remorca rezista mai mult ca vagonul motor...
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 26 Noi 2009 10:39:57 Titlul subiectului: |
120585 |
|
Ramane o enigma existenta tramvaiului sau tramvaielor Timis articulate.
Pe prima pagina a acestui tipic exista o poza postata de userul Tom care infatiseaza un tramvai articulat aducand doar vag cu Timis-ul. Este vorba de prima poza pe care o atasez si eu aici.
Cu cateva mesaje mai sus a fost postata o poza cu un vagon Timis articulat, poza 2 atasata de mine.
Examinand mai atent, la rezolutie mai mare, poza 2, am extras cateva detalii care ne-ar putea ajuta sa dezlegam enigma locatiei unde a fost inmatriculat (si eventual poate a si circulat) acest tramvai.
Poate va sunt de ajutor numarul de parc al tramvaiului, 230, dar si tipul de font folosit atat la numarul de parc dar si la inscriptiile "COBORIRE/URCARE"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
24.31 kb |
Vizualizat: |
de 25818 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.15 kb |
Vizualizat: |
de 25818 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
10.13 kb |
Vizualizat: |
de 25816 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
16.73 kb |
Vizualizat: |
de 25816 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 26 Noi 2009 20:37:33 Titlul subiectului: |
120603 |
|
Vagonul 230 din Timisoara este singurul vagon Timis de acel tip, numit de ei Timis-V2. A circulat doar la Timisoara si a avut numarul de parc 230. Exista diverse imagini cu el la Timisoara. A fost fabricat in 1982.
Celalalt vagon (din prima imagine) avea numarul 229 (desi nu a ajuns oficial sa intre in parcul RATT) si se numea Timis-V2C. A fost fabricat in 1985.
Vagonul 229 a fost la un moment dat vopsit in schema RATT pentru a fi luat de catre aceasta, dar in final nu a ramas decat cu usile lui, care au ajuns la troleibuzul DAC317E cu numarul 10.
Datorita sistemului de numerotare a vagoanelor la Braila, nemtii au amestecat vagonul V2A cu numarul 84 cu remorca Timis a vagonului Timis 74, care si ea avea tot numarul 84, de aici confuzia legata de Braila.
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Noi 2009 14:32:52 Titlul subiectului: |
120618 |
|
Nu este nici o enigmă existența tramvaielor articulate TIMIȘ. În anul 1982, a fost produs prototipul TIMIȘ-TM-VA2EN-600, având număr de inventar 230, al IJTL-TIMIȘ, circulând în probe, apoi cu pasageri. Dimensiuni de gabarit: lungime 20160mm, lățime 2300mm, înălțime 3190mm. Ampatament: 6280+6280mm. Echipat cu 2 boghiuri monomotoare, 2X96kW=192kW, și 1 boghiu nemotor, sub articulație. În anul 1986, a fost produs prototipul TIMIȘ-V2AC-86EN-600, care nu a avut număr de inventar, circulând doar în probe. Dimensiuni de gabarit: lungime 19500mm, lățime 2300mm, înălțime 3150mm. Ampatament 6000+6000mm. Echipat cu 2 boghiuri bimotoare, 4X55kW=220kW, și 1 boghiu nemotor, sub articulație. Ambele prototipuri erau alimentate la tensiunea de 600Vcc. Ambele prototipuri au fost proiectate și produse de ELECTROMETAL (ELTIM) Timișoara. Nu au intrat în producție de serie. Specificație: fotografiile aparțin arhivei personale bucșan.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.06 kb |
Vizualizat: |
de 25726 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137 kb |
Vizualizat: |
de 25725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.03 kb |
Vizualizat: |
de 25725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.46 kb |
Vizualizat: |
de 25725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.11 kb |
Vizualizat: |
de 25725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.65 kb |
Vizualizat: |
de 25726 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 27 Noi 2009 23:22:18 Titlul subiectului: |
120630 |
|
Din cate cunosc, vagonul 230 avea anumite probleme cu articulatia (nu cunosc detalii exacte). La vagonul 229 s'a remediat problema aceasta?
Legat de Timis-V2AC ("229"), exista vreo imagine sau schema cu vederea din spate?
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Noi 2009 15:49:45 Titlul subiectului: |
120653 |
|
Nu cunosc exact comportarea lor în exploatare, dar ținând cont de timpul scurt de folosință a celor două prototipuri și faptul că nici unul din ele nu a mai fost trecut la o producție de serie (chiar numai câteva bucăți), se poate trage concluzia că la capitolul fiabilitate nu au stat chiar foarte bine. Îmi pare rău, dar nu am schemă cu vederea din spate.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 29 Noi 2009 12:10:56 Titlul subiectului: |
120675 |
|
Imi cer scuze ca mi-am permis sa modific schitele. Cunosc faptul ca s'ar fi realizat si un prototip de vagon simplu de acest tip, care ar fi trebuit sa aiba si chopper sau ceva similar la vremea respectiva. Din cate stiu, prototipul ar fi fost construit in mare parte, dar fie nu a fost niciodata terminat, fie a fost terminat, dar nu a ajuns vreodata sa circule nici macar in probe. Se pare ca a fost abandonat datorita costurilor mari si imposibilitatii asimilarii de catre industria nationala a chopperului, care ar fi trebuit importat.
Ar fi interesant de stiut daca cotele rezultate in urma modificarii schitei corespund cu cele ale prototipului real.
A 2'a imagine am modificat'o mai mult de fancy , dar ar fi interesant daca ELTIM a proiectat macar asa ceva. La un moment dat am auzit ca s'ar fi facut machete de jucarie cu vagoane Timis, unul simplu, unul articulat si unul dublu articulat. Deosebirea era ca ferestrele mari erau impartite in doua.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.54 kb |
Vizualizat: |
de 25589 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.32 kb |
Vizualizat: |
de 25585 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Joi 31 Dec 2009 12:44:40 Titlul subiectului: |
121839 |
|
Acum cateva zile, in timp ce cautam diferite filmari cu tramvaie am avut norocul sa dau peste un clip bine realizat de catre un grup de pasionati din Timisoara, cu sprijinul altor persoane ce au facut poze prin Romania .Intr-un filmulet cu tema tramvaielor Timis din Timisoara am observat si o poza cu un Timis V2 , poza ce nu am mai vazut-o pana acum.
Aici este link-ul unde gasiti poza: http://www.youtube.com/watch?v=hQLJWdauyDA
Tin sa felicit toti oamenii implicati in realizarea acelui filmulet !
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 05 Oct 2011 13:30:06 Titlul subiectului: tyjyj |
149264 |
|
radub a scris: | Inteleg la ce te referi cand zici Timis 1, numai ca si alea erau tot Timis 2. |
Pai nu ne luminati si pe noi, sa intelegem pana la urma povestea asta care s-a cam incalcit?
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
nik_galati
Data înscrierii: 04/Noi/2009 Ultima vizita: 08/Iul/2015 Mesaje: 110 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 05 Oct 2011 13:45:30 Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time |
149266 |
|
Daca ar putea Radub sa posteze poze cu Timis1 si Timis 2 pentru a face diferenta intre aceste doua modele.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 27/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
nik_galati
Data înscrierii: 04/Noi/2009 Ultima vizita: 08/Iul/2015 Mesaje: 110 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 05 Oct 2011 14:07:59 Titlul subiectului: Tramvaiul Galatean: once upon a time |
149269 |
|
Cred ca am gasit ceva...dar nu inteleg de ce doua modele de Timis care arata diferit poarta acelasi numar (2).?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.07 kb |
Vizualizat: |
de 22879 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 27/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Oct 2011 14:13:30 Titlul subiectului: |
149270 |
|
Au existat mai multe variante de carosare si echipare. Proiectul mare s-a numit Timis 2, insa toate aceste variante au propria lor identitate (nu stapanesc decat in mica masura subiectul, astfel incat ma abtin sa scriu despre asta pe forum).
|
|
Sus |
|
|
nik_galati
Data înscrierii: 04/Noi/2009 Ultima vizita: 08/Iul/2015 Mesaje: 110 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 27/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Oct 2011 20:46:32 Titlul subiectului: |
149282 |
|
Omologarea prototipului trenului de tramvai Timis 2 s-a realizat in 1972 (proces verbal de omologare incheiat pe data de 18 ianuarie). In documentele de omologare se face referire la "tren de tramvai format din vagon motor tip T.M.-69 si vagon remorca tip V.R.-69".
In documente din 1980 Intreprinderea Electrometal Timisoara face referire la doua variante de tramvai de mare capacitate pe boghiuri (V1 - vagon motor pe 4 osii, care poate functiona ca vagon singular sau cu o remorca de aceeasi capacitate, si V2 - vagon articulat pe 6 osii care poate functiona ca vagon motor cu o singura articulatie intre cele doua sectiuni). Pentru ambele tipuri de tramvaie se specifica faptul ca prototipurile se realizeaza in 1980. Banuiesc ca acesta este momentul lansarii noii variante de carosare, ca echipare existand in mod clar diferente, cum rezulta din documentele pe care le am.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Vin 17 Mai 2013 12:27:02 Titlul subiectului: Tramvaie Timis-2 |
164566 |
|
In ce an a fost produs ultimul tramvai ""Timis-2"" ? Macar ca experiment acest tip de tramvai a circulat vreodata in Bucuresti, la ITB ?
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 17 Mai 2013 13:53:54 Titlul subiectului: |
164568 |
|
Ultimul vagon Timis a fost fabricat in 1990.
Fiind propriul producator de tramvaie, ITB nu a avut niciodata tramvaie Timis.
|
|
Sus |
|
|
Ker0seN
Data înscrierii: 22/Dec/2005 Ultima vizita: 24/Mar/2024 Mesaje: 112 Locație: Resita; Timisoara
|
Trimis: Vin 25 Iul 2014 19:48:37 Titlul subiectului: |
174040 |
|
Arta...
E pictat, nu imprimat .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
553.04 kb |
Vizualizat: |
de 18880 ori |
|
_________________ Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2. |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 27/Apr/2024 Mesaje: 1959 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 27/Apr/2024 Mesaje: 1026 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 12 Apr 2017 19:53:52 Titlul subiectului: |
189624 |
|
Mi se pare mie sau aducea a Tatra? Mai ales din spate.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 12 Apr 2017 20:51:09 Titlul subiectului: |
189631 |
|
Din spate seamana cu KT4D-urile.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
|