Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele PESA Swing (ex-Achizitionarea de tramvaie noi)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 13 Iul 2014 16:17:42    Titlul subiectului: 173844

Cele expuse mai jos nu au caracter stiintific, ci tin de logica si de bun simt, si e necesar sa fie puse in practica de catre municipalitatile si companiile/regiile de transport public care doresc sa faca transport public cu tramvaiul exploatand tramvaie noi, moderne, astfel incat aceasta activitate sa fie eficienta (ca in orasele civilizate, unde rezultatele au fost pe masura asteptarilor) si nu doar sa dea pentru o vreme false impresii calatorilor:

- intai de toate, adoptarea unui regulament national privind exploatarea tramvaielor;
- modernizarea bazelor de garare, intretinere si reparatii (spatii si dotari);
- asigurarea necesarului de piese de calitate;
- revizii si reparatii realizate cu maxima corectitudine pana la nivel de suflare a prafului si curatare a celei mai mici piese;
- atragerea de ingineri de valoare din toate domeniile implicate, cu precadere electronisti, cu salarii motivante;
- atragerea de personal calificat de calitate din toate domeniile implicate, de asemenea, cu salarii motivante;
- instruirea periodica serioasa a personalului din bazele de intretinere si reparatii si a vatmanilor pentru a face fata cerintelor actuale (inclusiv in ceea ce priveste aspectele ce tin de mentalitati);
- conceperea unui cod de conduita a vatmanilor la nivel de companie de transport public, adaptat prezentului (astfel de reglementari existau pe vremuri la nivel national, erau bine facute pentru acele perioade, insa dupa '89 au cam fost date uitarii si nici vorba sa fie rescrise);
- testarea profesionala periodica a celor de mai sus realizata la modul cel mai serios cu putinta;
- reabilitarea si intretinerea riguroasa a infrastructurii (cale de rulare, retea de contact, statii de redresare, cabluri de alimentare a retelei de contact);
- trecerea progresiva de la vehiculele simple la cele ce contin blocuri electronice complexe, extrem de scumpe, astfel incat contactul cu tramvaie precum cele de la Cluj sau Oradea sa nu se faca brusc, cu efectele pe care le cunoastem;
- reglementarea traficului cu masuri privind prioritatea cel putin in cazul tramvaielor si, pe cat posibil, izolarea acestora de restul traficului;
- diminuarea surselor de praf din orase;
- regandirea traseelor de transport public, astfel incat tramvaiele sa fie utilizate pe rute lungi, care bat axial orasele, cu afluire si defluire de calatori dinspre/spre autobuzele ce matura zonele rezidentiale in statii aflate in puncte cheie ale acestora sau a calatorilor de pe traseele metropolitane (includ aici si navetistii care utilizeaza trenurile de scurt parcurs) in statii intermodale.

In alta ordine de idei, pretul tramvaielor Imperio vandute la Arad este irelevant, pentru ca acolo Astra a facut un compromis pentru a sparge ghinionul lipsei vanzarilor (am scris la judetul Arad despre asta). Pretul cerut de PESA la Cluj este unul cat se poate de normal pentru producatorii din esalonul secund.

Teapa pusa intre ghilimele in mesajul meu anterior inseamna rezultatul calculelor false pe care si le fac municipalitatile din Romania privitoare la achizitia de tramvaie noi in conditiile lipsei marii majoritati a celor enumerate mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 28/Apr/2020
Mesaje: 119
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 14 Iul 2014 16:39:10    Titlul subiectului: 173869

Multumesc pentru raspuns.
Referitor la contactul vatmanilor cu tramvaiele PESA, pot spune ca aici a fost o problema majora. Nu stiu daca e vina lor neaparat sau tine de alti factori, insa manipularea acestora n-a fost tocmai corespunzatoare: frani bruste, smucituri, etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Iul 2014 07:37:48    Titlul subiectului: 173874

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
- atragerea de ingineri de valoare din toate domeniile implicate, cu precadere electronisti, cu salarii motivante;
- atragerea de personal calificat de calitate din toate domeniile implicate, de asemenea, cu salarii motivante;
- instruirea periodica serioasa a personalului din bazele de intretinere si reparatii si a vatmanilor pentru a face fata cerintelor actuale (inclusiv in ceea ce priveste aspectele ce tin de mentalitati);
De acord cu tot ce ai spus in postarile anterioare, dar mai ales cu aceste punte, adica cu materialul uman. Este mare durere la capitolul asta. Eu lucrez intr-un domeniu total diferit de transportul in comun, dar din pacate ma lovesc de aceste realitati (lipsa personalului).

Acum, revenind la topic, cei din Cluj nu si-au instruit personalul, pentru exploatarea/intretinerea tramvaielor noi ?

Pacat de ele, dar din pacate, Romania nu este pregatita pentru ele.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Iul 2014 11:14:50    Titlul subiectului: 173895

O parte a personalului a facut instructaj la PESA, restul fiind instruiti de catre acestia la revenirea in tara. Numai ca instructajul facut cu aceasta ocazie nu acopera lipsurile de mai sus (materiale si legate de mentalitati). Desigur, cum am spus si anul trecut, nu trebuie facute generalizari in privinta oamenilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
razwy



Data înscrierii: 04/Sep/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2019
Mesaje: 190
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 01 Aug 2014 23:53:47    Titlul subiectului: 174111

Veste buna! Azi l-am vazut pe 81 cu calatori pe linia 101.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Sâm 02 Aug 2014 12:19:39    Titlul subiectului: 174114

Si ieri a circulat toata ziua 81 pe linia 101. Nu l-am vazut insa de aproape ca sa imi pot da seama daca mai face zgomot, sau problemele au fost remediate.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 02 Aug 2014 23:35:06    Titlul subiectului: 174131

Mai face zgomot. Nu am sesizat vreo remediere serioasă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 28/Apr/2020
Mesaje: 119
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 03 Aug 2014 22:33:54    Titlul subiectului: 174147

81 circula de mai bine de o saptamana.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 163
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 08 Aug 2014 19:04:09    Titlul subiectului: 174198

In depoul Manastur de o vreme am zarit un al doilea tramvai mov, nu stiu insa care o fi numarul lui...sau când si cum a aterizat aici Smile
_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 28 Aug 2014 19:15:44    Titlul subiectului: 174484

Astazi am vazut pe linia 101 ca au circulat atat 81 cat si 82. La 82 par a fi remediate problemele, pentru ca l-am auzit de aproape si este la fel de silentios ca in prima zi.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Aug 2014 22:19:10    Titlul subiectului: 174488

Da, 82 a fost rezolvat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 28/Apr/2020
Mesaje: 119
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 29 Aug 2014 15:01:04    Titlul subiectului: 174498

Acum o jumatate de ora a trecut pe langa mine 82-ul la capatul Buciumului si confirm ca e ca-n prima zi. O surpriza placuta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 29 Aug 2014 22:57:02    Titlul subiectului: 174503

Ieri am auzit, trecând, pe lângă mine, un tramvai Pesa care suna ca nou. Era 82-ul. Sunt curios cât de mult va ține rectificarea bandajelor. Vatmanul pe care l-am văzut ieri pe 82 a condus, mult timp, 33-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 04 Sep 2014 00:57:13    Titlul subiectului: 174593

Nici 81-le nu mai uruie. Să vedem cât va ține reparația.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 04 Sep 2014 03:29:57    Titlul subiectului: 174594

E foarte simplu: tramvaiele se vor comporta normal in conditiile unei bune exploatari si unei bune intretineri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2014 22:28:17    Titlul subiectului: 174900

Am mers cu 81 ct am fost in Cluj. De fapt, el a fost singurul tramvai care, cred, ca era pe traseu vineri. Prima impresie este foarte buna. Tramvai silentios, rapid. O bijuterie. Cred ca este unul dintre cele mai bune tramvaie care circula la ora actuala in Romania.


Simpozion USAMV Cluj, 25-27 septembrie 206.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.59 kb
 Vizualizat:  de 17802 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-27 septembrie 206.jpg



Simpozion USAMV Cluj, 25-27 septembrie 208.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.95 kb
 Vizualizat:  de 17802 ori

Simpozion USAMV Cluj, 25-27 septembrie 208.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2015 00:41:21    Titlul subiectului: 179848

Așa sună 83-ul. Sincer, nu vi se pare că e prea de tot?? A fost rebandajat de n ori și, de fiecare dată, la câteva săptămâni de la rebandajare, acest sunet reapare...

https://www.facebook.com/kqq.kq.3/videos/787720631341187/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2015 00:51:04    Titlul subiectului: 179849

https://www.facebook.com/kqq.kq.3/videos/784365281676722/

Așa sună 81-le. Și acesta a trecut prin nu știu câte rebandajări și...sunetul respectiv apare la nici o lună de la reparație.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2015 00:31:56    Titlul subiectului: 179906

Nu sunt un cunoscator, dar este o firma de care eu personal nu am auzit niciodata si mai e si poloneza! La ce era sa ne asteptam?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2015 09:29:55    Titlul subiectului: 179908

Pesa are renume si respect in tara "natala", si incepe sa se afirme si pe alte piete. Vremea comunismului a trecut, si nu cred ca mai e bine sa denigram calitatea unor produse care - culmea! - au si succes.
Autobuzele Solaris sunt foarte raspandite prin Europa, si asta demonstreaza calitatea lor.
Mai mari indoieli as avea in Bombardier daca privim problema asa.

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2015 10:28:44    Titlul subiectului: 179911

Ca n-ai auzit tu de PESA, e problema ta. La fel or zice altii din alte tari despre Astra... PESA e un jucator important printre producatorii de material rulant pentru calea ferata si, de ceva vreme, si de tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2015 11:11:19    Titlul subiectului: 179913

81 si 83 au fost rectificate (nu rebandajate) in ianuarie si au iesit pe trasee aproximativ in acelasi timp.

Uzura apare, insa, mai repede decat ar trebui din cauza conditiilor dificile de exploatare. Am enumerat mai sus un set minim de conditii ce trebuie asigurate de municipalitati/companiile de transport public pentru ca tramvaiele moderne sa dea rezultatele scontate, dar vad ca nu vreti sa intelegeti ca nu sunt povesti, ci realitate pura.

Asadar, din cauza faptului ca la Cluj se circula in coloana si, dincolo de faptul ca nu prea se poate merge lansat, secventele accelerare-franare sunt extrem de dese. Mai mult decat atat, din cauza vitezei mici de deplasare in aceste conditii, vatmanul nu apuca sa accelereze suficient cat sa evite declansarea automata a franarii electrodinamice si electrohidraulice. La toate astea se mai adauga si desele situatii cand diversi berbeci intra aiurea in fata tramvaiului si e necesara franarea brusca. Toate treburile astea se traduc in uzura prematura.

Repet: Romania este o tara primitiva, in care astfel de vehicule nu au inca ce sa caute! Cand acel set minim de conditii de bun simt identificate si prezentate de mine pe forum vor fi indeplinite, atunci vom putea incepe sa vorbim de exploatarea eficienta a tramvaielor moderne in Romania...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2015 20:04:19    Titlul subiectului: 179931

Trebuie facuta cale separata de rulare pentru tramvaie moderne. Din pacate la Cluj nu exista asa ceva, am vazut cu ochii mei coloana de masini de pe linia de tramvai, am dezbatut problema la acest topic.
Problema este ca s-au inmultit foarte mult masinile in Cluj.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 02 Iul 2015 07:39:32, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Joi 02 Iul 2015 01:18:23    Titlul subiectului: 179933

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
Repet: Romania este o tara primitiva, in care astfel de vehicule nu au inca ce sa caute! Cand acel set minim de conditii de bun simt identificate si prezentate de mine pe forum vor fi indeplinite, atunci vom putea incepe sa vorbim de exploatarea eficienta a tramvaielor moderne in Romania...

Bun. Si vechile tramvaie de ce nu au nicio treaba? La alea franeaza vatmanii mai bine, sau mai altfel? Ori au rotile din titan? Eu zau ca nu pricep!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 02 Iul 2015 06:37:52    Titlul subiectului: 179934

Inainte de a ma lua in balon cu mistocarii, ia vezi matale ce am raspuns, exact in sensul asta, la un alt subiect, tot la subforumul judetului Cluj!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Următoare
Pagina 11 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community