Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Zgomotele autobuzelor
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
qwerty



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2011
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2006 17:24:41    Titlul subiectului: 26594

Topul zgomotului la autobuzele bucurestene ar fi:
1. DAC
2. Ikarus
3. Rocar de Simon
4. Iveco (mi se par mai silentioase decat Rocar-urile)
5. DAF
6. Mercedes si DAF-urile speciale (Hess, Berkoff - or mai circula oare Question )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2006 17:42:47    Titlul subiectului: 26595

Rocar de simon mi se pare mai zgomotos decat Ikarus , poate si decat DAC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 13 Iul 2006 23:14:10    Titlul subiectului: 27380

1. Că tot suntem la topicul legat de zgomote, un lucru interesant s-a întâmplat cu autobuzul 213 (Ikarus 280 cu 2 uși, fabricat în 1984, achiziționat de RATUC în 1991 și dispărut prin 1998-1999)
2. Avea cutie cu 6 viteze, dar, în anul 1996, de regulă erau folosite cele pare
3. Maniera de condus era următoarea:
-autobuzul pornea cu viteza a II-a și ambala motorul până ajungea la peste 35-37 rotații pe secundă (turația o pot aprecia după sunet, mai ales dacă știu câți cilindri are motorul)
-la introducerea în treapta a IV-a, turația motorului scădea cu mai mult de jumătate; în plus, intra greu; Odată introdusă viteza a IV-a, motorul era turat cam tot așa
-intrarea în viteza a VI-a se făcea mai ușor (intervalul dintre sunetul scos de motor înaintea schimbării vitezei și celde după schimarea vitezei era cuprins între sextă mare și septimă mică, ceea ce înseamnă un raport cuprins între 1,66 și 1,80)
-vitezele a III-a și a V-a erau folosite doar când autobuzul respectiv mergea pe linia 43; a treia la urcare, a cincea la coborâre; viteza I nu era folosită niciodată (de altfel, nici un Ikarus clujean cu 6 viteze nu folosea prima treaptă
-nu știu ce anume determina maniera respectivă de condus, mai ales că puteau fi folosite și treptele impare. În 1997, maniera de condus era "normală" dar numai în sensul folosirii tuturor vitezelor dintre a II-a și a VI-a; motorul continua să fie ori supraturat, ori suburat; este ca și cum șoferul dorea să schimbe cât mai puțin vitezele
4. Ikarusul 213 clujean a dispărut prin 1998-1999. Cu puțin înainte de dispariție, scotea fum negru la turații mici
5. Rapoartele aproximative ale turației motorului sunt următoarele:
I-II ? (viteza I nu era folosită niciodată)
II-III: 1,5
III-IV ceva mai mult de 1,33 (intervalul sunetelor motorului la schimbarea din a III-a în a IV-a era cuprins între cvartă perfectă și cvartă mărită
IV-V ceva mai puțin de 1,5 (interval cuprins între cvartă mărită și cvintă perfectă). Pot spune cu certitudine că raportul dintre treptele III și V e 2; altfel spus, dacă se trece din viteza a III-a direct în viteza a V-a turația motorului se înjumătățește; de altfel, șoferul respctiv a făcut și figura respectivă iar efectul nu a fost plăcut; pe lângă faptul că intra greu (ca și cum în cutie ar fi ceva ce nu permitea sărirea unei trepte de viteză) motorul nu trăgea ca lumea, deși fusese turat suficient de mult înaintea schimbării vitezei.
V-VI: 1,2
6. Pentru stfp: ceea ce am scris nu e glumă (asta ca să nu creadă că aberez unde nu trebuie). Efectiv, așa s-a întâmplat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Iul 2006 20:03:25    Titlul subiectului: 27617

Unele cutii de viteze sunt proiectate astfel incat treapta 1 sa fie folosita numai la plecari cu sarcina mare sau in panta abrupta (sau la mesul cu viteze f mici , pt vehicule ce efectueaza operatii tehnologice). Nu e nimiv deosebit sa gasesti asa ceva pe un autovehicul greu, ca un autobuz articulat cu un motor relativ mic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 09:01:54    Titlul subiectului: 28560

despre Rocar deSimon
in partea din fata (pe la sofer) se aude un fel de pâcâit care suna a mici descarcari electrice, sau ca si cum un foarte mic ventilator de plastic moale ar lovi ceva dur... frecventa pacaiturilor depinde de turatia motorului... despre ce e vorba?

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 09:12:16    Titlul subiectului: 28561

Zgomotul este facut de purjarea instalatiei de aer.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 14:37:52    Titlul subiectului: 28594

La Rocar 312, acolo unde e află tunelul pentru admisia aerului la motor (între ferestrele 2 și 3) se aud un zgomot identic cu cel care se aude la DAC 112 UDM în față. La Rocar 312-245 (motor Euro 1), zgomotul respectiv este aproape inexistent; doar când frânează se mai aude ceva. Însă, la Rocar 312-192 (motor "Euro 0") se aude mai tot timpul iar când frânează, zgomotul respectiv se aude chiar prea tare.
Atenție. Când spun de zgomot care apare la frânare mă refer la frânarea prin acționarea clapetei de oprire a motorului. La Cluj, clapeta respectivă se acționează fie de către o "pedală" (mai bine zis un "buton" pe care se apasă cu piciorul) sau de către un buton propriu-zis aflat de regulă pe bord. Uneori, butonul se poae găsi pe schimbător.
In legătură cu Rocar de Simon. Varianta U 412-260 are o pune Raba extrem de silențioasă. Cel puțin, la Cluj, abia la unul din cele 5 Rocar de Simon U 412-260 puntea începe să uruie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 15:03:02    Titlul subiectului: 28602

OAB a scris:
Uneori, butonul se poae găsi pe schimbător.
Asta pentru că șoferii îl mută acolo ca să fie mai ușor de acționat. Sunetul în cauză (cel puțin la București) este un fâsâit destul de puternic(dacă stai în față lângă șofer), dar în spate nu prea se aude, mai ales când este aglomerat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Iun/2018
Mesaje: 872
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Iul 2006 09:24:41    Titlul subiectului: 28742

Dar de ce sunt așa de zgomotoase motooarele Rocar de Simon? Parcă ar fi motoare de... avion!
Și ce produce zgomotul acela infernal pe care îl fac DAF-urile la frânare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Iul 2006 11:54:50    Titlul subiectului: 28771

Asa se aud motoarele MAN ,vedeti si la camioanele MAN
Si turbina are aportul ei la zgomot
Scirtiitul de la DAF-uri se aude si la alte autobuze dar in numar mai mic si este cauzat de compozitia ferodourilor de frina (metal prea mult)la DAF si tamburii de frina au alta compozitie
Si acel pacanit ca niste descarcari electrice este de la uscatorul de aer care este plasat pe stinga fata sub cabina se acea se aude mai tare in fata .Cit despre acel buton este frina de motor si se gaseste doar la DAC-uri si Ikarus Rocarul DAF-ul Iveco si Mertul au retarder adica frina pe cutie,la Rocar are o mica maneta in stinga pe cutia unde sunt comenzile pentru ventilatie si lumini

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Iul 2006 15:44:08    Titlul subiectului: 28877

Rocarul, DAF, Iveco si Merc au cutii automate Voith Diwa cu convertizor de cuplu care tine loc si de retarder.
Fabricanti italieni de cutii de viteze nu am auzit sa fie, iar Iveco folosesc ZF la camioane .
Din ce zice aici: http://www.milanotrasporti.org/article.php3?id_article=21 se pare ca e totusi o cutie Voith.
Eu am vazut pliantul pentru Voith Diwa ca sistem integrat, hidroconvertizor si transmisie epiciloidala. Adica toata cutia vine de la Voith, cel putin pentru modelele de Mercedes Citaro de la noi. Cum hidroconvertizorul e in mijlocul cutiei, ar fi si greu sa-l integreze intr-o transmisie de la alta marca. Si prin Bucuresti au doar butoane DNR, 2 si 3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
concasor



Data înscrierii: 18/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iun/2007
Mesaje: 12
Locație: Brasov; Bucuresti

MesajTrimis: Joi 12 Apr 2007 20:37:23    Titlul subiectului: 78232

Cutiile VOITH sunt folosite pe scara larga atat la camioane cat si la autobuze. Si MAZ 103 automate (ca al meu de altfel) are ZF voith.
IVECO Turbocity au cutie ZF-Voith.VOITH e cuplajul hidrodinamic si eventual retarderul.Acesta se mai cheama ZF Intarder.
Eu personal am un renault PR 100(1984) luat din Franta si are cutie automata care are panoul de comanda ca la DAF,IVECO,CITARO..etc,deci sistemul nu e nou,+ tastele 2 si 3 adica diverse regimuri ale cutiei.Cutia este de Renault, dar unele au si ZF.
D 2 3 N R.
La CITARO bucurestene am vazut doar D N R. LA iveco AM VAZUT SI 2 3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 15 Apr 2007 03:21:04    Titlul subiectului: 78266

La Bucuresti, Rocar de Simon si Citaro au cutii Voith, iar butoanele sunt doar D N R.Iveco au si 2 si 3.
La Ikarus si Dac se intalneste o gama larga de cutii de viteze, putand fi dibuite chiar si cutii de Ik4, care au ajuns pe Dac si, ulterior, pe Ikarus, dar si cutii de autocar, mai mult pe Ikarusuri.
Majoritatea au 6 trepte. Interesant ca soferii de Ikarus prefera cutiile de Dac (probabil pe cele foste de Ik4 ori Roman 111, 112 etc).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
concasor



Data înscrierii: 18/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iun/2007
Mesaje: 12
Locație: Brasov; Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Apr 2007 13:10:20    Titlul subiectului: 78272

Cutiile de DAC originale aveau de regula 4 trepte dar mai aveau si 5 trepte unele din ele.Ca fiabilitate nu merita sa zic ca erau modeste,in10000 Km crapau definitiv.Arbori rupti,pinioane rase.Datorita executiilor proaste,si abaterilor de prelucrare si montaj destul de mari.Inainte de 1999,vedeai in BV destule DAC cu punte motoare RABA ca la IKARUS,atat autobuze cat si troleibuze.Cutiile manuale la autobuz in Vest sunt de regula de domeniul trecutului.La noi se pare ca inca se prefera.Exista si IKARUS 2** cu transmisie automata.Cutia de IK$ e destul de finuta,si chiar silentioasa,mai buna ca IK2**.IK2** a fost un autobuz super,insa la fiabilitate,IK4 il rupe.In general motoarele,cutiile si puntile de AutoBrasov sunt proaste.
De asemenea,la nefiabilitate,contribuiau,pe langa executia proasta,si pierderile de ulei,care la elementele de mai sus erau inerente.Indiferent de cat etanseizant le puneai tot curgeau.Iar ABurile(reductoarele de butuc in limbajul soferesc) sistematic erau pline de ulei si praf pe exterior.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 15 Apr 2007 15:02:15    Titlul subiectului: 78276

La Cluj, frecvent, autobuzele DAC 117 UD aveau cutii de Ikarus 280. Deși puterea motorului de Ikarus 280 este, teoretic, aceeași cu cea a DAC-ului 117 UD (141 Kw) odată cu montarea cutiei de Ikarus pe DAC, aveam impresia că motorul nu trage ca lumea. Precizez faptul că pornirea de pe loc se efectua cu treapta a II-a. La Ikarus 280, treapta a II-a este, undeva între treapta I și treapta a II-a a cutiei originale de DAC, mai apropiată de a doua.
Între 1979 și 1982, DAC-urile 117 UD avau cutii automate. Între prima și a doua treaptă, motorul se tura foarte tare; din ceva motive, mergea în gol. Ca să fiu mai explicit, cuplarea dintre prima și a doua treaptă se făcea cu o mică "pauză". În acea pauză, turația motorului creștea subit și, tot la fel de brusc, scădea când cupla treapta următoare. În vara anului 1996, când am călătorit între Eforie Sud și Constanța cu autobuzul 7912 (pe linia 12), șoferul ridica piciorul de pe pedala de accelerație când ajungea la momentul critic, evitând,astfel, turarea motorului în gol între prima și a doua treaptă.
Și Rocar de Simon 412-260 are mici probleme la trecerea de la prima la a doua treaptă. Nu apare acea pauză, dar, la cuplarea celei de-a doua trepte, autobuzul smucește puțin. Din câte aud, raportul dintre
-turația motorului înaintea trecerii de la prima la a doua treaptă
-turația motorului imediat după cuplarea celei de-a doua trepte
depășește 1,5.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Noi 2007 22:43:47    Titlul subiectului: 84513

Cele mai zgomotoase autobuze cu care am circulat mi se par DAC-urile, urmate de unele Rocaruri, apoi autobuzele Iveco. Printre cele mai zgomotoase autobuze includ unele MAZ-uri din Constanta (in special cele de pe linia 40 cu care am circulat cel mai des, de fiecare data cand am ajuns in oras).
La polul opus se afla autobuzele DAF, Mercedes Citaro, restul MAZ-urilor, IrisBus (cele din Cluj).
La autobuzele DAF imi plac foarte mult claxoanele.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 30 Dec 2008 10:54:38    Titlul subiectului: 103340

Eu as spune ca unele din cele mai zgomotoase autobuze sun BMC-urile si MAZ-urile deoarce am circulat cu aceste autobuze si stiu cat de zgomotoase sunt dar si poluante in cazul MAZ 103 (ca cele din Constanta). Exclamation
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 20/Mar/2018
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Ian 2011 14:23:32    Titlul subiectului: zgomotele autobuzelor 138565

Cel mai frumos zgomot il face ROCAR DE SIMON cand ii este trasa frana de mana. Unii soferi se saluta cu frana de mana. Daca ar putea cineva sa inregistreze acel zgomot si sa il puna pe site.
Unele autobuze aveau montate niste goarne care fluierau, foarte frumos sunetul pe care il faceau de fluier cu inalte. Ar fi frumos daca ar putea cineva sa il inregistreze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Sâm 08 Ian 2011 17:24:24    Titlul subiectului: 138570

La RdS cel mai frumos suna turbosuflata cand motorul este turat la maxim.Zici ca e un avion care decoleaza.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cipmars



Data înscrierii: 03/Sep/2007
Ultima vizita: 26/Dec/2017
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Feb 2011 03:08:31    Titlul subiectului: Semnalizarea de RdS 140028

Va mai amintiti cum suna buzzer-ul de la semnalizarea de De Simon? Daca as gasi piesa care facea sunetul respectiv, as incerca sa mi-o montez pe masina mea, atat de mult imi placea sunetul respectiv. Stiu ca ar fi imposibil, dar mi-ar placea la nebunie. Tot RdS-urile scoteau (si inca mai scot cele care au ramas) niste fasaituri scurte cand isi reglau suspensia in statie. Pe urma era un fluierat pe care il facea DAF-ul #205 (RATB) cand purja aer.

P.S. Daca imi gaseste cineva un buzzer de RdS in stare de functionare, sunt dispus sa platesc, serios!

_________________
Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 20/Mar/2018
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Feb 2011 16:22:54    Titlul subiectului: 140075

Parca erau doua modele de buzzere
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cipmars



Data înscrierii: 03/Sep/2007
Ultima vizita: 26/Dec/2017
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Feb 2011 14:39:43    Titlul subiectului: 140225

Erau. Unele faceau doar beep-beep, altele care faceau pe doua tonuri. Primul nu e asa de interesant, al doilea e. O sa caut un RdS sa merg cu el si poate pun un clip pe YouTube.
_________________
Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rooney14



Data înscrierii: 12/Dec/2012
Ultima vizita: 08/Mai/2018
Mesaje: 50
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Mar 12 Feb 2013 18:11:27    Titlul subiectului: 162650

Cele mai zgomotoase autobuze, dupa parerea mea, sunt autobuzele Higer B8 din Piatra Neamt.


P11-02-13_13.29.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  381.51 kb
 Vizualizat:  de 8591 ori

P11-02-13_13.29.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Windows98



Data înscrierii: 13/Sep/2011
Ultima vizita: 06/Ian/2018
Mesaje: 27
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 07 Aug 2014 20:45:26    Titlul subiectului: 174184

Topul zgomotelor autobuzelor dupa mine:

1.Mercedes Connecto - fiindca s-au uzat destul de mult,suna ca o combinatie intre Citaro si DAC 112 UDM.Nu ca ar fi sunat altfel inainte.

2.Irisbus Iveco - Destul de placut,iar pe dinauntru suna ca un autocar nou.

3.Isuzu - aproape ca suna ca o duba VW. Pe deasupra ca mai si arata ca un Solaris Urbino 10 patratos.

4.Irisbus Karosa B952E - La fel ca Irisbus Iveco.

5.Mercedes O405N - aproape ca Mercedes Connecto doar ca predomina mai mult sunetul de 112 UDM. A,si in plus miroase la fel ca un 112UDM.

_________________
Un ciocan rezolva tot.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 1229
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 07 Aug 2014 21:17:14    Titlul subiectului: 174186

Mie cele mai silentioase autobuze mi se par Irisbus-urile, urmate de MAN Lyon's City si Solaris Urbino.
Printre cele mai zgomotoase sunt autobuzele DAC, Ikarus, MAZ, BMC si din pacate si autobuzele MAN Lyon's Clasic cum sunt cele din Brasov de exemplu.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community