Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 24 Iul 2013 08:39:02 Titlul subiectului: |
165911 |
|
Buna dimineata,
Stie cineva daca astazi iese GT4-M la strada, eventual daca ne poate spune si intre ce ore. As dori sa il prezint unui coleg de facultate, care pleaca acasa zilele astea si care si-a manifestat interesul sa se plimbe cu el.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 24 Iul 2013 10:01:03 Titlul subiectului: |
165917 |
|
Astazi nu iese si in principiu nici maine.
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Dum 12 Sep 2021 22:11:53, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 24 Iul 2013 10:28:59 Titlul subiectului: |
165920 |
|
Trix a scris: | Inteleg de aici ca GT4M are de fapt un sistem de "frana de urgenta" (Notbremse) si nu "semnal de alarma". |
Standardele prevad denumirea generica de "alarma pasager" pentru echipamentele obligatorii care permit pasagerilor sa declanseze fie o aplicare a franei de urgenta (denumita "urgenta 2"), fie o alarma.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 24 Iul 2013 10:45:03 Titlul subiectului: |
165921 |
|
Catalin Ghita a scris: | Nu-mi mai reamintesc prea bine de la scoala, dar stiu ca la franarea de serviciu deceleratia maxima adminsibila avea o anumita valoare, la care efectele asupra calatorilor ar fi fost minime, in timp ce la franarea de urgenta deceleratia admisibila avea o valoare mult mai mare, la care efectul potential asupra calatorilor ar fi, evident, mai mare. |
radub a scris: | V. SR EN 13452-1:2004 (eu nu-l am la indemana, tu s-ar putea sa-l gasesti mai usor la serviciu). |
M-am uitat si eu peste el astazi si, evident, si pentru tramvaie sunt stabilite performante de confort, nu doar operationale, pentru franare. Suplimentar fata de ceea ce ai spus tu, pentru "urgenta 2" (pasageri) si "urgenta 3" (conductor) valorile difera semnificativ, iar la "urgenta 1" (vigilenta) valorile se apropie sau coincid cu cele de la "urgenta 2".
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 25 Iul 2013 11:53:28 Titlul subiectului: |
165956 |
|
Astazi a iesit si va sta pana la ora 15.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 25 Iul 2013 16:07:26 Titlul subiectului: |
165970 |
|
L-am prins din Tg. Cucu pana la statia de sub Pasajul Alexandru. Cu o tanti vatman .Intr-adevar tiuitul ala e putin enervant si cateodata apar niste vibratii la franare. Nu cred ca sunt probleme insurmontabile.
Astea ca minusuri. In rest totul e OK. Interiorul e destul de ergonomic, scaunele sunt comode , ce sa zic ,laude merita toti care au lucrat la masinaria asta.
Edit: Pare putin mai ingust decat GT4 clasic. Pe interior, cred ca datorita faptului ca nu are scaune pe doua randuri.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 25 Iul 2013 19:28:32 Titlul subiectului: |
165973 |
|
EEG a scris: | Cu o tanti vatman |
Primul vatman instruit si-a facut orele asistat. Acum o asista el pe vatmanita, care si-a inceput orele de aspirantie saptamana trecuta.
EEG a scris: | tziuitul ala e putin enervant si cateodata apar niste vibratii la franare. Nu cred ca sunt probleme insurmontabile. |
Invertoarele dau catre motoare o tensiune cu frecventa mai mare decat cea obisnuita de 50 Hz, iar bobinele motoarelor si de la invertoare vibreaza. Frecventele sunt din banda audio. Sunetele sunt normale pentru vehiculele actionate in curent alternativ si, cum a spus TsE, reprezinta pretul mic platit pentru avantajele mari date de utilizarea motoarelor de curent alternativ.
Un alt exemplu: http://www.youtube.com/watch?v=OVpkve6oRW8
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 27 Aug 2013 20:28:42 Titlul subiectului: |
166728 |
|
A trecut mai bine de o luna de cand a fost pus in circulatie si il vad din ce in ce mai des, pe intervale mari de timp la strada. Care este parerea in cadrul RATC/Remar in legatura cu el dupa aceasta perioada?
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 27 Aug 2013 20:44:09 Titlul subiectului: |
166729 |
|
Au fost instruiti 3 vatmani si acum circula in regim normal, fara alte persoane de supervizare la bord. A trecut deja fara probleme si de prima revizie (RT1) - si-a facut numarul de kilometri care impune trecerea prin aceasta procedura.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 25 Sep 2013 12:02:32 Titlul subiectului: |
167415 |
|
Pentru ca noul 302 nu apucase pana acum sa circule pe Copou (cu fiecare ocazie cand s-au facut probe linia era intrerupta la Fundatie), profitand de prezenta la Iasi a unei echipe de la SAERP pentru verificarea unor parametri tehnici (monitorizarea acestui prototip in exploatare este ceva firesc), ieri tramvaiul modernizat a parcurs si acest traseu (mai mult decat atat, la coborare a mers mai departe spre Tatarasi si Podu Ros, revenind in Centru pe la Palat).
Cateva fotografii de ieri (din pacate, lumina cadea destul de prost la ora respectiva, astfel ca nu sunt imagini spectaculoase):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.97 kb |
Vizualizat: |
de 24926 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.71 kb |
Vizualizat: |
de 24926 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.41 kb |
Vizualizat: |
de 24926 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.23 kb |
Vizualizat: |
de 24926 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.36 kb |
Vizualizat: |
de 24926 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.67 kb |
Vizualizat: |
de 24926 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.6 kb |
Vizualizat: |
de 24926 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.53 kb |
Vizualizat: |
de 24926 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.7 kb |
Vizualizat: |
de 24926 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.89 kb |
Vizualizat: |
de 24926 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 25 Sep 2013 18:37:13 Titlul subiectului: |
167418 |
|
El nu apare intr-o poza pe coperta, in Copou? Asta acum un an.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 25 Sep 2013 18:41:27 Titlul subiectului: |
167419 |
|
Apare, dar asta nu schimba cu nimic faptul ca ieri a fost prima lui zi de circulatie prin Copou...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 30 Oct 2013 23:24:11 Titlul subiectului: |
168492 |
|
La solicitarea reprezentantilor Stuttgarter Straßenbahnen AG (SSB - compania de transport public din Stuttgart), Arbeitsgemeinschaft Blickpunkt Straßenbahn e.V. si Asociatiei Filatelistilor Feroviari din Romania, am redactat impreuna cu Cristina Albu, pentru publicatiile Über Berg und Tal ("Peste dealuri si vai" - revista angajatilor si pensionarilor SSB), numarul 4 pe 2013, Blickpunkt Straßenbahn. Berichte aus dem Nahverkehr ("Blickpunkt Straßenbahn. Relatari despre transportul public local" - publicatie bilunara editata de Asociatia Blickpunkt Straßenbahn, binecunoscuta organizatie a pasionatilor de transport public din intreaga lume), numarul 4 pe 2013, si Filatelistul feroviar (buletinul informativ trimestrial al Asociatiei Filatelistilor Feroviari din Romania), numarul 72 (3/august 2013), materiale privitoare la produsul realizat la Pascani.
Este de remarcat interesul starnit de tramvaiul GT 4 modernizat!
In acelasi numar al publicatiei Asociatiei Blickpunkt Straßenbahn apare inca un vehicul ce reprezinta Iasul acolo unde se afla din 2011 - Lindner Wagen nr. 9, restaurat la RATP pentru orasul german Potsdam. Pentru comenzi si abonamente: http://blickpunktstrab.wordpress.com
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.81 kb |
Vizualizat: |
de 24571 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.32 kb |
Vizualizat: |
de 24571 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 14 Noi 2013 16:50:34 Titlul subiectului: |
168844 |
|
De maine 302 intra si pe traseele sectiei 3, in prima faza pe 7 (pentru celelalte trasee e necesara modificarea datelor pentru afisaje, ceea ce va mai dura putin). Deci, un timp il veti vedea pe 6 si 7 (nu e musai ca maine sa ajunga si pe 7).
|
|
Sus |
|
|
MIXIX
Data înscrierii: 03/Mar/2010 Ultima vizita: 03/Apr/2024 Mesaje: 83 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Noi 2013 12:22:19 Titlul subiectului: |
168871 |
|
Asta inseamna ca va circula si pe portiunea Bucsinescu - Baza 3!
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Noi 2013 16:55:28 Titlul subiectului: 302 |
168879 |
|
Astăzi, 15 noiembrie 2013, vagonul modernizat GT4M a deservit traseul 7 (Rond Canta-Gară-Piața Unirii-Bucșinescu-Baza3).
Deși segmentul Bucșinescu-Baza3 este încă nereabilitat, tramvaiul se comportă excepțional; tronsonul-carusel Hotel Europa-Bucșinescu punând în valoare capacitățile noului tramvai, atât în urcarea pantei, cât și la coborârea acesteia.
Foto: #302 în această dimineață, Rond Canta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.33 kb |
Vizualizat: |
de 24141 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 16 Noi 2013 10:43:36 Titlul subiectului: |
168905 |
|
E bine ca l-au pus si pe alte trasee in afara de linia 6. Banuiesc ca si constructorii sunt interesati sa il vada in functiune pe o linie mai precara.
Totusi, se va comporta exceptional pana cand se vor face praf si bandajele si articulatiile structurii de rulare ale tramvaiului. Tot ceea ce spun se aude deja in toate tramvaiele de pe linia 7.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Noi 2013 19:46:09 Titlul subiectului: |
168937 |
|
Nu inteleg un lucru, cum sa se faca bandajele praf.Articulatile sant noi,nu uzate cum au venit Gt4 second hand, exploatate practic dupa zecii de mii de km efectuati in Germania cat si in Iasi
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Noi 2013 20:10:52 Titlul subiectului: |
168938 |
|
Mă refeream la sectorul Bucșinescu - Baza 3. Între Bucșinescu și Tudor Vladimirescu, linia e rezonabilă. După însă e dezastru.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Noi 2013 20:21:55 Titlul subiectului: |
168940 |
|
Nu au nimic bandajele pe sectorul respectiv, articulatile nu cred ca au de suferit.
Durata de viata a bandajelor depinde in mare parte atat de exploatare a vag. in pante, rampe si de anotimp (patinaj).
|
|
Sus |
|
|
dey1986
Data înscrierii: 06/Iun/2011 Ultima vizita: 04/Dec/2023 Mesaje: 32 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 09 Sep 2014 14:33:13 Titlul subiectului: |
174684 |
|
Tipic romanesc ! Am mai dat si 2 Lei pe bilet !
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.11 kb |
Vizualizat: |
de 22679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.95 kb |
Vizualizat: |
de 22679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.58 kb |
Vizualizat: |
de 22679 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Oct 2014 08:34:54 Titlul subiectului: |
175345 |
|
Sambata trecuta, tramvaiul era la datorie pe linia 6. Pozele le-am facut in zona garii.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.85 kb |
Vizualizat: |
de 22323 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.91 kb |
Vizualizat: |
de 22323 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.5 kb |
Vizualizat: |
de 22323 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Sep 2015 11:13:25 Titlul subiectului: |
181443 |
|
Saptamana trecuta au aparut in "media" locala si centrala niste materiale pline de aberatii cu privire la acest tramvai. Am comentat acolo ce era de comentat, iar aici nu am dorit sa poluez eu insumi spatiul forumului cu asa ceva (cine vrea, insa, e liber sa puna link-uri si sa spuna orice doreste pe aceasta tema).
Daca tot sunt la ordinea zilei discutiile despre acest tramvai, cautand ceva printre fotografii, am dat peste marturiile foto si video ale probelor dinamice si ale testelor de omologare din 2012, asa ca va invit sa vedem impreuna cateva imagini in premiera. Primele doua fotografii sunt din timpul probelor dinamice din noaptea de 15/16 august 2012, si surprind teste de franare/accelerare in panta/rampa (oprire totala si pornire de pe loc cu unul si doua motoare). Fotografiile 3 si 4 sunt facute in noaptea de 21/22 noiembrie 2012, in timpul probelor pentru omologarea tramvaiului GT4M, si surprind testele privind incadrarea in curbe cu raza minima, de 18 metri.
Am facut si o compilatie cu cel mai spectaculos dintre testele dinamice, realizat in noaptea de 15/16 august 2012, in Dacia: testarea eficientei noilor sisteme de franare care echipeaza acest tramvai, cu linia unsa cu ulei. Saniuta, adica. S-a comportat exceptional. Il gasiti la adresa https://www.facebook.com/cristina.albu.radu.czech/videos/907246052661780.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.08 kb |
Vizualizat: |
de 20689 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.95 kb |
Vizualizat: |
de 20689 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.52 kb |
Vizualizat: |
de 20689 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.99 kb |
Vizualizat: |
de 20689 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Sep 2015 12:16:06 Titlul subiectului: |
181444 |
|
Daca tot suntem la "imagini in premiera", hai sa mai vedem cateva!
Asa a plecat 302 spre Pascani in dupa-amiaza zilei de 19 noiembrie 2010...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.66 kb |
Vizualizat: |
de 20668 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.12 kb |
Vizualizat: |
de 20668 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.88 kb |
Vizualizat: |
de 20668 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.08 kb |
Vizualizat: |
de 20668 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.72 kb |
Vizualizat: |
de 20668 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.09 kb |
Vizualizat: |
de 20668 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 12 Sep 2015 12:41:16 Titlul subiectului: |
181445 |
|
...si asa a revenit la Iasi, in dupa-amiaza zilei de 5 iulie 2012...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.37 kb |
Vizualizat: |
de 20663 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.52 kb |
Vizualizat: |
de 20663 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.99 kb |
Vizualizat: |
de 20663 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.71 kb |
Vizualizat: |
de 20663 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.38 kb |
Vizualizat: |
de 20663 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.98 kb |
Vizualizat: |
de 20663 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.14 kb |
Vizualizat: |
de 20663 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.18 kb |
Vizualizat: |
de 20663 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.38 kb |
Vizualizat: |
de 20663 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|