Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 12 Mai 2006 22:16:08 Titlul subiectului: Troleibuzele LAZ |
22882 |
|
Cateva poze cu 2 modele de troleibuze derivate din autobuzul Laz A183 City produs in Ucraina.Acest tip de troleibuze sunt exploatate de regia/compania de transport in comun din Kiev. Producatorul ucrainian este prezent si pe piata din Romania din vara lui 2005.
Efectuati click pe poze pt a le vedea in marime originala.
Laz A183 City
Laz E183
Laz E291
sursa pozelor: http://www.urbantransport.kiev.ua/dir/trol06/
Cred ca Laz E291 este un "dual bus" adica si autobuz si troleibuz.Faptul ca dupa usa 2 are un dulap iar in spate pe stanga are acel dulap specific autobuzelor cu motor vertical iar pe bord se observa butoanele de comanda ale cutiei automate(un troleibuz n-are nevoie de cutie de viteze) m-a facut sa cred ca este un "dual bus".
Daca studiati mai bine pozele veti observa ca acea "cutie" dupa usa 2 are legatura cu axa 2 iar "dulapul" din spate are legatura directa cu axa 3 ceea ce ma face sa cred : la usa 2 se afla un motor electric iar in spate motor diesel.
Tot ce am spus mai sus este o presupunere propie, nu sunt sigur daca este asa in realitate.
Ultima modificare efectuată de către alin la Vin 12 Mai 2006 22:31:37, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 12 Mai 2006 22:28:17 Titlul subiectului: |
22883 |
|
Partea cu usile seamana foarte mult cu Mercedes Citaro Bus. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 12 Mai 2006 23:55:04 Titlul subiectului: |
22886 |
|
Se observă lângă ușa a II-a un mic dulap. De asemenea, se observă în spate un dulap mare, asemenea autobuzelor LAZ. Ce se găsește în primul dulap, cel de lângă axa B? Să fie troleibuz tandem, ca și Skoda TR 22?
1. E foarte probabil să fie un "dual", ceva în genul Ikarus 435 DUO. Motorul electric acționează axa B în timp ce motorul diesel axa C.
2. Faptul că exită dulap în spate nu înseamnă că motorul trebuie să fie vertical. Dau ca xemplu MAZ cu motorizarea Mercedes OM 906 (motorul de Citaro) care e orizontal; în interiorul dulapului e sistemul de răcire.
Atunci ce rost are dulapul acela total inestetic aflat în spate |
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Sâm 13 Mai 2006 09:29:35 Titlul subiectului: |
22897 |
|
Vehicolul arata foarte modern si demn de a circula si in orasele Occidentale. Inca o dovada ca designerii din Est nu mai au mare lucru de invatat de la cei "de dincolo" si ca si-au dezvoltat propria lor creativitate.
Tabloul de bord este o copie destul de reusita a tablourilor de bord VDO si VDV, cu care sint dotate autobuzele urbane Mercedes Citaro si MAN NL223, precum si citeva vehicule Irisbus (Agora S si Line, Heuliez GX117)
Asa-ceva ar trebui sa fabricam si noi la Resita, in loc de masini cu design mostenit din URSSul anilor 70. |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Sâm 13 Mai 2006 20:12:04 Titlul subiectului: |
22919 |
|
la ala articulat zice pe fisa tehnica la motorizare 2 x 130, deci ar fi doua motoare electrice...
un troleu scurt ar costa cam 200.000-230.000 euro (mai mult ca un autobuz)... totusi sunt curios de o analiza a costurilor de operare a unei retele de troleibuz vs. una de autobuz... |
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Sâm 13 Mai 2006 22:36:22 Titlul subiectului: |
22930 |
|
Daca are 2 motoare electrice , ce rost mai au butoanele de comanda ale cutiei automate de pe bord(vezi pozele de mai sus)?
De cand troleibuzul are cutie de viteze? |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Dum 14 Mai 2006 11:40:51 Titlul subiectului: |
22937 |
|
OAB a scris: | Atunci ce rost are dulapul acela total inestetic aflat în spate | acelasi rost care il are si in varianta solo
despre butoanele care par a fi pt cutia de viteze nu stiu ce sa zic
....
ma mai gandesc ca daca ar fi fost intr-adevar un duo-bus, nu s-ar fi sfiit sa trambiteze lucrul asta... pe site-ul LAZ, in comunicatul de presa referitor la 291 nu zice decat ca ar fi un troleibuz cum nu a mai vazut Ucraina |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 15 Mai 2006 18:15:14 Titlul subiectului: |
22998 |
|
Poate au bagat poza cu bord de autobuz si la sectiunea Troleibuz. Mai gresec si ei.
Si mai ciudat e ca are si turometru. |
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Lun 15 Mai 2006 18:58:38 Titlul subiectului: |
23002 |
|
einstein1984 a scris: | Poate au bagat poza cu bord de autobuz si la sectiunea Troleibuz. Mai gresec si ei.
Si mai ciudat e ca are si turometru. | Daca te uiti mai atent in poza de mai jos prin geamul din stanga al cabinei se vede troleibuzul Maz 103T care este garat intre cele 2 troleibuze.Deci este bordul original al troleibuzului.Sincer si mie modelul Laz E291D imi ridica multe semne de intrebare.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 25 Sep 2006 15:22:38 Titlul subiectului: |
34244 |
|
1. Axa B e antrenată de un motor electric
2. Axa C este antrenată, în mod normal, de un al doilea motor electric, dar poate fi antrenată și de un motor diesel; prezența motorului diesel e trădată de:
-grila e răcire (mult prea mare pentru a asigura răcirea unor echipamente electrice; grile de răcire se pot observa și la troleibuzele din Roma care nu au diesel auxiliar, dar grilele respective sunt mult mai mici - vezi topicul respectiv)
-butoanele cutiei de viteze; și nu orice cutie de viteze, ci una automată cu posibilitatea blocării ei într-o anumită treaptă de viteze |
|
Sus |
|
|
Adrian
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 31/Ian/2011 Mesaje: 12 Locație: Kiev (Ucraina)
|
Trimis: Vin 06 Aug 2010 10:42:41 Titlul subiectului: |
131310 |
|
Aceste troleibuze circula prin multe orase ucrainene si in mare masura in capitala ucraineana - Kiev. Sunt comode, podeaua joasa reduce timpul urcare/coborare calatori, moderne. Producatorul, uzina "LAZ" din orasul Lvov, are livrari si in strainatate, iar pentru campionatul Euro-2012 care se va desfasura in Ucraina, are o comanda din partea Guvernului ucrainean de 2000 unitati (troleibuze si autobuze urbane) pentru cele 4 orase in care se va desfasura campionatul de fotbal - Kiev, Lvov, Harkov si Donetk. |
|
Sus |
|
|
adenauer
Data înscrierii: 12/Aug/2010 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 294 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Mar 21 Sep 2010 08:06:45 Titlul subiectului: |
133748 |
|
Cine stie, in ce tari din Europa, are livrari Uzina din Lvov? _________________ Din Chisinau |
|
Sus |
|
|
Adrian
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 31/Ian/2011 Mesaje: 12 Locație: Kiev (Ucraina)
|
Trimis: Mar 21 Sep 2010 09:00:07 Titlul subiectului: |
133752 |
|
adenauer a scris: | Cine stie, in ce tari din Europa, are livrari Uzina din Lvov? | Uzina LAZ din Lvov a livrat produsele sale in Polonia (or.Kielce), Bulgaria (Stara Zagora), Romania (aeroportul Timisoara), Macedonia (Skopje) si practic toate tarile CSI. |
|
Sus |
|
|
Adrian
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 31/Ian/2011 Mesaje: 12 Locație: Kiev (Ucraina)
|
Trimis: Joi 23 Sep 2010 12:38:13 Titlul subiectului: |
133877 |
|
Daca mai aveti intrebari, referitor la troleibuze, autobuze si autocare produse de catre uzina LAZ din Ucraina, voi incerca sa va raspund. Stiu bine, ca pana in 2012 numarul troleibuzelor si autobuzelor din orasele ucrainene va spori. Mai apar si alti producatori ucraineni in ultimul timp, dar acestia fac doar primii pasi in domeniul troleibuzelor. Uzina de avioane "Antonov" din Kiev are si ea unele realizari in constructia troleibuzelor, care deasemenea sunt prezente cel putin prin Kiev, dar in ultimul timp nu prea are comenzi. Totusi productia lor de baza sunt avioanele. Mai este si uzina "Bogdan" care in vara acestui an au lansat primele trolee, dar produsele lor se aseamana la exterior foarte mult cu LAZurile din Lvov. O fi rezultatul migrarii unor ingineri de la LAZ catre Bogdan, care or mai fi luat cu ei si unele desene tehnice. Un alt producator ucrainean - uzina "Iujmas" din orasul Dnepropetrovsk. Dar din toti acesti producatori totusi LAZul are cea mai mare experienta in domeniul troleibuzelor. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 06 Oct 2014 23:38:25 Titlul subiectului: |
175019 |
|
LAZ E291 are motor diesel auxiliar? |
|
Sus |
|
|
|