Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Modernizarea magistralelor existente de metrou

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Oct 2014 07:44:20    Titlul subiectului: Modernizarea magistralelor existente de metrou 175213

Deschid acest topic, fiindca, dupa cum stiti deja, s-a inceput modernizarea magistralelor existente de metrou. S-au obtinut si bani europemni pentru acest lucru. Toate discutiile referitoare la modernizari vor fi la acest topic. Pentru inceput, postez un articol de pe www.b365.ro care se poate vedea aici.

Citat:
Cum se modernizează Magitralele 1, 2 și 3 de metrou. Ce schimbări vor fi făcute

După o vizită efectuată la București de reprezentanții Comisiei Europene, oficialii Metrorex au reușit să obțină aprobarea oficialilor europeni și pentru modernizarea magistralelor 1 și 3, finanțarea pentru acest proiect urmând să fie făcută din fonduri europene. Primul pas pentru modernizarea acestor magistrale, constând în modernizarea sistemului de ventilație, a fost deja făcut.

În urmă cu o lună, reprezentanții Comisiei Europene împreună cu cei ai Autorității de Management pentru Programul Operațional Sectorial – Transport (POS-T) din cadrul Ministerului Transporturilor au vizitat metroul bucureștean, însoțiți de reprezentanții Metrorex. Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a declarat, într-un interviu acordat B365.ro, că magistralele 1 și 3 vor fi modernizate din bani europeni.

"La Magistralele 1 și 3 se vor face aceleași modernizări ca și la Magistralele 2 și 4. Avem finanțare și pentru modernizarea sistemului de taxare, pentru modernizarea sistemului de ventilație. Începem cu 6 stații și continuăm apoi pe următorul program. E vorba de șase stații, de pe tronsonul Petrache Poenaru - Timpuri Noi, primul tronson de metrou care a fost dat în folosință la început, în 1979", a declarat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Potrivit oficialilor Metrorex, la Magistrala 2 se va face o modernizare capitală, de la calea de rulare (șina) și sistemul de ventilație, și până la finisajele din stație și sistemul de iluminat, instalațiile electrice sau instalațiile sanitare. De asemenea, se vor moderniza și accesele în stațiile de metrou. "Pentru Magistralele 2 și 4 am primit deja finanțare. La Magistrala 4 vin bani europeni pentru cele două stații care sunt acum în lucru, Laminorului și Lac Străulești. Depoul nu a intrat pe finanțare europeană pentru că au fost anumite condiții, ne blocam și dura foarte mult timp. Inițial nu voiau să ne dea bani europeni pentru cele două stații pentru că au spus că nu se justifică fiindcă nu avem încărcare cu călători, dar până la urmă i-am convins. Am discutat cu reprezentanții Comisiei Europene și cu cei ai JASPERS-ului, consultantul lor, și ne-au acceptat, asta e important. Pentru depou și parcare vor fi alocați banii de la bugetul de stat", a explicat Aurel Radu.

"Acum se infiltrează o cantitate destul de mare de apă în pereții stațiilor de pe Magistrala 2, însă, prin aceste investiții se vor reduce aproape la zero infiltrațiile din stații, dar, clădirile, în general, sunt niște construcții elastice, care au tot felul de deformații și cu timpul se vor crea, pe toată durata de viață a construcției, alte microfisuri care vor duce la alte infiltrații, astfel că această problemă a infiltrațiilor nu poate fi stopată permanent", a explicat Cătălin Homor, directorul de investiții al Metrorex.

Potrivit oficialilor companiei, infiltrațiile sunt cauzate și de Dâmbovița, care trece deasupra tunelului de metrou. "La Unirii, înainte de a se construi metroul, prin intersecție trecea Dâmbovița. Actualmente Dâmbovița trece pe deasupra tunelului de metrou. Sunt infiltrații pentru că, oricât ai izola de bine, apa tot pătrunde. În plus, există și condens, în stații. Vom interveni cu soluții speciale, nu vom finisa fără să remediem totul", au mai spus reprezentanții Metrorex.

Proiectul privind îmbunătățirea serviciilor de transport public cu metroul pe Magistrala 2, Berceni – Pipera face parte din același program – POS-T- Fonduri de Coeziune, este in valoare de 403 milioane de euro (fara TVA), iar lucrările vor demara în anul 2015. Astfel, se va înlocui complet calea de rulare pe o lungime de 19 km (cale dublă) în așa fel încât încât să corespundă standardelor europene referitoare la zgomot și vibrație, utilizate în Uniunea Europeană și adoptate și de România. De asemenea, vor fi modernizate toate instalațiile (de automatizare trafic, electrice, sanitare, de ventilație, de informare a publicului călător) și se vor reface toate finisajele. Se va continua accesibilizarea stațiilor de metrou pentru persoanele cu dizabilități.

"În prima jumătate a anului ar trebui să înceapă modernizările la Magistrala 2, încă nu s-a definit finalizarea procedurilor. Lucrările se vor face pe tronsoane. Șina este foarte urgentă pentru că a depășit perioada de casare. În doi ani de la începerea lucrărilor trebuie finalizată modernizarea Magistralei 2", a mai spus Aurel Radu.

Sistemul de ventilație, modernizat cu bani europeni

În cadrul vizitei efectuate de reprezentanții Comisiei Europene la București s-a constatat că toate instalațiile de pe magistralele 1, 2 și 3 sunt instalații cu durata de viață depășită, motiv pentru care lucrările de refacere sunt absolut necesare.

Primul pas pentru modernizarea magistralelor 1 și 3 a fost făcut pe 7 octombrie, când Metrorex a demarat procedura de atribuire a contractului de achiziție publică având ca obiect “Modernizarea instalațiilor pe magistralele 1, 2, 3 și TL. Instalații de ventilație. Tronsonul Petrache Poenaru (Semănătoarea) – Timpuri Noi”.

Procedura de atribuire aplicată pentru acest contract este "licitație deschisă", iar ședința de deschidere a ofertelor va avea loc în data de 26.11.2014, la ora 12.00. Criteriul de atribuire a contractului este "prețul cel mai scăzut".

Valoarea estimată a contractului este de 27.416.880 lei (incluzând valoarea de 1.233.236 lei aferentă cheltuielilor diverse și neprevăzute), durata estimată pentru executarea lucrărilor fiind de 12 luni.

Sursele de finanțare ale contractului ce urmează a fi atribuit sunt asigurate din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Operațional Sectorial Transport și de la bugetul de stat.

Scopul procedurii de achiziție este contractarea lucrărilor necesare pentru modernizarea instalațiilor de ventilație pe tronsonul Petrache Poenaru (Semănătoarea) – Timpuri Noi, respectiv stațiile Petrache Poenaru, Grozăvești, Eroilor, Izvor, Piața Unirii1, Timpuri Noi și interstațiile Petrache Poenaru-Grozăvești, Eroilor-Grozăvești, Izvor-Eroilor, Piața Unirii1-Izvor, Timpuri Noi-Piața Unirii1.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community