Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzul autonom

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2017
Mesaje: 5937
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 13 Noi 2014 13:49:27    Titlul subiectului: Autobuzul autonom 175565

http://adevarul.ro/tech/gadget/foto-autobuzul-autonom-invata-traseul-transporta-10-oameni-deodata-1_546443c60d133766a8cfe55c/index.html

"Autobuzul autonom învață traseul și poate transporta 10 oameni deodată

13 noiembrie

de Vlad Andriescu

EZ10 e un autobuz mic pentru aeroporturi și situri industriale

Francezii vor să construiască primul autobuz fără șofer și l-au prezentat în stadiul de prim concept la evenimentul Michelin Challenge Bibendum de la Chengdu, China.
EZ-10 e un autobuz micuț, cu șase locuri și câteva în picioare, care se remarcă prin absența șoferului. El este controlat cu ajutorul camerelor video, care detectează obstacolele din calea sa și le evită. E prima încercare în zona automobilelor autonome pentru transport în comun. Prototipul nu se remarcă prin rapiditate și, după cum am văzut, nici prin exactitate. După o zi jumătate la Michelin Challenge Bibendum, evenimentul unde a fost prezentat publicului, micuțul autobuz a lovit la viteză foarte mică un alt „frate“ mai mare și mai puțin automatizat. EZ-10 a fost dezvoltat de Ligier Group și de Institutul Pascal din Clermont-Ferrand (Franța). Dezvoltarea sa a început în anul 2003. Tehnologia folosită, cea a camerelor video, are două etape. În prima fază traseul unui autobuz este înregistrat cu ajutorul unor camere video pentru a vedea obstacolele fixe de pe traseu și a se înregistra drumul. A doua fază corespunde fazei automate. Practic, vehiculul trebuie să se asigure că filmarea făcută de camerele video de la bord este cât mai asemănătoare cu cea inițială. De asemenea, are grijă să nu se ciocnească de mașinile de pe traseu. Practic, videoclipul inițial îi creează o șină ca la tramvai pe care trebuie să o urmărească. EZ-10 e construit pentru distanțe mici, de maximum un kilometru, și ar putea fi folosit în parcuri industriale, aeroporturi, parcuri de distracții și altele. Practic, încă nu vorbim de un autobuz de oraș, ci de un autobuz pentru situri industriale și aeroporturi, care să transport în siguranță pasagerii din punctul A în punctul B. Potențialul este mare, dar un autobuz trebuie să învețe provocările unui drum prin oraș, unde se va întâlni cu foarte multe mașini. Cea mai bună tehnologie de până acum este cea construită de Google pentru mașina sa fără șofer."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community