|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 13 Noi 2014 12:49:27 Titlul subiectului: Autobuzul autonom |
175565 |
|
http://adevarul.ro/tech/gadget/foto-autobuzul-autonom-invata-traseul-transporta-10-oameni-deodata-1_546443c60d133766a8cfe55c/index.html
"Autobuzul autonom învață traseul și poate transporta 10 oameni deodată
13 noiembrie
de Vlad Andriescu
EZ10 e un autobuz mic pentru aeroporturi și situri industriale
Francezii vor să construiască primul autobuz fără șofer și l-au prezentat în stadiul de prim concept la evenimentul Michelin Challenge Bibendum de la Chengdu, China.
EZ-10 e un autobuz micuț, cu șase locuri și câteva în picioare, care se remarcă prin absența șoferului. El este controlat cu ajutorul camerelor video, care detectează obstacolele din calea sa și le evită. E prima încercare în zona automobilelor autonome pentru transport în comun. Prototipul nu se remarcă prin rapiditate și, după cum am văzut, nici prin exactitate. După o zi jumătate la Michelin Challenge Bibendum, evenimentul unde a fost prezentat publicului, micuțul autobuz a lovit la viteză foarte mică un alt „frate“ mai mare și mai puțin automatizat. EZ-10 a fost dezvoltat de Ligier Group și de Institutul Pascal din Clermont-Ferrand (Franța). Dezvoltarea sa a început în anul 2003. Tehnologia folosită, cea a camerelor video, are două etape. În prima fază traseul unui autobuz este înregistrat cu ajutorul unor camere video pentru a vedea obstacolele fixe de pe traseu și a se înregistra drumul. A doua fază corespunde fazei automate. Practic, vehiculul trebuie să se asigure că filmarea făcută de camerele video de la bord este cât mai asemănătoare cu cea inițială. De asemenea, are grijă să nu se ciocnească de mașinile de pe traseu. Practic, videoclipul inițial îi creează o șină ca la tramvai pe care trebuie să o urmărească. EZ-10 e construit pentru distanțe mici, de maximum un kilometru, și ar putea fi folosit în parcuri industriale, aeroporturi, parcuri de distracții și altele. Practic, încă nu vorbim de un autobuz de oraș, ci de un autobuz pentru situri industriale și aeroporturi, care să transport în siguranță pasagerii din punctul A în punctul B. Potențialul este mare, dar un autobuz trebuie să învețe provocările unui drum prin oraș, unde se va întâlni cu foarte multe mașini. Cea mai bună tehnologie de până acum este cea construită de Google pentru mașina sa fără șofer." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|