Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Coreea de Nord : Transportul in comun

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Asia
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 773
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 22:27:41    Titlul subiectului: Coreea de Nord : Transportul in comun 35299

Am cautat pe net, sa vad, daca gasesc ceva poze din aceasta mareata si puternica tara comunista!
Autobuze:

Gara Pyongyang
Maretul metrou rosu:

Tramvaie:



Interesant e, ca curajosii nord coreeni nu au avut curajul sa-si faca un tramvai, ei prefera tot TATRA Very Happy
Troleibuz:

Autobuze rurale (si noi ne plangem de ROMAN 111 RDT...)

Incercati sa gasiti si voi ceva poze. Pana acum am gasit 2 situri privind turismul in Corea de Nord: http://www.korea-dpr.com si http://www.koryotours.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2019
Mesaje: 1739
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2007 01:12:12    Titlul subiectului: 84704

Coreea de Nord ramane in continuare una din cele mai inchise si izolate tari din lume. Totusi metroul din capitala lor - Phenian sau Pyongyang - este un subiect interesant de cercetat pentru ca:
- informatiile curente despre el sunt aproape inexistente; putinii turisti si vizitatori ce trec prin Coreea de Nord nu se pot misca liber prin oras ci doar cu un ghid care are ca treaba sa-i impiedice sa se plimbe pe unde vor - deci nu se poate intra;
- toti turistii sunt plimbati intre doua statii (aceleasi pentru toata lumea) ca sa vada 'realizarili'; e posibil ca oamenii de rand ce se mai plimba cu trenurile respective sa fie figuranti si nu calatori obisnuiti, dar asta e imposibil de aflat;
- desi vagoanele au fost fabricate in China, respectiv aduse la mana a doua din Berlin propaganda sustine ca au fost facute in Coreea de Nord;
- se spune ca ar fi cel mai adanc metrou din lume; ca si in fosta URSS, metroul serveste si de adapost anti-atomic;
- numele statiilor nu au nici o legatura cu zonele de la suprafata servite ci sunt nume de chestii revolutionare;
- nu e clar daca metroul mai functioneza sau nu in zilele noastre (!!);
Mai multe detalii la:
http://www.pyongyang-metro.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyongyang_Metro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 8551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2007 17:51:39    Titlul subiectului: 84717

Lunea trecuta, pe National Geographic, la ora 22 a fost un documentar despre Coreea de Nord ("Sub acoperire"). La inceputul documentarului se puteau vedea un autobuz si ceva mai tarziu un tramvai Tatra. In documentarul respectiv se spunea ca desi nu prea circula masini, sunt autostrazi cu 6 benzi pe sens !!!!
Documentarul se va mai relua sambata seara, pe 24 noiembrie la ora 21 si duminica dimineata, pe 25 noiembrie la ora 3.
http://natgeochannel.ro/watch/program_details.aspx?id_program=27028

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2019
Mesaje: 1739
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2007 19:00:12    Titlul subiectului: 84718

guest a scris:
... desi nu prea circula masini, sunt autostrazi cu 6 benzi pe sens !!!!
E vorba de bulevardele urbane in Pyongyang, intr-adevar foarte late unele, si nu de autostrazi interurbane. Masinile nu circula din doua motive foarte simple:
a) nu prea exista - intr-o tara cu o populatie fix cat a Romaniei se estimeaza ca sunt sub 50,000 de masini civile
b) nici benzina nu e - lipsesc banii pentru a o importa si oricum putina care exista e alocata armatei.
Bulevardele acelea late au fost construite nu pentru ca ar fi fost necesare ci pentru a demonstra vizitatorilor maretia statului comunist victorios samd samd samd bla bla bla bla ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Noi 2007 19:31:26    Titlul subiectului: 84719

Citat:
6 benzi pe sens
Un mare avantaj pe care il vor folosi atunci cand vor aparea si la ei masini mai multe.
Coreea de Nord are si tramvaie Tatra, probabil tipul derivat din T3SU, precum si T6B5K (un fel de T3 mai lung si mai patratos), KT4K si KT8D5K. K=Koreea. KT4K nu le-a convenit din motive tehnice de ei stiute si le-au trimis la prietenii chinezi sa le modifice, rezultand un vagon dintr'o bucata, foarte lung. Se pare ca T3 aveau si remorci. Detalii pe http://tatrabahn.de
Nord-coreenii au un model foarte lung de tramvai pe 4 osii, rezultat din modificarea vagoanelor KT4. Din motive doar de ei stiute, aparent legate de niste probleme ale articulatiei, le-au cerut tovarasilor chinezi sa le modifice si a rezultat asta:
http://tatrabahn.de/index.php?n=3&show=23
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2007 18:18:51    Titlul subiectului: 84743

Calatoria unui rus cu metroul http://www.enlight.ru/camera/dprk/phen_metro_e.html
Se spune ca reteaua asa cum este ea pe harta nu exista si numai cele doua statii deschise pentru turisti sunt finalizate si accesibile lor. In oras se pot vedea foarte putin semne care sa indice statiile de metrou (unele cartiere de locuinte sunt doar butaforie, blocuri nelocuite total sau partial, toata tara este/va deveni probabil o imensa scena de teatru cu figuratie pentru turisti).
Ar mai fi si alte linii, nedeschise pentru public, cu scop militar si strategic. Mai mult decat atat, se suspecteaza existenta unui oras subteran, adanc sub liniile metroului, instalatii cu caracter militar.
sursa aici
http://ariontheweb.blogspot.com/2005/03/pyongyang-metro.html
Nu stiu daca e tot un zvon dar parca nu avea voie oricine sa foloseasca metroul si asta doar cu permisiune de sus.
Alte poze, inclusiv cu faimoasa harta cu butoane, de unde se poate alege destinatia. Peste tot apar poze numai cu doua statii, restul statiilor?
http://www.korea-dpr.com/users/thai/Metro.htm
Inundatii la metrou http://www.nkeconwatch.com/2007/08/20/pyongyang-subway-submerged-in-water/
"The Pyongyang Metro is widely used as traffic means of the people and an inspection place of people at home and abroad." Adica?? Reiese ca ar fi un mijloc pentru controlul maselor.
Articolul :http://www.kcckp.net/en/periodic/korea/index.php?contents+1891+2007-10+69+6
Video: http://www.youtube.com/watch?v=2KEn7AE3EwA si pe langa asta alte lucruri interesante despre Phenian.
de la Google http://www.google.ro/search?q=pyongyang+metro&hl=ro&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:ro:official&hs=u1I&start=20&sa=N

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2019
Mesaje: 1739
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2007 21:59:14    Titlul subiectului: 84749

rosetti61 a scris:
Se spune ca reteaua asa cum este ea pe harta nu exista si numai cele doua statii deschise pentru turisti sunt finalizate si accesibile lor.
Atentie, sunt doua idei separate aici:
- Ca doar cele 2 statii ar fi functionale - e putin probabil; un argument ar fi faptul ca inainte de darea in functiune a segmentului care le continea ALTE doua statii erau cele de vizitat pentru straini;
- Ca doar cele 2 sunt accesibile turistilor - asta e corect, pentru ca ghizii-securisti-lipitori nu vor permite sa se mearga in alte statii (probabil ceva mai decrepite).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
NightWishMaster



Data înscrierii: 03/Sep/2009
Ultima vizita: 21/Iul/2014
Mesaje: 133
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2011 21:57:59    Titlul subiectului: 151498







Sursa Panoramio.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 475
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Joi 22 Mai 2014 12:31:19    Titlul subiectului: 172998

Pe Youtube a aparut o serie de filmulete din Pyong-Yang si transportul in comun.
https://www.youtube.com/watch?v=JumMvK89XYM - troleibuze
https://www.youtube.com/watch?v=qZqZISzXyZQ - metrou
https://www.youtube.com/watch?v=aWjjD-lOezM - tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 8551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Mai 2014 07:45:46    Titlul subiectului: 173015

Cateva comentarii referitor la filmuletul cu metroul.
Ce am remarcat la inceputul si sfarsitul filmuletului postat pe YouTube este faptul ca galeria cu scara rulanta care coboara/urca in/din peronul statiei este intunecoasa. Parca ai fi in mina Very Happy

Alt lucru care l-am remarcat este cadenta trenurilor. Practic un tren vine la un minut jumate (minutul 3:50 al filmuletului).

Trenul este alcatuit din doua rame a cate doua vagoane, in total patru vagoane (minutul 5:00).

Exista in fiecare statie o peroana cum este la noi seful de gara, care da plecarea la metrou din statie (apare la minutul 5:24 precum si 6:45). Nu am mai vazut asa ceva la metrou in toate tarile pe unde am fost. Stie cineva un loc unde mai este acest sistem cu "sef de gara" in alta tara in afara de Coreea de Nord ?

Ma intreb cum a reusit neamtul sa faca filmarea ? A primit autorizatie sa a filmat cu ochelarii, gen GoogleGlass http://www.google.com/glass/start/ ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 23 Mai 2014 13:39:43, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 773
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 23 Mai 2014 12:25:24    Titlul subiectului: 173023

Din cate am citit in articolele cu turisiti in Coreea de Nord:

- ca sa primesti viza trebuie mai intai sa te intregistrezi pe siteul lor, trebuie sa explici exact care e scopul vizitei, unde si ce vrei sa vezi, ce vrei sa faci (de ex. in filmare apare o plimbare cu un tramvai de cursa speciala, probabil ca fost trecut in cerere plimbare cu tramvai model xy)
- trebuie sa dai toate datele tale, inclsuiv etnia si limbiile vorbite
- pana cand primesti un raspuns poate sa treaca intre 6 luni si 2 ani
- vei primi un "ghid" care vorbeste exact limbiile pe care le cunosti si tu (de ex. daca vorbitit romana, engleza, italiana, spaniola si germana o sa primiti un "ghid" care stie sa vorbeasca in toate limbiile de mai sus, asta ca sa nu se trezeasca ca vorbesti o limba necunoscuta. Daca totusi se intampla, veti expluzati din tara imediat).
- primul drum duce la statuia Marelui Lider, unde trebuie depuse flori
- "ghidul" va spune exact ce aveti voie sa fotografiati si ce aveti voie sa filmati, din ce unghi
- calatoria incepe din China, este interzisa sa intrati in tara cu orice fel de telefon mobil, laptop sau alte gadgeturi care pot fi folosite pentru a tine contactul cu "exteriorul", totodata daca camera foto sau video are GPS incorporat, acesta va fi confiscat

Revenind la filmarile de mai sus, in filmuletul cu troleibuze apare un troleibuz Ikarus 260. Din cate stiu, singurul troleibuz 260T a fost produs pentru RDG, acum se afla intr-un muzeu in Ungaria, deci probabil ca troleibuzul a fost transformat local.

In filmuletele cu metroul toate metrourile au aprinse farurile si in spate, se practica si in alte parti, cel putin eu nu am vazut asa ceva pana acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 475
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Vin 23 Mai 2014 15:53:50    Titlul subiectului: 173032

Nu inteleg rolul farurilor din spate ale vagoanelor de metrou...
Am vazut in filmare si niste troleibuze ce seamana cu autobuzele Karosa, deci transformarea autobuzelor in troleibuze este practicata (si) in capitala comunista.
Ce marca sunt troleibuzele articulate de la inceputul filmuletului dedicat lor? Seamana cu unele tipuri de Volvo, dar s-ar putea sa ma insel...
Noi avem de invatat de la ei! Laughing Laughing
Cu ''putin noroc'', pe langa ''troleibuzificarea'' autobuzelor, ne vom ''pricopsi'' si cu astfel de ''ghizi-lipitori''... Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 8551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Iun 2014 12:53:48    Titlul subiectului: 173378

Doua poze din cele 27, facute de Eric Lafforgue, care se pare ca a si fost dat afara din tara, pentru ca a facut fotografiile. Site-ul pe care am gasit pozele este acesta: http://www.policymic.com/articles/89555/27-smuggled-photos-reveal-the-harsh-realities-of-life-in-north-korea?utm_source=policymicFB&utm_medium=main&utm_campaign=social

Sunt interesante toate pozele, eu le voi posta doar pe cele doua care au legatura cu acest topic.

Foto 1: Coada la troleibuz.
Foto 2: Autobuz cu propulsie.........umana.



061114_0841_esticomunis23.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.2 kb
 Vizualizat:  de 22945 ori

061114_0841_esticomunis23.jpg



061114_0841_esticomunis25.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.89 kb
 Vizualizat:  de 22945 ori

061114_0841_esticomunis25.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 475
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mie 11 Iun 2014 14:55:15    Titlul subiectului: 173380

Ce cauta acele troleibuze (si, implicit reteaua) pe contrasens?
Fotografia a fost facuta inaintea unei defilari oficiale?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Olle S Nevenius



Data înscrierii: 07/Mai/2008
Ultima vizita: 29/Noi/2018
Mesaje: 37
Locație: (Suedia)

MesajTrimis: Mie 19 Noi 2014 22:21:17    Titlul subiectului: Northkorea, Pyongyang metro 175687

We were the sekond Group to ride allmost the whole metro system i Pyongyang in october 2014, line 1 and line 2:














































































































































:-)lle S Nevenius
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Olle S Nevenius



Data înscrierii: 07/Mai/2008
Ultima vizita: 29/Noi/2018
Mesaje: 37
Locație: (Suedia)

MesajTrimis: Mie 19 Noi 2014 22:32:22    Titlul subiectului: Some pictures october 2014 175688

Some mixed Pictures from Pyongyang and parts of North Korea.




























































































































































































:-)lle S Nevenius
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 773
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 19 Noi 2014 23:56:14    Titlul subiectului: 175691

Some amazing pictures, thank you for sharing.

I see that the good old communist fashion of partial lighting in the metro cars is still kept.

North Korea is one of the countries I would like to visit, not because I am a fan of the views over there, I just want to see where would Romania be today if 1989 didn't happen.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 773
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 20 Noi 2014 00:06:25    Titlul subiectului: 175692

I know that the articulated trolley busses are produced locally, but do you know any details of the double-decker busses? It's the first time I ever see these kind of busses in North Korea. Are they used in Pyongyang public transport or for longer routes, between other cities? From what I seen they had a few Ikarus busses as well, are those still in use or you didn't see any trace of them?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Olle S Nevenius



Data înscrierii: 07/Mai/2008
Ultima vizita: 29/Noi/2018
Mesaje: 37
Locație: (Suedia)

MesajTrimis: Mie 03 Dec 2014 11:56:23    Titlul subiectului: North Korea, Pyongyang trams oktober 2014 175859

Pictures from Pyongyang and surroundings with a lots of trams.





















































































































































































































































































































































































































































































































































Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ovidiu



Data înscrierii: 19/Iun/2009
Ultima vizita: 08/Noi/2019
Mesaje: 33
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 06 Dec 2014 19:02:06    Titlul subiectului: 175898

Beautiful pictures from a strange world. Thank you!
_________________
373300684
358300698

danke schön!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Olle S Nevenius



Data înscrierii: 07/Mai/2008
Ultima vizita: 29/Noi/2018
Mesaje: 37
Locație: (Suedia)

MesajTrimis: Mie 10 Dec 2014 00:55:33    Titlul subiectului: 175938

Sunday evening and a look at the train arriving from China, at the Central Station.





























































Monday the 27 oktober 2014 one more visit to the Railway station, and a trip up 150 meter in the Junche Tower.














































































Tram line 3 and 2 from West Station in the Horth, over the Taedong River, to Rangrang and following line 2.

The tram are numbered 1000, 2000 / 200 and 3000 as they belong to the lines.























































































































Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Olle S Nevenius



Data înscrierii: 07/Mai/2008
Ultima vizita: 29/Noi/2018
Mesaje: 37
Locație: (Suedia)

MesajTrimis: Dum 04 Ian 2015 20:50:33    Titlul subiectului: Trolley buses in Pyongyang North Corea 176277

There are many interesting trolley buses in Pyongyang North Corea, but it is hard to find out something about them on internet. No maps showing the Trolley bus system. No list of manufactures. About the numbering, it can perhaps be like the trams, numbering to what garage they belong. Too, its not easy to read destination signs and there are no line number. Please fill in if You find out something ......

































































































































































































































Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 475
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mar 06 Ian 2015 20:03:32    Titlul subiectului: 176301

Mi-nu-nat! Shocked
Inca o data vad multe autobuze transformate in troleibuze...
Ma intreb cum de au putut sa ingrijeasca Skodele 706 RO si RTO intr-atat incat sa circule bine-mersi si azi Surprised
Ce model este troleibuzul articulat galben? Seamana cu Skodele RTO, dar usile par mai late.
Troleul articulat #303 pare un Jelcz. Am dreptate
Ati facut poze mijloacelor de transport cu aprobare speciala?
Toate fotografiile exprima un stil de viata diferit de tot ceea exista in lume...
...............
Wonderful! Simply wonderful!
I see a lot of buses turned into trolleybuses.
I wonder how the Koreans succeded in keeping the Skoda 706 RO and RTO buses for so long, that they are still running! Surprised
What type is the yellow articulated trolley? It resembles the Skodas, but the doors seem to be wider.
The No. 303 trolleybus looks like a Polish Jelcz. Is that so?
Have you photographed these transport vehicles with a special approbation? All your photos express a kind of a different lifestyle from what everybody is used to...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Asia Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community